miulla on oksennuskammo ja tänään kävin oikojan luona.. hän sanoi että ihmiset yleensä yökkäävät ekalla kerran muottia tehtäessä.. mitä kokemuksia teillä on? mie haluaisin normaalin hienon hammasrivin mutta pelkään että kammo vie voiton kaikesta elämästäni. kaiken lisäksi hän sanoi että miulta puuttuu synnynnäisesti pari hammasta.... juuri kun luulin ettei elämä tästä pahemmaksi voi mennä
muottien otto
12
6375
Vastaukset
- ElliK
Se muotti otetaan aina, kun hampaita aletaan oikomaan, koska siitä tehdään alkinaalijäljennös eli kipsimalli ja näin pystytään lopuksi katsomaan miten hampaat ovat suoristuneet. Pyydä, että saat olla etukenossa, koska nojatessa taaksepäin se aine tosiaan vielä löysänä voi valua kurkkuunpäin, varsinkin alaleusta otettuna. Mutta ei syytä huoleen ei se kauan kestä ja hoidon loputtua saat mallit omiksi, jos haluat =)
- Anonyymi
valuisi sulla paljon sitä ainetta kurkkuunpäin? Olitko ite etukenossa? Saako siinä olla vaan etukenossa jos haluaa?
- ihmettä
Ei kannata alkaa koko oikomishoitoon, jos et muottien ottamista kestä. Muottien otto pienin harmi koko hoidossa. Minulla ei ainakaan mitään valunut kurkkuun, eikä mitään ongelmaa ollut. En yhtään yökännyt.
Voi elämä. Rutise sitten, kun oikeasti on asia huonosti.- Pulpa ja exp.
Ei todellakaan kantsi alkaa oikomaan jos pelkkä muottien otto on tuollainen kompleksi.
Itsellä otettiin muotti eikä tuntunut yhtään missään, eikä puhettakaan että olisi yökyttänyt.
Eikä tosiaan mitään valu kurkkuun, vähiten nyt alaleuan muotin otossa, mutta ei kyllä yläleuankaan! Paskaa... Menen taas perjantaina ottamaan muotit eikä siinä ole mitään ihmeellistä, eikä kukaan lääkäri ole sanonut että yököttäisi...
Oikomishoito on paljon paljon paljon paljon paljon yökkäävämpää kuin yksi vaivainen muottien otto. Muotti otetaan jos laitetaan kruunuja purentakiskoja sun muuta, joskus otetaan senkin vuoksi kun purentaa tasoitetaan, ei mitään sen kummenpaa, menkää pellolle potemaan... - kun ei tiiä
Pulpa ja exp. kirjoitti:
Ei todellakaan kantsi alkaa oikomaan jos pelkkä muottien otto on tuollainen kompleksi.
Itsellä otettiin muotti eikä tuntunut yhtään missään, eikä puhettakaan että olisi yökyttänyt.
Eikä tosiaan mitään valu kurkkuun, vähiten nyt alaleuan muotin otossa, mutta ei kyllä yläleuankaan! Paskaa... Menen taas perjantaina ottamaan muotit eikä siinä ole mitään ihmeellistä, eikä kukaan lääkäri ole sanonut että yököttäisi...
Oikomishoito on paljon paljon paljon paljon paljon yökkäävämpää kuin yksi vaivainen muottien otto. Muotti otetaan jos laitetaan kruunuja purentakiskoja sun muuta, joskus otetaan senkin vuoksi kun purentaa tasoitetaan, ei mitään sen kummenpaa, menkää pellolle potemaan...okei.. mie olen emetofoobikko mikä suomeksi tarkoittaa oksennuskammoa.. eli kaikki yökkäämisestä lähtien on kieletty.. noro virus kautena olen joutunut jättämään työni ja voin vain sanoa ettö onneksi en mneeyt armeijaan tai kouluun suoraan lukion jälkeen. nyt miulla on niin pahaa masennusta etten uskalla mennä psykkiatrini luo koska hän laittaisi melko varmasti miut hoitoon. ja sinne minua ei saa tuhansista euroista. miuluummin pakenen maasta viimeisillä rahoillani...
yrittäkää elää viikko miun elämää niin varmasti muuttuisi ääni kellossa!
ikinä en ole pyytänyt kammoa enkä tätä elämää.
sääliä en kaipaa, vähän vain ymmärrystä. mikään ei ole miltä se näyttää
- muotit hampaista
ja ei kyllä ollut mitään ongelmia! Ei yökyttänyt eikä aine valunut pitkin kurkkua. Eikä minua ole edes peloteltu etukäteen!
Siis muottien otto on samaa kuin pesisi hampaita, ei sen kummempaa.- Anonyymi
meen ite just ylihuomenna muottien laittoon. Täällä on tosi paljon erilaisia mielipiteitä. Haluaisin siis kysyä että tuleeko siinä helposti oksennusrefleksiä koska tosi moni on minulle sanonut että ylhäältä kun otetaan tulee tosi kova oksennusrefleksi! Toki se riippuu ihmisestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meen ite just ylihuomenna muottien laittoon. Täällä on tosi paljon erilaisia mielipiteitä. Haluaisin siis kysyä että tuleeko siinä helposti oksennusrefleksiä koska tosi moni on minulle sanonut että ylhäältä kun otetaan tulee tosi kova oksennusrefleksi! Toki se riippuu ihmisestä
Olen itse käynyt ja pahin oksentaminen tapahtui ylämuotteja otettaessa. Alhaalta oli ihan pala kakkua, mutta sehän riippuu ihmisestä. :)
- muotit
Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Ei siinä mitään yökkäystä tule. Laitetaan vaan muotit suuhun joissa on sitä "muottiainetta". Ei mitään hätää, ihan peace of cake! :)
- Anonyymi
en oo ite käyny mua jännittää tosi paljon kun oon aika herkkä just tohon jos esim mulla tulee se oksennusrefleksi
- Anonyymi
Ei se oikeastaan niin paha ole alaleuassa on helppo ottaa yläleuka kun otetaan se vähän voi alkaa yököttämään sit vaan hengittelet rauhas kyl se hyvin menee.
Vastaus vähä myöhässä mut ajattelin et tää jotain auttaisi joka on menossa muottien ottoon - Anonyymi
Mulla eilen tehtiin se 2 kertaa ja alhaalta ei ollu paha mut ku ylhäältä otettiin se muotti oli sika paha🤮mulla on tehty se oikomishoidon aikana 4 kertaa jose on aika paha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409