muottien otto

kammoksuja

miulla on oksennuskammo ja tänään kävin oikojan luona.. hän sanoi että ihmiset yleensä yökkäävät ekalla kerran muottia tehtäessä.. mitä kokemuksia teillä on? mie haluaisin normaalin hienon hammasrivin mutta pelkään että kammo vie voiton kaikesta elämästäni. kaiken lisäksi hän sanoi että miulta puuttuu synnynnäisesti pari hammasta.... juuri kun luulin ettei elämä tästä pahemmaksi voi mennä

13

7823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ElliK

      Se muotti otetaan aina, kun hampaita aletaan oikomaan, koska siitä tehdään alkinaalijäljennös eli kipsimalli ja näin pystytään lopuksi katsomaan miten hampaat ovat suoristuneet. Pyydä, että saat olla etukenossa, koska nojatessa taaksepäin se aine tosiaan vielä löysänä voi valua kurkkuunpäin, varsinkin alaleusta otettuna. Mutta ei syytä huoleen ei se kauan kestä ja hoidon loputtua saat mallit omiksi, jos haluat =)

      • Anonyymi

        valuisi sulla paljon sitä ainetta kurkkuunpäin? Olitko ite etukenossa? Saako siinä olla vaan etukenossa jos haluaa?


    • ihmettä

      Ei kannata alkaa koko oikomishoitoon, jos et muottien ottamista kestä. Muottien otto pienin harmi koko hoidossa. Minulla ei ainakaan mitään valunut kurkkuun, eikä mitään ongelmaa ollut. En yhtään yökännyt.

      Voi elämä. Rutise sitten, kun oikeasti on asia huonosti.

      • Pulpa ja exp.

        Ei todellakaan kantsi alkaa oikomaan jos pelkkä muottien otto on tuollainen kompleksi.

        Itsellä otettiin muotti eikä tuntunut yhtään missään, eikä puhettakaan että olisi yökyttänyt.

        Eikä tosiaan mitään valu kurkkuun, vähiten nyt alaleuan muotin otossa, mutta ei kyllä yläleuankaan! Paskaa... Menen taas perjantaina ottamaan muotit eikä siinä ole mitään ihmeellistä, eikä kukaan lääkäri ole sanonut että yököttäisi...
        Oikomishoito on paljon paljon paljon paljon paljon yökkäävämpää kuin yksi vaivainen muottien otto. Muotti otetaan jos laitetaan kruunuja purentakiskoja sun muuta, joskus otetaan senkin vuoksi kun purentaa tasoitetaan, ei mitään sen kummenpaa, menkää pellolle potemaan...


      • kun ei tiiä
        Pulpa ja exp. kirjoitti:

        Ei todellakaan kantsi alkaa oikomaan jos pelkkä muottien otto on tuollainen kompleksi.

        Itsellä otettiin muotti eikä tuntunut yhtään missään, eikä puhettakaan että olisi yökyttänyt.

        Eikä tosiaan mitään valu kurkkuun, vähiten nyt alaleuan muotin otossa, mutta ei kyllä yläleuankaan! Paskaa... Menen taas perjantaina ottamaan muotit eikä siinä ole mitään ihmeellistä, eikä kukaan lääkäri ole sanonut että yököttäisi...
        Oikomishoito on paljon paljon paljon paljon paljon yökkäävämpää kuin yksi vaivainen muottien otto. Muotti otetaan jos laitetaan kruunuja purentakiskoja sun muuta, joskus otetaan senkin vuoksi kun purentaa tasoitetaan, ei mitään sen kummenpaa, menkää pellolle potemaan...

        okei.. mie olen emetofoobikko mikä suomeksi tarkoittaa oksennuskammoa.. eli kaikki yökkäämisestä lähtien on kieletty.. noro virus kautena olen joutunut jättämään työni ja voin vain sanoa ettö onneksi en mneeyt armeijaan tai kouluun suoraan lukion jälkeen. nyt miulla on niin pahaa masennusta etten uskalla mennä psykkiatrini luo koska hän laittaisi melko varmasti miut hoitoon. ja sinne minua ei saa tuhansista euroista. miuluummin pakenen maasta viimeisillä rahoillani...
        yrittäkää elää viikko miun elämää niin varmasti muuttuisi ääni kellossa!
        ikinä en ole pyytänyt kammoa enkä tätä elämää.
        sääliä en kaipaa, vähän vain ymmärrystä. mikään ei ole miltä se näyttää


    • muotit hampaista

      ja ei kyllä ollut mitään ongelmia! Ei yökyttänyt eikä aine valunut pitkin kurkkua. Eikä minua ole edes peloteltu etukäteen!
      Siis muottien otto on samaa kuin pesisi hampaita, ei sen kummempaa.

      • Anonyymi

        meen ite just ylihuomenna muottien laittoon. Täällä on tosi paljon erilaisia mielipiteitä. Haluaisin siis kysyä että tuleeko siinä helposti oksennusrefleksiä koska tosi moni on minulle sanonut että ylhäältä kun otetaan tulee tosi kova oksennusrefleksi! Toki se riippuu ihmisestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meen ite just ylihuomenna muottien laittoon. Täällä on tosi paljon erilaisia mielipiteitä. Haluaisin siis kysyä että tuleeko siinä helposti oksennusrefleksiä koska tosi moni on minulle sanonut että ylhäältä kun otetaan tulee tosi kova oksennusrefleksi! Toki se riippuu ihmisestä

        Olen itse käynyt ja pahin oksentaminen tapahtui ylämuotteja otettaessa. Alhaalta oli ihan pala kakkua, mutta sehän riippuu ihmisestä. :)


    • muotit

      Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Ei siinä mitään yökkäystä tule. Laitetaan vaan muotit suuhun joissa on sitä "muottiainetta". Ei mitään hätää, ihan peace of cake! :)

    • Anonyymi

      en oo ite käyny mua jännittää tosi paljon kun oon aika herkkä just tohon jos esim mulla tulee se oksennusrefleksi

    • Anonyymi

      Ei se oikeastaan niin paha ole alaleuassa on helppo ottaa yläleuka kun otetaan se vähän voi alkaa yököttämään sit vaan hengittelet rauhas kyl se hyvin menee.
      Vastaus vähä myöhässä mut ajattelin et tää jotain auttaisi joka on menossa muottien ottoon

    • Anonyymi

      Mulla eilen tehtiin se 2 kertaa ja alhaalta ei ollu paha mut ku ylhäältä otettiin se muotti oli sika paha🤮mulla on tehty se oikomishoidon aikana 4 kertaa jose on aika paha

    • Anonyymi

      Oti tänään muotit eikä tuntunu missään. Ei yhtään yököttäny. Sei ei loppujen lopuksi tuntun kummemmalta kuin se kun niitä muotteja testailtiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe