miulla on oksennuskammo ja tänään kävin oikojan luona.. hän sanoi että ihmiset yleensä yökkäävät ekalla kerran muottia tehtäessä.. mitä kokemuksia teillä on? mie haluaisin normaalin hienon hammasrivin mutta pelkään että kammo vie voiton kaikesta elämästäni. kaiken lisäksi hän sanoi että miulta puuttuu synnynnäisesti pari hammasta.... juuri kun luulin ettei elämä tästä pahemmaksi voi mennä
muottien otto
kammoksuja
137847
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Palasin takaisin LieksaanOlen maailmaa nähnyt kosmopoliitti, joka on nyt asettunut Lieksaan asumaan, koska minulla on tärkeä tehtävä täällä. Siihen olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota, että täällä naiset ovat ihmeen läskilorttoja. Nuorillakin …
Vastaukset 13
Vanhimmat
Se muotti otetaan aina, kun hampaita aletaan oikomaan, koska siitä tehdään alkinaalijäljennös eli kipsimalli ja näin pystytään lopuksi katsomaan miten hampaat ovat suoristuneet. Pyydä, että saat olla etukenossa, koska nojatessa taaksepäin se aine tosiaan vielä löysänä voi valua kurkkuunpäin, varsinkin alaleusta otettuna. Mutta ei syytä huoleen ei se kauan kestä ja hoidon loputtua saat mallit omiksi, jos haluat =)
valuisi sulla paljon sitä ainetta kurkkuunpäin? Olitko ite etukenossa? Saako siinä olla vaan etukenossa jos haluaa?
Ei kannata alkaa koko oikomishoitoon, jos et muottien ottamista kestä. Muottien otto pienin harmi koko hoidossa. Minulla ei ainakaan mitään valunut kurkkuun, eikä mitään ongelmaa ollut. En yhtään yökännyt.
Voi elämä. Rutise sitten, kun oikeasti on asia huonosti.
Ei todellakaan kantsi alkaa oikomaan jos pelkkä muottien otto on tuollainen kompleksi.
Itsellä otettiin muotti eikä tuntunut yhtään missään, eikä puhettakaan että olisi yökyttänyt.
Eikä tosiaan mitään valu kurkkuun, vähiten nyt alaleuan muotin otossa, mutta ei kyllä yläleuankaan! Paskaa... Menen taas perjantaina ottamaan muotit eikä siinä ole mitään ihmeellistä, eikä kukaan lääkäri ole sanonut että yököttäisi...
Oikomishoito on paljon paljon paljon paljon paljon yökkäävämpää kuin yksi vaivainen muottien otto. Muotti otetaan jos laitetaan kruunuja purentakiskoja sun muuta, joskus otetaan senkin vuoksi kun purentaa tasoitetaan, ei mitään sen kummenpaa, menkää pellolle potemaan...
okei.. mie olen emetofoobikko mikä suomeksi tarkoittaa oksennuskammoa.. eli kaikki yökkäämisestä lähtien on kieletty.. noro virus kautena olen joutunut jättämään työni ja voin vain sanoa ettö onneksi en mneeyt armeijaan tai kouluun suoraan lukion jälkeen. nyt miulla on niin pahaa masennusta etten uskalla mennä psykkiatrini luo koska hän laittaisi melko varmasti miut hoitoon. ja sinne minua ei saa tuhansista euroista. miuluummin pakenen maasta viimeisillä rahoillani...
yrittäkää elää viikko miun elämää niin varmasti muuttuisi ääni kellossa!
ikinä en ole pyytänyt kammoa enkä tätä elämää.
sääliä en kaipaa, vähän vain ymmärrystä. mikään ei ole miltä se näyttää
ja ei kyllä ollut mitään ongelmia! Ei yökyttänyt eikä aine valunut pitkin kurkkua. Eikä minua ole edes peloteltu etukäteen!
Siis muottien otto on samaa kuin pesisi hampaita, ei sen kummempaa.
meen ite just ylihuomenna muottien laittoon. Täällä on tosi paljon erilaisia mielipiteitä. Haluaisin siis kysyä että tuleeko siinä helposti oksennusrefleksiä koska tosi moni on minulle sanonut että ylhäältä kun otetaan tulee tosi kova oksennusrefleksi! Toki se riippuu ihmisestä
Olen itse käynyt ja pahin oksentaminen tapahtui ylämuotteja otettaessa. Alhaalta oli ihan pala kakkua, mutta sehän riippuu ihmisestä. :)
Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Ei siinä mitään yökkäystä tule. Laitetaan vaan muotit suuhun joissa on sitä "muottiainetta". Ei mitään hätää, ihan peace of cake! :)
en oo ite käyny mua jännittää tosi paljon kun oon aika herkkä just tohon jos esim mulla tulee se oksennusrefleksi
Ei se oikeastaan niin paha ole alaleuassa on helppo ottaa yläleuka kun otetaan se vähän voi alkaa yököttämään sit vaan hengittelet rauhas kyl se hyvin menee.
Vastaus vähä myöhässä mut ajattelin et tää jotain auttaisi joka on menossa muottien ottoon
Mulla eilen tehtiin se 2 kertaa ja alhaalta ei ollu paha mut ku ylhäältä otettiin se muotti oli sika paha🤮mulla on tehty se oikomishoidon aikana 4 kertaa jose on aika paha
Oti tänään muotit eikä tuntunu missään. Ei yhtään yököttäny. Sei ei loppujen lopuksi tuntun kummemmalta kuin se kun niitä muotteja testailtiin.