Tästä aiheesta ei ole tällä palstalla kirjoitettu hetkeen, joten minäpä kirjoitan ;) Vastatkaa kaikki kynnelle kykenevät: Voisitko kuvitella ihastuvasi itseäsi huomattavasti nuorempaan (ikäero 15 vuotta) mieheen/naiseen aidosti? Ja voisitko kuvitella seurustelevasi vakavasti tämän kanssa? Vai lähtisitkö "leikkiin" mukaan pelkästään seksin perässä tai omantunnon pönkittämisen vuoksi, leikkisit hetken aikaa ja sitten lopettaisit touhun? Eli et lähtisi rakentamaan suhdetta mihinkään syvällisempään.
Jos sinulla on periaatteita, ettet sekaannu niin paljoa nuorempiin ihmisiin, niin miksi näin? Onko omia epäonnisia kokemuksia vai sivusta seurattuja?
Ja tämä kysymys niille, jotka ovat ehdottomasti sitä mieltä, että suhde ei voi toimia suurella ikäerolla. Eli etkö voisi antaa edes mahdollisuutta, jos olisit huomannut ihastuneesi nuorempaan ihmiseen vai miten reagoisit?
Haluaisin herättää tällä asiallista keskustelua aiheen tiimoilta. Toivottavasti pystymme siihen :)
voisitko kuvitella?
15
1359
Vastaukset
Minä 50v - mieheni 15,5 vuotta nuorempi.
Yhdessä ensi kesänä kymmenen vuotta, joista aviossa seitsemän.
Itse erosin exästäni -91, olen jo kahden pikkuisen isoäiti.
Mieheni ei ole ollut aiemmin "vakavissaan".
Elämäni paras ja tasapainoisin ihmissuhde!
Isäni avioitui -83 itseään 22v nuoremman naisen kanssa - ovat onnellisesti yhdessä edelleen ja velipuolenikin jo aikuinen, ihana mies:DD
PS: Sorry nyt "vakkareille", kun taas joudutte tätä samaa jaaritusta lukemaan...- Walnut tree
Naisena vastaan tuohon ekaosion kysymykseen, että voisin ajatella vakavaakin suhdetta tuohon ikähaitariin verraten. Minusta ikä on vain numeroita ja monesti olen törmännyt, itseäni nuoremmissa miehissä paljon kypsempiin persooniin, kuin omassa ikäryhmässäni. Seurustellut en ole nuoremman kanssa, vaan huomioni ovat peräisin työelämässä tapaamistani miehistä.
Tiedän tuttavapiirissäni parikin tapausta, että nainen on huomattavasti vanhempi, kuin mies. Ihaillen olen sivusta katsellut suhteen toimivuutta.
Tämä oli nyt vaan naisnäkökulmaa. - HjeeNa43
Minulle ei kyllä henkilökohtaisesti tulisi edes mieleeni moinen ikäero. Ei edes pienen pieni flirtti.
Juu, kyllähän noita kuulee, että nainen on villissä 50:ssä ja mies joku pojan kloppi, just korvan taukset kuivaneet. Mutta henkilökohtaisesti ei, ei. Lapsiin en sentään sekoa sitä rikosta en sentään kontolleni ota, murhat ja muut kyllä passaa.
Nytkin otan hyvin tarkkaan selville, minkä ikäisiä pojan kosseja tai mieluiten miehen köriläitä minun kanssani juttelee/kirjoittaa ja jos on nuorempi, niin selväksi teen, että ei kiinnosta.
HjeeNa - lemnaminor..
Tapailin ja olin vakavissani 16 vuotta vanhemman miehen suhteen, mutta ajatus 15 vuotta nuoremmasta miehestä ei kuullostaisi hyvältä. Sen verran lisäyksenä että ainoastaan kerran olen kokenut, että minua paljon iäkkäämpi olisi mielenkiintoinen. Minulle hän oli tavallaan iätön.
En leikkisi toisen tunteilla, joten en sotkeentuisi ollenkaan 15 vuotta nuorempaan mieheen. En myöskään pystyisi ajattelemaan edes yhden illan juttuna. Se ei vain tunnu oikealta ajatukselta.. - blackwomans
Enää ei jaksa opettaa:))
!5 vuotta vanhempi mies menettelee,jos pysyy kyydissä mukana eikä kopsahda kanteissa nurin:))
Ojan pohjalta niitä vanhempia miehiä ei saa ylös,kun vinssillä:))
Apua nyt mä saan moitteita,mut elämä on:)))- lemnaminor..
Tapailemani vanhempi mies kuntoili joka päivä ja oli timmimmässä kunnossa kuin oman ikäiseni miehet ;). Eli kai se on yksilökohtaista.
Minullakin on jonkinlainen sisäinen este itseäni selvästi nuorempien miesten suhteen.. Eli samoja ajatuksia.. - blackwomans
lemnaminor.. kirjoitti:
Tapailemani vanhempi mies kuntoili joka päivä ja oli timmimmässä kunnossa kuin oman ikäiseni miehet ;). Eli kai se on yksilökohtaista.
Minullakin on jonkinlainen sisäinen este itseäni selvästi nuorempien miesten suhteen.. Eli samoja ajatuksia..Meillä kaikilla on oma makumme miesten suhteen;)
Eihän kahta samanlaista ihmistäkään ole,onneksi:))
Myös minun tuntemani 60v mies pitää itsestään fyysisesti huolta,mutta en ole koskaan ollut hänelle muuta kun ystävä:))
Itse en voisi kuvitella seurustella hänen kanssaan koskaan:(
Nuoremmat miehet,eivät myöskään minua kiinnosta;(
Muuta kun ystävinä:)) - lemnaminor..
blackwomans kirjoitti:
Meillä kaikilla on oma makumme miesten suhteen;)
Eihän kahta samanlaista ihmistäkään ole,onneksi:))
Myös minun tuntemani 60v mies pitää itsestään fyysisesti huolta,mutta en ole koskaan ollut hänelle muuta kun ystävä:))
Itse en voisi kuvitella seurustella hänen kanssaan koskaan:(
Nuoremmat miehet,eivät myöskään minua kiinnosta;(
Muuta kun ystävinä:))Ystävät säilyvät. Siinä kun muut miehet näyttävät häipyvän.. Aika harva lopulta kolahtaa..
- Walnut tree
On totta se, että jos nainen on jotain 40v ja mies 25v, tulee kysymykseen tuo mainitsemasi "pentuus" miehen kohdalla.
Sitten jos mennään toiseen ikähaitariin nainen 55v ja mies 40v, luulen, että ikäero ei enää paina vaakakupissa niin paljon. Kumpaakaan ei tarvitse opettaa, elämänkokemus on tehnyt tehtävänsä.
Edellä kertomassani viestissä, -ystävieni ikäeroissa on kutakuinkin kyse tuosta. - blackwomans
Walnut tree kirjoitti:
On totta se, että jos nainen on jotain 40v ja mies 25v, tulee kysymykseen tuo mainitsemasi "pentuus" miehen kohdalla.
Sitten jos mennään toiseen ikähaitariin nainen 55v ja mies 40v, luulen, että ikäero ei enää paina vaakakupissa niin paljon. Kumpaakaan ei tarvitse opettaa, elämänkokemus on tehnyt tehtävänsä.
Edellä kertomassani viestissä, -ystävieni ikäeroissa on kutakuinkin kyse tuosta.Olenhan 45 v,siihen jos lisää 15 v niin lopputulos on 60v.
tai jos vähentää on lopputulos 30v.
En todellakaan tuomitse ketään ihmistä,enkä parisuhteita.
Otin vaan esile sen omankohtaisen näkemykseni:))
- ap.
Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista! Mielenkiintoisia vastauksia, on puolesta ja vastaan. Tässä vaiheessa voisin kommentoida sen verran, että itse olen siis nuorempi osapuoli ja nainen. Eli se "perinteisempi" kaava on kyseessä. Joten siksi odotan innolla vielä lisää miesten vastauksia.
Olen saanut tältä palstalta joskus sellaisen kuvan, että ei sentään kaikki neli-viisikymppiset miehet juokse nuorten naisten perässä ;) (Huom. tahallinen yleistys, ottakaa se huumorilla.) Harmittaa vaan, jos olen törmännyt juuri tällaiseen mieheen. - Loistava.polku
Asuin pitkään yhdessä 17 vuotta nuoremman kanssa. Ei se ikäero missään tunnu, jos molemmat on jo aikuisia kuitenkin.
- tomppa2006
...hyvin helposti ihastuvani itseäni 15 vuotta nuorempaan naiseen ja näin on myös usein tapahtunut.
Vakavaa seurustelua en missään tapauksessa edes harkitsisi, koska haluan vanheta yhdessä ikäiseni naisen kanssa. Meillä on yhteiset muistot lapsuudesta ja nuoruudesta. Olemme saman aikakauden ihmisiä. En koskaan haluaisi nähdä puolisoni silmissä katsetta, voi kun sinä olet jo noin vanha!- ap.
Eli jos olet ollut ihastunut itseäsi huomattavasti nuorempaan naiseen, se ei ole edennyt mihinkään? Onko se jäänyt flirtin tasolle vai edennyt jopa seksiin? Eli tuollaisia miehiä on todellakin olemassa, joilla on noin jyrkkä kanta asiaan.
Itse ajattelen että - 8-vuotta ihan maksimi ikäero.
Tämä asia koskettaa henkilökohtaisesti. Tyttäreni miesystävä on 14-vuotta tytärtäni vanhempi. En hyväksy heidän suhdettaan, vaikka en siihen puutukaan.
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521663826Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään763034Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442101Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka221944Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?461828TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851321Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään251258- 401250
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli581028Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10738