Tein elämälleni suuren suunnanmuutoksen: Irtisanouduin tänään yli 7,5v toimestani, tutusta ja turvallisesta ympäristöstä, joka on todella vakaa työpaikka.
Uusi työpaikka on aivan eri alalta ja jota en tunne kunnolla, mutta pääsen näillä näkymin suoraan ammatilliseen koulutukseen, jos vain kevään kursseille pääsee ..
Kysymykseksi herääkin mielessäni, että kuinka moni muu 40 henkilö uskaltaa tehdä saman?
Kerrottakoon samalla pari asiaa, (1) ettei esim. samassa taloudessa elävällä elämänkumppanilla ole seuraavista tuloistaan pienintäkään tietoa sekä (2) sain kuulla tästä uudesta pestistä viime viikon torstai-iltana eli aikaa tähän muutossessioon vajaa viikko. Uuden pestin tarjous tuli täysin yllättäen ..
Levollisin mielin ..
DoeJohn
Suunnan muutos
108
2624
Vastaukset
- mirkkuakka
Ihmsen pitää tehdä rohkeita päätöksiä aina sillloin tällöin,se pitää mielen virkeänä ja ei uraudu tiettyyn putkeen.Olen joskus kokeillut samaa...alanvaihtoa...ja teki terää.
- DoeJohn
mulla tää vaihdos on jo toinen .. ;D Nyt vaan on isommat panokset pelissä, kun on perhettä ja jälkikasvua .. ;D
- mirkkuakka
DoeJohn kirjoitti:
mulla tää vaihdos on jo toinen .. ;D Nyt vaan on isommat panokset pelissä, kun on perhettä ja jälkikasvua .. ;D
vaihtaa ku pölyttyä johonkin varmaan ei kiinostavaan "uraputkeen".Kyllä se "pöperö" pöytään jotain kautta aina tulee....Mua kaduttaa ku olin taas kerran vaihtamassa putkee...hain kouluun...pääsin, mut pönttö en lähteny...Valmistuisin tulevana keväänä...yhdessä tyttäreni kanssa.
- DoeJohn
mirkkuakka kirjoitti:
vaihtaa ku pölyttyä johonkin varmaan ei kiinostavaan "uraputkeen".Kyllä se "pöperö" pöytään jotain kautta aina tulee....Mua kaduttaa ku olin taas kerran vaihtamassa putkee...hain kouluun...pääsin, mut pönttö en lähteny...Valmistuisin tulevana keväänä...yhdessä tyttäreni kanssa.
onhan sulla loppuelämä aikaa tehdä mitä haluat .. Rohkeasti vaan mukaan suunnanvaihtajiin .. :D
- umpisolmu
Luotat itseesi, se kuulostaa hyvältä!
Minun eloni on rautatiemäistä.... kerran radalle asetettuani ei paljon sivuteille poukkoilla...
Saman työnantajan palvelua yli 20 v ja saman aviomiehen yli 25....
Haaveillut irtiotosta olen monasti, mutta raivostuttavan turvallisuushakuisen luonteeni ansiosta tiedän ettei mulla ole rahkeita....
Onnea ja menestystä!- DoeJohn
Mulla kanssa ajatus on, ett mieluummin valtion pitkä ja kapea leipä, kuin nopeat runsaat ansiot kovalla riskillä .. Kuvastanee ajatusmaailmaani muutoinkin ..
Tullut kyllä mietittyä tätä asiaa pitempään, kuten ajoittain muitakin vakavia mahdollisia muutoksia, mutta aika näyttää miten tulevaisuus kehittyy ..
Tiedän pärjääväni kyllä tällä uudella saralla kanssa .. ;D
- tomppa2006
...teit tämän aloituksen. Ajattelin jo eilen vihjaista siitä, mutta hokasit näköjään itsekin...
Työelämässä minusta ei ole enää tekemään suunnan muutosta. Arvostan liikaa sitä, että olen nyt hyvä työssäni. Olen joutunut sivusta seuraamaan kuinka vaikeaa ikäiseni ihmisen on tulla tekemään minun tekemää työtäni. Puhutaan kymmenien vuosien kokemuksesta.
*sinulle minä nostan edelleen hattua ja toivon: good luck ja lycka till*- DoeJohn
Ensinnäkin, en halunnut tätä aloittaan ennen kuin oikeasti ole irtisanoutunut ja nyt olen suullisesti ja tunnin kuluttua kirjallisesti. Kantapään kautta opin sen, ettei keskeneräisistä asioista kannata huudella ylimääräistä ..
*Kiittää huomionosoituksesta ja onnitteluista* - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
Ensinnäkin, en halunnut tätä aloittaan ennen kuin oikeasti ole irtisanoutunut ja nyt olen suullisesti ja tunnin kuluttua kirjallisesti. Kantapään kautta opin sen, ettei keskeneräisistä asioista kannata huudella ylimääräistä ..
*Kiittää huomionosoituksesta ja onnitteluista*...kun on yli 20 vuotta samassa paikassa duunissa, siitä tulee niin läheinen paikka, että tiedät monien ihmisten asiat paremmin kuin omien sukulaistesi.
Osallistut työkaveriesi merkkipäiviin, häihin, tupaantuliaisiin, eläkejuhlallisuuksiin, olen ollut kahden työkaverin hautajaisissakin!
Uuden työpaikan myötä sinut unohdetaan vanhassa paikassa. Olen nähnyt näitä vanhoja työntekijöitä vierailemassa entisessä työpaikassaan. He eivät kuulu enää porukkaan...?
Tämä oli nyt tälläistä minun seli-seli lässytystä. Tiedän että olet tehnyt rohkean päätöksen. Paljon onnea valitsemallasi tiellä. - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...kun on yli 20 vuotta samassa paikassa duunissa, siitä tulee niin läheinen paikka, että tiedät monien ihmisten asiat paremmin kuin omien sukulaistesi.
Osallistut työkaveriesi merkkipäiviin, häihin, tupaantuliaisiin, eläkejuhlallisuuksiin, olen ollut kahden työkaverin hautajaisissakin!
Uuden työpaikan myötä sinut unohdetaan vanhassa paikassa. Olen nähnyt näitä vanhoja työntekijöitä vierailemassa entisessä työpaikassaan. He eivät kuulu enää porukkaan...?
Tämä oli nyt tälläistä minun seli-seli lässytystä. Tiedän että olet tehnyt rohkean päätöksen. Paljon onnea valitsemallasi tiellä... mut elämää on muuallakin kuin vanhassa työpaikassa .. Sullon pitkä ura siellä ja kuulut jo 'kalustoon' ja sun on liki mahdoton jo häippäistä sieltä .. ;D
- tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
.. mut elämää on muuallakin kuin vanhassa työpaikassa .. Sullon pitkä ura siellä ja kuulut jo 'kalustoon' ja sun on liki mahdoton jo häippäistä sieltä .. ;D
...on se tietysti kohteliaisuus tuokin. Ei vaan ihan totta! Tietää kuuluvansa jonnekin, on osa jotain kokonaisuutta, tietää pärjäävänsä ja osaavansa. Ei epäröintiä, eikä hapuilua.
Olen minä vähän kateellinen sinulle, mutta ainakin on pokkaa myöntää... - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...on se tietysti kohteliaisuus tuokin. Ei vaan ihan totta! Tietää kuuluvansa jonnekin, on osa jotain kokonaisuutta, tietää pärjäävänsä ja osaavansa. Ei epäröintiä, eikä hapuilua.
Olen minä vähän kateellinen sinulle, mutta ainakin on pokkaa myöntää...olet kateellinen? Olet täällä ilmoittanut olevasi tyytyväinen niin kotonasi kuin töissäsikin .. mä en ole ollut nyt irtisanomastani työpaikassa enkä aina kotosallakaan .. saapa nähdä miten tää vaikuttaa kotona viihtymiseen .. Mut siitäpä en täällä jauha sen enempiä .. huoks ..
- tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
olet kateellinen? Olet täällä ilmoittanut olevasi tyytyväinen niin kotonasi kuin töissäsikin .. mä en ole ollut nyt irtisanomastani työpaikassa enkä aina kotosallakaan .. saapa nähdä miten tää vaikuttaa kotona viihtymiseen .. Mut siitäpä en täällä jauha sen enempiä .. huoks ..
...usein pohtii mielessään erilaisia vaihtoehtoja tämän elämän viettämiseen parhaalla mahdollisella tavalla. On paljon asioita, joita olisi kiva tehdä, mutta järkisyyt estävät niiden toteutumisen.
En todellakaan tarkoittanut aidosti olevani kateellinen, ihailen rohkeuttasi tehdä kova päätös, mutta en astuisi housuihisi mistään hinnasta. Olen myös kateellinen naapurin miehelle, jolla on lomaosake Espanjassa, joten minun kateellisuus on aika häilyvä käsite... - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...usein pohtii mielessään erilaisia vaihtoehtoja tämän elämän viettämiseen parhaalla mahdollisella tavalla. On paljon asioita, joita olisi kiva tehdä, mutta järkisyyt estävät niiden toteutumisen.
En todellakaan tarkoittanut aidosti olevani kateellinen, ihailen rohkeuttasi tehdä kova päätös, mutta en astuisi housuihisi mistään hinnasta. Olen myös kateellinen naapurin miehelle, jolla on lomaosake Espanjassa, joten minun kateellisuus on aika häilyvä käsite..... kade kellekään .. mullon oma elämä enkä välitä vaikka seinänaapurin Virtanen saisi Lotosta vaikka 500000€ hilloa tai löysä moraalisen tiukan kurvikkaan blondin kainaloonsa .. Ne olis sen harmeja, eivät mun ..
*Pirun tyytyväinen tekemäänsä valintaan ja iloinen mukavasta suhtautumisessa uudessa työpaikassaan*
Tuli tänään tutustuttua henkilökuntaan .. ;D - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
.. kade kellekään .. mullon oma elämä enkä välitä vaikka seinänaapurin Virtanen saisi Lotosta vaikka 500000€ hilloa tai löysä moraalisen tiukan kurvikkaan blondin kainaloonsa .. Ne olis sen harmeja, eivät mun ..
*Pirun tyytyväinen tekemäänsä valintaan ja iloinen mukavasta suhtautumisessa uudessa työpaikassaan*
Tuli tänään tutustuttua henkilökuntaan .. ;D...ensimmäinen päivä on aina vähän hankala, mukavaa että sait hyvän vastaanoton.
- DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...ensimmäinen päivä on aina vähän hankala, mukavaa että sait hyvän vastaanoton.
ei ollut hivenenkään epämiellyttävää .. :D
- tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
.. kade kellekään .. mullon oma elämä enkä välitä vaikka seinänaapurin Virtanen saisi Lotosta vaikka 500000€ hilloa tai löysä moraalisen tiukan kurvikkaan blondin kainaloonsa .. Ne olis sen harmeja, eivät mun ..
Tuli tänään tutustuttua henkilökuntaan .. ;D...minulla ne kateellisuus jutut on useimmiten vain sellaisia haaveita, mihin ne lottovoitto rahat laittaisin, ei mitenkään vakavaa ..:)
- DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...minulla ne kateellisuus jutut on useimmiten vain sellaisia haaveita, mihin ne lottovoitto rahat laittaisin, ei mitenkään vakavaa ..:)
.. siispä aika normaaleja ..
*Omista haaveistaan täällä jupise mitään* ;D
Ei voi julkistaa mitenkään .. ;D
- blackwomans
On aivan itsestään kiinni mitä omalta elämältään haluaa:)
Toiset ihmiset,niinkuin minä olen viihtynyt omassa työpaikassani jo 22 vuotta,siis tänävuonna se tulee täyteen:)
Nostan kuitenkin sinulle hattua ja onnittelen sinua olet tehnyt valinnan joka toivottavasti tyydyttää sinua.
Saat siitä ehkä enemmän irti,kun vanhasta duunistasi:
Elämähän on todella valintoja täynnä,ihminen valitsee mitä haluaa ja koska haluaa.
Tsemppiä Doe john- DoeJohn
On kaikilla oikeasti siitä kiinni mitä OIKEASTI haluaa elämältään. Itse olen täällä sanonut monelle omassa nurkassaan kyhjöttävälle ja työtään valittavalle, ettei täällä ole pakko olla .. Olen siis elävä esimerkki siitä, miten olen muille sanonut ..
Takuulla saan enemmän irti tästä joo .. :D
Kiitos tsempeistäsi ystäväni hyvä .. :D - ArcticEli
DoeJohn kirjoitti:
On kaikilla oikeasti siitä kiinni mitä OIKEASTI haluaa elämältään. Itse olen täällä sanonut monelle omassa nurkassaan kyhjöttävälle ja työtään valittavalle, ettei täällä ole pakko olla .. Olen siis elävä esimerkki siitä, miten olen muille sanonut ..
Takuulla saan enemmän irti tästä joo .. :D
Kiitos tsempeistäsi ystäväni hyvä .. :Djos oma elämä on kurjaa...ketä siitä voi syyttää?
Ihan itseään...peilin eteen on mentävä katsomaan ja kysyttävä miksi en uskalla tehdä elämästäni tyytyväistä...
Joskus se vaatii hypyn kylmään vetee...tuntemattomaan, mut sit se palkitsee taas...
Onhan noita ihmisiä, jotka tulee töihin eikä puhu muille kuin tiuskimalla...
En minäkään työtäni aina niin rakasta, mutta jos se olis NOIN vaikeaa...niin....
Mut ihmiselle tekee hyvää laittaa elämä uusiksi aina sillointällöin...kokeilla rajojansa.
Aina sitä pärjää, missä vaan, miten vaan...aina voi tehdä JOTAIN...Minulla on ainakin luotto siihen ;) - DoeJohn
ArcticEli kirjoitti:
jos oma elämä on kurjaa...ketä siitä voi syyttää?
Ihan itseään...peilin eteen on mentävä katsomaan ja kysyttävä miksi en uskalla tehdä elämästäni tyytyväistä...
Joskus se vaatii hypyn kylmään vetee...tuntemattomaan, mut sit se palkitsee taas...
Onhan noita ihmisiä, jotka tulee töihin eikä puhu muille kuin tiuskimalla...
En minäkään työtäni aina niin rakasta, mutta jos se olis NOIN vaikeaa...niin....
Mut ihmiselle tekee hyvää laittaa elämä uusiksi aina sillointällöin...kokeilla rajojansa.
Aina sitä pärjää, missä vaan, miten vaan...aina voi tehdä JOTAIN...Minulla on ainakin luotto siihen ;)juuri nuin aattelen itsekin .. ;D
- HiljaR
... Hienoa ja onnitteluni rohkeasta vedostasi:))
Harvapa tekee tällaista päätöstä noinkin nopeasti!
Nostan hattua teollesi.
*kädet ojossa onniteluihin*- DoeJohn
*Vastaa kädt ojossa takaisin ja halaa lämpöisesti* :D
Pakko sanoa, ett harvoin on jännittänyt näin paljon kuin eilen ja tänään .. Vihkiminenkin oli helpompi paikka .. ;D - HiljaR
DoeJohn kirjoitti:
*Vastaa kädt ojossa takaisin ja halaa lämpöisesti* :D
Pakko sanoa, ett harvoin on jännittänyt näin paljon kuin eilen ja tänään .. Vihkiminenkin oli helpompi paikka .. ;D... elässä pitää olla, muuten siitä ei tule mitään...:))) Ja riskinottoa myöskin:)
*Peukkuja pidellen tulevaisuuteen*
TZEMIÄ! - DoeJohn
HiljaR kirjoitti:
... elässä pitää olla, muuten siitä ei tule mitään...:))) Ja riskinottoa myöskin:)
*Peukkuja pidellen tulevaisuuteen*
TZEMIÄ!.. tiettyyn rajaan asti.
*Taloutensa ainoa pätäkän tuoja*
- Sekstantti
Aika tutun kuuloista.
On tullut elon aikana heitettyä pulkka uuteen suuntaan ties kuinka monta kertaa: jatkuvasti uusia duuneja, uusia kaupunkeja, joskus jopa uusi maakin.
Työnantajien määrää en kehtaa edes kertoa, asuinkuntia on kertynyt pian kymmenen.
Rahat ovat olleet välillä miinuksella, jälkeenpäin ei edes tajua miten on saanut kaikesta selvittyä. Vaan se on vain osa asiaa. Kerranhan täällä vain eletään. Ja kerran kerkeää elämässään tehdä asioita, turha natista "kun sitäkään en alkanut".
Ala on ollut melkein kokoajan sama, puoliskolla on ollut opiskelunsa ja uran rakentamisensa. Yhden kerran kuitenkaan on soskusta haettu muutamia kymppejä mummon markkoja tyhjää jääkaappia täyttämään.
Kannattaa ottaa ihan iisisti, jos ihmisellä ei ole kiikkustuolissaan muuta muisteltavaa kuin konepaja jonka valssaamon koneella 13 istui koko työikänsä. No eipä ole paljoa muisteltavaa >:(
Nyt on uusia juttua työn alla. Touhuta pitää ja stressiä pukkaa. Mutta nyt on näin, tuntuu kuitenkin hyvältä. Jotain tässä on tullut haettua tähän asti. Liekö se mitä on haettu just tämä, ei siitä tiedä.
Mutta ikinä en ole muutoksia elossa katunut jälkeenpäin. Oikeastikkin: Kaikki mikä ei tapa niin kasvattaa.
Niin alle viiskymppisenä monet viimeinkin uskaltavat viimeinkin ottaa isojakin riskejä. Kas elon loppuminen kesken ain pelottaa. Ja onhan sulla ollut ennenkin muutoksia, sentään vain kolmannes työiästä. Iisisti vaan ja keula( kokka?) myekyjä päin
=DW=- hmmmm
viallinen näppis mulla ilmiselvästi.
=ED= - DoeJohn
ylöspäin joo .. Kiitos viestistäsi .. mukavaa luettavaa .. ;D
- alallesi,
luulen. Epävarmuuden sietokykyä tarvitaan ehkä tavallistakin enemmän. Hyvän kaverini duunihistoria on samantyyppinen, on joutunut jopa välillä yrittäjäksi :-/
Olipa mukava nähdä sigusi pitkästä aikaa, sattumalta satuin kohille :)
terv. Eirek O.
- adalmiina-1
..sanoa,että aika rohkeaa!! Itse en taatusti kykenisi tuohon. Vähän olen kateellinen...Mutta silti ja ehkä juuri siksi;mielettömän paljon tsemppiä ja onnea!! Joskus pitää ajatella;nyt tai ei koskaan...;)
- DoeJohn
tyylin 'Nyt tai ei koskaan' tai 'Tällainen tilaisuus ei toistu' ..
Ei kannata olla kade. Jokainen on oman elämänsä seppä. Oikeesti .. viime viikolla jos multa olis joku tuollaista toimenpidettä kysynyt tällä palstalla niin kai olisin vaan toivottanut onnea lämpimästi ..
*Kiittää kannustuksestasi!* - adalmiina-1
DoeJohn kirjoitti:
tyylin 'Nyt tai ei koskaan' tai 'Tällainen tilaisuus ei toistu' ..
Ei kannata olla kade. Jokainen on oman elämänsä seppä. Oikeesti .. viime viikolla jos multa olis joku tuollaista toimenpidettä kysynyt tällä palstalla niin kai olisin vaan toivottanut onnea lämpimästi ..
*Kiittää kannustuksestasi!*tarkoitin kateudella juuri tuota rohkeuttasi. Olen itse niin 'lepsu',että vain pakon edessä todennäköisesti voisin tehdä vastaavan ratkaisun. Tai hei! Jospa viihdyn työssäni??! Älynväläys:)
- DoeJohn
adalmiina-1 kirjoitti:
tarkoitin kateudella juuri tuota rohkeuttasi. Olen itse niin 'lepsu',että vain pakon edessä todennäköisesti voisin tehdä vastaavan ratkaisun. Tai hei! Jospa viihdyn työssäni??! Älynväläys:)
tuota mainitsemaasi viihtyvyyttäkin!? Kukapa sen paremmin kohdallasi tietää kuin Sinä? ;D
- Milana
Ihan noin nopeasti kuin sinä en ole toiminut, mutta isoja elämänmuutoksia on takana muutamia. Suurin tietysti viime keväinen aviomiehen jättäminen Englantiin ja muutto Suomeen. Lopullinen päätös syntyi pikaisesti, vaikka olihan se tietysti mielessä ollut jo jonkin aikaa. Viimeinen niitti oli miehen päätös, että muutetaan Lontoon seutuville. Tämä asunto löytyi paria viikkoa ennen Suomeen tuloa, kun yllättäen selvisi, että minusta ei tulekaan yksinasujaa vaan saan seurakseni kolme nuorta miestä :-)) Työpaikkaa ei muuttaessani ollut, mutta tiesin, että tällä osaamisellani sellainen varmasti löytyisi, ja niin löytyikin.
Italiasta Englantiin muutto oli helpompi, kun muutimme miehen työpaikan vuoksi, vaikka silloinkaan minulla ei ollut omasta työpaikasta mitään tietoa.
Tulevaisuudesta tiedän sen verran, että olen luvannut asua Suomessa niin kauan, että nuorimmaiseni saa ylioppilaslakin. Sen jälkeen maailma on taas avoin :-))- DoeJohn
vetoa on Sinullakin ollut! Ootkin joskus kirjoitellut tänne, ettet oo saanut Gian-Carloasi mukaasi .. Nooh .. ehkä joku päivä .. ;D
- Milana
DoeJohn kirjoitti:
vetoa on Sinullakin ollut! Ootkin joskus kirjoitellut tänne, ettet oo saanut Gian-Carloasi mukaasi .. Nooh .. ehkä joku päivä .. ;D
Kyllä sen tietää, kun on aika astua uusille teille. Ja olo on mahtava aina, kun jonkun ison päätöksen saa tehtyä. Nauti tämänhetkisestä olotilastasi: onnellisuuden, jännityksen ja innokkuuden sekamelskasta. Taaksepäin ei kannata katsella, sillä päätöksesi on varmasti se ainoa oikea :-))
Tuskin se mun mies koskaan Suomeen muuttaa, kun sen työt on kuitenkin maailmalla. Kai tämä suhde sitten näinkin toimii :-)) Paitsi jos oikein laittaisin vetovoimani likoon ja houkuttelisin sen tänne pysyvästi vaikkapa sellaisilla tunnetuilla naisellisilla keinoilla. Kukapa minua silloin voisi vastustaa ;-)) - DoeJohn
Milana kirjoitti:
Kyllä sen tietää, kun on aika astua uusille teille. Ja olo on mahtava aina, kun jonkun ison päätöksen saa tehtyä. Nauti tämänhetkisestä olotilastasi: onnellisuuden, jännityksen ja innokkuuden sekamelskasta. Taaksepäin ei kannata katsella, sillä päätöksesi on varmasti se ainoa oikea :-))
Tuskin se mun mies koskaan Suomeen muuttaa, kun sen työt on kuitenkin maailmalla. Kai tämä suhde sitten näinkin toimii :-)) Paitsi jos oikein laittaisin vetovoimani likoon ja houkuttelisin sen tänne pysyvästi vaikkapa sellaisilla tunnetuilla naisellisilla keinoilla. Kukapa minua silloin voisi vastustaa ;-))tunne tällä hetkellä sellainen, ett elän liki täysillä .. kun sais sitten tännä kotipuolelle samanlaisen sykkeen päälle .. huoks ..
Hmm .. mikset sitten laita vastustamatonta vetovoimaasi päälle saarivaltion suuntaan .. ;D Nooh, son sun oma asiasi. Eip tarvii täällä rietostella sillä asialla .. - Milana
DoeJohn kirjoitti:
tunne tällä hetkellä sellainen, ett elän liki täysillä .. kun sais sitten tännä kotipuolelle samanlaisen sykkeen päälle .. huoks ..
Hmm .. mikset sitten laita vastustamatonta vetovoimaasi päälle saarivaltion suuntaan .. ;D Nooh, son sun oma asiasi. Eip tarvii täällä rietostella sillä asialla .....kun mä haluan,että jos se sen päätöksen joskus tekee, niin se tekee sen ihan itse ilman mun myötävaikutusta :-)) Vaikka eiköhän se meidän seuraava yhteinen koti tule jossain etelämpänä sijaitsemaan...
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
...kun mä haluan,että jos se sen päätöksen joskus tekee, niin se tekee sen ihan itse ilman mun myötävaikutusta :-)) Vaikka eiköhän se meidän seuraava yhteinen koti tule jossain etelämpänä sijaitsemaan...
.. son tärkeintä juu .. Eikä tarvii alahuulien vapista pakkasten takia talvisin .. ;D
- SerafiinaCarabas
Isot onnittelut! Upea juttu; joskus pitää vaan uskaltaa, vaikka kuinka kylmäisi. Selvästikin olit kyllä itse valmentanut itseäsi muutokseen, ja niinhän sitä pitääkin.
Useillä tutuilla 40 -immeisillä on ollut vastaavaa; kuka lähtee vielä opiskelemaan ihan uutta ammattia, kuka nyt ainakin vaihtaa duunia, useat kumppaniakin.
Itsellä meni parisen vuotta sitten koko elämä uusiksi: ero, uusi koti ja uusi työpaikka vuoden sisään. Hetken huimasi, mutta kai sitä joskus muutokset vaan pakkautuu samaan kasaan. Piti kyllä kovastikin keskittää energiaa selviytymiseen.
Jotakuta muutakin oli hieman jälkikäteen hirvittänyt, niin minuakin, mutta enää ei huimaa pätkääkään!
Kannattaa olla rohkea! Ja ravistella elämäänsä, jos yhtään tuntuu luutuneelta. Miten sen sitten kukakin tekee, se on jokaisen oma asia.- DoeJohn
Niin, olin valmistautunut henkisesti jo tovin erinäisistä syistä, täällä niistä sen enempiä viäntämättä ..
Myönnän auliisti sen, ett kyllä on pelottanut, jännittänyt ja hirvittänyt oma aktiivisuus ja nopea toiminto .. Nyt on päätökset tehty ja eiku rohkeesti etiäpäin ..
*Kiittää Häntäkin onnitteluistaan*
- Mysteriet
Paljon Onnea Sinulle!
*lähettää kilotolkulla ammatillista kurssimateriaalia*
-> valkkaa siitä itsellesi sopivinta ;D- DoeJohn
Sinulta kyllä toivoin ehdottomasti sitä inanaa iso tällaista:
[______]3 tummaa moccaa .. Sinä kun sen osaat niin hyvin .. :D - Mysteriet
DoeJohn kirjoitti:
Sinulta kyllä toivoin ehdottomasti sitä inanaa iso tällaista:
[______]3 tummaa moccaa .. Sinä kun sen osaat niin hyvin .. :DKas tässä (__)? - ole hyvä ;D
Ja suklaatia [][][][] muutama pala, suu makeaksi (aika makeehan tuo jo onkin ;D) - DoeJohn
Mysteriet kirjoitti:
Kas tässä (__)? - ole hyvä ;D
Ja suklaatia [][][][] muutama pala, suu makeaksi (aika makeehan tuo jo onkin ;D)Kiitti! Tulee tarpeeseen ..
*Hymyilee taas leveästi legorivistö ruskeana*
Elämässä pitää olla haasteita... silloin siitä nauttii kypällä...=))))
Kyllä sinä selviät... oppia ikä kaikki ja maalaisjärkeä pelin...=))))- DoeJohn
Jezz .. ollaan taas samoilla linjoilla :D
*Luottamus omaan osaamiseen on vankka*
- hra_wes
Olkoon :) Vaatii kyllä paljon rohkeutta lähteä tuollaisen rupeaman jälkeen etsimään työelämästä uusia haasteita ja vielä kokonaan uudelta alalta.
Itselläni oli kuukausi sitten tilanne jossa houkuteltiin 14 vuoden uran jälkeen vaihtamaan työantajaa. Vanha työpaikka isossa talossa, vakiintuneet tulot ja "ympyrät" versus uusi yritys ja uudet kuviot. Työnkuva ei olisi juurikaan muuttunut, ehkä enemmän matkustamista. Täytyy rehellisesti tunnustaa että itse olin pelkuri ja pitkän harkinnan jälkeen kieltäydyin kohteliaasti. 10 vuotta sitten olisin ehkä vastannut toisella tavalla mutta nyt voiton vei "mukavuuden halu" eikä uusien asioiden oppiminen enää kuulostanut hyvältä :(
Onnea uudelle uralle!
-Laiskuri-- DoeJohn
Noinhan se menee monilla. Itse taannoin kanssa olin tyyliin 'ei uskalla lähteä minnekään tutusta turvallisesta paikasta'. Riittävästi kun alkaa maistumaan työpaikka ja työkuva puulle, niin eiku menoksi .. ;D
- hra_wes
DoeJohn kirjoitti:
Noinhan se menee monilla. Itse taannoin kanssa olin tyyliin 'ei uskalla lähteä minnekään tutusta turvallisesta paikasta'. Riittävästi kun alkaa maistumaan työpaikka ja työkuva puulle, niin eiku menoksi .. ;D
allekirjoittaneella ei "maistunut puulta" vielä riittävän paljon :) Tosin saattaa olla että pelkäsin liikaa noita uusia haasteita...
-edelleen pelkuri- - DoeJohn
hra_wes kirjoitti:
allekirjoittaneella ei "maistunut puulta" vielä riittävän paljon :) Tosin saattaa olla että pelkäsin liikaa noita uusia haasteita...
-edelleen pelkuri-.. sinullekin valintaasi .. miten sitten teetkään tulevaisuudessasi .. ;D
- Daria
...olen yhtä radikaalin päätöksen tehnyt.
11v saman työnantajan palveluksessa ja vaihdoin alaa, kuten sinäkin, aivan toiseen. Ihminen ei ole koskaan niin "vanha" ettei oppisi uutta.
Profiiliasi tutkittuani totesin, ettet ole liian vanha oppiaksesi jotain uutta.
Onnea uuteen työpaikkaan :D- DoeJohn
.. joo kuolemaansa asti, elää sitten kuinka vanhaksi tahansa.
Moon monista asioista kiinnostunut ja seuraan koko ajan mitä ympärillä tapahtuu .. en siis kuitenkaan naapurien kyttääjä .. Antaa taloyhtiön hallituksen puh.johtajan hoitaa se pesti .. ;D - Daria
DoeJohn kirjoitti:
.. joo kuolemaansa asti, elää sitten kuinka vanhaksi tahansa.
Moon monista asioista kiinnostunut ja seuraan koko ajan mitä ympärillä tapahtuu .. en siis kuitenkaan naapurien kyttääjä .. Antaa taloyhtiön hallituksen puh.johtajan hoitaa se pesti .. ;D...minulla ei ole mainitsemiasi vaikeuksia asumismuodossani, olen siis omaa hallitseva,
jossa olen täysin vapaa naapureista ja taloyhtiöiden puh.johtajista, -hyi olkoon sitä aikaa jolloin tuokin oli todellisuutta.
- katjaliini
Onnea uuteen suuntaan ja uuteen työhön...muista ottaa se suklaa mukaan sieltä laatikosta sitten...
Itse en uskaltaisi aivan uuteen lähteä,olen kyllä saman työnantajan palveluksessa paikkakuntaa vaihtanut.- DoeJohn
muistutit .. tuli nääs eilen viimeksi ostettua uusi taloussuklaalevy, josta napattu vasta yksi rivi .. ;D
*Kiittää onnitteluista ja kumartaa syvään kohteliaasti* :D
- F-i-a
Näin yksinhuoltajana en uskaltaisi sanoa itseäni irti kun on vakituinen työ.
Eri asia sitten jos olisin varma että saisin pysyvän paikan uudessa työssä.
Toivotan sinulle onnea uuteen työpaikkaan:))- DoeJohn
mulle tuo uusi on takuuvarma ja pysyvä. Pitäis töpätä todella pahasti, ett lähtis alta ..
Luottavaisin mielin katse tulevaisuudessa .. ainakin työn suhteen .. :D - F-i-a
DoeJohn kirjoitti:
mulle tuo uusi on takuuvarma ja pysyvä. Pitäis töpätä todella pahasti, ett lähtis alta ..
Luottavaisin mielin katse tulevaisuudessa .. ainakin työn suhteen .. :Dsiinä sitten eihän siinä sitten ole vaarana jäädä työttömäksi.
Mulla alkaa olemaan ikää sen verran paljon että mieluummin palkkaavat nuorempia.
joten meinaan homehtua nykyisessä vaikka eläkeikään asti:))...ei silti,viihdyn nykyisessä niin paljon että kesälomillakin piipahdan tervehtimässä työkavereita:)) - DoeJohn
F-i-a kirjoitti:
siinä sitten eihän siinä sitten ole vaarana jäädä työttömäksi.
Mulla alkaa olemaan ikää sen verran paljon että mieluummin palkkaavat nuorempia.
joten meinaan homehtua nykyisessä vaikka eläkeikään asti:))...ei silti,viihdyn nykyisessä niin paljon että kesälomillakin piipahdan tervehtimässä työkavereita:))nyky-yhteiskunnassa sitä, ett mikä ihmeen hinku on palkata vain nuoria? Vanhemmilla on kokemusta, isot hankinnat tehty (lapset, asunto, auto) ja ovat yleensä tunnollisempia työntekijöitä. En halua yleistää haukkuen kaikkia nuoria, vaan jutella siis vain ihan yleisellä tasolla. Tää ikärasismi, mikä on havaittavissa selkeästi .. ei mee mulla jakeluun .. :-o
- F-i-a
DoeJohn kirjoitti:
nyky-yhteiskunnassa sitä, ett mikä ihmeen hinku on palkata vain nuoria? Vanhemmilla on kokemusta, isot hankinnat tehty (lapset, asunto, auto) ja ovat yleensä tunnollisempia työntekijöitä. En halua yleistää haukkuen kaikkia nuoria, vaan jutella siis vain ihan yleisellä tasolla. Tää ikärasismi, mikä on havaittavissa selkeästi .. ei mee mulla jakeluun .. :-o
mieltä. Iäkkäämmät ovat todella tunnollisia työntekijöitä. Sen näkee meilläkin töissä kun ajattelee että minä esim. olen sairas pari päivää vuodessa, lapsen takia ei tarvitse olla pois kun hän pärjää yksin kotona jos on sairas tai vapaa koulusta.
Kokemusta on useammalta alalta mutta sitähän ei oteta huomioon kun tuijotetaan vaan ikää:((
Olen nähnyt muutaman työpaikka ilmoituksen jossa on laitettu ihan ikä mukaan ja nyt näkyyvät haluavan kuvankin mukaan hakemukseen. - DoeJohn
F-i-a kirjoitti:
mieltä. Iäkkäämmät ovat todella tunnollisia työntekijöitä. Sen näkee meilläkin töissä kun ajattelee että minä esim. olen sairas pari päivää vuodessa, lapsen takia ei tarvitse olla pois kun hän pärjää yksin kotona jos on sairas tai vapaa koulusta.
Kokemusta on useammalta alalta mutta sitähän ei oteta huomioon kun tuijotetaan vaan ikää:((
Olen nähnyt muutaman työpaikka ilmoituksen jossa on laitettu ihan ikä mukaan ja nyt näkyyvät haluavan kuvankin mukaan hakemukseen.Toi iän ja kuvan vaatiminen on kyllä jo todella pikkumaista ja ikävää. Ihan kuin johonkin konttorityöhön pätevöidyttäisiin ulkonäöllä. Ihmisen kauneus kun ei ole vain ulkoista ..
Noh, se filosofoinnista .. ;D - F-i-a
DoeJohn kirjoitti:
Toi iän ja kuvan vaatiminen on kyllä jo todella pikkumaista ja ikävää. Ihan kuin johonkin konttorityöhön pätevöidyttäisiin ulkonäöllä. Ihmisen kauneus kun ei ole vain ulkoista ..
Noh, se filosofoinnista .. ;Dihan olen nähnyt kauppa-apulaista hakevissa ilmoituksissakin maininnan että pitää lähettää kuva mukaan...hmm..en sitten tiedä onko kysymys siitä että haluavat nähdä onko hakija vaalea vai tumma.
Ihon väristä kun ei aina pääse perille nimen perusteella.
Mutta nyt toivotan sulle Lycka till! - DoeJohn
F-i-a kirjoitti:
ihan olen nähnyt kauppa-apulaista hakevissa ilmoituksissakin maininnan että pitää lähettää kuva mukaan...hmm..en sitten tiedä onko kysymys siitä että haluavat nähdä onko hakija vaalea vai tumma.
Ihon väristä kun ei aina pääse perille nimen perusteella.
Mutta nyt toivotan sulle Lycka till!Ihonvärilläkään saisi olla merkitystä mun mielestä .. saati onko brune vai blondi ..
Blondeilla kuulemma hauskempaa .. ? ;D - F-i-a
DoeJohn kirjoitti:
Ihonvärilläkään saisi olla merkitystä mun mielestä .. saati onko brune vai blondi ..
Blondeilla kuulemma hauskempaa .. ? ;Dblondeilla...niin onkin:))
- DoeJohn
F-i-a kirjoitti:
blondeilla...niin onkin:))
Är det? No niin .. jatketaas på finska ..
Monet blondit kertoneet tuota mulle .. välistä vähän epäilen .. :D - F-i-a
DoeJohn kirjoitti:
Är det? No niin .. jatketaas på finska ..
Monet blondit kertoneet tuota mulle .. välistä vähän epäilen .. :Dblondina on hauskempi olla. Olen ollut ruskea ja puna tukkainenkin mutta vaaleana tunnen olevani oikea Fia:))..No,en mä nyt mikään luonnottoman vaalea tukkainen ole;)
- DoeJohn
F-i-a kirjoitti:
blondina on hauskempi olla. Olen ollut ruskea ja puna tukkainenkin mutta vaaleana tunnen olevani oikea Fia:))..No,en mä nyt mikään luonnottoman vaalea tukkainen ole;)
kai sitä on pakko uskoa nyt .. ;D
tulevassa työssäsi. Hienoa että tartuit uusiin haasteisiin.
Itse olen ollut saman työnantajan palveluksessa lähes koko työurani ajan. Työtehtävät vaan on välillä muuttuneet. Fuusioita ja irtisanomisia on vuosien saatossa ollut mutta kiitollinen saan olla että työpaikkani olen noissa myllerryksissä saanut pitää. Enää en jaksaisi uusille urille lähteä. Paitsi jos irtisanomisten takia on pakko. Sittenpähän tulis vielä vanhoilla päivillään kokeiltua jotain uutta.- DoeJohn
.. Sinullekin ..
Tää mun juttu tuli kyllä joo niin Ex Tempore, ett huh huh, mut kivalle tuntuu .. :D
Aika oli siis otollinen isoon muutokseen. Kaikki totuttu muuttuu mulla .. :D DoeJohn kirjoitti:
.. Sinullekin ..
Tää mun juttu tuli kyllä joo niin Ex Tempore, ett huh huh, mut kivalle tuntuu .. :D
Aika oli siis otollinen isoon muutokseen. Kaikki totuttu muuttuu mulla .. :DSulla onkin tulossa jännittävä kevät :). Koeta ehtiä kiireen keskellä tulla kertomaan kuin siellä sitten pyyhkii.
Koskas siirryitkään uusiin tehtäviin?- DoeJohn
Mariet kirjoitti:
Sulla onkin tulossa jännittävä kevät :). Koeta ehtiä kiireen keskellä tulla kertomaan kuin siellä sitten pyyhkii.
Koskas siirryitkään uusiin tehtäviin?näin iltaisin vaan sitten vähän harvemmin varmaankin kuin mitä on ollut viime kuukausina ..
*Teitä mihinkään jätä ..*
2.4. aloitan uudessa paikassa ..
- jane.london
hypätä tuntemattomaan..muutettiin maalle!
Koulua kävin pari vuotta nelikymppisenä:)
Toimeentulosta oli vain arvailuja,mutta tehtävä se on silloin kun lamppu on syttynyt;D
Kyllä se elämä kantaa usko pois!
Näin telkkarista kerran yhden dokkarin,jossa mainetta niittänyt kirurgi vaihtoi ammattia vasta myöhemmällä iällä.Voitko kuvitella mihin vaihtoi?Kirjailijaksi ja kääntäjäksi...eli epävarmuuden maksimointia...juu kyllä.
Mutta se tyytyväisyys ja tasapainoisuus aivan huokui siitä ihmisestä:)- DoeJohn
ei koulunkäynti kiinnostanut nuorena pätkän vertaa ..
Vieläkin muistan, kun isäni sanoi monesti, ett lue edes sen verran, ett pääset sisätöihin ;D
Soitin eilen hänelle ja kerroin uusimmasta tempauksestani .. ihan oli tyytyväinen .. :D
On muuten toinen ammatinvaihto mulla näin aikuisiällä.
Ett silleen .. ;D DoeJohn kirjoitti:
Vieläkin muistan, kun isäni sanoi monesti, ett lue edes sen verran, ett pääset sisätöihin ;D
Soitin eilen hänelle ja kerroin uusimmasta tempauksestani .. ihan oli tyytyväinen .. :D
Ett silleen .. ;Dkiinnosta nuorena ;)
-ei minuakaan aikanaan, kuten omasta nuorisostani olen nyt huomannut että mennä pitäisi mutta ihan johonkin muualle kuin kouluun :D
-itse suoritin merkonomin tutkinnon -99 ja aikas hyvin sanoin siihen nähden mitä oli ennakko odotukset, nyt on kurssitettu ja koulutettu ties vaikka kuinka ja paljon... oman alani töissä en vieläkään ole mutta töissä nyt sitten kuitenkinmamma-66 kirjoitti:
kiinnosta nuorena ;)
-ei minuakaan aikanaan, kuten omasta nuorisostani olen nyt huomannut että mennä pitäisi mutta ihan johonkin muualle kuin kouluun :D
-itse suoritin merkonomin tutkinnon -99 ja aikas hyvin sanoin siihen nähden mitä oli ennakko odotukset, nyt on kurssitettu ja koulutettu ties vaikka kuinka ja paljon... oman alani töissä en vieläkään ole mutta töissä nyt sitten kuitenkinminähän taisin jo onnitella valitsemallasi tiellä *kunhan en ihan ekana??* mutta ONNEA vieläkin, toivon että tämä on nyt se unelmien täyttymys...
- DoeJohn
mamma-66 kirjoitti:
kiinnosta nuorena ;)
-itse suoritin merkonomin tutkinnon -99 ja aikas hyvin sanoin siihen nähden mitä oli ennakko odotukset, nyt on kurssitettu ja koulutettu ties vaikka kuinka ja paljon... oman alani töissä en vieläkään ole mutta töissä nyt sitten kuitenkinsuoritin aikuiskoulutuksessa datanomin tutkinnon ja vaihdoin alaa .. nyt uudet todellakin vastuullisemmat hommat edessä .. :D
*Näyttää pojalleen mallia ..* ;D DoeJohn kirjoitti:
suoritin aikuiskoulutuksessa datanomin tutkinnon ja vaihdoin alaa .. nyt uudet todellakin vastuullisemmat hommat edessä .. :D
*Näyttää pojalleen mallia ..* ;Dmahdollisesti tulla datanomi? Muttei sitten tulekkaan vaihtoi jo syksyllä koulua heti kättelyssä; "me ei vanhemmat lueta yhdenkään tenavan puolesta joten lukekoot ihan itse kun se tuntuu siltä omalta jutulta" -mottona, niin pärjää noiden kanssa jotenkin
- DoeJohn
mamma-66 kirjoitti:
minähän taisin jo onnitella valitsemallasi tiellä *kunhan en ihan ekana??* mutta ONNEA vieläkin, toivon että tämä on nyt se unelmien täyttymys...
.. onko unelmien täyttymys, mutta tietyllä tavalla olen ajatellut itse, ett keski-iän tullessa, olisin jossakin ammatissa vankka ammattilainen kivassa monipuolisessa puuhassa. Nyt on hyvät mahikset tuohon ja kaikki omasta itsestäni kiinni ..
Luotan itseeni täysin vaikka hirvittää suoraan sanottuna vähäsen .. :D
*Huomaa itsessään yllättäviä masokistisia piirteitä* - DoeJohn
mamma-66 kirjoitti:
mahdollisesti tulla datanomi? Muttei sitten tulekkaan vaihtoi jo syksyllä koulua heti kättelyssä; "me ei vanhemmat lueta yhdenkään tenavan puolesta joten lukekoot ihan itse kun se tuntuu siltä omalta jutulta" -mottona, niin pärjää noiden kanssa jotenkin
.. ei ollut sitten hänen alaansa IT puoli .. mulle son antanut paljon, mut aikansa kutakin .. :D
DoeJohn kirjoitti:
.. ei ollut sitten hänen alaansa IT puoli .. mulle son antanut paljon, mut aikansa kutakin .. :D
olisi ollut sananvaltaa vähääkään niin musiikkipuolelle olisin hänet laittanut, mutta taide kuin taide kyllä kynä tekee hyvää jälkeä ;D
- jane.london
DoeJohn kirjoitti:
Ett silleen .. ;Dse ei varmaan ollut työläisperheen ensimmäinen ajatus.Sain ja pääsin keskikouluun,mutta ne lukukausimaksut varmaan oli paljon vanhemmille.
Eipä ole keltä kysyis enään paljonko maksoi,joten aika hyvässä asemassa olet:) - DoeJohn
mamma-66 kirjoitti:
olisi ollut sananvaltaa vähääkään niin musiikkipuolelle olisin hänet laittanut, mutta taide kuin taide kyllä kynä tekee hyvää jälkeä ;D
.. pitää antaa oikeus itse valita mistä pitää .. aika näyttää onko oikea ala vai ei ...
- DoeJohn
jane.london kirjoitti:
se ei varmaan ollut työläisperheen ensimmäinen ajatus.Sain ja pääsin keskikouluun,mutta ne lukukausimaksut varmaan oli paljon vanhemmille.
Eipä ole keltä kysyis enään paljonko maksoi,joten aika hyvässä asemassa olet:)ajat muuttuneet .. tuleva työnantaja maksaa kaikki koulutukset, matkat ja hotellit. Ei voi valittaa ..
Anoppi on ja mun äiti oli katkera oman äitinsä kohtelusta eli ei ollut rahaa kouluttaa vaikka olis ollut kykyjä .. harmillista .. ei voi muuta sanoa .. - jane.london
DoeJohn kirjoitti:
ajat muuttuneet .. tuleva työnantaja maksaa kaikki koulutukset, matkat ja hotellit. Ei voi valittaa ..
Anoppi on ja mun äiti oli katkera oman äitinsä kohtelusta eli ei ollut rahaa kouluttaa vaikka olis ollut kykyjä .. harmillista .. ei voi muuta sanoa ..mutta pikkuhiljaa alkaa kiinnostamaan sun uus juttus:)
Oletko kertonut täällä joillekin,vai onko se koko kansan yllätys? - DoeJohn
jane.london kirjoitti:
mutta pikkuhiljaa alkaa kiinnostamaan sun uus juttus:)
Oletko kertonut täällä joillekin,vai onko se koko kansan yllätys?jos en nyt pahasti muista väärin, niin kukaan ei oo sitä edes kysynyt.
Laitan siitä tuonne alimmaksi uudella viestillä tiedon .. ;D
- tuffe
Rohkeata :) Taisit olla aika kypsä kun nopeasti pystyit tekemään päätöksesi?
Onnea sinulle, toivottavasti tulet viihtymään :)- DoeJohn
ihmetellyt asioiden edistymistä ja omaa valmiutta .. tuntunut pari kertaa aikas masokistisella, mutta kuitenkin kivalle ..
Huomenna aamulla tutustumaan ja esittäytymään uuteen paikkaan .. ;D
- Piia*
Olet tehnyt rohkean päätöksen/teon. Otaksun,että se kuitenkin ollut harkinnan alla,ja kypsyttelyn tulos. -Et olisi heittäytynyt siihen kuin kaivoon,kuitenkaan-
Joka tapauksessa kaikkea onnea tielle,joka on tullut kohdallesi,ja älä välitä pienistä risuista,joita voi osua varpaiden alle.
:D- DoeJohn
On ollut jo muutaman kuukauden työpaikanvaihtaminen mielessä, mutta ett koko alan vaihto ja tällä aikataululla ..
*Pyörittee edelleen itsekin päätään ja ihmettelee*
Kiitos kaunis viestistäsi! ;D - Piia*
DoeJohn kirjoitti:
On ollut jo muutaman kuukauden työpaikanvaihtaminen mielessä, mutta ett koko alan vaihto ja tällä aikataululla ..
*Pyörittee edelleen itsekin päätään ja ihmettelee*
Kiitos kaunis viestistäsi! ;DEipä kestä kiitellä. :)
Huomenna kerron omasta,tosi radikaalista muutoksesta ammattini suhteen.
Hyv`yötä ! :)) - DoeJohn
Piia* kirjoitti:
Eipä kestä kiitellä. :)
Huomenna kerron omasta,tosi radikaalista muutoksesta ammattini suhteen.
Hyv`yötä ! :))kanssa hyvää yötä! :D
- DoeJohn
Ensin iso lämmin virtuaalinen halaus kaikille vastakkaista sukupuolta edustaville ja reilu kädenpuristus samaa sukupuolta edustaville!
DoeJohn kiittää lämpimästi saamastaan palautteesta ja huomattaa ettei alkuperäinen keskustelunavaus ollut säälipisteiden metsästystä vaan puhdasta oman ilon jakamista ..
Meni monta tuntia ennen kuin kukaan kysyi uutta alaa vanhan IT puolen tilalle tulevaa ..
*Raottaa salaisuuden verhoa*
Menen isännöintifirmaan isännöitsijäksi. En tunne alaa sitten yhtään, mutta pääsen koulutukseen ja työhön samantien. Eiköhän se siitä .. luottamus omiin kykyihin kohdallaan, mutta mieli nöyränä.
Hyvää yötä kaikille ystäville!
Ugh! DJ on puhunut.ja ihmissuhdetaitoja sinulta varmasti löytyy tulevaan työhösi. Sen olen ainakin näistä palstakeskusteluista huomannut.
Vielä kerran onnittelut toimitusjohtajalle :).
Lykkyä tykö.- DoeJohn
Mariet kirjoitti:
ja ihmissuhdetaitoja sinulta varmasti löytyy tulevaan työhösi. Sen olen ainakin näistä palstakeskusteluista huomannut.
Vielä kerran onnittelut toimitusjohtajalle :).
Lykkyä tykö.vaan ihan tavallinen työntekijä. Isännöitsijä on tavallaan tj taloyhtiölle, mut ei silleen oikeesti .. ;D
Kiittää onnittelustasi ..
Eka päivä paikkaan tutustuen takana. Mukava paikka, ei voi muuta sanoa ..
- niisku-myy46
Rohkea temppu, mutta sulla on selvästi luottamusta elämään. Nostan nutturaani :D Hyvä!
- DoeJohn
.. Suoraan sanottuna hengästyttää tää vauhti, mut iteppä lähdin mukaan .. :D
- Epäonnistunut?
Minä tein sen kun täytin 39v. Innostuin hankkimaan kolemkin ammattitutkinota lavealti uudelta alalta, johon olin jo integroitunut harjoittelupaikan myötä.
Nyt mittarissa 47v enkä ole vieläkään saanut töitä alalta, jonka opiskeluun uhrasin nelisen vuotta ja paionoin duunia harjoittelijapalkalla.
Globalisaatio edellyttää ratkaisevia toimia työllisyydenkin saralla ja niinpä tehtaat ja laitokset siirretään halvan työvoiman maihin. Meitä suomalaisia moititaan päättäjien taholta kun emme meinaa ymmärtää mikä tehtaanomistajille on parasta....
On paha p-karjalaisen kilpailla palkalla intialaisen kanssa....Siinä häviää vaan.
Ei riittäis vuorokaudessa tunnit eikä päivät vuodessa jos yrittäisin intialaisella palkalla elää täällä.
Toivottavasti SINÄ edes pärjäät. Tarvitsemme enenevässä määrin onnistujista selontekoa.- DoeJohn
olla sitten aikaslailla eri ammateissa, siis minä vanhassa nyt irtisanomassani sekä uudessa reilun parin viikon kuluttua aloittamassani .. Ilmeisesti olet nuissa jutuissa mukana mistä tiedotusvälineetkin ovat kirjoitelleet?
Ikävää ja välistä hiukan vaikiaa ymmärtää nuita pörssifirmojenn omistajien ajatuksia, mutta kylmän viileesti heillä on vain $ kuvat silmissään ja mieli tunteeton .. valitettavasti näin ..
- Gaiza
isosti paljon onnea sinulle! Olen tehnyt joulukuun alussa saman ratkaisun, enkä katunut hetkeäkään. Kun irtisanoin itseni, niin työkaverit olivat kateellisia, että voi kun hekin voisivat tehdä samoin. Mulla ei ollut yhtään enempää edellytyksiä selvitä kuin muillakaan, rohkeutta ehkä sitten enemmän tehdä elämälleni jotain. On ihan jokaisen ihmisen itse tehtävä nämä elämänsä ratkaisut. Jos ei ole tyytyväinen elämänsä johonkin alueeseen ,kuten työhön, mitä siinä sitten itkemään vuosikausia. Tiedän että raha ratkaisee, mutta sitä ahkera ihminen aina osaa kyllä tehdä, ei vaan parane olla nirso.
Kaikki uusi aina innostaa elämässä ja toivon sinullekkin yhtä antoisaa jatkoa, kuin itse olen saanut muutoksen myötä. ;)- DoeJohn
ystäväänsä ihanasta kannustuksesta. Nyt kaksi päivää ollut lomalla vanhasta paikasta ja olluna tutustumassa uuteen paikkaan ja alaan .. päivät menevät kuin siivillä ja mukavaa on, kun saa oppi joka päivä paljon uutta .. :D
- Buteo.lagopus
sulle!
Siis hieno tempaus,joskus on uskallettava tehdä radikaaleja ratkaisuja.
Yksi elämä meillä vaan on ja mälsää "kököttää satamassa vaikka merille tekis mieli".
Monta aikaa tuumannut itsekin samaa,rohkeutta viimein olisi mutta kun se suunta on hakuisessa.
Tai olisi pari,kolmekin suuntimaa mutta en lähde suinpäin ennenkun varmasti tiedän minkä tien valitten.
Ja miten...- DoeJohn
ettei mulla ollut tarkkaa tietoa miten menee ja mitä sisältää uusi työ. Työtä tarjonnut on vanha tuttu ja luotan häneen täysin ..
- migu
Onnittelut siitä!
Itse tein saman kolmevitosena. Tuli mitta täyteen työmäärään ja työnlaatuun. Kaipasin vaihtelua. Samalla koin varmaan jotain kolmenkympin kriisiä ajatellen että meinaanko tosiaan tehdä tätä samaa työtä aina eläkeikään asti.
Tein päätökseni ja jättäydyin pois työstä autuaan tietämättömänä tulevaisuudesta. Luotin siihen että kyllä työhaluiselle löytyy aina jotain.
Sain nyt pitää pois rästiin jääneitä lomia ja muutama kuukausi tuli vain nautittua olemisesta.
Vähitellen saatoin opintoja loppuun ja aloin katselemaan sopivaa työtä. Löysin hyvän paikan aivan eri alalta ja olen viihtynyt.
Pointti on se että kun päätös oli tehty, sain todella paljon uutta energiaa ja intoa elämään. Vasta tavallaan ulkopuolelta katsottuna huomasin kuinka vanha työ oli stressaavaa ja voimia vievää.
Sanon kaikille ketkä epäröivät, mutta sisimmässään haluaisivat vaihtaa alaa tai työpaikkaa niin ei muuta kuin rohkeasti vaan!
Elämä kyllä kantaa, sen olen kokenut. =)- DoeJohn
Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Pakko sanoa, ett mun olis pitänyt tehdä tää päätös jo aikaisemmin. Asiaa helpotti mun kohdalla tutun henkilön työtarjous, johon pystyin luottamaan täysin. Toistaiseksi kaikki näyttää todella hyvälle. Jos tulevaisuudessakin on noin mukava paikka, niin voisin kuvitella jääväni tuolta eläkkeelle .. :D
Nooh .. aika näyttää sitten ..
20 vuoden palveluksen jälkeen irtisanouduin ja aloitin uudessa työpaikassa - enkä ole katunut päivääkään! Jätin kaiken "paskan" taakseni enkä välittänyt siitä että olin ihan oikeasti firmalle tärkeä henkilö - sitä vaan ei minulle koskaan sanottu, olin itsestään selvyys .... Oli pomon turha jälkeenpäin porata sitä minkä menetti .... Oikein sille!
- DoeJohn
Jotakuinkin nuin koen ittenikin kohdalla vaikka työhistoria tuossa vielä tän hetkisessä mestassa onkin vain 7½ vuotta. Uusi työpaikka kipeen haastava ja vastuullinen edelliseen verrattuna, mutta ah niin antoisan oloista .. tää toimenpide olis kyllä osaltani pitänyt tehdä jo aikaa sitten .. ;D
Onnea Sinullekin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit835983KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3094987Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202638Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei442569Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852721766Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1011645Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171501- 1051407
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331373seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181356