Postin palkat?

mietin vain

Elikkä paljon postilla on jakajan palkat? ajattelin hylätä kauppatyöt ja siirtyä jakajaksi..

30

16019

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      Postinkantajan palkka on erittäin huono, noin 1300-1500 euroa. Työ on raskasta, urakkaperiaate johtaa siihen että apua et saa mistään ja olet oman onnesi seppä. Varsinkin lajittelu on raskasta, työ tehdään seisten monta tuntia taukoamatta, omat työpäiväni olivat 9-11 tuntisia. Vain harvat jaksavat, kestävät tai pystyvät. Yllättävän kova työ henkisesti ja fyysisesti.

• Tympääntynyt

Onhan postilla muitakin hommia kuin postinjakaminen. Kaveri kypsyy kolmivuorotyössä postinkäsittelijänä. Mitään siellä ei osata ja ainainen pelottelu seuraa. Jos ei hommat toimi kuten johtajat haluaa, niin pelotellaan varoituksilla ja lopputileillä. Ei siellä mitään Jorma Ollila klooneja johtajana ole. Todennäköisesti henkisesti voimille käypää hommaa.

• postpekka itellasta
        Tympääntynyt kirjoitti:

Onhan postilla muitakin hommia kuin postinjakaminen. Kaveri kypsyy kolmivuorotyössä postinkäsittelijänä. Mitään siellä ei osata ja ainainen pelottelu seuraa. Jos ei hommat toimi kuten johtajat haluaa, niin pelotellaan varoituksilla ja lopputileillä. Ei siellä mitään Jorma Ollila klooneja johtajana ole. Todennäköisesti henkisesti voimille käypää hommaa.

Kuka sitä itellaa käsittelee, voi onko nimi vaan pörssissä ?

• Henkinen ilmapiiri
        Tympääntynyt kirjoitti:

Tuo edelinen johtaja vain kartutti omaa tilipussia ja vaati muilta säästöjä. Eipäs nuo kaikki esimiehetkään olleet kiinnostuneet töistä ja tappeluita syntyi enimmäkseen muista, henkilökohtaisista syistä. Siellä joillakin esimiehillä on tarkoin eritelty omat kaverit ja oma viholliset. Kyttääminen työntekijöiden perään johtuu alhaisesta älyllisestä tasosta.

• anonyym7
        Henkinen ilmapiiri kirjoitti:

Tuo edelinen johtaja vain kartutti omaa tilipussia ja vaati muilta säästöjä. Eipäs nuo kaikki esimiehetkään olleet kiinnostuneet töistä ja tappeluita syntyi enimmäkseen muista, henkilökohtaisista syistä. Siellä joillakin esimiehillä on tarkoin eritelty omat kaverit ja oma viholliset. Kyttääminen työntekijöiden perään johtuu alhaisesta älyllisestä tasosta.

Tyypillistä elitistien touhua. Ei mitään moraalia enää. Itse vedetään monen tonnin kk-liksaa ja kyykytetään työtekijöitä ylitöissä 7 euron tuntiliksalla. Mitä Säkkivälineet ja muut lokafirmat edellä, sitä valtion tukemat perässä. Paras kun ihmiset vihdoin heräisivät...

• ...

kaksi kertaa..palkka on onneton, työmäärä suuri ja haukut saa vielä päälle! kyllä ei mua saa enää postinjakajan hommiin.

• Ex-Post

Joo, ja vielä se kun nykypäivänä tuppaa tuo homma olemaan pelkkää mainoskrääsän pakkotahtista rahtausta, olet toisin sanoen kuormamuuli ja vielä huonosti palkattu sellainen,paska homma joka sopii vähäjärkisille

• posteljoonix

tässä työssä on paikat tosi kovilla,mm.hartiat,niska,olkapäät ja polvet tulevat hajoomaan ennemmin tai myöhemmin,varsinkin nykyisillä mainosmäärillä.
      työpäivätkin tuppaa nykyjään venymään aika pitkiksi, jotain 8-10 tuntia,ja kokemuksen äänellä voin sanoo,et 10-tuntinen postipäivä on toooooosi rankka,joten harkitse.

• TYÖMARKKINOILLA

Oikeassa olet kyllä tässä asiassa, fysiikka alkaa nykyisillä posti/mainosmäärillä olla aikamoisella koetuksella, eikä hommista nykypäivänä selviä ilman hyvää kuntoa tai sitten pitää olla tosi sisukas kaveri muuten vain.

Olet oikeassa myös siinä, että 10-tuntinen postipäivä vie kyllä mehut kovakuntoisestakin kaverista, koska työn luonne on urakointi-mallinen, eli töitä tehdään se 10 tuntia sitten lähestulkoon yhtäsoittoa ja vieläpä kovalla kiireellä, siinä kyllä selkä ja hartiat/niska on koetuksella.

Harva postimies/nainen pitää päivänsä aikana mitään ruokataukoja yms. korkeintaan käydään pikaisesti tupakalla, tuntuu muuten että postissa melkein kaikki tupakoi, miksiköhän?

Vanhoista työntekijöistä löytyy vielä muutamia ammattitaitoisia ja ammattiarvostusta tuntevia dinosauruksia, mutta nuoremmalle sukupolvelle posti edustaa selkeästi ns. paskaduunia, joka ikävä kyllä myös näkyy erittäin selkeästi nykyisissä työntekijöissä, otetaan töihin melkeinpä kuka tahansa, joka suostuu tätä aliarvostettua työtä tekemään.

että semmoista, toivottavasti oli jotain apua sinulle

• voi tyhmä sua

Hahhaa että oikein postille.. Voi vittu mitä paskaa hommaa ei helvata, mieluummin hengaan kavereiden kans ostarilla ja haen rahani sossusta, kun että alan jotain yksinäistä homojen hommaa tekemään.

• PostinTuo..

Itse toimin kolmatta vuotta postinjakajana,ja minä taas suosittelen -kaikessa työssähän on sekä hyvät että huonot puolet,niin toki tässäkin.
        Palkka ei tosiaan ole suuri,mutta saman verran ja vähemmänkin olen tienannut mm. kaupan myyjänä,kahvilatyöntekijänä ja toimistotyöntekijänä.Erona se,että tässä ei kuitenkaan tarvitse olla iltaisin,vkloppuisin tai pyhisin työssä.Ja kotiin pääsee lähes aina kuitenkin 14.30,eli päivään jää hyvin aikaa ja kaupassa ehtii käydä ennen ruuhkia.Meidän jakelutoimipaikassamme on paljon pienten lasten vanhempia,moni on vaihtanut alalle juuri työaikojen takia.

Ylläolevien kirjoituksista sen verran,että totta,työ on raskasta.Mutta itse pidän juuri siitä,että saan liikkua työssä ja erittäin itsenäisesti.Tällä hetkellä olen autojakajana,mutta kärry-ja pyöräpiireillä kilot karisee,kuka sen mitenkin kokee.
        Työaika on 7h39min päivä keskimäärin,mutta se pitää noista 10 tunnin päivistä mainita,että ne menevät jo ylityöksi ja niistä voi kieltäytyä.Ainakin meillä osa porukasta ilmoittaa pahana päivänä etteivät tee ylitöitä ja heitä sitten joko sijaisjakaja tai pomo auttaa,tai me muut mutta toki korvauksesta.Eli oman piirin yli ei tarvitse työtä tehdä korvauksetta vaikka työaika ei täyteen tulisikaan.

Pahina päivänä (paljon mainoksia,kuunvaihteen postit)työ on tosiaan rankkaa.Ja kun pakkasta on 28 astetta on neljäkin tuntia ulkona jakelussa ihan helvettiä.Että toki kannattaa miettiä onko niin ulkoimasta pitävä ihminen että sinne 5 päivänä viikossa haluaa mennä,säällä kuin säällä-kaikista ei siihen ole.

Plussana ainakin meillä on taas hyvä porukka,apua saa aina kun pyytää ja kaikesta voi kysyä.Vanhat jakajat ovat ilmiömäisiä muistamaan ihmisten osoitteita!Yhdessä käydään tauoilla (joita ei siis kukaan kyttää kellon kanssa,tosin kuin kaupassa)ja työnantajana Postissa on kuitenkin suuren yrityksen edut,täydellinen työterveyshuolto sekä hyvät työvaatteet,ja hyviä sopimuspaikkoja jos haluaa liikkua vapaa-ajalla.

Itselläni on opisto-asteen tutkinto,pidän itseäni fiksuna ja ajattelevana ihmisenä JA olen tyytyväinen työhöni suurimmaksi osaksi.
        Voittaa kaupassa ja hotellissa työskentelyn (opiskeluaikana testattu!)koska tahansa,samoin toimistossa istuskelun.

• Deano
        PostinTuo.. kirjoitti:

Itse toimin kolmatta vuotta postinjakajana,ja minä taas suosittelen -kaikessa työssähän on sekä hyvät että huonot puolet,niin toki tässäkin.
        Palkka ei tosiaan ole suuri,mutta saman verran ja vähemmänkin olen tienannut mm. kaupan myyjänä,kahvilatyöntekijänä ja toimistotyöntekijänä.Erona se,että tässä ei kuitenkaan tarvitse olla iltaisin,vkloppuisin tai pyhisin työssä.Ja kotiin pääsee lähes aina kuitenkin 14.30,eli päivään jää hyvin aikaa ja kaupassa ehtii käydä ennen ruuhkia.Meidän jakelutoimipaikassamme on paljon pienten lasten vanhempia,moni on vaihtanut alalle juuri työaikojen takia.

Ylläolevien kirjoituksista sen verran,että totta,työ on raskasta.Mutta itse pidän juuri siitä,että saan liikkua työssä ja erittäin itsenäisesti.Tällä hetkellä olen autojakajana,mutta kärry-ja pyöräpiireillä kilot karisee,kuka sen mitenkin kokee.
        Työaika on 7h39min päivä keskimäärin,mutta se pitää noista 10 tunnin päivistä mainita,että ne menevät jo ylityöksi ja niistä voi kieltäytyä.Ainakin meillä osa porukasta ilmoittaa pahana päivänä etteivät tee ylitöitä ja heitä sitten joko sijaisjakaja tai pomo auttaa,tai me muut mutta toki korvauksesta.Eli oman piirin yli ei tarvitse työtä tehdä korvauksetta vaikka työaika ei täyteen tulisikaan.

Pahina päivänä (paljon mainoksia,kuunvaihteen postit)työ on tosiaan rankkaa.Ja kun pakkasta on 28 astetta on neljäkin tuntia ulkona jakelussa ihan helvettiä.Että toki kannattaa miettiä onko niin ulkoimasta pitävä ihminen että sinne 5 päivänä viikossa haluaa mennä,säällä kuin säällä-kaikista ei siihen ole.

Plussana ainakin meillä on taas hyvä porukka,apua saa aina kun pyytää ja kaikesta voi kysyä.Vanhat jakajat ovat ilmiömäisiä muistamaan ihmisten osoitteita!Yhdessä käydään tauoilla (joita ei siis kukaan kyttää kellon kanssa,tosin kuin kaupassa)ja työnantajana Postissa on kuitenkin suuren yrityksen edut,täydellinen työterveyshuolto sekä hyvät työvaatteet,ja hyviä sopimuspaikkoja jos haluaa liikkua vapaa-ajalla.

Itselläni on opisto-asteen tutkinto,pidän itseäni fiksuna ja ajattelevana ihmisenä JA olen tyytyväinen työhöni suurimmaksi osaksi.
        Voittaa kaupassa ja hotellissa työskentelyn (opiskeluaikana testattu!)koska tahansa,samoin toimistossa istuskelun.

Itselläkin viimeinen yhtäjaksoinen pesti menossa jo vuodesta 2003 asti, viimeinen vuosi on tullut oltua vakituisella sopimuksella.
        Aikoinaan alotin kesätöillä ja ensimmäinen palkka oli 3300 markkaa kuussa.
        Nyt käteen jää kuussa n.1200-1400e riippuen paljolti siitä miten paljon ylitöitä on ollut, kuukaudessa niitä tulee allekirjoittaneelle alta kymmenkunta mikä tuntuu olevan vähän verrattuna esim. pääkaupunkiseutuun.
        Työ on siinä mielessä mukavaa, että töistä pääsee aikaisemmin pois (klo 12-14 reitistä riippuen) ja päivittäinen kuntoilu tulee tehtyä työnteon ohella.
        Nyttemmin rasitteeksi ovat tulleet mainokset joita esim. viime viikkoina on ollut lähes poikkeuksetta vähintään kahdet päivässä, täysin mainoksettomat päivät ovat tätä nykyä melkoista herkkua.
        Lisäksi moni mainos on ns. ohutta lisua jota on hankala/hidas käsitellä etenkin lajitteluvaiheessa.
        Torstain 4-5 mainoksen "megapäivät" taasen venyttävät monien työpäivän helposti iltakuuteen saakka, olisi mielenkiintoista tietää jääkö posti kaiken tuon jälkeen voitolle mainosrumbasta kun iso osa porukasta tekee tuntitolkulla ylitöitä korotetulla palkalla.

• Juliaaa88

Sossusta rahat ja henggata ostarilla, voi näitä munattomia suomalaisia, joista ei ole mihinkään ja joista ei mitään koskaan tulekaan.
      Itse aikoinani tein työtä ja en kyllä suosittele suurella kädellä kenellekään, paljon työtä ja huono liksa ja ku yöllä joutu tekemään sitä, niin unirytmikin päin helvettiä meni. ja joo, tosiaan en kertaakaan tainu kehuja kuulla tai kiitoksia, sitä enemmän mummojen valituksia ku myöhässä oli vartinkin verran, että joo...

• hiippari4

sossun rahoilla elämisellä ei kyllä multa heru pisteitä ja varsinkaan jos sillä vielä leijuu, ala arvosta tommonen, että ei itse saa mitään aikaseks... nythän on kyllä työt penkin alla, mutta kyllä sitä aina jotain keksii jos vain on halua... mutta luuserit on aina luusereita, ja mun mielestä postinjakajana olemisessa ei oo mitään hullua tai että järki puuttuu, monet tykkää eri hommista ja jos jostakin ei moiseen hommaan ole, niin nostampa hattua niille jotka postia kantaa... en uskokkaan että se helppoa olisi ja huonolla palkalla... mutta itse en ole rahan ahne, mielummin otan vähemmän rahaa ja teen siitä mistä tykkään kun se että aamusin vituttais aina mennä töihin vaikka kuinka rahaa kilisis tilille. peace and love

• jouluapulaisena;

Ensin sanoisin, että yliopistolla tentin valvonnasta saa jo isomman tuntipalkan kuin Postista.

Ensi vaikutelma tuosta joulupostin käsittelypaikasta oli kamala. Koko talo on kauhean likaista, pölyä on kaikkialla, vessat likaisia, kalusto sekä tuolit ja hyllyt näyttää olevan haettuina kaatopaikoilta. Ei oikeastaan ollut mitään siistiä paikkaa mihin olisi voinut istua tauolla.

• Ota huomioon

No yliopisto (tulevien akateemisten kasvatuslaitos) on pikkusen eri juttu, kuin tavallisen pienipalkkaisen duunarin työpaikka. Akateemisilla on varaa siivouttaa, duunareilla ei.

• duunari?akateeminen.
        Ota huomioon kirjoitti:

No yliopisto (tulevien akateemisten kasvatuslaitos) on pikkusen eri juttu, kuin tavallisen pienipalkkaisen duunarin työpaikka. Akateemisilla on varaa siivouttaa, duunareilla ei.

Sen yrityksen toimitusjohtajalla on Suomen valtion omistamista yritysjohtajista korkein palkka ja eläke-edut. Niin että raha löytyisi, mutta ohjautuu jostakin syystä yhden yksitysihmisen taskuun sen sijaan että sillä tehtäisiin investointeja nykyaikaisiin koneisiin, siivoukseen sekä tilojen kunnostamiseen. Viimeinen toimitusjohtaja on duunareiden työpaikan eli koko rakennuksen antanut mennä rapakuntoon!

En tiedä, että kumpi on tärkeämpi yhden ihmisen palkkapussi ja perheensä luxuselämä tai yrityksen kunnossapito ja se, että työntekijöillä olisi terveellinen työympäristö?

• "vihreä" Itella

Tuo yritys on "vihreä", koska sen nurkissa kaikkialla kasvavat bakteerit.

• bksdf

Paljon tällä hetkellä päivä postinjakaja tienaa?

• TES palkoista
    • 6000 e

Trolllollolol mun palkka on 6000 e viikossa jote repikääpä siitä sucers ;)

• ajsas

valehtelja... -.-

• oimoia

Mä en ainakaan tee mitään työtä, jos pitää herätä ennen klo 9:ää. Kymmeneltä työ voi alkaa, siihen juuri ja juuri pystyy, ja sitten kolmen neljän aikaan viimeistään pois. Eli sellainen 5 tunnin työpäivä klo 10-15 voisin hyväksyä. Ja sitten se työ pitäis olla kevyttä ja sisäsiistiä, ilman suuria vastuita. Plus että töihintuloaika ei saisi olla niin tarkkaa, ja jos ei huvita niin sais olla huvikseen pois koko päivän. Rahaa sais silti tulla ainakin se 3 toboo kuukaudessa. Mutta kun ei sellaista työpaikkaa ole, vaan kaikki ovat nihilistis-ankaria klo 7 alkavia p*skaduuneja, joissa lyödään kellokortti käteen ja huudetaan joka asiasta pää punaisena. Ei kiitos, valitsen mieluummin sossun ja kelan tuet, niillä pärjää. On älypuhelimet, telkkarit, läppärit, bisseä, mitä sitä muuta tarvii. Suureen kroisosteluun ei ole varaa, mutta ei tarvitse köyhäilläkään. Sama jää käteen kuukaudessa kun esim siivoojalla, TEKEMÄTTÄ MITÄÄN. Mie poka ryyppään nyt.

• liikaa.häiriköintiä

Postissa aivan liian korkeat palkat kun vertaa vaikka sairaanhoitajiin.
      Vain pieni lukutaito vaaditaan ja rehellisyys, ,,,,,,,, vai tarvitseeko postissa muuta.

itse opin hommat parissa tunnissa, olen ollut kiireapulaisena 18-20v monta kertaa.

• meemuualleapuloimaan

Oisko vaikka 2,5 e tunnissa hyvä että olisit tyytyväinen? Haista kuule pas...!

• Bigbossnumberone

Jo pitkään Postin johtavissa asemissa toimivana en voi muuta kuin ihmetellä tätä surkeea valitusta. Itse olen erittäin tyytyväinen omaan palkkaani, puhutaanhan jo aika huomattavista summista. Mutta maailma on muuttunut ja siksi emme voi maksaa entisen maailman mukaan.

• Pysy.kaupassa.vain

Älä hylkää kauppahommia, herran pieksut, siistimpää sisätyötä. Haluatko tosiaan työntää lumisateessa mainosprujuja ruosteisiin postiluukkuihin, ja palkkaa et saa kahta tonttua, vaikka minkälainen spiderman olisit. Lähitulevaisuudessa niitä hommia tekevät enimmäkseen vuokrafirman listoilla olevat.

• gjaoigjn

Näyttää siltä, että postin johto haluaisi laajentaa postin toimintaa muilekin aloille. Se ei ole aina onnistunut. Postin työntekijät taas eivät halua mitään uutta postin toimintaan. Niinpa voitaisiin panna koko postilaitos saattohoitoon. Silloin siis hoidetaan vanhoja hommia niin kauan kuin niitä riittää. Väkeä vähennetään samalla vähitellen pääasiassa luonnollista poistumaa käyttäen. Lopuksi viimeinen sammuttaa valot, jos postilla ei ole enää asiakkaita.

Lopputuloksena voi olla myös pienimuotoinen postilaitos, joka kuljettelee sanomalehtiä, paketteja, virallisia kirjeitä ja mummujen joulukortteja niin kauan kuin korttimummuja riittää. Valtion velvoitteita höllennetään. Kirjeiden jakelu suoritetaan esimerkiksi kerran viikossa. Työvoima mitoitetaan tämän mukaiseksi. Kaikki ovat onnellisia.

• Doremifaso

Onnellinen olin kun mä kirjeen sain, siitä innostuin ja heti kaljan hain.

• POSTI_-_MYYNTIIN

Palkka ei ole suuri, mutta työn vaatimukset eivät ole suuret.

Kaikki jotka osaa hieman lukea, pärjäävät. Jopa kaupan kassalla on vaativampaa, vaaditaan fiksua käytöstä ja kielitaitoa ja kassatyö on pätkätyötä noin puoliksi.

Paljonko postinjakaja saa palkkaa?

2 280 € keskipalkka
      min 1 050 € - max 10 000 €

http://www.palkkavertailu.com/palkka/postinjakaja

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe