Alempana on kirjoitettu näin:
>>Profeetta mä en ole
Kirjoittanut: mutta luulen 6.3.2007 klo 17.34
ettei Poikalapsi voi tekemääsi kysymykseen vastata. Ei nyt kuten ei ennenkään. Näin päättelen hänen kirjoitustensa sisällöstä ja koska jokainen meistä voi vastata tähän Jeesuksen kysymykseen omilleen: "Kenenkä te sitten sanotte minun olevan?" vain kuten Pietari: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika!"
Vain Jeesuksen vastaanottaneet ja häneen uskoneet voivat näin tunnustaa. Asia on hyvin mustavalkoinen. Vastaus on joko "kyllä" tai "ei".
Poikalapsi uskoo Jumalaan. Sen riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Mutta Jeesuksen tunnustaminen lihaan tulleeksi Jumalaksi on mahdotonta, ellei ole ottanut häntä sydämensä Herraksi. Vain siellä, missä on syntien anteeksiantamus, siellä on elämä ja autuus. Ja siellä ei kielletä Herran eikä hänen apostoliensa opetuksia vaan turvataan yksin ja ainoastaan Jumalan armoon Kristuksessa, joka vei syntimme ruumiissaan ristinpuulle.
Jokainen, jolta kysytään uskostaan Jeesukseen, tulee raamatun mukaan vastata kyllä tai ei. Vaikeneminen on epäuskon tai Jeesuksen häpeämisen merkki. Jeesus sanoi: "Joka häpeää minua ja minun sanojani tässä nurjassa ja avionrikkojassa sukupolvessa, sitä minäkin olen häpeävä Jumalan ja hänen enkeleittensä edessä" ja vielä "joka kieltää minut ihmisten edessä sen minä olen kieltävä Isäni edessä, joka on taivaassa".
Uskokaa nyt hyvät lukijat, että Poikalapsi ei voi tunnustaa Jeesusta ellei hän tee parannusta ja tule uskoon. Ei kai tällä palstalla ole sellaista uskovaista, jonka sydämessä asuu Kristus, joka ei tietäisi tätä asiaa
Poikalapselle kysymys
28
893
Vastaukset
- niin laske käsi suullesi
Jos ylpeilit - olipa se houkkamaisuutta tai harkittua - niin laske käsi suullesi.
Sillä maitoa pusertamalla saa voin, nenää pusertamalla saa veren, ja vihoja pusertamalla saa riidan
Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa.- -sivusta seuraava-
Mksiköhän Poikalapsi ei vastaa j.f:n kysymykseen ja aikaisemmin alempana samanlaiseen kysymykseen?
Luulen, että hän ei voi vastata, kun vastauksessa pitäisi tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi. On yksi asia kirjoittaa "maailman faktoja" ja toinen asia vastata "Jeesus Kristus on minun Herrani ja Vapahtajani".
Ja vaikka hän jollain tavalla saisikin vastauksen aikaiseksi niin ei se totuutta noudattaisi.
Sulle lyhyesti: jos kysymme keneltä tahansa hänen uskonsa perusteita niin se ei ole ylpeilyä vaan aivan raamatun kehoittamaa.
Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. - vastaan
-sivusta seuraava- kirjoitti:
Mksiköhän Poikalapsi ei vastaa j.f:n kysymykseen ja aikaisemmin alempana samanlaiseen kysymykseen?
Luulen, että hän ei voi vastata, kun vastauksessa pitäisi tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi. On yksi asia kirjoittaa "maailman faktoja" ja toinen asia vastata "Jeesus Kristus on minun Herrani ja Vapahtajani".
Ja vaikka hän jollain tavalla saisikin vastauksen aikaiseksi niin ei se totuutta noudattaisi.
Sulle lyhyesti: jos kysymme keneltä tahansa hänen uskonsa perusteita niin se ei ole ylpeilyä vaan aivan raamatun kehoittamaa.
Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan."Sulle lyhyesti: jos kysymme keneltä tahansa hänen uskonsa perusteita niin se ei ole ylpeilyä vaan aivan raamatun kehoittamaa. "
Onko ylpeilyä,vai ei, se päättää kysyjän motiivit.
Minun neuvoni on: "Älä riitele kenenkään kanssa syyttä, kun ei toinen ole sinulle pahaa tehnyt."
Sanoit:
"Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. "
Tähän, että:
Petetty veli on vaikeampi voittaa kuin vahva kaupunki, ja riidat ovat kuin linnan salvat.
- poikalapsi
Minulla ei ole tarvetta vastata sinun kysymyksiisi, koska et koskaan vastannut kysymyksiini silloin, kun uhosit intimiteettisuojaani vastaan ja uhkasit minua, syytöntä, raastuvalla. Vastasinpa tai en, se ei sinulle kelpaa, koska olet moraaliton valehtelija. Vastuuta kantamaan sinusta ei ole. Vastaanpa mitä vain, se on AINA minua vastaan - sen olen kanssasi jo oppinut. Semmoinen "uskovainen" sinä olet.
Keskustelua voidaan jatkaa vaim sen jälkeen, kun olet ensin itse vastannut sinulle esittämiini kysymyksiin mm. motiiveistasi minun intimiteettisuojaani vastaan. Tule kyselemään, kun olet vastaillut. Ja älä tule sanomaan, etten MINÄ kysynyt ensin.
Ei sinusta ole vastaamaan. Olet sinä sen verran raukka homopiireinesi.
Niin, minun henkilötunnukseni on siis SINUN KÄSITYKSESI MUKAAN sinun homopiiriesi yleisessä tiedossa, kyuten koko henkilöllisyyteni. Millähän perusteella mahdatkaan noin sanoa? Kiinnostaa, kiinnostaa paljon enemmän kuin se, miksi jankutat tuota nyt kysymääsi asiaa aina vain. - samoja.
Eikö teillä nyt muuta keskusteltavaa ole kuin jonkun henkilökohtaiset uskomukset?
Sillä mihin poikalapsi uskoo ei ole mitään tekemistä niide asioiden kanssa mistä hän kirjoittaa mm homoseksuaalisuus, uskovien käytös ja raastuvalla uhkailusi esimerkiksi. Ne ovat ihan erillisiä asioita jotka eivät muuksi muutu uskoipa miten tahansa tai ei ollenkaan. Älä vedä uskoa tai uskontoa näihin mukaan. Uskovat ovat usein tekopyhiä ja homo on homo eikä muuksi muutu. Ikävä kyllä te ette voi luonnonlakeja muuttaa tai tehdä mieleiseksinne.
Kuka nyt ensinnäkään viitsisi kirjoittaa tälläisellä lahkopalstalla omasta vakaumuksestaan jossa arvostellen riepotellaan kaikki asiat? Sitäpaitsi kenenkään ei tarvitse uskoa kirjoitellakseen tänne ja tosiasioilla ei tekemistä sen kanssa uskooko vai eikö usko, ne ovat vakaumuksista irtiolevia asioita.- poikalapsi
Sanoit keskeisen paljon paremmin kuin ikinä olisin osannut. Kiitos sinulle siitä! Juuri tuosta on kysymys.
- It's so sad
>>>Eikö teillä nyt muuta keskusteltavaa ole kuin
jonkun henkilökohtaiset uskomukset>>>
Usko, usko, EI ole "uskomus".
USKO tulee Jumalalta.
Uskomuksia on ihmisillä omasta takaa, vaikka muille jakaa;
kuten täälläkin on se havaittu. Jos yksi uskova esittää,
yhden ainoan uskonsa täällä, niin kovin helposti hänelle
tarjotaan, sen tilalle, kymmentä erilaista, ihmisten uskomusta.... - poikalapsi
It's so sad kirjoitti:
USKO tulee Jumalalta.
tarjotaan, sen tilalle, kymmentä erilaista, ihmisten uskomusta....Minustakin on hyvin surullista, että minun henkilökohtainen USKONI on sinusta yleisellä keskustelupalstalla liikkuvan "uskovaisen" riepotteluun aina vain sopiva asia. Se on minun henkilökohtainen asiani kuten henkilötunnuksenikin. Jälkimmäisen avaaja sanoi olevan jo levityksessä omissa piireissään, nyt pitäisi antaa minulle ihmisenä vielä henkilökohtaisempi asia saman hyeena-Jukan räävittäväksi. Sinusta kai pitäisi, jos asenteesi käsitin oikein.
Olen hyvin pahoillani, mutta enpä oikein moista "uskoa" pidä kristinuskona. - sanotaan.
It's so sad kirjoitti:
USKO tulee Jumalalta.
tarjotaan, sen tilalle, kymmentä erilaista, ihmisten uskomusta....Usko, usko, EI ole "uskomus".
USKO tulee Jumalalta.
-No niinhän sitä sanotaan, mutta käytännössä kristikunnan kirkot ja lahkot ovat täynnä erilaisia oppeja ja tulkintoja sekä päinvastaisia näkemyksiä erilaisista asioista.
Kyse on lisäksi todistamattomista asioista ja kaikki eivät voi olla oikeita, joten minä puhun uskomuksista tai ainakin uskon ja uskomuksien sekoittumisesta. - ...
poikalapsi kirjoitti:
Minustakin on hyvin surullista, että minun henkilökohtainen USKONI on sinusta yleisellä keskustelupalstalla liikkuvan "uskovaisen" riepotteluun aina vain sopiva asia. Se on minun henkilökohtainen asiani kuten henkilötunnuksenikin. Jälkimmäisen avaaja sanoi olevan jo levityksessä omissa piireissään, nyt pitäisi antaa minulle ihmisenä vielä henkilökohtaisempi asia saman hyeena-Jukan räävittäväksi. Sinusta kai pitäisi, jos asenteesi käsitin oikein.
Olen hyvin pahoillani, mutta enpä oikein moista "uskoa" pidä kristinuskona.Usko ei ole koskaan eikä missään kulttuurissa ollut yksityisasia. Päin vastoin, seurakunnat, niiden jäsenluettelot ja kokouspaikat ovat julkisia. Usko on yhteisöllinen asia jossa ei ole mitään hävettävää.
- koit.
poikalapsi kirjoitti:
Sanoit keskeisen paljon paremmin kuin ikinä olisin osannut. Kiitos sinulle siitä! Juuri tuosta on kysymys.
ajatukseni tilannetta oikein kuvaaviksi. Tästä sinun uskostasi voidaan keskustella, jos itse kysyt jotain tai haluat ottaa asian esille, ei muuten. Tosiasiassa vakaumuksesi otetaan uskovien taholta usein esille siksi, että he haluavat päästä mitätöimään sen ja toteamaan sen riittämättömäksi tms. Se on yksi keino jota käytetään, silloin kun muuta ei ole. Kuka nyt haluaa kertoa täällä vakaumuksestaan, kun tietää ihmisten asenteen ja halun mitätöidä se? En minä ainakaan. Etsisin palstan jossa koen olevan samoinajattelevia ihmisiä ja puhuisin siellä toisella nimimerkillä. Edes uskovat eivät tule keskustelemaan vakaumuksestaan/uskonasioista niille palstoille, joilla keskustellaan jostain toisesta kirkosta/suuntauksesta kuin mitä he itse edustavat.
- frihet
sanotaan. kirjoitti:
USKO tulee Jumalalta.
-No niinhän sitä sanotaan, mutta käytännössä kristikunnan kirkot ja lahkot ovat täynnä erilaisia oppeja ja tulkintoja sekä päinvastaisia näkemyksiä erilaisista asioista.
Kyse on lisäksi todistamattomista asioista ja kaikki eivät voi olla oikeita, joten minä puhun uskomuksista tai ainakin uskon ja uskomuksien sekoittumisesta.Elintarvike kaupasta saa monenlaista ruokaa, kullekin päivälle sopivaa, kuten Jumalan sanasta ja sekin on ruuaksi silloiseen tarpeeseen, olipa sit keveämpää, tai vahvempaa.
Poikalapsi tosin uskoo aivan muuhun , kuin Raamatun Jumalaan, sen kait itsekin olet huomannut.
Eli se mies syö aivan toista ruokaa, mitä Raamattu tarjoaa. - yksityisasia.
... kirjoitti:
Usko ei ole koskaan eikä missään kulttuurissa ollut yksityisasia. Päin vastoin, seurakunnat, niiden jäsenluettelot ja kokouspaikat ovat julkisia. Usko on yhteisöllinen asia jossa ei ole mitään hävettävää.
Usko ei ole koskaan eikä missään kulttuurissa ollut yksityisasia.
-Kyllä se sellaisena usein koetaan.Uskoa ei myöskään sovi levitellä missä tahansa esim työpaikoilla. Lisäksi toisen vakaumukseen liittyvät asiat harvoin ovat puheenaiheena esim kahvipöytäkeskusteluissa. Se mitä joku uskoo tai ajattelee, on ainakin siinä mielessä yksityisasia ettei toisten tule mennä arvostelemaan sitä. Vakaumuksestaa voi kertoa kuitenkin neutraalisti jos haluaa, kunhan ei ketään yritetä käännyttää tai arvostella. - jaa.
frihet kirjoitti:
Elintarvike kaupasta saa monenlaista ruokaa, kullekin päivälle sopivaa, kuten Jumalan sanasta ja sekin on ruuaksi silloiseen tarpeeseen, olipa sit keveämpää, tai vahvempaa.
Poikalapsi tosin uskoo aivan muuhun , kuin Raamatun Jumalaan, sen kait itsekin olet huomannut.
Eli se mies syö aivan toista ruokaa, mitä Raamattu tarjoaa.Eli se mies syö aivan toista ruokaa, mitä Raamattu tarjoaa.
-Entä sitten? Entä itse? Sinun käytöksesi on usein niin huonoa, että monet pitävät sinua huonona uskovana tälläkin palstalla. Sinä et voi tarkalleen edes määritellä "raamatun tarjoamaa" ruokaa koska asioista voidaan ajatella eritavoin. - RitariOlevainen
yksityisasia. kirjoitti:
-Kyllä se sellaisena usein koetaan.Uskoa ei myöskään sovi levitellä missä tahansa esim työpaikoilla. Lisäksi toisen vakaumukseen liittyvät asiat harvoin ovat puheenaiheena esim kahvipöytäkeskusteluissa. Se mitä joku uskoo tai ajattelee, on ainakin siinä mielessä yksityisasia ettei toisten tule mennä arvostelemaan sitä. Vakaumuksestaa voi kertoa kuitenkin neutraalisti jos haluaa, kunhan ei ketään yritetä käännyttää tai arvostella.työpaikoilla, jos on vain siihen valmis, mitä voi saada vastaansa?
Olen itse saanut johdattaa työkaverin aikoinaan uskontielle, ja hän on edelleen uskossa Jeesukseen aivan ihanasti! - poikalapsi
frihet kirjoitti:
Elintarvike kaupasta saa monenlaista ruokaa, kullekin päivälle sopivaa, kuten Jumalan sanasta ja sekin on ruuaksi silloiseen tarpeeseen, olipa sit keveämpää, tai vahvempaa.
Eli se mies syö aivan toista ruokaa, mitä Raamattu tarjoaa.Ole hyvä ja lopeta minun asioideni kommentointi. Minä olen sanonut uskovani Jumalaan, etkä sinä siitä asiasta ole kukaan sanomaan, onko se Raamatun Jumala vai mikä, mihin minä uskon. Veljesi valheessa, Jukka, on sinut aivopessyt valehtelemaan puolestaan.
Puolustat yhä valehtelijaa, joka haastoi minua oikeuteen syyttä. Että semmoisia kavereita sulla... - jos.
RitariOlevainen kirjoitti:
työpaikoilla, jos on vain siihen valmis, mitä voi saada vastaansa?
Olen itse saanut johdattaa työkaverin aikoinaan uskontielle, ja hän on edelleen uskossa Jeesukseen aivan ihanasti!on hienotunteinen ja toinen on kiinnostunut.
- frihet
jaa. kirjoitti:
Eli se mies syö aivan toista ruokaa, mitä Raamattu tarjoaa.
-Entä sitten? Entä itse? Sinun käytöksesi on usein niin huonoa, että monet pitävät sinua huonona uskovana tälläkin palstalla. Sinä et voi tarkalleen edes määritellä "raamatun tarjoamaa" ruokaa koska asioista voidaan ajatella eritavoin.En minä ole missään sanonut ettenkö olisikin huono uskova.
Silti en kiellä Jumalan ilmoitusta, eli Raamattua.
Raamattu on minun "kartta-kirja" taivaaseen, eli siitä ammennan itselleni päivän ruuan.
Enhän tosin ole itseäni opettajaksikaan tittelöinyt, joten sekin tehtävä on muiden.
Poikalapsi tosin ei hyväksy Raamatun Jumalaa, kuten kristityt tekevät. - m-s-a
poikalapsi kirjoitti:
Ole hyvä ja lopeta minun asioideni kommentointi. Minä olen sanonut uskovani Jumalaan, etkä sinä siitä asiasta ole kukaan sanomaan, onko se Raamatun Jumala vai mikä, mihin minä uskon. Veljesi valheessa, Jukka, on sinut aivopessyt valehtelemaan puolestaan.
Puolustat yhä valehtelijaa, joka haastoi minua oikeuteen syyttä. Että semmoisia kavereita sulla...en haluais puuttua enkä sitä teekään , oon vain utelias.
Siis Jukkako haastoi sinut oikeuteen?
Minä käsitin kirjoitteluistanne että, Jukka kehoitti että sinä saat hänet haastaa oikeuteen jossa asiat selvitetään.
Tuohon tyyliin minä sen ymmärsin. - frihet
jos. kirjoitti:
on hienotunteinen ja toinen on kiinnostunut.
Mene ja julista sopivalla tai sopiattomalla ajalla.
Sekä kehoittaa ettemme häpeä Jeesusta, vaan rohkeasti puhumme Hänestä.
Paavalikin tervehti alku sanoin Efeson seurakunnan vastuun kantavia veljiä, "saitteko pyhän hengen, kun tulitte uskoon" eikä kysylellyt millaset ilmat teillä on ja oletteko olleet terveenä. - frihet
m-s-a kirjoitti:
en haluais puuttua enkä sitä teekään , oon vain utelias.
Minä käsitin kirjoitteluistanne että, Jukka kehoitti että sinä saat hänet haastaa oikeuteen jossa asiat selvitetään.
Tuohon tyyliin minä sen ymmärsin.Poikalapsi kääntää kaiken päälaelleen ja siksi hän asiatkin vääristelee tahtonsa mukaan.
Olis se mahtava asia, kun poikalapsi ottais Jeesuksen pelastajakseen ja syntiensä sovittajaksi.
Siinä Tammerkoski pauhais. - poikalapsi
m-s-a kirjoitti:
en haluais puuttua enkä sitä teekään , oon vain utelias.
Tuohon tyyliin minä sen ymmärsin.Ensin kehotti minua haastamaan itsensä oikeuteen, jotta hän pääsisi näkemään minut silmästä silmään. Syytä tuohon haluun en ole saanut tietää, koska Jukasta nyt ei ole vastaamaan. Kun en provosoitunut tarpeeksi, Jukka uhkasi itse haastaa minut oikeuteen. Sitä hän ei koskaan suostunut kertomaan, mikä olisi syyte.
Näin se meni. Kohta tietysti joku "uskova" tulee taas väittämään, että MINÄ valehtelen eikä se noin mennyt. Noin se nyt kuitenkin meni. Osasta viestejä minulla on myös kopiot, koska olen saanut senkin oppia, että nämä muutamat hyväkkäät poistelevat sanomisiaan aika usein ja sitten väittävät, että eiväy olekaan sanoneet mitään - tai panevat jonkun wayofcrossin sanomaan niin. - m-s-a
poikalapsi kirjoitti:
Ensin kehotti minua haastamaan itsensä oikeuteen, jotta hän pääsisi näkemään minut silmästä silmään. Syytä tuohon haluun en ole saanut tietää, koska Jukasta nyt ei ole vastaamaan. Kun en provosoitunut tarpeeksi, Jukka uhkasi itse haastaa minut oikeuteen. Sitä hän ei koskaan suostunut kertomaan, mikä olisi syyte.
Näin se meni. Kohta tietysti joku "uskova" tulee taas väittämään, että MINÄ valehtelen eikä se noin mennyt. Noin se nyt kuitenkin meni. Osasta viestejä minulla on myös kopiot, koska olen saanut senkin oppia, että nämä muutamat hyväkkäät poistelevat sanomisiaan aika usein ja sitten väittävät, että eiväy olekaan sanoneet mitään - tai panevat jonkun wayofcrossin sanomaan niin.muistin vain joitakin viestejänne ja varmaan oli poistoja joita en ehtinyt lukea.
Mulla ei ole oikeutta olla tuomarinne tässä asiassa.
Mutta pitäähän minun sulle jotain sanoa Jumalasta, tai paremminkin kysyä.
Minkälainen sulla on Jumala ? - vanha hörhö
frihet kirjoitti:
Mene ja julista sopivalla tai sopiattomalla ajalla.
Sekä kehoittaa ettemme häpeä Jeesusta, vaan rohkeasti puhumme Hänestä.
Paavalikin tervehti alku sanoin Efeson seurakunnan vastuun kantavia veljiä, "saitteko pyhän hengen, kun tulitte uskoon" eikä kysylellyt millaset ilmat teillä on ja oletteko olleet terveenä.hehe....hehe...he
yksityisasia. kirjoitti:
-Kyllä se sellaisena usein koetaan.Uskoa ei myöskään sovi levitellä missä tahansa esim työpaikoilla. Lisäksi toisen vakaumukseen liittyvät asiat harvoin ovat puheenaiheena esim kahvipöytäkeskusteluissa. Se mitä joku uskoo tai ajattelee, on ainakin siinä mielessä yksityisasia ettei toisten tule mennä arvostelemaan sitä. Vakaumuksestaa voi kertoa kuitenkin neutraalisti jos haluaa, kunhan ei ketään yritetä käännyttää tai arvostella.SUUN USKOLLA PELASTUTAAN.JA SULLA POIKALAPSI ON YHÄ KATKERUUTA SYDÄMESSÄ,
- Tuttiritari*
aksu521 kirjoitti:
SUUN USKOLLA PELASTUTAAN.JA SULLA POIKALAPSI ON YHÄ KATKERUUTA SYDÄMESSÄ,
Oikeudenmukaisuuden ja ihmisarvon kunnioittamisen vaatimus ei ole katkeruutta.
Minusta Poikalapsi on ihmeen hyvin sietänyt monien uskovien taholta tullutta painostusta ja häpäisyä.
Uskomme pitää olla arvioitavissa. Parhaiten se pystytään arvioimaan mittaamalla suhtautumistamme toisinajattelijoihin, ei-uskoviin ja luonnollisesti myös uskoviin veljiimme ja sisariimme.
Mutta Jeesus kuitenkin opettaa selkeästi, että jos rakastamme vain niitä, jotka meitä rakastavat, niin emme ole hääppöisiä Kristuksen seuraajia.
Luuk.6:32-33
"Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta. Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on?"
Matt.5:47
"Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?"
Uskovia kehoitetaan pitämään huolta, ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tuhoamaan ja monet sen kautta tule saastutetuiksi. Tedän, että kehoitus on tarkoitettu seurakunnalle, mutta sama pätee suhtautumisessa ulkopuolisiin.
Lopultakaan emme voi tietää, kuka meistä on sydämeltään uskova ja todellinen Jeesuksen seuraaja. Jos arvioimme asiaa sen perusteella, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu", niin oman arvioni mukaan suuri osa meistä uskovistakin saa painaa päänsä ja rukoilla vartijaa suulleen - minä myös.
"Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea, etten kielelläni syntiä tekisi."
Epäilen, että tässä suhteessa meistä kukaan ei kelpaa veljensä vartijaksi, vaan jokaisen on suistettava oma suunsa. Jos ollaan vielä maitoruolla, niin tutti suuhun, ettei tule turhia huudeltua. Huutamalla ja syyttelyllä ei mitään hyvää saavuteta.
- Amos7
Jeesus Kristus on Herra ja lihaan tullut Jumala, ylös noussut Vapahtaja! Aamen!
Tuossa on sellaista voimaa mitä ei missään muussa nimessä ole. Kun muistaisi koetuksissa sanoa tuon niin ainakin minulla sisin riemuitsee.
Ylösnuosemusvoima on voimista suurin. - poikalapsi
Arvoisa herra Jukka:
Olet näemmä poistanut enimmät vanhat hyökkäysviestisi. Tuli sitten pupu pöksyyn, kun huomasit, ettei syytöntä sentään noin vain voi oikeudella uhata... No, onneksi minulla on valtaosasta uhkailujasi koipot koneellani - ja niinhän on ylläpidollakin. Jos temppuilusi jatkuu ja taas saat villiyskohtauksen, on todistusaineistot tallessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836089
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474125- 1314021
- 693833
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72587Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412535- 292276
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859