Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

FEMODEN e-pillerit

anniyy

Hurr, sain tänään Femoden merkkiset yhdistelmäpillerit ehkäisyyn. Haluaisinkin kysellä teiltä kokemuksia kyseisistä pilsuista. Sivuoireita?
Etenkin että miten vaikuttivat ihoon? Itselläni ei ole aknea mutta välillä hieman huonohko iho ja olisihan se mukavaa jos iho paranisi vähän tässä samalla :----> Ja vaikuttaako se jotenkin kun tietääkseeni Femodenit sisältävät jotain "luonnonmukaista" estrogeeniä tms.

Ja jep jep tiedetään, kovin yksilöllistä sivuoireiden kannalta, ihan mielenkiinnosta kuitenkin kyselen.

9

3192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen käyttäjä

      Mulla on nyt toistamiseen Femodenit, aikanaan käytin niitä 5-6 vuotta ennen lasten hankintaa ja nyt ovat olleet uudelleen käytössä kohta vuoden. Mitään sivuoireita mulla ei ole ollut, iho on hyvässä kunnossa, jos se nyt koskaan huonona on ollut. Positiivista on se, että runsaat menkat (kestivät n. 7 vrk) on nyt siedettävät, runsasta vuotoa n. vuorokausi ja pienempää pari päivää :-)

    • sopii minulle hyvin

      4v olen käyttänyt, mulla on huono iho ja en ole huomannut että olis vaikuttanu ihoon.
      Sivuoireita ei ole ilmennyt.
      Kuukautiskivut ovat vähentyneet.

    • käyttäjä

      Olen käyttänyt femodenia yhtäjaksoisesti n. 15 vuotta, eikä mitään sivuoireita ole ilmennyt. Kuukautiskivut katosivat, mutta mitään muuta vaikutusta esim. ihoon en ole huomannut.

    • ...

      Olen käyttänyt femodenia marraskuun alusta ja olen ollut tyytyväinen ei mitään suurempia vaiktuksia iho on pysynyt suunnilleen samassa kunossa kun ennen.

    • gyne

      Femilar on ainoa e-pilleri joka sisältää luonnollista estrogeeniä. Sitä käytetään yli 40-v naisilla, jos ei tupakoi tai yli 35-v tupakoivilla naisilla. Hiukan huonompi syklikontrolli kuin muilla e-pillereillä. Femodenissa siis synteettinen estrogeeni.

      • anniyy

        mikä mahtaa olla syklikontrolli?


      • ttjjaaa
        anniyy kirjoitti:

        mikä mahtaa olla syklikontrolli?

        Huonompi syklikontrolli/vuotokontrolli tarkoittaa siis sitä, että saattaa vuotaa/tiputella silloinkin kun ei pitäisi.


      • Sieppo
        ttjjaaa kirjoitti:

        Huonompi syklikontrolli/vuotokontrolli tarkoittaa siis sitä, että saattaa vuotaa/tiputella silloinkin kun ei pitäisi.

        Itse käytin toista vuotta Femodenia ilman sen kummempia sivuoireita, tai oikeastaan niin luulin, koska en silloin ymmärtänyt yhdistää oireitani pillereihin.

        Nyt alotin saman merkin käytön lisääntyneen seksin harrastuksen vuoksi ;) Ihmettelin tänään ääneen ystävälleni huonovointisuuttani (ei oksentamista, enemmänkin lisääntynyttä voimattomuutta), ja ihme mässäilynhimoa, koko ajan tekee mieli syödä. Tajusin myös turvonneeni, enkä pelkästään vajaan viikon kestäneen ahmimisen vuoksi. Lisäksi olen huomattavasti itkuisempi ja kireämpi kuin yleensä.

        Tahdon tässä vain huonolla suomen kielelläni todeta, että Femoden todellakin saattaa aiheuttaa sivuvaikutuksia, vaikka itselläni kesti toiseen kokeiluun huomata nämät. Nyt siis on etsittävä toinen ehkäisykeino,,,en halua olla turvonnut itkeskelevä pallo!


    • Anonyymi

      Olen syönyt näitä nyt 32 vuotta. Eli 12 vuotiaasta saakka. Hyvät pillerit ovat. Ei mitään negatiivista sanottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe