Eli siis, sheivasin bikinirajan, ja tasotin hieman päältä ettei ne pitkät karvat tursuais alkkareista yli, mutta nyt on ongelma ku ne kutittaa niin maan perkuleesti. Oiskohan jollain teistä niksejä miten se loppuis? kutina siis
Ihoei oo punanen tai mitään, joten tuskinpa se mikään allergia tai ärsytyskohtaus on.
Bikinirajasta
16
3878
Vastaukset
- ~*~
Mulla on sama ongelma. Haluaisin itsekin jonkun tehokkaan keinon lopettaa sen, jos joku viisas tietää niin kertokoon ihmeessä. Ehkä pitäisi lopettaa sheivaus ja vaikka nyppiä tai jotain muuta... itse olen tähän mennessä levitellyt iltaisin bephantenia, se auttaa melkein kaikkiin vaivoihin. Ei kutia enää kamalasti, ellei raavi tai ellei alue hankaa pahasti mihinkään. Ja viimeistään ne ajan myötä lähtee poies...
- auttaa
menkääs kokeilemaan sokerointia ei kutise, punoita tai tulehdu.... :)
- kysymys___
mutta kun bikinirajaa sokeroidaan niin kuinka laajasti niitä karvoja poistetaan? ollaanko siinä ilman pikkareita vai ollaanko jollain stringeillä vai kuinka??
- jotkut
kysymys___ kirjoitti:
mutta kun bikinirajaa sokeroidaan niin kuinka laajasti niitä karvoja poistetaan? ollaanko siinä ilman pikkareita vai ollaanko jollain stringeillä vai kuinka??
Eli jotkut puhu jossain että karvan kasvaminen tuntuu kutinana. mitä tämä merkitsee! :D en haluu loppu ikää kutista alapäästä ja toisaalta, en haluu kyllä tursuta yli bikinirajankaan xD
- automaattinenvastaaja
kysymys___ kirjoitti:
Ei tyhmiä kysymyksiä olekaan. Sokeroinnilla voidaan poistaa vaikka neliösentin kokoinen alue, jonka tulee olla poistettaessa paljaana. Minulta poistetaan aina kaikki, joten kaikkiin paikkoihin täytyy olla pääsy.
- mikä??
automaattinenvastaaja kirjoitti:
Ei tyhmiä kysymyksiä olekaan. Sokeroinnilla voidaan poistaa vaikka neliösentin kokoinen alue, jonka tulee olla poistettaessa paljaana. Minulta poistetaan aina kaikki, joten kaikkiin paikkoihin täytyy olla pääsy.
tyhmä,mutta minkälainen operaatio tuo sokerointi on?pysyykö kauankin karvat poi??itse vedän kaikki pois veetillä,mutta jo 2pvän päästä inhottava sänki:)
- herkkää ihoa
Yhtä ikävää ja tuskallista ja karvatupet tulehtuneina olin sokerointia kokeilleena.
Eli sama se millä aineella ne karvat revitään, herkkäihoiselle ei vaan sovi liian rajut keinot.
Tästä lähtien tyydyn sheivaamaan suurimmat ja loput jääköön, mielummin pari siistiä karvaa kun loputon tulehdus-, rupi-, arpi- ja paukamakierre. - on...
herkkää ihoa kirjoitti:
Yhtä ikävää ja tuskallista ja karvatupet tulehtuneina olin sokerointia kokeilleena.
Eli sama se millä aineella ne karvat revitään, herkkäihoiselle ei vaan sovi liian rajut keinot.
Tästä lähtien tyydyn sheivaamaan suurimmat ja loput jääköön, mielummin pari siistiä karvaa kun loputon tulehdus-, rupi-, arpi- ja paukamakierre.juu erilainen kaikilla, mutta kyllä sokeroijissakin on suuria eroja. Ekalla kellä kävin repi minne suuntaan vaan karvoja ja tupet tulehtu ja oli sika kipeet, sitten vaihdoin paikkaa ja kyllä muuttu ääni kellossa... kannattaa kokeilla muitakin kuin yhtä jos tulos ei miellytä.
- edellinen vastaaja
mikä?? kirjoitti:
tyhmä,mutta minkälainen operaatio tuo sokerointi on?pysyykö kauankin karvat poi??itse vedän kaikki pois veetillä,mutta jo 2pvän päästä inhottava sänki:)
"Sokerointi" tulee siitä, kun se massa, millä karvat poistetaan, on sokerista ym. tehty muovailuvahan tapainen, kirkas massa. Sitä sokerimassaa lämmitetään noin neljäänkymmeneen asteeseen, jolloin siitä tulee sopivan paksuista. Sitä sitten levitetään karvoituksen päälle ja nykäistään pois ja karvat lähtee sen mukaan. Samalla massaerällä käsitellään isokin alue, vähän kerrallaan. Ja luonnollisestikin: jos tehdään ns. brassi, eli alapää paljaaksi, niin silloin joutuu hieman "levittelemään".
- sama kuin tuolla ylempänä
on... kirjoitti:
juu erilainen kaikilla, mutta kyllä sokeroijissakin on suuria eroja. Ekalla kellä kävin repi minne suuntaan vaan karvoja ja tupet tulehtu ja oli sika kipeet, sitten vaihdoin paikkaa ja kyllä muuttu ääni kellossa... kannattaa kokeilla muitakin kuin yhtä jos tulos ei miellytä.
Herkät paikat löytyy minultakin reisien yläosasta, läheltä nivusia. Sokeroija katsoi hyvin tarkkaan kaikki karvojen kasvusuunnat, tutki joka poimun (ja sekös meitä nauratti).
Herkimpiä ihoalueita joutuu kuorimaan huolella silloin, kun karvat alkavat tulla ihon läpi.
- Lispetti
Kun sheivaa, niin aluksi kutittaa. Itselläni kutina kuitenkin loppui parin sheivauskerran jälkeen. Eli aika on ainut lääke. Mutta kutina tosiaan vain häviää ajan myötä.
Vaihdoin myöhemmin sokerointiin, sillä en jaksanut sheivailla koko ajan, sillä sänki kasvoi nopeasti takaisin. Sokerointi on tosi hyvä juttu mun kohdalla. Tulos on aina sileä ja tuntuu pehmeälle. Sheivatessa karvat kasvoi helpommin sisäänpäin ja tulehtui, sokeroinnissa sitäkään ongelmaa ei ole tullut enää vastaan. Kannattaa lukea aikaisempia ketjuja sokeroinnista, niitä on vaikka millä mitalla kunhan hieman taaksepäin selaat! Vähänhän se kirpaisee, mutta eipä tarvitse sheivailla enää, karvat pysyvät poissa useita viikkoja! - karvat kasvaa heti takas ja...
ota ne vahalla irti..muista että jos karvat on liian pitkät ni vahalla poisto on kivulias ja vaikea..joku reilusti alle sentin pituset ku on ni ei satu vahaus ja ne lähtee helposti irti..
- mie...
Voiks bikinirajaa myös nyppiä, sehän on sama kun sokerois, mutta vaan hitaampaa ja ei niin tarkaa..mutta siis jos nyppii pahimmat pois reunoiltaniin ei kai sillon oo vaaraa että karvat alkaa kasvaa sisäänpäin?
- 029745
voi nyppiä
- kikkoja
Jos pinseteillä nypit karvoja niin ihan samalla tavalla ne voivat kasvaa sisäänpäin kuin muillakin tavoilla (epilointi/vahaus/sokerointi). Aina kun karvan ottaa juurineen, se saattaa kasvaa niin, ettei löydäkään tietään ulos (liekö sitten iho kasvaa kohdalla umpeen) ja alkaa kasvaa ihon alle. Siksi ihoa pitää kuoria (karkea pyyhekin käy, tee hinkkaus kuivalle iholle niin toimii paremmin), että ihon pintakerros olisi aina mahdollisimman ohut ja karva pääsee siitä läpi.
Otan bikinirajan epiloimalla, mutta arempia paikkoja (mitkä kuuluu brassivahauksen piiriin) otan höylällä KUIVALLA iholla. En siis käytä saippuaa, vaahtoja tms. Joskus luin tämän vinkin ja se on hyvä siksi, että jos saippuaa, vaahtoja yms. käyttää, niin karva katkeaa ehkä ihon "normaalia" pintaa syvemmältä ja silloin se aiheuttaa kutinaa kun karva kasvaa pinnalle. Kuivalla höylätessä ei myöskään tule niin terävää sänkeä, joka on inhottavan tuntuista itselle esim. pakaroiden välissä.
- tsintsin123
Sama ongelma, ja juu tosi terävät ne karvan päät ja luulen et ne on osa syy kutitukseen ja pistelyy, no otin viel lyhyemmäksi, että ei ne kärjet taipuisi vasten ihoa, mutta niin ne vaa teke silti! ja nyt on ihan kynitty olo ja näkö :( ja jos nyt kasvatan takasin ni joudun kutista varmaankuukauden! vai?
Sokerioinnilla tuskin saa päältä lyhyemmäksi? ku ne muute roikkkuu kummasti n karvat ku on pitkät siis. :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505297Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.863108Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3121691Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751254Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831227Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391134- 1331116
Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611105- 1711084
- 49954