Millainen on egyptiläinen mies?

Tietoa sukeltajista egyptissä?

Olin tässä jokin aikaa sitten lomamatkalla Egyptissä. Tapasin sukellusreissulla aivan ihanan egyptiläismiehen.. Hän oli tosi huomaavainen, hellä ja aito ja opasti minua kädestä pitäen sukeltamisessa. Olin ainoa,joka sai erikoiskohtelua ja mielestäni hän piti myös minusta, ehkä ihastuikin minuun.. Miten saisin yhteyden tähän ihmiseen. Olen ajatellut meneväni kyseiseen lomakohteeseen uudestaan ja etsiväni hänet käsiini. Hänessä oli jotain ainutlaatuista verrattuna muihin egyptiläismiehiin ja mielestäni hän oli aidosti kiinnostunut minusta. Miten egyptiläinen mies suhtautuu naiseen? Hän oli erittäin läheisessä kosketuksessa kanssani, koska opetti minua sukeltamaan, itse hän oli erittäin taitava sukeltaja. Onko tuollainen lähikontakti normaalia vai kokiko hän kanssani samoin kuin minä. Tosin hänellä roikkui hopeinen sormus ketjussa kaulassa. Voisiko olla vihkisormus ja oli siksi kaulassa, ettei hukkuisi sukeltamisen aikana. Saako egyptiläinen pitää sormusta kaulassa vai kuuluuko vihkisormuksen olla sormessa? Mitä minun pitäisi tehdä? Onko kellään tietoa sukeltajista Egyptissä, heidän elämäntavoistaan, arvoistaan ja tulotasostaan? Kaikki mahdollinen asiallinen tieto on tervetullutta.

43

8527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noita liene

      Eikö noita liene monenlaisia kuten muunkinmaalaisia

      • alice

        Olen itsekin sukeltanut punaisella merellä, joskus 80-luvulla tuli rampattua. Turismin tähden egyptiläiset venyvät kyllä mahtaviin suorituksiin miellyttävyydessä.

        Vihkisormus heillä on todella hopeinen. Uskoakseni hän on naimissa. Kaikki kontaktit eurooppalaisiin he kyllä ottavat mieluusti vastaan. Se on tie statuksen nostamiseen. Kaikki eurooppalaiset koetaan rikkaina.

        Jos etsit tasavertaista onnellista seurustelusuhdetta voin 99 prossan todennäköisyydellä ennustaa että tällaisen egyptiläisen kanssa koet kyllä ihanan huuman mutta pitemmän päälle ei tule onnaamaan.

        Kuvittele itsesi 10v. eteenpäin. Istuisit pienessä kodissasi lastesi kanssa anopin valvonnassa kun miehesi kohtelee siellä hyvin taas jotakin nuorta turistityttöä.


    • tulee mieleen

      Sinuhe, egyptiläinen.
      Taitaa siellä kyllä olla muunkintyyppisiä.

      • siksi

        Silkki ja kulta ovat kiellettyjä koraanissa.


      • heidyyh
        siksi kirjoitti:

        Silkki ja kulta ovat kiellettyjä koraanissa.

        Miksi kulta ja silkki ovat kiellettyjä koraanissa? Kuitenkin Egyptissäkin on niin paljon kultakoruliikkeitäkin.


      • se menee
        heidyyh kirjoitti:

        Miksi kulta ja silkki ovat kiellettyjä koraanissa? Kuitenkin Egyptissäkin on niin paljon kultakoruliikkeitäkin.

        kulta on tarkoitettu naiselle annettavaksi, ei miehelle.


    • Ihanalta,

      mutta se on heidän työtään siellä ja he kyllä osoittavat aina joka käänteessä tarvittavaa huomiota, jotta turisti tulisi takaisin. Aivan kuten sinäkin nyt suunnittelet. Egyptiläiset ovat aivan mainioita näyttämään vieraanvaraisuuttaan ja ystävällisyyttään ja heillä on tavattoman suuri tarve tehdä sitä, sillä turismi on heille aivan ehdoton tulonlähde.

      Voi olla, että tämä opas oli sinusta ihan oikeastikin kiinnostunut, mutta niin hän on myös siitä seuraavalla viikolla tulevasta tytöstä. Egyptiläiset miehet tietävät olevansa varsin viehättäviä ja komeita. Islamin uskoisina kuitenkin tiedät mitä he odottavat naiselta, eli omat naiset ovat siveitä ja kotona ja me muut ollaankin ihan hupia heille jos siihen hupiin haluamme ryhtyä. Siis ihan hurvittelukannalla voi heidän kanssaan olla, mutta mitään vakavaa en voisi suositella, sillä eivät he ainakaan arvosta kristittyjä ja jos toimintasi on sellaista mitä ei tarvitsekaan arvostaa, niin mikä ettei. Toisaalta aika harva suomalainenkaan mies arvostaa naisia, joten ihan what ever.

      • noinaa...

        "Egyptiläiset miehet tietävät olevansa varsin viehättäviä ja komeita."

        Ihan ilman kynsiä ja hampaita, mutta pitääkö oikeasti kukaan maailmassa egyptiläisiä miehiä mitenkään erityisen viehättävinä ja komeina? Ei minun käsittääkseni...


      • Tietoa sukeltajista?

        Niimpä niin.. Tosiaan aikanani suomalaisiin miehiin pettyneenä, egyptiläinen mies tuntui todella erilaiselta. Koskaan en ole yhdenkään suomalaismiehen kanssa kokenut tuollaista avoimuutta ja läheisyyttä, mitä tämän sukeltajan kanssa.. Voi kuulostaa aika lapselliselta, mutta niin se vaan oli.. Suomalainen mies ainakin hyvin harva pystyy arvostamaan naista samalla tavalla. Tämän miehen lähelle pääsi helposti, ei ollut minkäänlaista muuria välillämme...


      • he ovat pelimiehiä
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        Niimpä niin.. Tosiaan aikanani suomalaisiin miehiin pettyneenä, egyptiläinen mies tuntui todella erilaiselta. Koskaan en ole yhdenkään suomalaismiehen kanssa kokenut tuollaista avoimuutta ja läheisyyttä, mitä tämän sukeltajan kanssa.. Voi kuulostaa aika lapselliselta, mutta niin se vaan oli.. Suomalainen mies ainakin hyvin harva pystyy arvostamaan naista samalla tavalla. Tämän miehen lähelle pääsi helposti, ei ollut minkäänlaista muuria välillämme...

        arabikulttuurissa annetaan huomiota, samoin turkissa. se on vaan pelailua. tällä vkolla sun kanssa, ens vkolla toisen. he ovat avoimia, he tietävät tasan tarkkaan, miten hyvin kohdella naista, mutta kuulisit heidän jutut, kun et ole paikalla.
        minä kun tapasin erään sukeltajan´, hän antoi minulle tunnin extra-aikaa ilman maksua ja sitten pyysi treffeille. kieltäydyin. olen myös ollut naimisissa egyptiläisen miehen kanssa ja meillä on lapsi, mutta eipä se mies miksikään muutu. länsimaaaisia ei arvosteta, itsenäisyys koetaan uhkana ja ollaan älyttömän mustasukkaisia, koska emme toimi kuten egyptiläiset naiset ja ole neljän seinän takana. alun ihanuus muuttui vahtaamiseksi, järjettömiin mustasukkaisuuksiin, kenellekään miespuoliselle ei ois saanut puhua, puututaan pukeutumiseen (vaikka minäkään en puolialastomana ole ikinä siellä mennyt). ja sitä itsekeskeisyyden määrää, itse hän toki sai tehdä vaikka mitä. töiden myötä lähes kaikki työkaverit ovat olleet egyptiläisiä miehiä ja he ovat kertoneet vaikka mitä juttuja, miten ovat huijanneet turistinaisia. toiset haluavat sen viisumin, koska ilman sitä ja kutsua, he eivät egyptistä eurooppaan pääse. en nyt mitenkään ole rasistinen kokemukseni perusteella, mutta hyvin realistinen. tuo mitä alunperin kuvailit on JOKA PÄIVÄISTÄ JA TAVALLISTA egyptissä. kyse ei ole mistään "erikoisesta" vaikka tokihan se naisen itsetuntoa hivelee.miehet vaan nyt ovat sellaisia siellä, lähes jokainen.


      • toinen egyptiläisen ex
        he ovat pelimiehiä kirjoitti:

        arabikulttuurissa annetaan huomiota, samoin turkissa. se on vaan pelailua. tällä vkolla sun kanssa, ens vkolla toisen. he ovat avoimia, he tietävät tasan tarkkaan, miten hyvin kohdella naista, mutta kuulisit heidän jutut, kun et ole paikalla.
        minä kun tapasin erään sukeltajan´, hän antoi minulle tunnin extra-aikaa ilman maksua ja sitten pyysi treffeille. kieltäydyin. olen myös ollut naimisissa egyptiläisen miehen kanssa ja meillä on lapsi, mutta eipä se mies miksikään muutu. länsimaaaisia ei arvosteta, itsenäisyys koetaan uhkana ja ollaan älyttömän mustasukkaisia, koska emme toimi kuten egyptiläiset naiset ja ole neljän seinän takana. alun ihanuus muuttui vahtaamiseksi, järjettömiin mustasukkaisuuksiin, kenellekään miespuoliselle ei ois saanut puhua, puututaan pukeutumiseen (vaikka minäkään en puolialastomana ole ikinä siellä mennyt). ja sitä itsekeskeisyyden määrää, itse hän toki sai tehdä vaikka mitä. töiden myötä lähes kaikki työkaverit ovat olleet egyptiläisiä miehiä ja he ovat kertoneet vaikka mitä juttuja, miten ovat huijanneet turistinaisia. toiset haluavat sen viisumin, koska ilman sitä ja kutsua, he eivät egyptistä eurooppaan pääse. en nyt mitenkään ole rasistinen kokemukseni perusteella, mutta hyvin realistinen. tuo mitä alunperin kuvailit on JOKA PÄIVÄISTÄ JA TAVALLISTA egyptissä. kyse ei ole mistään "erikoisesta" vaikka tokihan se naisen itsetuntoa hivelee.miehet vaan nyt ovat sellaisia siellä, lähes jokainen.

        Tuon paremmin en olisi osannut asiaa laittaa :)


      • ,.,.,.,.,
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        Niimpä niin.. Tosiaan aikanani suomalaisiin miehiin pettyneenä, egyptiläinen mies tuntui todella erilaiselta. Koskaan en ole yhdenkään suomalaismiehen kanssa kokenut tuollaista avoimuutta ja läheisyyttä, mitä tämän sukeltajan kanssa.. Voi kuulostaa aika lapselliselta, mutta niin se vaan oli.. Suomalainen mies ainakin hyvin harva pystyy arvostamaan naista samalla tavalla. Tämän miehen lähelle pääsi helposti, ei ollut minkäänlaista muuria välillämme...

        kyllähän sitä itsekin tulisi vonkattua jotain hikistä lehmää jos tulot nuosisi 10-20 kertaiseksi ilman työntekoa.


      • miksi mixi
        ,.,.,.,., kirjoitti:

        kyllähän sitä itsekin tulisi vonkattua jotain hikistä lehmää jos tulot nuosisi 10-20 kertaiseksi ilman työntekoa.

        Työtä vieroksuvana kai hikisen lehmän olet jo löytänytkin. Suomessa ollaan jo menossa siihen suuntaan, että me timmissä olevat sinkut hoidamme kohta koko pakan.

        Teen töitä mielelläni ja paljon. En siksi että te inisijät saisitte siitä jotain tai maahanmuuttajatkaan. Teen vain koska ei huvita se makoilu ja oleilu.

        Ai niin, ottaisit sen hikisen lehmän elättäjäksi jos ja niin, niinpä niin..


    • Hyvä

      Mutta kova tumputtamaan

    • Mirkris

      Itselläni on egyptiläinen kaveri joka myös asuu egyptissä. Hän on ystävällinen ja huomaavainen ja todella komea, mutta luotanko häneen, kyllä. Tiedän että jälkeeni tulee aina muita ihania naisia ja valitettavasti jotkut meistä ovat ihan hirveitä tyrkkyjä, mutta ennen kun muuta tiedän on minun vaan häneen luotettava. Olen ollut hänen kanssaan nyt kahteen otteeseen ja kohta saamme taas viettää ihanaa aikaa yhdessä. Olemme joka viikko kerran puhelimitse yhteydessä ja lisäksi lähetämme viestejä. Egyptiläiset miehet katselevat varmaan mielellään eurooppalaisia naisia ja jotkut varmaan kiinnostuvat ihan aidosti meistä vaaleaihoisista mutta egyptiläismiesten mustasukkaisuus on sitten jotain mitä en oikein ymmärrä. Jos esim. keskustelen jonkun toisen miehen kanssa tai tulee joku egyptiläinen ystäväni jonka kanssa halaan niin kun jäädään kahdestaan niin kuulen kyllä aina ettei hän hyväksy käytöstäni johon vastaan että suomessa ystävän halaaminen on ihan normaalia ja että aion sitä jatkossakin harrastaa. Ota selvää tapaamastasi miehestä, matkusta uudestaan Egyptiin mutta älä luota pelkkiin sanoihin, tarkkaile tilannetta, puhumisen taidon egyptiläismies kyllä osaa. Sekin vaikuttaa onko kaveri muslimi vai koptikristitty, mun ystävä on kopti ja saan juoda olutta ja viiniä ilman että hän asiaan puuttuu ja muutenkin tuntuu jotenkin vapaammalta uskonnolta (tiettyyn pisteeseen) mutta omistan monta todella hyvää muslimikaveria, ensimmäiset heistä olen tavannut vuonna 2004 ja edelleen joka kerta kun matkustan sinne he tulevat minua tervehtimään ja lähettävät viestejä myös suomeen. Älä heitä vielä kirvestä kaivoon!!!!!!!

      • Komeus...

        Tässä on nyt jo useampi suomalainen nainen toitottanut egyptiläisten komeutta. Ei siinä mitään, kauneus on katsojan silmissä. Mutta kun minun mielestäni yleinen käsitys on, että Egyptissä ei kovin kummoisia äijiä ole. Turkissa, Marokossa ja Tunisiassa kuulemma ne komeammat rantaleijonat.

        No, suomitytöllähän on aina tapana löytää ne "poikkeukset". ;) Kuvia olis tietty kiva nähdä näistä, tai ylipäätään mistään egyptiläisistä superuroista, mutta jotenkin arvaan että näitä ei tulla näkemään. ;)


      • Tietoa sukeltajista?
        Komeus... kirjoitti:

        Tässä on nyt jo useampi suomalainen nainen toitottanut egyptiläisten komeutta. Ei siinä mitään, kauneus on katsojan silmissä. Mutta kun minun mielestäni yleinen käsitys on, että Egyptissä ei kovin kummoisia äijiä ole. Turkissa, Marokossa ja Tunisiassa kuulemma ne komeammat rantaleijonat.

        No, suomitytöllähän on aina tapana löytää ne "poikkeukset". ;) Kuvia olis tietty kiva nähdä näistä, tai ylipäätään mistään egyptiläisistä superuroista, mutta jotenkin arvaan että näitä ei tulla näkemään. ;)

        No, ei kaikki egyptiläiset hurjan komeita ollut, mutta joukkoon mahtui komeitakin. Tämä tapaamani sukeltajamies oli kivan näköinen ja tosi hyväkroppainen, lihakset juuri oikealla kohdallaan..! Löytyy kuviakin tästä uroksesta, minulla on nauhalla tämä sukellusreissu, eli ei ainakaan hepun kasvot pääse unohtumaan.. Enemmän tosiaan ihastuin hänen persoonaansa ja veikeyteensä. Huomasin kyllä, että kaikki egyptiläiset miehet ovat hurmaavan kohteliaita, mutta ei tämä sukeltaja mitenkään lipevä ollut.. Tosiaan näissä keskusteluissa on käynyt ilmi, että on parasta pysyä kaukana egyptiläisistä miehistä.. Joka tapauksessa, koin jotain ainutlaatuista tämän miehen kanssa. Kaiken lisäksi en todellakaan ole mikään vaalea Suomi-neito, enkä rupsahtanut akka.. Vaan kolmekymppinen pienikokoinen tyttö ja erittäin tumma suomalaiseksi, mustat hiukset jne. Usein aasialaiseksi on luultu..


      • niin...
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        No, ei kaikki egyptiläiset hurjan komeita ollut, mutta joukkoon mahtui komeitakin. Tämä tapaamani sukeltajamies oli kivan näköinen ja tosi hyväkroppainen, lihakset juuri oikealla kohdallaan..! Löytyy kuviakin tästä uroksesta, minulla on nauhalla tämä sukellusreissu, eli ei ainakaan hepun kasvot pääse unohtumaan.. Enemmän tosiaan ihastuin hänen persoonaansa ja veikeyteensä. Huomasin kyllä, että kaikki egyptiläiset miehet ovat hurmaavan kohteliaita, mutta ei tämä sukeltaja mitenkään lipevä ollut.. Tosiaan näissä keskusteluissa on käynyt ilmi, että on parasta pysyä kaukana egyptiläisistä miehistä.. Joka tapauksessa, koin jotain ainutlaatuista tämän miehen kanssa. Kaiken lisäksi en todellakaan ole mikään vaalea Suomi-neito, enkä rupsahtanut akka.. Vaan kolmekymppinen pienikokoinen tyttö ja erittäin tumma suomalaiseksi, mustat hiukset jne. Usein aasialaiseksi on luultu..

        "No, ei kaikki egyptiläiset hurjan komeita ollut, mutta joukkoon mahtui komeitakin."

        Ja samahan ei päde kaikkiin maailman maihin?

        Olit blondi tai et, yhtä lailla yksinkertaiselta vaikutat.


      • Tolloja liikkeellä..
        niin... kirjoitti:

        "No, ei kaikki egyptiläiset hurjan komeita ollut, mutta joukkoon mahtui komeitakin."

        Ja samahan ei päde kaikkiin maailman maihin?

        Olit blondi tai et, yhtä lailla yksinkertaiselta vaikutat.

        Ei kannata vastata viesteihin, ennen kuin on lukenut kysymykset ja vastaukset kunnolla.. Ensinnäkin kirjoittaja on pyytänyt asiallista palautetta.. Ja toiseksi, ehkäpä äskeinen kirjoittaja kommentoikin edellisen kirjoittajan kysymykseen, että onko egyptissä tosiaan komeita miehiä.. Eli kandee lukea hieman paremmin kysymykset ja vastaukset ennen kuin alkaa tehdä omia johtopäätöksiään.. Mutta, jos älykkyysosamäärä ei riitä, kuin asiottomaan keskusteluun, niin ei voi mitään!


      • Mirkis
        Komeus... kirjoitti:

        Tässä on nyt jo useampi suomalainen nainen toitottanut egyptiläisten komeutta. Ei siinä mitään, kauneus on katsojan silmissä. Mutta kun minun mielestäni yleinen käsitys on, että Egyptissä ei kovin kummoisia äijiä ole. Turkissa, Marokossa ja Tunisiassa kuulemma ne komeammat rantaleijonat.

        No, suomitytöllähän on aina tapana löytää ne "poikkeukset". ;) Kuvia olis tietty kiva nähdä näistä, tai ylipäätään mistään egyptiläisistä superuroista, mutta jotenkin arvaan että näitä ei tulla näkemään. ;)

        Montako kertaa olet Egyptissä käynyt tietääksesi niin hyvin ettei siellä muka ole hyvännäköisiä miehiä? Ensinnäkin kauneus on katsojan silmissä mutta olen huomannut, että egyptiläisillä on erittäin kaunis päänmuoto. Se etten julkaise ystäväni kuvaa, ei todellakaan tarkoita ettei kaverini ole hyvännäköinen, en vaan levittele yksityiskuviani missään netissä. Ei ystäväni todellakaan ole mikään näyttelyesine.


      • sa-virtu-m-atire
        Mirkis kirjoitti:

        Montako kertaa olet Egyptissä käynyt tietääksesi niin hyvin ettei siellä muka ole hyvännäköisiä miehiä? Ensinnäkin kauneus on katsojan silmissä mutta olen huomannut, että egyptiläisillä on erittäin kaunis päänmuoto. Se etten julkaise ystäväni kuvaa, ei todellakaan tarkoita ettei kaverini ole hyvännäköinen, en vaan levittele yksityiskuviani missään netissä. Ei ystäväni todellakaan ole mikään näyttelyesine.

        egyptiläisillä on ruma ja erittäin leveä pään muoto.Suurin osa on sellaisia joita olen nähnyt ja se poikkeaa paljon muitten maitten arabien samaisesta.Itse en tykkää sellaisesta muodosta.Sori vaan vain muutaman kapeanaamaisen olen egyptistä nähnyt.Esim. marokossa on taas omanlaisensa toiset ovat sielläkin aika siroja mutta sitten on niitä mikrofonitukkia joilla on peri afrikkalaiset paksut kasvon piirteet.En tykkää.... :D:D:D ei millään pahalla.


      • salikarju
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        No, ei kaikki egyptiläiset hurjan komeita ollut, mutta joukkoon mahtui komeitakin. Tämä tapaamani sukeltajamies oli kivan näköinen ja tosi hyväkroppainen, lihakset juuri oikealla kohdallaan..! Löytyy kuviakin tästä uroksesta, minulla on nauhalla tämä sukellusreissu, eli ei ainakaan hepun kasvot pääse unohtumaan.. Enemmän tosiaan ihastuin hänen persoonaansa ja veikeyteensä. Huomasin kyllä, että kaikki egyptiläiset miehet ovat hurmaavan kohteliaita, mutta ei tämä sukeltaja mitenkään lipevä ollut.. Tosiaan näissä keskusteluissa on käynyt ilmi, että on parasta pysyä kaukana egyptiläisistä miehistä.. Joka tapauksessa, koin jotain ainutlaatuista tämän miehen kanssa. Kaiken lisäksi en todellakaan ole mikään vaalea Suomi-neito, enkä rupsahtanut akka.. Vaan kolmekymppinen pienikokoinen tyttö ja erittäin tumma suomalaiseksi, mustat hiukset jne. Usein aasialaiseksi on luultu..

        Huvittaa, kun suomalaisten naisten käsitys adoniksesta on:

        -riisitautisen laiha

        -lyhyt

        -karvainen

        -tumma

        -kikkarapäinen

        Totuus on kuitenkin se, että jostain hikisestä Egyptistä ei löydy tällaisia vimpan päälle treenattuja pitkiä miehiä:

        http://www.sscandinavianhunks.com/show.php?m=toni&pic=4


      • salikarju

      • salikarjut

      • Tietoa sukeltajista?
        salikarju kirjoitti:

        http://www.scandinavianhunks.com/show.php?m=toni&pic=4

        En tiedä, vaikka olisit miten komea salikarju.. mutta tosiaan liian treenatut ei pure. Pitää olla jotain rosoista ja särmää, ei saa olla liian täydellinen.. Ja se luonne on kuitenkin ykkösasia ja koko miehen olemus, ei pelkät muskelit...


    • tietoa on

      Faraoita ja asuvat pyramideissa. Tykkäävät temppelikissoista, vähän niinku miehet tykkää "kissoista," mut ne siellä tykkää siis niinku oikeista kissoista.

      • heidyyh

        Tuli sellainen olo tästä keskustelusta, että länsimaisen naisen ja egyptiläisen miehen välinen parisuhde on mahdoton yhtälö..?
        Ja vielä tuosta kulta-asiasta, että ymmärsinkö asian oikein: siis Koraani sallii naisten käyttävän kultakoruja muttei miesten?


      • fatima.
        heidyyh kirjoitti:

        Tuli sellainen olo tästä keskustelusta, että länsimaisen naisen ja egyptiläisen miehen välinen parisuhde on mahdoton yhtälö..?
        Ja vielä tuosta kulta-asiasta, että ymmärsinkö asian oikein: siis Koraani sallii naisten käyttävän kultakoruja muttei miesten?

        siis edelleen: koraanissa sanotaan, että kulta on tarkoitettu naisille (mies voi pitää valkokultaa ja hopeaa). tämän vuoksi esim. naimisiin mennessä mies joutuu ostamaan morsiammelle lahjaksi kultatuotteita. sillä mitataan myös varallisuutta, mitä enemmän naisella on kultaisia rannerenkaita kädessään, sitä varakkaampi mies. egyptiläisen naisen kanssa naimisiin meno on kallistä lystiä, joihin moni säästää koko elämänsä. länsimaalaisen kanssa ei tarvii maksaa mitään. niin, eipähän minullekaan mitään osteltu..ei edes vihkisormusta! siinä näkyy myös länsimaalaisen naisen arvostus, ei nähdä vaivaa ollenkaan.

        tästä tuli vastaan tämä linkki aiemmin, jos olet kiinnostunut. avioliitosta juttua tulee kun vierität hyväntekeväisyysjuttujen ohi.

        http://satunnainen.livejournal.com/

        onhan parisuhteissa poikkeuksiakin, se on niin miehestä kiinni. mun ex halusi elää niin kuin sinkkunakin eli ei ollut valmis muuttamaan elämäänsä perheensä takia. onhan se hirveetä, että kotonakin pitäisi olla ja lastakin hoitaa, mieluummin sitä kaupungilla kavereitten kanssa on. ystäväni egyptiläinen mies on taas ihan eri luokkaa ja oikea kotihiiri. mutta kyllähän suurin osa mokusuhteista päätyy eroon, kulttuurierot ovat kuitenkin liian suuret...


      • tutiina
        fatima. kirjoitti:

        siis edelleen: koraanissa sanotaan, että kulta on tarkoitettu naisille (mies voi pitää valkokultaa ja hopeaa). tämän vuoksi esim. naimisiin mennessä mies joutuu ostamaan morsiammelle lahjaksi kultatuotteita. sillä mitataan myös varallisuutta, mitä enemmän naisella on kultaisia rannerenkaita kädessään, sitä varakkaampi mies. egyptiläisen naisen kanssa naimisiin meno on kallistä lystiä, joihin moni säästää koko elämänsä. länsimaalaisen kanssa ei tarvii maksaa mitään. niin, eipähän minullekaan mitään osteltu..ei edes vihkisormusta! siinä näkyy myös länsimaalaisen naisen arvostus, ei nähdä vaivaa ollenkaan.

        tästä tuli vastaan tämä linkki aiemmin, jos olet kiinnostunut. avioliitosta juttua tulee kun vierität hyväntekeväisyysjuttujen ohi.

        http://satunnainen.livejournal.com/

        onhan parisuhteissa poikkeuksiakin, se on niin miehestä kiinni. mun ex halusi elää niin kuin sinkkunakin eli ei ollut valmis muuttamaan elämäänsä perheensä takia. onhan se hirveetä, että kotonakin pitäisi olla ja lastakin hoitaa, mieluummin sitä kaupungilla kavereitten kanssa on. ystäväni egyptiläinen mies on taas ihan eri luokkaa ja oikea kotihiiri. mutta kyllähän suurin osa mokusuhteista päätyy eroon, kulttuurierot ovat kuitenkin liian suuret...

        Eikös nykyään miehetkin jo pidä kultasormuksia,ainakin suomessa näkemäni muslimimiehet ovat tavallisella kultaisella rinkulalla rengastettuja kun ovat naimisissa ja haluavat kultaisen sormuksen keltakultaa.
        Länsimaisuus ajaa ohi kulta- ja silkkisäännösten.


      • fatima.
        tutiina kirjoitti:

        Eikös nykyään miehetkin jo pidä kultasormuksia,ainakin suomessa näkemäni muslimimiehet ovat tavallisella kultaisella rinkulalla rengastettuja kun ovat naimisissa ja haluavat kultaisen sormuksen keltakultaa.
        Länsimaisuus ajaa ohi kulta- ja silkkisäännösten.

        niin kun tämä materialistisuus valtaa (käytetäänhän viinaakin ja huumeita, vaikka koraani kieltää ja harrastetaan esiaviollista seksiä). munkin exälle olisi kelvannut kultainen sormus, kun häneltä kysyin, kumman vihkisormuksen ostan ;))) kun sehän on PALJON arvokkaampi (onneksi en ehtinyt ostamaan, koska sanoi että saa luvan ostaa minulle ensin, vuoden naimisissa olon jälkeen vasta senkin sain). ja lisäksi katteli aina kultaliikkeiden esitteitä ja esitteli millaisia (mahdollisimman paksuja ja kalliita tietty) kultaisia panssariketjuja hän halusi. yritti kalastella synttärilahjoja. niin ja halusi sitten nappimallisen timanttikorviksen, koska david bechamillakin on ja se on cool :)))) (muslimimiehiltä on korviksetkin kielletty) .jätkä 30v ja puhuu kuin teini-ikäinen. suomeen pääsi niin ahneus iski. se on tärkeetä että ois kalliita koruja ja muotivaatteet, mutta rahaa lapsensa tavaroihin ei antanut. no elämä on!!!


      • sa-virtu-m-atire
        tutiina kirjoitti:

        Eikös nykyään miehetkin jo pidä kultasormuksia,ainakin suomessa näkemäni muslimimiehet ovat tavallisella kultaisella rinkulalla rengastettuja kun ovat naimisissa ja haluavat kultaisen sormuksen keltakultaa.
        Länsimaisuus ajaa ohi kulta- ja silkkisäännösten.

        muslimeja on maailma pullollaan :D

        Se ei tarkoita sitä että Koraaniin olisi iskostautunut moiset käsitteet.Ne ovat sellaisen sekulaarin ihmisen omassa päässä ja omassatunnossa.

        Onko malli kristittyä olemassa?Joka rukoilisi ja pitäisi rukoillessaan huivia päässä ja ei söisi sikaa, eikä muuttelisi raamatun sanaa?


      • sa-virtu-m-atire
        fatima. kirjoitti:

        niin kun tämä materialistisuus valtaa (käytetäänhän viinaakin ja huumeita, vaikka koraani kieltää ja harrastetaan esiaviollista seksiä). munkin exälle olisi kelvannut kultainen sormus, kun häneltä kysyin, kumman vihkisormuksen ostan ;))) kun sehän on PALJON arvokkaampi (onneksi en ehtinyt ostamaan, koska sanoi että saa luvan ostaa minulle ensin, vuoden naimisissa olon jälkeen vasta senkin sain). ja lisäksi katteli aina kultaliikkeiden esitteitä ja esitteli millaisia (mahdollisimman paksuja ja kalliita tietty) kultaisia panssariketjuja hän halusi. yritti kalastella synttärilahjoja. niin ja halusi sitten nappimallisen timanttikorviksen, koska david bechamillakin on ja se on cool :)))) (muslimimiehiltä on korviksetkin kielletty) .jätkä 30v ja puhuu kuin teini-ikäinen. suomeen pääsi niin ahneus iski. se on tärkeetä että ois kalliita koruja ja muotivaatteet, mutta rahaa lapsensa tavaroihin ei antanut. no elämä on!!!

        otan osaa.

        Naurettavuudella ei ole rajaa.


    • hmmm.......

      Mitä todennäköisemmin sormus kaulassa viittaa siihen, että mies on joko naimisissa tai ainakin hänellä on tyttöystävä... Jos tämä ei ole provo, niin aika naaiivilta kuulostat, että haikailet jonkun "sukelluksen opettajan" perään, jonka kanssa ei edes tapahtunut mitään... Miksi te ihmiset sekaannutte lomareissuilla näihin playboyhin, saattaisitte löytää vaikka ihan vakavaa seuraa mistä tahansa maailman kolkasta netistä. Sitten voitte matkustella puolin jos toisinkin...Tosin itse en sekaantuisi mihinkään muslimeihin, sen verran ongelmia on siitä jo luvassa...

      • Tietoa sukeltajista?

        On se sitten uskomatonta, että aina näillä keskustelupalstoilla eräätkin pahvipäät eivät osaa keskustella asiallisesti.. Kiitos kaikille niille, joilta asian tiimoilta on tullut fiksua ja asiallista palautetta! Ihan ensiksi minun ei ole koskaan tarvinnut seuraa netistä hakea, sillä sattumoisin olen kihloissa ja mieheni oli mukanana tuolla kyseisellä sukellusreissulla, joten se siitä, miksei välillämme tapahtunut mitään sukellusopen kanssa!! Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet. Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä. Itse ainakin tapasin mahtavan ihmisen, sillä ei ole merkitystä, mitä kansallisuutta toinen on. Olen todella onnellinen siitä muistosta, minkä tuolta reissulta sain. Ehkäpä te negatiiviset kirjoittelijat olette vain katkeria, kun omat (moku)suhteenne eivät olekaan menneet niin putkeen kuin olisi pitänyt. Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.. Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa! Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!


      • egyptin asuja
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        On se sitten uskomatonta, että aina näillä keskustelupalstoilla eräätkin pahvipäät eivät osaa keskustella asiallisesti.. Kiitos kaikille niille, joilta asian tiimoilta on tullut fiksua ja asiallista palautetta! Ihan ensiksi minun ei ole koskaan tarvinnut seuraa netistä hakea, sillä sattumoisin olen kihloissa ja mieheni oli mukanana tuolla kyseisellä sukellusreissulla, joten se siitä, miksei välillämme tapahtunut mitään sukellusopen kanssa!! Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet. Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä. Itse ainakin tapasin mahtavan ihmisen, sillä ei ole merkitystä, mitä kansallisuutta toinen on. Olen todella onnellinen siitä muistosta, minkä tuolta reissulta sain. Ehkäpä te negatiiviset kirjoittelijat olette vain katkeria, kun omat (moku)suhteenne eivät olekaan menneet niin putkeen kuin olisi pitänyt. Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.. Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa! Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!

        jos olet niin onnellisesti kihloissa, miksi aloitus viestissäsi sanot haluavasi etsiä hänet käsiisi?? kun hän niin sua huomioi...

        moku sanaa käytetään yleisesti sosiaalityössäkin, ei se ole millään lailla rasistinen.

        ei playboy. asiantuntijahan sinä olet vkon perusteella. 5 vuotta siellä asuneena ja matkailualallla työskennelleenä voin sanoa, että SUURIN osa todellakin on. jos hän olisi kunnioittanut sinua, hän ei edes yrittäisi, jos poikaystäväsi on siellä, ei minkään näköistä flirttailua tms.

        elämäntavoista on kirjoitettu moneen kertaan, ehkä sinä et osaa lukea. elämäntapahan on pitää hauskaa turistityttöjen kanssa työn ohessa. tulotaso on minimi mutta muilla bisneksillä korotetaan sitä esim. viemällä tyttösiä kaverin kauppaan ja hakemalla myöhemmin sieltä provikat myynnistä.

        en tiedä miksi pitäisi olla kateellinen huomiosta, koska egyptissä jokainen nainen, vaikka olisit 100kg ja maailman rumin, niin saisit positiivista huomiota, oih olet niin kaunis, sinun silmäsi, habibi, minulla on ikävä... jne. joka viikko teemme sukellusreissuja ja paikallisoppaat ja sukeltajat ovat aina oikeita seuramiehiä neitosille. kyselet ensin ja sitten et kestä kuulla kulttuurisidonnaisia juttuja, kuten että kaikille flirttaillaan. en tiedä miksi se on sinun mielestäsi niin vaikea uskoa, mutta ehkä haluat korottaa itsesi erikoisasemaan. tällä vkolla sen tekee joku muu todennäköisesti sukeltajasi kanssa.

        tietääkö sulhasesi, että haaveilet vain sukeltajasta...heh..

        ei täältä kannata mitään kysellä, jos olet noin herkkänahkainen ja alat mesoamaan siellä. miksi niin kimpaannut?? totuus satuttaa...


      • hmmm.......
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        On se sitten uskomatonta, että aina näillä keskustelupalstoilla eräätkin pahvipäät eivät osaa keskustella asiallisesti.. Kiitos kaikille niille, joilta asian tiimoilta on tullut fiksua ja asiallista palautetta! Ihan ensiksi minun ei ole koskaan tarvinnut seuraa netistä hakea, sillä sattumoisin olen kihloissa ja mieheni oli mukanana tuolla kyseisellä sukellusreissulla, joten se siitä, miksei välillämme tapahtunut mitään sukellusopen kanssa!! Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet. Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä. Itse ainakin tapasin mahtavan ihmisen, sillä ei ole merkitystä, mitä kansallisuutta toinen on. Olen todella onnellinen siitä muistosta, minkä tuolta reissulta sain. Ehkäpä te negatiiviset kirjoittelijat olette vain katkeria, kun omat (moku)suhteenne eivät olekaan menneet niin putkeen kuin olisi pitänyt. Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.. Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa! Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!

        ENSINNÄKIN...jos olet kihloissa, niin miksi edes haikailet "sukellusopettajan" perään... taitaa olla jotain vikaa omassa päässäsi/suhteessasi?

        "Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! "

        Ihanko totta sinähän sen tiedät... ? :) Sinun jutuistasi paistaa läpi naiivuus, ja se että tuskin olet koskaan ollut missän ulkomailla... Eikö se sormus kaulassa kerro mitään?

        "On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet.Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä.""


        En ole puhunut mistään rahanperässä juoksemisesta, joten eipä laiteta sanoja suuhun. Itse en sekaantuisi muslimimiehiin ihan sen takia, että olen joskus nuorempana seurustellut ja en enää koskisi pitkällä tikullakaan pohjautuen omiin kokemuksiini, ja ystäväni avioliittoon muslimimiehen kanssa...

        " Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.."

        En tietääkseni ole puhunut Mokustakaan, vaan SENKIN sinä ihan itse lisäsit suuhuni... :)

        " Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa!"

        Voi jessus...Miksi sinua kiinnostaa sukeltajien elämäntavat ja TULOTASO? Sinunhan piti olla onnellisesti kihloissa?

        "Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!"

        Onneksi olkoon! :) Me ollaan ihan vihreänä kateudesta kun joku Muhammed on koskettanut sinun kättäsi vahingossa... Wau... tuommoista kokee vain kerran elämässään!


      • sa-virtu-m-atire
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        On se sitten uskomatonta, että aina näillä keskustelupalstoilla eräätkin pahvipäät eivät osaa keskustella asiallisesti.. Kiitos kaikille niille, joilta asian tiimoilta on tullut fiksua ja asiallista palautetta! Ihan ensiksi minun ei ole koskaan tarvinnut seuraa netistä hakea, sillä sattumoisin olen kihloissa ja mieheni oli mukanana tuolla kyseisellä sukellusreissulla, joten se siitä, miksei välillämme tapahtunut mitään sukellusopen kanssa!! Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet. Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä. Itse ainakin tapasin mahtavan ihmisen, sillä ei ole merkitystä, mitä kansallisuutta toinen on. Olen todella onnellinen siitä muistosta, minkä tuolta reissulta sain. Ehkäpä te negatiiviset kirjoittelijat olette vain katkeria, kun omat (moku)suhteenne eivät olekaan menneet niin putkeen kuin olisi pitänyt. Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.. Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa! Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!

        Sinullapa varsin kummallinen suhtautuminen.

        Ensiksi totean että minulle on musliminaisena sama sikaileeko arabi vai muslimiarabi.Olen nähnyt vain sikailevia arabimuslimeja.Ja se on aivan totta!

        Katsos kaikki arabit eivät ole muslimeja eivätkä kaikki egyptiläisetkään ole muslimeja.

        Tässäkin viestiketjussa on aivan asiallisia ja todenperäisiä juttuja joskin ne ei ole muslimille suotavia mutta sellaista vain tapahtuu halusitpa tai et.Ja sellaisista asioista kärsivät muut.Pitäisikö mielestäsi niiden kärsivien kärsiä lisää ja olla vain hiljaa???

        Tässäpä sinulle lukemista...

        Ihan muslimipohjalta!

        http://thetruereligion.org/modules/xfsection/article.php?articleid=315
        This is a very long, detailed description of the topics I am most questioned about; my spiritual life, my conversion, my familial response to my conversion, and my future plans in Islam.

        "No a guy did not convert me"

        My Spiritual Life:

        Things are excellent, however, I have encountered a number of difficulties. I quickly found out that being a single American converted female in the community is often not met with joy. Although many Muslims welcomed me, I have come to realize there is an inherent hatred among many Muslims for Americans, and especially for single, white, female Americans. I encountered resentment from the type of person who enjoy referring to American women as cheap - to put it politely. Next, I encountered brothers who made unwanted advances, thinking I suppose, since I am American, they could be free in their manners. When I asked them to leave me alone, they decided to became an instant enemy. I am not going to tell you what they did, because it will only harm Islam. However, it was significant to say the least.

        Tätä samaa tapahtuu todella suuressa mittakaavassa länsimaisille musliminaisille.

        Idän ja lännen välinen propaganda on liian suurta idässä ja heidän ihmisien kesken että länsimainen nainen saa odottaa todella kauan että hänestä tulee tasavertainen kunniallinen länsimaalainen tai käännynnäinen musliminainen heidän kulttuurien naistensa rinnalla.

        Etsi tietoosi käsite etnosentrismi ja arabinationalismi ja ne asiat selittävät miksi tilanne on tälläinen.

        Kannattaa mölistä vasta sitten kun on tietoa ja kokemusta.


      • sa-virtu-m-atire
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        On se sitten uskomatonta, että aina näillä keskustelupalstoilla eräätkin pahvipäät eivät osaa keskustella asiallisesti.. Kiitos kaikille niille, joilta asian tiimoilta on tullut fiksua ja asiallista palautetta! Ihan ensiksi minun ei ole koskaan tarvinnut seuraa netistä hakea, sillä sattumoisin olen kihloissa ja mieheni oli mukanana tuolla kyseisellä sukellusreissulla, joten se siitä, miksei välillämme tapahtunut mitään sukellusopen kanssa!! Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet. Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä. Itse ainakin tapasin mahtavan ihmisen, sillä ei ole merkitystä, mitä kansallisuutta toinen on. Olen todella onnellinen siitä muistosta, minkä tuolta reissulta sain. Ehkäpä te negatiiviset kirjoittelijat olette vain katkeria, kun omat (moku)suhteenne eivät olekaan menneet niin putkeen kuin olisi pitänyt. Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.. Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa! Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!

        on RASISMI???

        Rasismi muodostuu etnosentrismistä ym. rasismi on oire joka lähtee sieltä etnosentrismistä ym.


        Minulle voit haistattaa paskankin mutta ainakin minun teoriaani yhtyi eräs emeritusprofessori täysin.Niin ja hän oli kristitty ja amerikkalainen ja luennoin rasismista ym.


      • sa-virtu-m-atire
        hmmm....... kirjoitti:

        ENSINNÄKIN...jos olet kihloissa, niin miksi edes haikailet "sukellusopettajan" perään... taitaa olla jotain vikaa omassa päässäsi/suhteessasi?

        "Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! "

        Ihanko totta sinähän sen tiedät... ? :) Sinun jutuistasi paistaa läpi naiivuus, ja se että tuskin olet koskaan ollut missän ulkomailla... Eikö se sormus kaulassa kerro mitään?

        "On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet.Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä.""


        En ole puhunut mistään rahanperässä juoksemisesta, joten eipä laiteta sanoja suuhun. Itse en sekaantuisi muslimimiehiin ihan sen takia, että olen joskus nuorempana seurustellut ja en enää koskisi pitkällä tikullakaan pohjautuen omiin kokemuksiini, ja ystäväni avioliittoon muslimimiehen kanssa...

        " Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.."

        En tietääkseni ole puhunut Mokustakaan, vaan SENKIN sinä ihan itse lisäsit suuhuni... :)

        " Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa!"

        Voi jessus...Miksi sinua kiinnostaa sukeltajien elämäntavat ja TULOTASO? Sinunhan piti olla onnellisesti kihloissa?

        "Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!"

        Onneksi olkoon! :) Me ollaan ihan vihreänä kateudesta kun joku Muhammed on koskettanut sinun kättäsi vahingossa... Wau... tuommoista kokee vain kerran elämässään!

        kanssasi.Mutta se että muslimi oli kyseessä ei tee islamin uskosta huonoa.Muslimikin voi olla ja monet muslimimiehet jotka tulevat kolmansista maista ja eivät käytöksensä perusteella ole edes luettaviksi muslimeina ovat juuri tuollaisia.Ikävä kyllä!Ei kaikki mutta suurin osa ainakin niistä joita minä olen vuosien aikana tavannut.Eivätkä edes muutkaan ei muslimitkaan joita olen tavannut täällä että muualla euroopassa.Milloin se menee jakeluun että tietty porukka on tuollaista se porukka on laiskaa ja sellaista jotka ajautuvat ja haluavat länteen koska kotimaassa ei viitsi työtä tehdä tai on elämästä epärealistiset näkemykset ja näkemys lännestä pahana moraaliltaan mutta paratiisina toteuttaa paskaiset mielihalunsa käyttämällä halpoja länsimaalaisia hyväkseen.

        Se on sellaista etnosentrismiä..kuvitella kuuluvansa etuoikeutettuun ja parhaaseen rotuun ja halveksia länttä koska se on moraaliton ja kehittyneenpi!!Kateutta... :D niinpä!

        Joskus tulee mieleen että millaiset santrat täällä oikein kirjoittaa.Ei ole tainnut vielä järki päähän kotiutua todella naiivia ja sokeaa porukkaa.Taitaa olla sukeltajat paikallisia pakolaiskeskuksen yökerho playboyta ja tytöillä haaveissa nuo tapahtumat...


      • mielissänne
        sa-virtu-m-atire kirjoitti:

        on RASISMI???

        Rasismi muodostuu etnosentrismistä ym. rasismi on oire joka lähtee sieltä etnosentrismistä ym.


        Minulle voit haistattaa paskankin mutta ainakin minun teoriaani yhtyi eräs emeritusprofessori täysin.Niin ja hän oli kristitty ja amerikkalainen ja luennoin rasismista ym.

        että ihan jokaisen vastauksen jokainen lause ei välttämättä kommentoi juuri sinun viestiäsi.

        Ja tosiaan tuo 'moku' (MoniKulttuurinen) on ihan tavallinen sana, jota käytämme mm. me moku-suhteissa elävät. Ei siis rasismia, vaan lyhentämistä.


      • Anonyymi
        Tietoa sukeltajista? kirjoitti:

        On se sitten uskomatonta, että aina näillä keskustelupalstoilla eräätkin pahvipäät eivät osaa keskustella asiallisesti.. Kiitos kaikille niille, joilta asian tiimoilta on tullut fiksua ja asiallista palautetta! Ihan ensiksi minun ei ole koskaan tarvinnut seuraa netistä hakea, sillä sattumoisin olen kihloissa ja mieheni oli mukanana tuolla kyseisellä sukellusreissulla, joten se siitä, miksei välillämme tapahtunut mitään sukellusopen kanssa!! Toisekseen tapaamani ihminen ei todellakaan ollut mikään playboy! On se hirveää, miten näissä keskusteluissa leimataan muslimimiehet. Ehkäpä hekin ovat vain ihmisiä, eivätkä kaikki tosiaan ole vaan rahan perässä. Itse ainakin tapasin mahtavan ihmisen, sillä ei ole merkitystä, mitä kansallisuutta toinen on. Olen todella onnellinen siitä muistosta, minkä tuolta reissulta sain. Ehkäpä te negatiiviset kirjoittelijat olette vain katkeria, kun omat (moku)suhteenne eivät olekaan menneet niin putkeen kuin olisi pitänyt. Lisäksi moku-termi on mielestäni rasistinen ilmaus.. Yksikään kirjoittelija ei ole osannut kirjoittaa mitään egyptin sukeltajien elämäntavoista, tulotasosta jne. joista olisin kaivannut asiallista tietoa! Saan olla todella ylpeä siitä huomiosta, mitä reissullani sain. Olkaa vaan vihreänä kateudesta!!!

        Mitä silloin tapahtui, voitko tarkentaa? Pakko tietää..


    • Olen kyllä samaa mieltä, että keskimäärin Egyptissä ei mitään adoniksia ole. Mutta kauneus on katsojan silmässä ja hyvä että kaikille löytyy joku kenestä pitää. Kamalaahan se olisi jos kaikilla olisi sama kauneusihanne.

      Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin ei siihenkään ole oikein tyhjentävää vastausta. Toki jokaisessa kansassa on jotain ominaisia piirteitä yms. mutta yksilöitä ollaan.

      Oma henk.koht. mielipide on, että turistikohteista on erittäin vaikea löytää kunnon miestä joka ei olisi vain rahan, seksin tai viisumin perässä. En sano mahdotonta, mutta melkein.

      Hyvä nyrkkisääntö mielestäni on, että kun ei se egyptiläinen mies lähesty omankaan maansa naista epäkunnioittavasti, ei hän lähesty epäkunnioittavasti länsimaistakaan naista kohtaan, jos on todellakin kunniallisissa aikeissa. Eli ei lääppimistä tai ehdottelua, tunkeilevuutta jne. Valitettavasti monet rantakohteista ovat tunnettuja bailukohteita ja meno sen mukaista. Länsimaisia naisia ei monesti kunnioiteta pätkän vertaa vaikka päällisin puolin ovatkin ystävällisiä. Tämä näkyy sinä ehdotteluna kaduilla, esimerkiksi. Minusta se on alentavaa, koska egyptiläiselle naiselle kukaan ei tee niin. Mutta "huonosti käyttäytyvät naiset" ovat aikaansaaneet tämän :-( Luxor kuuluu samaan kastiin, vaikke ei bile- tai rantakohde olekaan. Toinen nyrkkisääntö on, että egyptiläinen mies ei koskaan kinua tai ota vastaan naiselta rahaa.

      No, voisin kirjoittaa tästä romaanin, mutta koska olen laiska enkä jaksa, varsinkin kun ne asiat ovat jo toisaalla ylhäällä: Egyptin elämänmenosta kiinnostuneet voivat lukea blogistani juuri tätäkin asiaa liipaavaa tekstiä. (Hm, taisi olla 28.2. kun lisäsin sen artikkelin Luxorin ongelmasta, n. 40% nuorilla miehillä on itseään n. puolta vanhempi - ja ylikin - vaimo, kaupungin hallinto kokee tämän jo ongelmaksi. Kyseessähän ei ole rakkauteen perustuva liitto, vaan hyötyyn.)

    • Anonyymi

      Joo ja sitten näissä ählymaissa on huijareita monenlaisia kun köyhää on.
      Raivokkaammat islamistit sitten ampuvat hiekkadyynin takaa tai niin kuin Marokossa teurastavat puukoilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe