Onko tuossa S-ketjun tarjoamassa leasingsopimuksessa mitään järkeä taloudelliselta kantilta ajatellen?
Itse en ainakaan yhtään taloudelliselta kannalta kannattavaa seikkaa äkkiseltään keksinyt vaikka ehkä se "vaivattomuus" on syynä jos joku moiseen sopimukseen menee nimensä laittamaan.
Lasketaanpa äkkiä: Esim. Ford Focus, hinta alkaen 20200 €, sopimuksen kuukausierä alkaen 323 €/kk. Neljän vuoden ja 40 tkm (48 kk) sopimuksella maksettavaa kertyy 15504 €. Keskimääräinen ajosuorite on kuitenkin lähempänä 20 tkm/vuosi, jolloin kuukausierä on varmaan ainakin 400 € eli 19200 € 48 kuukaudessa. Ja pysyvätkö nuokaan kuukausihinnat muuttumattomina koko sopimuksen ajan?
Neljässä vuodessa sopimusasiakas maksaa auton käytöstä arviolta 1000 € vähemmän kuin auton normaalisti omakseen ostava auton omistusoikeudesta. Mutta neljän vuoden päästä sopimusasiakkaalla ei ole mitään omaa kun taas autonsa omakseen ostaneella on auto, jonka jäännösarvo on arviolta 10500 €. Toki sopimus kattaa huollot jne. mutta niiden osuus neljässä vuodessa lieneen max. 1500 €.
S-Etuauto, järkeä vai ei?
42
67880
Vastaukset
- osuus
Minulla on kilpailijamerkin auto ja siinä huollot tekevät noin 600€ 80tkm mennessä.
- R. Aivo
Missä autossa 80 t huollot tekee600€?? 4 vuoden aikana??
- Corollassa
R. Aivo kirjoitti:
Missä autossa 80 t huollot tekee600€?? 4 vuoden aikana??
15, 45 ja 75 tkm on noin satkun öljynvaihtojahuoltoja ja 30 ja 60 vähän kalliimpia mutta alta 200€ kuitenkin. Taitaa kyllä mennä lähemmäksi 700 kuin 600€.
- saat
Corollassa kirjoitti:
15, 45 ja 75 tkm on noin satkun öljynvaihtojahuoltoja ja 30 ja 60 vähän kalliimpia mutta alta 200€ kuitenkin. Taitaa kyllä mennä lähemmäksi 700 kuin 600€.
60 tkm:n huollon uuteen Corollaan alta 200€. Päiväunissasiko?
Uusiahan tässä pitää vertailla. - The Rat
R. Aivo kirjoitti:
Missä autossa 80 t huollot tekee600€?? 4 vuoden aikana??
80 tuhatta käytännössä 3x30 000 huoltovälin huollot.
Itse käytin juuri ensimmäisessä, maksoi noin 250 euroa. Seuraava on kalliimpi, veikkaisin että 350. Seuraava taas halvempi (250). Yhteensä 850 euroa.
Jotenkin epäilen että vv-auto ei kaiken lisäksi ole se halvin vaihtoehto.
Joten sanoisin että dieselgolffilla noihin _voi_ päästä. The Rat kirjoitti:
80 tuhatta käytännössä 3x30 000 huoltovälin huollot.
Itse käytin juuri ensimmäisessä, maksoi noin 250 euroa. Seuraava on kalliimpi, veikkaisin että 350. Seuraava taas halvempi (250). Yhteensä 850 euroa.
Jotenkin epäilen että vv-auto ei kaiken lisäksi ole se halvin vaihtoehto.
Joten sanoisin että dieselgolffilla noihin _voi_ päästä.Disukkagolffin kolmas huolto oli sitten tietysti se kallein... Jätin sitten vv-auton pois listoilta, mutta kyllä se silti kustansi enemmän kuin kaksi ensimmäistä yhteensä. :)
- moinen kun ei
tule vuodessa kun tuo 40tkm mittariin...neljässä vuodessa pihassa seisois jo useampi liisari...hehheeee
- ökynomi
Liisatessa ei tarvitse kertasijoituksella pitoajan alussa sitoa sitä 20-25te:a autoon vaan sen voi käyttää johonkin muuhun, vaikkapa kämppään.
- pääkirjanpitäjä
Yleensä vaan ei jouduta tuollaisen "Käytänkö tilillä makaavat 20 k€ osakkeisiin vai ostanko niillä auton?" -vastakkainasettelun eteen. Nimittäin hyvin usein se auto rahoitetaan autoliikkeestä otettavalla rahoituksella, jolloin lainan kuukausierä on tuollaista 300-400 € luokkaa. Eli ei sitä rahaa ole käytettävissä kummassakaan tapauksessa kämppään niin paljon enempää, että sillä olisi jotain todellista merkitystä.
- jaa,jaa
pääkirjanpitäjä kirjoitti:
Yleensä vaan ei jouduta tuollaisen "Käytänkö tilillä makaavat 20 k€ osakkeisiin vai ostanko niillä auton?" -vastakkainasettelun eteen. Nimittäin hyvin usein se auto rahoitetaan autoliikkeestä otettavalla rahoituksella, jolloin lainan kuukausierä on tuollaista 300-400 € luokkaa. Eli ei sitä rahaa ole käytettävissä kummassakaan tapauksessa kämppään niin paljon enempää, että sillä olisi jotain todellista merkitystä.
Jos ostat uuden auton ja lasket, mitä sen hinta on sen neljän vuoden päästä.. Vaihdatko sen uuteen vai realisoitko sen käteiseksi. Jos 20000e auton hinta neljän vuoden päästä on 10000e, niin eikös siitä ole tullut tappiota 10000e (-208e/kk) huoltokulut.
Mitäs sitten tehdään kun auto pitäisi taas vaihtaa uuteen 10000e välirahalla.
Eli autokaupat ja auton pitäminen on loputon tappiokierre. Mutta jos auto on pakko pitää, niin minkäs teet. Voihan niitä kilometrikorvauksia laskea siihen liisaukseenkin. Itselläni vielä vanha romu 270 000km ajettu ja olen vakavasti harkinnut vaihtoehtoja, jotka maksaisivat mahdollisimman vähän, kun harkitsen uutta menopeliä...
- oma auto
Niin, juuri se että sopimuskauden päätyttyä ei ole mitään omaa, muuta kuin ne leasing laskut muistona. Ostamalla oman auton on sentään vielä omaisuutta sen neljän vuoden jälkeenkin vaikka sen auton arvo onkin laskenut jonkin verran. Eipä ole ainakaan minun vaihtoehto tuo liisaaminen.
- gjasdlöf9089009
Ei oo autoa sopimuskaudeen lopussa mut pointti onkin se, että jos korjaukset ja vakuutukset on ympätty samaan ni voi olla halpakin. Arvonlasku on suurin erä uudella autolla ja se että pääomat ei sitoudu. En ole laskenut tätä mutta ainakin työsuhde auto oli jopa edullisempi!!
- uudestaan...
gjasdlöf9089009 kirjoitti:
Ei oo autoa sopimuskaudeen lopussa mut pointti onkin se, että jos korjaukset ja vakuutukset on ympätty samaan ni voi olla halpakin. Arvonlasku on suurin erä uudella autolla ja se että pääomat ei sitoudu. En ole laskenut tätä mutta ainakin työsuhde auto oli jopa edullisempi!!
Huollot on ympätty, mutta vakuutukset eivät. Korjauksetkin on mukana, mutta uusien autojen takuuhan ne hoitaa yksityisellekin, eikä noilla kilometrimäärillä mitään isompia korjauksia ole odotettavissa.
Arvonlasku on tietysti myös leasinghinnoissa huomioitu. Hyväntekeväisyyttäkö luulet leasing-toiminnan olevan, koko sen organisaation kulut, tilat, palkat etc. maksaa maltaita ja arvaa, mistä ne veloitetaan?
Pankkilainakin pesee kevyesti leasing-systeemin.
Sopiihan se ymmärtämättömille, siitähän aina veloitetaan.
- vai ei
Jos lasketaan niin että auto maksaa 20200 euroa ja maksat sen pois 48 kk on kuukausierä 455 euroa 3.9% korolla.Jos auton hinta on 48 kk päästä vaikkapa 12000 euroa on auton arvo tippunut 170 euroa per kuukausi.Elikkä näin auto maksaa 625 euroa/kk.Jos liisaus maksaa 400 euroa ja kaveri laittaa jemmaan jäävän osan eli 225 euroa (625-400)niin 48 kk päästä jannulla on 10800 euroa. ja kuka maksaa 4 vuotta vanhasta focucsesta 12000.Jos focuksen arvo olisi 48 kk päästä 10500 euroa niin liisausmiehellä olisi rahaa 12 340 (20200€-10500€=9700€/48kk =202€*48kk=12 340€.Eli tämä homma on siitä kiinni miten haluaa laskea :)
- Gunu S.
Tollasta jälkeä tulee kun koulussa ei enää opeteta matikkaa.
- Oikein laskettuna…
…tai sitten ei.
Laskin ympäripyöreästi Peugeot 407 osalta sopimuksen/oston eron.
Auton hinta 25.900 euroa.
S-Etuauto = 445 euroa/kk/48 kk/40 tkm. Kokonaiskustannukset 21.360 euroa. 48 kk jälkeen sinulla ei ole mitään.
Ostettuna rahoituksella on kk-maksu 601,50 euroa. Huoltosopimus n. 35 euroa/kk. Kokonaiskustannukset 30.552 euroa. Auton arvo 48 kk/40 tkm jälkeen arviolta 17.000 euroa.
Eli S-Etuauto tulee maksamaan noin 9.000 euroa vähemmän kuin itse ostettuna samoilla ehdoilla. Mutta sinulla on 17.000 euron arvoinen auto, joten säästät 8.000 euroa ostamalla auton itse. Tosin riippuen siitä minkä auton ostat ja paljonko sen arvo todellisuudessa laskee. Käteisellä ostettaessa ostaja säästää vielä 3.000 euroa enemmän koroissa ym. Tietenkin 445 euroa on vähemmän kuin 636 euroa.
Tämän laskin vain omaksi ilokseni ja totesin, että ei tähän kannata lähteä. Lisäksi siinä autossa olisi kiinni 48 kk, tapahtuipa elämäntilanteelle mitä tahansa. - westeman
Oikein laskettuna… kirjoitti:
…tai sitten ei.
Laskin ympäripyöreästi Peugeot 407 osalta sopimuksen/oston eron.
Auton hinta 25.900 euroa.
S-Etuauto = 445 euroa/kk/48 kk/40 tkm. Kokonaiskustannukset 21.360 euroa. 48 kk jälkeen sinulla ei ole mitään.
Ostettuna rahoituksella on kk-maksu 601,50 euroa. Huoltosopimus n. 35 euroa/kk. Kokonaiskustannukset 30.552 euroa. Auton arvo 48 kk/40 tkm jälkeen arviolta 17.000 euroa.
Eli S-Etuauto tulee maksamaan noin 9.000 euroa vähemmän kuin itse ostettuna samoilla ehdoilla. Mutta sinulla on 17.000 euron arvoinen auto, joten säästät 8.000 euroa ostamalla auton itse. Tosin riippuen siitä minkä auton ostat ja paljonko sen arvo todellisuudessa laskee. Käteisellä ostettaessa ostaja säästää vielä 3.000 euroa enemmän koroissa ym. Tietenkin 445 euroa on vähemmän kuin 636 euroa.
Tämän laskin vain omaksi ilokseni ja totesin, että ei tähän kannata lähteä. Lisäksi siinä autossa olisi kiinni 48 kk, tapahtuipa elämäntilanteelle mitä tahansa.Hienoa työskentelyä ko. viestin kirjoittajalta vaikkei suurempaa matematiikan hallintaa vaadikaan. Itsekin olen monelle yrittänyt takoa järkeä päähän ettei "liisaus" todella ole mikään kuningasidea!! Toivottavasti edes muutama ymmärtää ja näkee kokonaisuuden ja sen mitä jää käteen, mitä ei.
- rbl
westeman kirjoitti:
Hienoa työskentelyä ko. viestin kirjoittajalta vaikkei suurempaa matematiikan hallintaa vaadikaan. Itsekin olen monelle yrittänyt takoa järkeä päähän ettei "liisaus" todella ole mikään kuningasidea!! Toivottavasti edes muutama ymmärtää ja näkee kokonaisuuden ja sen mitä jää käteen, mitä ei.
no - autoveron muutoksen myötä vanha auton hinta on tipahtanut roimasti. jos olisi liisannut, niin arvon laskulla ei olisi ollut niin suurta merkitystä. Eli teit niin tai näin autokaupassa aina häviät. Kun talutat uuden pollen kadulle on sen hinnasta eli arvosta tippunut äkkiä vähtään 4000 - 5000 ekua. Huoltokustannusten arvionti etukäteen on vaikeaa. No 40 000 ei kyllä yleensä ole mitään erityistä tapahtunut ja takuu korvaa suurimmat ongelmat. Senijaan Takuun loppumisen jälkeen on aina vaikea tietää kustannuksia. Edellä olevat kirjoittjat eivät ole ottaneet huomioon esim. rengaskuluja. < olen ajanut uudella autolla vähän yli 70 000 km. Talvirenkaat ovat juuri sillä rajalla, etä pitäisi oikeastaan vaihtaa ja kesärenkaat oli pakko vaihtaa ennen liukkaiden kelien tuloa. Uusissa autoissa on pitkäkestoiset öljynvaihtovälit, mutta vastaavasti purkki öljyä maksaa maltaita. Yleensä pelkkään öljynvaihtoon ja suodattimeen tippuu rahnaa lähes 90 ekua. (ed dieselautossa öljynvaihto kustansi 94 ekua, koska öljytilavuus 5 l)
Ohjehuoltohinta on yleensä tuo 200 - 300 ekua, mutta päälle tulevat sitten esim. jarrupalojen vaihdot, jotka eivät ole ennakkoarviossa. Yleensä myös iskarit saattavat kulua loppuun ennen 100 000 km. Sitten kuluja aiheuttaa nykyään myös esim. katsastus, koska pakollinen esim. päästömittaus.
Eli ennakoon on hyvin vaikea sanoa mitä auton huolto maksaa, sillä kaikenlaista yllttävää voi tulla eteen jos auto sattuu olemaan maanantaikappale kuten oli edellinen diesel ooppelini.(takuun jälkeinen vikalista oli pitkä lukoista alkaen) - työautoksi
rbl kirjoitti:
no - autoveron muutoksen myötä vanha auton hinta on tipahtanut roimasti. jos olisi liisannut, niin arvon laskulla ei olisi ollut niin suurta merkitystä. Eli teit niin tai näin autokaupassa aina häviät. Kun talutat uuden pollen kadulle on sen hinnasta eli arvosta tippunut äkkiä vähtään 4000 - 5000 ekua. Huoltokustannusten arvionti etukäteen on vaikeaa. No 40 000 ei kyllä yleensä ole mitään erityistä tapahtunut ja takuu korvaa suurimmat ongelmat. Senijaan Takuun loppumisen jälkeen on aina vaikea tietää kustannuksia. Edellä olevat kirjoittjat eivät ole ottaneet huomioon esim. rengaskuluja. < olen ajanut uudella autolla vähän yli 70 000 km. Talvirenkaat ovat juuri sillä rajalla, etä pitäisi oikeastaan vaihtaa ja kesärenkaat oli pakko vaihtaa ennen liukkaiden kelien tuloa. Uusissa autoissa on pitkäkestoiset öljynvaihtovälit, mutta vastaavasti purkki öljyä maksaa maltaita. Yleensä pelkkään öljynvaihtoon ja suodattimeen tippuu rahnaa lähes 90 ekua. (ed dieselautossa öljynvaihto kustansi 94 ekua, koska öljytilavuus 5 l)
Ohjehuoltohinta on yleensä tuo 200 - 300 ekua, mutta päälle tulevat sitten esim. jarrupalojen vaihdot, jotka eivät ole ennakkoarviossa. Yleensä myös iskarit saattavat kulua loppuun ennen 100 000 km. Sitten kuluja aiheuttaa nykyään myös esim. katsastus, koska pakollinen esim. päästömittaus.
Eli ennakoon on hyvin vaikea sanoa mitä auton huolto maksaa, sillä kaikenlaista yllttävää voi tulla eteen jos auto sattuu olemaan maanantaikappale kuten oli edellinen diesel ooppelini.(takuun jälkeinen vikalista oli pitkä lukoista alkaen)Hmmm... mielenkiintoista paatosta. Olet todella törmännyt yksilöön. Tämä vahvistaa sitä aikaisempaa mielipidettä että en tule ainakaan opelia ostamaan. Työautoksi hankittuna oma auto kannattaa ehdottomasti. Matemaattisia lahjojani en käy tässä sen kummemmin todistelemaan, mutta olen päätellyt asian näin. Ajetuista työkilometreistä maksetaan 0.43€ (en ole täysin varm joten ei tarvi murahtaa) per kilometri. kilometrejä tulee kuukaudessa noin 1500. Kilometrikorvauksia tulee siis noin 650€/kk. Tuolla kattaa jo noin 25000€ auton lainan lyhennyksen sekä huollot (riippuu laina-ajasta).
Edellinen autoni oli 89 vuosimalin corolla jolla oli ajettu reilu 300000km. Iskarit kunnossa ei mitään suurta ongelmaa kunnes tankki mystisesti ruostui puhki. :) En usko että millään mallilla on varaa nykyisessä kilpailutilanteessa tuoda kuvailemaasi laatua markkinoille. Tarjoaahan uusin tulokaskin jopa 7 vuoden takuun uusimmalle mallille, jota olenkin pikku-dieselinä suunnitellut. (Saas nähä millaisen tuomion Kia saa kun sen tähän mukaan otin) - laskuri.879
noin minäkin sen laskin...
- sauto
Oikein laskettuna… kirjoitti:
…tai sitten ei.
Laskin ympäripyöreästi Peugeot 407 osalta sopimuksen/oston eron.
Auton hinta 25.900 euroa.
S-Etuauto = 445 euroa/kk/48 kk/40 tkm. Kokonaiskustannukset 21.360 euroa. 48 kk jälkeen sinulla ei ole mitään.
Ostettuna rahoituksella on kk-maksu 601,50 euroa. Huoltosopimus n. 35 euroa/kk. Kokonaiskustannukset 30.552 euroa. Auton arvo 48 kk/40 tkm jälkeen arviolta 17.000 euroa.
Eli S-Etuauto tulee maksamaan noin 9.000 euroa vähemmän kuin itse ostettuna samoilla ehdoilla. Mutta sinulla on 17.000 euron arvoinen auto, joten säästät 8.000 euroa ostamalla auton itse. Tosin riippuen siitä minkä auton ostat ja paljonko sen arvo todellisuudessa laskee. Käteisellä ostettaessa ostaja säästää vielä 3.000 euroa enemmän koroissa ym. Tietenkin 445 euroa on vähemmän kuin 636 euroa.
Tämän laskin vain omaksi ilokseni ja totesin, että ei tähän kannata lähteä. Lisäksi siinä autossa olisi kiinni 48 kk, tapahtuipa elämäntilanteelle mitä tahansa.Mitä maksaisi tänään autokauppias tai naapuri rahalla 4 vuotta vanhasta 407:stä? Pyyntihinnat liikeessä on tietysti korkeammat? Mitä vuonna 2011?
- Vakavasti suunnitteleva
Leasing ei ole halvin tapa hankkia autoa, mutta varmasti helpoin.
Leasing-rahoitusyhtiö tekee bisnestä, joten sen on katettava kulunsa, siksi on käytännössä mahdotonta, että leasing olisi halvempaa kuin oman auton omistaminen.
Mutta jos leasing:in hinta ei olisi kohtuullisen edullinen tapa omistaa auto, eivät yrityksetkään sitä niin käyttäisi. Ilmeisesti yritykset katsovat, että liisauksen helppous on lisäkustannuksen arvoinen!
Leasingauton elinkaaren hallinta on helppoa:
1. Hae auto käyttöösi.
2. Pari kuukautta ennen sopimuskauden loppua valitse seuraava autosi.
3. Palauta vanha ja ota uusi käyttöön - toista tarvittaessa!
Ei tarvi yrittää kaupata vanhenevaa autoaan kaiken maailman renkaanpotkijoille, jotka kaahailevat "koeajolla". Mitäs sitten kun lopulta saat autosi myytyä - lähdetkö vasta sitten tilaamaan uutta? Toimitusaika voi olla pari kuukautta, vai oletko mieluummin kahden auton loukussa?
Ainakin minun seuraava autoni on hankittu leasing-sopimuksella - yksityiskäyttöön.- Datdude
Ihmetyttää noi kovasti ja jyrkästi leasingia vastustavat. Jos laskee oman kulutuksen ja haluaa päästä eroon yllättävistä menoeristä ja autoa tarvitaan niin ei leasingissä kovin paljoa ole valittamista. Tai oikeastaan tässä S-Etuauto leasingissä. Tilille tipahtelee 20-50€ joka kuussa rahaa takaisin etukortin ansioista. Riippuu siitä suorittaako vähänkään muitakin ostoksia etukortti paikoissa. Hinta tipahtaa siis auton osalta muutaman kympin alaspäin joka kuukausi.
Eikä tartte miettiä uusia talvirenkaita tai mitään öljynvaihtoja. Ajaa vaan huoltoon ja lyö kädet yhteen että pojat vaihtakaa.
Tyytyväinen etuauton haltija. Mun kulutukseen ja liikkumiseen suhteutettuna hyvä vaihtoehto ja voinhan mä sen lunastaa omaksi sopimuksen päätyttyä. Ja ainiin kilsoista sen verrran, että jos jää alle sovitun saa siitä hyvitystä ja jos menee yi joutuu maksamaan. Itelläni sovittuna 60km. - pete6666
Datdude kirjoitti:
Ihmetyttää noi kovasti ja jyrkästi leasingia vastustavat. Jos laskee oman kulutuksen ja haluaa päästä eroon yllättävistä menoeristä ja autoa tarvitaan niin ei leasingissä kovin paljoa ole valittamista. Tai oikeastaan tässä S-Etuauto leasingissä. Tilille tipahtelee 20-50€ joka kuussa rahaa takaisin etukortin ansioista. Riippuu siitä suorittaako vähänkään muitakin ostoksia etukortti paikoissa. Hinta tipahtaa siis auton osalta muutaman kympin alaspäin joka kuukausi.
Eikä tartte miettiä uusia talvirenkaita tai mitään öljynvaihtoja. Ajaa vaan huoltoon ja lyö kädet yhteen että pojat vaihtakaa.
Tyytyväinen etuauton haltija. Mun kulutukseen ja liikkumiseen suhteutettuna hyvä vaihtoehto ja voinhan mä sen lunastaa omaksi sopimuksen päätyttyä. Ja ainiin kilsoista sen verrran, että jos jää alle sovitun saa siitä hyvitystä ja jos menee yi joutuu maksamaan. Itelläni sovittuna 60km.Miten s-etuauton lunastus hinta määritellään sopimus
kauden päätyttyä jos haluaa lunastaa sen ?
Onko se jäännös arvo vai se sen hetkinen markkina
hinta? - uuden auton
Datdude kirjoitti:
Ihmetyttää noi kovasti ja jyrkästi leasingia vastustavat. Jos laskee oman kulutuksen ja haluaa päästä eroon yllättävistä menoeristä ja autoa tarvitaan niin ei leasingissä kovin paljoa ole valittamista. Tai oikeastaan tässä S-Etuauto leasingissä. Tilille tipahtelee 20-50€ joka kuussa rahaa takaisin etukortin ansioista. Riippuu siitä suorittaako vähänkään muitakin ostoksia etukortti paikoissa. Hinta tipahtaa siis auton osalta muutaman kympin alaspäin joka kuukausi.
Eikä tartte miettiä uusia talvirenkaita tai mitään öljynvaihtoja. Ajaa vaan huoltoon ja lyö kädet yhteen että pojat vaihtakaa.
Tyytyväinen etuauton haltija. Mun kulutukseen ja liikkumiseen suhteutettuna hyvä vaihtoehto ja voinhan mä sen lunastaa omaksi sopimuksen päätyttyä. Ja ainiin kilsoista sen verrran, että jos jää alle sovitun saa siitä hyvitystä ja jos menee yi joutuu maksamaan. Itelläni sovittuna 60km.omistaminen muutenkaan kovin vaikeaa ole, eli leasingin puolustaminen helppoudella on hiukan naurettavaa.
"Eikä tartte miettiä uusia talvirenkaita tai mitään öljynvaihtoja. Ajaa vaan huoltoon ja lyö kädet yhteen että pojat vaihtakaa."
4 vuoden aikana joutuu ostamaan korkeintaan yhdet uudet kesä- ja talvirenkaat, jos niitäkään. Ja omistusautoilija hoitaa niiden ostamisen tai autonsa huoltamisen aivan yhtä kätevästi kuin leasing-autoilija hoitaa vastaavat toimenpiteet, eli marssitaan joko rengasliikkeeseen tai merkkihuoltoon ja lyödään kädet yhteen todeten, että "pojat vaihtakaa". Ainoana "helppous" leasing-asiakkaan kannalta on se, ettei tarvitse kävellä ulos kassan kautta (koska on jo maksanut kys. renkaat tai huollot kuukausittain moneen kertaan).
"Tyytyväinen etuauton haltija. Mun kulutukseen ja liikkumiseen suhteutettuna hyvä vaihtoehto ja voinhan mä sen lunastaa omaksi sopimuksen päätyttyä."
No tämähän se vasta fiksua olisikin! Ensin maksat käytännössä koko auton arvon pois 4 vuodessa, eli maksat 20200 maksavasta autosta 19200 euroa, ja sen päälle vielä lunastaisit ajopelin itsellesi kymppitonnilla, niinkö? - jumala...
pete6666 kirjoitti:
Miten s-etuauton lunastus hinta määritellään sopimus
kauden päätyttyä jos haluaa lunastaa sen ?
Onko se jäännös arvo vai se sen hetkinen markkina
hinta?"Onko se jäännös arvo vai se sen hetkinen markkina
hinta? "
Ihan oikeasti: MITÄPÄ LUULET?
Jos se olisi jäännösarvo, niin ainoastaan täysi imbesilli-idiootti ei lunastaisi autoa itselleen ja myisi sitä heti seuraavana päivänä nettiautossa markkinahinnalla.
- Autonliisaus
lueppas tämä:
http://www.halvat.org/palvelut/auto_leasing.html - Järkeä vai ei!
Naurattaa koko höpötys
Auto on ajamista varten. Siitä maksetaan käyttö maksua. Esim 400-500€ KK:dessa. 3vuoden välein uusi auto. Ei tarvitse kuin keskittyä ajamiseen.
Mielestäni hyvä vaihtoehto! - Faktaa..
Älkää pelkkää kuukausimaksua miettikö. Etu autolla ei tarvitse kuin ajaa.
Se puhuu potaskaa joka väitää että selviää uudella autolla 600-700 €:lla 3 vuodessa epäilen että 2000€ on lähempänä totuutta nimittäin uusissa autoissa on helkutin kalliita kuluvia osia mitkä kuluvat nopiaan!
Käyttöön upouuden Ford- tai Peugeot-merkkisen auton.
Kaikki määräaikaishuollot, tavanomaiset kulumisesta johtuvat osien vaihdot ja työt sekä tarvittaessa kaikki auton korjaukset.
Huoltokäynnin ajaksi sijaisauton veloituksetta käyttöön.
Renkaiden vaihdot keväisin ja syksyisin, ja tarvittaessa uudet renkaat.- Et puhuisi
Ehkä Ford ja Peugeot on noin kalliita huolletavia?
- ass-market
Et puhuisi kirjoitti:
Ehkä Ford ja Peugeot on noin kalliita huolletavia?
Mitä väliä paljonko häviää? Eiks siitä saa bonusta?? Silloinhan hinnalla ei ole väliä!
S-auton oston jälkeen voi iloisesti käydä alkoholi-bensa-c (abc) asemalla tankkaamassa 8c kalliimpaa bensiiniä (bonus 4c). Samalla voi itkeä Nesteen hintoja (6c halvempia, mutta ei bonusta).
- ikävä ihminen
S-ketjuun kuuluu kepulaisia loisia jotka ovat tottuneet elämään yhteiskunnan tukiaisilla.
Riittää siinä rahaa polttaa osuuskauppaankin(S-ryhmäänkin) sitten. - Tyytyväiset
Meillä on S-etuauto kakkosautona. Valitsimme kyseisen auton hinnan perusteella. 348 euroa kuukaudessa kattaa vakuutuksen.
Siinä liikkeessä, josta ykkösautomme on, vastaavan pienemmän auton leasing olisi ollut lähes 500 euroa.
Myös firman kautta liisattuna maksaisimme autosta lähes 500 euroa kuukaudessa.
Kilometrejä tulee yhteensä noin 20 000, joten saamme samasta määrästä alikilometrihyvitystä. Ja saahan autosta S-bonustakin.
Olemme olleet tyytyväisiä. Nythän uudet sopimukset eivät toki ole enää näin hyviä. - 2.4 STW
Itsellä on työsuhdeliisari mutta samat periaatteet toimii.
Kannattaa huomata laskelmissa:
1. Auton hintaan pitää lisätä talvirenkaat ja lohkolämppäri mitkä on aina osa sopparia
2. auton arvo putoaa tänä päivänä alle puoleen 4 vuodessa
3. vakuutukset, vuosimaksut, huollot, pissapojan neste ym. kuuluu mukaan
4. sijaisautopalvelu huoltojen ajaksi
5. sijaisauto kolarikorjausten ajaksi (vaikka oma vika)
Nämä kaikki kun huomioi omissa vakuutuksissa ym. niin alkaa tilanne näyttämään mielenkiintoiselta.- Tyytymätön
S-Etuauto tulee kyllä käyttäjälle todella kalliiksi. Mainonnassa esim. luvataan että sopimukseen kuuluu renkaiden uusimiset, mutta kun itselläni rengas tyhjeni ja vein auton korjattavaksi Automaass tylysti todettiin että vika on itseaiheutettu ja joudun korvaamaan heidän tekemänsä renkaan paikkauksen. Vaikka olin siis pyytänyt renkaiden uusimista! Sitä paitsi autoihin laitetaan alle ensiasennusrenkaiksi halvimmat mahdolliset, itselläni on Hankookin kesäkumit, jotka on aivan luokattomat. Talvikumit on sentään kohtuulliset Continentalin kitkat.
Eli keväällä 2007 S-Etuauto tuntui edulliselta ja vaivattomalta vaihtoehdolta, mutta käytäntö on osoittanut aivan muuta. Ei ole edullinen eikä vaivatonkaan. Lisäksi automaan palveu on todella tylyä; eivät taida pitää S-Etuautoilijoita juuri minään, kun kaikissa asioissa yritetään vedättää minkä ehtii ja asioissa sekoillaan ja tehdään sellaista mitä ei ole pyydetty. - fransescolli
maksut eli dieselvero, ajoneuvovero ja vakuutukset? sisältyykö mukaan?
näyttelee aika isoa roolioa vuodessa.... - vuosimaksut eivät
taida kuulua yksityisleasingin piiriin. Siksi yksityisleasing onkin yritysleasingiä halvempi vaihtoehto, eli kyllä niihin yrityshintoihin on leivottu sisään myös nuo vakuutukset.
- omegalla ojaan
mitä järkee nyt liisareilla on ajaa muutenkaan? Jos ei kerta ole varaa ostaa kunnon autoa niin 100e saa katsastetun loistavan ladan ja huoltoon pitää viedä niin ei muuta kun 50e myynti ja 100e uus tilalle.
- mitään järkeä!!
Jos ainoa leasingin etu on sen vaivattomuus, niin miksei sitten osta vaan uutta autoa ja ota siihen huoltosopimusta vaikkapa neljäksi vuodeksi. Huoltosoppari kattaa huollot ja kuluvat osat.
- Ei kannata
Mun kohdalla S-Etuauto ei ole todellakaan ollut "huoletonta autoilua pelkän kk-maksun hinnalla".
Esim. renkaiden normaali kuluminen kuulemma korvattaisiin, mutta kun menin vaihdattamaan rikki mennyttä rengasta, niin paikkasivat sen ja jouduin vielä maksamaan itse. Kehtasivat vielä vittää että olisi ollut käyttövirhe eli olisin rikkonut sen tahallaan.
Toinen esimerkki: korjauttaessa pientä - ei ajoa haittaavaa - sähkövikaa rikkoivat huollossa koko osan ja se jouduttiin tilaamaan ulkomailta. Alunperin auto olisi ollut tien päällä jo samana iltana koska vika oli tosi yksinkertainen, mutta huollon kämmäyksen vuoksi meni seuraavaan päivään. Sijaisautoa ei saa, kuulemma ei kuulu ko. sopimuksen piiriin. Vaikka siis autoa rikottu lisää huollossa. Huoletonta s-etuautoilua?- Ei ikinä s-etuautoa!
Täsmälleen samat kokemukset, auton renkaan jouduin maksamaan itse ja minun autossani ollut sähkövika kulutti sähköt autosta, jouduin maksamaan itse tästä johtuneen hinauslasku (auton käynnistyksen) jota ei suostunut IF-vakuutusyhtiökään maksamaan.
- Juu ei
Rengasrikot ovat haltijan vastuulla... ei ne itsekseen rikki mene.
Tuollainen hinausehto kannattaa katsoa sopparista pitääkö sisällään vai ei. Mutta viak kuullosti ihan rapean ranskalaisen murheelle...
Itse en näihin liisareihin sekoa, koska niissä jälleenmyyntihinta vaikuttaa kuluihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751