Autoedun verotusarvo ja hinnan sahaamiset

CNelkkuko?

Olen harkitsemassa työsuhdeauton hankintaa. Sitikan C4 HDI kiinnostaisi. Tarkoitus olisi siis hankkia käyttöetuauto, jossa auton verotusarvo vähennetään rahapalkasta. Käyttövoima(diesel)veron maksaa firma.

Nyt kun Sitikalla on nämä "talvialennukset" meneillään, niin ilmeneekin aika ikävä probleemi.

Eli jos nyt tarjousten aikaan pistän auton tilaukseen, saan sen n. 2kk (hyvällä lykyllä) ja käyttöönottokuukaudeksi määritellään toukokuu. Tästä taas seuraa, että verotusarvo lasketaan myös toukokuun hinnoilla, jotka ovat sitten taas ties mitä. Pahimmillaan sen 4500 eur kallimmat tms.

Käytännössä tässä autossa se voisi tarkoittaa verotusarvoissa
nyt: 390 eur
vs. 440 eur toukokuun hinnaston mukaan.

Soittelin jo verotoimiston suuntaan, jossa pienen selvittelyn jälkeen väittivät että näin menee. Valitus olisi tietysti mahdollista, mutta jaksaako siihen rumbaa lähteä on sitten eri juttu.

Tällästähän tämä autoilijan elämä on täällä Suomessa; kaikkia vedetään ******seen rankemmalla kädellä

-I

2

1392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voi muuta

      mitäs ovat pitkiä noi toimitusajat. Citikka on niin peruskärry että pitäisi heti löytyä tehtaan varastosta auto -tosin ei vaan löydy.

    • onnistu .

      Työsuhdeautojahan nyt ei vaan voi ostella tai valita kampanjoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe