Keinonahkasaappaat

Utelias_

Millaiset keinonahkaiset saappaat ovat käytössä? Olen ihaillut mm. Huutonetissä myytäviä ihania korkeakorkoisia saapikkaita, mutta en ole hennonut ostaa, kun en oikein tiedä miten keinonahka kestää (eli tuleeko helposti murtumia, yms.)... Onko kenelläkään kokemusta, myös mahdollisesti noista Huutonetissä myytävistä saappaista (myyjä englannista, kauppaa usein sivuilla upeita saapikkaita).
Kiitos vastauksista jo etukäteen....

8

2873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanne

      kestää käytössä ainakin omien kokemusteni mukaan varsin hyvin. Pakkasraja lienee jossakin muutaman asteen tienoilla. Tuota kylmemmässä ei kannata keinomateriaalista valmistettuja saappaita käyttää koska pinta alkaa luultavasti murtua. Itse käytän talvisin ja pakkasella ainoastaan aitoja nahkasaappaita. Keinonahkaiset ovat puolestaan käytössä keväisin ja syksyllä.

      • ei pidä paikkaansa!

        No ei tuo pakkasraja parin asteen tienoille pidä mitenkään paikkaansa.

        Olen myynyt kenkiä neljä vuotta, ja koko tänä aikana vain yhdestä kenkämallista tuli palautuksia, koska kenkä oli halkeillut pakkasella. Kyse oli valmistuvirheestä materiaalissa.

        Tuollaisten takia yleensä sanoimme asiakkaille pakkasrajaksi 15 astetta. Siihen asti kengän kuin kengän pitäisi kestää.

        Ennenkaikkea kannattaa muistaa, että keinomateriaaleja on monenlaisia, halpoja ja kalliita, hyviä ja huonoja. Minulla on Englannista tilatut keinonahkaiset maiharit, joille tuli hintaa 140 euroa ja ne ovat kestäneet minulle kesät ja talvet kovimpia pakkasia myöten. Mitään halkeamia ei ole ikinä esiintynyt, eikä pohjat ole koskaan jäätyneet, kuten esim. nahkaisissa Dr Martensin maihareissa.

        Hyvä tekomateriaali on kestävä, helppohoitoinen, hyvännäköinen ja hengittävä.

        Muutenkin käytän lähestulkoon vain keinonahkaisia kenkiä, ja yksikään pari ei ole koskaan hajonnut pakkasesta. Hajoamiset ovat johtuneet ihan siitä samasta syystä kuin nahkakengissäkin; käytöstä ja kulumisesta.


      • Hanne
        ei pidä paikkaansa! kirjoitti:

        No ei tuo pakkasraja parin asteen tienoille pidä mitenkään paikkaansa.

        Olen myynyt kenkiä neljä vuotta, ja koko tänä aikana vain yhdestä kenkämallista tuli palautuksia, koska kenkä oli halkeillut pakkasella. Kyse oli valmistuvirheestä materiaalissa.

        Tuollaisten takia yleensä sanoimme asiakkaille pakkasrajaksi 15 astetta. Siihen asti kengän kuin kengän pitäisi kestää.

        Ennenkaikkea kannattaa muistaa, että keinomateriaaleja on monenlaisia, halpoja ja kalliita, hyviä ja huonoja. Minulla on Englannista tilatut keinonahkaiset maiharit, joille tuli hintaa 140 euroa ja ne ovat kestäneet minulle kesät ja talvet kovimpia pakkasia myöten. Mitään halkeamia ei ole ikinä esiintynyt, eikä pohjat ole koskaan jäätyneet, kuten esim. nahkaisissa Dr Martensin maihareissa.

        Hyvä tekomateriaali on kestävä, helppohoitoinen, hyvännäköinen ja hengittävä.

        Muutenkin käytän lähestulkoon vain keinonahkaisia kenkiä, ja yksikään pari ei ole koskaan hajonnut pakkasesta. Hajoamiset ovat johtuneet ihan siitä samasta syystä kuin nahkakengissäkin; käytöstä ja kulumisesta.

        kenkäkaupasta asiaa kysyttyäni, sain vastaukseksi että keinomateriaalin pitäisi kestää n. -5 astetta pakkasta. Eivät suositelleet pitämään kovemmilla pakkasilla.


      • ennenkuulumatonta
        Hanne kirjoitti:

        kenkäkaupasta asiaa kysyttyäni, sain vastaukseksi että keinomateriaalin pitäisi kestää n. -5 astetta pakkasta. Eivät suositelleet pitämään kovemmilla pakkasilla.

        Kyllä minä olen kaikki talvet kävellyt keinonahkaisilla kengillä, eikä ole kertaakaan yksikään pari siitä mennyt rikki.


      • pakkasella ...
        Hanne kirjoitti:

        kenkäkaupasta asiaa kysyttyäni, sain vastaukseksi että keinomateriaalin pitäisi kestää n. -5 astetta pakkasta. Eivät suositelleet pitämään kovemmilla pakkasilla.

        Minulla oli keinonahkaiset kengät noin -7C pakkasella ja niistä halkesi pohja ja yläpuolelta pintaan tuli rumia "säröjä". Kenkäkauppias sanoi, ettei olisi saanut pitää pakkasilla niitä vaan on tarkoitettu syys/kevät käyttöön max -2 asteessa pakkasta.


    • kestää

      Ei keinonahkakengät tosiaankaan missään pakkasessa yhtäkkiä napsahda halki. Toinen juttu onkin se, että hienot korkkarit ovat usein sen verran tiukasti istuvat, että kovilla pakkasilla tahtoo jalat paleltua, ja sen takia ei tule käytettyä.
      Kestävyydestä vielä, että minulla ainakin korkkarit ovat sen verran lyhytikäiset korkojen suunnalta, että melkeinpä se tekonahkainen päällinen on kaikkein parhaimmassa kunnossa siinä vaiheessa kun kengät muuten tulevat tiensä päähän.

      • kokemuksia on

        keinonahkaisista, että hyvin kestää pitää melkohyvin kosteutta ja on helpot puhdistaa.korot mullakin kuluu tosi nopeaan varsinkin jos on yli 5 cm piikkikorko.laput ei kestä ,paitsi metalliset ja koron varsi raappiintuu helposti.


    • Anonyymi

      Keinonahkakenkien pinta kestää noin kolme vuotta kovassa käytössä. Sama juttu on keinonahkatakeilla eikä ole väliä onko jonkun itseään täynnä olevan muotihörhön suunnittelema vai lapsityövoimatakki. Pinta alkaa hilseillä pois ja pakkasraja on alle viisi astetta. Aito nahka on egologinen ja pitkäikäinen materiaali ja kaikenlisäksi ympäristöteko. Pinatexit yms. ovat lyhytikäisiä materiaaleja. Kokemusta on. Ei vaan kestä Suomen sääolosuhteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe