Nuvaring-ehkäisyrengas

aloittanut käyttämään

Nuvaringin käyttäjät, laittaisitteko kokemuksia ja mielipiteitä ko.renkaasta. Kiitos paljon:)

12

1959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävi näin

käytin 3kk, eli siis kolme rengasta, jokaisen jälkeen pidin sen viikon tauon.
      silloin vuoto oli kamalaa ja olin kamalan kipeä.
      toisella rengasviikolla alko yleensä kauhee kutina ja kuumotus, tautia ei ollut.
      muuten plussaa oli ettei tuntunu, ei tarvinnu muistaa sitä eikä tuntunu yhdynnäs vaikka oli paikallaan..

takasin en ottais, nyt 3kk ilman hormoneja ja kondomilla mennään. sulle se rengas voi sopiakin :)

• tyytyväinen:)

olen käyttänyt nuvaringia jo vuoden ja minulle se on sopinut paremmin kuin osasin kuvitellakaan. Enää en vaihda muuhun ehkäisyyn! Helppoa kun ei tarvitse muistaa joka päivä ja voi ottaa yhdynnän ajaksi pois jos siltä tuntuu. Eihän se kaikille sovi mut sitähän ei tiedä jos ei kokeile:) Kannatan kokeilemista!

• nallitar

Olen käyttänyt rengasta nyt 2 kk ja PMS-oireeni ovat jollakin tapaa kärjistynyeet ja iho on alkanut kukkimaan. Tässä tämän hetkiset haitat, muutenkhan se on todella huomaamaton ja ongelmaton.

• vm84tikru
        nallitar kirjoitti:

Olen käyttänyt rengasta nyt 2 kk ja PMS-oireeni ovat jollakin tapaa kärjistynyeet ja iho on alkanut kukkimaan. Tässä tämän hetkiset haitat, muutenkhan se on todella huomaamaton ja ongelmaton.

kannattaisko vaihtaa?
        mulle lääkäri sano että jo ekan renkaan aikana tietää käykö vaiko eikö
        kannattaako itteensä kiusata??

• ttjjaaa
        vm84tikru kirjoitti:

kannattaisko vaihtaa?
        mulle lääkäri sano että jo ekan renkaan aikana tietää käykö vaiko eikö
        kannattaako itteensä kiusata??

Miksiköhän lääkäri on tuollaista mennyt sanomaan, kun yleensä sanotaan, että 3kk:n aikana alun sivuvaikutukset yleensä häviävät. Todella monilla on varsinkin ensimmäisen kuukauden aikana hormoniehkäisyä aloittaessa (tai merkkiä vaihtaessa) jos jonkin moisia sivuvaikutuksia, jotka sitten häviävät viimeistään seuraavien parin kuukauden kuluessa.

• tiia086

Olen todella tykännyt renkaasta. Aijemmin koittanut useampia ehkäisyjä ja mikään ei ole sopinut,paitsi nyt tämä. Ainoa kurja juttu tapahtui toisen renkaan kohdalla kun tuli hiivan tapainen tulehdus (mutta ei hiiva kuitenkaan) ja toipuminen vei viikkon verran. Tällöin yhdyntä ei onnistunut,sattui vaan, ns kuumotti.
      Mutta tuo on ainoa ongelma mikä ollut,ja ehkä sekään ei renkaasta riippuvainen.

• Ihan jees

Kokemusta 2 vuotta ilman probleemia. Jaksotus vaan on muistettava. Onnistuu geishakuulien kanssa mainiosti. Ei kuulemma haittaa renkulan toimintaa gynen mukaan.

• Marsuli

Mulle sopi rengas paremmin kuin lähes 10 eri pillerimerkkiä, joita kokeilin.

• nonnanen^
        Marsuli kirjoitti:

Mulle sopi rengas paremmin kuin lähes 10 eri pillerimerkkiä, joita kokeilin.

mutta mulla on tullut haluttomuutta siitä :( pakko varmaan vaihtaa. oon pitäny GYNEKOLOGIN OHJEEN MUKAAN: 1 RENGAS, 4vkoa, 2:n rengas, 4vkoa, 3:s rengas, 4vkoa ja tauko. tämä toimii, menkat 3:n kk välein :DDD tää vaan olis niiiin ihana ehkäisy, mitään muuta ei oo kun haluttomuutta ja suhde alkaa kohta kärsiin. :(

• oup

hei! olen aloittanut käyttämään nuvaa juuri, ja mietin tarkoitatko tuolla jaksottamisella niitä kolmea ja yhtä viikkoa? utelenkin, mitä geishakuulilla on tuon kanssa tekemistä? helpottaako harjoittelu nuvan käyttöä?

iitos jos vastailet vielä, vaikka ko keskusteu onkin jo sangen vanha..

• c

Nuvaring sopii minulle täydellisesti! Useita pillereitä kokeilin, aina tuli jotain oireita, kipuilua, haluttomuutta, rajuja mielenvaihteluita.. (Muutenkin todella kipeät menkat.)

Nuva korjannut kaiken, vuoto minimaalista, kestää vain pari päivää, ei kipuja, ei pms oireita. Ihokin paremmassa kunnossa. Helppoa kun ei tarvitse joka päivä huolehtia, ja ei kyllä ole yhdynnässäkään tullut valituksia vaikken ole aina ottanut pois. Sitä ei huomaa muutenkaan.

• sallastiina

Olen käyttänyt nuvaringiä nyt 1.5 vuotta. Joo.. olin iloinen heti alkuunsa kun on niin helppo ja ei tarvitse muistaa pillereitä joka ilta ottaa vaan muistaa vaan rengas pitää sisällä.
      Siinä syy miksi olen käyttänyt näin pitkään, mutta mieheni mielestä tämä minun haluttomuuteni menee jo liian pitkälle kun viikosta toiseen ei muutosta siihen.
      Ja kyse EI ole pelkästään SEKSIstä vaan myös yleisestä kiinnostuksesta esim. perheeseen , ystäviin , harrastuksiin tai työhön on lopahtanut siinä samalla. Tämän olen huomannut viim. puolen vuoden aikana.

Nyt tämän renkaan jälkeen jätän hormoniehkäisyn sikseen ja kondomilla eteenpäin. Toivottavasti mieliala muuttuu halujen mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      278
      2593
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2443
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      54
      2192
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      70
      1854
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1618
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1544
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1396
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1298
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      87
      1109
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      76
      1089
    Aihe