meillä on ollut jo pitkä seurustelu ikäiseksimme takana, mutta nyt tässä pari viikkoa erilaisten sattumusten kautta kävi ilmi että tyttöystäväni on ihastunut hänen parhaaseen poikapuoliseen kaveriinsa. poikapuolinen kaveri tosin oli tunnustanut oman ihastuksensa häneen ensin. mitään ei kumminkaan tapahtanut halailua lukuunottamatta. tyttöystäväni on sanonut että rakastaa vain minua, ja haluaa olla vain minun kanssa, eikä todellakaan halua että suhde loppuisi. hän kumminkin myönsi että on erittäin ihastanut tähän kaveriinsa.
kellään kokemuksia? millä päästä yli? vituttaa meinaan kun ei ole edes ketään kelle puhua jutusta. masentaa...
tyttöystävä ihastunut toiseen
18
7209
Vastaukset
- vann
ainoa vaan että olen itse se tyttöystävä jolla on tunteita toista kohtaan. kamalalta tuntuu, tuntuu että petän jo ajattelullani, ja syyllinen olo. silti olen todella ihastunut toiseen,ja melko valmis jättämään nykyisen suhteeni ihan vain koska en voi olla suhteessa tällaisten tunteiden kanssa.
- vann
voin sanoa ettei se helppoa ole asian tälläkään puolen, tunteita kun ei voi vain tahtomalla lopettaa
- Yks mies
Paha juttu. Omia henk. koht. kokemuksia ei ole, mutta virsi kuulostaa tutulta.
Ensinnäkin mihin perustat, tuon vain halailleet? Niin sanottua vastapuolta ei kannata uskoa sinisin silmin.
Optimistisin arvio taitaa olla se että naisesi käyttäisi vain tuota toista poikaa ns. "intelelctual whore":na eli keksustelukumppanina ja halinallena. Jos haarat on jo levittänyt, niin sitten peli on jo menetetty - sinut on korvattu.
Se että nainen sanoo rakastavansa vain sinua ja sussa ei ole mitään vikaa bla blaa... on vain usein merkki siitä että nainen ei löydä oikeaa parisuhde mantraa jolla lopettaa nykyinen suhde "oikein". Iän myötä naiset kypsyvät tässä asiassa, mutta keskimäärin alle 25 naikkoset puhuvat ihan päinvastaisia haluihinsa ja suunnitelmiinsa nähden.
Toivon tietenkin olevani väärässä. Ihastuksia tulee ja menee aina, puolin ja toisin - eikä ne välttmättä pettämisiin ja eroihin johda...
Ainoa neuvo minkä voin antaa on se että luota tekoihin älä sanoihin. Parisuhdeasioissa naiset katsovat olevan se osaavampi osapuoli... vähän niinkuin mieskään autonratissa ei ikinä osaa myöntää olevansa eksynyt tms... suusta tulee paljon asioita joista totuus on kaukana.
Jos nainen siis myöntää ihastuksensa (molemminpuolinen) ja halailun JA haluaa jatkaa suhdettanne, sinulla on täysi oikeus (velvollisuus) vaatia että heidän kaverisuhde loppuu heti.... Siinä ei tarvita kun yhdet bileet ja vähän alkoholia ja 'mitä tahansa sanova' ihastuksen kohde, niin hassusti käy.
Jos haluat naisesi pitää, älä alennu miksikään ovimatoksi tai valittavaksi kakaraksi (vaikka olisikin oikeutettua). Tee asiallisesti selväksi että se heidän juttu loppuu tai lähtee menemään.
Muutenkin mieti kattavasti mitä sinä haluat... älä anna tämän ongelman sumentaa järkeäsi kokonaan.
Tsemiä! - mutta vastapuolelta,
tämän tyttöystäväsi puolelta ja voin sanoa, että se on yhtä helvettiä. Pari vuotta meni ihan itkunsekaisissa tunteissa (joista tietenkään en omalle poikaystävälleni voinut puhua)mutta nyt on jo parempi. Se, että on rakastaa jotakuta, ei tarkoita etteikö ihastuksia voi tulla, sen on tärkeä teidän kummankin tietää. Kuin myös sen että rakkaus kestää, ihastukset harvemmin, mutta silloinkin vain ihastuksina.
Meillä tuo koko episodi kasvatti molempia ja tätä koko suhdetta. Kumpikin pitää sitä positiivisena suhteellemme nykyään, vaikka se niin kamalaa silloin olikin ja tuntui ettei ole mitään pakotietä minnekään.
En todellakaan suosittele että pitkään mietitte. Ottakaa aikalisä? En usko taukoihin tms, mutta näin jälkikäteen se ei välttämättä olisi ollut niin huono vaihtoehto. En myöskään suosittele painostamaan kovin tyttöystävääsi, sillä se vie ojasta allikkoon, hän tuskin olisi asiasta sinulle maininnut ellei todella oikeasti haluaisi kanssasi olla.
Kukaan ei vaadi ja on ok, jos et, mutta rakastako tyttöystävääsi niin paljon, että haluat hänelle mahdollisimman parhaan onnen, jopa niin että on sitten tulevaisuudessa sen kanssa, jonka kanssa tuntee olonsa onnellisimmaksi? Se saattaa kuulostaa ehkä julmalta, mutta sitä en tarkoita.
Tulet aina miettimään että mitä tapahtuu kun he kaksi kohtaavat, miksi ei hoitaisi sitä pois saman tien, niin hullulta kuin se kuulostaakin?
Muista vielä että ainut mikä asiassa nyt merkitsee sinulle ovat tyttöystäväsi tunteet, ei sen toisen pojan. - väkivalta
Parisuhteen ulkopuoliseen kolmanteen osapuoleen ihastuminen ja SIITÄ KERTOMINEN on minusta lapsellista. Ehkäpä naisesi haluaa vain tehdä sinut mustasukkaiseksi(ja onkin siinä onnistunut!Jos tunteita olisi enemmänkin, niin ei hän sinun kanssasi enää seurustelisi vaan olisi jo mennyt sen toisen mukaan. Minusta voisit osoittaa vahvuutesi esim. olemalla ko. asiassa aivan asiallinen ja jopa kova, Jossain vaiheessa se sun daami murtuu, ja kertoo koko jutun.
- perskeles sentään
ihastut - et kerro = lapsellinen (joskus "huora"), et ole ansainnut miestäsi, epärehellinen
ihastut - kerrot = no ehdottomasti lapsellinen (ja
"huora")et ole ansainnut miestäsi, tyhmän rehellinen
......joten mitä väliä sillä sitten oikeastaan. Teet väärin - mies ei tykkää & itsetunto viety- kommnentoi jokatapauksessa noin
- aviomies
Ihastumisia tulee ja menee, varsinkin pitkässä suhteessa. Niistä ei tule kertoa kumppanille, ellei ihastus johda tekoihin. Jos huomaat itse ihastuneesi, niin välttele ihastuksesi kohdetta ja yritä muutoin pysyä normaalina. Monesti välttely ei onnistu, ihminen ihastuu kuitenkin ympärillä oleviin.
Alkuperäisen tapauksessa vahinko on jo tapahtunut. Tyttöystäväsi voi haluta olla sinulle täysin avoin ja rehellinen ja siksi kertoi sinulle. Tai sitten hän kokeilee kepillä jäätä onko suhteenne missä vaiheessa. Nyt se on sinusta kiinni, haluatko pysyä suhteessa. Tuo ei ole kuitenkaan pettämistä, mutta jokaisessa parisuhteessa on omat määritelmänsä sille. Jos päätät jatkaa, niin tyttöystäväsi tulisi vältellä ihastustaan ja lopettaa kahdenkeskiset tuokiot (jos niitä on ja työt sallii) ja ehdottomasti lopettaa halailu.
Itse jatkaisin suhteessa, noin on tapahtunut ennenkin minulle.- baker80x
Juu elikkäs olen mies ja elänyt 5 vuotta parisuhteessa onnellisesti tyttöystäväni kanssa. Nyt kävi ilmi että tyttöystäväni on ihastunut hänen luokkalaiseensa. (itse myönsi sen). Tilanne on erittäin vaikea minulle. Nyt sillä on työharjottelu eikä näin ollen voi nähdä sitä "ihastusta", ja muutenki näkee vain koulussa. On hauskaa ja tulee hyvin toimeen sen toisen kanssa. Ollaan pystytty puhumaan asiasta kun asiasta. ja ollaan käyty kaikki vaihtoehdot läpi. Olen sanonut tyttöystävälleni että ennen kesäloman alkamista pitää selvittää sen toisen tunteet. Tarttisin vaan neuvoa mitä mun pitäis tehdä? ku en voi kenellekkään puhua muutaku tyttöystävälleni. Hän kyllä rakastaa ja haluaa panostaa edelleen suhteeseemme mutta on kuitenki ihastunut toiseen. Eihän tunteillensa voi mitään. Monesti on kysynyt että miten voin rakastaa häntä vielä tämän jälkeen, niin olen vain sanonut että rakkaus sen tekee. Niin kova rakkaus. noh. oottelen vastauksia.
- voi rähmä
tervetuloa elämä. Tunteille ei voi mitään, ei omille eikä toisten. Tunteet voi kieltää, mutta sillon määrä järki. Tässä maailmassa harvalle riittä yksi rakas. Seuralaista pitää vaihtaa ku paitaa. Pitää olla joku ja pitää elää, ettei tartte vanhana ja ryppysenä katua. Aika moni vaan kaikkien kokeilujen ja sekoilun jälkeen palaa siihen lähtöruutun. Ongelmat ei poistu ukkoo eikä akkaa vaihtamalla. Monet ongelmat vaan pahenee vaikka maata vaihtais. Itsesääli on sairaus. Itsekkyys tervettä. Alistua ja roikkua ei saa. Elämä on lyhyt ja sangenpeijoonimainen.
Kevättä kaikille
vilosoofi - The Strokes
Mulla on vähän sama tilanne. Olen ihastunut itse erääseen toiseen ja hän suutelikin minua kerran kännipäissään. Tunne on aika lailla molemmin puoleinen ihastukseni kanssa, mutta omalle kullalleni en halua asiasta mainita. Rakastan kyllä poikaystävääni, mutta olen aivan ihastunut toiseen. Näitä ihastuksia on ollut ennenkin, mutta tällä kertaa sain vastakaikua..eikä tämä tunnu menevän hevillä ohi. En tiedä mitä tehdä. Poikaystäväni hyväksyy ihastelut, suutelusta hän ei tiedä, enkä aio kertoakkaan..Rinnassa on kaiho ihastusta kohtaan, mutta rakkaus poikaystävää kohtaan. Luulen, että nämä on näitä pitkän seurustelusuhteen vitsauksia eikä niille mitään voi..Sinun täytyy vain hyväksyä asia ja toivoa, että tyttöystäväsi ei tee mitään kaverinsa kanssa. :)
- Birgitta77
Ensinnäkin ihastumiselle ei voi mitään ja on normaalia. MITÄ KENENKÄÄN EI TARVITSE SIETÄÄ on se, että sille asialle tehdään jotain ja jatketaan sen ihastuksen kanssa läheisissä väleissä.
Ihastunut olen itsekin ja sen jälkeen viilentänyt suhteen. Kyse onkin siitä painaako oma parisuhde enemmän vaakakupissa vai se uusi ihastus. Usein nuorilla ja naiiveilla naisilla se uusi suhde tuntuu olevan se "oikea", tunteet vievät. Kokeneemmat naiset osaavat jo suhtautua asiaan oikealla tavalla ja tajuavat ihastuksen menevät ohi. - nhcdnhc
Birgitta77 kirjoitti:
Ensinnäkin ihastumiselle ei voi mitään ja on normaalia. MITÄ KENENKÄÄN EI TARVITSE SIETÄÄ on se, että sille asialle tehdään jotain ja jatketaan sen ihastuksen kanssa läheisissä väleissä.
Ihastunut olen itsekin ja sen jälkeen viilentänyt suhteen. Kyse onkin siitä painaako oma parisuhde enemmän vaakakupissa vai se uusi ihastus. Usein nuorilla ja naiiveilla naisilla se uusi suhde tuntuu olevan se "oikea", tunteet vievät. Kokeneemmat naiset osaavat jo suhtautua asiaan oikealla tavalla ja tajuavat ihastuksen menevät ohi.miks täällä' vaa naiset kertoo miten ovat ihastuneet ja miehet valittaa miten emakot on menny ja ihastunu. Sanompa vaa..rakkautta ja hellyyttä näyttää puuttuvan teijän miehien puoleta, ku nainen ajattelee toista.
- Yksi mies
nhcdnhc kirjoitti:
miks täällä' vaa naiset kertoo miten ovat ihastuneet ja miehet valittaa miten emakot on menny ja ihastunu. Sanompa vaa..rakkautta ja hellyyttä näyttää puuttuvan teijän miehien puoleta, ku nainen ajattelee toista.
No täällä mies, alle 30. Olin 4 vuotta ihastunut avovaimoni serkkutyttöön todella palavasti. Tyttö ei vieläkään teidä, että olin ihan lääpällään häneen, pidin suuni ja näppini kurissa. Humalassakin.
Vaikka tunsin aina sydämentykytystä kun tämän naisen näin, kaunis hymy ja ihana ääni, en ikinä antanut ymmärtää mitään, vaikka huumoria heiteltiin puolin ja toisin. Pysyin aina "hyvä kaveri alueella" vaikka niin halusin hänet.
Kai meissä miehissä ja naisissa on se ero, että me miehet ei lähdetä mukaan siihen ihastusleikkiin. Naiset taas taitaa mennä. Yksilöllistä varmaan kuitenkin. - .
Yksi mies kirjoitti:
No täällä mies, alle 30. Olin 4 vuotta ihastunut avovaimoni serkkutyttöön todella palavasti. Tyttö ei vieläkään teidä, että olin ihan lääpällään häneen, pidin suuni ja näppini kurissa. Humalassakin.
Vaikka tunsin aina sydämentykytystä kun tämän naisen näin, kaunis hymy ja ihana ääni, en ikinä antanut ymmärtää mitään, vaikka huumoria heiteltiin puolin ja toisin. Pysyin aina "hyvä kaveri alueella" vaikka niin halusin hänet.
Kai meissä miehissä ja naisissa on se ero, että me miehet ei lähdetä mukaan siihen ihastusleikkiin. Naiset taas taitaa mennä. Yksilöllistä varmaan kuitenkin.Kyllä aikas moni mies lähtee helposti mukaan ihastusleikkiin. Rakastajattaren pitäminen on miehille yleisempää, kuin naisille rakastajan pitäminen. Miehet myös useammin lähtevät suhteesta toisen naisen takia, kuin naiset toisen miehen.
Et siis ole ollenkaan tyypillinen tapaus miesten joukossa.
- nainen cc
Ei nyt varsinaisesti ole vastaus tähän topiciin, mutta...
Mä en ihan jummarra, miksi miehet käyttäytyy niin vaisusti, jos nainen on ihastunut toiseen. Sehän olisi ultimate-tilaisuus näyttää oma miehuutensa ja reviiritietoisuutensa naiselle.- Eläkää herrajumala!
Puhutaan nuorista! haloo!! Kuuluu elämään kokeilla muitakin ja vaihella kaverii!
Semmoista on elämä, lapset! Ei kotileikkejä vielä teineille!
- Datar
Mulla on täs just samanlainen juttu menossa muntyttöystävän kanssa. Kerto tänään että on ihastunut yhteen poika kaveriinsa ja se taas mun tyttöystävään. Asia on sillai perseestä ku ei pysty ajatteleen mitään muutaku sitä
- Anonyymi
Ollaan oltu vuosi ja päälle tyttöystävän kanssa. Hän sanoi että on ollut kesällä tunteita mun parhaaseen kaveriin jonka kaveri oon ollu pienestä asti ja tämä mun kaveri on yrittänyt tätä mun tyttöystävää kauan ja ärsyttää kun en tiedä minkälaisia tunteita sillä on ollut ja sanoo että tunteita ei olisi enää mutta en sitten tiedä mikä on totuus kun siitä ei ole kuitenkaan kauan ja vituttaa se kaveri että tekisi mieli koko ajan hakata se ja nään päässäni kun hakkaan kaverini ihan paskaksi, mutta en minä sitä halua silti hakata kun niin hyvä kaveri minulle. Kun minulla on ollut vihanhallintaongelmia ennen tyttöystävääni mutta kun sain tietää tämän niin on tullut vähän takaisin niitä ja tekisi välillä mieli hakata jokainen joka katsoo minua jos kävelee normaalisti vastaan. En voi katsoa tyttöystävääni ja kaveriani normaalisti enää enkä voi hyvillä mielin enää ajatella jos tyttöystäväni menee kylille ilman minua tämän kaverini ja muiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512