Olen harrastanut punttisalilla käyntiä jo lähes parinkymmenen vuoden ajan. Olen keskittynyt suuriin rautoihin lähinnä penkkipunnerruksen saralla. Jalat minulla ovat aina kehittyneet melko nopeasti, ja armeijan jälkeen sainkin kyykättyä jo 82,5 kiloa 90 asteen kulmasta oman painoni ollessa 90 kg tienoilla. Ja se onkin säilynyt ennätyksenäni näihin päiviin asti. Noin vuosi sitten alkoi penkkitulokseni jämähtämään paikoilleen jääden roikkumaan kiusalliseen 147,5 kg:hen! Tällöin päätin tutustua Big Miken penkkitreeniin ja olen nyt neljän kuukauden ajan treenannut orjallisesti kyseisen ohjelman mukaan. Tulokseni on noussut huimalla n. 2 kg:n kuukausivauhdilla ja näyttää jatkuvan samaan tahtiin. Juuri viikonvaihteessa tein oman ennätykseni, 155 kg oman painoni ollessa 112kg. Ikää minulle on kertynyt 38 vuotta. Nyt arvostelijat ovat muuttuneet selkääntaputtelijoiksi tulosten noustessa kohisten. Ideana on, että treenataan mahdollisimman pitkiä sarjoja pienillä painoilla maksimin kasvattamiseksi. Tällä treenillä lihas saa kaipaamaansa stimulaatiota, hermotus terävöityy ja tulokset saadaan uudelleen nousuun. Jaan mielelläni kokemuksiani kanssanne ja toivon myös saavani rakentavaa palautetta. Tässä osviittaa Big Miken penkkitreenistä: (kaikki prosentit ovat tämänhetkisestä maksimituloksesta)
1. 20 x 40%
2. 30 x 50%
3. 40 x 30%
4. 1 x 90%
5. 2 x 70%
6. 50 x 30%
7. 40 x 30%
8. 30 x 40%
Tsemppiä treeneihin! T. Erik
Penkkimaksimi nousuun
18
4548
Vastaukset
- Dr:Big
mutta vastaan kuitenkin..Haista huilu!
- HULK
onneton kyykkytulos.. paljon vedät maasta? jos penkki 155 niin kyykky pitäis olla yli 200 ja veto 250 luokkaa.
- salaperäinen?
Mitä yhteyttä on penkkituloksella >< kyykky/maastaveto????
Aikanaan kyykky/mv oli 210/240
Nyt, 40-vuoden huilin ja verryttelyn jälkeen 150/180
82,5:ssa tein 110 100 135kg.
Koskaan en ole edes kokeillut penkkiä!
Joten 5:n asteen yhteyskö??
- Pappi Heljas
Tuo kirjoitushan on vain vitsi, eikös niin?
Jos kyykyssä on 'ennätys' tuollainen suhteessa penkkitulokseen, niin kysymyksessä täytyy olla jonkin tasoinen invaliditeetti.
Mutta totta toinen puoli; pitkillä sarjoilla treenaamalla saa kyllä maksimin pidettyä ennallaan, mutta kehittyminen ei ole enää siitä kiinni.- Erik Mäkikangas
Olen otettu saamastani palautteesta. Totta on että näissä asioissa on monia koulukuntia, mutta uskon että oma kokemuksenikin jo painaa vaakakupissa jonkin verran. Tämä ohjelma ei sulje pois sitä että pyhittäisi jonkin päivän lyhyemmille sarjoille tehtynä isommilla painoilla. Maastavetotulostani en halua sen kummemmin kommentoida sillä se ei varsinaisesti kuulu penkkipunnerruksen piiriin. Tärkeää on tehdä huolelliset ojentajapunnerrukset esim. dippipunnerrus ja ojentajapunnerrus levytangolla (ranskalainen) Tärkeätä on myös kunnollinen ravinto ja riittävät lepohetket. Vanhemmalla iällä en voi enää treenata kuten nuorempana joten levon tärkeys korostuu entisestään.
- stidi
Erik Mäkikangas kirjoitti:
Olen otettu saamastani palautteesta. Totta on että näissä asioissa on monia koulukuntia, mutta uskon että oma kokemuksenikin jo painaa vaakakupissa jonkin verran. Tämä ohjelma ei sulje pois sitä että pyhittäisi jonkin päivän lyhyemmille sarjoille tehtynä isommilla painoilla. Maastavetotulostani en halua sen kummemmin kommentoida sillä se ei varsinaisesti kuulu penkkipunnerruksen piiriin. Tärkeää on tehdä huolelliset ojentajapunnerrukset esim. dippipunnerrus ja ojentajapunnerrus levytangolla (ranskalainen) Tärkeätä on myös kunnollinen ravinto ja riittävät lepohetket. Vanhemmalla iällä en voi enää treenata kuten nuorempana joten levon tärkeys korostuu entisestään.
olen 6kk käynyt salilla ja tavoitteena olis nostaa penasta ysikymppiä kesällä.Nytte nostan 72,5 kiloa. Jatkanko viälä lyhempien satsien tekemistä vai sopisko toi sun käyttämä ohjelma alottelialle? Kertokaa muutki konkarit omia reeniohjelmia nii katon niistä parhaan.
- teuvo k.
stidi kirjoitti:
olen 6kk käynyt salilla ja tavoitteena olis nostaa penasta ysikymppiä kesällä.Nytte nostan 72,5 kiloa. Jatkanko viälä lyhempien satsien tekemistä vai sopisko toi sun käyttämä ohjelma alottelialle? Kertokaa muutki konkarit omia reeniohjelmia nii katon niistä parhaan.
En väitä että mäkikankaan ohjeistukset olis täysin tuulesta temmattuja mutta itse en lähtisi treenailemaan näin pitkillä sarjoilla. Penkkituloksen maximia ei kannata alottelijan reenata vaan tulis keskittyä perusvoimaan. Sitäpaitsi yläkropan treenaaminen jalkojen kustannuksella on niin ja näin :) Oikoteitä onneen ei ole...
- reuben päsöm (:
teuvo k. kirjoitti:
En väitä että mäkikankaan ohjeistukset olis täysin tuulesta temmattuja mutta itse en lähtisi treenailemaan näin pitkillä sarjoilla. Penkkituloksen maximia ei kannata alottelijan reenata vaan tulis keskittyä perusvoimaan. Sitäpaitsi yläkropan treenaaminen jalkojen kustannuksella on niin ja näin :) Oikoteitä onneen ei ole...
Jos on kiinnostunut miten saadaan penkkitulos nousuun niin katso tämä ! http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/penkki/
erittäin asialliset sivut - noita ari pehkosen
reuben päsöm (: kirjoitti:
Jos on kiinnostunut miten saadaan penkkitulos nousuun niin katso tämä ! http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/penkki/
erittäin asialliset sivutpenkkiohjelmia noudattaa, niin muina päivinä pitää tosiaan vain levätä. 3x maksimipenkki viikossa on melko hurjaa leikkiä! Mutta ilmeisesti mies tietää mistä puhuu. Itse en edes uskalla kokeilla, koska lajini on voimanosto. Siihen kuuluvat oleellisesti myös kyykky ja veto.
Tuohon ketjun aloittajan ohjelmaan voin todeta, että jos joku tuolla kehitystä saa niin kehittyy vaikka käsiä heiluttamalla.... Taitaa olla päästä reväisty juttu?
- kyrmy
taas nää vanhan koulukunnan gubet tulee tänne antaa neuvojaan ja säätelemään ohjelmiensa kanssa jotka ei johda mihinkään. se on nähty ja kuultu ennenkin!
- Robert
Kehittyykö tällä ohjelmalla oikeasti vai onko tämä vain jotain hifistelyä? Sarjat näyttää meikäläisestä liiankin pitkiltä. Mitä mieltä muut ovat tästä?
- älylliseen..
... kehitykseen tuolla ei näytä olevan kovin positiivisia vaikutuksia.
- kehity
homma lienee vitsi/ provo
- petrivalkama
Ei tollatteella keveellä hissuttelulla pitkälle pääse... Treenaat ku muijja!!
- juhani88
On se hyvä että joku jaksaa harjoitella salilla, itse en niin tyhmää alkaisi edes harrastamaan..
- niin se on pakko
purkaa ne agret jonnekkin ettei kaada seiniä ja masturboi kokoajan. panetus on järjetön
http://www.ebicep.com/world-biggest-biceps.html
- Erik Mäkikangas
On se niin mukavaa, kun huomaa harrastuksesta olevan hyötyä ihan tavallisessa arkielämässä. Näin keväällä on mukava käyttää tyköistuvia vaatteenparsia, jotka kielivät lukuisista treenivuosista. Kyllä ne isot rintalihakset aina naisten päät kääntää pulleista ojentajista puhumattakaan.
Mutta kertokaahan, oletteko kokeneet, että ohjelmastani on ollut hyötyä. Itselläni tuloskunto on pysynyt toistaiseksi paikallaan. Aina ei voi hyviksikään havaituilla ohjelmilla kehittyä. Mielessä siintää jo uudet penkkiennätykset.
Treenaillaan! T. Erik - Kippa16
Itekki on reenaillu samalla tavalla, tuon neuvo minulle vanha ex kilpavoimannostaja, mutta eroten tuohon mitä kirjoitit 90% jälkeen nostetaan maximit/ennätys, jonka jälkeen lähetään taas alhaalta liikkeelle.
Tohon kyykkytulokseen vois sanoo sen verran että aivan säälittävä verattuna penkkiin, itse olen 16 v alottelija ja painan 65kg silti kyykkymaximini on 100 kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628