irtisanoutuneet

irtisanoutunut

Sen tein. Vakkarityöstä, hyvin palkatusta työtä, tyhjän päälle. Muita saman kokemuksen omaavia? Vähän pelottaa kuinka nyt käy, toisaalta taas hirmu hyvä olo, kun pääsee työstressistä eroon.

18

5249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpottunut

Olin samassa oravanpyörässä monta vuotta. Syksyllä piti päivittää koko elämä uusiksi. Lähdin lätkimään itse. Työkkäri lätkäisi tietty 3 kk karenssin. Henkisesti ja fyysisesti hyvä olla; helpottunut olo. Talodellisesti vähän vaikeaa ajoittain. Mut en vaihtaisi tätä siihen samaan paskaan missä olin. Tsemppiä ja hyvää kevättä!

• Uneton Etelä-Suomessa...

Ei nappaa enää unettomat yöt ja informaation puute. Parempi heittää ura roskikseen ja mennä vaikka huoltoaseman kassalle töihin jos ei töitä omalta alalta löydä. Kohtuus kaikessa, mutta tässä työstressissä sitä ei enää ole...

• täällä

meinaan tehdä saman tempun syksyllä. Ei mikään duuni ole sen arvoista, että stressi jatkuu vuosia ja terveys vapaa-ajasta puhumattakaan puuttuu.

• parasiitteihin

Hullu töitä tekee.
        Loinen ei.

• irtisanoutunut
        parasiitteihin kirjoitti:

Hullu töitä tekee.
        Loinen ei.

En irtisanoutnut että saisin olla ja loikoilla vain. Töitä haluan tehdä, mutta nykyisessä työpaikassa en pysy työkuntoisena. Meillä jokaisella on omat rajat mihin pystymme. Kome vuotta yritin ja työnohjauksessa olen kulkenut. Nyt tiedän mihin pystyn ja mihin en.

• vapaaehtoisesti

Enkä ole katunut päivääkään. Joskus täytyy laittaa ne elämän arvot järjestykseen ja miettiä mikä on tärkeintä.
      Mulle tärkeintä on terveys, jota ei voi rahassa mitata. Todella helpottunut olo, kun ei tarvitse enää mennä sinne "taistelutantereelle".

• että tulet katumaan

minä en ainakaan katunut. Irtisanoin itseni vakituisesta työpaikasta kolmisen vuotta sitten enkä kadu tippaakaan. Olin aivan puhkiloppu, olin kaksi vuotta kuunnellut hullun pomoni huutamista ja räyhäämistä ja samalla yrittänyt luovia hyvin riitaisessa työilmapiirissä, tehnyt ruumiillisesti raskasta työtä, lisäksi tein vuorotyötä. Olin niin loppu etten jaksanut hakea edes uutta työpaikkaa, lähdin vain. Sen verran odotin että sain veronpalautukset ja nostin pienen lainan (hain sen tietysti kun olin vielä töissä) jolla selvisin karenssista. Karenssi lyheni kahteen kuukauteen kun menin ensimmäiselle kurssille johon huolittiin, se oli itseasiassa ihan kiva kurssi. Vähän sen jälkeen sain uuden vakkaripaikan, jota tosin ei enää ole kun firma lopetti toimintansa. Haittapuolena tulee olemaan se että joka paikassa saat selitellä miksi lähdit itse, myös uutta työnhakua se haittaa kun työnantajat ei katso sitä hyvällä. Mutta minä en koskaan olekkaan elänyt elämääni työnantajia varten.

• irtisanoutunut
        että tulet katumaan kirjoitti:

minä en ainakaan katunut. Irtisanoin itseni vakituisesta työpaikasta kolmisen vuotta sitten enkä kadu tippaakaan. Olin aivan puhkiloppu, olin kaksi vuotta kuunnellut hullun pomoni huutamista ja räyhäämistä ja samalla yrittänyt luovia hyvin riitaisessa työilmapiirissä, tehnyt ruumiillisesti raskasta työtä, lisäksi tein vuorotyötä. Olin niin loppu etten jaksanut hakea edes uutta työpaikkaa, lähdin vain. Sen verran odotin että sain veronpalautukset ja nostin pienen lainan (hain sen tietysti kun olin vielä töissä) jolla selvisin karenssista. Karenssi lyheni kahteen kuukauteen kun menin ensimmäiselle kurssille johon huolittiin, se oli itseasiassa ihan kiva kurssi. Vähän sen jälkeen sain uuden vakkaripaikan, jota tosin ei enää ole kun firma lopetti toimintansa. Haittapuolena tulee olemaan se että joka paikassa saat selitellä miksi lähdit itse, myös uutta työnhakua se haittaa kun työnantajat ei katso sitä hyvällä. Mutta minä en koskaan olekkaan elänyt elämääni työnantajia varten.

Varautunut olen karenssiin. Toivottavasti rahaa on riittävästi, kun lapsiakin on.

• jätkä otti ja lähti

Kyllä taas elämä hymyilee. Töissä ollessa olin aina niin vittuuntunut että välillä tuntui että voisi ampua vaikka naapurin siitä syystä että toivotti aamulla huomenta. Turha tuollaisessa vitutuksessa on jatkaa hommia, työmotivaatio nollassa eikä varmaan työkavereillakaan aina niin hauskaa oo jos yks tyyppi on kävelevä pommi.

• elämä on

Lähdin muutama kuukausi sitten vakituisesta työpaikasta tyhjän päälle. Sitten menin telemarkkinointiyritykseen myymään aikakauslehtiä ja pärjään suht hyvin. Ei ole ikävä entiseen paikkaan. En kaipaa ylitöitä ja stressiä.

• tulit aivan varmasti tekemään oikean ratkaisun=)

Itse irtisanouduin vuosi takaperin vakituisesta työsuhteestani. Päivääkään en ole sitä tullut katumaan. Loppujen lopuksi olen ollut tästä kaikesta todella helpottunut. Kaikkein v:mäisintä minusta tässä on vain se, että työkkäri tulee iskemään AINA 3 kuukauden karenssin, kun on itse mennyt irtisanoutumaan.

• irtisanoutunut

onhan se tuo karenssi vähän ikävä juttu. Toisaalta ymmärrän että karenssia pukkaa kun irtisanoutuu, mutta toisaalta täytyykö työssä olla että terveys kärsii? No ehkä jos olisin jaksanut niin olisin hakenut sairaslomaa uupumuksen ja masennuksen vuoksi ja sitä kautta perustellut irtisanoutumista. Mutta enää en jaksa hakea edes sairaslomaa, kun tiedän että se ei auta minua jaksamaan nykyisessä työssä. Olen ollut kahteenkin otteeseen sairaslomalla kun en jaksanut.

• on totta
        irtisanoutunut kirjoitti:

onhan se tuo karenssi vähän ikävä juttu. Toisaalta ymmärrän että karenssia pukkaa kun irtisanoutuu, mutta toisaalta täytyykö työssä olla että terveys kärsii? No ehkä jos olisin jaksanut niin olisin hakenut sairaslomaa uupumuksen ja masennuksen vuoksi ja sitä kautta perustellut irtisanoutumista. Mutta enää en jaksa hakea edes sairaslomaa, kun tiedän että se ei auta minua jaksamaan nykyisessä työssä. Olen ollut kahteenkin otteeseen sairaslomalla kun en jaksanut.

sairasloma ei auta jos uupuneen työtilannetta ei muuteta vaan hän palaa samaan tilanteeseen kuin ennen uupumista. Irtisanoutumista tässä itsekin mietin..

• Arjen sankari78

minä menin ensin hakemaan pankista parin tonnin "remonttilainan", muutin äidin luokse ja sanouduin sitten irti.
      Pää ei kestänyt enää hetkeäkään, olin niin paskana etten edes jaksanut etsiä uutta työtä ennen kuin pääsin vanhasta eroon.
      Tuo karenssikäytäntö on kyllä ihan hullu koska ihmisillä voi olla ihan aikuisten oikeesti SYY haluta työpaikalta pois, onhan tämä kiusaamisen luvattu maa.
      Onko se muka stten parempi että ihminen antaa terveytensä mennä loppuiäksi, kuin että irtisanoutuisi ilman karenssia?
      Kyllä se terveyden menettäminenkin yhteiskunnalle maksaa.
      Karenssin voi saada kumottua, mutta se tapahtuu vasta monien kuukausien päästä että joka tapauksessa joutuu olemaan ilman rahaa sen 3 kuukautta.

• ihan

samaa. On hyväksyttävämpää ajaa itsensä burn outiin jossain työpaikassa ja yrittää sitten toipua asiasta (aikaa siihen menee ehkä n. 2 vuotta jos hyvin käy)jotta pää kestää taas työelämään palaamisen.

Jos itse tekee ajoissa ratkaisun, jättää karsean työpaikan ja hyppää tyhjän päälle, niin siitä rangaistaan karensilla. Onneksi itselläni on säästöjä sen verran, että voin hyvin lomailla tuon 3 kk, ja ehkä keksiä sinä aikana mitä oikeasti elämälläni tekisin.

Työpaikkoja omalla alalallani on pilvin pimein, mutta en jaksa edes ajatella hakevani niihin. Työ on yliarvostettua. Työelämä menee aina vaan kovemmaksi eikä ihmiset enää suostu mihin tahansa, mikä hyvä juttu. Siinä sitten ihmettelevät työvoimapulaa...

• vertaistukea

moi

te ihmiset, jotka olette lähteneet stressaavasta, ahdistavasta, kamalasta tms. työpaikastanne, kuten minäkin tein.. mahtaako joku teistä olla päivähoitoalan työntekijöitä..? ois kiva saada vertaistukea!!!

• irtisanounut

kunnassa töissä, toimistotöitä
        en koulutusta vastaavassa työssä.

• irtisanoutunut

kunnassa töissä, toimistotöitä
        en koulutusta vastaavassa työssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2870
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe