Kimppasauna

Mitä mieltä

Mitä mieltä olette, onko korrektia saunoa yhdessä alastomana, esim. kaksi paria?

41

7113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi edes

pitäisi

• Luon_nollis_ta

Miksi ei pitäisi?

Suomessa on aina saunottu. Saunassa ollaan perinteisesti ilman vaatteita. Suhtautumisensa jokainen joutuu valitsemaan itse. Minusta yhdessä saunominen on hauskaa ja se säästää saunan lämmityksessäkin.

Seksillä ja saunalla ei ole suoraa yhteyttä. Sen vuoksi ei tarvitse jättää saunaa väliin. Kenenkään ei kuitenkaan pitäisi joutua yhteissaunaan vastoin tahtoaan.

• Arkajalkako

Sehän on luonnolist, että saunassa ollaan alasti. Jos ei pelissä ole mitään seksuaallista on se ihan ok tuttavien kesken. Onhan saunominenkin hauskaa hyvässä seurassa.

Jos ilmassa on erotiikkaa ja itse haluaa sitä, on sauna oiva paikka aloittaa pieni seikkailu. Selän pesu ja siinä pientä lipsumista, siitä se lähteä, mutta vain jos kaikki sitä haluaa.

• jaa...

"Jos ei pelissä ole mitään seksuaallista on se ihan ok tuttavien kesken."

Just. Pelissä ei ole mitään seksuaalista, mutta yhtäkkiä selkää pesiessä kädet lipsuvatkin ties minne. Hoh-hoijaa.

Mikäs siinä jos tykkää, mutta luin jotenkin rivien välistä, että tämän viestiketjun aloittaja puhui pelkästä saunomisesta. Ja se on minusta pareittain melko outoa.

• pelissä...
        jaa... kirjoitti:

"Jos ei pelissä ole mitään seksuaallista on se ihan ok tuttavien kesken."

Just. Pelissä ei ole mitään seksuaalista, mutta yhtäkkiä selkää pesiessä kädet lipsuvatkin ties minne. Hoh-hoijaa.

Mikäs siinä jos tykkää, mutta luin jotenkin rivien välistä, että tämän viestiketjun aloittaja puhui pelkästä saunomisesta. Ja se on minusta pareittain melko outoa.

EI TIETENKÄÄN ole mitään seksuaalista, "muuten vain" yht'äkkiä mennään yhdessä tuttavapariskunnan kanssa saunaan... seuraukset näistä saunomisista kyllä tiedetään...

Ihminen rakastaa leikkiä viatonta.

• höpöhöpöä
        pelissä... kirjoitti:

EI TIETENKÄÄN ole mitään seksuaalista, "muuten vain" yht'äkkiä mennään yhdessä tuttavapariskunnan kanssa saunaan... seuraukset näistä saunomisista kyllä tiedetään...

Ihminen rakastaa leikkiä viatonta.

Meillä on käyty ja käydään vaimon sisko ja sen mies usein porukalla saunassa, eikä mitään kimppakivaa olla harrastettu.

• huh...

Että kaksi paria ja kimppasauna... kyllä kuulostaa sille, että ainakin tätä ehdottaneella pariskunnalla saattaa olla vähän muutkin asiat mielessä kuin pelkkä yhteinen saunominen.

Sekasaunominen on "normaalia" silloin, kun paikalla on iso ryhmä juopuneita ihmisiä.

• Petter X

En halua:
      - että toinen mies voi katsoa naistani alasti
      - että naiseni näkee minun katsovat toista naista alasti

Saunassa voidaan käydä miehet yhdessä ja naiset yhdessä. Ihan turha alkaa sähläämään tuon pidemmälle. Ei vain ole mitään syytä.

• nii nii

Ai no voi naisetkin katsoa miehiä.

• minä.

Arvostan mielipidettäsi erittäin suuresti:

• Itsetuntokysymys
        nii nii kirjoitti:

Ai no voi naisetkin katsoa miehiä.

Katsoo mitä katsoo. Jos on mustasukkainen, kumppaniaan ei voi päästää mihinkään näköpiirinsä ulkopuolelle. Eikä saunaan toisten kanssa edes itse mukan ollen.

Itsetuntoa ei voi ostaa kaupasta. Se joko on tai sitä ei ole. Jos ei luota itseensä, miten voisi koskaan luottaa toiseen?

• Siru.

Me ollaan erään ystäväparisukkan kanssa saunottu vuosia yhdessä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

• niin miksi ei

Monta kertaa pistetty bileilaan päätteeksi pikkutunneilla sauna lämpimäksi eikä sitte ole jaksanut odotella mitään vuoroja, joten kaikki halukkaat sekaisin sisään vaan. Ilmeisesti ollaan riittävän hyviä ja vanhoja kavereita, kun ei ketään enää kiinnosta toisten kumppanien kyttääminen siinä mielessä.

• Helveetti

Aika perverssiltä kyllä kuulostaa...

• Papeete1

en suostuisi. Minun korviini tuo kuulostaa vähän lämmittelyltä kimppakivaa tai parinvaihtoleikkejä varten. Pariskuntien kanssa on menty aina niin että eka menee vaikka naiset ja sitten miehet omissa porukoissaan.
      Olen ollut joskus jossain bileissä sekasaunassa ja siellä oli enemmänkin kummankin sukupuolen edustajia mukana mutta kaikilla oli uikkarit päällä ja mun raja menee siinä.

• syyllistetty nainen

Olipa mukava lukea tämän jutun kannanottoja,kun minua on syyllistetty kyseisen asian tiimoilta koko aikuisiän,kun en öoe ollut halukas mihinkään kimppasaunomiseen.Olen kuulemma tiukkapipo,olevinaan ylpee,ym ym,vaikka olen aika ujo monissakin,nimenomaan alasti pippaloimiseen vieraiden ja tuttujenkin aikana ,erästin nainen jopa soitti asikseen mulle,kun kutsui itsensä kylään mun miehen(vanhoja)tuttuja veneilivät ja alastomana ottivat aurinkoa ei yleisellä rannalla,että onko se nyt niin paha asia,kyllä minusta oli,meinasin purkaa jopa kihlauksemme,hänen mielestään se oli kuulemma aivan "normaalia"heidän piireissään,horatsu mikä horatsu,ei kyllä tulevana kesänä esittele per....ainakaan mun miehelle.

• Papeete1
        syyllistetty nainen kirjoitti:

Olipa mukava lukea tämän jutun kannanottoja,kun minua on syyllistetty kyseisen asian tiimoilta koko aikuisiän,kun en öoe ollut halukas mihinkään kimppasaunomiseen.Olen kuulemma tiukkapipo,olevinaan ylpee,ym ym,vaikka olen aika ujo monissakin,nimenomaan alasti pippaloimiseen vieraiden ja tuttujenkin aikana ,erästin nainen jopa soitti asikseen mulle,kun kutsui itsensä kylään mun miehen(vanhoja)tuttuja veneilivät ja alastomana ottivat aurinkoa ei yleisellä rannalla,että onko se nyt niin paha asia,kyllä minusta oli,meinasin purkaa jopa kihlauksemme,hänen mielestään se oli kuulemma aivan "normaalia"heidän piireissään,horatsu mikä horatsu,ei kyllä tulevana kesänä esittele per....ainakaan mun miehelle.

olen minäkin mutta sanon kyllä mielipiteeni sillä tyylillä että tehoaa ja mua on turha alkaa haukkuun miksikään tiukkapipoksi tai ylpeeksi, minun erittäin laajasta törkeys-sanavarastostani löytyy kyllä materiaalia antaan välittömästi kyseisille henkilöille viiltävä pika-analyysi heidän seksuaalisista taipumuksistaan, päämääristään yms.

Se on aivan eriasia jos kaikki on siihen halukkaita mutta ketään ei saa siihen pakottaa eikä varsinkaan alkaa pilkkaan, mielestäni se jo osoittaa sen ettei ensisijainen tarkoitus olekkaan siinä lämminhenkisessä viattomassa saunomisessa vaan jossain muussa.

Jos minun pihaani tai mahdollisen mieheni eteen tulis itseensä paljasteleen joku akka niin vippaisin sen nopeammin kuin kerkeis kissaa sanoon pitkin pihatietä niin ettei kantapäät maahan osuis eikä kerkeis edes lumppujaan mukaan ottaa, ne voisin sitten heittää perässä tai jos tarpeeksi suuttuisin niin sais akka paljastella oikein kunnolla itseensä ja kävellä nakuna kotiinsa :D

• logiikan puolella sama keskustelu, hiukan suvaitsevampia vastauksia tosin.
      Täysin normaalia saunoa yhdessä. Ja alasti, voi hyvänen aika...

• parina

En mene kimppasaunaan toisen, edes tutun pariskunnan kanssa yksin tai naiseni kanssa. Ensin naiset, ja kun laittavat tukkaansa, on miesten vuoro.

Olen ollut sekasaunassa kyllä, silloin monta miespuolista ja kaksi naispuolista, nuoria olimme kaikki ja puhuimme maailmanparannuspuheita, se oli sitä aikakautta. Mitään seksipuuhia ei saunassa tai sen jälkeen harjoitettu.

• ....

Miksi sekasaunojat itse ovat aina etunenässä tekemässä saunomisesta isoa numeroa? En oikein ymmärrä sitä, että jos kerran heidän mielestään siinä ei ole mitään ihmeellistä, niin miksi he silti tivaavat vastauksia niiltä joita ei sekasaunominen yksinkertaisesti kiinnosta? Ikään kuin olisi jokin velvollisuus osallistua sekasaunasessioihin...

• Ele-na

Mulla on tuttavapariskunta, jonka mies on hieman piilopervo. Haluaa antaa itsestään viattoman kuvan.

Tää mies kerto mulle, että oli pyytänyt tuttavia saunomaan kotiinsa. Siinä oli sitten käynyt niin "kamalalla" tavalla että yhden pariskunnan mies oli katsonut tän mun tuttavamiehen vaimon "kalleuksia" sillä silmällä. Tää mun tuttu mies vouhkasi tästä asiasta MULLE (oon nainen), ja kysy mun mielipidettä: "Eiks oo kauheeta, et ei ees saunaan voi mennä tuttujen kanssa kun saa pelätä et jollain on seksi mielessä?".

Mitä tohon on sanomista. Tiesin tän miehen omat fantasiat, ja en voinut sanoo muuta kun että "parempi ettet kutsu enää saunojia teille".

• ihmissuhteita

En mene saunaan tuttavapariskuntien kanssa. Se ei ole ystävyyttä. Outoa olisi.

Tiedän kyllä, että joskus 70-luvulla tuttavien kanssa saunominen ei ollut ihan harvinaista. Äitini, joka on melko häveliäs, kertoi joskus, että vain todella hyvien ystäväpariskuntien kanssa on saunottu yhdessä.

Tämäkin kuulostaa minusta oudolta, mutta uskon kyllä, että aikeet on olleet tuolloin suht. viattomat. Se oli ajan tapa, ei ole välttämättä enää.

• 70-l:n lapsi

Lapsuudesta muistan miten isossa mökkisaunassa oli samalla kertaa sekä oma että tuttavaperhe lapsineen kaikkineen.

Joskus pärevalon aikaan maataloissakin vielä saunottiin yhdessä, isännät emännät piiat ja rengit.

Kaipa jossain vaiheessa ollaan amerikan malliin siinä pisteessä että on omituista jos omat keskenkasvuiset lapset saunovat vanhempiensa kanssa.

• Hard Talk
        70-l:n lapsi kirjoitti:

Lapsuudesta muistan miten isossa mökkisaunassa oli samalla kertaa sekä oma että tuttavaperhe lapsineen kaikkineen.

Joskus pärevalon aikaan maataloissakin vielä saunottiin yhdessä, isännät emännät piiat ja rengit.

Kaipa jossain vaiheessa ollaan amerikan malliin siinä pisteessä että on omituista jos omat keskenkasvuiset lapset saunovat vanhempiensa kanssa.

Kun normaaleista asioista tulee epänormaaleita ja epänormaaleista normaaleita niin ihminen on aika hukassa itsensä kanssa... kyse nyt on kuitenkin saunomisesta.

• 70-l.l.
        Hard Talk kirjoitti:

Kun normaaleista asioista tulee epänormaaleita ja epänormaaleista normaaleita niin ihminen on aika hukassa itsensä kanssa... kyse nyt on kuitenkin saunomisesta.

Ihmettelinkin juuri tätä miten äkkiä ikivanha kansan kulttuuri unohtuu ja muuttuu.

• Hard Talk

Oltiin kerran työporukan kanssa mökillä ja yksi nainen tuli meidän miesten kanssa yhtä aikaan saunomaan. Täytyy sanoa että kyllä muut naiset oli aika varautuneita loppuillan vaikka mitään muuta ei tapahtunut kun että yksi nainen ja 5-6 miestä oltiin saunassa ihan normaalisti. No jälkikäteen muiden naisten varautunut käytös hymyilytti muo hieman kun tätä yhtä lainsuojatonta naista pidettiin jotenkin ilmeisesti vaarallisena... tms. No hän siis vaan uskalsi tulla ilman vaatteita miesten kanssa saunaan, siis saunaan ei mihinkään seksi juttuihin ... tms.

No yksikään meistä miehistä ei heittänyt tälle naiselle saunassa mitään ylimääräistä... kyllä puheet oli meillä kaikilla "korostuneesti" maallisissa asioissa.

No nainen oli ammatillisestikin tosi arvostettu työporukassa ennen ja jälkeenkin tämän reissun meidän miesten kesken. No korkeintaan miesten kesken jälkikäteen juteltiin että olipa " Sofialla" kauniit "silmät"...

• saunatonttu -

Tuollaisille naisille on oikein nimikin olemassa, mutta kasvatettuna ihmisenä jätän sen nyt sanomatta. H:lla se alkaa.

• ...
        saunatonttu - kirjoitti:

Tuollaisille naisille on oikein nimikin olemassa, mutta kasvatettuna ihmisenä jätän sen nyt sanomatta. H:lla se alkaa.

Huumorintajuinen.

• Hard Talk
        saunatonttu - kirjoitti:

Luuelen... että aika harva ihminen tajuaa oikeasti mikä siinä oli takana, ja varmaa on että se vaatii hieman ymmärrystä ... Luulen että harvaa naista on kohdeltu niin korostuneen kohteliaasti saunassa.

Toisaalta aika suuri ristiriita siinä oli miten muut naiset suhtautui häneen kun kyseessä oli fyysisesti vaan ja ainoastaan saunominen.

No jos homma olisi ollut toisinpäin yksi mies j.n.e ... niin siellä olisi varmaan ollut poliisi ja palokunta paikalla mokille jääneiden naisten osalta hälytettynä...

Pointti tossa vaan on se, että ihmiset tekee normaaleista asioista joskus epänormaaleja ja epänormaaleista normaaleja... Kyse nyt vaan oli kuitenkin sanomisesta vaikka myönnän aika moni meistä varmaan pinnisteli itsensä kanssa että ajatus ei lähde harhailemaan.

MItä se sana suvaitsevaisuus oikein tarkoitti?

• yksin saunoja

En ota kantaa onko se korrektia, mutta minä kyllä tykkään saunoa ihan vaan yksinäni (tai korkeintaan mieheni kanssa). En oikein oo löytäny tosta kimppasaunomisesta (naistenkaan kanssa) mitään kovin hauskaa, mulle sauna on sellanen paikka jossa olen mieluiten yksin ja hiljaa ja rentoudun. Olen siinäkin mielessä ilmeisesti poikkeustapaus, että minusta juominen ja saunominen ei kuulu yhteen, kännissä en viihdy saunassa.

• ...

Kyllä siinä joku heistää saattaa tiirailla.

• Kaisu.

Ompas melko tiukan sävyisiä kommentteja. On minun vaikea tajuta miksi niin monet yhdistävät seksin saunaan. Kimppa sauna tuttava pariskunnan kanssa on aivan luonnollista ja hyvässä seurassa saunassakin on mukavaa.

Seksi saunassa on mielestäni huonoa. Nuorena on sitäkin tullut kokeiltua, mutta ei kimpassa vaan poikakaverin kanssa. Sauna on liian kuuma ja kostea paikka seksiin. Tulee siinä touhussa hiki muutenkin. Hölmöa on heti rinnastaa seksi ja sauna toisiinsa.

Mene vain saunaan tuttavapariskunnan kanssa. Jos et pidä, niin älä mene toiste. Et voi tietää ellet kokeile. Jos et kokeile, voit katua. Mikäli alkaa olla seksualisuutta ilmassa, lähde pois.

Seksin ja saunan yhdistämisessä pitää olla kaikkien siihen halukkaita, ja sopia asia etukäteen, ettei tule epämielyttäviä yllätyksiä.

Kukapa sitä muuten saunaan vaatte päällä menisi?

• löylykauha

se nyt kuitenkin on ihmisen normaali reaktio katsoa toisia, oli ne sitten vaatteet päällä tai ei, joten en kyllä menisi mikäli en nimenomaan haluaisi katsella tai tulla katselluksi.

Ihan varmasti vaik olis kuin tuttavapariskunta ja ehkä juuri silloin, katsastetaan millainen kaverin muija/mies on. Aika outoo. Ehkä sopii joihinkin kulttuureihin, mut ei välttämättä tänne arktisiin olosuhteisiin. Silloin harvoin kun täällä paljasta pintaa näkee, niin eipä sitä voi olla katsomattakaan.

• 1säpappa

No en mä ainakaan mene saunaan katseltavaksi tai katselemaan. Saunaan mennään saunomaan. Mieluiten seurassa ja tietenkin ilman vaatteita.

• bua-ha-haa

Hmm.. jos sinä menet saunaan katselemaan ja katseluttamaan itseäsi, niin mitä sinusta kertoo se, että käyt poikaporukassa saunassa?

• fgkfgkfg

siinä mielessä, että heitä ei kiinnosta katsella miesten alastomia kroppia, joten he suhtautuvat sekasaunaan neutraalisti. Ainoat kaksi syytä, miksi sekasaunominen haittaa naisia, on että ollaan mustasukkaisia, jos oma mies menee jonkun kauniin naisen kanssa saunaan tai jos nainen ei halua, että vieraat miehet näkevät hänet alasti. Tässäkin asiassa siis voidaan nähdä, kuinka itsekeskeisiä naiset ovat.

• plond

Kimppasuna on kiva.
      siellä voi katsella muita ja miettiä minkä kepposen tekis,isännälle vai emännälle ,molemmat käy-
      ja on sitä persettä tullu kimppasaunasta

• adonistheman

Olen yhden kerran ollut kimppasaunassa. Kun naiset näkivät penikseni alkoi jokainen vuorotellen sitä tavoitella. Aloin myös esinahkaanivedellä edestakaisin. Sillä samaisella reissulla tein tähän maailmaan viiden lapsen alun. Olen adonis.

• mies36cm

Rakastan kimppasaunaa.

• korrektia

On epäkorrektia kieltäytyä saunomasta niinkuin Suomessa on tapana. Suomessa saunotaan alastomana riippumatta sukupuolista. Myös toisiaan tuntemattomat saunovat yhdessä mm. yleisissä saunoissa. Korrektia ei ole muiden vaatiminen tai painostaminen yhdessä saunomiseen.

• kljsdlaksdjfalk

Riippuu tilanteesta ja ihmisistä. Meillä on ystäväpariskuntia, joiden kanssa olisi/ on ihan ok saunoa, ja toisia, joiden kanssa ei missään nimessä (ei esim. tunneta riittävän hyvin tai tiedetään että esim. ovat taipuvaisia tirkistelyyn, likistelyyn tai mustasukkaisuuteen. Tai kainouteen, ei ketään saa sekasaunaan painostaa).

Mutta mielestäni sekasaunominen on ihan korrektia toimintaa, kunhan kaikilla osallistujilla on about samat aikomukset sen suhteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6303
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      889
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      864
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      819
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      769
    Aihe