Julius Krohn taisi olla piiloislamisti, kun hän kirjoitti virteen "hallejuja halulla". Sehän kuulostaa aivan joltain minareetista huudetulta. Enää Muhammed puuttuu. Ei tuo suomeakaan voi olla...
Piilo-islamismia virsissä!
7
1032
Vastaukset
- heko
jos latomossa sattui virhe, sen pitikin olla alunperin "Halle, luja halulla!"
- heinrich
Entisessä virsikirjassa oli muutamassa virressä sana "eijaa". Mitä se tarkoittaa ja mistä se tulee?
- piättelen, uoon siis olemasa
heinrich kirjoitti:
Entisessä virsikirjassa oli muutamassa virressä sana "eijaa". Mitä se tarkoittaa ja mistä se tulee?
samaa kastia esko ahon muinaisen ei-sosialisti määritteen kanssa... eli eijaa = epä-jaa, eli kielteinen ilmaisu.
- prest
heinrich kirjoitti:
Kyllä nykyisessäkin virsikirjassa on, mm. 619 alkaa kyseisellä sanalla. Sivustossa evl.fi annetaan selityksenä, että lähtökohtana on latinan eia, riemunhuudahdus. Eikä sen merkitystä tarvitse sen enempää suomentaa kuin esim. hurraa-huutoakaan.
- Matti E Simonaho
" Jotkut ihmiset ovat nopeita osoittamaan ja näyttämään kuinka toinen seisoo paskassa, ymmärtämättä - tai se on heidän tapa piilottaa -, että he ovat täynnä sitä. " - Matti E Simonaho
- prest
evl.fi-sivusto osaa kertoa, että Halleluja on hepreaa ja merkitsee 'ylistäkää Jumalaa'. Islamissa sitä tuskin käytetään.
- virsiii
olen samaa mieltä, se on kaivertanut jo jonkun aikaa minun mieltäni... :) hyvä kun selvensit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986178KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495657Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602673Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072098Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071808- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811290- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331068