Heippa!Olenpa parikymppinen naisen alku,mitat 65kg/171cm. Kesään mennessä haluaisin kiinteytyä ja laihtua mieluiten 60kiloiseksi(mieluiten 55,niinkuin olin kaauan sitten;) )
Mutta asiaan!Mulla on tommonen tavanomainen ministepperi ja sillä oon polkenu puolen tunnin verran n. kolme kertaa viikossa. Mietin tässä että kumpi olisi kannattavampaa (ja nopeampaa kiinteytymisen kannalta),tehdä joka päivä n.10-30 minuutin reeni vai jatkaa tuota kolme kertaa viikossa rutiinia?Ruokatottumukset mulla on kyllä ihan kunnossa,ainoastaan kuntoiluun tarvisin vinkkejä
Ja onkos täällä ketään joka ylipäätään steppailee?Kuinka nopeesti on kilot karissu ja sentit lähteny?Kertokaa ihan kaikki,täällä yksi utelias odottelee :)
stepperillä kondikseen??
8
4590
Vastaukset
- tulokset eivät olleet häävit
Ostin sen polvikuntoutuksen takia. Leikkauksen jälkeen piti polkea kuntopyörää, mutta polvi ei kestänyt kuin 20min yhtä menoa. Kivut oli sietämättömät. Vaihdoin stepperiin lennosta ja taas kuntopyörää,...
Ongelma on se, että ministepperillä en saa sykettä nousemaan leposykkeestä juurikaan. Siinä on niin onnettoman pieni liike, ettei sillä ole liikunta-arvoa ollenkaan. Kuntosalien isot stepperit vastaa portaiden nousua. Ministepperi vastaa nukkumista.
Ok nilkat oli ensimmäisen kerran jälkeen hieman treenatun oloiset.
Stepperi alkoi käryämään yksi päivä, kun oikein kokeilin, että voiko tällä kuntoilla. Putket savusi niin, että se piti heittää parvekkeelle haisemaan.
Yksi sukulainen halusi sen, kun se näki lojumassa. Annoin sen lahjaksi. Eipä tarvinnut kantaa itse sitä roskikseen.
Mene ennemmin reippalle iltalenkille ja vedä parit mäkivedot. - Ei riitä
mitenkään pelkkä stepperi,ellet painata sillä joka päivä monta tuntia. Suosittelen myös lenkkeilyä, mut sitten myös aerobic on erittäin hyviä. Kannatta siekin käydä vähintään kolme kertaa viikossa.
- SSteppaajA
MOIKKA! Kyllä mä uskon et ihan tavallinenkin stepperi toimii kiinteytyksessä. Kyl mä ainakin saan sykkeen nousemaan sillä. Tee stepperin lisäksi myös joitakin lihaskntoliikkeitä, kuten vatsa/selkälihaksia, käsipainoilla hauiksia...yms. Jos vain ikinä intoo riittää niin ala käymään salilla-sillä kiinteydyt parhaiten. Ota vaikka kaveri mukaan niin on mukavempi aloitella uutta lajia.
Liikuntaa kannattaa harrastaa vähintään kolme kertaa viikossa. Aluksi riitää varmasti jos poljet puoli tuntia kolme kertaa viikossa. Pikkuhiljaa voit lisätä aikaa/kertoja. Kuitenkin niin että jää ainakin yksi lepopäivä. Muista myös venytellä hieman treenin jälkeen!!
Juo paljon vettä ja vältä suolaista ruokaa, se auttaa myös kiinteytymisessä. - Step Step...
MOIKKA! Kyllä mä uskon et ihan tavallinenkin stepperi toimii kiinteytyksessä. Kyl mä ainakin saan sykkeen nousemaan sillä. Tee stepperin lisäksi myös joitakin lihaskntoliikkeitä, kuten vatsa/selkälihaksia, käsipainoilla hauiksia...yms. Jos vain ikinä intoo riittää niin ala käymään salilla-sillä kiinteydyt parhaiten. Ota vaikka kaveri mukaan niin on mukavempi aloitella uutta lajia.
Liikuntaa kannattaa harrastaa vähintään kolme kertaa viikossa. Aluksi riitää varmasti jos poljet puoli tuntia kolme kertaa viikossa. Pikkuhiljaa voit lisätä aikaa/kertoja. Kuitenkin niin että jää ainakin yksi lepopäivä. Muista myös venytellä hieman treenin jälkeen!!
Juo paljon vettä ja vältä suolaista ruokaa, se auttaa myös kiinteytymisessä. - Voit käyttää sitä
treenipäivien välillä, kun katsot telkkaria. Ajan kuluksi sitä voi steppailla.
Sulla täytyy olla todella huono kunto, jos sillä saat sykkeen ylös. Jos se syke nousee sillä, niin sillähän sitä kannattaa kuntoilla sitten ainakin alkuun.
Tuloksia saa lenkkeilemällä parhaiten. Nyt kun kevät tulee, niin aja pyörällä sykemittarin kanssa, sopivalla vaihteella ja kierroksia tarpeeksi. Kunto nousee ja kilot karisee.
Siis kun sillä stepperillä ei sitä kuntoa saa, niin ei sillä kilotkaan karise. - toimii muuten
Minä olen polkenut twist-stepperiä nyt pari kuukautta, normaalisti 45-60min kerralla. Ja vastoin edellisen kirjoittajan väitettä, kyllä sillä syke nousee ja hiki virtaa vaikka kunto olisikin ok. Minä ainakin tunnen olevani ihan hyvässä kunnossa ja silti steppaaminen tuntuu. Tiedä sitten millaisilla rupusteppereillä jotkut kirjoittajat ovat tepastelleet tai kuinka kovalla askeltahdilla...
Elikäs kyllä olen huomannut vaikutuksia. Käytän stepperiä pyöräilyn (3-5 kertaa viikossa 40min) ja koripallon (60-90min n. kerran viikossa) lisänä. Steppauksen yhteydessä teen 2 kertaa viikossa käsi- ja vatsa/selkätreenin. Ja tykkään ihan sikana. Hyvää ohjelmaa katsellessa aika menee kuin siivillä ja kalorit kuluu.
Eli kyllä keskikuntoinen saa - ainakin hyvällä - stepperillä sykkeen nousemaan. Ja jalkalihakset sekä yläselkä saavat hyvää treeniä. Ei muuta kuin kokeilemaan.- mira-karo
Joo, en minäkään tunne itseäni mitenkään rapakuntoiseksi,oon kuitenkin suht säännöllisesti jotakin harrastanu..Ja kuntosali kuuluu ohjelmistoon kyllä muutaman kerran viikossa.Mutta siis joka tapauksessa hiki virtaa kun oon kymmenenkin minuuttia stepannut ja väkisin aina saavutan ton puoltuntia.Joten kyllähän siitä sit jotakin hyötyä täytyy olla..
Kaippa minä jatkan tuota steppaamista,kun kalorilaskimen mukaan siinä kuluu 200kaloria 30minuutissa..Ja jaloissa tuntuu ihan mukavasti. - paikkansa
mira-karo kirjoitti:
Joo, en minäkään tunne itseäni mitenkään rapakuntoiseksi,oon kuitenkin suht säännöllisesti jotakin harrastanu..Ja kuntosali kuuluu ohjelmistoon kyllä muutaman kerran viikossa.Mutta siis joka tapauksessa hiki virtaa kun oon kymmenenkin minuuttia stepannut ja väkisin aina saavutan ton puoltuntia.Joten kyllähän siitä sit jotakin hyötyä täytyy olla..
Kaippa minä jatkan tuota steppaamista,kun kalorilaskimen mukaan siinä kuluu 200kaloria 30minuutissa..Ja jaloissa tuntuu ihan mukavasti.Vertailuna voisin sanoa, että oikea kuntosalistepperi kuluttaa melkein kaksi kertaa enemmän tunnissa. Tosin se vaatii enemmän hikeä, mutta sillä pääsee siihen. Ministepperi on aika kälynen pienen liikkeen tamppauskone, joka rasittaa vain hermoja ja nilkkoja. Tämä on siis oma mielipiteeni ko. rakkineesta.
Tuota menoa sinulla kuluu siis 400kcal/tunti. Ok, jos tyydyt siihen. Ei tuossa kunto kovinkaan paljoa nouse ja kalorivaketta ei pääse juuri kehittymään. Itse en uhraisi aikaani tuollaiseen, kun normaalissa kevyessä hölkässä kuluu helposti 600kcal. Reippaassa kävelyssä pääsee 400kcal/tunti helposti myös. Kuntopyörällä pääsee tunnissa kevyesti 600...800kcal, riippuen fiiliksistä.
Mutta ok, jos se 400kcal riittää sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862