aivoverenvuoto

kärsivä

edelleen sama tyyppi kuin kyselin locked in jutusta..onko kokemusta laajan aivoverenvuodon saaneista omaisista/läheisistä,kun tilanne meni niin pitkälle että "potilas" vain on,hengittää itse ruoka menee letkulla,siihen sitten jää,silmät vain toimii.. ja ei suostu kuolemaan..(lääkärien sanomaa siistien)millään ei ole mitään merkitystä sanoo lääkäri,(kyseessä 60 vuotias),menossa viikko kahdeksan..onko kokemuksia kuinka kauan "lähtö laskenta" voi kestää,kun millään ei ole mitään merkitystä,ja mitään kokeita ei tehdä,kuolis huomena paikkoja tarvitaan..näin ajatellaan hyvinvointi suomessa..ja omaisilla käsitys että ymmärtää kaiken ei vain voi vastata kuin silmillä..ja siihen ei lääkärien aika ja kiinnostus riitä kokemuksia? tietoa?!

39

10366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväksyminen

      Lääkärit ja hoitohenkilökunta tekevät voitavansa. He eivät toivo kenenkään kuolemaa. Läheisen äkillinen sairastuminen on vain niin raskas kokemus, että sitä helposti alkaa epäillä ja jopa kuvitella kaikenlaista. Myöhemmin kun tilanteen on pysynyt käsittämään ja hyväksymään, tosiasioihin sopeutuminen palautuu normaaliksi. Asiasta puhuminen on hyödyllistä, jos siihen tuntee tarvetta ja jaksaa läpikäydä tapahtunutta. Itseltään ei pidä vaatia mahdottomia, vaan on jätettävä aikaa hyväksyä elämä sellaisena kuin se on.

      • kärsivä

        minä en kuvittele enkä toivo muuta kuin että pääsisi pois.. ei ole ihmisen elämää. ja kun väität että lääkärit tekee voitavansa,minä väitän että sinulla ei ole terveyskeskusta jos sitäkään parempaa tietoa, vajeesta ja heidän motivaatiosta mitä lääkärit ja hoitohenkilökunta,puhumattakaan potilaista sairaaloissa kärsii meillä hyvässä suomessa.ja jos et ääntä pysty pitämään saat odottaa.. kunnes sinut muistetaan..


      • lauri. marinpoika

        Vuosi sitten soitti eräs inkeriläsnainen. Hän aloitti, että minulla on venäjällä tytär
        joka on kaksikyntäkaksivuotias oopperalaulaja. Hän sai Petroskoissa esiintymis-
        lavalla aivoverenvuodon ja häntä ollaan siirtämässä parasta aikaa helikopterilla
        Pietariin leikkaukseen. Sano tytön nimi. Äiti sanoi tyttären nimen. Minä sanoin, no
        minäpä hyppään helikopteriin," _veri ei vuoda enää." Kun ne saivat saraalassa
        potiilaan viipaleröntgeniin, kohta Lääkäri kysyi, "kuka tämän teki,kuka tämän on
        tehnyt". Sinulta ei veri vuoda enää ja vuotanutta vertäkään ei ole enää. Tytär oli
        vastannut ruhallisesti, suomessa on eräs mies, joka näitä hmmia hoitelee. Äiti oli
        soittanut hänelle. Suomalainen lääkäri ei tälläistä kyselisi. Kuukauten kuluttua kä-
        veli kuvan kaunis nainen luokseni kiittämään lapsesen pelastamisesta.
        JK. Kaksi muutakin on pelastunut täysin terveeksi aivoverenvuodosta,ei enempää
        koska yhdeyden ottoja ei ole tullut enempää. Miksi???
        Ole JUMALAN työrukkanen.


      • idiootit
        lauri. marinpoika kirjoitti:

        Vuosi sitten soitti eräs inkeriläsnainen. Hän aloitti, että minulla on venäjällä tytär
        joka on kaksikyntäkaksivuotias oopperalaulaja. Hän sai Petroskoissa esiintymis-
        lavalla aivoverenvuodon ja häntä ollaan siirtämässä parasta aikaa helikopterilla
        Pietariin leikkaukseen. Sano tytön nimi. Äiti sanoi tyttären nimen. Minä sanoin, no
        minäpä hyppään helikopteriin," _veri ei vuoda enää." Kun ne saivat saraalassa
        potiilaan viipaleröntgeniin, kohta Lääkäri kysyi, "kuka tämän teki,kuka tämän on
        tehnyt". Sinulta ei veri vuoda enää ja vuotanutta vertäkään ei ole enää. Tytär oli
        vastannut ruhallisesti, suomessa on eräs mies, joka näitä hmmia hoitelee. Äiti oli
        soittanut hänelle. Suomalainen lääkäri ei tälläistä kyselisi. Kuukauten kuluttua kä-
        veli kuvan kaunis nainen luokseni kiittämään lapsesen pelastamisesta.
        JK. Kaksi muutakin on pelastunut täysin terveeksi aivoverenvuodosta,ei enempää
        koska yhdeyden ottoja ei ole tullut enempää. Miksi???
        Ole JUMALAN työrukkanen.

        tyhmiltä rahat pois. siinä sen salaisuus.


    • pärjäähän

      No kannattaisi varmaan tehdä ko henkilön elämä mielekkääksi, mukavaksi ja suht normaaliksi, ainakin että kohtelee hyvin. Eikä toinen vaan yksin makaa, vaan on seuraa ja "tekemistä", aktiviteettia sopivasti. Kyllä hän tajuaa ja on mukana normaalisti vaikka mikään ei liiku. Silmilläkin vastaa kuitenkin.

      Kyllä lääkäreillä pitäisi olla kiinnostusta ilmanmuuta. Testejä voi olla. Vai mikä on tilanne. Miksi makuuttaa potilasta vaan?

      No lääkäri kai loppuviimeksi tietää onko se aika lähteä vai ei?? Onko hyvä niin vai ei? Kuinka laaja juttu oli. Kysele tietoa ja informaatiota. Ajattele myös itse.

      • ....

        Sitten sekin että onko tulossa mielekäs elämä jos ei paikat liiku, onko parempi lähteä? Ettei kärsi. Ei kukaan halua maata yksin koko loppuelämää.

        Vai onko kuntoumis mahdollisuutta tai onko omaisia ympärillä aina elämän loppuun asti?

        Vaikea asia.

        Jos lääkärit edes testais mikä on tilanne ja kertoisi muutenkin enemmän. Olette ehkä informaatio pimennossakin. Onko tietoa tästä taudista ja sen jälkeen...

        Silmät liikkuu ja hän vastaa. ?


      • ....
        .... kirjoitti:

        Sitten sekin että onko tulossa mielekäs elämä jos ei paikat liiku, onko parempi lähteä? Ettei kärsi. Ei kukaan halua maata yksin koko loppuelämää.

        Vai onko kuntoumis mahdollisuutta tai onko omaisia ympärillä aina elämän loppuun asti?

        Vaikea asia.

        Jos lääkärit edes testais mikä on tilanne ja kertoisi muutenkin enemmän. Olette ehkä informaatio pimennossakin. Onko tietoa tästä taudista ja sen jälkeen...

        Silmät liikkuu ja hän vastaa. ?

        Kyllä sinä pärjäät, ole positiivisella mielellä .. jotenkin .. kaikesta huolimatta. Niin voit antaa tälle henkilölle positiivisuutta.


      • ....
        .... kirjoitti:

        Kyllä sinä pärjäät, ole positiivisella mielellä .. jotenkin .. kaikesta huolimatta. Niin voit antaa tälle henkilölle positiivisuutta.

        Siis positiivisuutta siitä huolimatta ja hyviä hetkiä, oli miten oli.


      • kärsivä

        ja lämmin leipä..ei se yksin makaa.. ja olo on tehty paremmaksi kui hyvin aina siel on joku ..mitä minä sinulle todistamaan..kotona se asia tiedetään..lääkäreillä ei ole kiinnostusta,testejä ei tehdä..millään ei ole mitään merkitystä..lääkäri on kahdesan viikkoa sitte aloittanut meidän omaisten läheisen "Lähtölaskennan" mutta kun se "piru" ei ymmärrä kuolla pois..kyselty on ja myös "ajateltu" itse..et tiedä mistä puhut..joten anna olla..


      • kärsivä
        .... kirjoitti:

        Sitten sekin että onko tulossa mielekäs elämä jos ei paikat liiku, onko parempi lähteä? Ettei kärsi. Ei kukaan halua maata yksin koko loppuelämää.

        Vai onko kuntoumis mahdollisuutta tai onko omaisia ympärillä aina elämän loppuun asti?

        Vaikea asia.

        Jos lääkärit edes testais mikä on tilanne ja kertoisi muutenkin enemmän. Olette ehkä informaatio pimennossakin. Onko tietoa tästä taudista ja sen jälkeen...

        Silmät liikkuu ja hän vastaa. ?

        saatamme olla pimennossa tiedoista..kaikki voitava on kysytty tähän asti.kuka määrää sen lähtemisen?!koira saa armo kuoleman eli eläimet.. kun tilanne vaatii..ei ole meidän käsissä tämä tapaus on vain toivo.. pääsystä pois tiedämme tuhon noin laajuuden..siis noin..ja kyllä päästettäis se pois..vahva sydän se vain taistelee.. ainakin vielä..jep..etsippä tietoa locked in tilasta ja kerro minulle,en huvikseni täällä kysele..


    • testiä..?

      Tuolla aiemmassa oli että kysyit kuuleeko ja vastasi siihen. Mutta kyllähän voi kaikenlaista kysellä, ja puhua (positiivista ja normaalia). Ihan normaalisti. Ja kokeilla samalla reaktioita.. jos toinen jaksaa räpyttää vaan silmiä. Voi sukea 1 sek tai muuta silmät jos vastaa kyllä esim. Voi varmistella, jos tuli virherefleksi.

      • tuokin...

        Jos toinen ei osaa vastata kysymykseen juuri silloin, mitäs sit. Joku merkki. Pari kolme nopeaa räpytystä?

        Ei oli se jos ei reagoi räpytyksellä?


      • ....
        tuokin... kirjoitti:

        Jos toinen ei osaa vastata kysymykseen juuri silloin, mitäs sit. Joku merkki. Pari kolme nopeaa räpytystä?

        Ei oli se jos ei reagoi räpytyksellä?

        Siis mikäli nopea räpyttely on mahdollista...


      • kärsivä

        omainen on kyseessä..ja tiedän tasan tarkkaan virhe "räpytykset" ja..tahdosta riippumattomat..ja en puhu asioista näistä jos vain yhden kerran kysyin "kuuletko" ja ole rauhassa ei sinne vuoteen äärelle olla menty vain istumaan ja voivottelemaan käymme taistelua hyvin vointi suomessa...edelleen..


      • kärsivä
        tuokin... kirjoitti:

        Jos toinen ei osaa vastata kysymykseen juuri silloin, mitäs sit. Joku merkki. Pari kolme nopeaa räpytystä?

        Ei oli se jos ei reagoi räpytyksellä?

        kun joudut tilanteeseen että omainen..ei siinä merkkejä nopeita lyhyitä tarvita..sinä tiedät!ainut ero on että asia täytyy kysyä useammin ja varmistukseksi veilä kerran...kukaan meistä aina ole juttu tuulella ja ainut keino heillä oletan on silmät kiinni..vähemmästäkin pitäisi ymmärtää..kokeilla myöhemmin..kysymys esitetään niin että toinen "osaa" vastata elämä tulee opettamaan myös sinua aikanaan


    • heinäkuu

      kaikki oli ohi silmänräpäyksessä.
      Tänään tulee 8kk;tta tapahtuneesta ja tuntuu kuin se olis ollut eilen,niin "juurettomaksi" elämä meni hetkessä.
      Miehelläni ei ollut minkäänlaisia ennakko-oireita ,tuokio vain ja kaikki oli ohi.
      Hänellä oli laaja-alainen vuoto,sillä aivojen alueella ,joka lopettaa ensimäisenä sydämen toiminnan.Häntä lähdettiin viemään sairaalaan sydänkohtauksen saaneena,kotona elytettiin,kunnes voitiin siirtää sairaalaan.
      Ei mennyt kauaa,kun soitto tuli,ettei mitään ole tehtävissä.
      Kotona lääkäri sanoi,että on varauduttava siihen ,ettei mieheni olisi enää entisensä,koska aivot olivat olleet niinkauan hapettomassa tilassa.
      Ei ole helppoa hyväksyä lääkäreitten sanoma,niin julmalta kuin se kuulostaakin.
      Mekin pyysimme lasteni kanssa,että vielä kuvattaisiin ja tutkittaisiin,josko vielä ois kuitenkin jotain tehtävissä?
      Kylmältä kuulostava vastaus oli,ettei kannata hänen elintoiminnot on täysin koneen varassa.
      Hän oli koneessa vajaan vuorokauden kunnes omaiset saivat hyvästellä hänet,osa tuli pitkän matkan takaa.
      Lääkäri kysyi minulta ,että haluanko itse sulkea koneen?
      Minusta ei siihen ollut,esitin vain toiveen,että tipat jotka hänellä oli,annettaisiin mennä loppuun,sitten voi koneen kytkeä pois.
      Elämä sammui siihen,kun kone ei enään hengittänyt hänen puolestaan.
      Onko lääkärit kertoneet teille,millä aivojen alueella vuoto oli?
      Niin kauhealta kuin se omaisista kuulostaakin ,nuo lääkäreitten puheet,niin ainakin mieheni kohdalla he olivat oikeassa.
      Toivon sinulle ja läheisille jaksamista ja voimia
      -varmasti tuntee itsensä avuttomaksi,kun haluais auttaa läheistään ja aina lääkäreiltä saa saman
      kylmän vastauksen,ettei kannata,se jos mikä tuntuu
      pahalle.

      • kärsivä

        yö on ollut minun aikaani..perheen jälkeen..etsiä.. miettiä.. asioita.. tässä vaiheessa aikaa ja elämää toivoisin että olisimme kokeneet jotain saman kaltaista..menetys on aina sanaton arvaamaton asia,mutta jos vaihtoehtona on ihminen jonka elin toiminnot ei luovuta,kaikki toimii.. mutta siihen jää.. vaihtaisin osan milloin tahansa..mitään ilmoittamatta se saapui meillekkin..ero on se että "kaikki toimii edelleen" ei vain suostu luovuttamaan..


    • on tässä

      Se riippuu niin paljon siitä mitä aivojen aluetta vuoto on vahingoittanut.
      Esimerkkeinä Kalevi Hemilä ja Anitta Niemi jotka toipuivat vakavasta aivoverenvuodosta. Sitten tiedän erään joka sai alle nelikymppisenä aivoverenvuodon, kuntoutettiin ja liikkuu nyt kepin kanssa ja puhuu mutta pikkasen hitaasti.
      Sitten taas tiedän erään joka makasi 9 kuukautta kasviksena sairaalassa ja terveyskeskuksessa. Ei puhunut, edes sormet ei liikkuneet mutta silmistä kuulemma näki että tunnisti jonkun henkilön ja kuuli. Ja tunsin yhden vähän päälle nelikymppisen joka kuoli vuorokaudessa massiiviseen aivoverenvuotoon. Ja sitä vuotoaluetta ei pystytty leikkaamaan.

      • kärsivä

        olen tietoinen että riipuu siitä.. ja se sit sen vuoksi roikkuu..tässä eli menikö se toisin päin...sen uskallan sanoo et" tämä" ei ikinä enää kävele,sen ei edes lääkärien diagnoosien mukaan pitäisi enää olla hengissä..sattuu vaan olemaa ja yhdeksäs viikko saa heittää peliin pian ruokinta letku ainut joka pitää laitteissa kiinni.ei lämmittäny yhtään että vedät "lehden" jutut verrannoillisiksi tavallisen tallaajan sairaalla hoito elämään...sinä et tiedä mitään...


    • Karjalan heili

      koska tiedän,että hän on kyennyt hoitamaan potilasta,joka on aivoverenvuodon vuoksi tuomittu kuolemaan.Vanhempi naishenkilö-ilmoitettu että lähdetään viemään Hämeenlinnasta Helsinkiin operoitavaksi viimeisenä toivona pelastaa hänen henkensä ja kun tytär hetkeä myöhemmin soitti Hämeenlinnaan,siellä lääkärit huuli pyöreänä ihmetteli tilannetta,kun aivoverenvuotopotilas istuu sängyllä ja syö hyvällä ruokahalulla velliä.Näitä ihmeitä tapahtuu joskus-miksi ei myös sinun perheesi kohdalla?

      • kärsivä

        myöhäistä ajattelin tilanteemme vuoksi "viestisi" luettuani.. olin just lyömässä pillit pussiin,tulee tiukka aamu taas lasten herättyä.pitää lähteä keräämään voimia...pistän korvan taakse numeron..jota ehdotit..uusi aamu uudet toiveet..yrittänyttä ei laiteta..ja kiitos..


      • Liina
        kärsivä kirjoitti:

        myöhäistä ajattelin tilanteemme vuoksi "viestisi" luettuani.. olin just lyömässä pillit pussiin,tulee tiukka aamu taas lasten herättyä.pitää lähteä keräämään voimia...pistän korvan taakse numeron..jota ehdotit..uusi aamu uudet toiveet..yrittänyttä ei laiteta..ja kiitos..

        Olen pahoillani tilanteestanne. Neuvoja en osaa antaa.. Mielestäni on hienoa, että edes te omaiset jaksatte uskoa ja olette huomanneet tilanteen. Se on varmasti läheisellenne tärkeämpää kun uskottekaan! Olen joskus lukenut jostain ulkomaisesta toimittajasta tai kirjailijasta jolle tuli tuo sama locked in ja hän kirjoitti kirjan sairastumisen jälkeen. Siis avustajan avulla silmiensä liikkeillä. En tiedä mistä tuon kirjan saisi enkä valitettavasti edes kirjoittajan nimeä, mutta ehkä kirjastossa osataan auttaa. Muistelisin että hän oli joko ranskalainen tai englantilainen, mutta en ole varma. Voimia teille!


      • kärsivä
        Liina kirjoitti:

        Olen pahoillani tilanteestanne. Neuvoja en osaa antaa.. Mielestäni on hienoa, että edes te omaiset jaksatte uskoa ja olette huomanneet tilanteen. Se on varmasti läheisellenne tärkeämpää kun uskottekaan! Olen joskus lukenut jostain ulkomaisesta toimittajasta tai kirjailijasta jolle tuli tuo sama locked in ja hän kirjoitti kirjan sairastumisen jälkeen. Siis avustajan avulla silmiensä liikkeillä. En tiedä mistä tuon kirjan saisi enkä valitettavasti edes kirjoittajan nimeä, mutta ehkä kirjastossa osataan auttaa. Muistelisin että hän oli joko ranskalainen tai englantilainen, mutta en ole varma. Voimia teille!

        en tiedä puhummeko samasta kirjasta,yhden olen lukenut,miehestä joka kadulle kaatui ja...8 vuotta ollut locked in tilassa,ja siittänyt jopa lapsen (mikä mietitytti suuresti)minua lukijana..lisää tietty lukisin asiasta, tuntuu vain että,hyvin vähän tunnettu ja uskottu tilanne suomen maassa,asia joka ajatellaan olevan ainoastaan omaisen toiveajattelua..en edes ole tietoa löytänyt onko yhtään tapausta suomen maassa?!et usko miten lämpimän fiiliksen sain kun edes viitseit vastata..kiitos


      • Liina
        kärsivä kirjoitti:

        en tiedä puhummeko samasta kirjasta,yhden olen lukenut,miehestä joka kadulle kaatui ja...8 vuotta ollut locked in tilassa,ja siittänyt jopa lapsen (mikä mietitytti suuresti)minua lukijana..lisää tietty lukisin asiasta, tuntuu vain että,hyvin vähän tunnettu ja uskottu tilanne suomen maassa,asia joka ajatellaan olevan ainoastaan omaisen toiveajattelua..en edes ole tietoa löytänyt onko yhtään tapausta suomen maassa?!et usko miten lämpimän fiiliksen sain kun edes viitseit vastata..kiitos

        Vielä sen verran vastaan, että on Suomessa muitakin. Googlella löytyy jotain tietoa kun selaa pidemmälle eri otsikoita, ainakin yksi opinnäytetyökin aiheesta on tehty. Ja Husin sivuille vei joku otsikko, sielläkin saatta jotain olla, en vielä tarkemmin lukenut niitä.


      • 14+5
        Liina kirjoitti:

        Olen pahoillani tilanteestanne. Neuvoja en osaa antaa.. Mielestäni on hienoa, että edes te omaiset jaksatte uskoa ja olette huomanneet tilanteen. Se on varmasti läheisellenne tärkeämpää kun uskottekaan! Olen joskus lukenut jostain ulkomaisesta toimittajasta tai kirjailijasta jolle tuli tuo sama locked in ja hän kirjoitti kirjan sairastumisen jälkeen. Siis avustajan avulla silmiensä liikkeillä. En tiedä mistä tuon kirjan saisi enkä valitettavasti edes kirjoittajan nimeä, mutta ehkä kirjastossa osataan auttaa. Muistelisin että hän oli joko ranskalainen tai englantilainen, mutta en ole varma. Voimia teille!

        Kirjan ja elokuvan nimi on Perhonen lasikuvussa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhonen_lasikuvussa

        "Baubyn sairaus oli vaikea aivohalvaus, niin kutsuttu "Locked-in"-oireyhtymä. Hän pystyi liikuttamaan ainoastaan vasenta silmäluomeaan, mutta hänen aivonsa toimivat normaalisti. Baubyn puheterapeutti kehitti hänelle kommunikointijärjestelmän, jossa aakkoset oli järjestetty sen mukaan, miten usein ne esiintyvät ranskan kielessä. Bauby saneli toimittajalle tekstiä silmäänsä räpäyttämällä. Kirjain kirjaimelta syntyi teos, jossa Bauby kuvailee ahdistustaan sekä kertoo tarinoita paikoista, joissa hän käy omissa muistoissaan ja mielikuvituksensa siivin. Bauby kuoli maaliskuun 9. päivänä 1997, vain muutama päivä kirjansa ilmestymisen jälkeen."


    • Karjalan heili

      tilanteenne nyt?Sydämessäni olette koko perhe!Soititko Laurille?Kunpa voisin tehdä jotain-rukouksin perhettänne muistan...

      • lauri. marinpoika

        Paljon ihmiset ottavat yhteyttä. Joskus joutuu äärimmäisen tiukoille , mutta koi-
        tan kestää. Olenhan Jumalan työrukkanen. Kiitos!


    • lauri.marinpoika

      Aivoverenvuoto pysähtyy sekunnissa ja väli-matka saa olla kuinka pitkä tahansa.
      Olimme kultani kanssa Lantsarodella noin vuosi sitten ja sinne tuli kolme veren
      vuodon pysäytyspyyntöä ja kaikki vuodot pysähtyivät heti. Viimeisin pyyntö tuli
      ensiavusta.!!! Vunna 2003 kesäkuun 13 päivä. klo. 22.30 soitti hätäätynyt nainen soitti, että Hämeenlinnan sairaalan on viety 82 v. nainen jolla on laajaperäinen
      aivoverenvuoto, jota ei voi leikata ja oikea puoli on jo halvaantunut ja puheestakaan ei saa mitään selvää. Potilas oli parasta aikiaa "viipale koneessa."
      Kysyin nimen ja sanoin,"ei se veri vuoda enää." Tyttäret olivat paikalla, kun lää-
      ri loi sanonut,"HEI!mikä sille tuli, verenvuotohan pysähtyi ja vuotanut veri katosi.
      Mummo otettiin sänkyyn ja puhe selvisi ja seuraavana aamuna mummo matti hal-vaantuneella kädellään pinaatti veilliä suuhusa ja pääsi kotiin .On nytkin kunnossa

      • tpui

        kun noita harhoja tuppaa olemaan noinkin pahasti.


      • Matinpoika
        tpui kirjoitti:

        kun noita harhoja tuppaa olemaan noinkin pahasti.

        kokemuksesta voin sanoa, etteivät Laurin paranustyöt rajoitu verenpysäytyksiin. Minulle Sinä Lauri annoit suuren avun! Uskoa se vaatii ja valitettavasti sitä suurinta hätää ennen kuin ihminen riisuu häpeänsä ja antautuu suuremman voiman armoille. Ja Armoksi luen avun, jonka sain ja suurimman kunnioituksen annan Sinulle Lauri. Jumala antakoon Sinullekin terveyttä, voimaa ja kärsivällisyyttä tehdä pyyteetöntä työtäsi tässä pilkaajien maailmassa.


      • Matinpoika
        Matinpoika kirjoitti:

        kokemuksesta voin sanoa, etteivät Laurin paranustyöt rajoitu verenpysäytyksiin. Minulle Sinä Lauri annoit suuren avun! Uskoa se vaatii ja valitettavasti sitä suurinta hätää ennen kuin ihminen riisuu häpeänsä ja antautuu suuremman voiman armoille. Ja Armoksi luen avun, jonka sain ja suurimman kunnioituksen annan Sinulle Lauri. Jumala antakoon Sinullekin terveyttä, voimaa ja kärsivällisyyttä tehdä pyyteetöntä työtäsi tässä pilkaajien maailmassa.

        Juuri kun olimme järjestelemässä dokumenttielokuvaa Laurista, saimme suru-uutisia. Lauri menehtyi, joten nyt numerot ovat suljettuja. Siinä meni mahtava mies! Tämä on murheellista. Hän sai minut uskomaan ihmeisiin. Hyvästi Suuri Auttaja!


      • mies karjalasta
        Matinpoika kirjoitti:

        Juuri kun olimme järjestelemässä dokumenttielokuvaa Laurista, saimme suru-uutisia. Lauri menehtyi, joten nyt numerot ovat suljettuja. Siinä meni mahtava mies! Tämä on murheellista. Hän sai minut uskomaan ihmeisiin. Hyvästi Suuri Auttaja!

        kyllä laurista voi tehdä vielä dokumentin.eikun vaan hyrrät pyörimään.onhan elokuviakin tehty monista kuolleista ihmisistä.rauha hänen sielulleen


      • Laurin lapsenlapsi
        Matinpoika kirjoitti:

        Juuri kun olimme järjestelemässä dokumenttielokuvaa Laurista, saimme suru-uutisia. Lauri menehtyi, joten nyt numerot ovat suljettuja. Siinä meni mahtava mies! Tämä on murheellista. Hän sai minut uskomaan ihmeisiin. Hyvästi Suuri Auttaja!

        Mitä hemmetin dokumenttielokuvaa???


    • JK

      EI OLETIETOA

    • Anonyymi

      Minä menetin miesystäväni laajaan aivoveren vuotoon kolme viikkoa sitten,hän oli 4päivää teholla eikä mitään voitu tehdä .hänellä ei ollut mitään oireita se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hän putosi suorin jaloin lattialle ja meni tajuttomaksi eikä heränyt siitä ,että maanantaina hän lopetti hengityksen kun menin häntä katsomaan niin oli jo aivokuollut.että hän meni todella nopeasti.päivi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe