Mitäs siinä on väärin,jos adventistit haluavat tehdä Jumalan tahdon kymmenen käskyn kohdalla,kun toiset tekevät niin yhdeksän käskyn kohdalla?Mikä siinä niin ärsyttää,jos jotkut haluaa viettää lepopäivänään Jumalan siunaaman sapatin?
Eihän se ole yhtään sen lakihenkisempää,kuin sekään,että ei kieroile,eikä valehtele lähimäiselleen.Omantuntomme mukaanhan meidän kaikessa tulisi elää ja tehdä sitä,mikä hyvää on,eiks vain?
Minun omatuntoni ei halua niskuroida Jumalan yhtään käskyä vastaan,vaan TAHDON kaikessa kilvoitella Herran tiellä oikeudenmukaisuuteen, uskon antamalla voimalla.Jeesus minua siinä auttakoon Pyhän Henkensä kautta.Aamen.
Voi mitä vääntöä ja lakihenkiseksi leimaamista!
28
459
Vastaukset
- ero on!
Minä ainakaan en ole juutalainen. Lue Raamatusta kenelle sapatti asetettiin! Miten noin yksinkertainen asia on niin vaikea ymmärtää? Kenelle Jumala antoi käskyt noudatettavaksi Vanhassa testamentissa, sinulleko? Jeesus ei asettanut sapattia uuteen liittoon, vai sanoiko Hän "muista sapatti". Miksi vastustat Jeesuksen tahtoa?
- Jessica*
elää kunnollista ja oikeudenmukaista elämää?Onko se väärin jos ihminen on herkällä omallatunnolla Luojansa edessä,eikä halua osallistua tietoisesti mihinkään vääryyteen?Sekö se on väärin?Minä taas uskon että on väärin tehdä pahaa,kieroilla ja valehdella ym.Miten te oikein väännätte tämän asian?Eikö Jumala antanut ihmiselle omantunnon juuri siitä syystä,että hän kuunteleisi sitä?Sehän on Jumalan ääni sisimmässämme!
Omantuntonsa mukaanhan vain adventistitkin elävät,ei heillä mitään kivitauluja kainalossa ole!Uskon antamalla voimalla me elämme joko Jumalan tahdon mukaista elämää,tai sitten sen ulkopuolella.Näin se vain on,ei siinä ole mitään sen kummallisempaa! - sinuakin varten
Kaikille ihmisille on käskyt annettu. Kristuksessa ei ole kreikkalaista, eikä juutalaista.
Älä mene sorkkimaan Jumalan lakia. Se on Majeesteettirikos!
Kyllä käskyt ovat kaikille samat. Ei Jumala ole epäoikeudenmukainen ja lajittele tuolle käskyt kuuluu ja tuolle ei.
Uhri on annettu sinunkin puolestasi. Siitä voi jokainen uskova iloita, että Kristus on kuoleman voittanut. - pieni ero
siinä on vaikka et olekkaan juutalainen,Kymmenet käskyt on annettu meille kaikille,ja se haveksittu Sapatti on niissä Kymmenissä käskyissä, Sapattia ei saa irti kymmenistä käskyistä vaikka kuinka yrittäisi.Toinen asia on taas haluaako Sapattia noudattaa, sanoit että Jeesus ei asettanut Sapattia. Kyllä Hän asetti eikä sitä poistanutkaan, ja viellä siellä Sapatin kohdalla on että MUISTA.
Jos sinä et henkilö kohtaisista syistä halua viettää Sapattia niin älä edes taistele Sapattia vastaan, koska se on JUMALAN ASETUS IHMISKUNNALLE, tehty virkistys ja levon päiväksi, eihän se ole rangaistus meille vaan siunaus, miksi se sitten on niin vaikea käsittää? - laissa
pieni ero kirjoitti:
siinä on vaikka et olekkaan juutalainen,Kymmenet käskyt on annettu meille kaikille,ja se haveksittu Sapatti on niissä Kymmenissä käskyissä, Sapattia ei saa irti kymmenistä käskyistä vaikka kuinka yrittäisi.Toinen asia on taas haluaako Sapattia noudattaa, sanoit että Jeesus ei asettanut Sapattia. Kyllä Hän asetti eikä sitä poistanutkaan, ja viellä siellä Sapatin kohdalla on että MUISTA.
Jos sinä et henkilö kohtaisista syistä halua viettää Sapattia niin älä edes taistele Sapattia vastaan, koska se on JUMALAN ASETUS IHMISKUNNALLE, tehty virkistys ja levon päiväksi, eihän se ole rangaistus meille vaan siunaus, miksi se sitten on niin vaikea käsittää?Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? - Jumalaa
sinuakin varten kirjoitti:
Kaikille ihmisille on käskyt annettu. Kristuksessa ei ole kreikkalaista, eikä juutalaista.
Älä mene sorkkimaan Jumalan lakia. Se on Majeesteettirikos!
Kyllä käskyt ovat kaikille samat. Ei Jumala ole epäoikeudenmukainen ja lajittele tuolle käskyt kuuluu ja tuolle ei.
Uhri on annettu sinunkin puolestasi. Siitä voi jokainen uskova iloita, että Kristus on kuoleman voittanut.Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? - viettäjälle
Jessica* kirjoitti:
elää kunnollista ja oikeudenmukaista elämää?Onko se väärin jos ihminen on herkällä omallatunnolla Luojansa edessä,eikä halua osallistua tietoisesti mihinkään vääryyteen?Sekö se on väärin?Minä taas uskon että on väärin tehdä pahaa,kieroilla ja valehdella ym.Miten te oikein väännätte tämän asian?Eikö Jumala antanut ihmiselle omantunnon juuri siitä syystä,että hän kuunteleisi sitä?Sehän on Jumalan ääni sisimmässämme!
Omantuntonsa mukaanhan vain adventistitkin elävät,ei heillä mitään kivitauluja kainalossa ole!Uskon antamalla voimalla me elämme joko Jumalan tahdon mukaista elämää,tai sitten sen ulkopuolella.Näin se vain on,ei siinä ole mitään sen kummallisempaa!Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? - Jessica*
viettäjälle kirjoitti:
Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?laittomuuden opettaja.Jumalan kymmenen käskyä on koko oikeudenmukaisuuden perusta.Kysympä nyt,että miten sinä suosittelet elämään laittomuudessa?Kristus ei vie meitä laittomuuteen!Me emme elä senkummemmemmin lainalaisuudessa kuin tekään,teemme vain sitä,minkä oikeaksi tiedämme,miten sitten?Pitäisikö tehdä tahallisesti syntiä,vai mitä suosittelette?
- ANTANUT
Jessica* kirjoitti:
laittomuuden opettaja.Jumalan kymmenen käskyä on koko oikeudenmukaisuuden perusta.Kysympä nyt,että miten sinä suosittelet elämään laittomuudessa?Kristus ei vie meitä laittomuuteen!Me emme elä senkummemmemmin lainalaisuudessa kuin tekään,teemme vain sitä,minkä oikeaksi tiedämme,miten sitten?Pitäisikö tehdä tahallisesti syntiä,vai mitä suosittelette?
3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
3:23 Ja TÄMÄ ON HÄNEN KÄSKYNSÄ, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on MEILLE KÄSKYN ANTANUT.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut. - adventisti.
ANTANUT kirjoitti:
3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
3:23 Ja TÄMÄ ON HÄNEN KÄSKYNSÄ, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on MEILLE KÄSKYN ANTANUT.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.Kiitos sinulle adventisti sisar tai veli,kun toit tuon noin selvästi esille.Ei kukaan adventisti luule,saati usko olevansa pelastettu omien tekojensa kautta,mutta Rakkaus Jumalaan on apostolienkin mukaan se että pidämme hänen käskynsä,eivätkä ne ole raskaat.
- kuin .....
pieni ero kirjoitti:
Jos sinä et henkilö kohtaisista syistä halua viettää Sapattia niin älä edes taistele Sapattia vastaan, koska se on JUMALAN ASETUS IHMISKUNNALLE, tehty virkistys ja levon päiväksi, eihän se ole rangaistus meille vaan siunaus, miksi se sitten on niin vaikea käsittää?... adventisteille ei kymmeniä käskyjä ole annettu. juutalaasillekin vaan kymmenen! Kuinka monta kymmentä käskyä teillä on? ihanko kaksikymmentäkaheksan?
- siirtynyt uuteen liittoon
adventisti. kirjoitti:
Kiitos sinulle adventisti sisar tai veli,kun toit tuon noin selvästi esille.Ei kukaan adventisti luule,saati usko olevansa pelastettu omien tekojensa kautta,mutta Rakkaus Jumalaan on apostolienkin mukaan se että pidämme hänen käskynsä,eivätkä ne ole raskaat.
JA TÄMÄ EI TODELLAKAAN OLE RASKAS, MUTTA RAKKAUTTA SE EDELLYTTÄÄ.
Roomalaiskirje:
4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.
Jeesus- Jessica*
Jumalan tahdolle."Rakkaus Jumalaan on se,että pidämme hänen käskynsä,eivätkä ne ole raskaat."Ja tämä ei ole minun keksimä,mikä tahansa sananparsi,vaan apostoli Johanneksen kirjoittama ohje uudessa testamentissa.Joh.kirj.
- selittää
Jessica* kirjoitti:
Jumalan tahdolle."Rakkaus Jumalaan on se,että pidämme hänen käskynsä,eivätkä ne ole raskaat."Ja tämä ei ole minun keksimä,mikä tahansa sananparsi,vaan apostoli Johanneksen kirjoittama ohje uudessa testamentissa.Joh.kirj.
Matteuksen evankeliumi:
11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. - Jessica*
Jessica* kirjoitti:
OLEN MIELETÖN, kun suostun maalitauluksi tuntemattomien nimettömien ampua "pahan palavia nuolia". Nimettömät eivät kykene vastaamaan kirjoittelustaan, eivätkä itsestään saatikka lähimmäisestä. Se lohtu minulla on, että nimettömyydessä lymyävä aina tietää olevansa väärässä. Hän ehkä ottaa onkeensa, vaikka kiisteleekin.
Jumala on antanut ihmiselle nimen, jottemme joutuisi vastaamaan toisten virheistä. Rekisteröimättömillä ihmisillä ei ole tätä suojaa. Ihmettelen, mitä olenkaan kirjoittanut:
- - -
Juuri uskon tähdenhän ihminen haluaakin olla kuuliainen
- - -
Onhan sittenkin niin, että LAIN TÄHDEN ollaan kuuliaisia laille - ja uskon tähden kuuliaisia uskolle.
Rakkautta on käskyjen pitäminen - ja käskyt eivät ole raskaat, kirjoitin, apost. Johannesta siteeraten.
Mutta jäin miettimään, että miksi sitten Jeesus puhui työtätekevistä ja raskautetuista. Ja sanoi, että HÄNEN ikeensä on sopiva. Jeesus opetti myös, että se, joka rakastaa, ON JO TÄYTTÄNYT lain. Jos näin on, miksi lainkaan seurata lakia. Jos jo sydänkin tietää, mikä oikein on kussakin tilanteessa. Miksi pitää olla "kuuliainen" laille - miksei rakkaudelle, joka kaiketi täyttä kaiken paremmin?
Hikeennyin, kun havaitsin päätteleväni oikein. Eihän laki riitäkään! Pettääkö se ne, jotka siihen luottavat? Kun se vaatii vain ulkonaista kauneutta. Jeesus sanoikin lainnoudattajille, että ulkopuolelta olette kuin valkeaksi kalkittu, puhdas muuri. Mutta sisus on täynnä saastaa. Alkoi puistattaa kaikki katkerat ajatukseni, se kateus ja armottomuus.
Matteuksen evankeliumi:
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Matt 6:19 Jeesus vakuuttaa, että lakia noudattavaa ja opettavaa kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa. Kuitenkin Hän seuraavassa jakeessa sanoo, että "ellette noudata Jumalan tahtoa PALJON paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ETTE pääse taivasten valtakuntaan".
Onko se rakkaus, mikä saa noudattamaan Jumalan tahtoa "paljon paremmin"?
Raivostuin, en tiedä itsellenikö vai Raamatulle - vaiko laille, etsiessäni vastausta edelliseen.
Roomalaiskirje 7:3
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Miksi Paavali on noin varma? Että kuuliaisuus laille, on Kristuksen pettämistä. Juontuuko se siitä, että meidän ei pidä "kantaa hedelmää" laille - vaan Kristukselle? Eikä tekojen hedelmää, vaan rakkauden hedelmää? En enää tiennyt, luottaako itseensä vai lakiin vai Paavaliin - vaiko Rakkauteen. Kunnes sain vastauksen, sisimpääni se annettiin. Olen näet tässä oppinut sydäntäni kuulemaan. Että mikä on RATKAISEVAN tärkeää. Jo Mooses tiesi sen; ja minä kun luulin, että ratkaisevan tärkeää on totella Moosesta.
ROOM 9:13-18 :
13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin." [Mal. 1:2,3]
14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan. [5. Moos. 32:4; 2. Aik. 19:7; Job 34:10; Ps. 92:16]
15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]
16 RATKAISEVAA ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. [Ef. 2:8,9]
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." [2. Moos. 9:16]
18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]
Totteleminen ei siis ratkaise, vaan armo - Jumalan uskollisuus.
Jessica* - oli kuten vain.
Jessica* kirjoitti:
Joka tapauksessa adventistit eivät usko niinkuin kristityt. He uskovat kivenkovaan erilailla. Ja huppu päässä! Mitä teidän tarvitsee meille kertoa miten TE USKOTTE? EIHÄN TEIDÄN USKONNOLLANNE OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ MEIDÄN KRISTITTYJEN KANSSA. Miksi te itseänne esittelette meille? MIKSI?
- Jeesuksen käskyt
Jessica* kirjoitti:
OLEN MIELETÖN, kun suostun maalitauluksi tuntemattomien nimettömien ampua "pahan palavia nuolia". Nimettömät eivät kykene vastaamaan kirjoittelustaan, eivätkä itsestään saatikka lähimmäisestä. Se lohtu minulla on, että nimettömyydessä lymyävä aina tietää olevansa väärässä. Hän ehkä ottaa onkeensa, vaikka kiisteleekin.
Jumala on antanut ihmiselle nimen, jottemme joutuisi vastaamaan toisten virheistä. Rekisteröimättömillä ihmisillä ei ole tätä suojaa. Ihmettelen, mitä olenkaan kirjoittanut:
- - -
Juuri uskon tähdenhän ihminen haluaakin olla kuuliainen
- - -
Onhan sittenkin niin, että LAIN TÄHDEN ollaan kuuliaisia laille - ja uskon tähden kuuliaisia uskolle.
Rakkautta on käskyjen pitäminen - ja käskyt eivät ole raskaat, kirjoitin, apost. Johannesta siteeraten.
Mutta jäin miettimään, että miksi sitten Jeesus puhui työtätekevistä ja raskautetuista. Ja sanoi, että HÄNEN ikeensä on sopiva. Jeesus opetti myös, että se, joka rakastaa, ON JO TÄYTTÄNYT lain. Jos näin on, miksi lainkaan seurata lakia. Jos jo sydänkin tietää, mikä oikein on kussakin tilanteessa. Miksi pitää olla "kuuliainen" laille - miksei rakkaudelle, joka kaiketi täyttä kaiken paremmin?
Hikeennyin, kun havaitsin päätteleväni oikein. Eihän laki riitäkään! Pettääkö se ne, jotka siihen luottavat? Kun se vaatii vain ulkonaista kauneutta. Jeesus sanoikin lainnoudattajille, että ulkopuolelta olette kuin valkeaksi kalkittu, puhdas muuri. Mutta sisus on täynnä saastaa. Alkoi puistattaa kaikki katkerat ajatukseni, se kateus ja armottomuus.
Matteuksen evankeliumi:
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Matt 6:19 Jeesus vakuuttaa, että lakia noudattavaa ja opettavaa kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa. Kuitenkin Hän seuraavassa jakeessa sanoo, että "ellette noudata Jumalan tahtoa PALJON paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ETTE pääse taivasten valtakuntaan".
Onko se rakkaus, mikä saa noudattamaan Jumalan tahtoa "paljon paremmin"?
Raivostuin, en tiedä itsellenikö vai Raamatulle - vaiko laille, etsiessäni vastausta edelliseen.
Roomalaiskirje 7:3
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Miksi Paavali on noin varma? Että kuuliaisuus laille, on Kristuksen pettämistä. Juontuuko se siitä, että meidän ei pidä "kantaa hedelmää" laille - vaan Kristukselle? Eikä tekojen hedelmää, vaan rakkauden hedelmää? En enää tiennyt, luottaako itseensä vai lakiin vai Paavaliin - vaiko Rakkauteen. Kunnes sain vastauksen, sisimpääni se annettiin. Olen näet tässä oppinut sydäntäni kuulemaan. Että mikä on RATKAISEVAN tärkeää. Jo Mooses tiesi sen; ja minä kun luulin, että ratkaisevan tärkeää on totella Moosesta.
ROOM 9:13-18 :
13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin." [Mal. 1:2,3]
14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan. [5. Moos. 32:4; 2. Aik. 19:7; Job 34:10; Ps. 92:16]
15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]
16 RATKAISEVAA ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. [Ef. 2:8,9]
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." [2. Moos. 9:16]
18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]
Totteleminen ei siis ratkaise, vaan armo - Jumalan uskollisuus.
Jessica*1.Johanneksen kirje:
2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ.
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
--------------------------------------------------
3:24 Ja joka pitää HÄNEN KÄSKYNSÄ, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ. Ja HÄNEN KÄSKYNSÄ eivät ole raskaat; - kenelle otollinen?
Jeesuksen käskyt kirjoitti:
1.Johanneksen kirje:
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
3:24 Ja joka pitää HÄNEN KÄSKYNSÄ, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ. Ja HÄNEN KÄSKYNSÄ eivät ole raskaat;Luukkaan evankeliumi:
14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. - löysin
kenelle otollinen? kirjoitti:
Luukkaan evankeliumi:
14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.Roomalaiskirje:
12:1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja OTOLLISTA ja täydellistä.
12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
12:4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
12:7 jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
12:11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
12:13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
12:15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
12:17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
12:20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
12:21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä. - ovat kristinuskossa.......
löysin kirjoitti:
Roomalaiskirje:
12:1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja OTOLLISTA ja täydellistä.
12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
12:4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
12:7 jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
12:11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
12:13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
12:15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
12:17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
12:20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
12:21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä....Mooseksen lain sijalla.
- tarkoittavat?
ovat kristinuskossa....... kirjoitti:
...Mooseksen lain sijalla.
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' - sääntö
ovat kristinuskossa....... kirjoitti:
...Mooseksen lain sijalla.
Jeesus ei nimittäin sano vain rakkauden kaksoiskäskystä, että se sisältää koko Jumalan lain, vaan saman hän sanoo myös vuorisaarnassa kultaisesta säännöstä: ”Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Matt. 7:12.)
Lähimmäisen rakkauden käsky ja kultainen sääntö pitävät siis yhtä. Kultainen sääntö avaakin sen, mistä lähimmäisen rakkauden käskyssä on kysymys.
”Minkä tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää te samoin heille.” Tämähän tarkoittaa toisen sijalle asettumista. Kun mietit, miten sinun tulisi kohdella toista, aseta itsesi hänen paikalleen ja ajattele, miten toivoisit silloin itseäsi kohdeltavan. Eli ”rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”, tästä se avautuu. Rakkaus on toisen sijaan asettumista, empatiaa ja toimimista sen mukaisesti.
Kristillisessä lähimmäisen rakkaudessa ei siis ”oma itse” ole ollenkaan niin keskeisessä asemassa kuin rakkauden kolmoiskäskystä puhuttaessa edellytetään. Lähimmäisen rakkaudella ei ole itsekkään narsistiset lähtökohdat. Kristitty ei esimerkiksi tee hyvää siksi, että siitä saisi pisteitä Jumalan tai toisten ihmisten silmissä. Hyvät teot eivät tee kenestäkään parempaa kristittyä.
Raamatullisen lähimmäisenrakkauden lähtökohtana ei ole oman kilven kiillottaminen vaan lähimmäisen hätä. Vain ja ainoastaan lähimmäisen hätä, toisen ihmisen avun tarve. Omalla minällämme on siinä merkitystä vain siltä osin, että se auttaa meitä näkemään ja ymmärtämään kärsivää lähimmäistämme.
Köyhä leskivaimo ei ajatellut itseään. Hänellä oli kaksi pientä lanttia. Mutta näkikö hän niiden ihmisten hädän, joilla ei ollut mitään? Oliko hänellä sellainen elämäntilanne, että hän koki, että nyt oli pantava kaikki peliin, oli uhrattava koko elämisensä?
Joskus ihmisellä on aika ja kutsumus, jolloin on asetuttava kärsivän lähimmäisen paikalle ja pantava kaikki likoon, jopa oma henkensä. Näin on moni joutunut tekemään erityisesti sodan aikoina tai onnettomuudessa hengenvaaraan joutuneen puolesta. Tai joskus oman perheenjäsenen tai sukulaisen puolesta on ollut sisäinen pakko tehdä kaikkensa, panna likoon koko elämisensä.
Aina ei toki ole tämän aika. Toki kuuluu pitää huolta myös itsestään, omasta terveydestään ja jaksamisestaan. Onhan silläkin merkitystä lähimmäisistä huolehtimisen kannalta. Jeesuskin tarvitsi ruokaa ja juomaa, hän tarvitsi rahaa voidakseen toimia opetuslastensa kanssa ja hän otti apua vastaan muutamilta rikkailta naisilta. Jeesuskin vetäytyi välillä lepäämään jaksaakseen seurata kutsumustaan.
Mutta kun tuli ratkaiseva rakkauden hetki, kun oli annettava uhri jokaisen ihmisen puolesta, silloin ei kysytty omaa hyvinvointia, ei puhuttu itsensä rakastamisesta rakkauden kolmantena kohtana. Silloin oli kyseessä kultaisen säännön täyttymys: Kristus asettui meidän jokaisen paikallemme, sinun paikallesi ja minun paikalleni, ja hän kantoi meidän syntimme ja hätämme ja sovitti meidät Jumalan kanssa, jotta meillä olisi rauha.
Uuden käskyn hän jätti meille – ja kuitenkin vanhan – ”Rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut”. Kun on sinun aikasi auttaa, kun lähimmäisen hätä tulee sinulle kutsumuksen paikaksi: anna molemmat lantit, aseta likoon koko elämisesi Kristuksen ja köyhän leskivaimon tavoin ja luota Jumalaan. Jeesuksen käskyt kirjoitti:
1.Johanneksen kirje:
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ. Ja HÄNEN KÄSKYNSÄ eivät ole raskaat;Adventismi luikertelee taas esiin KASVOTTOMANA ja NIMETTÖMÄNÄ. Kääntäen Raamatun totuuden aivan päälaelleen. Tuosta tulee mieleen se väki, joka pitää krusifiksia ylösalaisin. Henkilökohtaisesti tuntemani ja kohtaamani adventistit ovat olleet fiksuja, mutta tuo kasvoton -ismi on suorastaan sikamaista.
Keskustelupalstat paljastavat, mitä adventismi SYÖTTÄÄ - ei suinkaan Jeesuksen lihaa ja verta, Joh 6:53, vaan vanhaa Moosesta, Luuk 16:16. Lakiuskonnot pyrkivät estämään uskon kautta Jumalan valtakuntaan pääsyn. Mutta usko tunkeutuu ohi oppien ja ihmismuurin - ja koskettaa Jeesusta. Juuri ja vain se meidän pitää tehdä: uskoa Jumalan Poikaan!
MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?
Meidän pitää vaihtaa lain teoista Jeesukseen uskomiseen!
Johanneksen evankeliumi:
6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
------------------------
Adventistien oppi kysyy hurskaan oloisesti Joh. 6:28 mukaisesti: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" MUTTA ei salli Jeesuksen vastata, vaan sanoo vastauksen löytyvän Tiituksen kirjeestä. --- Hyvien töiden ahkerointia tänäkin sapattina
Kirjoittanut: annu42 16.3.2007 klo 21.03 Jeesukselta kysyttiin: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Joh. 6:28. Ja vastaus tulee Tiitukselta ... ---
"Hänen käskyt=Jeesuksen käskyt" pyrkii niinikään tekemään tyhjäksi Jeesuksen käskyt, viekoittelemalla - huomaamattomasti korostuksellaan - luulemaan, että Jeesus tuli vain palauttamaan vanhat käskyt voimaan. Pitäkäämme hänen KÄSKYNSÄ. Joka pitää hänen KÄSKYNSÄ, se pysyy Jumalassa. (Viitteet: 1.Joh.2:3, 3:22-24, 5:3).
-------------------------
UUDEN KÄSKYN MINÄ ANNAN TEILLE
Mutta Jeesuspa antoi henkensä lunnaiksi UUDEN käskynsä vakuudeksi. Elävä Sana, Jeesus, lunastaa UUDEN käskyn lupaukset. Pitäkäämme HÄNEN käskynsä, jotka eivät ole työläät ja raskauttavat. Anomuksemme kuullaan, kun pidämme HÄNEN käskynsä. Uskokaamme HÄNEN nimeensä eikä käskyjen nimiin. Joka pitää HÄNEN käskynsä, se pysyy. Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN käskynsä. Miksi Hän muutoin olisi korostanut antavansa UUDEN KÄSKYN?
Joku ehkä väittää, että Jeesus antoi 11. käskyn, vanhojen lisäksi. Mutta eihän se sisällöltään ollut täysin uutta - rakkauteen viitataan jonkin verran vanhojen käskyjen yhteydessä sekä köyhien muistamisesta ja muukalaisten hyväksymisestä. UUTTA on se, että nyt katsotaan Kristukseen, niinkuin muinoisen lainlaatijan, Mooseksen kohottamaan käärmeeseen erämaassa. Tuolloin siihen sijaisuhriin katsominen oli tilapäistä - NYT KATSOTAAN YKSISTÄÄN SIJAISUHRIIN.
LAIN TEKOJEN PETOS ON SE, ETTÄ SYDÄN PYSYY KAUKANA JUMALASTA. UUSI LAKI, RAKKAUDEN LAKI, VETOAA SYDÄMEEN.
Kasvoton -ismi korosti: "Joh 3:24: Ja joka pitää HÄNEN KÄSKYNSÄ, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut." Hengen mukainen korostus on tässä: Joka pitää HÄNEN käskynsä, (rakkauden), se pysyy. Tiedämme Hänen pysyvän meissä, koska Hänen HENKENSÄ on meissä, (ei lainnoudattaminen).
LAKI SYDÄMESSÄ, EI AJATUKSISSA TAI ULKOKUORESSA
"Minä panen lakini heidän sydämiinsä" tarkoittaa tietysti sitä, että HENGEN tulee vallita meissä, rakkauden hengen. Raamatusta näemme, että Hengen johdatuksessa Jeesuskin toimi useasti lainvastaisesti - silti RAKKAUDESSA ja Jumalan tahdonssa.
1. Mm. temppeliverosta vapauttaminen, (Matt 17:24-27).
2. Seuraajiensa vapauttaminen sapattilaista, (Matt 12:1-14).
3. Parantaminen lakia lukematta, (Matt 12:15).
4. Sapatinlepo lain töistä, (Matt 11:28) - huoraamisesta lain kanssa, (Rm7:3-4).
5. Vapautus ihmisten asettamasta ja näkyvästä paastosta, (Matt 6:16-18).
6. Lakiliiton sijaan henkilökohtainen kahdenkeskinen armoliitto, (Matt 6:12).
7. Hän siunaa KAIKENLAISIA rakkaitamme, (Matt 5:44-45).
8. Henk.koht.,(yksityisasia), salainen palkka, (Matt 6:1,6).
9. Laista riippumaton rakkaus palkitaan iäti kestävästi, (Matt 5:7).
10.Pimeys väistyy, kun rakkauden teot valtaavat paikan lain lukemiselta, (1Joh2:8, 2Joh1:5).
Yllä 10 lupausta Kristuksessa. Kuitenkin useimmat kristityt mieluummin pysyvät lakiuskonnon holhouksessa, Mooseksen 10 käskyssä. Luullen, että holhouksen alaisen ei tarvitse tutkiskella sydämensä tilaa. _AnttiVKantola_- totta?
AnttiVKantola kirjoitti:
Adventismi luikertelee taas esiin KASVOTTOMANA ja NIMETTÖMÄNÄ. Kääntäen Raamatun totuuden aivan päälaelleen. Tuosta tulee mieleen se väki, joka pitää krusifiksia ylösalaisin. Henkilökohtaisesti tuntemani ja kohtaamani adventistit ovat olleet fiksuja, mutta tuo kasvoton -ismi on suorastaan sikamaista.
Keskustelupalstat paljastavat, mitä adventismi SYÖTTÄÄ - ei suinkaan Jeesuksen lihaa ja verta, Joh 6:53, vaan vanhaa Moosesta, Luuk 16:16. Lakiuskonnot pyrkivät estämään uskon kautta Jumalan valtakuntaan pääsyn. Mutta usko tunkeutuu ohi oppien ja ihmismuurin - ja koskettaa Jeesusta. Juuri ja vain se meidän pitää tehdä: uskoa Jumalan Poikaan!
Johanneksen evankeliumi:
6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
------------------------
Adventistien oppi kysyy hurskaan oloisesti Joh. 6:28 mukaisesti: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" MUTTA ei salli Jeesuksen vastata, vaan sanoo vastauksen löytyvän Tiituksen kirjeestä. --- Hyvien töiden ahkerointia tänäkin sapattina
Kirjoittanut: annu42 16.3.2007 klo 21.03 Jeesukselta kysyttiin: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Joh. 6:28. Ja vastaus tulee Tiitukselta ... ---
"Hänen käskyt=Jeesuksen käskyt" pyrkii niinikään tekemään tyhjäksi Jeesuksen käskyt, viekoittelemalla - huomaamattomasti korostuksellaan - luulemaan, että Jeesus tuli vain palauttamaan vanhat käskyt voimaan. Pitäkäämme hänen KÄSKYNSÄ. Joka pitää hänen KÄSKYNSÄ, se pysyy Jumalassa. (Viitteet: 1.Joh.2:3, 3:22-24, 5:3).
Mutta Jeesuspa antoi henkensä lunnaiksi UUDEN käskynsä vakuudeksi. Elävä Sana, Jeesus, lunastaa UUDEN käskyn lupaukset. Pitäkäämme HÄNEN käskynsä, jotka eivät ole työläät ja raskauttavat. Anomuksemme kuullaan, kun pidämme HÄNEN käskynsä. Uskokaamme HÄNEN nimeensä eikä käskyjen nimiin. Joka pitää HÄNEN käskynsä, se pysyy. Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN käskynsä. Miksi Hän muutoin olisi korostanut antavansa UUDEN KÄSKYN?
Joku ehkä väittää, että Jeesus antoi 11. käskyn, vanhojen lisäksi. Mutta eihän se sisällöltään ollut täysin uutta - rakkauteen viitataan jonkin verran vanhojen käskyjen yhteydessä sekä köyhien muistamisesta ja muukalaisten hyväksymisestä. UUTTA on se, että nyt katsotaan Kristukseen, niinkuin muinoisen lainlaatijan, Mooseksen kohottamaan käärmeeseen erämaassa. Tuolloin siihen sijaisuhriin katsominen oli tilapäistä - NYT KATSOTAAN YKSISTÄÄN SIJAISUHRIIN.
LAIN TEKOJEN PETOS ON SE, ETTÄ SYDÄN PYSYY KAUKANA JUMALASTA. UUSI LAKI, RAKKAUDEN LAKI, VETOAA SYDÄMEEN.
Kasvoton -ismi korosti: "Joh 3:24: Ja joka pitää HÄNEN KÄSKYNSÄ, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut." Hengen mukainen korostus on tässä: Joka pitää HÄNEN käskynsä, (rakkauden), se pysyy. Tiedämme Hänen pysyvän meissä, koska Hänen HENKENSÄ on meissä, (ei lainnoudattaminen).
"Minä panen lakini heidän sydämiinsä" tarkoittaa tietysti sitä, että HENGEN tulee vallita meissä, rakkauden hengen. Raamatusta näemme, että Hengen johdatuksessa Jeesuskin toimi useasti lainvastaisesti - silti RAKKAUDESSA ja Jumalan tahdonssa.
4. Sapatinlepo lain töistä, (Matt 11:28) - huoraamisesta lain kanssa, (Rm7:3-4).
10.Pimeys väistyy, kun rakkauden teot valtaavat paikan lain lukemiselta, (1Joh2:8, 2Joh1:5).
Yllä 10 lupausta Kristuksessa. Kuitenkin useimmat kristityt mieluummin pysyvät lakiuskonnon holhouksessa, Mooseksen 10 käskyssä. Luullen, että holhouksen alaisen ei tarvitse tutkiskella sydämensä tilaa. _AnttiVKantola_3:23 Ja TÄMÄ ON HÄNEN KÄSKYNSÄ, että meidän tulee USKOA hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja RAKASTAA toinen toistamme, niinkuin hän on MEILLE KÄSKYN ANTANUT.
Et ehkä ymmärtänyt, eihän adventisti voi heti elää ilman käskyjä, pikku hiljaa avautuu. totta? kirjoitti:
3:23 Ja TÄMÄ ON HÄNEN KÄSKYNSÄ, että meidän tulee USKOA hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja RAKASTAA toinen toistamme, niinkuin hän on MEILLE KÄSKYN ANTANUT.
Et ehkä ymmärtänyt, eihän adventisti voi heti elää ilman käskyjä, pikku hiljaa avautuu.SEN käskyn (rakastakaa) noudattamiseen on annettu "Jumalan Pojan usko" ja rakkauden kaste. Tulee vain antaa sijaa tuolle Jumalan Hengelle.
OIKEITA TEKOJA LUUK 10:25-37, 38-42.
Papeilla oli kiire sapattikokoukseen, mutta laupias samarialainen teki Jumalan tahdon. Luuk 10:25-37.
Martta päätti olla työtä tekevä ja raskautettu - VAIKKA JEESUS OLI LÄSNÄ.
Maria valitsi hyvän osan - sapatinlepo Kristuksessa.Luuk 10:38-42.- samaanko leiliin?
AnttiVKantola kirjoitti:
Adventismi luikertelee taas esiin KASVOTTOMANA ja NIMETTÖMÄNÄ. Kääntäen Raamatun totuuden aivan päälaelleen. Tuosta tulee mieleen se väki, joka pitää krusifiksia ylösalaisin. Henkilökohtaisesti tuntemani ja kohtaamani adventistit ovat olleet fiksuja, mutta tuo kasvoton -ismi on suorastaan sikamaista.
Johanneksen evankeliumi:
------------------------
Yllä 10 lupausta Kristuksessa. Kuitenkin useimmat kristityt mieluummin pysyvät lakiuskonnon holhouksessa, Mooseksen 10 käskyssä. Luullen, että holhouksen alaisen ei tarvitse tutkiskella sydämensä tilaa. _AnttiVKantola_Ihanko samaan leiliin kaadetaan vanhan viinin joukkoon uutta viiniä? Sellaasen käsityksen sain !
samaanko leiliin? kirjoitti:
Ihanko samaan leiliin kaadetaan vanhan viinin joukkoon uutta viiniä? Sellaasen käsityksen sain !
Väheneekö Mooses ja lisääntyykö totuus?
Kirjoittanut: samaanko leiliin? 17.3.2007 klo 23.50
Ihanko samaan leiliin kaadetaan vanhan viinin joukkoon uutta viiniä? Sellaisen käsityksen sain !
Anteeksi; olen opettanut huolimattomasti. Mutta selvennän. Ei Jeesus niin typerä ole, että samaan leiliin uutta viiniä VUODATTAISI! KRISTUS EI KÄYTÄ 1. VANHOJA LEILEJÄ - EIKÄ 2. VANHAA VIINIÄ!
1. TULEE UUSI LEILI:
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Joh. 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
2. TULEE MYÖS UUSI VIINI:
16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.* [Jakeen loppu voidaan kääntää myös: "ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."] [Matt. 11:12,13 | Luuk. 9:2,60]
MITÄÄN EI LASKETA VANHAN VARAAN:
Ilm. 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
----------------------------------------------
VANHAAN HAPATUKSEEN KATSOMINEN ON HUORAAMISTA: ROOM 7:3-4 :
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
Joh. 13:34
Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. [Mark. 12:31 ; Joh. 15:12; 1. Joh. 3:11, 4:21]
LAKI NÄYTTÄÄ TODEKSI KUOLEMAN - JEESUS ON ITSE ARMO JA TOTUUS !!!
_AnttiVKantola_
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39916Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad35661- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17553Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17523