Olen jatkuvassa laihdutus kierteessä aloitin sitten kunnolla pari kuukautta sitten ku turhauduin lopullisesti. Olen urheillut säännöllisesti ja katsonut vähän mitä suuhuni pistän. Kropan ehkä saan kuntoon jos teen paljon töitä mutta ongelmana on kaksoisleuka, se alentaa suuresti itsetuntoani. Peiliin katsominen tuottaa vaan kyyneliä.
En ole mielestäni kuitenkaan mikään todella lihava, olen normaali kokoinen mutta ylimääräistä on esim.kahvat ja löysä maha. Pelkään ettei kaksoisleuka häviä mihinkään.
Luulen että jos tahdon sen pois niin pitää laihduttaa itsensä anorektiseen tilaan. Koska niin monilla on pieni kaksoisleuka. Tahdon kuitenkin siitä itse eroon koska olisi mukavaa jos itsellä olisi hyvä olo ja itsetuntoni paranisi.
Ei mieluiten vastauksia tyyliin: mene plastiikka kirurgille tai mene terapiaan !
ongelmani on ihan normaali, tahtoisin vaan tietää että auttaako yleinen laihdutus siihen pulmaan ? kaikki vinkit on tervetulleita !
Ps. olen 171/71 lähtöpaino oli 74 tavoite olisi 60. Painoin pari vuotta sitten tuon verran.
kaksoisleuka
9
1492
Vastaukset
- vika
Mulla on vähän sama ongelma. Olen 175/60 ja kaksari on vallaton, koko leuan levynen.
En ole koskaan mikään lihava ollut, että kaksari ei sellaisten aikojen muisto ole.
Huomaan kuitenkin, esim. vatsoja tehdessä, että ennemmin kuin vatsalihakset kipeytyy, kaksari kipeytyy (teen siis niitä istumaannousuja niin, että rintakehä nousee maasta).
Olen päätellyt, että kaksari johtuu minun tapausessa siitä, että siellä alla on niin huonot lihakset. Ja niitä on sitten niin ihanan tuskallista treenailla! /: Juuri siis tällä istumaannousemisella.
Laihdutan parhaillaan ja lopetan kun kaksari on hävinnyt. Tässäpä jollekin nettisaarnaajalle hyvä saarnaamisen aihe!- äää-
Taidat tehdä niitä vatsoja väärin, jännität liikaa, koska ei kaksoisleuka saisi siitä kipeytyä ! voit testata laittamalla nyrkin leuan alle sen pitäisi mahtua sinne. Mutta niin ikävä ongelmahan tuo on :/ en muuten osaa auttaa, älä nyt kuitenkaa laihduta itseäsi sairaaksi ! :O
- oikein minä
äää- kirjoitti:
Taidat tehdä niitä vatsoja väärin, jännität liikaa, koska ei kaksoisleuka saisi siitä kipeytyä ! voit testata laittamalla nyrkin leuan alle sen pitäisi mahtua sinne. Mutta niin ikävä ongelmahan tuo on :/ en muuten osaa auttaa, älä nyt kuitenkaa laihduta itseäsi sairaaksi ! :O
niitä teen. Laitan vain kaulan suoraksi, niin on PAKKO jänniittää kaksariaki. En siis laita leukaa rintaan enkä nosta päätä käsillä --> parempi teho. Kun siis joutuu pään nostamaan paitsi vatsoilla, myös kaksarilla.
- Ikidiettaaja
oikein minä kirjoitti:
niitä teen. Laitan vain kaulan suoraksi, niin on PAKKO jänniittää kaksariaki. En siis laita leukaa rintaan enkä nosta päätä käsillä --> parempi teho. Kun siis joutuu pään nostamaan paitsi vatsoilla, myös kaksarilla.
varo vain tulee selkäkipeeks vielä ku jännität kaulan suoraksi.
- väkäleuka
Kaksoisleuka voi olla ihan hoikallakin ihmisellä. Itselläni, vaikka olenkin lievästi ylipainoinen, ei ole kaksoisleukaa. Omaan aika kulmikkaat kasvot ja reilun leuan. Luulisin, että vaikka vielä lihoisin, ei kaksoisleukaa tule.
Kyllä se vaan niin on, että laihtuessa laihtuu ihan kaikkialta, myös kaksoisleuka pienenee. Mutta valitettavasti siitä ei ehkä pääse kokonaan eroon, jos on sen mallinen leuka. - voi jumpata
Ainakin kiinteytyy, kun lausut äx yy äx yy. Minun kaksoisleukani kiinteytyi sillä niin, että kaulan lihakset jumittui....Siis sopivasti tehtynä auttaa kyllä. Joka päivä monta kertaa tehtynä.
- Ikidiettaaja
heh, joo meiä mama teki sille et jännitti kaulaan niin että suunpielet veny sivulle ja vähän alaspäin. Sano aina että sillä kiinteytyy "heltta". Tiedä sitten tuosta... :D
- .................
Valitettavasti kaksoisleuka voi johtua aivan ruumiinrakenteestasi (tai ehkä paremmin sanottuna kasvojen rakenteesta). Jos olet joskus ollut tuon mittaisena hoikempi, niin tiedät, oliko sinulla silloin kaksoisleuka vai ei. Jos ei ollut, niin hyvin todennäköisesti kaksoisleukasi katoaa laihduttamalla, mutta jos niinkin hoikkana sinulla oli kaksoisleuka, se tuskin katoaa kilojen karistessa.
- lady luck
Olet vielä kuitenkin selkeästi ylipainoinen, joten olisi jopa outoa, että kaksoisleuka olisi jo häviämässä. Se pienenee kun lähestyt tuota 60kg.
Kannattaa pureskella kovia ruokia, esim. näkkileipää, lanttua, porkkanoita ym. Ilman juomista, jolloin leuat varmasti tekevät töitä. Sen lisäksi kannattaa ruveta juomaan pillillä, vaikka käyttäisikin lasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811