Hyvät

ADVENTISTIT

EI MOOSES ANTANUT TEILLE SITÄ LEIPÄÄ TAIVAASTA, VAAN MINUN ISÄNI ANTAA TEILLE TAIVAASTA TOTISEN LEIVÄN, SANOI JEESUS.

6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
6:31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi.'"
6:32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: EI MOOSES antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
6:34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää."
6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
6:36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
6:41 Niin JUUTALAISET nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";

24

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on mikä????

Eihän Mooses Vanhan testamentinkaan mukaan antanut leipää taivaasta, vaan Jumala sen antoi (mannan siis).

• tyhmää

6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

SYÖTKÖ SINÄ JEESUSTA?

• syön
        tyhmää kirjoitti:

SYÖTKÖ SINÄ JEESUSTA?

entä sinä?

• ELLET SYÖ ELÄVÄÄ MANNAA, SINUSSA EI OLE ELÄMÄÄ

SE PERÄÄNKUULUTETTU POINTTI ON TÄMÄ. Lainopettajat antoivat ymmärtää, että heidän suuri johtajansa, Mooses, antoi sen mannan. Jeesus tiesi tämän ja oikaisi. Turha luottaa Moosekseen, pyrki Jeesus viestittämään.
        Jeesus edelleen muistuttaa, että nuo kuolivat, vaikka saivat leipää taivaasta.

Se oli Jeesuksen johdatus itse asiaan: Kristus on se elävä leipä, jota syömällä - ei millään muulla konstilla - siirrytään Jumalan valtakuntaan. Eli: lain on hyödytöntä ja voimatonta tuon ylen kalliin, Jeesuksen Kristuksen tuntemisen rinnalla.

Miksi, ihminen, kierrät evankeliumin ydinasian: uskon kautta on "syötävä Kristusta"; aivan kuten eräs profeetta lakiliiton aikaan joutui syömään kirjakäärön? Adventisti "annu42" kirjoituksessaan esitti tuon akussa olevan jakeen, JOH 6:28, "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?".
        Vastaus löytyy Tiituksesta, hän sanoi. Miksi ette anna JEESUKSEN vastata? Ohjaatte eri aiheeseen - lain tekoihin - vastoin parempaa tietoanne! Se on "hyvää päivää - kirvesvartta".

Kenties on niin, ettei Isä ole vielä vetänyt Kristuksen yhteyteen - ilman sitä vetämistähän ei kukaan voi tulla Kristukseen uskovaksi ja pelastua. Mutta kuka ikinä lakkaa luottamasta itseensä ja Mooseksen riittävyyteen ja lakkaa muistuttamasta Jumalaa hyvistä teoistaan - sensijaan rukoilee: "Herra, armahda minua syntistä", Isä vetää ja antaa sisäisen rauhan ja levon Kristuksessa.

Johanneksen evankeliumi:
        6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

_AnttiVKantola_

• ehtoollinen
        syön kirjoitti:

entä sinä?

Johanneksen evankeliumi:
        6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

• Vielä tänäkin päivänä.....

Me kristityt täällä halveksittuina adventistien seassa olemme vielä samassa asemassa:2.Korinttolaiskirje:
      3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
      3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
      3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
      4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, ADVENTISTIEN silmät ovat peitetyt lakia luettaessa vielä tänäänkin niin, etteivät he kuuntele meidän nöyrää keskusteluamme.

• minusta

kun tuntuu advarina, että minua ja muita advareita täällä halveksitaan teidän ei-advarien toimesta. Minuakin on herjattu ja lyöty kuin vierasta sikaa.

• juu ----
        minusta kirjoitti:

kun tuntuu advarina, että minua ja muita advareita täällä halveksitaan teidän ei-advarien toimesta. Minuakin on herjattu ja lyöty kuin vierasta sikaa.

Pidä erossa ihminen ja se, joka pitää itseään adventistina! Jos pidät itseäsi adventistina, et voi pitää itseäsi kristittynä. Jompi kumpi on sinun leimasi, johon haluat itsesi samaistaa. Adventistina samaistat itsesi adventtikirkon opetuksiin oppeineen, eikä se ole kristillisyyden mitaksi kelvollinen. Kristitty-nimitys on arvossa korkeampaa kuin nimitys adventistiksi. Jos pidät asiaa toisessa järjestyksessä, et ole kristitty. Sama tilanne on puhuttaessa luterilaisuudesta, helluntailaisuudesta jne. Ei se sen kummempaa ole. Ne, jotka eivät ole kokosydämisiä kristittyjä kirkossamme, kehuvat mieluimmin olevansa luterilaisia. Eivät luterilaiseksi itseään kelpuuttavatkaan välttämättä ole oikeasti kristittyjä. Usko on kristityn mitta eikä kirkkokunnan jäsenyys.

• MUUTETTIIN

Viikon seitsemänneksi päiväksi 1973, muutos tehtiin kyllä silmät suurellaan auki ihan tietoisesti.
        Nykynuorison silmät on kyllä pimennetty täydellisesti jotka ovat syntyneet 1973 jälkeen.

• pidänkin
        juu ---- kirjoitti:

Pidä erossa ihminen ja se, joka pitää itseään adventistina! Jos pidät itseäsi adventistina, et voi pitää itseäsi kristittynä. Jompi kumpi on sinun leimasi, johon haluat itsesi samaistaa. Adventistina samaistat itsesi adventtikirkon opetuksiin oppeineen, eikä se ole kristillisyyden mitaksi kelvollinen. Kristitty-nimitys on arvossa korkeampaa kuin nimitys adventistiksi. Jos pidät asiaa toisessa järjestyksessä, et ole kristitty. Sama tilanne on puhuttaessa luterilaisuudesta, helluntailaisuudesta jne. Ei se sen kummempaa ole. Ne, jotka eivät ole kokosydämisiä kristittyjä kirkossamme, kehuvat mieluimmin olevansa luterilaisia. Eivät luterilaiseksi itseään kelpuuttavatkaan välttämättä ole oikeasti kristittyjä. Usko on kristityn mitta eikä kirkkokunnan jäsenyys.

itseäni kristittynä ollessani adventisti, vaikka sinä olisit eri mieltä. Olen adventisti Jeesuksen tähden, enkä voi olla mitään muuta.

• noin
        pidänkin kirjoitti:

itseäni kristittynä ollessani adventisti, vaikka sinä olisit eri mieltä. Olen adventisti Jeesuksen tähden, enkä voi olla mitään muuta.

Oliko Jeesus mielistynyt lahkoihin? Tässä selvä viesti sinulle!

5:19   Mutta LIHAN TEOT OVAT ILMEISET, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        5:20   epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        5:21   kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

• ihmettelemistä
        MUUTETTIIN kirjoitti:

Viikon seitsemänneksi päiväksi 1973, muutos tehtiin kyllä silmät suurellaan auki ihan tietoisesti.
        Nykynuorison silmät on kyllä pimennetty täydellisesti jotka ovat syntyneet 1973 jälkeen.

Kuka säätää Suomessa lait? Eihän me Suomessa noudateta irsaelilaisten lakeja, vai kuinka?

Miten tuo asia on adventisteille niin merkittävä. Viikkojärjestyskö meidät pelastaa?

• mitä varten
        MUUTETTIIN kirjoitti:

Mitä varten sinulla on pää, kun se ei ole ymmärtämistä varten? Onko se vain korvien pitämiseksi erossa toisistaan?

• ON VOITETTU
        mitä varten kirjoitti:

Mitä varten sinulla on pää, kun se ei ole ymmärtämistä varten? Onko se vain korvien pitämiseksi erossa toisistaan?

Useimmat Raamattu tieto kilpailut, niin että ne on täytynyt lopettaa..

• ETTÄ SINÄ
        ihmettelemistä kirjoitti:

Kuka säätää Suomessa lait? Eihän me Suomessa noudateta irsaelilaisten lakeja, vai kuinka?

Miten tuo asia on adventisteille niin merkittävä. Viikkojärjestyskö meidät pelastaa?

Haluat noudattaa ihmisen määräämää pyhäpäivää.
        Sapatti on Jumalan ihmiselle pyhittämä lepopäivä luomisessa.
        Jeesus sanoo: ÄLKÄÄ LUULKO että olen tullut lakia kumoamaan, en ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

• mitä?
        ETTÄ SINÄ kirjoitti:

Haluat noudattaa ihmisen määräämää pyhäpäivää.
        Sapatti on Jumalan ihmiselle pyhittämä lepopäivä luomisessa.
        Jeesus sanoo: ÄLKÄÄ LUULKO että olen tullut lakia kumoamaan, en ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Laki on täytetty, kuten sanoit. Olemme irti laista.
        Mikä laki määräisi minulle sapatin?

Luomisessa Jumala pyhitti lepopäivän itselleen, Hän itse lepäsi, eikä maininnut sinun lepäämisestä mitään!

• SAPATTI.................
        mitä? kirjoitti:

Laki on täytetty, kuten sanoit. Olemme irti laista.
        Mikä laki määräisi minulle sapatin?

Luomisessa Jumala pyhitti lepopäivän itselleen, Hän itse lepäsi, eikä maininnut sinun lepäämisestä mitään!

On annettu ihmistä varten, joten sapatti kuuluu kaikille ihmisille...Jeesus meni tapansa mukaan sapatin päivänä synägoogaan, paransi sairaita ja opetti ihmisiä..

• Tiedoksi sinulle

yhtään enempää Mooseksen uskoisia tai vaikkapa Vanha testaamentillisisia kuin muutkaan kristityt Suomessa. Adventistit turvautuvat Jeesukseen Kristukseen yhtä lailla kuten muutkin uskoviksi itsensä tunnustautuvat. Heidän kritillisyytensä ei edusta rahtuakaan omilla teoilla vanhurskauttamista. He turvautuvat Kristuksen vanhurskauteen, joka luetaan Jumalan armosta heidän hyväkseen ja näin he pääsevät Jumalan lapsen asemaan. Sitten se elämä, jota he nöyrästi tahtovat elää edustaa normaalia Jumalan lapsen elämää.

• kummaa....

Olen tuntenut adventisteja yli kolmekymmentä vuotta ja yhäkin täällä esiintyvä adventistien itsekorostus on samaa tuttua vuosikymmenten takaa. Täällä puhutaan "provoista" viestialoitusten kirjoittajiksi, mutta se tyyli on jokseenkin tuttua tuntemieni adventistien tyyliä. Miksi adventistit korostavat omien tekemisiensä hyvyyttä ? Ellen G. Whiten kirjat kertovat täysin samasta adventisteille tyypillisestä asenteesta . Olen lukenut myös adventtikirkon nettisivut, eikä siellä ole kritiikkiä saaneista kohdissa mitään epäselvää; adventismi on sieltäkin katsottuna yhtä harhaoppista kuin täällä palstallakin. Katsoo asiaa miltä kantilta tahansa, huomaa aina saman piirteen adventismin tyypilliseksi ominaisuudeksi. Siksi kummastuttaakin kun te pyritte kertomaan itsestänne toista kuin julkinähtävä teissä osoittaa. Pitääkö teillä olla ihan kaikki asiat tulkkauksen tarpeessa?? Sekin, kuinka teistä tulisi ajatella?

• kysyä

Mitä ihmettä sitten tarkoittaa "hengellinen Israel" en ole sellaista Raamatusta löytänyt?

Miksi sitten vietätte israelilaisille asetettua sapattia omin säännöin?

• Tiedoksi sinulle
        kysyä kirjoitti:

Mitä ihmettä sitten tarkoittaa "hengellinen Israel" en ole sellaista Raamatusta löytänyt?

Miksi sitten vietätte israelilaisille asetettua sapattia omin säännöin?

Miksi pitäisi seurata ihmisasetusta, kun meillä on Jumalan pyhittämä lepopäivä? Lisäksi meillä on Jeesuksen ja apostolien esimerkki lepopäivän valinnasta. Eikö vilpitön Jeesuksen oma saa Herraansa seurata? Jeesuksen seuraamiseen liittyy ristin ottaminen ja Herran askelissa vaeltaminen. Tutustu Herraan Jeesukseen ja hänen apostoleihinssa entistä lähemmin. Minä en ryhdy sinun opettajaksesi. Pyhä Henki muistuttaa sinulle kaikesta siitä, miten Herra itse eli ja opetti.

• on?
        Tiedoksi sinulle kirjoitti:

Miksi pitäisi seurata ihmisasetusta, kun meillä on Jumalan pyhittämä lepopäivä? Lisäksi meillä on Jeesuksen ja apostolien esimerkki lepopäivän valinnasta. Eikö vilpitön Jeesuksen oma saa Herraansa seurata? Jeesuksen seuraamiseen liittyy ristin ottaminen ja Herran askelissa vaeltaminen. Tutustu Herraan Jeesukseen ja hänen apostoleihinssa entistä lähemmin. Minä en ryhdy sinun opettajaksesi. Pyhä Henki muistuttaa sinulle kaikesta siitä, miten Herra itse eli ja opetti.

Esimerkkejä lepäämisestä, SAPATTINA LEPÄÄMISESTÄ EN LÖYTÄNYT ESIMERKKIÄ, EIKÄ KUKAAN EDES MUISTUTTANUT "MUISTA SAPATTI".

Markuksen evankeliumi:
        14:41   Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja LEPÄÄTTE! Jo riittää! Hetki on tullut; katso, Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

12:19   ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; NAUTI LEPOA, syö, juo ja iloitse.'

4:9   Niin on Jumalan kansalle SAPATINLEPO varmasti TULEVA.

MIKSI EI TÄSSÄ SANOTA, ETTÄ SAPATINLEPO ON OLEVA???

4:11   Ahkeroikaamme siis päästä siihen LEPOON, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa TOTTELEMATTOMUUDEN ESIMERKKIÄ.

• kuuluu oikeasti
        on? kirjoitti:

Esimerkkejä lepäämisestä, SAPATTINA LEPÄÄMISESTÄ EN LÖYTÄNYT ESIMERKKIÄ, EIKÄ KUKAAN EDES MUISTUTTANUT "MUISTA SAPATTI".

Markuksen evankeliumi:
        14:41   Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja LEPÄÄTTE! Jo riittää! Hetki on tullut; katso, Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

12:19   ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; NAUTI LEPOA, syö, juo ja iloitse.'

4:9   Niin on Jumalan kansalle SAPATINLEPO varmasti TULEVA.

MIKSI EI TÄSSÄ SANOTA, ETTÄ SAPATINLEPO ON OLEVA???

4:11   Ahkeroikaamme siis päästä siihen LEPOON, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa TOTTELEMATTOMUUDEN ESIMERKKIÄ.

näin (ja katsottu alkutekstistä)

ensin kreikaksi:

"ARA APOLEIPETAI SABBATISMOS TÔ LAÔ TOU THEOU"

ja sitten suomeksi:

"Niin siis sapatinvietto pysyy Jumalan kansalla."

ja jos erittelyn haluat, niin

ARA = niin siis
        APOLEIPETAI = pysyy / on jäljellä
        SABBATISMOS = sapatinvietto (kreikan mos-päätteiset substantiivit kuvaavat tekemistä)
        TÔ LAÔ = kansalla
        TOU THEOU = Jumalan

verbi on preesensissä, ei futuurissa. Se tarkoittaa, että sapatti on yhä olemassa, NYT, esimakuna tulevasta kirkkaudesta.

• viisaampaa
        kuuluu oikeasti kirjoitti:

näin (ja katsottu alkutekstistä)

ensin kreikaksi:

"ARA APOLEIPETAI SABBATISMOS TÔ LAÔ TOU THEOU"

ja sitten suomeksi:

"Niin siis sapatinvietto pysyy Jumalan kansalla."

ja jos erittelyn haluat, niin

ARA = niin siis
        APOLEIPETAI = pysyy / on jäljellä
        SABBATISMOS = sapatinvietto (kreikan mos-päätteiset substantiivit kuvaavat tekemistä)
        TÔ LAÔ = kansalla
        TOU THEOU = Jumalan

verbi on preesensissä, ei futuurissa. Se tarkoittaa, että sapatti on yhä olemassa, NYT, esimakuna tulevasta kirkkaudesta.

6. Epei oun apoleipetai, tinas eiselthein eis autén, kai hoi proteron evañgelisthentes ouk eisélthon di apeitheian,
        7. palin tina horizei hémeran, ”sémeron”, en David legón meta tosouton chronon, kathós eirhétai: ”Sémeron, ean tés phónés Autou akouséte, mé sklérynéte tas kardias hymón.”
        8. Ei gar autous Iésous katepausen, ouk an peri allés elalei meta tauta hémeras.
        9. Ara apoleipetai Sabbatismos tó laó tou Theou.
        10. Ho gar eiselthón eis tén katapausin Autou, kai autos katepausen apo tón ergón hautou, hósper apo tón idión ho Theos.
        11. Spoudasómen oun eiselthein eis ekeinén tén katapausin, hina mé en tó autó tis hypodeigmati pesé tés apeitheias.

6. Koska siis on varmaa, että jotkut pääsevät siihen, mutta ne joille ensin julistettiin hyvää sanomaa, eivät päässeet tottelemattomuuden vuoksi,
        7. niin Hän taas säätää päivän, ”tämän päivän”, Daavidin puhuessa niin pitkän ajan kuluttua, kuten on sanottu: ”Jos te tänään kuulette Hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne.”
        8. Sillä jos Joosua olisi vienyt heidät lepoon, niin Hän ei puhuisi toisesta näiden jälkeisestä päivästä.
        9. MUTTA SAPATINLEPO ON VARMASTI TULOSSA JUMALAN KANSALLE
        10. Joka siis pääsee sisälle Hänen lepoonsa, on myös itse saanut levon omista teoistaan, samoin kuin Jumala omistaan.
        11. PYRKIKÄÄMME SIIS PÄÄSTÄ SIIHEN LEPOON, jotta kukaan ei lankeaisi samaan tottelemattomuuden esimerkkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1374
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      965
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      705
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      620
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      612
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      35
      604
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      580
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe