Rintojen pienennys 70DD/E

KELA?

Mitkä ovat kriteerit sille että kela tai joku muu taho korvaa rintojen pienennysleikkauksen tai osan siitä? Olen 24vuotias lapseton nainen. Rinnat reilut 70DD/E mutta vielä "kauniit".

Negatiivista on niska-hartiakivut ja käden puutuminen,huono ryhti,muutokset niskassa,juoksemisen mahdottomuus,kivut bussissa jne, paidat ei sovi päälle, liivit painaa. Ilman liivejä käväisen vain suihkussa. Yöllä päällä tukeva toppi, päivällä liivit aina.

Antakaa tukea ja kokemuksia saman kohtalon omaavat. Helpottiko leikkaus kipuja? Millaiset rinnat ovat nyt? Onko arvet valtavat? Olisitteko leikkauttaneet jos saisitte valita nyt? Kiitos.

5

1160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -minä-

Hei!

Löydinpäs juuri edes yhden kohtalotoverin!
      Minulla rinnat C85. Toinen vielä isompi kuin toinen ja eron huomaa ellen käytä tiukkoja urheiluliivejä. En voi käyttää norm. liivejä, vain tiettyjä urheiluliivejä, jotka myöskin maksavat enemmän. Rintani ovat myös rumat.

"Liian" isot rinnat ahdistaa, asia vaivaa ja masentaa. Rinnat ovat vain tiellä ja esteenä. Aiheuttavat kipua selässä ja hartioissa.
      Tosiaan vaatteet ei sovi päälle kun kaupassa yrittää sovitella. Liivit ahdistaa. Ja paljon muuta mikä tosiaan masentaa kovasti.

Yritän laihduttaa ja toivon että samalla myös rinnat pienentyisi. Muuten en ole mitenkään liian ylipainoinen koko kroppaa ajatellen, vain rinnat niin isot.

Olen myöskin miettinyt millä perustein Kela tai muu korvaa rintojen pienennysleikkauksen tai osan sitä, että olisivat ainakin samankokoiset.
      -toivottavasti joku osaisi vastata tähän!

• tullut iso?

Mulla on oma koko C80 eikä ole isot ensinkään, oikein sopivat. Retusoitu lastenteon jälkeen kaamean maidontuotannon venyttäminä - ilman implantteja, kirurgi tosin olisi mielellään tukkinut lisää päästäkseen vähemmällä työllä.

Kela ei pikkuvikoihin panosta, haitan pitää olla huomattava. Jos kokosi muistit oikein, ei kannata edes kysellä:))

• Tiky

Hei itselläni rintojen koko on G75. Rintaliivejä on aivan mahdoton saada, ainakaan kauniita. Marraskuussa kerroin lääkärilleni TK:ssa niska kivuista, juoksun mahdottomuudesta, yläselkä kivuista ja huonosta ryhdistä. Tammikuussa pääsin plastikkakirurgin konsultaatioon ja nyt sitte odotellaan leikkaus aikaa. Joten kannattaa yrittää.

• kaulakuopasta

Elikkäs mitta käteen ja mittaamaan kaulakuopasta nänninpäähän, jos mitta 32(muistaakseni) niin olet oikeutettu kelan kustantamaan leikkaukseen, mutta jos mitta ei täyty, niin välttämättä ei lähetettä tule!
      Itselläni leikattiin kesäkuussa 2006 ja nyt on korjausleikkaus edessä (ennestään isompi jäi pienennyksessä toista isommaksi ja tarkastuksessa kirurgi itse ehdotti korjausleikkausta. Päivääkään en ole katunut ja arvetkin on aika vaaleat ja jäävät aika hyvin piiloon! Ja mikä vielä mukavaa, niin liivejä löytyy, vaikka ale-hyllystä!!

tsemppiä:ex H85

• kuppi

Moi
        Itse en aikanaan tarvinnut mittanauhaa enkä Kelan olematonta avitusta leikkauspäätökseeni!Rinnat painoivat kipeästi hartioita,liikunta oli hankalaa,ryhti huono,liivien osto vaikeaa.Kypsyin myös olemaan se "se isotissinen".
        Kävin pienennysleikkauksessa yksityisesti vajaa 4 vuotta sitten,otin pankista lainaa.Palvelu erittäin hyvää,leikkaustulos hyvä,elämänlaatu parantunut huomattavasti.Ainoa harmi:miksi en aiemmin mennyt.Suosittelen kaikille.Maksan lainaa edelleen mutta ei harmita koska isoja tissejäni ei ole ikävä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe