liuskottuvat kynnet

millä kuntoon

mulla on liuskottuvat ja katkeilevat kynnet,mikä on aine jolla liuskottumisen saa loppumaan. olen syönyt vitamiineja ja hivenaineita,käyttänyt kynnen kovettajaa ja vaikka mitä.tosin työssäni joudun pesemään käsiä ja käyttämään käsidesiä.kynnenkovettajakin taitaa vain kuivattaa. olen käyttänyt Mavalan kynnenkovettajaa ja lakkoja,mutta eipä ole paljon apua ollut.jatkuva katkeilu ja liuskottuminen on rasittavaa.

17

14476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä ei formaldehydiä

Käytä tuotteita jotka eivät sisällä formaldehydia!

Parasta olisi ostaa oliiviöljypullo ja kiilloitusviila sekä muotoiluviila. Käsidesi kuivattaa kynsiä, samoin kuin "kynnen kovettajat". Öljyhoitoja, rasvausta ja pidät viilojen avulla kynnet sellaisessa kunnossa etteivät ne pääse liuskottumaan.

• liuskoittumiseen

Pahin syntipukki liuskoittumiseen taitaa olla kynsilakanpoistaja, koska se kuivattaa ohuen kynnen pilalle. Jätä lakat ja kaikki muut pinnoitteet pois, niin kyntesi tervehtyvät muutaman kuukauden kuluessa. Tämä taitaa olla ainoa todella toimiva keino ohuille kynsille, valitettavasti.

• katkennut

mun kynnet katkeilevat ja liuskottuvat myös. käytän kynsileikkuria koska se on mielestäni helpoin tapa leikata kynnet, mutta se aiheuttaa vain kynsien liuskottumisen. yritäppäs viilata kyntesi, (älä viilaa edestakaisin, vaan yhteen suuntaan)vaikkakin se voi tuntua epämielyttävältä ensin mutta siihen tottuu. Se helpotti mua hieman mutta ei sekään täysin ole auttanut.

• kynsien salaisuus

Itselläni oli myös ennen liuskoittuvat kynnet, mutta ei ole enää. Minäkin suosittelen kynsien lyhentämiseen ja muotoiluun kaytettäväksi ainoastaan kynsiviilaa. Viilan olisi hyvä olla tarpeeksi "sileä", eikä niin rosoinen että se viilatessa rouhisi kynttä liikaa.

Käytä vain asetonitonta kynsilakan poistoainetta, se ei kuivata kynttä niin paljon. Pese kynnet lakan poiston jälkeen, kuivaa ja levitä niille sen jälkeen Trindin nail balsamia. Se tuo kynsille kosteutta ja tekee kynsistä joustavammat, jolloin liuskoittuminen vähenee. Tämän jälkeen suosittelen käytettäväksi Trindin nail repail -kynnenkovettajaa. Se sisältää formaldehydiä, joka muodostaa kynnen keratiinissa kaksoissidoksia, joka saa kynnen vahvemmaksi. Formaldehydi saattaa aiheuttaa allergiaa, mutta sen voi tehdä mikä tahansa kosmetiikan raaka-aine.

Kynnenvahvistajan päälle levitän värilakan ja päällyslakan, jonka ansiosta lakkaus kestää viikon. Kun kerran viikossa ottaa rutiinikseen nämä neuvot, kynnet vahvistuvat. Omat kynteni ainakin vaativat, että niissä on aina lakkaa. Lakka suojaa ja tukee kynttä katkeamiselta.

• *hymyilee*

mulla loppui useita vuosia kestänyt tosi rumannäköinen ja paha liuskoittuminen viikossa (!!!), kun 1) lopetin kynsilakanpoistoaineen ja sitä myötä kynsilakan käytön, 2) aloin syödä kalkkia, piitä ja d-vitamiinia sisältävää ravintolisää säännöllisesti, 3)aloin rasvata säännöllisesti kynsinauhoja ja 4) aloin käyttää kynnenkovettajaa säännöllisesti. Sen jälkeen ei ole liuskoittunut kertaakaan, ihan uskomatonta.

• Nanniana

Osta tällainen tuote: OPI Nail Envy Original.
      Aiempien vastausten neuvot voivat auttaa, mutta eivät takuuvarmasti kaikilla ihmisillä. Tuon OPI:n kun ostat niin liuskottuminen loppuu. Kynnenkovettajat vain tekevät kynteen pinnan, joka voi hetkellisesti auttaa, mutta Nail Envy oikeasti vahvistaa kynnen. Omat hennot ja liuskoittuvat kynnet ovat nyt niin kovat ja pitkät, että saan kuulla jatkuvasti kysymyksiä siitä, missä olen "rakennekynteni" laitattanut. Jos teet Google-haun ko. tuotteella, löydät paljon ihmisiä jotka kehuvat OPIa aivan yhtä paljon kuin minäkin nyt. :D Ja mm. Ostolakossa-nimisestä blogista löydät ennen ja jälkeen-kuvia.
      Omassa lähipiirissäni kaikki, jotka ovat kokeilleet Nail Envyä, ovat jääneet koukkuun! Ja kun kynnet ovat kunnossa, OPIlla on Nail Envy tuote, joka on tarkoitettu ylläpitämiseen. Suosittelen!

• happypahh

Minä pääsin liusoittuvista kynsistä, kun aloin käyttämään LASIviilaa.

• LCN

Ovat myös merkki huonosta verenkierrosta sormissa.. onko sormet/kädet aina kylmät?
      LCN on hyviä tuotteita luonnon kynnelle, suosittelen niiden käyttöä.

• mitä teen

Minulla on liuskottuvat ja kehnot kynnet ja ostin TRINDIN kynnenkovetuslakkaa. MUTTA nyt kynteni karkaavat kohti kynsinauhaa, eli kynsi vaalenee eli on tavallaan irronnut siitä itse sormesta.Olenko sitä liian kauan käyttänyt , onko kellään kokemusta . Pullon kyljessä ilmoitetaan että siinä on mukana formaldehydiä.Mitä neuvoksi

• seija6

Minulle on käynyt samalla tavalla , johtuisikohan siitä formaldehydistä , sehän on täyttä myrkkyä., kumma että sitä saa käyttääkin lakoissa. Olemme varmaankin sille allergisia.

• mamadam

Minulla on liuskoittuvat kynnet ja aion kokeilla täällä lukemiani vinkkejä. Joitakin vuosia sitten kun käytin vitamiinituotteita, joissa oli runsaasti foolihappoa, niin kynteni voivat tosi hyvin, ei mitään ongelmia. Tosin kun olin pitkään käyttänyt Trindin (aiemmin Trend?) niin kynsien alle alkoi ilmaantua tummia pisteitä, ikäänkuin veritippoja. Johtuikohan siitä formaldehydistä? Sitten ykskaks liuskottuminen ja mureneminen alkoi. Lääkärit kuittaavat asian kynsien kuivumis-diagnoosilla. Itse olen arvellut, että kun olen 6-kymppinen, niin kyse voi olla myös hormonaalisista tekijöistä. Joka tapauksessa ongelma liittyy jotenkin aineenvaihduntaan

• kgjgjgk

Kynsien liuskoittuminen johtuu kosteuden haihtumisesta, jolloin kynsilevyt irtoavat toisistaan. Käytä kynsinauhaöljyä/voidetta päivittäin sekä kosteusvoidetta useita kertoja päivässä. Äläkä myöskään ikinä leikkaa kynsiäsi, vaan viilaa lasiviilalla yhdensuuntaisin vedon 45 asteen kulmassa.
      Pidä myös kynsissäsi aina edes kirkas kynsilakka, jos se on työssäsi mahdollista, jotta kosteus ei pääse haihtumaan.

• Auttaako nämä?

Mulla on paljon kynsihoito kynsilakkoja esim. Frenc Manicure tommonen vähän ihon värinen sävy en tiiä mitä se tekee ja sit mulla on semmonen vanilijan näkönen kynsilakka joka myös on frenc manicure kynsilakka. Sitten mulla on Nail Oilia se varmaan pitää kynnet kunnossa. sitten mulla on Cuticle Softener. Kasvaako kynnet niilä tuotteila? tiedän että pitää syödä terveellisesti ja syödä hedelmiä.

• 222
    • Onnistuin

2 kk sitten ostin Opi Nail Envy pullon, hinta n. 30 e. Tätä ennen olin kärsinyt jatkuvasti liuskoittuvista ja kerroksittain lähtevistä huonoista kynsistä ( suun kautta olen ottanut aina vitamiineja, jaksottaisia Priorin kuureja ym.) Nyt sain todella avun, mutta se kesti 2 kk, kärsivällistä tuotteella lakkausta ja viilausta. Kannatti ! Nyt olen saanut kynteni siisteiksi tasapitkiksi ja kasvamaan niin, että täytyy viilalla lyhentää, kun en mitään kauhean pitkiä halua. Lakka hyvää, riittoisaa ja ei kuivu pulloon. Toimii aluslakkana hyvin. Kannattaa !

• Mies.Hesasta

Olen mies ja minulla on sama ongelma. Kynnet liuskoittuvat. Olen alkanut lakata kynsiä värittömällä lakalla. Ostin sellaista tokmanilta, koska olivat halpoja. Mutta eivät tahdo kestää pitkään, vaan lähtevät irti joka saunan jälkeen. Mistä kaupasta saa ostettua Opi Nail Envy -lakkaa. Saako sitä värittömänä, jotta lakkaukseni ei näkyisi.

• Ibxx

IBX. Saatavilla ammattilaisilta. Pitää käyttää kuurina mut on edullinen. Akrylaattituote eli ei sovi akryyliallergiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe