Volkswagen Caddy asiaa...

potentiaalinen_ostaja(vai m...

Oon katellu tommosta 1980-luvun Volkswagen Caddya ja ajattelin kysäistä muutaman kysymyksen jos joku niistä tietää.

- Onko tuollainen millainen ajettava, kiikkerä tai mitään?

- Onko sisällä minkälainen rengasmelu verrattuna esim.

- VW Golffiin tai melu yleensäkin? Onko Caddyissä jotain yleisiä tyyppivikoja tai erityisen helposti ruostuvia kohtia?

- Millainen tuo Golffin kone(olen ymmärtäny Caddyissä käytettävän Golfin tekniikkaa) on kestävyydeltä, kun ei ole volkkareita ennen ollut?

Itelläni on farkku Toyota 1.3i ja ajattelin vaihtaa tuollaiseen näppärään lavikseen ja dieselkoneella olen miettinyt > halpa ajaa ja kun lavis niin dieselverokin pakettiautoluokaa jotain muutamakymppi vissiin. Opiskelija olen(asun kuitenkin kotona) niin en tarvitsisi moista farmaria. Jotain pikkutuuningia siihen volkkariin voisi sitten kehitellä.

Olisin kiitollinen jos joku tietävä vastaisi vieläpä asiallisesti kysymyksiini :) ja heittäisi mahdollisia vinkkejä ja kannattaako moista ajokkia edes harkita.

8

3970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VW-MAN.

Jos jostain vaan hyväkuntosen löydät ja mahdut sinne koppiin,niin on kyllä varma valinta.Peltorit kannattaa sitte pitää korvilla.

• jotain pientä

Caddy perustuu täysin Golfin tekniikkaan.
      Hyviä puolia mm.kevyt=pieni kulutus,pieni vero.
      Etuvetoinen,hyvä menemään myös talvella.
      Halpa ylläpitää,halvat osat,helppo remontoida.

Jostain syystä Caddyt ei ole kaikista rivoimman näköisiä kun vertaa muihin samanikäisiin lava-autoihin.

Sisätilat on kyllä melko pienet ja melua riittää ihan kivasti.
      Ellei itse pysty remontoimaan niin ehdottomasti pitäis löytää hyvä peltinen yksilö.
      Hitsaaminen on kallista teetättää vieraalla.
      Auto saattaa vaihtaa omistajaa silloin,mutta kyllä joku tee-se-itsemies aina Caddyn hitsaa on ne niin kysyttyjä leimattuna.

Koita löytää hyvä yksilö.
      Hyvät yksilöt onkin sitten jo 2000euron kahta puolen ja mieluummin vielä ylikin.

Yhteenvetona,hyvä ja edullinen ylläpitää pikku lava-auto,jos hyvän löydät.
      Älä osta halvinta jos et itse pysty remonttia tekemään.

• Topicin aloittaja

Kiitos tiedoista. Olen sillä asenteella autoiluun lähtenyt, että varsinkin vanhojen autojen kanssa aion tehdän mahdollisimman pitkälle kaiken itse tavalla tai toisella ja vasta, kun taidot/työkalut ja kaverit ja kavereiden työkalut ei riitä niin turvaudutaan korjaamoihin.

Niin ja ei luulisi tuon sisätilan pienuus tulevan ainakaan minulle ongelmaksi > pieni mies, kun olen :)

Tosiaan kiitos infosta. Onko nuo Caddyt kovin herkkiä ruostumaan vai ovat vissiin ykkös koppaisen Golfin tasoa?

• pakuville

Kyllä kohtalaisesti ruostuu,pieni ohjaamo,melua,kääntösäde suuri,vähän raskas pyöriteltävä kesärenkailla,ovilukot kuten muissakin Golfeissa huonot.Kyllä lava-auto on sikäli huono että mitään arvokkaampaa ei lavalle viitti kaupungissa jättää.Multa vietiin kerran Bilteman hylsysarja,about 40e pressun alta
      Kaikki muu onkin sitten plussan puolella,autolla oli myydessäni ajettu 260000km ja kone täystimangi

• Kartsa

Näppärä hyvä kulkemaan lumessa, raskaaseen ohjaukseen hyvä lääke: kesäksi nastattomat talvirenkaat alle pitää hyvin esim. märillä mökkiteillä.
        Heikko kohta moottorissa kannen tiiviste, ja muut tiivisteet kuten vaihdelaatikon stefa.
        Koneen melu tulee sisälle.
        Halpa pitää: vakuutukset, kulutus
        Hyvä ostos jos kohtuukuntoisen saa, 2 caddysta kokemusta

• Topici aloittaja
        Kartsa kirjoitti:

Näppärä hyvä kulkemaan lumessa, raskaaseen ohjaukseen hyvä lääke: kesäksi nastattomat talvirenkaat alle pitää hyvin esim. märillä mökkiteillä.
        Heikko kohta moottorissa kannen tiiviste, ja muut tiivisteet kuten vaihdelaatikon stefa.
        Koneen melu tulee sisälle.
        Halpa pitää: vakuutukset, kulutus
        Hyvä ostos jos kohtuukuntoisen saa, 2 caddysta kokemusta

Kiitos kiitos. Hyödyllistä tietoa pukkaa :P

• ..........
        Topici aloittaja kirjoitti:

Edellä tullut aikas hyvin ominaisuuksista. Minulla kans sellainen käsitys, että mukava ajettava ja pieniruokainen. Se lavan jatko`(kiitos Suomen verottajan) on vissiin herkimpiä ruostekohtia?

• vaihtoehtoja
        Topici aloittaja kirjoitti:

Jokohan on tämä aihe vanhentunut?

Itse en noin vanhaa Caddya ostaisi, onhan ne jo kohta museoautoja tai ainakin loppuun ajettuja. Varaosienkin saanti alkaa vaikeutua tuon ikäiseen. Mielummin 10 vuotta uudempi, joko Skoda tai Volkkari. Samasta autostahan on kyse. Ei maksa aivan mahdottomasti, vaikka onkin noin paljon uudempi. Kohta 10 vuotiaita nekin ovat.

http://www.bytbil.com/

Hae tuolta seuraavilla ehdoilla:
        - Transportbilar
        - Fordonstyp: flak
        - Märke: Skoda ja Volkswagen

Skodasta löytyi äsken 58 vaihtoehtoa. Hinnat välillä 1500...62500 kr alv 0% eli 1900...78000 kr alv 25%.

Volkkarista löytyy noin 10 autoa.

Tulli/vero ei varmaan tuollaisessa paljon tunnu. Hakukustannutkset maksaa yhden risteilyn verran, joten edullisesti saa. Vanhempaa autoa ei kauan tarvitse korjata, kun hintaero on vanhaan Caddyyn on jo mennyt.

Saahan noita avolavoja kyllä Suomestakin, valikoima vain on aika suppea. Nettiautosta löytyi yksi saksantuliainen hintaan 6000e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe