sairastamattomuus?

terve...

Tuli eräs mielenkiintoinen asia mieleen. Onko mitään tutkimuksia geenien vaikutuksesta luonnottoman vähäiseen sairastamiseen vai pelkkä tuuriko siinä voi olla takana?

Isäni on 56-vuotias ja hänellä tuli mieleen, ettei ole ollut poissa töistä kertaakaan eikä muutenkaan sairaana kuluneen reilun 30-vuoden aikana. Itse olin viimeksi vuodelevossa kuumeen takia yläasteella kahdeksannella luokalla, enkä sen jälkeen ole ollut oikeastaan kertaakaan sairaana. Armeijan aikana iski kyllä flunssa kertaalleen. Olen periaatteessa ollut täysin terveiden kirjoissa jo noin 10 vuoden ajan.

Suvusta löytyy pitkäikäisiä, joten ehkä jotain perää voi olla?

3

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen terve

      Minä olen 55-vuotias ja en ole sairastanut flunssaa ikinä. En korvatulehdusta, en virtsatulehdusta, ei nuhaa . Näiden takia en ikinä pois töistä. Työkaverit useita kertoja vuodessa. Minulla on peruslämpö n 35 astetta.
      En tiedä mistä johtuu, mutta kai sa olla tyytyväinen että on terve.

      Vanhempani kyllä ovat sairastaneet flunssia.

    • Tupakumi

      Ei meilläkään sairastetaan vaikka lähipiirissä influenssaa keuhkokuumetta ym

    • siivouspersiistä

      Minulla loppui flunssat sun muut kun pääsin eroon viikottain siivoavasta akasta, jolle yksikin pölyhiukkanen oli liikaa. Nyt kun siivous tapahtuu vasta kun pöly tarttuu selvästi sormeen (kk. välein), niin en ole sairastanut 10 vuoteen, en edes flunssaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe