Treenin kulutuksesta

Ihmettelijä...

Täällä olen nyt lukenut juttuja, että jengi polttaa 500-1200 kaloria yhden treenitunnin aikana. Miten ihmeessä te treenaatte? Juoksette tikkusuoraa mäkeä ylös alas tunnin täysillä?

En voi millänsäkään käsittää miten joku kuluttaa noin paljon. Oma kulutukseni esim spinningissä (toki helpoimmalla tasolla vielä) on parhaimmillaan 350 kalorin luokkaa. Bodypumpissa saattaa nousta lähelle 400 kaloria, mutta yli ei ole koskaan mennyt.

Olen 158/58 tällä hetkellä. Olenko vain niin "pieni ja kevyt" että en kuluta niin paljon, vai teenkö vajaasti ja huonosti, vai missä vika? Onko ylipäätään järkevän kuuloista kuluttaa tuon verran? Sellaisilla peruslihaskunto-tai kiinteytystunneilla kulutus on 250 kalorista ylös päin.

16

3799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee näin

Ensinnäkin kalorikulutus riippu ainakin seuraavista tekijöistä:
      oma paino (mitä kevyempi sitä vähemmän kulutat samassa harjoituksessa, vaikka tehot olisivat yhtäsuuret kuin sinua suuremmalla, koska painava joutuu esim. juoksussa kannattamaan enemmän massaa painavampana ja energiaa kuluu)
      harjoituksen intensiteetti; on tutkittu juttu, että raskas / rankka harjoitus kuluttaa enemmän ja pidempään eli vaikka harjoitus itse kestoltaan olisi lyhyempi niin elimistö jatkaa kalorien kuluttamista. Pyri siis harjoittelemaan korkealla sykkeellä. Saman kalorikulutuksen saat lyhyemmässä ajassa.
      laji, mitä harrastat; kävely versus juoksu esim. jokainen tietää, että rasittavampi laji kuluttaa myös samassa ajassa enemmän.
      Ihmettelit tuota kalorikulutusta. Ok, kerron itsestäni; olen mies, 192 cm pitkä paino n. 80 kg. Siis hoikkarakenteinen. Käyn 2-3 krt kuntosalilla 1 h /kerta (kulutus n.500 - 1000 kaloria); teen monta sarjaa ja tiukkoja toistoja, lyhyellä palautuksella. Lenkillä 2-3 krt viikossa (juoksen n. 6-7 km. melko kovalla sykkeellä; kulutus 600 - 800 kaloria, aikaa käytän n. 30 min.) En siis juokse edes ns. täysillä. Lisäksi harrastan 2 krt viikossa kamppailu-urheilua. Siellä kulutus on n. 500 - 700 kaloria /yksi tunti. Tuosta kun laskee, niin viikossa kulutan keskimäärin 3200 - 4100 kaloria. Itselläni on Polarin sykemittari käytössä, joten saan aika tarkat kaloritulokset sen avulla.

• laihis

itse syön maksimissaan 1500 cal/päivä tällä paino pysyy vakaana. Olen 163/60kg. Käyn salilla 2-3/vk ja ehkä uintia kerta viikossa päälle...

Jos tereeni salilla silleen että on pieni hiki ja lihakset tärisee kun lähtee pois, niin minähän kuihdun tuolla ruokamäärällä....

Pitääkö siis vaan lisätä energiaa ja kattoa pysyykö paino samassa. Tarkoitus ei ole laihtua yhtään...vaan saada lihakset näkyviin , niin sanoakseni

• noin**

harjoituksen intensiteetti; on tutkittu juttu, että raskas / rankka harjoitus kuluttaa enemmän ja pidempään eli vaikka harjoitus itse kestoltaan olisi lyhyempi niin elimistö jatkaa kalorien kuluttamista. Pyri siis harjoittelemaan korkealla sykkeellä. Saman kalorikulutuksen saat lyhyemmässä ajassa.

Ei ihan noinkaan...ei ei

• LAIHDUTUSKESKUSTELIJA

"Täällä olen nyt lukenut juttuja, että jengi polttaa 500-1200 kaloria yhden treenitunnin aikana. Miten ihmeessä te treenaatte?"

Tässä kohtaa laihduttajan paino ja harjoituksen syke ratkaisee. Minä kulutan usein 900-1000kcal tunnissa ihan vain sen takia, että olen vielä kovin painava. Sykemittarilla olen aina tarkistanut tuon kulutuksen.

Kun olen aikanaan tavoitepainossani noin 85kg, on kulutukseni samoilla sykkeillä enintään 600kcal tunnissa. Ero on siis merkittävän suuri.

Laihduttajan liikuntalajeista ja niitten keskimääräisistä sykkeistä löytyy muuten kirjoittamani artikkeli klikkaamalla profiiliani. Kävely on usein tehokkaampi kuin mm. uinti.

-LK

• Tai_ga

En nyt viitsi lähteä hiuksia halkomaan, mutta ensimmäisenä voin sanoa, että en ole koskaan päässyt 900kcal ylittäviin tuntikulutuksiin kävelemällä. Uinnissa tuo ei ole ollenkaan harvinaista, pikemminkin normaalia.

Lihas kuluttaa enemmän energiaa kuin läski. Eli jos otetaan kaksi samanpainoista netiä vertailuun (mikä sinäänsä jo mahdotonta, sillä kuntotaso ja liikkeiden intensiteetti yksilöllistä). Toinen heistä on selkeästi lihaksikkaampi ja toinen taas enemmän rasvaa omaava. Arvatkaa kumpi kuluttaa tunnin jumpassa enemmän?

Ostakaa se sykemittari, niin ei tarvitse arvailla näitä kulutuksia!

• Aloittaja kyselee vielä
        Tai_ga kirjoitti:

En nyt viitsi lähteä hiuksia halkomaan, mutta ensimmäisenä voin sanoa, että en ole koskaan päässyt 900kcal ylittäviin tuntikulutuksiin kävelemällä. Uinnissa tuo ei ole ollenkaan harvinaista, pikemminkin normaalia.

Lihas kuluttaa enemmän energiaa kuin läski. Eli jos otetaan kaksi samanpainoista netiä vertailuun (mikä sinäänsä jo mahdotonta, sillä kuntotaso ja liikkeiden intensiteetti yksilöllistä). Toinen heistä on selkeästi lihaksikkaampi ja toinen taas enemmän rasvaa omaava. Arvatkaa kumpi kuluttaa tunnin jumpassa enemmän?

Ostin juuri sykemittarin. Mittari näyttää siis kulutuksekseni siitä 250 kalorista ylöspäin.

Käyn noin kuutena päivän viikosta kuntosalilla. Kerran spinning, kerran pump. Loput viisi tuntia ovat 50minuutin mittaisia erilaisia tunteja, joissa treenataan lihaskuntoa tai aerobista kuntoa. Eilinen Combat-tunti 280 kaloria. Hiki tuli ja keskiarvosyke oli 140 yli. Jos siis tahdon kuluttaa enemmän, tulisi nostaa sykettä, mutta en pysty noilla ohjatuilla tunneilla sen enempää nostamaan sykettä kuin tunti sallii. Toki painoja käytetään, mutta käytän nekin lähes maksimia.

Pumpissa esim jalkakyykyn painot ovat yhteensä 17kg ja muut suhteutetaa siihen sitten.

Eli käsittääkseni kulutukseni on siis ihan normaalia? En ole mitenkään kovin lihaksikas, mutta en enää ihan läskikasakaan. (alkupaino 66kg) Juoksemista en pidä, lenkkipoluille en lähde. Uimaan olen aivan surkea ja kaiken lisäksi pidän noista tunneista millä käyn.

Olisko hyvä vaihtoehto vetäistä vaikkapa kaksi tuntia putkeen? Entäs sitten tuo, että kroppa kuluttaa vielä tunnin jälkeenkin, lasketaanko se peruskulutukseen vai siihen tunnin kulutukseen? Sykemittarilla otan treeniajaksi sen kun tunti alkaa ja tunti loppuu. Eli 50-65min.

Ja vielä, että kuulostavatko nämä mun kulutukset siis normaaleilta tän kokoiselle? (158/58)

• Tai_ga
        Aloittaja kyselee vielä kirjoitti:

Ostin juuri sykemittarin. Mittari näyttää siis kulutuksekseni siitä 250 kalorista ylöspäin.

Käyn noin kuutena päivän viikosta kuntosalilla. Kerran spinning, kerran pump. Loput viisi tuntia ovat 50minuutin mittaisia erilaisia tunteja, joissa treenataan lihaskuntoa tai aerobista kuntoa. Eilinen Combat-tunti 280 kaloria. Hiki tuli ja keskiarvosyke oli 140 yli. Jos siis tahdon kuluttaa enemmän, tulisi nostaa sykettä, mutta en pysty noilla ohjatuilla tunneilla sen enempää nostamaan sykettä kuin tunti sallii. Toki painoja käytetään, mutta käytän nekin lähes maksimia.

Pumpissa esim jalkakyykyn painot ovat yhteensä 17kg ja muut suhteutetaa siihen sitten.

Eli käsittääkseni kulutukseni on siis ihan normaalia? En ole mitenkään kovin lihaksikas, mutta en enää ihan läskikasakaan. (alkupaino 66kg) Juoksemista en pidä, lenkkipoluille en lähde. Uimaan olen aivan surkea ja kaiken lisäksi pidän noista tunneista millä käyn.

Olisko hyvä vaihtoehto vetäistä vaikkapa kaksi tuntia putkeen? Entäs sitten tuo, että kroppa kuluttaa vielä tunnin jälkeenkin, lasketaanko se peruskulutukseen vai siihen tunnin kulutukseen? Sykemittarilla otan treeniajaksi sen kun tunti alkaa ja tunti loppuu. Eli 50-65min.

Ja vielä, että kuulostavatko nämä mun kulutukset siis normaaleilta tän kokoiselle? (158/58)

Hyvä, että sinulla on jo mittari! :)
        Jos siinä on mukana kuntotestaus, tee sen ensin.
        Jos ei, niin vo2max arvosi (eli maksimihapenottokykysi) saat tietää esim kuntopyörällä poljettavasta ergometrimittauksesta. Useimmat kuntosalit tekevät näitä. Tämä on oleellinen asia, joka vaikuttaa kalorinkulutukseenkin.

Tietysti tunnit rajaavat sykkeen nostoa jonkin verran ja näin on tarkoituskin. On kuitenkin mahdollista tehdä suuremmilla sykkeillä lisäämällä liikkeeseen kohdituvaa intensiteettiä. Sekä esim. tuossa compactissa keskittää liikkeisiin koko kropan lihaksistoa eritoten keskivartaloa. Tällöin sykkeet nousevat ja kulutus kasvaa.

Esimerkiksi käden iskut lähtevät jaloista, keskivartalon tuella ja itse käsi tekee loppujen lopuksi vain pienen liikkeen. Painojen kanssa ota mukaan hengitys tehostamaan liikettä, ja todellakin sellaiset painot, että juuri ja juuri jaksat tehdä viimeisen sarjan. Kokeile rajojasi.

Hyvä lisä treenille on juosta vaikka puolituntia matolla.

• täälläkin
        Aloittaja kyselee vielä kirjoitti:

minulla on aika saman suuntaisia kulutusmääriä kuin sinulla. Esim spinning 440 kcal/h (keksimääräinen syke 140), sauvakävely 330 kcal/h (k.syke 120), 5 km hölkkäämiseen aikaa menee 45 min ja kaloreita palaa 400 (k.syke. 144).

• Ex-Bokraaja
        Tai_ga kirjoitti:

Hyvä, että sinulla on jo mittari! :)
        Jos siinä on mukana kuntotestaus, tee sen ensin.
        Jos ei, niin vo2max arvosi (eli maksimihapenottokykysi) saat tietää esim kuntopyörällä poljettavasta ergometrimittauksesta. Useimmat kuntosalit tekevät näitä. Tämä on oleellinen asia, joka vaikuttaa kalorinkulutukseenkin.

Tietysti tunnit rajaavat sykkeen nostoa jonkin verran ja näin on tarkoituskin. On kuitenkin mahdollista tehdä suuremmilla sykkeillä lisäämällä liikkeeseen kohdituvaa intensiteettiä. Sekä esim. tuossa compactissa keskittää liikkeisiin koko kropan lihaksistoa eritoten keskivartaloa. Tällöin sykkeet nousevat ja kulutus kasvaa.

Esimerkiksi käden iskut lähtevät jaloista, keskivartalon tuella ja itse käsi tekee loppujen lopuksi vain pienen liikkeen. Painojen kanssa ota mukaan hengitys tehostamaan liikettä, ja todellakin sellaiset painot, että juuri ja juuri jaksat tehdä viimeisen sarjan. Kokeile rajojasi.

Hyvä lisä treenille on juosta vaikka puolituntia matolla.

combat on, mutta veikkaan, että se on jotain taistelulajeista sekoitettua aerobic,,...?

Itse olen harrastanut jujutsua, karatea ja nyrkkeilyä. Aloittelijoilla ne iskut ei oikein meinaa lähteä. Juuri se vartalon käyttö on se ongelma. Koko treenin tehossa se näkyy.
        Lyönnin idea on juuri siinä, että se lähtee jaloista, siitä keskivartaloon ja lopuksi hartioihin. Tai oikeastaan se on sellainen noiden yhdistelmä, missä koko kroppa tekee sen liikkeen alkaen jaloista saman aikaisesti kiertäen... Sitä on hankala selittää, mutta kannattaa katsoa, kun oikea nyrkkeilijä lyö. Isokokoisen kaverin säkinhakkamista esim. koska ne on hitaita ja se tekniikka näkyy selkeimmiten.
        Periaatteessa käsistä täysin halvaantunut voi lyödä. Asian voi testata silleen, että antaa käsien roikkua ihan velttona hartijoista ja samalla yrittää kropalla nakata nyrkkiä säkkiin. Siinähän se käsi liikkuu ja lujaa. Kädet nostetaan sitten ylös puolustusasentoon ja tehdään samalla tavalla rennosti kropalla nakellen. Samalla täytyy opetella puhaltamaan lyönnin aikana ulos. Karatekat muuten huutaa samasta syystä, lyönnin aikana. Se huuto on nopea uloshengitys. Se tehostaa iskua. Aivan siellä lyönnin lopussa voi jännittää käsilihaksia, jos haluaa ns. survaisulyönnin, kuten karatekat tekee perustekniikassa. Mutta siinä taas palautus hidastuu ja seuraava isku lähtee hitaammin matkaan. Nyrkkeilijät ei tee niin.

Yksi kikka opetella lyömään vartalolla on sellainen, että menee ihan lähelle säkkiä. Laittaa kädet asentoon, missä isketään vartalokoukkuja läheltä. Mutta pidetään kyynärpäät koko ajan tiukasti kiinni vartalossa ja yritetään samalla lyödä sitä säkkiä.
        Siinä on pakko liikuttaa kroppaa, koska muuten lyönti ei lähde. Siitähän se muutetaan taas normaalilyönniksi, lyömällä samalla tavalla, mutta nyt ei vain jännitetä väkisin kyynärpäitä kroppaan, vaan annetaan käden lentää kun kroppa heilahtaa.
        Palautus tehdään muuten myös kropalla, vähän kuin peilikuvana lyönnistä.

Nyrkkeily on aivan älyttömän tehokas kuntoilumuoto. Vaatii tekniikan osaamista hieman.

Taiga puhuu tuossa asiaa. Ongelma voi olla tekniikassa. Se menee aloitteloijoilla sellaiseksi huiskimiseksi, missä ei ole voimaa ja kroppaa pelissä ollenkaan.

Noista sykkeistä sen verran, että minulla ne nousee, kun olen rapakunnossa ja vastaavasti laskee, kun olen kunnossa. Siis tunnin juoksulenkillä se näkyy, kun vedän sen aina suurinpiirtein samaa vauhtia. Yleensä se kulutus on vaihdellut siinä 600...700kcal.
        Nyrkkeilutreeneissä olen joskus mitannut. samoihin, eli 600 menee tunnissa. Polarin remmi täytyy vain teipata todella hyvin rintaan, koska se irtoilee ja mittari näyttää välillä 0:llaa. Se ei pysy kiinni, kun tekee esim. koukkuja. Vartalo liikkuu ja vääntyy sen verran paljon. Tämäkin voi selittää. Nimittäin oma mittarini näyttää tuollaisissa tapauksessa aika pientä keskisykettä, jos se remmi irtoilee rinnasta välillä. Se laskee kait aina jonkin keskiarvon, jos se lenkillä pomppii, mutta nyrkkeillessä se remmin irtioloaika voi olla liian pitkä ja se töppää mittauksen. Näin luulen.

• LAIHDUTUSKESKUSTELIJA
        Tai_ga kirjoitti:

Päivämäärä: 20.03.07
        Exe.time: 3h 38 min 05 sec
        In zone: 3h 36 min 41 sec
        Limits: 110-160
        Average Hr: 126
        Kcal/Fat: 3907 Kcal 55%

Sykemittarin käyttöasetukset: Mies, 36v, 190cm, 135kg

Tiistaina lajina oli rivakka kävely mäkisessä maastossa, matka 25 km.

-LK

• Tai_ga
        LAIHDUTUSKESKUSTELIJA kirjoitti:

Päivämäärä: 20.03.07
        Exe.time: 3h 38 min 05 sec
        In zone: 3h 36 min 41 sec
        Limits: 110-160
        Average Hr: 126
        Kcal/Fat: 3907 Kcal 55%

Sykemittarin käyttöasetukset: Mies, 36v, 190cm, 135kg

Tiistaina lajina oli rivakka kävely mäkisessä maastossa, matka 25 km.

-LK

En kirjoittanut, etteikö kävelyllä VOISI päästä tuollaisiin kulutuksiin (varsinkin jos on elopainoa lähes tuplasti enemmän kuin minulla)

Kuitenkin pointtina oli kertoa se, että omakohtaisesti uinti kuluttaa kyllä huomattavasti enemmän. Tunnin uinti kuluttaa mulla sen 800-900 kcal useimmiten.

Kävelystä eikä ole uinnista ole mittarissä tällä hetkellä data, mutta peruskuntoa ylläpitävästä salitreenistä (ei siis mitään hurjaa voimatreeniä) on esimerkki:

Exe.time: 1h 27min 32 sec
        Max hr 170
        Avr hr 137
        Hr zones: light 1h 14min 50sec
        moderate 11 min
        hard 40sec
        Kcal/Fat: 975 kcal 60%fat

Käyttäjänä nainen 29v, 176cm, 67-69kg

Mun mielestä tonne alle kommentoi eräs heppu pyöräilystä esimerkin, jonka pitäis avata aika hyvin näitä kulutusasioita. Eli samanlaisen treenin voi vetää joko hyvällä liikeintensiteetillä tai sitten ilman tätä eli fuskaten. Kun esimerkiksi salilla kattoo useita naisia ja vanhempaa väestöä, valitettavan harva keskittyy oikeasti niihin liikkeisiin ja tekee ne siinä mielessä oikein. Tai sitten ne tehdään oikein, mutta painoa on sen verran ettei se rasita kehoa. Jos painot ovat pienet pitäisi toistoja olla vähintään 20, mutta toistojen määräthän määräytyvät treenin laadusta eikä "viitselijäisyydestä" käsin.

• g0ldie

Kulutus määräytyy aika pitkälle sen mukaan, miten isoa massaa liikutellaan ja millä teholla - eli voi olla, ettei mikään temppu lisää kulutustasi jos urheilet jo ns. "täysillä"

Itsellä (n. 86kg, 187cm) menee pumpissa luokkaa 600-650 kcal tunnin aikana, syke pyörii helposti 140 paikkeilla keskimäärin. Tehokkaampaa tuntuu meikäläiselle olevan kuitenkin - vähän erikoisesti - bodyjam, jossa hikoilen kuin sika :D "ennätys" on tällä hetkellä 740 kcal / 55 min, meinasin lentää perseelleni kun lukema pamahti polarin ruutuun tunnin päätteeksi. Oli kyllä aika sippi olokin..!

Juokseminen on kyllä tuntia kohden yksi kuluttavimpia juttuja mitä voi tehdä, jos vaan fysiikka kestää. Tylsää ja riskialtista, joo, mutta tehokasta. Ei auta :(

• totta on...

Juokseminen kuluttaa kyllä tehokkaammin kuin mikään muu laji. Itse olen 164/58, ja kulutus tunnin juoksulenkillä (syke 170-180) n.600-700 kcal. Vastaaviin lukemiin en ole missään muussa liikuntamuodossa päässyt...

• LAIHDUTUSKESKUSTELIJA
        totta on... kirjoitti:

Juokseminen kuluttaa kyllä tehokkaammin kuin mikään muu laji. Itse olen 164/58, ja kulutus tunnin juoksulenkillä (syke 170-180) n.600-700 kcal. Vastaaviin lukemiin en ole missään muussa liikuntamuodossa päässyt...

Otetaan vertailukohdaksi mies 190cm/135kg ja 25 kilometrin kävelylenkki. Kaloreita kului sykemittarin mukaan lähes 4000 kcal.

-LK

• mikä kuluttaa enemmän
        totta on... kirjoitti:

Juoksuakin voi harrastaa siten, että erittäin rivakka kävelijä menee ohi ja takuulla kuluttaa enemmän silloin. Ns. löntystelyhölkkä vastaa rivakkaa kävelyä.

Ihan vaan tiedoksi. Se on se millä temmolla vetää kutakin lajia. Se että et muissa liikuntamuodoissa pääse vastaaviin lukemiin johtuu siitä, ette hallitse niitä tai sinulla ei riitä kantti ajaa vaikkapa pyörällä, niin, että reidet tulehtuu.
        Teeppä pikku testi. Ota tavallinen pyörä. Valitse tuulinen sää, mäkinen ja aukea reitti. Matka alkuun 30 km ja pidä vauhti koko ajan vähintään 30km/h. Ei yhtään hiljempaa. Jos sun syke ja kulutus ei nouse yli 600kcal niin palataan sitten asiaan.
        Samanlaisen testin voi tehdä vaikka melomalla tai soutamalla. Aseta joku vauhtitavoite, jos et saa sykettä muuten nousemaan. Se keskisyke on suhteessa käytettyihin kaloreihin. Teet niitä muita lajeja ns. lintsamalla. Juoksussa on se hyvä puoli, että sitä ei voi oikein tehdä aivan lintsaamalla, kuten pyörällä ajaen voi. Jotku lajit vaatii sitä, että suorastaan ruoskii itseään. Syke ja kulutus kyllä saadaan aina nousemaan.

• Aloittaja

Vau, ihan kamalasti vastauksia! Kiitos kaikista! Nyt sain vähän osviittaa treeneihini.

Yritän kyllä jokaisessa treenissä keskittyä itse liikkeeseen etten tekisi vajaasti tai löysäilisi. Pitääkin alkaa kunnolla kokeileen ja tehostaan sitä iskun lähtemistä koko kropasta. Pyrin kyllä siihenkin, tiedä sitten, miten hyvin se onnistuu.

Eilen tosi olivat yläselän lihakset sivuilta vähän jumissa edellisen jumpan jäljilta ja kiertoliikettä Combatissa tehdessä liike tuntui kyllä kyljissä ja joka paikassa.

Tietty jos on uupunut olo niin ei jaksa tehdä täysillä. Tuota mietin kans, että mahtaako sykemittari sitten loppujen lopuiksi antaa niin tarkkaa tulosta, sillä esim lattialla maatessa vatsalihaksia tehdessä selvästi vatsa menee alas päin ja mittari irtoaa rintakehästä palautuksen aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe