Hei!
Toivoisin teidän asiallisia kommentteja ja jos osaisitte neuvoa minua niin olisin kiitollinen.
Meillä menee muuten tosi hyvin ja hän on hellä jne. mutta talous asiat mättää ja pahasti,sillä joudun hänet elättämään(jo3kk:tta) Ja nyt kun sanoin hänelle että ens kuussa alkaa makseleen puolet menoista niin tämä ilmoittaa että autoon menee kaikki rahat(kuten muutenkin joka kk:si) ja kysyin että eikö katto päänpäällä ja ruoka ole tärkeintä?!Ja olin tästä hyvin,hyvin vihainen,mutta ei tunnu hän tajuavan sitä.Ja olen tehnyt kaikki hänen puolestaan esim.käskenyt häntä menemään paperiasioille..puhelimella olen joutunut hänen asioitaan hoitamaan koska hän ei saa niitä itse aikaiseksi!Ja se suututtaa.Nyt pian hän olis muuttamas vihdoin omaan kämppään,just silloin kun hänen pitäisi maksaa puolet menoista!Ja vasta 3kk:tta seurusteltu.. Ehdotuksia mitä tekisin?
Mieheni on hyväksikäyttäjä?
19
2678
Vastaukset
- Uhratkaamme
Noin toimimalla hän käyttää Sinut hyväksi.Liiat särmät pois.Eli Susta tulee hänelle päivä päivältä parempi.
Istu perseelles ja mieti.Noin se kulkee.
Lopuksi olet niin hyvä ,ettei ole oikeutta sanoa edes omiin asioihis kommenttia.
Ota vähä vierasta niin saat kontrastia .
Raino Reinhardt.
Lue nyt vaikka toi kalman chydeemi. Siellä on ennustuksia kannaotois ,kuin sun käy. - holhoamasta..
Hommahan on niin, että sina ANNAT miehesi käyttää itseäsi hyväkseen. Lopeta se. Päätös on sinun.
Ja mitä hemmettiä sinä hänen asioitaa hoidat!! Et sinä ole hänen holhoojansa, et äiti, eikä hän ole sinun lapsesi. Tottakai hän jättää hommat hoitamatta, kun tietää, että sinä sen teet. Mutta tuota menoa sinä vain opetat hänelle, että hän voi jättää ne hoitamatta jatkossakin. Jos hän ei omia asioitaan hoida, niin olkoon hoitamatta. Hänen nilkkaansahan ne seuraukset kalahtaa ja toivottavasti oppii niistä vähitellen.
Ja lakkaa elättämästä häntä. Älä anna hänelle rahaa, ruokaa, juomaa tai mitään muutakaan. Syö itse ulkona ja jätä jääkaappi tyhjäksi. Jos hän ruuan puutetta valittaa, niin sano, että menee ostamaan.
Etkä muuta hänen kanssaan yhteen ennen kuin olet varma, että hän tosiaan hoitaa oman osansa menoista. Etkä anna hänelle yhtään rahaa. Et sinä ole hänen holhoojansa.
Hyvä ihminen, lopeta tuollainen marttyynina olo ja opettele pitämään puolesi. Muuten sinun käy hullusti. - -.-.
annat miehen käyttää itseäsi hyväksi? Olette seurustelleet 3kk ja mies on koko ajan siipeillyt. Kenen vika, miehen vai sinun?
Mitä tekisit? Mitä sinun muka vielä pitäisi tehdä muuta kuin antaa potku persuksille ja toivottaa hyvää jatkoa? - pois otsikosta
Kyllä minäkin olisin hyvin hellä, jos joku mua pari kuukautta elättäisi ja hoitaisi kaikki asiani, minä voisin säästää ulkomaanmatkaan.
Jos nyt muuttaa omilleen tuollaisesta hotellista, niin pidä huoli siitä, että asiat muuttuu.
Tiedätkö, että ovimatto ei kauan ketään kiinnosta, käytetään kunnes on tehnyt tehtävänsä ja heitetään menemään.- Neiti...
Tiedän että minua on helppo käyttää hyväksi koska olen niin kiltti.Ennen en edes huomannut että minua käytetään henkisesti hyväksi,mutta olen edes siitä vähän jotain oppinut että jo nyt huomaan,jos mua käytetään hyväksi.
Totta,osaan olla aika uhrautuvainen toisten puolesta.
Olen sanonut miehelle että sillä on aikaa tämä kuun loppuun löytää itsellensä asunto ja jos ei löydä niin sit mä heitän ulos tästä"hotellista",maksamattomien laskujen takia:P
"pois otsikoista";mitä tarkoitit sillä että pidä huoli että asiat muuttuvat? - sitä että
Neiti... kirjoitti:
Tiedän että minua on helppo käyttää hyväksi koska olen niin kiltti.Ennen en edes huomannut että minua käytetään henkisesti hyväksi,mutta olen edes siitä vähän jotain oppinut että jo nyt huomaan,jos mua käytetään hyväksi.
Totta,osaan olla aika uhrautuvainen toisten puolesta.
Olen sanonut miehelle että sillä on aikaa tämä kuun loppuun löytää itsellensä asunto ja jos ei löydä niin sit mä heitän ulos tästä"hotellista",maksamattomien laskujen takia:P
"pois otsikoista";mitä tarkoitit sillä että pidä huoli että asiat muuttuvat?Jos hän muuttaa, niin siinä on mahdollisuus laittaa pelimerkit uudelleen. Lopetat hänen asioiden hoidon, lopetat ruokkimsen, jos hän ei osallistu ja missään tapauksessa et suostu maksamaan hänen laskujaan.
Toivon totisesti, että hän on muuttanut luoksesi vanhempien luota, niin voit pistää kamat pussiin ja lopettaa sen hyysäämisen, muuten alkaa selitystä löytyä, että asuntoa ei löydy.
Sinun kannattaa todella perehtyä itsessäsi tuohon kiltin tytön-ongelmaan. Yleensä se on hyväksytyksitulemisen tarvetta. Ihminen voi olla mukava, suosittu, kilttikin (jos se on ilkeän vastakohta), ilman että häntä hyväksikäytetään. - Neiti...
sitä että kirjoitti:
Jos hän muuttaa, niin siinä on mahdollisuus laittaa pelimerkit uudelleen. Lopetat hänen asioiden hoidon, lopetat ruokkimsen, jos hän ei osallistu ja missään tapauksessa et suostu maksamaan hänen laskujaan.
Toivon totisesti, että hän on muuttanut luoksesi vanhempien luota, niin voit pistää kamat pussiin ja lopettaa sen hyysäämisen, muuten alkaa selitystä löytyä, että asuntoa ei löydy.
Sinun kannattaa todella perehtyä itsessäsi tuohon kiltin tytön-ongelmaan. Yleensä se on hyväksytyksitulemisen tarvetta. Ihminen voi olla mukava, suosittu, kilttikin (jos se on ilkeän vastakohta), ilman että häntä hyväksikäytetään.Uskon että tilanne tästä rauhoittuu rahallisesti kun hän saa oman kämpän.Miehellä oli ennen mua oma kämppä ja sai häädön siitä joten minä tarjouduin että hän voi asua ja tuoda tavaransa mun kämppään väliaikaisesti.Kuka tahansa varmasti olisi auttanut ystäväänsä/miestänsä jos näin olis käynyt,vai olenko ihan väärässä?Tosin,kaikella rajansa ja tässä tapauksessa se on ylitetty,tiedän.Olen auttanut häntä paperi asiois jne. koska muuten hän ei saa ikinä muutettua täältä mun luota pois.
Totta..Minulla on kiltin tytön-ongelma,ja muiden auttamisen tarvetta. Se kuuluu perusluonteeseeni,mutta hyvä kun sen itse tiedostaa niin voi asialle tehdäkin jotakin.
- säälittävää
Olette seukanneet 3kk ja elätät häntä jo 3kk:tta eli melkein alusta asti? Olisiko nyt käymässä niin, ett mies löysi hyväuskoisen hölmön ja maksattaa sinulla menonsa, kunnes saa oman kämpän ja unohtaa sinut samantien?
- RaksPoks
En kyllä ihan tarkalleen pysynyt tässä teidän kuviossa mukana. Siis asutte yhdessä muttette asukaan? Olette nuoria, sinä jo omillasi, mutta jätkä asuu vielä kotona? Siis toisin sanoen maleksii vain sinun kämpilläsi?
Olette seurustelleet VAIN kolme kuukautta, miksi elätät häntä, jos hän kerran asuu oikeasti jossain muualla? Jos asutte yhdessä, silloin ainakin vuokran soisi menevän puoliksi. Tosin silloin pitäisi myös kaapissa olla tilaa molempien tavaroille, ja asunnossa molempien huonekaluille. Mutta koska kerroit jätkän etsivän omaa kämppää, näin ei ilmeisesti ole. Anteeksi nyt vaan, kysyn ihan sinun parhaaksesi, jotta tajuaisit: oletko tyhmä?
Auto toki vie paljon rahaa, vakuutukset, verot ja huollot/osat vievät paljon, ja bensaa kuluu ainakin nuorilla jäbillä. Mutta kuulostaa silti aika kaukaahaetulta. Jos tosiaan ei ole varaa ja osaamista elää, miksi pitää autoa? Bussillakin pääsee.
Joka tapauksessa: jos ette oikeasti asu yhdessä, on sinun tyhmyyttäsi maksaa miehen menoja ja olla äitinä. Jos asutte oikeasti yhdessä, otan osaa. Parisuhteessa (jos teillä nyt sellaista onkaan?) on hyvä pitää taloudellisestikin yhtä, mutta sitä vaaditaan molemmilta puolin ja toisin. Pitää myös yhdessä päättää, mihin rahaa laitetaan, mikä on tärkeää. On huono juttu, jos on joutunut jo koko seurusteluajan elättämään ja auttamaan toista. Kuulostaa siltä, ettei mies ole itsenäistynyt ollenkaan. Kaiken kaikkiaan kuulostaa todella huonolta. Tiedät sen varmasti itsekin.- Neiti...
Auto tosiaan vie paljon rahaa..Mutta hän tarvitsee omaa autoa koska hän käy osa-aikatyössä jossa tarvitaan oman auton käyttö mahdollisuutta.
Mutta on sekin yksi noidan kehä..Pitää mennä töihin että saa rahaa,mutta sitten kun saa rahaa ne menee autoon ja sama jatkuu joka kk:si..Olen yrittänyt sanoa hänelle että pitäisi keksiä jokin ratkaisu tähän juttuun,mutta hän ei näytä näkevän sitä ongelmaa.Ehdotuksia miten saisin hänet ajattelemaan järjellä? - RaksPoks
Neiti... kirjoitti:
Auto tosiaan vie paljon rahaa..Mutta hän tarvitsee omaa autoa koska hän käy osa-aikatyössä jossa tarvitaan oman auton käyttö mahdollisuutta.
Mutta on sekin yksi noidan kehä..Pitää mennä töihin että saa rahaa,mutta sitten kun saa rahaa ne menee autoon ja sama jatkuu joka kk:si..Olen yrittänyt sanoa hänelle että pitäisi keksiä jokin ratkaisu tähän juttuun,mutta hän ei näytä näkevän sitä ongelmaa.Ehdotuksia miten saisin hänet ajattelemaan järjellä?Hmm, minusta ensimmäiseksi SINUN pitäisi alkaa ajatella järjellä. Siis lopetat miehen elättämisen. Toivon, että näin tehtyäsi mies alkaisi sitten itsekin ajatella ja toimia. Älä ole liian kiltti, siitä voi seurata sinulle itsellesi ongelmia. Kyllä jokaisen terveen aikuisen kuitenkin pitäisi pystyä huolehtimaan ensisijaisesti omista asioistaan ilman toisen apuja.
Ja jos kerran työssä pitää olla oma auto, kyllähän työnantaja maksaa ainakin bensat siitä, kenties jopa jotain pientä korvausta muustakin. Jos autosta on nyt koitunut se suurin ongelma, oliskohan mahdollista etsiä jotain muuta osa-aikatyötä, sitä on aika paljon nykyään tarjolla eri aloilta? Toisekseen, on aika vähän tunteja huonolla palkalla, jos koko kuukauden palkka auton maksuihin menee? Eipä ole järkeä tuossa...
Jos miehellä on tavarat luonasi, pakkaapa pois. Muuttakoon kotiinsa takaisin äidin hoiviin siksi aikaa kunnes aikuistuu. Luulisi miehen nopeasti oppivan, paitsi jos äidin luona on vielä hyvä olla. Vaikka sano hänelle kuitenkin haluavasi vielä olla hänen kanssaan... ettei aivan nokkiinsa ota. ;) (paitsi, menettäisitkö mitään?)
Aurinkoista kevättä ja hymyä huuleen! Onneksi sinä olet jo itsenäinen aikuinen nainen! :) - Mies 30+
Neiti... kirjoitti:
Mutta on sekin yksi noidan kehä..Pitää mennä töihin että saa rahaa,mutta sitten kun saa rahaa ne menee autoon ja sama jatkuu joka kk:si..Olen yrittänyt sanoa hänelle että pitäisi keksiä jokin ratkaisu tähän juttuun,mutta hän ei näytä näkevän sitä ongelmaa.Ehdotuksia miten saisin hänet ajattelemaan järjellä?Miten saisit ajattelemaan hänet järjellä? Minusta tuntuu että hän ajattelee jo järjellä, voi tehdä rahoillaan mitä lystää -> autoon, koska sinä hoidat kaiken muun.
Meneekö hänellä oikeasti kaikki raha autoon, niin että se on vain "työkykyinen" vai onko poju henekeen ja vereen autoharrastaja? Viimeiset pennit menee mielummin karvanoppiin kuin ruokaan?
Oikeasti ei tuo jätkä opi muuten kuin tosielämän pakosta jos sillonkaan. Nuori jos on niin sen elämä on ollut ainakin 90% sitä että vanhemmat on hyysännyt... ja nyt vielä sinä. Lupaili se mitä tahansa, niin tottumus ajaa tiettyyn käyttäytymismalliin.
Seurustelu ei edellytä että elätät häntä. Tuolla tavalla kun jatkat niin olet hänelle äiti koko loppuelämän. Jos autat häntä, älä tee sitä rahallisesti ja asioidenhoidossa katso että vain autat häntä hoitamaan, et hoida itse.
Aiemmin sanoit että se sai häädön... Rahasta sekin? - Neiti...
RaksPoks kirjoitti:
Hmm, minusta ensimmäiseksi SINUN pitäisi alkaa ajatella järjellä. Siis lopetat miehen elättämisen. Toivon, että näin tehtyäsi mies alkaisi sitten itsekin ajatella ja toimia. Älä ole liian kiltti, siitä voi seurata sinulle itsellesi ongelmia. Kyllä jokaisen terveen aikuisen kuitenkin pitäisi pystyä huolehtimaan ensisijaisesti omista asioistaan ilman toisen apuja.
Ja jos kerran työssä pitää olla oma auto, kyllähän työnantaja maksaa ainakin bensat siitä, kenties jopa jotain pientä korvausta muustakin. Jos autosta on nyt koitunut se suurin ongelma, oliskohan mahdollista etsiä jotain muuta osa-aikatyötä, sitä on aika paljon nykyään tarjolla eri aloilta? Toisekseen, on aika vähän tunteja huonolla palkalla, jos koko kuukauden palkka auton maksuihin menee? Eipä ole järkeä tuossa...
Jos miehellä on tavarat luonasi, pakkaapa pois. Muuttakoon kotiinsa takaisin äidin hoiviin siksi aikaa kunnes aikuistuu. Luulisi miehen nopeasti oppivan, paitsi jos äidin luona on vielä hyvä olla. Vaikka sano hänelle kuitenkin haluavasi vielä olla hänen kanssaan... ettei aivan nokkiinsa ota. ;) (paitsi, menettäisitkö mitään?)
Aurinkoista kevättä ja hymyä huuleen! Onneksi sinä olet jo itsenäinen aikuinen nainen! :)Olen samaa mieltä sinun kanssasi tuosta että"jokaisen terveen aikuisen kuitenkin pitäisi pystyä huolehtimaan ensisijaisesti omista asioistaan ilman toisen apua." Ja jos tämän jälkeen ei pysty siihen niin sitten voi pyytää apua.
Joo,onhan hänen työssään bensa korvaukset ja muut korvaukset,mutta kumminkin palkka on aika pieni.Mutta,täältä paikkakunnnalta on vaikea löytää töitä ja jos löytyis niin pitäisi hänelle olla ilta/yötyö.
Hän on nyt ajatellut että jos hän muuttaa äitinsä luo joksikin aikaa kunnes löytää hyvän asunnon itselleen.Äitinsä luo?!Miksei muuta omaan kämppään nyt heti,vaan menee äitinsä luo turvaan?(Jos hän nyt sinne sitten väliaikaisesti saa muuttaa)
Joo,olen sanonut että haluan kumminkin seurustella hänen kanssaan,en vain halua tässä vaiheessa seurustelua samankaton alla 24/7.(ja olla maksaja)
Hyvää kevättä sinulle myös!:) - Neiti...
Mies 30+ kirjoitti:
Miten saisit ajattelemaan hänet järjellä? Minusta tuntuu että hän ajattelee jo järjellä, voi tehdä rahoillaan mitä lystää -> autoon, koska sinä hoidat kaiken muun.
Meneekö hänellä oikeasti kaikki raha autoon, niin että se on vain "työkykyinen" vai onko poju henekeen ja vereen autoharrastaja? Viimeiset pennit menee mielummin karvanoppiin kuin ruokaan?
Oikeasti ei tuo jätkä opi muuten kuin tosielämän pakosta jos sillonkaan. Nuori jos on niin sen elämä on ollut ainakin 90% sitä että vanhemmat on hyysännyt... ja nyt vielä sinä. Lupaili se mitä tahansa, niin tottumus ajaa tiettyyn käyttäytymismalliin.
Seurustelu ei edellytä että elätät häntä. Tuolla tavalla kun jatkat niin olet hänelle äiti koko loppuelämän. Jos autat häntä, älä tee sitä rahallisesti ja asioidenhoidossa katso että vain autat häntä hoitamaan, et hoida itse.
Aiemmin sanoit että se sai häädön... Rahasta sekin?Mieheni taitaa olla henkeen ja vereen autoharrastaja..Ja että olla "työkykyinen".Totta->mielummin hän laittaa viimeisetkin rahat esim.auton osaan kuin ruokaan.
Yritän nyt olla että en hoida asioita hänen puolestaan vaan,vaikka häntä vain tukemalla että hän kumminkin tekee asiansa itse.
Häädön sai kun ei maksanut vuokraa,koska hänen omat rahansa ei siihen riittänyt ja sosiaalivirasto ei auttanut häntä.
- teit
Jos oikein ymmärsin, että olette seurustelleet 3 kuukautta ja sen ajan myös elättänyt kyseistä miestä? Eikö oli parempi ensin oikeesti seurustella ja vasta siiten muuttaa yksiin. Tuntuu siltä, että otat miehen asumaan luoksesi aivan tosta vaan. Kyllä minulla meni tutustumiseen pari vuotta, ennen kuin yhteen mentiin ja sittenkin oli vielä oppimista toisen elämän tyylistä. Tuossa sinun tilanteessa ei ole mitään järkeä, pane mies pihalle ja kamat perässä. Tuolaisella asenteella varustettu mies ei siitä muutu, on jo luonteessa selvä vika. Säästä itsesi suuremmilta murheilta, mitä hänen asioiden hoitaminen sinulle kuuluu. Olet oikeassa, että kysessä on hyväksikäyttö. Stemppiä sinulle!
- Neiti...
Kiitoksia viestistäsi:)
Siinä oli asiaa,mutta kumminkin kannustava hyvällä tavalla!:)
- katunoppa
Armeijan laki kotiin kasvamaan muutamaksi vuodeksi saa siellä tuunata ja puunata
- Anonyymi
Olin köyhä opiskelija ja miesystäväni tuli käymään joka ilta pyysii keittämään teetä ja söi ruokiani. Minua vieläkin harmittaa, kun en antanut hänelle lähtöpasseja.
- Anonyymi
Miehesi? 3 kk:ta seurustellut? Elätät ja hoidat hänen asiansa?
Jätetään noi muut jutut nyt pois, mutta jos olette (oletan, että täysi-ikäisiä), miten pystyt hoitamaan hänen asioitaan? Oletko mahdollisesti hänen edunvalvoja, koska muuten on aika vaikiaa hoitaa täysi-ikäisen, ns normaalin ihmisen adioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude17514482Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t11710380Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1039237Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k258700Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy478301Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk496857Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1536256Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1395267Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri295232En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä4151421