Netistä löytyi jotain juttuja aiheesta
http://www.43things.com/things/view/195217
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/femail/article.html?in_article_id=394226&in_page_id=1879
http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-13291687,00.html
Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä tuo. Ei ole mitenkään luonnollista pestä hiuksia nykyajan shampoilla...
Itse aion kokeilla, täytyis vaan jotain 6 viikkoo jaksaa ainaki kokeilua koska alussa hiukset tietty rasvoittuu. Nyt oon ollu vajaan viikon pesemättä shampoolla (olen käyttänyt pelkkää vettä), koska olen ollut kotona ja sairaana. Uskaltaiskohan jatkaa sitten ku paranen ja pitää mennä ihmisten ilmoillekin...
Shamppoopesun lopettaminen
8
819
Vastaukset
- vilkaista
niitä toisenlaisiakin mielipiteitä, etenkin lukijoiden kymmeniä kommentteja. Ehkä pesemättömyys todella sopii joillekin, muttei selvästi suurimmalle osalle ihmisistä.
Pari kokeilijaa oli sitä mieltä, että kuukausiakaan pesemättä olleet hiukset eivät haise. Looginen selitys sille oli se, että kun hajuun tottuu, sitä ei tunne itse (kuten hajuvedenkin kanssa). Ja aika harvan nenä mielestäni ulottuu omaan päänahkaan saakka nuuskimaan.
Jokin syy on ollut sille, että aikoinaan on ryhdytty käyttämään suopayrttejä ja lipeää sun muuta hiusten(kin) pesuun. Turha nykyteknologiaa on syytellä huonoista hiuksista.
Onkohan seuraava askel sitten lopettaa ihonkin pesu? Parissa kommentissa annettiin tuosta ihanuudesta aika hyvä kuvaus...- = paras!
Minulla on ollut nyt 5 vuotta rastat, ja pesen hiukseni noin 1-2 kertaa kuukaudessa (tosin hellävaraisella shampoolla). Ne eivät todellakaan haise kenenkään mielestä jolta olen kysynyt asiaa (ja olen kysynyt monilta). Aluksi ne rasvoittuivat juuresta enemmän, nykyään eivät juuri ollenkaan. Eli pesukertojen tiheys ja uskoisin että myös shampoon voimakkuus todellakin vaikuttavat!
Ehkäpä näiden artikkelien innostamana kokeilen olla käyttämättä shampoota pestessäni hiukset nyt muutaman kuukauden ajan. En usko että se olisi suurikaan muutos nykyiseen.
Ja vähän aiheen vierestä, mutta en myöskään käytä deodoranttia, ja en haise hielle. (Ja tämäkään ei ole harhaluulo. Ei, en ole sellainen hienhajuinen tyyppi, joka ei tajua sitä itse. Aian on miljoonaan kertaan varmistettu ihmisiltä, jotka siitä kyllä uskaltaisivat minulle sanoa.) Eli olen sitä mieltä, että nykyajan hygieniatuotteet ovat pääosin rahastusta ja ihmisten manipulointia. - yksi promille
= paras! kirjoitti:
Minulla on ollut nyt 5 vuotta rastat, ja pesen hiukseni noin 1-2 kertaa kuukaudessa (tosin hellävaraisella shampoolla). Ne eivät todellakaan haise kenenkään mielestä jolta olen kysynyt asiaa (ja olen kysynyt monilta). Aluksi ne rasvoittuivat juuresta enemmän, nykyään eivät juuri ollenkaan. Eli pesukertojen tiheys ja uskoisin että myös shampoon voimakkuus todellakin vaikuttavat!
Ehkäpä näiden artikkelien innostamana kokeilen olla käyttämättä shampoota pestessäni hiukset nyt muutaman kuukauden ajan. En usko että se olisi suurikaan muutos nykyiseen.
Ja vähän aiheen vierestä, mutta en myöskään käytä deodoranttia, ja en haise hielle. (Ja tämäkään ei ole harhaluulo. Ei, en ole sellainen hienhajuinen tyyppi, joka ei tajua sitä itse. Aian on miljoonaan kertaan varmistettu ihmisiltä, jotka siitä kyllä uskaltaisivat minulle sanoa.) Eli olen sitä mieltä, että nykyajan hygieniatuotteet ovat pääosin rahastusta ja ihmisten manipulointia.eli jos on itse yksi tuhannesta, ei pidä ruveta tuomitsemaan muita. Jonkun kroppa ja hiukset voivat todella olla niin erikoiset, ettei hajua ja limaista ulkonäköä synny, mutta suurin osa ihmisistä on muuta maata. Elintavoilla ja ympäristöllä on myös suuri merkitys asiassa.
Saippua on hyväksi ihmiskunnalle. Huuhteluaineet, erikoispuhdistusaineet, voiteet, partavedet, hajuvedet ja aromaterapiatuotteet voivat olla rahastusta, mutta ovat ne kyllä samalla aika kivojakin. ;) - bakteereja!
= paras! kirjoitti:
Ja vähän aiheen vierestä, mutta en myöskään käytä deodoranttia, ja en haise hielle. (Ja tämäkään ei ole harhaluulo. Ei, en ole sellainen hienhajuinen tyyppi, joka ei tajua sitä itse. Aian on miljoonaan kertaan varmistettu ihmisiltä, jotka siitä kyllä uskaltaisivat minulle sanoa.) Eli olen sitä mieltä, että nykyajan hygieniatuotteet ovat pääosin rahastusta ja ihmisten manipulointia.Taidat vilistä pöpöjä, jos et usko niin ota näyte hiuksistasi ja hiuspohjasta ja katso mikroskoopilla.. järkytyt syvästi millainen kuhina ja vilinä likaisessa päässäsi käy.
Ja rastahiukset ovat erittäin epähygieeniset ja tunkkaiset. - ainakin...
bakteereja! kirjoitti:
Taidat vilistä pöpöjä, jos et usko niin ota näyte hiuksistasi ja hiuspohjasta ja katso mikroskoopilla.. järkytyt syvästi millainen kuhina ja vilinä likaisessa päässäsi käy.
Ja rastahiukset ovat erittäin epähygieeniset ja tunkkaiset....kasvualustan harmittomille luontokappaleille. Itsekin olet kasvualustana jos jonkinlaisille bakteereille, vaikka et sitä myönnäkään. Mikä ihme pöpökammo ihmisiä vaivaa!?
- HPS...
Olen samaa mieltä, ettei ole luonnollista pestä nykyajan shampoilla. Hoitoaineistakaan ei ole mihinkään. Kuitenkin markkinoilla on näitä luonnollisempiakin tuotteita.
Yritin joskus vähän samantapaista, mutta käytin shampoota 2-4 krt/kk. Hiukset kasvoi paljon paremmin ja yksittäinen hius paksuuntui kaksinkertaiseksi. Vedellä virutin hiukseni joka päivä. Myöskään muotoiluaineita ei voi käyttää. Tämä tapa loppui, koska en jaksanut joka päivä käydä suihkussa. - alkuperäinen kirjoittaja
Testaus jatkuu edelleen kun sairauskin jatkuu. Tulen kertomaan tuloksista jos päätän jatkaa loppuun asti. :)
- alkuperäinen kirjoittaja
Miten sitten koiralla kiiltää turkki vaikka sitä ei pestä? Miten yleensäkään eläimet luonnossa pärjää ilman shampoita?
On se sitten hyvä että teollisuus tuli ja toi meille kaikki nämä aineet joita ilman ei ole voinut tulla toimeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006