Listataan suomipunkkia

vanha ukko

tehdäänpä listaa mitä suomipunk kappaleita haluaisit autiolle saarelle tulevalle kokoelmalle mukaan.
Tässä olisi ainakin jonkin verran mun listaa, nää ei oo missään suosikki järjestyksessä:

Lama: koputus
Pelle Miljoona N.U.S: väkivalta ja päihdeongelma
Problems: raitsikka oot
Unicef: käkimassaa
Nukketeatteri: jos sota tulee
Kollaa Kestää: kirjoituksia kellarista Musti sotakoira
Sensuuri: kirjoitan seinään
Ypö viis: kaupunki muistaa nuoria
Rattus: sodan tragedia
Ratsia: kassapäät

23

3337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punkkarikloppi

      bastards:lopun alku
      pelle 1000000:hyvää yötä maailma
      ratsia: elämän syke
      k.t.m.k:jeesus oli...
      mahoneitsyt:tehdaskaupungin lapset kokonaan.
      appendix:sinä&minä
      kansan uutiset:koti,uskonto ja isänmaa
      ja paljon muuta...

      • näää

        Ratsia: Elämän syke/Tämä hetki ja tulevaisuus
        Pelle&1980: Nuoret sankarit/Yhdistytään
        Kollaa kestää: Jäähyväiset aseille/kirjoituksia...
        Lama: Paskaa
        Widows: Wanna be your friend
        Terveet kädet: Musta jumala
        Eppu normaali: Poliisi pamputtaa taas
        Sensuuri: kirjoitan seinään/Hengissä läpi helsingin
        Sehr schnell: 1979
        Rattus: Muotinatsit
        ei jukoliuta, vaikeeta, niitä on satoja hyviä....


      • hannu63

        nuo pellen ja ratsian viimeisten hyvien aikojen biisit jotenkin menettelee, mutta muuten tuo listasi on kyllä mielestäni todella huono, itse en noiden kanssa autiolle saarelle lähtisi.


    • mää sitten huomenna

      niin hieno lista, että se olisi voinut olla mun:)

      Niin, taidettiin olla samaa ikäryhmääkin ( lisää
      keskustelua laitan sinnepäin kun joudan)

      Tässä tulis mun listaa, järjestys ei toki ole kuin jälleen kerran "suuntaa-antava."

      KARANTEENI: VIHAAN JOHN TRAVOLTAA
      SENSUURI: KIRJOITAN SEINÄÄN (että elää jaks.)
      VANDAALIT: BETONIKOLOSSIT
      KOLLAA KESTÄÄ: KOLLAA KOSTAA EP (pakko laittaa)
      000: SILMINNÄKIJÄ
      LAMA: AJATUKSEN LOPPU
      LAMA: OLEN HOMO
      KOLLAA KESTÄÄ: SOTAKOIRA MUSTI
      TINNERI: TAKAISIN SÄHKÖTUOLIIN
      TAMPERE SS: HEITÄN SAVUPOMMIN
      REHTORIT: HYPPÄÄN JÄRVEEN
      SEHR SCHNELL: NEUROOTTISET POHKEET
      SEHR SCHNELL: KAALERIORJA
      WANKERS: ORJALAITOKSIIN
      PELLE MILJOONA : VÄKIVALTA JA PÄIHDEONGELMA
      PROBLEMS? : EI TÄÄ LAMA PÄÄHÄN KÄY
      KLAMYDIA: SUOMI ON TÄNÄÄN SUN
      PELLE MILJOONA: OLEN TYÖTÖN
      SEHR SCHNELL: 1979

      siinäpä niitä, valitettavasti 1000 muuta ei nyt
      sopinut listalle, vaikka surkeeta kyllä olis ansainneet päästä....MUTTA autiolle saarelle ottaisin nyt ainakin tämmöisen tuplakokoelman mukaan...

      • punk ja eppu

        hyvää listaa, vain ehkä tätä erinomaista SE-tuotantoa voisi otta vielä mukaan


    • Listataanpa sitten joitain suosikkejani, vaikken olekaan kovin paljoa Suomipunkkiin perehtynyt.

      Appendix -Mielisairas, Miksi poliisi ei naura, Sade

      Pelle Miljoona -Moottoritie on kuuma, Viimeinen syksy

      Aivolävistys -Poliisi äpärä, Tyhjiä pulloja, bensaa ja tulta, Vitut siitä

      Kollaa Kestää -Jäähyväiset aseille, Syksy

      Lama -Totuus löytyy karapuurosta, Väliaikaista

      Eppu normaali -Poliisi pamputtaa taas

      Ne Luumäet -Onnellinen perhe

      LAMF -Kiitos tyhjästä, Sitä saat mitä tilaat

      Karanteeni -Antti

      Riistetyt -Yön painajainen, Mieletöntä väkivaltaa

    • Pekka Punkpää

      Eppu Normaali - Kaljaa nuorille
      Pelle Miljoona & NUS - Lontoo
      Problems - Lännen mies
      Hurskas - Eduskuntasika

      • uryh

        TV:n orjat! Koko Terve hulluus sinkku täytyy vielä lisätä ja Hurskas-sätkyihminen sinkku, Molemmat mukaan ehdottomasti.


      • vanha ukko
        uryh kirjoitti:

        TV:n orjat! Koko Terve hulluus sinkku täytyy vielä lisätä ja Hurskas-sätkyihminen sinkku, Molemmat mukaan ehdottomasti.

        ...niin ja Hurskaan isänmaa huumaa täytyy kyllä myös vielä lisätä listaan.


      • Hurskas
        vanha ukko kirjoitti:

        ...niin ja Hurskaan isänmaa huumaa täytyy kyllä myös vielä lisätä listaan.

        ilmen muuta joo, Hurskaan paras (ainoa?) hyvä single


    • Hannu63

      sen verran näköjään tuo otsikko lokeroi, että mukaanotettavista jäivät tyystin pois Isopäärami Ystävineen EP ja muukin loistava SE -tuotanto Banaanicongaa ennen. Hymy Taskisen Hei tyttö hei!Briardin sinkut tietysti. Mikseipä Widowsin Overscupulous. Vaavin singlet ja EP:t tottakai ja Ypö Viiden alkupään sinkut. Myös Loose Prickin Meitä potkitaan päähän -single ja Kaupunki EP. Nuo Rattukset ja Appendixit ym postpunkit ilman muuta pois listalta.

      • mää sitten huomenna

        Upeat lisäykset, olisit maininnut ton YPÖ-5:den omakustanteen: :Mikkitelineestäs on puolet minun.
        Rattus aloitti 1978, Appendix samoissa aalloissa vaikka levytettyä tuotantoa vain aavistuksen myöhemmin....mikä tekee niistä muka poispudotettavia. Mielestäni ei mikään. Mihin sulla muuten unohtui Mean Ones,Hellhound, KOHU-63
        Pop-Idolit(tuottajana Martti Syrjä) Virtanen,
        Teurastamo 5, SOS, Maukka & Vallilan vangit, Päät... en jaksa listaa....Lisäksi kymmeniä 1970-luvulla aloittaneita, joiden äänite julkaistiin 1979-1983.
        Edellämainitut bändit levyttivät kaikki jo 1970-luvun puolella. Vielähän tohon hassun nimensä vuoksi olisi voinut lisätä uuden aallon (punk) vuoden 1978 sarjansa voittajan Bingoksi Lämmin.
        Aiempi nimi oli ollut Pure tyynyä....ja sitä ennen: Pirjos Näkyy.
        Kirjoittajan ikä on 45v. jos se ei ole kaikille
        selvinnyt. Punkin asiantuntija.


      • en nyt muista enää millä ki...
        mää sitten huomenna kirjoitti:

        Upeat lisäykset, olisit maininnut ton YPÖ-5:den omakustanteen: :Mikkitelineestäs on puolet minun.
        Rattus aloitti 1978, Appendix samoissa aalloissa vaikka levytettyä tuotantoa vain aavistuksen myöhemmin....mikä tekee niistä muka poispudotettavia. Mielestäni ei mikään. Mihin sulla muuten unohtui Mean Ones,Hellhound, KOHU-63
        Pop-Idolit(tuottajana Martti Syrjä) Virtanen,
        Teurastamo 5, SOS, Maukka & Vallilan vangit, Päät... en jaksa listaa....Lisäksi kymmeniä 1970-luvulla aloittaneita, joiden äänite julkaistiin 1979-1983.
        Edellämainitut bändit levyttivät kaikki jo 1970-luvun puolella. Vielähän tohon hassun nimensä vuoksi olisi voinut lisätä uuden aallon (punk) vuoden 1978 sarjansa voittajan Bingoksi Lämmin.
        Aiempi nimi oli ollut Pure tyynyä....ja sitä ennen: Pirjos Näkyy.
        Kirjoittajan ikä on 45v. jos se ei ole kaikille
        selvinnyt. Punkin asiantuntija.

        joo mä oon vasta 44 en ole asiantuntija. tarkoitus oli listata noita autiolle saarelle otettavia levyjä, ainakin luulin niin. Ypöjen mikkitelinettä en omista, en voi siis sitä ottaa ja toi vihreä e=a ja o nyt ei kuitenkaan ehkä niitä legendaarisimpia äänitystaso huomioiden ole. Tiedän koska Rattus aloitti ostin jopa Fuckin Disco ep:n ja sen Poko-ep:n ja Kohu 63 synti/paavola siglen ja sen minilp:n, en tarkoituksella niitä aution saaren levyiksi ottaisi. Appendix oli enemmän ehkä tätä oi-henkistä genreä, ja luulin että nyt puhutaan punkista. Veltto on mielestäni aivan toista aikakautta kuin suomipunk, elektr xtaasi oli vähä semmonen kunnianosoitus vain (samaa maata kuin Kontra), Vallilan vangit kai teki traktorinsa vasta -80-luvun puolella mutta unohdin toki tuon oivan Maukka & Nahkatakit -singlen. Onko Pop-idoleilla muutakin kuin tuo kyllästyttämätön raita hilselp:llä? Teurastamo 5 kai menee 80-luvulle Asfalttidisco-kokoelman raidoilla ja singlellään. Päät on tietysti "punk" Rotat-singlellään mutta vain kapeasti ja on lisäksi puiseva ja varsin "muotipunk"mainen. Hellhoundia omistan vain Suomi 60-singlen. Mikään näistä EI ole autiosaarikamaa. Jos brassailuluettoloa teit niin eikö siinä oli pitänyt olla alkuaikojen SIG, Sidi ja Hermottomat, Mik Monto, Karanteeni, tms.

        Mutta musiikkimakusi vaikuttaa olevan uomissaan, lisäksi taisin soittaa tuossa Bingoksi Lämmin -combossa kun sille 5 riviä uhrasit.

        En ole asiantuntija, vain kuuntelija.


      • mää sitten huomenna
        en nyt muista enää millä ki... kirjoitti:

        joo mä oon vasta 44 en ole asiantuntija. tarkoitus oli listata noita autiolle saarelle otettavia levyjä, ainakin luulin niin. Ypöjen mikkitelinettä en omista, en voi siis sitä ottaa ja toi vihreä e=a ja o nyt ei kuitenkaan ehkä niitä legendaarisimpia äänitystaso huomioiden ole. Tiedän koska Rattus aloitti ostin jopa Fuckin Disco ep:n ja sen Poko-ep:n ja Kohu 63 synti/paavola siglen ja sen minilp:n, en tarkoituksella niitä aution saaren levyiksi ottaisi. Appendix oli enemmän ehkä tätä oi-henkistä genreä, ja luulin että nyt puhutaan punkista. Veltto on mielestäni aivan toista aikakautta kuin suomipunk, elektr xtaasi oli vähä semmonen kunnianosoitus vain (samaa maata kuin Kontra), Vallilan vangit kai teki traktorinsa vasta -80-luvun puolella mutta unohdin toki tuon oivan Maukka & Nahkatakit -singlen. Onko Pop-idoleilla muutakin kuin tuo kyllästyttämätön raita hilselp:llä? Teurastamo 5 kai menee 80-luvulle Asfalttidisco-kokoelman raidoilla ja singlellään. Päät on tietysti "punk" Rotat-singlellään mutta vain kapeasti ja on lisäksi puiseva ja varsin "muotipunk"mainen. Hellhoundia omistan vain Suomi 60-singlen. Mikään näistä EI ole autiosaarikamaa. Jos brassailuluettoloa teit niin eikö siinä oli pitänyt olla alkuaikojen SIG, Sidi ja Hermottomat, Mik Monto, Karanteeni, tms.

        Mutta musiikkimakusi vaikuttaa olevan uomissaan, lisäksi taisin soittaa tuossa Bingoksi Lämmin -combossa kun sille 5 riviä uhrasit.

        En ole asiantuntija, vain kuuntelija.

        vilisee virheitä ja suoranaisia olettamuksia ja tyhjää väitettä tosiasioista. Tollasille on raskasta vastata mitään..Mieluummiin vastaan vaikka tämän ajan teinipunkkareille: ne on sentään kiinnostuneita.
        Etpä tainnut aikoinaan lukea Hilseestä sitäkään, miksi Pop-Idolit tekivät singlen....sanoivat tehneensä sen takia, koska kannessa tuottajan,
        Martti Syrjän nimi näytti hyvältä!

        Sinunlaisille ei jaksa kirjotella enempää, vaikka
        olisi viestissäsi paljon korjattavaa..mutta kyynikot on minua vituttanu aina!


      • landepunkki
        en nyt muista enää millä ki... kirjoitti:

        joo mä oon vasta 44 en ole asiantuntija. tarkoitus oli listata noita autiolle saarelle otettavia levyjä, ainakin luulin niin. Ypöjen mikkitelinettä en omista, en voi siis sitä ottaa ja toi vihreä e=a ja o nyt ei kuitenkaan ehkä niitä legendaarisimpia äänitystaso huomioiden ole. Tiedän koska Rattus aloitti ostin jopa Fuckin Disco ep:n ja sen Poko-ep:n ja Kohu 63 synti/paavola siglen ja sen minilp:n, en tarkoituksella niitä aution saaren levyiksi ottaisi. Appendix oli enemmän ehkä tätä oi-henkistä genreä, ja luulin että nyt puhutaan punkista. Veltto on mielestäni aivan toista aikakautta kuin suomipunk, elektr xtaasi oli vähä semmonen kunnianosoitus vain (samaa maata kuin Kontra), Vallilan vangit kai teki traktorinsa vasta -80-luvun puolella mutta unohdin toki tuon oivan Maukka & Nahkatakit -singlen. Onko Pop-idoleilla muutakin kuin tuo kyllästyttämätön raita hilselp:llä? Teurastamo 5 kai menee 80-luvulle Asfalttidisco-kokoelman raidoilla ja singlellään. Päät on tietysti "punk" Rotat-singlellään mutta vain kapeasti ja on lisäksi puiseva ja varsin "muotipunk"mainen. Hellhoundia omistan vain Suomi 60-singlen. Mikään näistä EI ole autiosaarikamaa. Jos brassailuluettoloa teit niin eikö siinä oli pitänyt olla alkuaikojen SIG, Sidi ja Hermottomat, Mik Monto, Karanteeni, tms.

        Mutta musiikkimakusi vaikuttaa olevan uomissaan, lisäksi taisin soittaa tuossa Bingoksi Lämmin -combossa kun sille 5 riviä uhrasit.

        En ole asiantuntija, vain kuuntelija.

        joo olen noita vanhoja punkin harrastajia ja nähnyt jopa bingoksi lämpimän esiintyvän.
        en tiedä kuka sinä olit niistä bingoista mutta minä istuin eturivissä.


      • Kyynikko
        mää sitten huomenna kirjoitti:

        vilisee virheitä ja suoranaisia olettamuksia ja tyhjää väitettä tosiasioista. Tollasille on raskasta vastata mitään..Mieluummiin vastaan vaikka tämän ajan teinipunkkareille: ne on sentään kiinnostuneita.
        Etpä tainnut aikoinaan lukea Hilseestä sitäkään, miksi Pop-Idolit tekivät singlen....sanoivat tehneensä sen takia, koska kannessa tuottajan,
        Martti Syrjän nimi näytti hyvältä!

        Sinunlaisille ei jaksa kirjotella enempää, vaikka
        olisi viestissäsi paljon korjattavaa..mutta kyynikot on minua vituttanu aina!

        Ite oot kyynikko. Et jaksa edes kirjoittaa. Kuuntele vaan teinipunkkareiden kanssa Punk Lurexia, se varmaan on sulle riittävän naivia..


      • nuori punkkari
        mää sitten huomenna kirjoitti:

        Upeat lisäykset, olisit maininnut ton YPÖ-5:den omakustanteen: :Mikkitelineestäs on puolet minun.
        Rattus aloitti 1978, Appendix samoissa aalloissa vaikka levytettyä tuotantoa vain aavistuksen myöhemmin....mikä tekee niistä muka poispudotettavia. Mielestäni ei mikään. Mihin sulla muuten unohtui Mean Ones,Hellhound, KOHU-63
        Pop-Idolit(tuottajana Martti Syrjä) Virtanen,
        Teurastamo 5, SOS, Maukka & Vallilan vangit, Päät... en jaksa listaa....Lisäksi kymmeniä 1970-luvulla aloittaneita, joiden äänite julkaistiin 1979-1983.
        Edellämainitut bändit levyttivät kaikki jo 1970-luvun puolella. Vielähän tohon hassun nimensä vuoksi olisi voinut lisätä uuden aallon (punk) vuoden 1978 sarjansa voittajan Bingoksi Lämmin.
        Aiempi nimi oli ollut Pure tyynyä....ja sitä ennen: Pirjos Näkyy.
        Kirjoittajan ikä on 45v. jos se ei ole kaikille
        selvinnyt. Punkin asiantuntija.

        kun nyt noin olette tietävänne niin olen kyllä kuullut ypöviittä ja maukkaa ja pelleä mutta mistä löytyy tuon Pirjosnäkyy yhtyeen tuotantoa??
        tai sitten tuon bingoksi lämpimän ...voitti oman sarjansa mestaruuden mutta missä on MUSAAAAAA!!!

        Jos joku tietää niin kertokoon mullekkin!!!


      • Pauli Toiviainen
        mää sitten huomenna kirjoitti:

        vilisee virheitä ja suoranaisia olettamuksia ja tyhjää väitettä tosiasioista. Tollasille on raskasta vastata mitään..Mieluummiin vastaan vaikka tämän ajan teinipunkkareille: ne on sentään kiinnostuneita.
        Etpä tainnut aikoinaan lukea Hilseestä sitäkään, miksi Pop-Idolit tekivät singlen....sanoivat tehneensä sen takia, koska kannessa tuottajan,
        Martti Syrjän nimi näytti hyvältä!

        Sinunlaisille ei jaksa kirjotella enempää, vaikka
        olisi viestissäsi paljon korjattavaa..mutta kyynikot on minua vituttanu aina!

        Popidolit eivät kyllä saaneet julkaistuksi mitään kyseisen Hilse-LP raidan jälkeen. Haluja kyllä olisi ollut. Sittemmin Popidolit muuttui Mäds-nimiseksi joukoksi ja muutama sinkkukin sitten julkaistiin Pokolla. Ilouutinen Popidolit musasta tykkääville on, että se ensimmäinen sinkku julkaistiin vuonna 2012. Pankkitilirock saattaa löytyä pienen haun jälkeen Soundcloudista. :)


    • autiolla saarella

      ...kuulla vähän Korroosiotakin.

    • punkkiposki

      mä en kyllä ota yhtään RATSIAN kappaletta mihinkään listaan, on se niin huono bändi.

    • Tuhlaajapoika2017

      Tässä vois rahat lähettää suoraan kouluavuksi Thaimaahan ja saada vaikkapa Tinneri CD:n tai Punkrock Jukebox CD:eillä Pelle Miljoonaa, Maukka Perusjätkää, Lättää, Karanteeni Hatea, Veltto Virtasalmi tai vaikkapa Loose Prickin porukkaa laulamassa. Ei ole edes pakko lähteä autiolle saarelle, jossei halua.
      https://mesenaatti.me/campaign/?id=759#single/view

    • Niiih

      Hähä, autiolle saarella sopis "Raha ei oo mun valuuttaa". Ei nyt maailman paras (vaikka hyvä onkin), mut ihan vaan siks ettei autiolla saarella tekis vittuakaan rahalla.

    • yybvd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe