juoppo miniä

ja totuuden nimissä myös poika

nyt meni hermot. Joka viikonloppu ollaan menossa ja lapsi, nyt puolivuotias, on hoidossa, että päästään "rentoutumaan".
Minä, anoppi ja mummo, en enää suostu ottamaan lasta hoitoon viikonlopuiksi , etten mahdollistaisi tuota bilettämistä.
Sunnuntait maataan krapulassa, eli kaikki sosiaalinen elämä on siinä juopporeissussa.
ei sitten ihme jos viikolla väsyttää, kun lapsenhoito on niin raskasta.
Lapsi kuitenkin on alusta lähtien nukkunut yönsä hyvin, 10 - 12 t yössä, eli äärettömän helppo lapsi. Huostaanotto taitaa olla raukan kohtalo, ainakin tätä menoa.
Kertokaas jotain rakentavaa , mitä olisi tehtävissä ?

40

5697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja bailaus...

Ymmärrän huolestuneisuutesi.
      Mutta kun vanhemmat huolehtivat lapselle asianmukaisen hoitopaikan lähtiessään rentoutumaan, niin asiahan on kunnossa.
      Ei vanhemmista tee huonoja se, että käy viikonloppuisin juhlimassa ja päästelemässä paineita. Ei siis huostaanottoon syy ole viikonloppubailaus.

• mummilta

En osaa sinua neuvoa, kun vain yhden neuvon. Minulla on ollut sama tilanne ja kun aloin osoittamaan kritiikkia rakentavasti lapsen huollosta kun olin huolissani, minulta on evätty kaikki lapsenlapseni tapaamiset.

Siis jos menet mitä vaan sanomaan pienintäkin neuvoa lapsen huoltamisesta voit menettää koko lapsen. Muuta neuvoa en osaa antaa kuin vain hoidat. Minun tlanteessa on vielä sellainen juttu, että minut siis mummi on pahoinpidelty, jotta ymmärrän olla puuttumatta enempää sen lapsen ongelmiin.

• ooooooooooo

mitä sun poikas tekee kun miniä juo

• tZu

Oletko nyt aivan varma, että näin on, niinkuin kerrot? Mitä jos heillä on ongelmia liitossaan? Miniä ei enää jaksa tai on muuten vaan väsynyt ja purkaa pahaa oloaan bilettämisellä? Älä tuomitse, jos et tiedä asioiden oikeaa laitaa!!

• juo myös, sanoinkin

jo eka viestissä että myös poika.
        tiesin kyllä mikä palsta tämä on, mutta hoitamisen saa hoitaa muut, en minä, samoin kuljetukset.
        näin on näreet, näin se elämä vaan menee.
        onneksi minulla on toinen miniä filippiineiltä, aivan ihana ihminen, huolehtii jopa minusta, käy töissä, hoitaa lapsensa, kotinsa jne.
        suomalaiset nuoret ovat menossa hunningolle, tämä on faktaa.

• hoitoapua viikolla, mutta
        tZu kirjoitti:

Oletko nyt aivan varma, että näin on, niinkuin kerrot? Mitä jos heillä on ongelmia liitossaan? Miniä ei enää jaksa tai on muuten vaan väsynyt ja purkaa pahaa oloaan bilettämisellä? Älä tuomitse, jos et tiedä asioiden oikeaa laitaa!!

silloin ei tarvita !
        ja viikonloppuna minä en hoida, koska bilettämistä en mahdollista.
        viikolla voi ihminen levätä lapsenhoidolta jos on raskasta.

• tZu
        juo myös, sanoinkin kirjoitti:

tiesin kyllä mikä palsta tämä on, mutta hoitamisen saa hoitaa muut, en minä, samoin kuljetukset.
        onneksi minulla on toinen miniä filippiineiltä, aivan ihana ihminen, huolehtii jopa minusta, käy töissä, hoitaa lapsensa, kotinsa jne.

hakoteillä! Ei nuoret hunningolle ole menossa, heillä on niin paljon paineita, ettei enää jakseta! Varsinkin, jos joutuu kestämään kaikenlaisia anoppeja, niin tilanne vaan pahenee. Myönnä jo, että poikasikin voi olla syynä miniän pahaan oloon!

• tai tietenkin se olen minä
        tZu kirjoitti:

hakoteillä! Ei nuoret hunningolle ole menossa, heillä on niin paljon paineita, ettei enää jakseta! Varsinkin, jos joutuu kestämään kaikenlaisia anoppeja, niin tilanne vaan pahenee. Myönnä jo, että poikasikin voi olla syynä miniän pahaan oloon!

kun en suostu ihan kaikkeen.
        mutta tiedätkös sinä että on olemassa terapioita, ei siihen viinaa tarvita jos menee huonosti.
        olet varmaan samanlainen bilehile itsekin.
        kun ihminen saa lapsia, hänelle tulee VASTUUTA.
        se pitää osata kantaa.
        Ehdotatko kenties seuraavaksi, että menen ensi perjantaina alkoon, vien heille pullon pari kirkasta, ajan heidät kaupunkiin ja tietty myös haen aamuyöllä ja kuskaan samantien kaikki kaverit ja kaverin kaverit ja tietty hoidan myös lapsen ?

• ole hoitaa vauvaa
        tai tietenkin se olen minä kirjoitti:

kun en suostu ihan kaikkeen.
        mutta tiedätkös sinä että on olemassa terapioita, ei siihen viinaa tarvita jos menee huonosti.
        olet varmaan samanlainen bilehile itsekin.
        kun ihminen saa lapsia, hänelle tulee VASTUUTA.
        se pitää osata kantaa.
        Ehdotatko kenties seuraavaksi, että menen ensi perjantaina alkoon, vien heille pullon pari kirkasta, ajan heidät kaupunkiin ja tietty myös haen aamuyöllä ja kuskaan samantien kaikki kaverit ja kaverin kaverit ja tietty hoidan myös lapsen ?

Se velvollisuus kuuluu lapsen vanhemmille!

Minäkin olen kieltäytynyt enää ottamasta lapsenlasta hoitoon ja varsinkin viikonloppuina ja yöksi, kun vanhemmilla meni joka viikonloppu bailaamiseen tms. menoihin.
        Ei ole oikein mahdollistaa vanhempien vastuun siirtäminen pois itseltä.

En minäkään bailaa, reissaa tai mitään muutakaan. Voisinkin ehkä, ja nytpä voinkin, mutta aiemmin MINUN viikoloput meni lasta hoitaessa.

Minulla on nyt omaelämä, ja se joka lapsia hankkii, voi myös hoitaa lapset itse!
        Eri asia, jos silloin tällöin menevät kapakkaan.

Oli paineita tai ei!

Välillä on kyllä minunkin tehnyt mieli ilmoittaa asiasta lastensuojeluun!

• kysynpähän vaan
        ole hoitaa vauvaa kirjoitti:

Se velvollisuus kuuluu lapsen vanhemmille!

Minäkin olen kieltäytynyt enää ottamasta lapsenlasta hoitoon ja varsinkin viikonloppuina ja yöksi, kun vanhemmilla meni joka viikonloppu bailaamiseen tms. menoihin.
        Ei ole oikein mahdollistaa vanhempien vastuun siirtäminen pois itseltä.

En minäkään bailaa, reissaa tai mitään muutakaan. Voisinkin ehkä, ja nytpä voinkin, mutta aiemmin MINUN viikoloput meni lasta hoitaessa.

Minulla on nyt omaelämä, ja se joka lapsia hankkii, voi myös hoitaa lapset itse!
        Eri asia, jos silloin tällöin menevät kapakkaan.

Oli paineita tai ei!

Välillä on kyllä minunkin tehnyt mieli ilmoittaa asiasta lastensuojeluun!

jos ilmoitat sossuun vanhempian joka viikonloppuisesta juomisetsa, niin seuraavaksi he kysyvät onko lapsi heitteillä. Ei ole jos on hoidossa.

• minä vainen

jos poikasi bailaa joka toinen viikonloppu, niin miksi moralisoit miniää hänen bilettämisestään. Se ei sinulle kuulu. Moralisoi poikaasi, joka ei hoida lasta joka toinen viikonloppu, kun ei ole itse viihteellä!

Mikä kumma siinä on että miniöitä pitää mollata vaikka selvästi pojassasi on enemmän vikaa. Miksei hän hoida lasta! Ei se ole pelkästään äidin VELVOLLISUUS! Ja jos poikasi ei hoida omia velvollisuuksiaan lapsensa hoidossa, niin en yhtään ihmettele että äti haluaa päästä kotoa pois tuulettumaan!

• miksi helkutissa
        minä vainen kirjoitti:

jos poikasi bailaa joka toinen viikonloppu, niin miksi moralisoit miniää hänen bilettämisestään. Se ei sinulle kuulu. Moralisoi poikaasi, joka ei hoida lasta joka toinen viikonloppu, kun ei ole itse viihteellä!

Mikä kumma siinä on että miniöitä pitää mollata vaikka selvästi pojassasi on enemmän vikaa. Miksei hän hoida lasta! Ei se ole pelkästään äidin VELVOLLISUUS! Ja jos poikasi ei hoida omia velvollisuuksiaan lapsensa hoidossa, niin en yhtään ihmettele että äti haluaa päästä kotoa pois tuulettumaan!

äiti ei mene viikolla ?
        Ja niinä viikonloppuina kun poikani on kotona on kotona myös vauva, ei häntä silloin hoitoon viedä.
        Sossu ei ole kyllä tullut mieleenikään, täällä nyt heitellään kaikenlaisia kommentteja.
        En puolustele poikaani yhtään , yhdessä mennään, vielä, mutta äiti lopetti imettämisenkin jo vauvan ollessa 2 kk, vain siksi että voisi taas ryypätä ja aloittaa tupakanpoltonkin lähes vuoden tauon jälkeen. Mies ei polta. Ja VAIN ÄITI voi lastaan imettää, lapsi on kuitenkin niin lyhyen aikaa vauva, kyllä se aika pitäisi jaksaa kun kerran hommaan on ryhtynyt.

• mummo 50 v.

Juovat kaiken vapaa-ajan. En tiedä kuka nyt hoitaa lapsia, vai ovatko jöettey kahdestaan, ei olisi eka kerta. Molemmilla 3-vuorotyö.

• mummo 50 v.
        tZu kirjoitti:

pahaan oloon, SE EI KORJANNU JUOMALLA; PAHENEE ! Ei pidä pulustella, ja VASTUU omista lapsista pitää olla. Ihan ok bilettää silloin tällöin.

• oma lehmä ojassa?
        kysynpähän vaan kirjoitti:

jos ilmoitat sossuun vanhempian joka viikonloppuisesta juomisetsa, niin seuraavaksi he kysyvät onko lapsi heitteillä. Ei ole jos on hoidossa.

Jotainhan on tehtävä, ja jonkun.

• paistaa läpi
        hoitoapua viikolla, mutta kirjoitti:

silloin ei tarvita !

"huolestuneen" anopin ja mummin ehdollinen rakkaus, eli et haluaisi hoitaa lasta silloin kun vanhemmat tekevät jotain sellaista, jota sinä et hyväksy.

Se, että joku käyttää alkoholia viikonloppuna ja ravintoloissa, vieläpä yhdessä puolisonsa kanssa, ei tee hänestä juoppoa. Kuulostaa pikemminkin kunnianloukkaukselta väittää tämmöistä. Varsinkin, jos on kyseessä hyvin nuoret, parikymppiset vanhemmat, on selvää, että he haluavat edes viikonloppuisin viettää "normaalin nuoren" elämää. Sinä siis haluat rajoittaa tätä?

• haluan rajoittaa
        paistaa läpi kirjoitti:

"huolestuneen" anopin ja mummin ehdollinen rakkaus, eli et haluaisi hoitaa lasta silloin kun vanhemmat tekevät jotain sellaista, jota sinä et hyväksy.

Se, että joku käyttää alkoholia viikonloppuna ja ravintoloissa, vieläpä yhdessä puolisonsa kanssa, ei tee hänestä juoppoa. Kuulostaa pikemminkin kunnianloukkaukselta väittää tämmöistä. Varsinkin, jos on kyseessä hyvin nuoret, parikymppiset vanhemmat, on selvää, että he haluavat edes viikonloppuisin viettää "normaalin nuoren" elämää. Sinä siis haluat rajoittaa tätä?

ei vastuulliset vanhemmat ryyppää joka viikko itseään sikahumalaan, konttauskuntoon, oksentele baarien lattioille, ei todellakaan. Jos se on "normaalia" elämää sinun mielestäsi, niin elä sitä rauhassa, pissis. Minä en sitä mahdollista hoitamalla lasta joka vkl.
        miksi tehdä lapsi jos on itsekin lapsi ...

• sitä mieltä
        hoitoapua viikolla, mutta kirjoitti:

silloin ei tarvita !

että tämän lapsen vanhemmat eivät saisi koskaan käydä "bilettämässä".. ?

Pitäähän nyt ihmisellä olla muutakin kuin vain se lapsen hoitaminen, tarkoitan tällä nyt ko. äitiä joka käy viikonloppuisin ottamassa kuppia. Tai siis lapsi on tärkein mutta kyllä välillä saisi hauskaa käydä pitämässä..

Mutta sitä minäkään en sulattaisi että JOKA viikonloppu lapsi tuodaan hoitoon juhlimisen takia, voihan sitä aina välillä käydä ja viedä lapsi hoitoon.

• voi käydä, kunhan
        sitä mieltä kirjoitti:

että tämän lapsen vanhemmat eivät saisi koskaan käydä "bilettämässä".. ?

Pitäähän nyt ihmisellä olla muutakin kuin vain se lapsen hoitaminen, tarkoitan tällä nyt ko. äitiä joka käy viikonloppuisin ottamassa kuppia. Tai siis lapsi on tärkein mutta kyllä välillä saisi hauskaa käydä pitämässä..

Mutta sitä minäkään en sulattaisi että JOKA viikonloppu lapsi tuodaan hoitoon juhlimisen takia, voihan sitä aina välillä käydä ja viedä lapsi hoitoon.

pysyy kohtuudessa. Kohtuullista EI ole joka viikkoinen kännäily. Normaalia viikonloppukyläilyä esim ei voi nyt lainkaan harrastaa, koska lauantait sujuu huurussa ja sunnuntai krapulassa, peitto korvilla. Lapsi on pois siis joka viikko 2 päivää.
        Sitä en sallisi, mutta eihän sitäkään minulta kysytä.

• Nimetön
        voi käydä, kunhan kirjoitti:

pysyy kohtuudessa. Kohtuullista EI ole joka viikkoinen kännäily. Normaalia viikonloppukyläilyä esim ei voi nyt lainkaan harrastaa, koska lauantait sujuu huurussa ja sunnuntai krapulassa, peitto korvilla. Lapsi on pois siis joka viikko 2 päivää.

mullakin kuusi vuotta, jatkuvasti lapset (vauvasta asti) pe-su hoidossa meidän, mummin ja ukin siis, matkassa, kun meni pe-la-su juodessa tällä miniällä ja näköjään pojallakin ! Teinpäs lopun sillä seuraamuksella, jotta välit pantiin poikki kokonaan. Minä en saa edes puhua lapenlapselle, oli ollut minikon määräys. Näin kertoi eräs sukulainen. Kukas nyt hoitelee lapset ? Vai jätetäänkös kahden. Vanhemmill on kolmivuorotyö.

• tuolla alempana
        voi käydä, kunhan kirjoitti:

sanoit että isä on lapsen kanssa joka toinen viikonloppu kun ei itse ole viihteellä =)

• vähän vai oikein paljon
        tuolla alempana kirjoitti:

sanoit että isä on lapsen kanssa joka toinen viikonloppu kun ei itse ole viihteellä =)

tyhmä ?
        kysymyksessä eri perheetkin, luetun ymmärtäminen on tietty joillekin vaikeaa...

• Anonyymi

Tämä on NIIN totta.

• !???

Ei kai tuossa muu auta kuin suora puhe ja sen avulla vaatia lapsen vanhempia ottamaan vastuun omasta lapsestaan. Pidä nyt kuitenkin huoli siitä, että lapsella on edes joku hoitaja kun isä ja äiti bilettävät, muuten voi käydä niin, että lapsi jätetään yksin kotiin nukkumaan muutamaksi tunniksi kun niin "hyväuninen" on. En nyt väitä että niin olisi teidän tapauksessanne, ehkä poikasi ja miniäsi vain ovat havainneet sinut hyväksi hoitajaksi ja se on ihan ookoo silloin tällöin, mutta ei nyt sentään joka viikonloppu... Jos lapsikin on vasta puolivuotias niin aika oudolta kuulostaa vanhempien jokaviikonloppuinen tarve biletykseen.

• on aina ensisijainen.

Olen sitä mieltä, että kun perheeseen syntyy lapsi niin silloin bailaaminen loppuu. Sehän on itsestään selvää, että lapsen etu on tärkein eikä se, että vanhemmat pääsevät rentoutumaan joka viikonloppu. Eihän se ole enää normaalia vanhemmilta joilla on pieni lapsi. Vanhemmat tietenkin voivat joskus käydä ulkona kahdestaan, mutta jos joka viikonloppu ollaan menossa, niin kyllähän se kertoo, että eivät ole vielä kypsiä vanhemmiksi. Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin, jospa vanhemmat uskovat viranomaisia paremmin kuin lapsen isovanhempia.

• Nimetön

Lue viestiketju NEUVO ja sieltä nim. mummo 50 v. ja Nimetön sekä ketju Anoppina naresistinen persoonallisuuhäiriöinen...js sieltä Nimetön, niin tiedät ettet ole ainut, jolla on sairas minikko!
      T: Mummo 50 v.

• että se että

tykkää bilettää, ei tee kenestäkään sairasta miniää! Äly hoi, moralisoisitte niitä omia poikianne, vai eikö kestä kun olette heidät itse kasvattaneet??!

• moralisoin myös poikaani
        että se että kirjoitti:

tykkää bilettää, ei tee kenestäkään sairasta miniää! Äly hoi, moralisoisitte niitä omia poikianne, vai eikö kestä kun olette heidät itse kasvattaneet??!

aivan samalla lailla. Perhe on YHTEINEN asia heille, ja molempien kuuluu hoitaa lasta ja suhdettaan yhdessä, mutta ei ryyppäämällä. Ei kumpikaan.

• mummo 50 v.
        että se että kirjoitti:

Miniän ALKOHOLISMISTA, JOKA ON SAIRAUS. Sepä siitä. Nähty on vuosien ajan eli kokoa ajan, minkä olen tuntenut ko. ihmisien - miniän. PÄiväkaupalla kännissä, autoillut kännissä, lähti silmieni alta jne...

• -------
        mummo 50 v. kirjoitti:

Miniän ALKOHOLISMISTA, JOKA ON SAIRAUS. Sepä siitä. Nähty on vuosien ajan eli kokoa ajan, minkä olen tuntenut ko. ihmisien - miniän. PÄiväkaupalla kännissä, autoillut kännissä, lähti silmieni alta jne...

sittenhän syyllistyit rikokseen, jos päästit humalikkaan auton rattiin. Olisit soittanut virkavallan paikalle pysäyttämään hänen matkansa..

• Nimetön
        ------- kirjoitti:

sittenhän syyllistyit rikokseen, jos päästit humalikkaan auton rattiin. Olisit soittanut virkavallan paikalle pysäyttämään hänen matkansa..

Ilman muuta soitin, eivätpä saaneet kiinni !! Poikani vaan tuumasi, että "mutsi, olitpa hölmö, kun soitit poliisit vaimoni perään": Kertooko poikani kommentti mitään? Manipulointi onnistunut 100 %. Luehan vietiketju NEUVO, jossa nim. mummo 50 v. ja Nimetön, siellä lukee enemmän minun murheestani ja viestiketsjussa Narsistinen pers.häiriöinen anoppi ja sillä Nimetön. Tämä minikko on myöskin SAAPUNUT mökilleni koko perhje s´kyydissä (kaksi pientä lasta ja koira ja puoliso) autolla humalassa kaljapullo huulessa ja myöskin lähtenyt päissään aamulla ajamaan työpaikalleen tekemään päihdetyötä/mielenterveystyötä/kriisityötä. Näin makaa yksityisissä hoitokodeissa ! Ei paljon hampaita naurata ! T: mummo 50 v.

• koska ei niitä voi muuttaa

No et sinä oikein mitenkään voi toisten ihmisten elämään puuttua, mutta voit ihan hyvin sanoa että ryypiskelyn takia et hoitoon joka viikonloppu ota (ja pitää sanasi). Silloin olet tehnyt voitavasi. Toisten elämäntapoja on turha käydä arvostelemaan, ei yleensä johda kuin riitelyyn - varsinkaan, kun mitään heitteillejättöä ei ole tapahtunut.

• anopeille

että miksi ravaavat siellä kodeissanne? Itse anoppina en tuota ole harrastanut vaan tyytynyt odottelemaan, josko näkisin lapsenlapsiani aina välillä.

• arvellen
        anopeille kirjoitti:

että miksi ravaavat siellä kodeissanne? Itse anoppina en tuota ole harrastanut vaan tyytynyt odottelemaan, josko näkisin lapsenlapsiani aina välillä.

Itse en ravaa koska en saa olla missään yhteydessä lapsenlapsiin.

Perheellä on sosiaalisia ongelmia ja minut ja kaikki sukulaiset on eristetty lapsenlapsenelämästä, koska haluaisimme auttaa ja auttaminen tulkitaan arvosteluksi.

Siispä, minä arvelen, että niissä huusholleissa ravataan siksi, kun siellä niissä kodeissa on ongelmia ja anoppi haluaa auttaa.

Tämä on minun näkemykseni, siis mummilta joka haluaisi auttaa, mutta apua ei hyväksytä, vaan sosiaalityöntekijät saavat nyt puuttua minun sijastani.

• en mene kuin pyytämällä
        arvellen kirjoitti:

Itse en ravaa koska en saa olla missään yhteydessä lapsenlapsiin.

Perheellä on sosiaalisia ongelmia ja minut ja kaikki sukulaiset on eristetty lapsenlapsenelämästä, koska haluaisimme auttaa ja auttaminen tulkitaan arvosteluksi.

Siispä, minä arvelen, että niissä huusholleissa ravataan siksi, kun siellä niissä kodeissa on ongelmia ja anoppi haluaa auttaa.

Tämä on minun näkemykseni, siis mummilta joka haluaisi auttaa, mutta apua ei hyväksytä, vaan sosiaalityöntekijät saavat nyt puuttua minun sijastani.

ja silloin on kyseessä yleensä lähtö juhlimaan, tupa täynnä meluavaa nuorisoa pullot käsissä tai keskellä viikkoa kun tiskipöytä on kukkuroillaan pinttyneitä astioita. En todellakaan ravaa enkä kutsumatta lainkaan.
        Tilanne on surkea, heidän perheen tulevaisuus huolettaa, mutta jokainen eläköön omaa elämäänsä, viattoman lapsen sekoittaminen sekoelämään on vaan NIIN väärin.

• arvellen
        en mene kuin pyytämällä kirjoitti:

ja silloin on kyseessä yleensä lähtö juhlimaan, tupa täynnä meluavaa nuorisoa pullot käsissä tai keskellä viikkoa kun tiskipöytä on kukkuroillaan pinttyneitä astioita. En todellakaan ravaa enkä kutsumatta lainkaan.
        Tilanne on surkea, heidän perheen tulevaisuus huolettaa, mutta jokainen eläköön omaa elämäänsä, viattoman lapsen sekoittaminen sekoelämään on vaan NIIN väärin.

Aivan. Viisi vuotta minä hoidin ja päivystin jatkuvasti, kun apuani kyseltiin ja lapsia tuotiin useita kertoja viikosaa yöki ja päiviksi.

Pyydettiin auttamaan ja siivoamaan ja taloudellista apua vakituisesti. Lasten äiti on jaksamaton yh. Nyt tilanne on se, että enää ei saa olla missään tekemisissä. Syy, kun menin uupumukseltani ja väsymykseltäni huomauttamaan asiasta, enkä jaksanut enää sitä taakkaa kantaa.

Nyt itken iltaisin, kun on lapsia niin ikävä. Tämä on elämäni raskinta aikaa. Enkä tiedä näenkö lapsenlapsiani koskaan enää. Itsemurhakin on jo mielessä.

• Nimetön
        anopeille kirjoitti:

ravaa lasteni kodeissa. Päinvastoin vävy on ilmaisut, miksi kyläilemme niin vähän. Ovat itse pyytäneet saunomaan viikolla. Käymme silloin tällöin, emme muutenkaan ole mitään kyläluutuja ja jokainen eläköön kuten tahtoo, kunhan eivät syyttömästi ala räkyttää ja valehdella meidän päälle. Tämmöiset valheet aion aina kyllä katkaista ja oikaista! No, sairaat ovat sairaita, mutta lääkkeet on keksitty, jos älyää niitä popsia viinan ja "muiden pilsujen " sijaan. Poikani kotona emme ole käyneet sitäkään vähää. Ainoastaan hakemassa lapset hoitoon tai viemässä, emme välttämättä ole edes käyneet edes sisällä, EIKÄ OLE KUTSUTTUKAAN. Miniäni on tämä juoppohullu. Olemme yrittäneet parhaamme mukaan väistellä miniää ja pysyä pois, ettemme olisi joutuneet taas lapsenlikoiksi, kun piti päästä juomaan. Eipä ole vuoteen nähty koko pesuetta, kun lopetin joutavan teatterin ja hyväksikäytön vittuilupalkalla. Lue viestiketju NEUVO ja sieltä mummo 50 v. ja Nimetön sekä Narsistinen pers.häiriöinen anoppi..ja nim. Nimetön. Semmoinen tositarina. T: Mummo 50 v.

• tämän päivän elämää
        Nimetön kirjoitti:

ravaa lasteni kodeissa. Päinvastoin vävy on ilmaisut, miksi kyläilemme niin vähän. Ovat itse pyytäneet saunomaan viikolla. Käymme silloin tällöin, emme muutenkaan ole mitään kyläluutuja ja jokainen eläköön kuten tahtoo, kunhan eivät syyttömästi ala räkyttää ja valehdella meidän päälle. Tämmöiset valheet aion aina kyllä katkaista ja oikaista! No, sairaat ovat sairaita, mutta lääkkeet on keksitty, jos älyää niitä popsia viinan ja "muiden pilsujen " sijaan. Poikani kotona emme ole käyneet sitäkään vähää. Ainoastaan hakemassa lapset hoitoon tai viemässä, emme välttämättä ole edes käyneet edes sisällä, EIKÄ OLE KUTSUTTUKAAN. Miniäni on tämä juoppohullu. Olemme yrittäneet parhaamme mukaan väistellä miniää ja pysyä pois, ettemme olisi joutuneet taas lapsenlikoiksi, kun piti päästä juomaan. Eipä ole vuoteen nähty koko pesuetta, kun lopetin joutavan teatterin ja hyväksikäytön vittuilupalkalla. Lue viestiketju NEUVO ja sieltä mummo 50 v. ja Nimetön sekä Narsistinen pers.häiriöinen anoppi..ja nim. Nimetön. Semmoinen tositarina. T: Mummo 50 v.

onko niin, että ns. viralliset tahot, kuten sosiaalitoimi jne. ovat olleet osaltaan edesauttamassa tätä "mummot ja vaarit- hiiteen" me ensin ajattelua.

Eivätkä yksin he, vaan ensimmäisenä koko yhteiskunnallinen ajattelu, jossa lasten kasvatus kuuluukin ennenkaikkea kaikille muille paitsi lasten vanhemmille, kuten päiväkodeille, kouluille jne. Kuinka osata kunnioittaa vanhempiaan, jos kukaan ei tätä opeta missään (ainoastaan pyhäkoulussa luulen). Liekö ihme jos anopit ja mummut on sivuun tyrkätty ja nuoret hoitelee niinkuin media näyttää elämäänsä. Eiväthän toki kaikki ole niin alttiita sille, mutta surullisen moni kuitenkin...

• heitetty hiiteen
        tämän päivän elämää kirjoitti:

onko niin, että ns. viralliset tahot, kuten sosiaalitoimi jne. ovat olleet osaltaan edesauttamassa tätä "mummot ja vaarit- hiiteen" me ensin ajattelua.

Eivätkä yksin he, vaan ensimmäisenä koko yhteiskunnallinen ajattelu, jossa lasten kasvatus kuuluukin ennenkaikkea kaikille muille paitsi lasten vanhemmille, kuten päiväkodeille, kouluille jne. Kuinka osata kunnioittaa vanhempiaan, jos kukaan ei tätä opeta missään (ainoastaan pyhäkoulussa luulen). Liekö ihme jos anopit ja mummut on sivuun tyrkätty ja nuoret hoitelee niinkuin media näyttää elämäänsä. Eiväthän toki kaikki ole niin alttiita sille, mutta surullisen moni kuitenkin...

Kyllä, näin on käynyt. Nytkin uutisissa selvitettään tänään, että huostaanotot lisääntyneet huimasti, ja että VAPAEHTOSIA, moniammattilaisryhmiä halutaan sossujen avuksi. Yhä enemmän vaan ei sukulaisia sohlaamaan. Yhä enemmän vaan virkailijoita ja ulkopuolisia hästäämään.

Minun syyttävä sormeni osoittaa kahteen paikkaan. Ensin päiväkotiin lastentarhaopettajajiin, he ovat viimeiset 20 vuotta toitottaneet lapset ensin ja lasten ehdoilla yms. läp läp lää... Joten me mammat ja pappat menimme siksi halpaan, ja lelittiin lapsemme piloille. Opetimme yhdessä lastentarhanopettajien kanssa niistä lapsistamme itsekkäitä paskiaisia. Ja emme hyvää tarkoittaen ymmärtäneet, ja emme saaneet pitää kuria ja järjästystä niille. Vaan, lapset ensin ja lasten ehdoilla yms. läp läp lää...

Nyt nuo itsekkäät paskiaiset ovat nyt tehneet lapsia ja hoidattavat niitä meillä isovanhemmilla ja sillä yhteiskunnalla.

Sitten se minun sormeni osoittaa taas toiseen paikkaan, neuvolaan. Siellä on kanssa horistu viimeiset viis ja kymmenen vuotta, perhekeskeisyys, perheen sisäinen, ydinperhe...yms. läp läp lää....

Ja isovanhempien oikeudet ja vanhempien ja isovanhempien yhteinen normaali kanssakäyminen on heitetty hiiteen. Me olemme olleet kiellettyjä ja me olemme olleet vahingollisia, kun niitä vanhempien parisuhteita ja omaa aikaa yms.. läp läp lää.. on vaan vaalittu ja lällytetty sen neuvolan taholta. Me olemme lastentarhaopettajien, neuvolantätien, opettajaien yms. virkailijoiden mielestä tyhmiä, dementia paskoja, ylimääräisiä riesoja, joita kaikki työnantajatkin saavat ottaa töihin ilmaisiksi orjiksi.

Kun meillä vanhoilla ei ole enää edes ihmisarvoa ja me joudamme roskikseen mustaan jätesäkkiin. Ja huom. jo 40vuotias on syrjäytetty ja se joutaa kaikkien vapaasti hyväksikäytettäväksi orjaksi. Ja sitä se media, viranomaisten ja työvoimatoimiston ja lisäksi vielä pienten lasten vanhempien kanssa toitottaa tuutin täydeltä.

Mutta ei hätiä mitiä. Nyt ne jo huutaa terveydenhuollon ja sosiaalialan töihin ELÄKELÄISIÄ. Kun ei ne osaa tehdä töitänsä enää ilman vanhuksia. Terveyden ja sosiaalialan työ keskustelupalstalla täällä suomi 24.ssäkin siitä on ollut keskustelua. Että odotellaan vaan rauhassa, kohta ne tajuaa mitä puuttuu lapsilta PERHEESTÄ.

• naulan kantaan!
        heitetty hiiteen kirjoitti:

Kyllä, näin on käynyt. Nytkin uutisissa selvitettään tänään, että huostaanotot lisääntyneet huimasti, ja että VAPAEHTOSIA, moniammattilaisryhmiä halutaan sossujen avuksi. Yhä enemmän vaan ei sukulaisia sohlaamaan. Yhä enemmän vaan virkailijoita ja ulkopuolisia hästäämään.

Minun syyttävä sormeni osoittaa kahteen paikkaan. Ensin päiväkotiin lastentarhaopettajajiin, he ovat viimeiset 20 vuotta toitottaneet lapset ensin ja lasten ehdoilla yms. läp läp lää... Joten me mammat ja pappat menimme siksi halpaan, ja lelittiin lapsemme piloille. Opetimme yhdessä lastentarhanopettajien kanssa niistä lapsistamme itsekkäitä paskiaisia. Ja emme hyvää tarkoittaen ymmärtäneet, ja emme saaneet pitää kuria ja järjästystä niille. Vaan, lapset ensin ja lasten ehdoilla yms. läp läp lää...

Nyt nuo itsekkäät paskiaiset ovat nyt tehneet lapsia ja hoidattavat niitä meillä isovanhemmilla ja sillä yhteiskunnalla.

Sitten se minun sormeni osoittaa taas toiseen paikkaan, neuvolaan. Siellä on kanssa horistu viimeiset viis ja kymmenen vuotta, perhekeskeisyys, perheen sisäinen, ydinperhe...yms. läp läp lää....

Ja isovanhempien oikeudet ja vanhempien ja isovanhempien yhteinen normaali kanssakäyminen on heitetty hiiteen. Me olemme olleet kiellettyjä ja me olemme olleet vahingollisia, kun niitä vanhempien parisuhteita ja omaa aikaa yms.. läp läp lää.. on vaan vaalittu ja lällytetty sen neuvolan taholta. Me olemme lastentarhaopettajien, neuvolantätien, opettajaien yms. virkailijoiden mielestä tyhmiä, dementia paskoja, ylimääräisiä riesoja, joita kaikki työnantajatkin saavat ottaa töihin ilmaisiksi orjiksi.

Kun meillä vanhoilla ei ole enää edes ihmisarvoa ja me joudamme roskikseen mustaan jätesäkkiin. Ja huom. jo 40vuotias on syrjäytetty ja se joutaa kaikkien vapaasti hyväksikäytettäväksi orjaksi. Ja sitä se media, viranomaisten ja työvoimatoimiston ja lisäksi vielä pienten lasten vanhempien kanssa toitottaa tuutin täydeltä.

Mutta ei hätiä mitiä. Nyt ne jo huutaa terveydenhuollon ja sosiaalialan töihin ELÄKELÄISIÄ. Kun ei ne osaa tehdä töitänsä enää ilman vanhuksia. Terveyden ja sosiaalialan työ keskustelupalstalla täällä suomi 24.ssäkin siitä on ollut keskustelua. Että odotellaan vaan rauhassa, kohta ne tajuaa mitä puuttuu lapsilta PERHEESTÄ.

juuri noin se on mennyt!
        Turhaa siis enää ihmetellä tätä kaikkea: Mutta mitä voidaan enää tehdä?
        Pitäiskö alkaa ikäänkuin "alusta". Eli vanhat hyvät arvot kunniaan. Miten olis kymmenen käskyn opettelu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2398
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      182
      2084
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      2027
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1798
    5. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      31
      1761
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      183
      1476
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      207
      1379
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1215
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      1002
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      1001
    Aihe