Casio privia px-700

Elijah

Olen ostamassa digitaalipianon. Haluaisin mielipiteitä Casio privia px-700 soittimesta? Onko kellään kokemusta? Tiedän, että monet sanovat, että kannattaisi mielummin ostaa yamaha mutta olen vasta-alkaja ja luulen että harrastukseksi se sopisi.

7

4275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pianomies123123123123

Minkäsikäinen vasta-alkaja olet, jos saan kysyä? (:

• Elijah

Olen vähän päälle parikymppinen...

• Asioista tietävä..

Ensinnäkin onneksi olkoon päätöksestä aloittaa hyvä, kenties elämänikäinen harrastus.

Yamaha/Casio-asettelusta voin sanoa seuraavaa:

Jos ajatellaan hintaluokkaa noin 1000 euroa, niin valintaperusteena ovat lähinnä muotoilu ja eri äänien vivahteet ja ominaispiirteet - laadullisesti tuotteissa ei varmasti ole eroja.

Ulkonäkö on luonnollisesti tärkeä, koska tuon kokoinen soitin on melko hallitseva huonekaluna - silloin valinta on helppo Casion hyväksi. Ainakin omasta mielestäni Yamahan YDP-131 on sivusta katsottuna tosi ruma.

• Hei

Olet hankkimassa kyllä parhaan mahdollisen soittiminen, mutta vasta-alkajalle piisaisi vähempikin, ja mukava vaihdella sitten parempaan jos into jatkuu, mutta jos rahaa on niin siitä vaan.

Ymmärtääkseni PX 700 kotipiano, ja niissä on vähemmän tekniikkaa kuin keikamalleissa, ja maksavat puolta enemmän kun ne tehdään huonekaluiksi.

Itse ostin juuri huippusoittiminen Privia PX 410 R
      ja en parempaa netistä löytänyt.
      Yamaha jäi toiseksi.

Ainoastaan Rolandilla löytyi isommissa malleissa jotakin enemmän, mutta taas puuuttui jotakin.

Joku suomalainen ammattimuusikkokin osti 410R:n ja sanoi että on ainoa jonka kelpuuttaa, ja pitää sitä sllaisena koka kulkee hänellä aina mukana matkoilla.

Huippuyvä koskekus ja klaviatuuri sama kuin akustisen pianon. Paljon kaikkia tekniikkaa, ja lähes rajattomat muokkausmahdolisuudet.
      Valmistajan sivuilta saa lisää tavaraa imuroida.

On siinä aloittelijallekin helpottavaa tekniikkaa.

Hinta/laatusuhde on ällistyttävän hyvä 410R:ssä.
      1000,- eu!

Terveisin
      jari laurila

• Privia-Fani (PX-410R)

Olen kanssasi täysin samaa mieltä - lopullinen niitti omalle valinnalleni oli juuri koskettimisto. Huomattavasti parempi kuin saman hintaluokan Yamahassa jonka koskettimisto on selvästi "klenksumpi" kuin Casion.

• Privia-Fani (PX-410R) kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä - lopullinen niitti omalle valinnalleni oli juuri koskettimisto. Huomattavasti parempi kuin saman hintaluokan Yamahassa jonka koskettimisto on selvästi "klenksumpi" kuin Casion.

Terve

Olen äärimmäisen onnellinen PX 410 pianosta.
        Kyllä komiasti tuloo ku lurittaa tangoja.
        Ainoa mitä toivoisin olisi hiukan lisää polyfoniaa, sitä oli Rolandin isommissa mutta häviää monessa muuten Casiolle, mutta polyfonia tahtoo loppua vain yhdessä tangorytmissä, mutta toisessa toimii hyvin.
        118 toimii hyvin. Oliko se 104 joka menee tukkoon.

Olen vasta alkanut vähitellen katsomaan mitä se on syönyt tekniikkaa ohjekirjan mukaan.
        Olen ensin vain soitellut.
        Oletko tässä miten pitkällä?
        Oletko tietokoneen kanssa jo käyttänyt?

Väitän että casio Privia PX 410R on paras mitä saa.
        Sillä opärjää vaikka loppuelämän.
        Mielenkiitniosta katsoa mitä niihin tulee lisää 10:ssä vuodessa esim. kun ei osaa mitään lisää toivoa. Ajattelen tuon riittävän ainakin 20 vuodeksi.

Ostan siihen ihan pian lauluvahvistimen.
        Omat kaiuttiomet on ihan hyvät kotioloihin, mutta kuulostaa joskus kivemmalta kun saa kuunnella kauempaa. Soi paremmin.
        Laulussa tahtoo joskus särkeä ääntä, ja vahvistuimessa on tilaa säätää lisää.

Jos kiinnostaa sellainen on saksalainen Behmer hyvä ja halpa. Sen otan.
        Se on urku/lauluvahvistin.
        Monet pienemmät maksavat enemmän.

Terveisin
        jari

• Pianos player

Kannattaa kysyä ihmisiltä, joilla on pidemmän päälle kokemusta, jostunnet olosi epävarmaksi. Itse olen soittanut pianoa yli 10 vuotta, ja vasta-alkajana sain itse todella hyvän digitaali pianon. Mieluummin hyvä digitaali piano heti alkuun. Eipä ole juuri väliä, oletko vasta-alkaja vaiko mestari, mutta kunhan pianon koskemisto ei lentele pitkin kattoja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      76
      3466
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1782
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1092
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1065
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe