Aloitin ketjun ja todellakin halusin keskustelua asiasta, muta tämä palsta EI TOIMI! HALOJAA, kaikki täällä kirjoittavat! Mitä ihmettä tämä on... en ymmärrä ollenkaan. Luulin ja uskoin että adventistit sentään ovat kykeneväisiä järkevään keskusteluun. Taitanee olla paras vaihtaa mielipidettä =(
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000024893639&view_mode=flat
uskomatonta
17
299
Vastaukset
- et täällä kirjottaa
vaan sekopäät tai humalaiset
- kiusallista
Adventtikirkossa kiellettyä:
- Pastoria ei saa arvostella
- Ellen White on auktoriteetti ja kaiken arvostelun yläpuolella
- Pääkonferenssin päätökset ovat pyhiä
- adventtikirkko on ainoa lopopunajan seurakunta
- paavi, katolisuus ja luterilaisuus asioissa kirkon päätökset ovat "laintauluun hakatut"
- Ellen Whiten kaikkin näkyihin on pakko uskoa
- 28 opinkohtaa ei saa arvostella
- profeetta on totuuden valo - näethän itse.....
Adventismissa on sisäänrakentuneena sopeutumattomuutta ,jääräpäisyyttä, ja harhaopin vaikeimpia muotoja. Ne on niin ovelasti valikoituneina, että ne pilaavat kannattajansa järjellisen ajattelun saavuttamattomuuteen. Täällä se on konkrtisoituneena järjettömyytenä silmiemme nähtävänä.
- rauhaan
niin kyllä täällä voi keskustellakin. olen nimittäin huomannut että nämä adventiteja vihaavat "uskovaiset" ovat täällä vain estämässä keskusteluja.
miksi näin on voi jokainen aikuinen ihminen helposti ymämrtää.
- DDT666
"Luulin ja uskoin että adventistit sentään ovat kykeneväisiä järkevään keskusteluun. "
Kommentti 1: luulo ei ole tiedon veroinen...
Kommentti 2: kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee
Kommentti 3: Olen elämässäni tavannut monia järkevään keskusteluun kykeneviä adventisteja, kunhan keskustelu ei sivua uskon asioita. Jos sivuaa, tilanne muuttuu tykkänään.
Tämäkin adventismisivusto havainnollistaa asian kauniisti.- "adventtitotuudessa"
Onko Pyhä Henki korvattu adventtitotuuden "profetian hengellä?"
Kaikki alkoi 1844-opista.... - lähden suosiolla
"adventtitotuudessa" kirjoitti:
Onko Pyhä Henki korvattu adventtitotuuden "profetian hengellä?"
Kaikki alkoi 1844-opista....pois tältä palstalta... aivan hulvatonta menoa!
Adventistit voivat julistaa oppiaan, eläää elåmåånså ja toivottavasti jokaisella on ainakin kymmenen kynttilämpätkää mukanaan lopunaikoja varten.. hehe... ainakin mä pienenä kuulin et niitä kannattais olla... sitä en koskaan tajunnut et miks pitäää olla niitä jämiä, miksei voi ostaa ihan ehjiä kynttiöitä ;) - tässä ja nyt
että jos olet aiheettomasti adventisteja haukkunut niin menkööt taivasosuutesi vaikka jollekin adventistille.
- aloita uusi
nyt on ehkä tilanne vähän rauhoittunut..
- Ei kai.
Pitääkö täällä jo katsoa sekin, milloin on rauhallinen tilanne? Ans kattoo taaksepäin!!!!??? Liekkö tällä aiemmin ollutkaan rauhallista tilannetta? Adventismin oirettako?
- ellenismiä
Ei kai. kirjoitti:
Pitääkö täällä jo katsoa sekin, milloin on rauhallinen tilanne? Ans kattoo taaksepäin!!!!??? Liekkö tällä aiemmin ollutkaan rauhallista tilannetta? Adventismin oirettako?
Adventismi oireilee pinnan alla ja sitten välillä puhkeaa täyteen.
- uskonto...
Ei kai. kirjoitti:
mutta täällähän onkin suurin osa anti-andventisteja. tarkoitus on saada palsta sekaisin ja sehän on aika helppoa jos sen haluaa tehdä. itse tulen toimeen adventistien kanssa ja yleensä muidenkin kanssa.. mistä muuten haluat keskustella, jos nyt edes haluat?
uskonto... kirjoitti:
mutta täällähän onkin suurin osa anti-andventisteja. tarkoitus on saada palsta sekaisin ja sehän on aika helppoa jos sen haluaa tehdä. itse tulen toimeen adventistien kanssa ja yleensä muidenkin kanssa.. mistä muuten haluat keskustella, jos nyt edes haluat?
Minkä tahansa aiheen aloittaisi, niin kukaan ei tahdo asiallisesti vastata. On siis sangen tekopyhä kysymys tuo: mistäs haluat keskustella?
JOS tulee kumoamatonta tekstiä, niin vstauksena saa vain henk.koht. loukkauksia tai puuttumista johonkuhun dtaljiin aiheessa, joka sekin detalji ohjaa sopivasti ulos aiheestaä
Ihan kuin totuus ei kiinnostaisi tai ei olisi uskallusta alkaa punnita asioita. Asialliseen, henk.koht. pureskeltuun ja henk.koht. perusteltuun asialinjan kirjoitukseen vastattaisiin sivistyneesti. Näin uskon.- avaa silmäsi
AnttiVKantola kirjoitti:
Minkä tahansa aiheen aloittaisi, niin kukaan ei tahdo asiallisesti vastata. On siis sangen tekopyhä kysymys tuo: mistäs haluat keskustella?
JOS tulee kumoamatonta tekstiä, niin vstauksena saa vain henk.koht. loukkauksia tai puuttumista johonkuhun dtaljiin aiheessa, joka sekin detalji ohjaa sopivasti ulos aiheestaä
Ihan kuin totuus ei kiinnostaisi tai ei olisi uskallusta alkaa punnita asioita. Asialliseen, henk.koht. pureskeltuun ja henk.koht. perusteltuun asialinjan kirjoitukseen vastattaisiin sivistyneesti. Näin uskon.niin ei tarvitse uskoa olemattomiin. on päivän selvää että tällä palstalla ei sallita raamatullista keskustelua ja vähiten advemtismista - niin adventismi palsta kuin tämä onkin. 99 prosenttia keskusteluista kaadetaan asiattomilla kirjoituksilla. eihän täällä näe tavallisia ihmisiä kuin pidemmissä mutkissa, jokainen joka esimerkiksi "alentuu" puolustamaan asiattomasti ja raukkamaisesti haukuttuja adventisteja saa saman ryöpyn niskaansa ja on yht'äkkiä vastuussa kaikesta mitä on tapahtunut aikojen kuluessa jonkun adventistin (tai oletetun adventistin) elämässä. tosi sairasta touhua, ollaan olevinaan tietäviä ja tuomitaan ihmisiä ja heidän ajatuksensa kuin tiedettäisiin jotain heidän olemisistaan. ei siinä tunnu auttavan mikään mitä adventisti sanoo - jos adventisti sanoo luottavansa jeesukseen sanoo anti-adventisti että ehei, et ole uskossa - minä olen uskossa sinä et. suoraan sanoen, en ole moista röyhkeyttä ennen missään nähnyt. tavallisesti täällä ei puhuta omasta uskosta ja perustella sitä vaan perustellaan muiden "epä"uskoa ja mikä on pahinta, jopa ajoittain vääristellään muiden uskoa ja ajatuksia, kun ei oikein muuten mene oma ajatus perille. adventisteista puhutaan usein kuin yhdestä ihmisestä (suunnilleen kuin juutalaisista) jokainen adventisti on vastuussa kaikesta mitä yksikään adventisti (tai se joka on olevinaan adventisti) on koskaan tehnyt, ajatellut tai kirjoittanut. ajatella jos samaa kriteeriaa käytettäisiin luterilaisista, silloinhan suurin osa näistä täällä oikeassa olevista (minäkin) olisi vastuussa esimerkiksi lutherin juutalaisvastaisista kirjoituksista.
vaikka en olekaan adventisti niin ei tällaiselle voi ummistaa silmiään, muutenhan on itsekin osallinen kaikkiin valheisiin ja haukkumusiin.
näin minä ainakin näen asian. - kuuro ei kuule
avaa silmäsi kirjoitti:
niin ei tarvitse uskoa olemattomiin. on päivän selvää että tällä palstalla ei sallita raamatullista keskustelua ja vähiten advemtismista - niin adventismi palsta kuin tämä onkin. 99 prosenttia keskusteluista kaadetaan asiattomilla kirjoituksilla. eihän täällä näe tavallisia ihmisiä kuin pidemmissä mutkissa, jokainen joka esimerkiksi "alentuu" puolustamaan asiattomasti ja raukkamaisesti haukuttuja adventisteja saa saman ryöpyn niskaansa ja on yht'äkkiä vastuussa kaikesta mitä on tapahtunut aikojen kuluessa jonkun adventistin (tai oletetun adventistin) elämässä. tosi sairasta touhua, ollaan olevinaan tietäviä ja tuomitaan ihmisiä ja heidän ajatuksensa kuin tiedettäisiin jotain heidän olemisistaan. ei siinä tunnu auttavan mikään mitä adventisti sanoo - jos adventisti sanoo luottavansa jeesukseen sanoo anti-adventisti että ehei, et ole uskossa - minä olen uskossa sinä et. suoraan sanoen, en ole moista röyhkeyttä ennen missään nähnyt. tavallisesti täällä ei puhuta omasta uskosta ja perustella sitä vaan perustellaan muiden "epä"uskoa ja mikä on pahinta, jopa ajoittain vääristellään muiden uskoa ja ajatuksia, kun ei oikein muuten mene oma ajatus perille. adventisteista puhutaan usein kuin yhdestä ihmisestä (suunnilleen kuin juutalaisista) jokainen adventisti on vastuussa kaikesta mitä yksikään adventisti (tai se joka on olevinaan adventisti) on koskaan tehnyt, ajatellut tai kirjoittanut. ajatella jos samaa kriteeriaa käytettäisiin luterilaisista, silloinhan suurin osa näistä täällä oikeassa olevista (minäkin) olisi vastuussa esimerkiksi lutherin juutalaisvastaisista kirjoituksista.
vaikka en olekaan adventisti niin ei tällaiselle voi ummistaa silmiään, muutenhan on itsekin osallinen kaikkiin valheisiin ja haukkumusiin.
näin minä ainakin näen asian.Ojentaisit välillä adventistejakin!
- "ojentamisenne" muka
kuuro ei kuule kirjoitti:
Ojentaisit välillä adventistejakin!
ole enemmän kuin tarpeeksi? vieläkö pitäisi lisätä pökkyä pesään? ihan hävettää teidän puolestanne.
avaa silmäsi kirjoitti:
niin ei tarvitse uskoa olemattomiin. on päivän selvää että tällä palstalla ei sallita raamatullista keskustelua ja vähiten advemtismista - niin adventismi palsta kuin tämä onkin. 99 prosenttia keskusteluista kaadetaan asiattomilla kirjoituksilla. eihän täällä näe tavallisia ihmisiä kuin pidemmissä mutkissa, jokainen joka esimerkiksi "alentuu" puolustamaan asiattomasti ja raukkamaisesti haukuttuja adventisteja saa saman ryöpyn niskaansa ja on yht'äkkiä vastuussa kaikesta mitä on tapahtunut aikojen kuluessa jonkun adventistin (tai oletetun adventistin) elämässä. tosi sairasta touhua, ollaan olevinaan tietäviä ja tuomitaan ihmisiä ja heidän ajatuksensa kuin tiedettäisiin jotain heidän olemisistaan. ei siinä tunnu auttavan mikään mitä adventisti sanoo - jos adventisti sanoo luottavansa jeesukseen sanoo anti-adventisti että ehei, et ole uskossa - minä olen uskossa sinä et. suoraan sanoen, en ole moista röyhkeyttä ennen missään nähnyt. tavallisesti täällä ei puhuta omasta uskosta ja perustella sitä vaan perustellaan muiden "epä"uskoa ja mikä on pahinta, jopa ajoittain vääristellään muiden uskoa ja ajatuksia, kun ei oikein muuten mene oma ajatus perille. adventisteista puhutaan usein kuin yhdestä ihmisestä (suunnilleen kuin juutalaisista) jokainen adventisti on vastuussa kaikesta mitä yksikään adventisti (tai se joka on olevinaan adventisti) on koskaan tehnyt, ajatellut tai kirjoittanut. ajatella jos samaa kriteeriaa käytettäisiin luterilaisista, silloinhan suurin osa näistä täällä oikeassa olevista (minäkin) olisi vastuussa esimerkiksi lutherin juutalaisvastaisista kirjoituksista.
näin minä ainakin näen asian.USKONOPETUSTA - USKON ALKEET ROOM 4:13-25.
Joku torui minua seuraavanlaisesti:
"Vai uskot? Avaa silmäsi, niin ei tarvitse uskoa OLEMATTOMIIN." Vastaan:
-------------------------------------------------------------------------------------
USKO ON olemattomiin uskomista! Uskova on autuaampi kuin näkijä! Kukas kutsuu siunatun tulevaisuuden esiin, ellei uskovainen? Olemattomat olemaan - se on kutsumuksemme! (Rm.4:17).
Tuomas ei uskonut, vaan vaati saada kokeilla niitä naulanreikiä Jeesuksen vartalossa. Jeesus silloin muistutti, että autuaita ovat NE, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat.
Roomalaiskirje 4:13-25 :
4:13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.
4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
4:19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
4:20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
4:21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
4:22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
4:23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
4:25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.
_AnttiVKantola_
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522328- 1921704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä501379Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad511057- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23788Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25786Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647