Olen käynnyt

monella

keskustelupalstalla linkittämässä nämä sivut luettavaksi! Olen pyytänyt tutustumaan adventismin ylivertaisuuteen! Toivottavasti he jaksavat lukea aloituksia vähän kauempaakin, kun nuo viimmeiset kolme sivua pikkusen toistaa itseään. Mutta toivottavasti profetian henki auttaa sieltä löytämään Ellenin ja sapatin

20

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • White&sapatti

Kyllä oikeassa olet että adventistille on tärkein USKOSSAAN ELLEN & SAPATTI.

• on......

Adventistille tärkein asia on adventismi, josta hän ei luovu. Adventisti on henkilö joka uskoo adventismiin. Kristitrty on henkilö joka uskoo vain Kristukseen eikä sen lisäksi mihinkään muuhun. Ei missään olosuhteissa adventismiin. EI EDES PIKKUSEN! Joka antaa pahalle pikkurillin, menettää sille molemmat kätensä.

• on oikeassa
        on...... kirjoitti:

Adventistille tärkein asia on adventismi, josta hän ei luovu. Adventisti on henkilö joka uskoo adventismiin. Kristitrty on henkilö joka uskoo vain Kristukseen eikä sen lisäksi mihinkään muuhun. Ei missään olosuhteissa adventismiin. EI EDES PIKKUSEN! Joka antaa pahalle pikkurillin, menettää sille molemmat kätensä.

Kyllä adventismi tunnetaan Ellen&sapatistaan sillä onhan se ykkösasia myös melkein jokaiselle adventistille onneksi ei kaikille tämä Ellen&sapatti.

• Niinhän asia on
        on...... kirjoitti:

Jos samalla tavalla kohdellaan luterilaisia, kun sinä kohtelet adventisteja, niin silloin luterilaiset uskovat Lutheriin. Näihän asia tietenkään ei ole. Me kaikki kristityt uskomme Jeesukseen Kristukseen. Tiedän, että kun olet rehellinen, niin sinäkin myönnät tämän. Mutta kun haluat nettikiusaamiseen osallistua, niin kirjoittelet yhtä ja toista muuta saadaksesi toisissa aikaan haluamasi reaktion. Toivottavasti jokainen lukija osaa tulkita tarkoituksesi oikein ja antaa kirjoituksellesi lsen arvon ja paikan, mikä sille kuuluu.

• kieroa
        Niinhän asia on kirjoitti:

Jos samalla tavalla kohdellaan luterilaisia, kun sinä kohtelet adventisteja, niin silloin luterilaiset uskovat Lutheriin. Näihän asia tietenkään ei ole. Me kaikki kristityt uskomme Jeesukseen Kristukseen. Tiedän, että kun olet rehellinen, niin sinäkin myönnät tämän. Mutta kun haluat nettikiusaamiseen osallistua, niin kirjoittelet yhtä ja toista muuta saadaksesi toisissa aikaan haluamasi reaktion. Toivottavasti jokainen lukija osaa tulkita tarkoituksesi oikein ja antaa kirjoituksellesi lsen arvon ja paikan, mikä sille kuuluu.

adventismiluterilaisuus, Luther EGWhite. Huomaatko että teit rinnastuksesi noita kaavoja vertaamalla ristiin.Siipä käytit (tahallasiko) väärää tapaa rinnastuksessasi (nainenko?).

• Onko parempi?
        on...... kirjoitti:

Jos adventismin nimestä haet sen, mihin henkilö uskoo ja väität, että adventisti uskoo adventismiin, niin jatketaan ajatusta hieman. Luterilainen on sitten henkilö, joka uskoo Lutheriin. Olen kanssasi kuitenkin täysin eri mieltä. Sekä adventisti että luterilainen molemmatkin uskovat Kristukseen. Minä hyvin tiedän, että heillä on sama käsitys pelastuksesta. Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Näin uskoo luterilainen, näin uskoo adventisti ja näin minä uskon. Jos muuta väität, niin sinä kerrot vain ja ainoastaan omasta uskostasi, et luterilaisen, adventistin etkä minun.

• UnaFortuna

Olisi ensiksikin sinun hyvä löytää perinpohjainen syy Jeesuksen uhrikuolemalle
        sen kun löydät ole silloin jo edistynyt melko
        pitkälle

• Perusta

Laki ei perustu uskoon, eikä usko lakiin, eihän?

Sillä keskustelua seuratessa saa kuvan, että laki perustuu Elleniin ja usko perustuu Kristukseen.

Raamattukäsitykseni perusteella lainnoudataja tuomitsee itsensä Kristuksen ulkopuolelle - epäuskonsa tähden - olkootpa mistäpäin Kristuksen tarhaa hyvänsä. Ja kristitty tuomitsee itsensä lain ulkopuolelle.

Emme uskovaisuuttamme inttämällä pelastu, vaan lähimmäisen kautta Kristusta rakastamalla. Näin näen minä, uskova lainrikkoja.

NIMENOMAAN sapattilakiin katsoessamme meillä on kiire jumalanpalvelukseen ja niin se ryövätty jää auttamatta ja laupiaan samarialaisen osa täyttämättä.
        Pari pappia kiiruhti pyhinä pyhän viettoon, kun sitävastoin laupias samarialainen keskeytti kirkkomatkansa. Adventtipastori? Sekä luterilainen pappi lauantaivesperiin? Saahan Jeesuksen maalaamaan kuvaukseen lisätä värejä?

Luulen, että vertaus on Sanassa juuri adventismin tähden - vääränlaisen Kristus-odotuksen paljastamiseksi. Rakakuden teot on oikeaa adventtia.
        ------------
        Gal 3:12a: Mutta laki ei perustu uskoon".

Room 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.

3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room 4:6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja.

ROOM 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        --------------
        USKON TEOT EI OLE LAIN TEOT, EIHÄN?

Roomalaiskirje:
        3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

• keksimä
        on oikeassa kirjoitti:

Kyllä adventismi tunnetaan Ellen&sapatistaan sillä onhan se ykkösasia myös melkein jokaiselle adventistille onneksi ei kaikille tämä Ellen&sapatti.

pilkkanimi,meille se on Jumalan siunaama Lepopäivä.

• laittomuuden vallassa,
        Perusta kirjoitti:

Laki ei perustu uskoon, eikä usko lakiin, eihän?

Sillä keskustelua seuratessa saa kuvan, että laki perustuu Elleniin ja usko perustuu Kristukseen.

Raamattukäsitykseni perusteella lainnoudataja tuomitsee itsensä Kristuksen ulkopuolelle - epäuskonsa tähden - olkootpa mistäpäin Kristuksen tarhaa hyvänsä. Ja kristitty tuomitsee itsensä lain ulkopuolelle.

Emme uskovaisuuttamme inttämällä pelastu, vaan lähimmäisen kautta Kristusta rakastamalla. Näin näen minä, uskova lainrikkoja.

NIMENOMAAN sapattilakiin katsoessamme meillä on kiire jumalanpalvelukseen ja niin se ryövätty jää auttamatta ja laupiaan samarialaisen osa täyttämättä.
        Pari pappia kiiruhti pyhinä pyhän viettoon, kun sitävastoin laupias samarialainen keskeytti kirkkomatkansa. Adventtipastori? Sekä luterilainen pappi lauantaivesperiin? Saahan Jeesuksen maalaamaan kuvaukseen lisätä värejä?

Luulen, että vertaus on Sanassa juuri adventismin tähden - vääränlaisen Kristus-odotuksen paljastamiseksi. Rakakuden teot on oikeaa adventtia.
        ------------
        Gal 3:12a: Mutta laki ei perustu uskoon".

Room 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.

3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room 4:6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja.

ROOM 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        --------------
        USKON TEOT EI OLE LAIN TEOT, EIHÄN?

Roomalaiskirje:
        3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

ei ole mitään väliä millään!

• sinäkin

tiedät paremmin mihin adventistit uskovat kuin he itse? He nimittäin ovat sanoneet että he vain ja ainoastaan luottavat Jeesusken veriuhriin mutta sinä tiedät näköjään paremmin ??

Kumma juttu, yhtä kaikki.

• adventisti
        kieroa kirjoitti:

adventismiluterilaisuus, Luther EGWhite. Huomaatko että teit rinnastuksesi noita kaavoja vertaamalla ristiin.Siipä käytit (tahallasiko) väärää tapaa rinnastuksessasi (nainenko?).

väittää uskovansa Jeesukseen, onneksi täällä on näitä kaikkiviisaita (mahdollisesti miehiä?) jotka tietävät paremmin kuin adventistit itse mihin he uskovat (mahdollisesti naisia).

• kaikkiviisaat
        Onko parempi? kirjoitti:

Jos adventismin nimestä haet sen, mihin henkilö uskoo ja väität, että adventisti uskoo adventismiin, niin jatketaan ajatusta hieman. Luterilainen on sitten henkilö, joka uskoo Lutheriin. Olen kanssasi kuitenkin täysin eri mieltä. Sekä adventisti että luterilainen molemmatkin uskovat Kristukseen. Minä hyvin tiedän, että heillä on sama käsitys pelastuksesta. Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Näin uskoo luterilainen, näin uskoo adventisti ja näin minä uskon. Jos muuta väität, niin sinä kerrot vain ja ainoastaan omasta uskostasi, et luterilaisen, adventistin etkä minun.

tietävät mihin kukin täällä uskoo, joten turhaa väittää vastaan. Täällä ei kannata ruveta yrittämään selittelemään että luottaa Jeesuksen veriuhriin omalle kohdalleen, parempi on vain että kuuntelet heitä, HE kertovat sinulle mihin uskot, mitä ajattelet, mitä söit eilen, miten typerä olet, ja että sinun tulisi mennä lääkäriin koska et ole heidän kanssaan samaa mieltä raamatuntulkinnassasi.

NO YMMÄRSITKÖ ?? VAI PITÄÄKÖ OTTAA UUSIKSI?

Jos kysyt heiltä kiltisti ja vaisusti mihin oikeastaan uskot niin he ehkä alentavat itsensä hetkeksi ja kertovat sen sinulle, ja jos vastaus ei mielestäsi ole oikea niin pidä mielessäsi että HE ovat oikeassa ja sinä olet väärässä.

• että oikein karmii
        on oikeassa kirjoitti:

mutta millä sivulla raamatussa puhutaan sapatista?

• Jesaja 56:2
        että oikein karmii kirjoitti:

mutta millä sivulla raamatussa puhutaan sapatista?

s.824 vanhempipainos ja s.825 uudempi painos.

• Joten uskova 1 on valehtelija.
        keksimä kirjoitti:

pilkkanimi,meille se on Jumalan siunaama Lepopäivä.

Ei kukaan muu puhu koko ellensapatista saatikka usko sellaiseen,kuin uskova yksi ainoastaan.Hän on ottanut asiakseen tehdä pilkkaa Jumalan siunaamasta lepopäivästä,samoin kuin Jeesuksen esimerkin mukaisesta Herran ehtoollisesta.

• Joten uskova 1 on valehtelija. kirjoitti:

Ei kukaan muu puhu koko ellensapatista saatikka usko sellaiseen,kuin uskova yksi ainoastaan.Hän on ottanut asiakseen tehdä pilkkaa Jumalan siunaamasta lepopäivästä,samoin kuin Jeesuksen esimerkin mukaisesta Herran ehtoollisesta.

Eipä olekaan minun keksimäni, vaan paha henki keksi sen ja syötti näyssä Ellen Whitelle.

• "Olen käynnyt
      Kirjoittanut: monella 25.3.2007 klo 23.29

...keskustelupalstalla linkittämässä nämä sivut luettavaksi! Olen pyytänyt tutustumaan adventismin ylivertaisuuteen! Toivottavasti he jaksavat lukea aloituksia vähän kauempaakin, kun nuo viimmeiset kolme sivua pikkusen toistaa itseään. Mutta toivottavasti profetian henki auttaa sieltä löytämään Ellenin ja sapatin."

On tällä ja muilalkin foorumeilla havaittu "Ellen ja sapatti". Vähällä on ollut Sana jäädä Ellenin lain varjoon.

-------------------------------------
      Tälle sivulle on annettu nimi ADVENTISMI, joka tarkoittaa Kristuksen paluun odotusta, uskon tekoja tehden.

Entinen sulhanen on kuollut - päässyt jo kotiin. Olemme, olette vapaat seuraamaan toista, uutta kihlaajaa. Itse asiassa on velvollisuus tulla kuuliaiseksi tälle uudelle.

Edellisellä ei ollut valtuuksia lunastaa lupauksia, mutta tämä uusi - viimeinen - on aksanut hinnan ja lunastaa kaikki Jumalan lupaukset. Tänä päivänä, kerran palatessaan iäisyyden kynnyksellä ja vielä ikuisuudessa.

Roomalaiskirje:
      7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

Ellen G Whiten muistoa kunnioittaen.

Jälkilause:
      EN kysele kuolleilta haudan takaa, mikä haaste tänään on evankeliumilla. Sillä meillä on mm. maan mainio Jukka Norvanto joka arkiaamu klo 6 radio Deissä.

Ja mm. on SRO:n Raimo Mäkelä, joka osaa paljastaa ja varoittaa narsistisista johtajista, joilla on taipumus opinkappaleidensa avulla sitoa heikkoja omiatuntoja nimensä palvojiksi. EGW varmaan sanoisi tänään: jättäkää minut virheineni ja ansioineni rauhaan - mennäksenne eteenpäin. AVK

• Miksi levität

adventismia,eikö sinulle Kristus riitä?Kuka laittoi sinut mainosmieheksi?

• adventistit

sanovat että Jeesus on heidän kuninkaansa ja pelastajansa, mutta sinä ehkä tiedät paremmin kuin he itse, mihin he uskovat?

Kumma juttu kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      246
      2189
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      190
      1665
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1309
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1025
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      826
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      800
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      780
    8. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      766
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe