Noniin...kun ei löydy hitsauskoneista omaa foorumia, niin laitanpa tänne;
Mitä mieltä olette yleisesti Fronius 2500 merkkisestä hitsauskoneesta Mig/mag, jolla olisi tarkoitus oppia hitsaamaan ja paikkailemaan mm. auton peltejä? On kuulemma melko suuri valmistaja mutta en ole ennen kuullut puhuttavan juuri muista kuin Kempistä ja Esapista, mutta woikosken äijä kehui froniuksen maasta taivaaseen...en sitten tiedä, oliko pelkkää mainospuhetta ja asiakkaan huijaamista vai puhuiko totta...kertokaahan alan ammattilaiset.
Fronius merkkinen mig kone peltitöihin?
12
12838
Vastaukset
- sillä
korollaa paikkaa ihan kevyesti mutta jos täytyy vähän paksumpaa peltiä tinata niin tökkii. Mutta eihän ne oikeat autot ruostukaan.
- ^^^^^^^^^^^^
Yrittäjänä teen työkseni luokkahitsaus töitä, ja mulla on ollut puikkokoneena Froniuksen valovirtakone n.4v.
Ja ainakin puikkokone on hitsausominaisuuksiltaan huomattavasti parempi kuin aiemmat kempit tai esabit.
Tosta migistä mulla ei ole mitään kokemusta, mutta ainakin joku saksalaisautotehdas käyttää froniuksen hitsauslinjoja kokoonpanossa.
Tietysti suomalaisena yrittäjänä pitäisi sanoa: suosi suomalaista (kemppi), mutta työkaluiksi yritän ostaa parhaat mahdolliset, ja valovirtakoneena toi fronius on paras.
Mig-koneeksi kannattaisi vielä käydä koehitsaamassa migatronic, koska ainakin teollisuusmalleissa pidän migatronicin miggejä parempina kuin esim, kemppi tai esab.- blahblah
että fronius voisi olla paljoa parempi kuin kempin minarc 150A valovirtakone. Ainakaan jos on tarkoitus hitsata auton alle millisiä peltejä. Sen verran ylivertaiselta tämä uusi kemppi on tuntunut kun vaihdoin siihen tosin selvästi vanhemmasta esabista...
- ^^^^^^^^^^^^
blahblah kirjoitti:
että fronius voisi olla paljoa parempi kuin kempin minarc 150A valovirtakone. Ainakaan jos on tarkoitus hitsata auton alle millisiä peltejä. Sen verran ylivertaiselta tämä uusi kemppi on tuntunut kun vaihdoin siihen tosin selvästi vanhemmasta esabista...
Luepas uudestaan, niin huomaat minun puhuneen puikkokoneesta.
Se, että pidät kemppiä parempana kuin esabia, en ihmettele yhtään. Mulla on yksi 230A Esab mig, ja se on ehdottomasti huonoin kone, millä olen ikinä hitsannut.
Vastaukseni ketjun alottajalle, koski lähinnä Froniusta merkkinä ja hitsauskonevalmistajana.
- Ronsii
Kyllä... kannattava hankinta, mut itse suosittelisin 4000 mallia jota itse käytän töissä. Sillä hitsaa vaikka puolen millin alumiinia CuSi(Kusi) langalla! Itse tosin hitsaan lähinnä teräsrakenteita ja voin sanoa, että aivan huippu vehje, säästyy nööläämiseltä ja saumat on aivan sileitä ja parempia kuin tavallisella mig robotilla. Säätöjen opettelu ottaa hieman aikaa, mutta kannattaa opetella huolella!
- Ronsii
Ja näköjään täällä ei porukka edes tiedä mistä puhuu... ensinnäkin Froniuksen 4000 malli on pulssi kone johon saa myös tigin jos tarvetta on... Kemppi on papanapyssy mut Esab on sentään perinteisistä migeistä huippuluokan kone... Kokemusta eri koneista ja materiaaleista kun on tullut n. 15 vuotta niin voinen kehua jotain konetta ja haukkua toisen... Migatronic on perinteinen halpa harrastelijan kone, joka ei kestä raakaa työtä.
Wallius menee ryhmään Kemppi :) - juukeli
Varmasti hyvä kone toi Froniuksen 2500, perinteisellä hyvällä tekniikalla, virta riittää vielä kevyisiin rakennetöihinkin.
Itsellä puikkoinvertterinä Fronius Transpocket 1500 ja toimii!
Tuo merkkihomma on aika pitkälti makukysymys, kaikki nuo hyviä koneita ovat. Froniuksia vaan ei juuri takuuhuoltoihin palaa, kertonee jotain...
Migginä pajallani on Fronius TPS 2700, tosin pulssikone ja en voi kuin kehua! - AlMg T6
On käyty läpi esabit,kempit.N:10v sitten tuli eka versio
Froniuksen koneesta TransPuls Synergic 2700 virtalähteestä.FK 4000r
vesiyksiköllä ja Pullmigpolttimella jossa säädöt.
Ei ole tarvinnut enää koneita katella.Täydellä ohjelmistolla hitsaat kaikki
perusaineet vain langan ja kaasun vaihdolla.Koneessa myös puikko ja Tig.
Suosittelen!! - transsteel 3500
hakkaa kempin joka ominaisuudella 100-0! suosittelen yli 10v. erilaisilla kempeillä hehkuteltua niin fronius moukaroi kempin maanrakoon hitsarin näkökulmasta!
- Anonyymi
Fronius on mennyt joka koneella ohi näistä perinteisistä valmistajista. Meille tuli pari vuotta sitten halliin tps i koneet ja on ollut pelkkää iloa työnteko sen jälkeen... En todellakaan haluaisi palata vanhaan aikaan!
- Anonyymi
Fronius koneet parhaita. Tps konetta itekki suosin. Kokemusta päälle 8 vuotta pelkkä froniuksella. Esappi taas en siedä katsoa edes kaukaa. Mielestäni fronius kaikista koneen valmistaijsta paras ja on jättänny kauas taakse muut merkit.
- Anonyymi
Olen vaihtanut työpaikkaa tasaisesti muutaman vuoden välein kun en vaan viihdy samassa paikassa pitkään. Ainoana ehtona seuraavaan firmaan vaihtaessani on ollut että siellä on froniuksen koneet. Ei vaan jaksa tapella muitten merkkien kanssa kun näillä hommat sujuu aina. Alkuun tuntui että on liian vaikeita käyttää ja säätää, mutta nyt kaikki päivän selvää ja sehän on mulla valttina kun osaan näitä käyttää. T:Sakke
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486358Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki854469- 494097
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t233330- 1973020
- 402762
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132629törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202616- 1551589
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3261519