Stepperi

only me..

Tilasin hobby hallista sellaisen mini twist stepperin..Pari kertaa olen käyttänyt. Nyt kysyn muilta, onko kokemuksia tuosta laitteesta ja kiinteyttääkö jonkun tietyn ajan jälkeen??
Kiitos etukäteen :)

11

5737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta tosta

Minulla on kans Hobby Hallin tuollainen stepperi, ollut tammikuusta. Monet haukkuu steppereitä ja sanoo ettei oo vaikutusta jne, mut mulle siitä on ollut suuri hyöty. Syke nousee, hiki virtaa ja jaloissa tuntuu sillai sopivasti. Ja olen sentään suht hyvässä kunnossa. Kiinteytymisestä en tiedä mutta kuluttaahan tuo kaloreita ja on loistavaa liikuntaa kun katsoo lempiohjelmia telkkarista. Tuleepahan liikuttua sohvalla maakamisen sijasta.

Minulle kyllä kävi juuri tuon stepperin kanssa niin että ykskaks siitä meni vaijeri poikki. En tiedä miksi mutta onneksi on takuu. Mutta siis kaikin puolin tyytyväinen olen ollut. Myöskin pudonneet 8kg ovat tyytyväisiä.:)

• päivässä

poljet sillä stepperillä? Minulla ottaa jalkoihin aika pian. Auttaako 15 min. vielä juuri mitään?

• vastaaja vastaa
        päivässä kirjoitti:

poljet sillä stepperillä? Minulla ottaa jalkoihin aika pian. Auttaako 15 min. vielä juuri mitään?

Minä teen yleensä 45-60min tai jos olen urheillut päivän aikana muuten niin 30min. Kyllä 15 minuutista varmaan jotain hyötyä on, mutta pitempikestoinen liikunta on parempaa. Voisitko esim. stepata 15min jonka jälkeen venyttelyä/lihaskuntoa tms. ja sitten vielä 15min? Jalat kerkeisivät tuossa välillä huilia. Suosittelisin nimittäin että tekisit vähän pidempään, ainakin sen 30min. Jos ei muuten onnistu niin pidä taukoja. Ja kuuntele omaa kroppaasi! Jos tuntuu ettei pysty niin jatka sillä 15min ja pyri lisäämään aikaa pikkuhiljaa. Kroppa kyllä tottuu stepperiliikkeeseen eikä enää lopulta ota jalkoihin niin paljon.

• varmaan
        vastaaja vastaa kirjoitti:

Minä teen yleensä 45-60min tai jos olen urheillut päivän aikana muuten niin 30min. Kyllä 15 minuutista varmaan jotain hyötyä on, mutta pitempikestoinen liikunta on parempaa. Voisitko esim. stepata 15min jonka jälkeen venyttelyä/lihaskuntoa tms. ja sitten vielä 15min? Jalat kerkeisivät tuossa välillä huilia. Suosittelisin nimittäin että tekisit vähän pidempään, ainakin sen 30min. Jos ei muuten onnistu niin pidä taukoja. Ja kuuntele omaa kroppaasi! Jos tuntuu ettei pysty niin jatka sillä 15min ja pyri lisäämään aikaa pikkuhiljaa. Kroppa kyllä tottuu stepperiliikkeeseen eikä enää lopulta ota jalkoihin niin paljon.

minun lisätä aikaa vähitellen, yritän ainakin siihen 30 min./pv päästä!

• polkijapoika
        päivässä kirjoitti:

Mulla alkoi alkuinnostuksen jälkeen tuntumaan ikävältä niissä lihaksissa joihin rasitus ottaa, niin että sitä ei voinut käyttää paria minuuttia enempää kerrallaan.

Selkeästi olisi pitänyt ottaa tavaksi venytellä jokaisen treenikerran jälkeen.

Sittemmin etummaisen poikittain olevan jalustaputken hitsaukset pettivät ja laite olikin sitten siinä.

Käyttötunteja tuli ilmeisesti kumminkin ihan hyvin. Ostin sen käytettynä pikkurahalla, aiempi omistaja oli hoikka ja lyhyehkö tyttö, kun taas itse keskikokoinen mies 178cm / 85kg.
        Selkeesti oli se mun käyttö mikä koitui laitteen kohtaloksi.

Opettelin hitsaamaan ja korjasinkin sen mutta (köhköh!) en osannut enää koota sitä sen jälkeen.
        Kun pistin osat kasaan niin kummatkin polkimet jäävät maahan. Toinen ei nouse ylös samalla kun toinen painuu alas. Rungon sain kylä korjattua. Huoh...

En myöskään ymmärrä mikä funktio sillä vaijerilla oikein on. Nyt se vaan roikkuu polkimien alapuolella eikä tee mitään. Ehkä siitä löytyykin syy siihen miksi se ei nyt toimi.
        Pitäisi siis löytää kokoamisohjeet. Mukana tulleesta lapusta ei ollut mitään iloa. Siitä näkyy vain että kyseessä on osa nro. 12. OK. Mutta mitä sitten? Mikä sen tehtävä on ja mitä kautta sen pitäisi mennä?

Joku täällä sanoi että hänellä oli mennyt vaijeri poikki, nähtävästi sama osa? :O
        Itse en näe nyt siihen kohdistuvan edes mitään rasitusta, ihan kuin olisi turha osa.

Pjoo. Pitäisi varmaan löytää jostain kunnollinen manuaali.

• polkijapoika
        polkijapoika kirjoitti:

Mulla alkoi alkuinnostuksen jälkeen tuntumaan ikävältä niissä lihaksissa joihin rasitus ottaa, niin että sitä ei voinut käyttää paria minuuttia enempää kerrallaan.

Selkeästi olisi pitänyt ottaa tavaksi venytellä jokaisen treenikerran jälkeen.

Sittemmin etummaisen poikittain olevan jalustaputken hitsaukset pettivät ja laite olikin sitten siinä.

Käyttötunteja tuli ilmeisesti kumminkin ihan hyvin. Ostin sen käytettynä pikkurahalla, aiempi omistaja oli hoikka ja lyhyehkö tyttö, kun taas itse keskikokoinen mies 178cm / 85kg.
        Selkeesti oli se mun käyttö mikä koitui laitteen kohtaloksi.

Opettelin hitsaamaan ja korjasinkin sen mutta (köhköh!) en osannut enää koota sitä sen jälkeen.
        Kun pistin osat kasaan niin kummatkin polkimet jäävät maahan. Toinen ei nouse ylös samalla kun toinen painuu alas. Rungon sain kylä korjattua. Huoh...

En myöskään ymmärrä mikä funktio sillä vaijerilla oikein on. Nyt se vaan roikkuu polkimien alapuolella eikä tee mitään. Ehkä siitä löytyykin syy siihen miksi se ei nyt toimi.
        Pitäisi siis löytää kokoamisohjeet. Mukana tulleesta lapusta ei ollut mitään iloa. Siitä näkyy vain että kyseessä on osa nro. 12. OK. Mutta mitä sitten? Mikä sen tehtävä on ja mitä kautta sen pitäisi mennä?

Joku täällä sanoi että hänellä oli mennyt vaijeri poikki, nähtävästi sama osa? :O
        Itse en näe nyt siihen kohdistuvan edes mitään rasitusta, ihan kuin olisi turha osa.

Pjoo. Pitäisi varmaan löytää jostain kunnollinen manuaali.

Löysin vastauksen ongelmaan hobby hallin mainosvideosta youtubessa, kun pistin sen full screenille.
        Kuvasta erotti että se nyt turhana pyörivä vaijeri kiertyy keskeltä puuttuvan pyörän kautta, eli mulla on kadonnut prosessissa yksi osa.
        Se siitä tuli kun purettuani ja hitsattuani vehkeen kuntoon kokosin osat vasta pari viikkoa myöhemmin kasaan.. . Jos kadonnut "väkipyörä" tms. ei löydy niin tuo on pelkkää kaatopaikkakamaa.

• polkijapoika
        polkijapoika kirjoitti:

Löysin vastauksen ongelmaan hobby hallin mainosvideosta youtubessa, kun pistin sen full screenille.
        Kuvasta erotti että se nyt turhana pyörivä vaijeri kiertyy keskeltä puuttuvan pyörän kautta, eli mulla on kadonnut prosessissa yksi osa.
        Se siitä tuli kun purettuani ja hitsattuani vehkeen kuntoon kokosin osat vasta pari viikkoa myöhemmin kasaan.. . Jos kadonnut "väkipyörä" tms. ei löydy niin tuo on pelkkää kaatopaikkakamaa.

No niin, nyt se on taas kunnossa. Helpotti huomattavasti kun tiesi minkä näköinen osa autotallista pitää etsiä...

• .....

Minä jonottelin 3vk että saan sen hobby hallin käsituellisen Raleigh Fitness Twist stepperin ja tänään sain sen :D vihdoin... teilläkö on myös se? vai se tavallisempi verio... Minä ajattelin alotteliana aloittaa sillä 10min/päivä mitä suositellaan... Ei kannata alottaa liian raskaalla. Ja kyllä siinä saa hien jo virtaamaan... Tietysti lämmittelen ennen ja venyttelen jälkeen...! Ja toisin että olen raskausviikolla 28 niin en saa rasittaa itteeni liikaa... toivottavasti saan nyt jonkin näkösiä tuloksia... :)

• only me..

Olen nyt pari päivää käyttänyt tuota stepperiä ja jaloissa tuntuu jo 5 min jälkeen..pinnistelen kuitenkin siihen 10 minuuttiin. Aika menee nopeasti kun steppailee laitteella ja katselee telkkaria ;) joka päivä yritän pidentää aikaa ja toivottavasti jaksan ainakin siihen 30 min, koska haluan tuloksia kesäksi..Laittakaa kuulumisia :)

• ......

yep sama mulla... tekee jo tosi rankaks sen 5 min mut väkisten ponnistelen siihen 10min. mut mä oon ajatellu et teenki sen 400 askelta aina ja yritän parannella vaan sitä aikaa :) ja teen päivällä sen 400 ja sit illalla uudet 400. tänää sain jo 9minuutissa tehtyy sen 400 mut kyllä ottaa hiton koville!!! :o

• polkijapoika
        ...... kirjoitti:

yep sama mulla... tekee jo tosi rankaks sen 5 min mut väkisten ponnistelen siihen 10min. mut mä oon ajatellu et teenki sen 400 askelta aina ja yritän parannella vaan sitä aikaa :) ja teen päivällä sen 400 ja sit illalla uudet 400. tänää sain jo 9minuutissa tehtyy sen 400 mut kyllä ottaa hiton koville!!! :o

Vaihtakaa välillä rytmiä, niin ettette polje pohjaan asti vaan teette lyhyitä ja nopeita polkaisuja hitaiden ja pitkien liikkeiden sijaan -silleen saa sykkeen nousemaan eikä lihaksistakaan rasitu samat kohdat.

Vuorotellen noita taktiikoita tehden niistä ik. kuin intervalleja, saa tehtyä pidempiä treenejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe