JEESUS NIMESSÄ ON VOIMAA!!!

Timoriepu

Noin kymmenisen vuotta sitten koin seuraavanlaisen kokemuksen.
Nukuimme kaikki. Heräsin hyvin voimakkaaseen, ahdistavaan ja painostavan olotilaan. Siis toistan, heräsin ja olen aivan valveilla, en nukkunut enää. Koin äärettömän, jotenkin sanoin kuvaamattoman pahan persoonallisen henkiolennon läsnäolon. Se sai minut tuntemaan itseni hyvin avuttomaksi, kykenemättömäksi, surkean puolustuskyvyttömäksi ja heikoksi tämän olennon läheisyydessä. En voinut tehdä mitään sen voiman edessä. Sitä on hyvin vaikea kuvata sanoin, miten ahdistava olotila minulla tuolloin oli.
Olento ei puhunut ns. normaaleilla sanoilla, mutta voin silti ymmärtää, mitä se yritti minulle sanoa.
Siis, se, mitä tämän henkiolento "sanoi" tai kehotti minua tekemään oli: "Tapa puolisosi!" Ahdistuin tietysti entistä enemmän ja koin hyvin suurta avuttomuutta vastustaa tämän yliluonnollisen olennon tahtoa. Tämä olento halusi, että teen tekoni heti ja sen jälkeen menen ja hirttäydyn itse heti perään.
En voinut muuta ensin kuin voihkia ja huokailla tuskaisesti, sillä mitään apua en koe mistään. Olin aivan yksin tätä murskaavan suurta ja voimakasta henkistä olentoa vastaan. En osaa sanoa, kuinka kauan tätä kesti, ajantaju ei toiminut, vain valtava tuska oli päällä.
Sitten, vaikka tunsin olevani kykenemätön edes rukoilemaan, sillä tämä vihollinen sai minut aivan lamaantumaan, jostain sain hiukan voimaa alkaa toistamaan Jeesuksen nimeä. Aloin hokea: Auta Jeesus, auta Jeesus! Rukoilin näin ajatuksissani, sillä puhekykynikin oli lamassa. Vähitellen sain vähän voimia ja sain herätetyksi puolisoni ja pyysin häntä rukoilemaan kanssani Jeesusta avuksi. Koin pikkuhiljaa, kuinka pahan voima ja vaikutus väistyi ja olotilani palasi normaaliksi. Taistelu oli voitettu!

Minulle on jäänyt salaisuudeksi se, miksi tämä olento vaivautui tulemaan minua ahdistamaan. Olenhan vain tavallinen uskova. Tämä kokemus vakuutti kuitenkin minulle, että tällaiset henkiolennot ovat totista totta. Olento, vaikka olikin näkymätön ja hengellinen, oli erittäin konkreettinen, hyvin selvästi havaittava. Minulla ei ollut pientäkään epäilystä, etteikö kyse ollut pahan voimasta. Lisäksi toistan vielä kerran: olin erittäin valveilla, en unessa.
Toinen asia, joka voidaan tästä kokemuksestani todeta, on se, että sen, vaikka olikin minuun nähden murskaavan ylivoimainen, pahan piti väistyä, kun vain suuressa hädässä kutsuin Jeesusta avuksi. En kamppaillut millään omalla voimalla sitä vastaan, sillä en mitenkään voinut pärjätä sille. Sain vain ilmoille vaivaisia ahdistuksensekaisia hiljaisia "huutoja": Jeesus auta, Jeesus, Jeesus! Tämän vihollisolennon piti väistyä Jeesus nimen vuoksi!
Minulla ei ole muita vastaavanlaisia kokemuksia ollut muita. Tämä vain, joten en ole mielestäni altis kokemaan tällaisia yhtenään.
Halusin kertoa tämän sinulle siksi, että pahan henkiolennot ovat todellisia ja että Jeesus-nimi on niille liian kova vastus. Ajattele, pelkkä Jeesuksen avuksi kutsuminen riitti ja vihollisen piti lähteä pois.
Toivon, että et pidä tätä jonain halpana yrityksenä, sillä kaikki, mitä kerroin, on totista totta. Minkään tavallisen nimen avuksihuutaminen ei olisi voinut auttaa, mutta tämä vihollisolento tiesi paremmin kuin minä tulen koskaan täällä maan päällä ymmärtämäänkään, että sen on väistyttävä Majesteetin ja Kuningasten Kuninkaan nimen edessä!

Vielä haluan huomauttaa, etten ole ollut missään vaiheessa okkultistisissa tms. tilaisuuksissa mukana.

74

1851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota tilaa

kutsutaan painajaiseksi ja painajaisesta heräämiseksi.
      Jumalan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, paitsi tietenkin uskovien mielestä.

Voi Timoriepu, sinulla on kyllä osuva nimimerkki.

• Timoriepu

Vaikeaa ateistille on hyväksyä se, mitä uskovat kokevat Jumalan armosta, mutta tyhjäksi niitä ei voi tehdä. Jeesus elää ja vaikuttaa! Hallelujaa!

• neurologi
        Timoriepu kirjoitti:

Vaikeaa ateistille on hyväksyä se, mitä uskovat kokevat Jumalan armosta, mutta tyhjäksi niitä ei voi tehdä. Jeesus elää ja vaikuttaa! Hallelujaa!

Kyllä ne kuule lääkärit TimoRiepu sinulle kertoo totuuden. Meneppäs tuo sama tarinasi kertomaan psykiatrille ja katsoppas mitä sen jälkeen tapahtuu.

• Timoriepu
        neurologi kirjoitti:

Kyllä ne kuule lääkärit TimoRiepu sinulle kertoo totuuden. Meneppäs tuo sama tarinasi kertomaan psykiatrille ja katsoppas mitä sen jälkeen tapahtuu.

En korjuuta autoanikaan pitsinnyplääjällä.

• vaara vaara
        Timoriepu kirjoitti:

Yleensä mielisairailla ihmisillä esiintyy samanlaisia kokemuksia mitä sinulla. Kannattaisi nyt ainakin jollakin psykiatrilla käydä jos alitajuntasi käskee sinua tappamaan puolisosi ja sitten hirttämään itsesi.

• ensimmäinen..
        Timoriepu kirjoitti:

Ei yhden, jo kymmenen vuoden takaisen kokemuksen merkitystä pidä liioitella. Ei sitä kuitenkaan ole syytä väheksyäkään. Varoituksena tuollaiset 'sisäiset äänet' on otettava.

Silloin tällöin oikeudessa vedotaan 'ääniin', esim Anna Lindin tapaus lienee tuttu ? Onko mielestäsi niin että jos joku uskova tekee surmatyön 'henkien' määräyksestä, ei häntä voi tuomita, koska pääsyyllinen,'henki', on oikeuden ulottumattomissa ?
        Meikäläisen (ateistinen?) oikeustaju sanoo, että häntä ei voi tuomita vaan sulkea laitoshoitoon kunnes on toivottavasti tervehtynyt. Vaikeus on kuitenkin siinä, että 'äänien' tekosia on käytännössä mahdoton todistaa, se jää vain kertojan uskottavuuden arvioinniksi. Koska kovemmat tuomiot ovat suuren yleisön suosiossa, tuomitaan nykyään murhamiehet lähes poikkeuksetta pitkiin vankilarangaistuksiin aivat siitä riippumatta ovatko nämä kuulleet 'ääniä' vai ei.

Melkoisen riskin otit aikoinasi (ehkäpä vieläkin?), sait selvän varoituksen (tapa vaimosi), mutta et edes yritänyt hakeutua asianmukaiseen hoitoon.

• sisäinen äänesi
        ensimmäinen.. kirjoitti:

Ei yhden, jo kymmenen vuoden takaisen kokemuksen merkitystä pidä liioitella. Ei sitä kuitenkaan ole syytä väheksyäkään. Varoituksena tuollaiset 'sisäiset äänet' on otettava.

Silloin tällöin oikeudessa vedotaan 'ääniin', esim Anna Lindin tapaus lienee tuttu ? Onko mielestäsi niin että jos joku uskova tekee surmatyön 'henkien' määräyksestä, ei häntä voi tuomita, koska pääsyyllinen,'henki', on oikeuden ulottumattomissa ?
        Meikäläisen (ateistinen?) oikeustaju sanoo, että häntä ei voi tuomita vaan sulkea laitoshoitoon kunnes on toivottavasti tervehtynyt. Vaikeus on kuitenkin siinä, että 'äänien' tekosia on käytännössä mahdoton todistaa, se jää vain kertojan uskottavuuden arvioinniksi. Koska kovemmat tuomiot ovat suuren yleisön suosiossa, tuomitaan nykyään murhamiehet lähes poikkeuksetta pitkiin vankilarangaistuksiin aivat siitä riippumatta ovatko nämä kuulleet 'ääniä' vai ei.

Melkoisen riskin otit aikoinasi (ehkäpä vieläkin?), sait selvän varoituksen (tapa vaimosi), mutta et edes yritänyt hakeutua asianmukaiseen hoitoon.

TimoRievun alitajunta kehoitti häntä tappamaan itsensä joten kyllä tämä nyt selkeästi viittaa siihen, että syvällä pinnan alla Timorievulla on itsetuhoisia ajatuksia. Timon kannattaisi kyllä nyt ottaa yhteyttä psykiatriin ennen kuin tällainen henki tulee uudestaan kyläilemään ja jotain pahaa todella tapahtuu.

• wikipediasta löytyy

"Nukuimme kaikki. Heräsin hyvin voimakkaaseen, ahdistavaan ja painostavan olotilaan. Siis toistan, heräsin ja olen aivan valveilla, en nukkunut enää. Koin äärettömän, jotenkin sanoin kuvaamattoman pahan persoonallisen henkiolennon läsnäolon. Se sai minut tuntemaan itseni hyvin avuttomaksi, kykenemättömäksi, surkean puolustuskyvyttömäksi ja heikoksi tämän olennon läheisyydessä. En voinut tehdä mitään sen voiman edessä. Sitä on hyvin vaikea kuvata sanoin, miten ahdistava olotila minulla tuolloin oli.
        Olento ei puhunut ns. normaaleilla sanoilla, mutta voin silti ymmärtää, mitä se yritti minulle sanoa.
        Siis, se, mitä tämän henkiolento "sanoi" tai kehotti minua tekemään oli: "Tapa puolisosi!" Ahdistuin tietysti entistä enemmän ja koin hyvin suurta avuttomuutta vastustaa tämän yliluonnollisen olennon tahtoa. Tämä olento halusi, että teen tekoni heti ja sen jälkeen menen ja hirttäydyn itse heti perään.
        En voinut muuta ensin kuin voihkia ja huokailla tuskaisesti, sillä mitään apua en koe mistään. Olin aivan yksin tätä murskaavan suurta ja voimakasta henkistä olentoa vastaan. En osaa sanoa, kuinka kauan tätä kesti, ajantaju ei toiminut, vain valtava tuska oli päällä.
        Sitten, vaikka tunsin olevani kykenemätön edes rukoilemaan, sillä tämä vihollinen sai minut aivan lamaantumaan, Koin pikkuhiljaa, kuinka pahan voima ja vaikutus väistyi ja olotilani palasi normaaliksi. "

== mahdollisesti UNIHALVAUS ?
        "Unihalvaukseen liittyy usein hallusinaatioita, jotka saattavat olla näkö-, kuulo-, tai kosketusharhoja. Valoharhat, pelot, Olennon läsnäolon aistiminen (usein pahansuopa),Painetta tai painoa vartalon päällä (usein rinnalla) ,Kuolemanpelko, Ääniharhat (usein askelia, epäselvää puhetta tai sysäyksittäistä melua), Näköharhoja kuten ihmisiä tai varjoja liikkumassa huoneessa (tämä liittyy melko usein tunteeseen pahan läsnäolosta), Erilaiset voimakkaatkin kivut (esim. kivuliasta säkenöintiä koko kehossa) "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

• Timoriepu
        wikipediasta löytyy kirjoitti:

"Nukuimme kaikki. Heräsin hyvin voimakkaaseen, ahdistavaan ja painostavan olotilaan. Siis toistan, heräsin ja olen aivan valveilla, en nukkunut enää. Koin äärettömän, jotenkin sanoin kuvaamattoman pahan persoonallisen henkiolennon läsnäolon. Se sai minut tuntemaan itseni hyvin avuttomaksi, kykenemättömäksi, surkean puolustuskyvyttömäksi ja heikoksi tämän olennon läheisyydessä. En voinut tehdä mitään sen voiman edessä. Sitä on hyvin vaikea kuvata sanoin, miten ahdistava olotila minulla tuolloin oli.
        Sitten, vaikka tunsin olevani kykenemätön edes rukoilemaan, sillä tämä vihollinen sai minut aivan lamaantumaan, Koin pikkuhiljaa, kuinka pahan voima ja vaikutus väistyi ja olotilani palasi normaaliksi. "

"Unihalvaukseen liittyy usein hallusinaatioita, jotka saattavat olla näkö-, kuulo-, tai kosketusharhoja. Valoharhat, pelot, Olennon läsnäolon aistiminen (usein pahansuopa),Painetta tai painoa vartalon päällä (usein rinnalla) ,Kuolemanpelko, Ääniharhat (usein askelia, epäselvää puhetta tai sysäyksittäistä melua), Näköharhoja kuten ihmisiä tai varjoja liikkumassa huoneessa (tämä liittyy melko usein tunteeseen pahan läsnäolosta), Erilaiset voimakkaatkin kivut (esim. kivuliasta säkenöintiä koko kehossa) "

Jumalaton maailma, joka sulkee pois kaiken hengellisen, koska olevaisuus käsitetään vain materialistisesti, ei mitenkään voi käsittää tämänkaltaisia tapauksia, joita terveelle nuorelle miehelle tapahtuu ja seurauksena antaa ihan omia "diagnoosejaan". Olisiko aika ymmärtää, että maailmassa on muutakin kuin näkyväiset asiat.

2Kor.4
        "17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
        18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia".

• aivot..

.. ovat ihmisjärjelle käsittämättömät :o).
      On hyvin tavallista että kaksi ihmistä kokee saman tilantaan tai tapahtuman aivan eri tavoin. Kokemuksemme eivät olekkaan vain pelkästään se mitä aistimme meille välittävät, vaan se kuva joka muodostuu kun aivomme tulkitsevat ulkoisia ja sisäisiä ärsykkeitä.
      Kuvan raamit ovat kasvatuksemme, kokemuksiemme ja itsenäisen ajattelumme perusteella opitut rajat sille mikä on mahdollista ja mikä ei.

• mielellään asian

näkee, "Ihmisen aivot ovat ihmisjärjelle..."", mutta niinhän ei ole.

Aivotutkijat ovat pääseet aika pitkälle aivojen rakenteen ja toiminnan ymmärtämisessä ja etenevät kaiken aikaa.

Erilaisista mielen sairauksista tiedetään tänään jo hyvin paljon, eikä muut kuin uskovaiset (äärisellaiset) nykyään usko riivaajiin, demoneihin ja saatanaan.

• kai..
        mielellään asian kirjoitti:

näkee, "Ihmisen aivot ovat ihmisjärjelle..."", mutta niinhän ei ole.

Aivotutkijat ovat pääseet aika pitkälle aivojen rakenteen ja toiminnan ymmärtämisessä ja etenevät kaiken aikaa.

Erilaisista mielen sairauksista tiedetään tänään jo hyvin paljon, eikä muut kuin uskovaiset (äärisellaiset) nykyään usko riivaajiin, demoneihin ja saatanaan.

>> Aivotutkijat ovat pääseet aika pitkälle aivojen rakenteen ja toiminnan ymmärtämisessä ja etenevät kaiken aikaa. >>

..., kukapa sitä kieltäisi. Täydelliseen ymmärtämiseen on kuitenkin vielä pitkä matka 'aivotutkijoillakin', tavallisten ihmisten kummallisista käsityksistä nyt puhumattakaan.

• Joo...kyllä pahan voimat ovat todellisia.
      Jeesuskin joutui pahan kiusattavaksi (Lk. 4:1-13.
      Hän sai voiton perkeleestä vetoamalla Jumalan Sanaan: "Kirjoitettu on" (4,8,10).

Meilläkään ei ole muuta asetta kiusaajaa vastaa.

"Jos Herran sanaan turvasit muun turvan pettäessä,
      jos sanan suojaan pakenit maailman myrskytessä,
      niin löysit paikan siunatun, saa sydän siellä rauhaa,
      sataman löysit suojatun, ei siellä myrskyt pauhaa.
      (Virsi 183:5)

• kokemukset

Tuollaiset kokemukset ovat ihmisen oman pään tuotosta. Neurologit ovat jo lähellä löydössään. Kohta pystytään todistamaan, että kaikki tuollaiset kokemukset syntyvät ihmisen omissa aivoissa.

• on..

>> Meilläkään ei ole muuta asetta kiusaajaa vastaa. >>

..muitakin mahdollisuuksia.
        On jokaisen(?) ihmisen myötäsyntyinen ja kasvatuksen vahvistama omatunto ja empaattisuus sekä uskovaisten halveksima looginen ajattelu:

- niin ei voi tehdä, siitä ei hyvä seuraa..
        - 'äänet' ovat minun omien aivojeni tuotteita, mitään 'kiusaajia' ei ole..

• Timoriepu

Jumala salii asioita elämäämme, jotta me vahvistuisimme uskossa. Hän tietää, mitä meille antaa. Hän tiesi, ketä avukseni huudan.
        Kuitenkin olen huojentunut, etten ole enempiä tällaista kokenut. Yksi tapaus riitti.
        Huvittaa tuo kaveri, joka väittää sitä painajaiseksi. Painajaiset ovat lasten leikkiä tähän valvetilassa koettuun tapaukseen.

• vai illuusiota
        Timoriepu kirjoitti:

Jumala salii asioita elämäämme, jotta me vahvistuisimme uskossa. Hän tietää, mitä meille antaa. Hän tiesi, ketä avukseni huudan.
        Kuitenkin olen huojentunut, etten ole enempiä tällaista kokenut. Yksi tapaus riitti.
        Huvittaa tuo kaveri, joka väittää sitä painajaiseksi. Painajaiset ovat lasten leikkiä tähän valvetilassa koettuun tapaukseen.

Timoriepu suosittelen sinulle psykiatria jos alitajuntasi käskee tappamaan puolisosi. Olet silloin vaaraksi itsellesi ja muille ihmisille niin kuin kertomuksestasi selvästi näkyy.

• ovat todellisia :), ja

todisteena on:
        "Jeesuskin joutui pahan kiusattavaksi (Lk. 4:1-13."

Aivotutkijaa ja psykologia täällä kaipaa näköjään yksi ja toinen. :)

• JaaJaa...

...tällaiset oireet toistuvat oikea apu löytyy psykiatrilta. Onko suvussa mahdollisesti taipumusta skitsofreniaan?

• Poh-skogen

Eräässä laulussa sanotaan:
      "Nimessään on VALTAVA VOIMA"

Jeesus kuulee heikoimmankin huokauksen.
      Ja ilman tätä huokausta,jonka Jeesukselle
      huokailit,lopputulos olisi ollut kauhea.

Nyt kuitenkin Jumalan Armosta olette
      olemassa ja on ollut mielenkiintoista
      tutustua sinuun ja vaimoosi.
      Kiitos siitäkin Herralle!

Isosiskosi ;)

• aivot ajattelevat

Kaikki tuollaiset kokemukset ovat ihmisen oman pään tuotetta. Uskovaiselle on kuitenkin turha jankuttaa, koska uskovainen ei voi eikä halua tai uskalla kyseenalaistaa oman henkilökohtaisen kokemuksensa todenperäisyyttä.

• herramrks

hurskas vanha mummo joka ei pienistä järkkynyt vastasi jo kysymykseesi vuosia sitten

"Minulle on jäänyt salaisuudeksi se, miksi tämä olento vaivautui tulemaan minua ahdistamaan. Olenhan vain tavallinen uskova."

Näin se meni "kyllä se saatana ennemmin uskoviakin kiusaa, kun emme ei olla sen omia"

• tuokin

Merkillistä että esimerkiksi luterilaisilla ja kaikilla muilla ei esiinny noita kokemuksia. Miksi saatana sitten näyttäytyy helluntailaisille ja muille karismaatikoille eikä kenellekkään muulle?

• sodassa tapahtuu
        tuokin kirjoitti:

Merkillistä että esimerkiksi luterilaisilla ja kaikilla muilla ei esiinny noita kokemuksia. Miksi saatana sitten näyttäytyy helluntailaisille ja muille karismaatikoille eikä kenellekkään muulle?

Kodinturvajoukot ovat asia erikseen. Siellä makoillaan ja vihellellään.

• tuokin kirjoitti:

Merkillistä että esimerkiksi luterilaisilla ja kaikilla muilla ei esiinny noita kokemuksia.
        ----
        Uskon, että kasteemme on yksi suojavarustus pahan voimia vastaan.
        "Pakanoillahan" ei tätä suojaa ole ja niinpä he jo pienestä pitäen ovat alttiita vihollisen hyökkäyksille.
        Eräs Thaimaassa työskentelevä lähetystyöntekijä totesi, että siellä kokee pahojen henkien läsnäolon selkeästi, mutta kun tulee Suomeen, niin täällä on helpompi "hengittää".

Mutta kyllä varmaan jokainen, joka leikittelee henkivaltojen kanssa (En tarkoita sinua Timoriepu), voi kokea niiden hyökkäyksiä.
        Esim. kaikennäköiset salaopit ovat vaarallisia (spritismi ym.).

Karismaattisuudessa on paljon henkien ulosajamista ja taistellaan riivaajia vastaan.
        Usein kuitenkin sekoitetaan toisiinsa oman "lihan" vaikutus ja henkivaltojen osallisuus ihmisen ahdistuksiin ja psyykkisiin ongelmiin.
        Mikä on taas sukurasitusta, se jää usein arvoitukseksi.

Ei ole haitaksi, jos kääntyy ongelmissaan ammattiauttajien puoleen tai menee sielunhoitoon.
        ---
        Totta kuitenkin että "oma liha, maailma ja saatana" yrittää saada meitä luopumaan uskosta ja menettämään toivomme.

• RitariOlevainen
        tuokin kirjoitti:

on tapana kiusta uskovaisia!

• RitariOlevainen
        Tapio522 kirjoitti:

Merkillistä että esimerkiksi luterilaisilla ja kaikilla muilla ei esiinny noita kokemuksia.
        ----
        Uskon, että kasteemme on yksi suojavarustus pahan voimia vastaan.
        "Pakanoillahan" ei tätä suojaa ole ja niinpä he jo pienestä pitäen ovat alttiita vihollisen hyökkäyksille.
        Eräs Thaimaassa työskentelevä lähetystyöntekijä totesi, että siellä kokee pahojen henkien läsnäolon selkeästi, mutta kun tulee Suomeen, niin täällä on helpompi "hengittää".

Mutta kyllä varmaan jokainen, joka leikittelee henkivaltojen kanssa (En tarkoita sinua Timoriepu), voi kokea niiden hyökkäyksiä.
        Esim. kaikennäköiset salaopit ovat vaarallisia (spritismi ym.).

Karismaattisuudessa on paljon henkien ulosajamista ja taistellaan riivaajia vastaan.
        Usein kuitenkin sekoitetaan toisiinsa oman "lihan" vaikutus ja henkivaltojen osallisuus ihmisen ahdistuksiin ja psyykkisiin ongelmiin.
        Mikä on taas sukurasitusta, se jää usein arvoitukseksi.

Ei ole haitaksi, jos kääntyy ongelmissaan ammattiauttajien puoleen tai menee sielunhoitoon.
        ---
        Totta kuitenkin että "oma liha, maailma ja saatana" yrittää saada meitä luopumaan uskosta ja menettämään toivomme.

suojella, koska sekin on riitti riittien joukossa.
        -Mutta kun suomessa ei harrasteta pahojenhenkien kanssa manausta ja yöllisiä hurjia menoja villien rytmien tahdeissa, niikuin tehdään viidakoissa, missä poppamiehet ja naiset taikoineen kutsuu pahojahenkiä vieraikseen, niin tuleehan ne, ja poppamiehet loitsuineen ja manauksineen saavat kaikki helvetin reservit liikekannalle.

• RitariOlevainen

Olin yksin kotosalla, aamuvarhain, rukouksissa sängyn vierellä, koin sanoinkuvaamattoman kauhun hetken, näin oikein omilla silmilläni miten joku tumma hahmo liikkui huoneessa, ja oli aamu, ettei ollut mitään ilaanhaamuja, ja se koskettikin minua, otsalta, sillai hipaisemalla, ja samalla uhkasi jotenkin minua, etten saisi todistaa Jeesuksesta, henkeä salpasi, mutta sain sanottua, Jeesuksen nimessä mene syvyyteen, heti kohta oloni parani, ja oli siunattu päivä sinä päivänä, sain todistaa monille, ja vielä iltakokuksessa saarnaaja pyysi alkamaan kokouksen.

Sinunkin tapauksessa oli varmasti kysymys juuri sinun vaientamisesta, sillä suullinen todistus on saatanalle pahinta myrkkyä, siksi se haluaisi listiä jokaisen, joka todistaa Jeesuksesta Pyhässä Hengessä, saatana vihaa Jeesusta ylikaiken, siksi meitä ahdistetaan yhä, kiljuva jalopeura käy ympäri, etsien kenet saisi niellä, ja myöskin se voi ahdistaa ihmisten kautta, heidän sitä tietämättään.
      Vaarat on monet!
      Mutta Jeesus on voittanut maailaman, samoin meidän uskomme Jeesuksessa!

-Henkivallat ovat todellisia.

"10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
      11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
      12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;2

• vanha pieru ritariolevainen

Järkkyykö vanhuksella mielenterveys iän kasvaessa. Noo ritari ei ne möröt ja kummitukset sekä saatana mitään todellisia asioita ole. Oman pääsi tuotetta ne ovat joten ota ihan rauhallisesti.

• Timoriepu

Näitä asioita eivät ei-uskovat tajua, eikä meidän heiltä pidä ymmärrystä odottaakaan. Näemme heidät tämän sanan valossa.
        Jer. 20:11
        "Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat eivätkä mitään mahda. He saavat suuren häpeän, sillä he ovat olleet ymmärtämättömät, iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva".

• valitettavaa..
        Timoriepu kirjoitti:

Näitä asioita eivät ei-uskovat tajua, eikä meidän heiltä pidä ymmärrystä odottaakaan. Näemme heidät tämän sanan valossa.
        "Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat eivätkä mitään mahda. He saavat suuren häpeän, sillä he ovat olleet ymmärtämättömät, iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva".

>> Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat eivätkä mitään mahda.>>

... jos koet saamasi hyvää tarkoittavat neuvot 'vainoamiseksi'. Koeta käsittää että RO ei todellakaan ole paras mahdollinen neuvonantaja mielenterveyskysymyksissä.

• Timoriepu
        valitettavaa.. kirjoitti:

>> Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat eivätkä mitään mahda.>>

... jos koet saamasi hyvää tarkoittavat neuvot 'vainoamiseksi'. Koeta käsittää että RO ei todellakaan ole paras mahdollinen neuvonantaja mielenterveyskysymyksissä.

Eipä vainoamista, mutta sinnepäin.
        Ritari tuntee Jeesuksen, kuten minä ja siksi hän käsittää ko. asioita. Ei-uskova on ulkona kuin linnunpönttö. Ai niin, nythän muistankin, että sellainen minun piti näin vapaapäivänä mennä lintuystävilleni ripustamaan. ;)

• RitariOlevainen
        Timoriepu kirjoitti:

mitään selitelläkkään, ei meidän tarvitse pullustautua todistaessamme Jumalan voimasta ja Raamatun totuuksista, he uskovat, tai ei, se jää heidän omaan päättelemiseen.
        -Jos todistamme Jeesuksesta, se uskotaan, tai sitten ei, saavat itse valita, eikä sitten heidän auta selitellä yhtään mitään kun seisovat Jumalansa edessä, he kuulivat evankeliumin, Jeesuksen uhrista, jos eivät usko, mikään selitys ei heitä pelasta sitten enää, koska Jeesus on täydellinen, eikä petä, usko on uskoa Jeesukseen, ei meihin, ja Jeesus vastaa, jos häntä avuksi huudetaan, meistä todistajista riippumatta
        "He eivät voi nyt itseään puollustaa millään tavalla"!

• RitariOlevainen
        vanha pieru ritariolevainen kirjoitti:

Järkkyykö vanhuksella mielenterveys iän kasvaessa. Noo ritari ei ne möröt ja kummitukset sekä saatana mitään todellisia asioita ole. Oman pääsi tuotetta ne ovat joten ota ihan rauhallisesti.

nicciä raiskaat, piereskele vaan omiin housuihisi! Vai eikö ole sulla housuja, kun pitää lainapöksyissä täällä huudella sopimattomia?

• pönttöjen..
        Timoriepu kirjoitti:

Eipä vainoamista, mutta sinnepäin.
        Ritari tuntee Jeesuksen, kuten minä ja siksi hän käsittää ko. asioita. Ei-uskova on ulkona kuin linnunpönttö. Ai niin, nythän muistankin, että sellainen minun piti näin vapaapäivänä mennä lintuystävilleni ripustamaan. ;)

... rakentelu ja ripustelu on mitä tervehenkisintä puuhastelua, eikä sen terapeuttistakaan merkitystä pidä väheksyä.

>> Ei-uskova on ulkona kuin linnunpönttö. >>

Moni saa uskonnosta lohtua ja turvaa elämäänsä. Terveydenhoidossa, niin fyysisessä kuin henkisessäkin, on kuitenkin ehdottomasti viisaampaa turvautua ammatti-ihmisiin kuin poppaukkoihin tai muihin itseoppineisiin puoskareihin.

• Timoriepu
        pönttöjen.. kirjoitti:

... rakentelu ja ripustelu on mitä tervehenkisintä puuhastelua, eikä sen terapeuttistakaan merkitystä pidä väheksyä.

Moni saa uskonnosta lohtua ja turvaa elämäänsä. Terveydenhoidossa, niin fyysisessä kuin henkisessäkin, on kuitenkin ehdottomasti viisaampaa turvautua ammatti-ihmisiin kuin poppaukkoihin tai muihin itseoppineisiin puoskareihin.

Minäkin kävin juuri juurihoidossa. Hyvin homman osasivat ja kiittelin heitä lämpimästi. ;)
        Minä en saa mitään uskonnosta, mutta Jeesuksesta kylläkin. Vissi ero niissä. Uskonto on ihmislähtöistä kelpaamisyritysponnistelupinnistelyä, mutta usko Jeesukseen on Jumalasta, ylhäältä.

• lienee..
        Timoriepu kirjoitti:

Minäkin kävin juuri juurihoidossa. Hyvin homman osasivat ja kiittelin heitä lämpimästi. ;)
        Minä en saa mitään uskonnosta, mutta Jeesuksesta kylläkin. Vissi ero niissä. Uskonto on ihmislähtöistä kelpaamisyritysponnistelupinnistelyä, mutta usko Jeesukseen on Jumalasta, ylhäältä.

>> Uskonto on ihmislähtöistä kelpaamisyritysponnistelupinnistelyä, >>

...lanseerannut tuon 'vain armosta..' mantran yhdeksi helluntailaisuuden kulmakiveksi ? Sääli, 'rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi' olisi ollut parempi, ja vähintäin yhtähelposti ramaatunlauseilla perusteltavissa. Olisi vain vaatinut monelta saarnamieheltä enemmän kuin mitä he ovat valmiita antamaan. Konkreettisia tekoja sananhelinän ja lakihenkisyyden asemasta.

Hedelmistään puu tunnetaan...

• RitariOlevainen
        valitettavaa.. kirjoitti:

on olevinaan? Koska Timoriepu on minuun loukkantunut, enkä edes muista häntä mitenkään neuvoneeni?
        -Paremminkin hän on antanut noin yleisesti monia hyviä opetuksia ja neuvoja. Mistä siis puhut?

• RitariOlevainen
        pönttöjen.. kirjoitti:

Eihän Timoriepu, eikä minä enempää kuin muutkaan ole ammattiauttajista, eikä muistakaan "puoskareista" ja heidän avustaan mitään kysellyt eikä puhunut!

-Sitäpaitsi, niin Timorievulla, kuin minuallkin on omastatakaa maailmankaikkeuden paras sielunhoitaja, Jeesus Kristus! Näin se vaan on !

• RitariOlevainen
        lienee.. kirjoitti:

>> Uskonto on ihmislähtöistä kelpaamisyritysponnistelupinnistelyä, >>

...lanseerannut tuon 'vain armosta..' mantran yhdeksi helluntailaisuuden kulmakiveksi ? Sääli, 'rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi' olisi ollut parempi, ja vähintäin yhtähelposti ramaatunlauseilla perusteltavissa. Olisi vain vaatinut monelta saarnamieheltä enemmän kuin mitä he ovat valmiita antamaan. Konkreettisia tekoja sananhelinän ja lakihenkisyyden asemasta.

Hedelmistään puu tunnetaan...

Jeesus on elävän uskon kulmakivi, itse uskon kohde, ei uskonto, vaan elävän veden lähde, uskon alkaja ja täyttäjä, ja loppujenlopuksi, uskon täydelliseksi tekijä, usko sinäkin Jeesukseen,äläkä kirkkoon, se vie harhaan ja on vienyt miljoonia vuosien saatossa! Näin se vaan on!
        -Jumala kyllä on armollinen niille harhautetuille, ja tuomitsee vanhurskaasti, toista on miten käy harhauttajan? Heitäkin kohtaan Jumala on vanhurskas!

• nukkumaan..
        RitariOlevainen kirjoitti:

Jeesus on elävän uskon kulmakivi, itse uskon kohde, ei uskonto, vaan elävän veden lähde, uskon alkaja ja täyttäjä, ja loppujenlopuksi, uskon täydelliseksi tekijä, usko sinäkin Jeesukseen,äläkä kirkkoon, se vie harhaan ja on vienyt miljoonia vuosien saatossa! Näin se vaan on!
        -Jumala kyllä on armollinen niille harhautetuille, ja tuomitsee vanhurskaasti, toista on miten käy harhauttajan? Heitäkin kohtaan Jumala on vanhurskas!

... RO, me vanhat ihmiset tarvitsemme paljon lepoa, väsyneenä on vaikeuksia sekä tekstin lukemisessa, että luetun ymmärtämisessä.

• hyvä asia

Kokemuksesi herättää kuitenkin erään mielenkiintoisen kysymyksen. Mistä tuollaiset kokemukset johtuvat ja miksi niitä ei voi todistaa oikeiksi?

• mk81

muistu mieleen ome kokemus. Se oli ihan pelkkä painajaisuni tosin, oli jotain kauheita piruja siinä tms. aloin unessa huutaa "jeesus auta", ja heräsin siihen että huusin tuota samaa.

aloin tässä miettimään että muistaakseni juuri tuolloin olin päättänyt että paskat koko Jeesuksesta, eli olin päättänyt olla uskomatta. miksi kuitenkin huusin Jeesusta apuun? tein sen alitajuisesti, tajusin että ne "möröt" ei olis muuten menny pois. Outoa.

Ja miksi jos tuo timorievun kokemus olisi jotain skitsoilua, siihen tehosi kuitenkin sana Jeesus? mielenkiintonen juttu kyl...

• vai ei........
        mk81 kirjoitti:

muistu mieleen ome kokemus. Se oli ihan pelkkä painajaisuni tosin, oli jotain kauheita piruja siinä tms. aloin unessa huutaa "jeesus auta", ja heräsin siihen että huusin tuota samaa.

aloin tässä miettimään että muistaakseni juuri tuolloin olin päättänyt että paskat koko Jeesuksesta, eli olin päättänyt olla uskomatta. miksi kuitenkin huusin Jeesusta apuun? tein sen alitajuisesti, tajusin että ne "möröt" ei olis muuten menny pois. Outoa.

Ja miksi jos tuo timorievun kokemus olisi jotain skitsoilua, siihen tehosi kuitenkin sana Jeesus? mielenkiintonen juttu kyl...

Jospa Timoreivun aivot lopettivat tuon kokemuksen. Tavallaan Jeesus sana tai Jeesuksen ajatteleminen aiheutti Timorievun aivoissa sellaisen reaktion, että tuo asia loppui.

• Timoriepu

>>Mistä tuollaiset kokemukset johtuvat>ja miksi niitä ei voi todistaa oikeiksi?

• RitariOlevainen

henkivaltojen vainoamista elävässä elämässä, eikä niitä tarvitse todistaa sinulle eikä kenellekkään, usko tai ole uskomatta, niin helppoa se on.
        -Aivan niikuin usko Jeesukseen, ei meidän tarvitse ensin todistella, elääkö Jeesus, tai onko Häntä olemasskaan, me todistamme, Jeesus elää, usko Häneen saat iankaikkisen elämän, usko tai älä usko, asia on yksin sinun päätettävissäsi! Niin helppoa se on! Usko pois!

• mistä kysymys

Entä jos tuo kokemus heijastaa Timorievun syviä tunteita. Sellaisia tunteita jotka ovat patoutuneet Timorievun sisälle. Olisin minä ainakin huolissani jos nuo patoutuneet tunteet jonakin päivänä purkautuisivat. Kyllä psykiatrilla kannattaisi Timorievun käydä.

• Timoriepu

Jos et aivan ymmärtänyt lukemaasi, niin korostaisin aivan ystävällisesti, että tämä kehotus väkivaltaiseen toimintaan tuli ULKOPUOLELTA, EI MINUN SISÄLTÄNI. Siksi minulla olikin ehdottoman syvä tarve torjua tuo demoninen hyökkäys ja Jeesus sen minun ympäriltäni pois ajoi, en minä itse olisi siihen kyennyt. Kannattaisi lukea teksti huolella, niin ei tulisi niin herkästi väärinkäsitystä. Miellyttävää päivänjatkoa!

• manu vaan

Kirjoittaa tuota-kin!
      Kuvastaa psyykkistä olotilaasi.
      et taida olla ihan ok?

• oikeassa

Timorievulla ei selvästikään ole kaikki kotona.

• RitariOlevainen
        oikeassa kirjoitti:

Uskon elämä on henkistä ja negellistä sotää, taivaan avaruuksissa olevia hallituksia ja valtoja vastaan, ja niiden hyökkäykset ovat todellisia, ei niitä kukaan kallonkutistaja voi torjua huumaavilla lääkkeillään, sillä ei he kykene uskovan sielunmaailmaa luotaamaan?

• Timoriepu
        oikeassa kirjoitti:

Rakas vaimoni on vielä töissä ja poikani koulussa. Vain minä ja hauvelini olemme kotona.

• Timoriepu

Kommentteja riitti. Hengellisten kokemusten kyseessä ollessa on huomattava, että henkilö, joka ei ole sisällä niissä, ei mitenkään voi niitä ymmärtää. En minäkään ymmärrä pitsinnypläystä, enkä edes yritä kommentoida siihen liittyviä seikkoja.
      Kotisuomessa näitä asioita tapahtuu harvemmin, mutta kuitenkin jonkin verran, kun taas lähetystyöntekijöille ne ovat arkipäivää.
      Huomautan vielä, että en ole leikitellyt näillä asioilla ja rakastan vaimoani syvästi.

• Timoriepu: "Kotisuomessa näitä asioita tapahtuu harvemmin, mutta kuitenkin jonkin verran, kun taas lähetystyöntekijöille ne ovat arkipäivää".
        ---
        Niin...eikä tämäkin ole yksi todistus siitä, että elämme kristityssä maassa.
        (Tietysti luopumus on suuri!)
        ---
        OffTopic:
        Minäkin olen laitellut linnunpönttöjä kuntoon.
        Viime viikolla sain aikaseksi telkänpöntön, jonka asensin jokisuuhun, koivunrunkoon.
        Se on sula ja muutaman päivän ajan on siellä uiskennellut toistakymmentä telkkää.

Pari kertaa olen nähnyt mustan minkin jokivarressa. Pystyyköhän se tuhoamaan telkän pesän, (siis kiipeämään puuhun)?

• Timoriepu
        Tapio522 kirjoitti:

Timoriepu: "Kotisuomessa näitä asioita tapahtuu harvemmin, mutta kuitenkin jonkin verran, kun taas lähetystyöntekijöille ne ovat arkipäivää".
        ---
        Niin...eikä tämäkin ole yksi todistus siitä, että elämme kristityssä maassa.
        (Tietysti luopumus on suuri!)
        ---
        OffTopic:
        Minäkin olen laitellut linnunpönttöjä kuntoon.
        Viime viikolla sain aikaseksi telkänpöntön, jonka asensin jokisuuhun, koivunrunkoon.
        Se on sula ja muutaman päivän ajan on siellä uiskennellut toistakymmentä telkkää.

Pari kertaa olen nähnyt mustan minkin jokivarressa. Pystyyköhän se tuhoamaan telkän pesän, (siis kiipeämään puuhun)?

Niin, vanhakantaista ajattelua on se, että eläisimme kristityssä maassa. Nimikristityssä kylläkin.
        En ole päässyt minkin puuhia seuraamaan, mutta kyllä se lintujakin popsii kuulema, saaristossa varsinkin.

• dgjgk
        Timoriepu kirjoitti:

Niin, vanhakantaista ajattelua on se, että eläisimme kristityssä maassa. Nimikristityssä kylläkin.
        En ole päässyt minkin puuhia seuraamaan, mutta kyllä se lintujakin popsii kuulema, saaristossa varsinkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Minkki

• dgjgk kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Minkki

Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta kevennykseksi kerron vielä telkistä.

Huolestuin siitä, kun naapurin isäntä, jolla on mökki saman lammen rannalla, kertoi,että minkki kiipeää puuhunkin.
        Viime kesänä odotin, että yhden (lähellä taloani on pönttö) telkkäpariskunnan haudonta olisi onnistunut.
        Poikasia ei kuitenkaan ilmestynyt, joten haudonta jostain syystä epäonnistui.
        Nyt epäilen, että minkki olisi tuhonnut munat tai poikueen.

Luonnossakin on kova olemassaolon taistelu.
        Samat ovat huolet: Mistä saa ruuan itselleen ja pesueelleen,mistä saa suojan vihollisiltaan ja miten selviytyä ankarissakin olosuhteissa (esim. talvesta tai sairauden yllättäessä).

No..voivottelu ei auta mitään.
        "Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan" (Ps 121:2).

• Aloituksiisi saamiesi vastauksien tulvasta johtuen heti tässä aluksi haluan toivottaa Sinulle Jeesuksen oman rauhan runsasta osallisuutta tämän lupauksen mukaan "rauhan Minä jätän teille, OMAN RAUHANI, sen Minä annan teille".

Joillakin uskovilla on ollut kertomasi kaltaisia tai niihin verrattavissa olevia kokemuksia, mutta onhan ymmärrettävää, että uskosta osattomat eivät voi käsittää niitä todellisiksi jo siitäkään syystä, etteivät he usko persoonallisen pahan olemassaoloon (poikkeuksina ilmeisesti saatanan palvojat, jotka uskovat herransa kukistavan niin Jumalan kuin Jeesuksenkin).

Raamatusta näemme kuitenkin, että kertomasi kaltaisia kokemuksia on ollut muillakin. Paholainen puhui Eevalle, sai hänet lankeamaan ja Eeva sai miehensä mukaan samaan lankeamukseen.

Tuosta hetkestä alkaen on paholainen puhunut ihmisille.

Jeesukselle paholainen puhui erämaassa. Puhuiko korvien kuullen vai Hänen sisäiseen maailmaansa, sitä emme tiedä, mutta kiusaukset olivat todellisia. Mutta Jeesus puhui paholaiselle vedoten -ei Jumalan Pojan asemaansa- vaan ihmisen poikana vedoten Jumalan Sanaan. Ja Jeesus voitti tämän sekä erämaassa että myöhemmin Getsemanessa ja sai ristillä aikaan iankaikkisen lunastuksen. Niinpä meillä ihmisillä on kiusauksiin joutuessamme vain yksi turva ja se on Jeesuksen Nimi, jota avuksemme saamme huutaa ja tämä merkitsee ja me uskovat sen ymmärrämme, että huudamme silloin avuksemme itse Herraa Jeesusta, joka elää ja hallitsee.

Uskoviin nähden kirjoituksesi on sekä rohkaiseva että varoittava. Harvat joutuvat aivan tuollaisiin kamppailuihin kuin mitä Sinä olet käynyt läpi, mutta kaikissa taistoissamme Jeesus on se nimi, jota me huudamme avuksemme ja pelastumme. Enkä tässä tarkoita vain iankaikkista pelastumistamme vaan pelastumista myös muista vaaroista ja ahdingoista.

Eräs nuori mies -nyt jo noin 15 vuotta uskossa ollut- kertoi okultismiin nuorena sekaannuttuaan, kuinka jokin selittämätön paha yritti tunkeutua häneen uudelleen ja uudelleen. Vaikka hän ei ollut vielä uskossakaan niin hän huusi noina kauhun hetkinään ääneen "auta Jeesus" ja siinä samassa pahan läsnäolo katosi. Sittemmin, kun hän tuli uskoon, ei tällaisia kokemuksia hänellä enää ollut. Mutta kerron tämän tässä, että uskosta osattomatkin saisivat tietää, että Jeesusta avuksi huutamalla Hän voi auttaa ketä tahansa ihmistä -sillä jokainen on Hänelle rakas ja Hänen verellään lunastama. Tietenkin Jeesus odottaa, että jokainen kääntyisi Hänen puoleensa ja saisi Häneen uskomalla luvatun uuden Hengen sisimpäänsä ja tulisi näin Jumalan lapseksi ja taivaan perilliseksi.

"Vihamies kuka oisi niin voimallinen,
      että voittaa hän vois tämän Herra.
      Sodassamme Hän linna on turvallisin,
      Hän on voittanut saatanan kerran.
      Jos me joudummekin, syvihin vesihin,
      ratki keskelle kuoleman kauhun.
      Emme nääntyä voi, Hänen äänensä soi
      yli kuolon ja helvetin pauhun".

Jumalan armo ja rauha kanssasi ja perheesi kanssa.

• timorievulle

Timoriepu on oikeassa siinä etteivät terveet ihmiset voi ymmärtää sellaisten ihmisten hourailuja jotka ovat vaaraksi sekä itselleen että muille. Terve ihminen ei voi ymmärtää mielisairaan hourailuja.

• Timoriepu

Kiitos pitkästä kommentistasi. Niin, huomionarvoista oli kokemuksessani, että tämä persoonallinen Paha ei pyrkinyt sisimpääni, sillä se tiesi, että siellä on jo sitä isompi Isäntä, Pyhä Henki. Siksi se yritti vain vaikuttaa tekemiseeni. Huonosti olisi käynyt, jos olisin ollut oman voimani varassa. Ylistys Jeesukselle avustansa! Jeesus on todella uskollinen.

• Timoriepu kirjoitti:

Kiitos pitkästä kommentistasi. Niin, huomionarvoista oli kokemuksessani, että tämä persoonallinen Paha ei pyrkinyt sisimpääni, sillä se tiesi, että siellä on jo sitä isompi Isäntä, Pyhä Henki. Siksi se yritti vain vaikuttaa tekemiseeni. Huonosti olisi käynyt, jos olisin ollut oman voimani varassa. Ylistys Jeesukselle avustansa! Jeesus on todella uskollinen.

Pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa; eikä yksikään joka Häneen turvaa ole joutuva häpeään.

Luin kauan sitten tapauksen, jossa Kanadan erämaissa liikkunut yksinäinen metsästäjä lämmitti eräkämpässä rasvaa pannussa. Kiehuva rasvapata kaatui hänen päälleen ja osaksi toisen saappaan sisälle. Hän kaatui lattialle ja kertoi kirjassaan, että tuskissaan huusi nimen Herra. Sitten hän vielä toistamiseen huusi avukseen nimen Herra. Aamulla hän heräsi terveenä vailla palovammoja. Hänelle tapahtui sananmukaisesti Herran lupauksen mukaan: "Minä olen Herra, sinun parantajasi!"

Ylistetty olkoon Herran nimi.

• oudi

Kaikki ihmiset eivät voi uskoa Timon kokemuksen olevan totta. Tiedän paljon ihmisiä, joilla on vastaavia kokemuksia kuin Timolla. Luulen myös, että vankiloistamme löytyy paljon tällaisia ihmisiä; Ihminen ei kykene omin voimin vastustamaan vihollisen ylivoimaa vastaan. Tämä on varmasti vaikea uskoa sellaisen ihmisen, joka ei ole henkilökohtaisesti asiaa kokenut. Vaikket tällä hetkellä uskoisi Jumalaan ja hänen voimaansa, niin kehoitan ottamaan asian kuitenkin matkallesi "takataskuun". Toivon ettei kenenkään tarvitsisi kokea vastaava kuin Timo ja monet muut. Jos kuitenkin kävisi niin, että vastaavanlainen tilanne osuisi omalle kohdalle, niin on hyvä tietää keneltä voi pyytää apua. Jeesuksen nimessä on todellakin voimaa ja hänelle isä on antanut vallan tuomita eläviä ja kuolleita.

• Timoriepu

Nämä tällaiset eivät ole kovin harvinaisia nykyisin. Voimme lukea näistä iltapäivälehdistäkin ja olen törmännyt tällaisiin kavereihin eräässä hoitolaitoksessa, jossa tuurasin hoitajana. En tosiaan tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos en Jeesusta tuntisi ja Häntä avukseni olisi huutanut.

Tämä toimii vieläkin, hallelujaa!
        Ps. 50:15
        "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

• Saatanallista dokaamista

ja jo tyrkkää tuommoista. Siihen varaudun korjaussarjalla.

• kuka häh

Mitä Timoriepu on humalassa kokennut tuollaista? Sitäkö tarkoitat.

• asdfasdfasdf
        kuka häh kirjoitti:

Mitä Timoriepu on humalassa kokennut tuollaista? Sitäkö tarkoitat.

Jos asia on edelleen mielessäsi, niin kannattaisi puhua asiasta psykologille. Kyllä sitä itsekin on tullut nähtyä mitä ihmeellisimpiä unia, mutta eivät ne ikävimmätkään kovin kauan mielessä pyöri.

• asdfasdfasdf
        asdfasdfasdf kirjoitti:

Jos asia on edelleen mielessäsi, niin kannattaisi puhua asiasta psykologille. Kyllä sitä itsekin on tullut nähtyä mitä ihmeellisimpiä unia, mutta eivät ne ikävimmätkään kovin kauan mielessä pyöri.

Meni vahingossa aliketjuun.

Mutta tosiaan ihmisen oma alitajunta/mielikuvitus noita ruokkii, joten kannattaa pohtia aika vakavasti, mikä saa päähän ajatuksen puolison tappamisesta ja itsemurhasta. Mielikuvitus ja pelko ruokkivat usein unia, joten saattaa olla, että alitajuntasi nosti tuollaisia ajatuksia juuri sen takia, että huomaamattasi unessa pelkäsit, että "jospa se käskeekin tehdä niin" ja niinhän se sitten käski... Eli pelkosi oli "muna" ja kuvittelemasi käsky tästä johtunut "kana".

• asdfasdfasdf

Eli tuo on hyvin tyypillinen kokemus. Itselläkin ollut vähän tuon suuntainen joskus. Se liittyy tilaan, jossa aivot ovat tavallaan vain 'osittain' heränneet. Silloin on tyypillistä mm. tunne siitä ettei pysty liikkumaan tai on voimaton; toisinaan saattaa tuntea normaali ei-uskovainenkin jonkinlaisen 'uhan' läsnäolon, joka on ahdistava kokemus.

Silloin ihminen on tavallaan puoliksi hereillä, mutta puoliksi unessa ja näkee 'pahaa unta'. Itsella tuli aikoinaan yhtenä yönä monta tuollaista putkeen. Aina kun kuvitteli heränneensä, nukahti huomaamattaan samantien ja alkoi nähdä unta, mutta kuvitteli olevansa yhä hereillä - ehkä puoliksi olikin.

Kuvittelin olevani hereillä tyhjässä pimeässä huoneessani, mutta yhtäkkiä jokin painoi selkääni, hengitti raskaasti ja sanoi jotain korvani lähellä. Säpsähdin samantien "oikeasti" hereille ja oli noin hiuskarvan varassa, etten parahtanut ääneen :)

Ei tuossa mitään pahoja henkiä tai piruja ympärillä pyöri. Aivot eivät vain osanneet päättää, onko tämä kaveri nyt hereillä vai ei.

• Amos7

Kirjoituksesi rohkaisi minua, kuinka suuri on todellinen Jeesuksen voima ja paha väistyy.
      Valitettavasti ei uskovatkaan usko moiseen, kaikki ainakaan. Nim. todé väittää noiden voimien kadonneen sivilisaation mukana. Enpä usko. Nyt jos koskaan niillä on eri muodoissa mahdollisuus temmeltää.

Minä uskon ja aivan kuin elin todeksi kertomasi. En ole itse kokenut samaa mutta olen kyllä kuullut vastaavaa.

Jumalan siunausta TV; Amos7

• Timoriepu

Olen aiemminkin tämän stoorini julkaissut, mutta ajattelin sen esille uudestaan tuoda, ihan sisäsyntyisistä tekijöistä. En silti ylpistele tms. vaan haluan korottaa Jeesuksen nimen voimaa tänäkin päivänä. Olkoon kokemukseni muistutuksena vihollisen olemassaolosta ja Jeesuksen suvereenista valtasuuruudesta. Siunausta sinulle!

• wikipedia

• tiedeonsaatanasta

Tiede ja asioiden tutkiminen/pohtiminen kun on helluntailaisten mielestä useinkin perkeleestä, niin mitä ajatuksia tuo wikipedian lyhyt artikkeli herättää? Evankeliumeissa Jeesus ja kumppanit luulevat epilepsiaa ja mykkyyttä pahojen henkien aiheuttamiksi ja samoin luulet sinäkin omaa kokemustasi. Muinoin salamankin ajateltiin olevan ukkosenjumalan tekosia. Miksi? Vastaus: tietämättömyyden ja taikauskon takia.

• drgasfdd

Wikipedian, kuten monien muidenkin uskonnottomien tietoteosten käyttö on helluntalaisilta kielletty, koska niistä saattaa saada vääränlaisia vaikutteita.

Siksi niihin on turha laittaa linkkejä tällä palstalla.

• tiedeonsaatanasta
        drgasfdd kirjoitti:

Wikipedian, kuten monien muidenkin uskonnottomien tietoteosten käyttö on helluntalaisilta kielletty, koska niistä saattaa saada vääränlaisia vaikutteita.

Siksi niihin on turha laittaa linkkejä tällä palstalla.

unohdin. ei tule toistumaan. aurinko kiertää maata, Jahve viskoo salamat, riivaaja aiheuttaa epilepsian ja maailmanloppu tulee ihan kohta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      103
      4847
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3252
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2989
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      109
      1350
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      114
      1049
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1017
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      991
    Aihe