Joudun työpaikallani puhumaan paljon kovan taustamelun yli. Ennen äänen väsymisen huomasi vain illalla, ja se meni ohi ääntä säästellessä. Nyt ääneni on kuitenkin ollut jatkuvasti käheä jo parin kuukauden ajan. Käheys ei ole mitään pientä ja huomaamatonta, vaan se häiritsee minua pahasti.
Onko jollakulla kokemusta vastaavasta? Pitäisikö tässä lähteä lääkäriin, vai odotella että vaiva menee ohi?
Äänen käheys
2
312
Vastaukset
- Mikset mennyt jo?
Ihmeessä lääkäriin, voivat tarvittaessa ohjata foniatrilla jne ja sulkea kaikki pahemmat vaivat.
- kokki
mulla meni tammikuun lopulla kanssa ääni ja kurkku on kipeä,kävin työterveysasemalla otettiin nieluviljelyt,ja tulehdusarvot kaikki ok.mulla on edelleen kurkku oudon tuntunen ja ääni käheytyy välillä tosi pahasti.Mun duunikaverilla tuli sama juttu kävi kurkku-ja korva klinikalla tutkimuksissa ei löytynyt mitään,mutta kahden viikon täydellinen puhekielto,jos tätä asiaa ei hoida voi äänihuulet vaurioitua lopullisesti.aion mennä uudestaan lääkäriin,pelottaa vaan jos jotain löytyy,mä kun vetelen röökiäkin aika reippaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241