Iho punoittaa; Mikä ongelmana?

hjelp

Kasvojeni iho punoittaa selvästi muuhun kehooni verrattuna etenkin sisätiloissa. Ulkona vileämmässä ihoni rauhoittuu hieman. Ihoni oli aiemmin hyvin punaisempi ja kuivempi toistuvien pesujen takia, mutta nyt kun olen rasvannut sitä, se on alkanut rauhoittua, mutta lisärasvaus ei enää tunnu vähentävän kasvojen punaisuutta. Olen syönyt mausteista ruokaa sekä kuluttanut kahvia melkoisesti, ruokavalio ei muutenkaan ole ollut täysin monipuolinen. Onko vaikutusta? Mikä mahd. helpottaisi? En enää muista milloin vaiva olisi tullut esille, mutta viime vuoden kesällä en samasta ongelmasta ianakaan kärsinyt. Onko couperosa mahdollista vielä teini-ikäisillä?

9

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

      On mahdollista missä iässä tahansa. Aptekista löytyy toimivia tuotteita ilman reseptiä tähän ja osaava henkilökunta auttaa sinua tarvittaessa.

      • Nainen..

        käytä herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. Esim. halpa Erisa-sarja on tosi hyvä.


      • apteekki ei kerro osaavasta...

        ihoanalyysien tekijätkin antavat tuloksia niinkuin jokainen mielipiteitään. kuka todella oikeiin tietää? itsekin punanaamana haluisin vastauken


    • wesgaerhaeth

      Onko sinulla finnejä tai muuta? Pesetkö kovinkin vahvoilla aineilla naamaasi? Joissain tapauksissa tosiaan liian voimakkaiden aineiden käyttö aiheuttaa punotusta varsinkin poskissa(kokemusta on), joten kannattaa miettiä käytätkö sinulla sopivia tuotteita. Rasvaus on todella hyvä ja itsellä se ainakin auttaa todella paljon. Lisäksi kannattaa ottaa rutiiniksi pestä aamuin ja illoin varsinkin jos on näppyjä. Ihan perus ihonhoitokin saattaa auttaa tuohon punotukseen. Ja jos haluaa panostaa niin voi jostain stockmann beaytystä käydä kattelemassa jotain kalliimpia tuotteita.

      Tuo couperosa on varmaankin aika todennäköinen. Itse olen pari päivää sitten alkanut käyttää tyttöystävältä saamaani puoliksi käytettyä arbutinia. Jää nähtäväksi toimiiko.

      • Hjelp

        Finnejä on, muttei kovinkaan paljon. En enään pese millään saippuoilla kasvojani, koska ne tuntuvat vain pahentavan asiaa. Muutenkin suihkun jälkeen iho on punainen, hilseilevä sekä kiristävä. Rasva lievittää, mutta poskissa ja nenässä on edelleen selvää punaisuutta, joka ei tunnu lähtevän millään. Suun viereinen alue on kuitenkin tavallisen ihon värinen. Olen varmuuden vuoksi lainannut Rosazolia, jota käytetään ruusufinnin hoitoon, joka ei ole tepsinyt. (Kärsin siis ihon punaisuudesta ja aknesta, en ruusufinnistä, mutta oli pakko edes yrittää, jos se toimisi mahd. couperosaan jos minulal on se edes. )
        Perheenjäsenet vähättelevät punaisuutta (väittävät syyksi valaistuksen) kaverit tosin huomaavat aikalailla helposti. Ajattelin huomenna käydä terveyskeskuksessa, toivottavasti on apua.


      • nainen..
        Hjelp kirjoitti:

        Finnejä on, muttei kovinkaan paljon. En enään pese millään saippuoilla kasvojani, koska ne tuntuvat vain pahentavan asiaa. Muutenkin suihkun jälkeen iho on punainen, hilseilevä sekä kiristävä. Rasva lievittää, mutta poskissa ja nenässä on edelleen selvää punaisuutta, joka ei tunnu lähtevän millään. Suun viereinen alue on kuitenkin tavallisen ihon värinen. Olen varmuuden vuoksi lainannut Rosazolia, jota käytetään ruusufinnin hoitoon, joka ei ole tepsinyt. (Kärsin siis ihon punaisuudesta ja aknesta, en ruusufinnistä, mutta oli pakko edes yrittää, jos se toimisi mahd. couperosaan jos minulal on se edes. )
        Perheenjäsenet vähättelevät punaisuutta (väittävät syyksi valaistuksen) kaverit tosin huomaavat aikalailla helposti. Ajattelin huomenna käydä terveyskeskuksessa, toivottavasti on apua.

        käy kosmetologilla, osaa suositella sulle oikeat tuotteet ja tehdä sopivan kasvohoidon!


      • hjelp
        nainen.. kirjoitti:

        käy kosmetologilla, osaa suositella sulle oikeat tuotteet ja tehdä sopivan kasvohoidon!

        Ongelma tässä onkin, ettei äiti suostu kustantamaan kosmetologia.. olisin valmis mihin vain, että tuon punoituksen saisi vain pois! Terveydenhoitaja totesi myös, että kasvot punoittavat. Äitiähän tuo ei hetkauttanut. "Mitä sitten vaikka punoittavat?" Minuahan se tässä haittaa.


      • kundi-88
        hjelp kirjoitti:

        Ongelma tässä onkin, ettei äiti suostu kustantamaan kosmetologia.. olisin valmis mihin vain, että tuon punoituksen saisi vain pois! Terveydenhoitaja totesi myös, että kasvot punoittavat. Äitiähän tuo ei hetkauttanut. "Mitä sitten vaikka punoittavat?" Minuahan se tässä haittaa.

        Joo mulla on kans ihan sama juttu. Naama on aina kun tomaatti, ja haluaisin kyllä päästä siitä eroon!!! Olen kokeillu arbutinia, ei auta..kosteusvoiteita..ei auta, ja lumenen double stay meikkivoidetta joka auttaa hieman ja se ei näy kovin hyvin että on meikkii naamassa.


      • Naamiomies
        kundi-88 kirjoitti:

        Joo mulla on kans ihan sama juttu. Naama on aina kun tomaatti, ja haluaisin kyllä päästä siitä eroon!!! Olen kokeillu arbutinia, ei auta..kosteusvoiteita..ei auta, ja lumenen double stay meikkivoidetta joka auttaa hieman ja se ei näy kovin hyvin että on meikkii naamassa.

        Olen käynyt kosmetologilla ja ihotautilääkärillä, eikä ne nyt hirveästi osaa sanoa mitään.

        Lääkäri määräsi lääkekuurin jonka jälkeen olin valkoinen kuin lakana ja kosmetologi latasi matkaan jonkun ihonhoitosarjan joka kesti kk ja makso 150 euroa.

        Totuus on se, että punaisuus johtuu verenkierrosta joka voikin sitten johtua mistä vain. Usein jos ottaa huikkaa tai käy saunassa niin punaisuus on varma. Paras lääke punotukseen on yksinkertaisesti meikki. Niitä on nykyään miehille ja pienellä ehostuksella saa naaman sen näköiseksi että sitä kehtaa ulkoiluttaa.

        Tsemppiä punanaamiot!!!

        Ja jos tulevaisuus kiinnostaa niin Matti Hagmanin kuvaa katsellessa mieli lepää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe