Onko kenelläkään muulla kokemuksia parisuhteesta missä toisella osapuolella on aika kyseenalainen menneisyys? Miesystäväni on ollut vankilassa usemman kerran(on siellä tälläkin hetkellä). Hän ei ole tehnyt pitkään aikaan mitään typerää, mutta silti on takaraivossa pieni epäilys, että pystyykö hän oikeasti muuttumaan.
Haluan olla hänen tukenaan mutta tiedän etten pysty "muuttamaan" häntä jos hän ei ole siihen itse valmis.
Jos jollain on kokemuksia samalaisesta tilanteesta niin olisi mukava kuulla kommenttia miten teidän suhteet ovat onnistuneet?
vankila
13
3056
Vastaukset
- parisuhteessa
Miten voi olla vankilassa tälläkin hetkellä jos ei ole pitkään aikaan tehnyt mitään typerää.
Jos ehdoton tuomio rapsahtaa ja on kaveri lusimassa, niin se on sen merkki että eipä taida tosiaan olla mikään maailman luotettavin kaveri.
Linnavenkula se on kuule sellanen pakkaus että itse kyllä juoksisin karkuun ja vähä helevatin nopeaa, kun vielä voi.
Harva sieltä laitoksesta täyspäisenä palaa.
Mut jos tykkäät rytmittää tulevan elämäsi toistuvien linnatuomioiden tahtiin ja elää lesken elämää puolet ajasta ja nauttia romanttisista perhetapaamisista vankilan perhetapaamishuoneissa niin siinä tapauksessa mies ja parisuhde on unelmasi.
Ne jotka on oikeasti "muuttuneet" on muuttu7neet lusittuaan ensin alta pois kaikki rangaistuksensa sen jälkeen suurella ja sinnikkäällä vaivannäöllä hommanneet vakiduunin ja vasta sen jälkeen tyttökaverin.
Jotenkin tuntuu että mainitsemasi mies ei kuulu tähän sarjaan jos istuu häkissä tällä aikaa nyt kun täällä kirjoitellaan. - toivot
kuulevasi? Että entinen väkivaltainen/huumeriippuvainen/varastelulla elävä/what ever mies on uuden suhteen myötä täysin muuttunut ja uusi??? Eihän tämä vain ole provo? Vai voiko rakastunut nainen olla noin hukassa...
Vastaus kysymykseesi: ei ole kokemusta ja jos vähänkään järki päässä pysyy, ei tulekaan.
Mies varmasti tarvitsee tukihenkilön, mutta parisuhde onkin eri juttu. Väsyt varmasti ajan myötä jatkuvaan tuen tarpeeseen, suhteessa kun molempien pitäisi kyetä pääosin kannattelemaan itse itseään. Toki tulee sairautta ja työttömyyttä sun muuta, mutta se on silti ihan eri juttu kuin rikollisuus.
Ongelma tällaisissa tapauksissa on se, että vaikea menneisyys luo valitettavan varmasti myös vaikeaa tulevaisuutta. Vankilataustaisella ei monesti ole koulutusta, asuntoa eikä toimeentuloa. Tämä vaikuttaa mielialaan ja sosiaaliseen elämään, ja tietysti myös houkuttaa palaamaan vanhoille tavoille.
Hän on ollut vankilassa jo useamman kerran, eikö tämä sano sinulle mitään?
Ehkä kysymykseesi osataan paremmin vastata laki&rikos-palstalla, mutta sanon sinulle saman kuin hyvälle ystävälleni, joka rakastui vankilakundiin: koeta helvetissä keksiä jotakin muuta!- vetoaa tuen tarpeessaan
Laki & Rikos palstalle sun kannattaa aivan takuulla tutustua. Koska tuonkaltaisissa asioissa ja teemoissa ne puheet siellä laitoksessa pyörii. Ja kun kerran on oikein kunnon vankilalieroon paksahtanut, niin saattaapi olla ettet ikini pääse eroon . Aloitappa tutustumalla Marita Routalammin-tapaukseen kun törmäsi herkkään ja kivanoloiseen linnakundiin nimeltä Valjakkala ja mitä sitten tapahtuikaan Routalammin elämässä kun kaveri pääsi "vapaaksi".
Tee sitten mitä teet, mitä älä väitä että ketkään ei varoittaneet.
- Petter X
Jos et itse ymmärrä että vankilassa moneen kertaan lusineet/lusivat ammatti- ja taparikolliset kannattaa jättää väliin niin omapa on asiasi. Mihinpä koira karvoistaan pääsisi?
Miten ne rahat on ennen hankittu? Ryöstöillä, petoksilla, murroilla, varkauksilla, huumeita trokaamalla... Linnassa on istuttu pahoinpitelyistä, puukotuksista ja muista vastaavista mitä noilla ATARI-osaton tyypeillä on arkipäivää. Vankilan ulkopuolella viina ja huumeet maistuvat. Piripäissä on ennenkin tyttöystävät saaneet nyrkistä, siinäpä sulle mukavaa tulevaisuutta. Hän ei varmastikaan ole pitkään aikaan tehnyt mitään "typerää", onhan hän lusinutkin jo pitkän aikaa! Miten paksusta rautalangasta pitäisi vääntää ettet jostain ammatti- ja taparikollisesta saa muuta kuin vain ison kasan ongelmia itsellesi?- hänellä
on oma asunto ja hän käy töissä. Suomessa menee kauan rikosten käsittelyssä niin sen takia hän on nyt lusimassa. Tapahtuneesta on kulunut yli 4 vuotta.
- äöläöläöläöl
Vai että sulla on takaraivossa "pieni epäilys" että pystyykö hän muuttumaan... hahhah...
Eräs sukulaiseni oli tällainen linnakundi. Vankilassa oli käynyt huumeiden ja väkivaltaisuutensa vuoksi. Silti hänellä oli vaimo ja lapsi, jotka jäivät suremaan kun hänet oli tapettu.
Jos se kaverisi on vankilassa väkivaltaisuuden tai huumeiden takia, niin suosittelen ottamaan hänestä eron mahdollisimman nopeasti. Jos hän tämän jälkeen yrittää vielä ottaa yhteyttä, niin kannattaa muuttaa ja vaihtaa puhelinnumeroa. Se on muuten uskomattoman turvaton tunne kun joutuu miettimään että kuka sitä nyt ovelle koputtaa...
Jos hän istuu taas vaikka rattijuoppuden takia, niin se on ainakin varma merkki että kovin luotettava ei tämä tyyppi ole, ja tekee humalassa todennäköisesti myös kaikkea muutakin typerää. Todennäköisesti myös alkoholisti/alkoholisoitumassa.
Jos hän istuu maksamattomien sakkojen tai talousrikosten vuoksi, niin sitten voi toivoa vielä olla, vaikka onkin kiero tyyppi.
Kannattaa nyt muistaa ettei sinne vankilaan ihan syyttä suotta laiteta. Ja ne teot, minkätakia sinne on joutunut, ovat pelkkä jäävuoren huippu, koska tällaisella tyypillä on myös paljon muita ongelmia jotka ovat lopulta johtaneet tekoihin. Ja jos luulet että sinä olet se, joka ne ongelmat pystyy ratkaisemaan, niin olet auttamattoman väärässä. Vain hän itse pystyy tilanteelleen jotain tekemään.- unelmavävyksikl
..ja yleensä ottaen he eivät tee tilanteelle yhtään mitään.
Kun vapaus koittaa lierous jatkuu. Aina, muodossa ja toisessa, nähty on. Eli älä ny viitti, oikeesti hei edes haaveilla.
- sellileski
Itse olen nyt noin kolmisen vuotta seurustellut miehen kanssa jolla just samanlainen tausta kun ilm. sinun miehelläsi, useampi vankilareissu takana (mutta meidän seurustelun aikana vain parisen kertaa). Ja myös sen takia sama tilanne, että istumassa on, vaikka ei pitkään aikaan sattunut mitään uusia rikoksia, vaan takautuvasti tullut tuomiot vanhoista jutuista, joita nyt suorittamassa.. Täällä ainakin on kova yritys tuohon rikoksettomaan elämään ja on sujunut hyvin, uusia juttuja ei tullut ja mies myöskin motivoituneena, että ei halua enää jatkaa tuota vankilakierrettä, vaan kokee että elämä siviilissä minun kanssa on kuitenkin arvokkaampaa!
Itselläni myös välillä sellainen pelko että mitä jos jotain sattuukin..mutta eihän sitä saa tietää muuta kun elämällä!
Totta, että sitä miestä ei kukaan pysty muuttamaan, vaan sen muutoksen täytyy löytyä hänestä itsestään. Varmasti tiedät mitä hän on itse mieltä asioista, jos hän on "hällä väliä tuomioista ja rikoksista" tyyppi, niin jättäisin kyllä hänet, ei tuu muuta kun ikävää ja surua ainaisesta odottelusta sit..mut sit jos oikeasti haluaa muuttua, niin uskon että siinä kyllä pystyy, jos vain sitä tahtoa riittää :) Tsemppiä teille ja hyvää kevättä! Teet niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Mut kyllä parisuhteet voi onnistua vankilareissuista huolimatta.- !!!
mukava kuulla positiivistakin kommenttia =) Kyllä hänellä on kova tahto muuttua ja ei halua enää palata entiseen tyyliinsä elää. Koskaan ei tietysti voi etukäteen tietää, että riittääkö tahdonvoima, mutta aion pysyä hänen tukenaan. Mukavaa kevättä myös teille!!!
- Onnellinen...
Rakastuin pitkäaikaiseen narkomaaniin, joka on myöskin istunut siellä kiven sisällä väkivaltarikoksista, ja yhden taponkin nuorena poikana.
Rakastuin hänen sisimpäänsä, niin uskomaton kuin se olikin, ja on vieläkin.
Ei ollut helppoa se aika kun hän lopetti 12-vuotiaasta asti kestäneen huumeiden käytön, ei ollut todellakaan helppoa.
Uskoin luotin hänen sanaansa, että aineiden käyttö loppuu, ja saan hänestä hyvän miehen, kunhan ensin hän kärsii vieroitusoireet ja hankkiutuu eroon vetokavereistaan.
Hän lopetti aineiden käytön välillä retkahdellen, mutta lopultakin se todella jäi, ja vanhat kaverit
jäivät myös.
Nämä vanhat kaverit yrittivät kaikkensa, ettei hän lopettaisi, silloin oli suhde koetuksella, moni oli väliin änkeämässä ja rikkomassa suhdetta.
Kuukausien selvinpäin olon jälkeen, yksi retkahdus, siitä tipahti luottamus nollaan.
Sain todella epäillä sen jälkeen koko ajan, mutta sain luottamuksen takaisin.
Hovista tuli tuomio alas vuoden käsittelyn jälkeen, odotin sen 7kk:tta uskollisena.
Nykyisin reilun 8 vuoden jälkeen, takana 7 aineetonta vuotta, edes alkoholi ei kuulu elämäämme, ja meillä on aivan ihana lapsi, ja hän on aivan ihana isä lapselleen.
Sanon että minun ainakin kannatti odottaa, sain raittiin miehen jolla on sydän niin lämmin ja rakastava, parhaan mahdollisen isän lapselleni, en olisi koskaan uskonut että isä voi samalla tavalla
osallistua lapsen kasvatukseen ja hoitoon kuin hän.
Hän uskoi ennen minua, ettei hänellä ole enää elämässä mitään pysyvää, eikä mahdollisuutta rakastua keneenkään, ei uskonut itsellään olevan tulevaisuutta.
Kun menin hänen luokseen, ja hän rakastui minuun, lopulta uskoi siihen että minäkin rakastan häntä aidosti, ja haluan elää hänen kanssaan.
Häneltä puuttui itsensä arvostus kokonaan, usko elämään ja onneen, ei ollut ennen minua mitään menetettävää.
Kyllä rakkaus saa ihmeitä aikaan, jos mies haluaa todella muuttua. - no-more
Jos mies todella haluaa muuttaa elämänsä suuntaa pois rikoskierteestä, kannattaa hänelle antaa mahdollisuus sillä moni on selvinnyt! On myös niitä jotka eivät ole selvinneet, on mahdotonta sanoa kummin missäkin tapauksessa käy.
Tehdyille teoille ei enää voi mitään ja niistä on rangaistus kärsittävä. Niistä voi kuitenkin ottaa opikseen, ettei enää tulevaisuudessa syyllisty rikoksiin. Toivottan onnea teille, kyllä se aurinko voi risukasaankin paistaa! - HeartBreaker
eivät kaikki linnakundit todellakaan ole mitään psykopaatteja, kyllä suurimmalla osalla on ihan kaikki murot kupissa, vaikka siellä ovatkin. Kaikki raiskaajat ja pedofiilit on sitten asia erikseen. Oma mieheni on ollut linnassa pahoinpitelystä, mutta tiedän, ettei se ikinä tekis pahaa mulle. Tuomion loppuessa meillä alkoi uusi elämä, nyt on kummallakin vakitunen työ ja vauva tulossa:)Lopetettiin juominenkin kokonaan. Kyllä ihminen voi muuttua!
- Anonyymi
Ihan tyhmä nainen jos vankilakundin kanssa alkaa suhteen. Henkensä kenettää aika äkkiä. Ole ilman miestä mutta älä tyydy vankila kundiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379