Land Rover Discovery 1999

ZackB

Minulle on tarjottu Land Rover Discovery 1999.
Olisin kiinnostunut mutta kun en tunne näitä ollenkaan niin voisiko joku kertoa niistä enemmän. Näitä on kuulemma kahdella eri diesel-moottorilla.
-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?
-Ajettu n 160t
-Rekisteröity 7:lle
-Manuaali
-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?
-Ongalmakohtia?
-Kulutus?
-Dieselvero?
-Muuta mainittavaa?
-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?

9

8877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zackb

      Ja vielä:

      Mistä näkee että se tokella on Discovery II eikä mikään ylivuotinen Discovey I??

      • kokemusta on

        Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.

        Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.

        Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.

        II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.

        I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.

        Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:

        Discovery I:

        www.nettiauto.com/1196916


        Discovery II:
        www.nettiauto.com/1067602


        Sitten kysymyksiisi..

        "-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"

        Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.

        Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.

        I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.

        Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.


        "-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"

        Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.


        "-Ongalmakohtia?"

        Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.


        "-Kulutus? Dieselvero?"

        Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.

        Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.


        "-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"

        Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?

        II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.

        Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]


      • Zackb
        kokemusta on kirjoitti:

        Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.

        Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.

        Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.

        II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.

        I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.

        Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:

        Discovery I:

        www.nettiauto.com/1196916


        Discovery II:
        www.nettiauto.com/1067602


        Sitten kysymyksiisi..

        "-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"

        Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.

        Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.

        I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.

        Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.


        "-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"

        Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.


        "-Ongalmakohtia?"

        Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.


        "-Kulutus? Dieselvero?"

        Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.

        Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.


        "-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"

        Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?

        II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.

        Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]

        Eikö Discovery II tullut jo 1998?
        Epäilen että toi on I eli se tarkoittaa että se on 1997 eikä 1999.

        Pitää tarkistaa


      • kokemusta on
        Zackb kirjoitti:

        Eikö Discovery II tullut jo 1998?
        Epäilen että toi on I eli se tarkoittaa että se on 1997 eikä 1999.

        Pitää tarkistaa

        Discovery II esiteltiin 1998, mutta ainakin Suomessa ensimmäisiä autoja sai odottaa aivan vuoden lopulle.

        Lehdissä oli koeajot vielä 1998 puolella, mutta autoja ei varmaankaan montakaan ehditty luovuttaa asiakkaille, niitä kun ei myynnissä näy. Tai sitten porukka vaan ilmottaa vuosimallin 98/99.

        Niin tai näin, 1998 mallisista enemmistö on varmasti I-mallia.


      • JaKe7
        kokemusta on kirjoitti:

        Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.

        Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.

        Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.

        II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.

        I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.

        Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:

        Discovery I:

        www.nettiauto.com/1196916


        Discovery II:
        www.nettiauto.com/1067602


        Sitten kysymyksiisi..

        "-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"

        Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.

        Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.

        I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.

        Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.


        "-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"

        Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.


        "-Ongalmakohtia?"

        Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.


        "-Kulutus? Dieselvero?"

        Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.

        Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.


        "-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"

        Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?

        II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.

        Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]

        Onko todellakin Series 2:n Discossa aina ilmastointi? Kävin tänään katsomassa ´01 mallista TD5:sta, jossa mm. alamäkihidastin ja ilmajouset, mutta toisaalta kangasverhoilu ja kylmäkone puuttui.


      • Mallissa
        JaKe7 kirjoitti:

        Onko todellakin Series 2:n Discossa aina ilmastointi? Kävin tänään katsomassa ´01 mallista TD5:sta, jossa mm. alamäkihidastin ja ilmajouset, mutta toisaalta kangasverhoilu ja kylmäkone puuttui.

        HSE : alamäkihidastin , ilmastointi,DBC,2*kattoluukut, nahkaverhoilu,ilmajouset.kattokaiteet.

        Ilmastointi ei ollut vakiovaruste perusmalleissa vaan optio, kuten ilmajousetkin on vakiona vaan HSE:ssa


      • kokemusta on
        JaKe7 kirjoitti:

        Onko todellakin Series 2:n Discossa aina ilmastointi? Kävin tänään katsomassa ´01 mallista TD5:sta, jossa mm. alamäkihidastin ja ilmajouset, mutta toisaalta kangasverhoilu ja kylmäkone puuttui.

        Voi olla, että ilmastointi todellakin on ollut lisävaruste. Itse en ilmastoimattomaan Series II:een ole törmännyt.

        Mutta uskon hyvin, että VAIN suomalainen autonostaja on ollut kyllin typerä ostakseen 2000-luvulla 300.000-400.000 markan auton ilman ilmastointia! :)

        Suomalaisethan keksivät ilmastoinnin vasta vuoden 2003 autoveronalennuksen yhteydessä. Itselläni on ilmastoitu auto ollut vuoden 1987-mallin Range Roverista lähtien.


      • Roveristi
        kokemusta on kirjoitti:

        Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.

        Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.

        Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.

        II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.

        I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.

        Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:

        Discovery I:

        www.nettiauto.com/1196916


        Discovery II:
        www.nettiauto.com/1067602


        Sitten kysymyksiisi..

        "-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"

        Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.

        Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.

        I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.

        Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.


        "-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"

        Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.


        "-Ongalmakohtia?"

        Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.


        "-Kulutus? Dieselvero?"

        Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.

        Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.


        "-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"

        Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?

        II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.

        Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]

        Eikös se TD5:nen ole Land Roverin oma moottori? Ehkä jotain pieniä osakohtia suunnittelussa, tai rahat suunnitteluun, otettu BMW:ltä, mutta ymmärtääkseni TD5 pitäisi todella olla Lantikan oma moottori. Voin toki olla väärässä, mutta itse olen näin ymmärtänyt että Lantikan oma moottori on tämä TD5:nen.

        Mutta uudemmissa (olisiko vm. -01 tai -02 ylöspäin) TD4 tulee sellaisenaan bemarilta, ja sitä aiemmat oli Land Roverin oma TD4, joka oli käytössä myös henkilö-Rovereissa.


      • mussi
        Roveristi kirjoitti:

        Eikös se TD5:nen ole Land Roverin oma moottori? Ehkä jotain pieniä osakohtia suunnittelussa, tai rahat suunnitteluun, otettu BMW:ltä, mutta ymmärtääkseni TD5 pitäisi todella olla Lantikan oma moottori. Voin toki olla väärässä, mutta itse olen näin ymmärtänyt että Lantikan oma moottori on tämä TD5:nen.

        Mutta uudemmissa (olisiko vm. -01 tai -02 ylöspäin) TD4 tulee sellaisenaan bemarilta, ja sitä aiemmat oli Land Roverin oma TD4, joka oli käytössä myös henkilö-Rovereissa.

        Minkälaiset on näiden discoveryjen maasto-ominaisuudet. Keskitasauspyörästön lukko ilmeisesti on, mutta onko taka-akselilla tasauspyöröstön lukkoa, minkälainen on maavara. Alustan korotuksen voi ilmeisesti tehdä, mutta entäs renkaiden suurennus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe