Minulle on tarjottu Land Rover Discovery 1999.
Olisin kiinnostunut mutta kun en tunne näitä ollenkaan niin voisiko joku kertoa niistä enemmän. Näitä on kuulemma kahdella eri diesel-moottorilla.
-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?
-Ajettu n 160t
-Rekisteröity 7:lle
-Manuaali
-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?
-Ongalmakohtia?
-Kulutus?
-Dieselvero?
-Muuta mainittavaa?
-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?
Land Rover Discovery 1999
9
8877
Vastaukset
- Zackb
Ja vielä:
Mistä näkee että se tokella on Discovery II eikä mikään ylivuotinen Discovey I??- kokemusta on
Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.
Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.
Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.
II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.
I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.
Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:
Discovery I:
www.nettiauto.com/1196916
Discovery II:
www.nettiauto.com/1067602
Sitten kysymyksiisi..
"-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"
Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.
Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.
I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.
Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.
"-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"
Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.
"-Ongalmakohtia?"
Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.
"-Kulutus? Dieselvero?"
Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.
Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.
"-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"
Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?
II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.
Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected] - Zackb
kokemusta on kirjoitti:
Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.
Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.
Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.
II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.
I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.
Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:
Discovery I:
www.nettiauto.com/1196916
Discovery II:
www.nettiauto.com/1067602
Sitten kysymyksiisi..
"-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"
Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.
Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.
I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.
Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.
"-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"
Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.
"-Ongalmakohtia?"
Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.
"-Kulutus? Dieselvero?"
Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.
Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.
"-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"
Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?
II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.
Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]Eikö Discovery II tullut jo 1998?
Epäilen että toi on I eli se tarkoittaa että se on 1997 eikä 1999.
Pitää tarkistaa - kokemusta on
Zackb kirjoitti:
Eikö Discovery II tullut jo 1998?
Epäilen että toi on I eli se tarkoittaa että se on 1997 eikä 1999.
Pitää tarkistaaDiscovery II esiteltiin 1998, mutta ainakin Suomessa ensimmäisiä autoja sai odottaa aivan vuoden lopulle.
Lehdissä oli koeajot vielä 1998 puolella, mutta autoja ei varmaankaan montakaan ehditty luovuttaa asiakkaille, niitä kun ei myynnissä näy. Tai sitten porukka vaan ilmottaa vuosimallin 98/99.
Niin tai näin, 1998 mallisista enemmistö on varmasti I-mallia. - JaKe7
kokemusta on kirjoitti:
Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.
Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.
Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.
II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.
I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.
Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:
Discovery I:
www.nettiauto.com/1196916
Discovery II:
www.nettiauto.com/1067602
Sitten kysymyksiisi..
"-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"
Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.
Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.
I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.
Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.
"-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"
Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.
"-Ongalmakohtia?"
Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.
"-Kulutus? Dieselvero?"
Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.
Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.
"-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"
Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?
II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.
Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]Onko todellakin Series 2:n Discossa aina ilmastointi? Kävin tänään katsomassa ´01 mallista TD5:sta, jossa mm. alamäkihidastin ja ilmajouset, mutta toisaalta kangasverhoilu ja kylmäkone puuttui.
- Mallissa
JaKe7 kirjoitti:
Onko todellakin Series 2:n Discossa aina ilmastointi? Kävin tänään katsomassa ´01 mallista TD5:sta, jossa mm. alamäkihidastin ja ilmajouset, mutta toisaalta kangasverhoilu ja kylmäkone puuttui.
HSE : alamäkihidastin , ilmastointi,DBC,2*kattoluukut, nahkaverhoilu,ilmajouset.kattokaiteet.
Ilmastointi ei ollut vakiovaruste perusmalleissa vaan optio, kuten ilmajousetkin on vakiona vaan HSE:ssa - kokemusta on
JaKe7 kirjoitti:
Onko todellakin Series 2:n Discossa aina ilmastointi? Kävin tänään katsomassa ´01 mallista TD5:sta, jossa mm. alamäkihidastin ja ilmajouset, mutta toisaalta kangasverhoilu ja kylmäkone puuttui.
Voi olla, että ilmastointi todellakin on ollut lisävaruste. Itse en ilmastoimattomaan Series II:een ole törmännyt.
Mutta uskon hyvin, että VAIN suomalainen autonostaja on ollut kyllin typerä ostakseen 2000-luvulla 300.000-400.000 markan auton ilman ilmastointia! :)
Suomalaisethan keksivät ilmastoinnin vasta vuoden 2003 autoveronalennuksen yhteydessä. Itselläni on ilmastoitu auto ollut vuoden 1987-mallin Range Roverista lähtien. - Roveristi
kokemusta on kirjoitti:
Kuten varmaan tiedätkin, Disco I ja II ovat täysin eri autot. Yhteiset osat ovat harvassa, jos niitä on ollenkaan.
Ulkonäössä vaan ei kovin paljoa ole eroa ja helposti jää tunnistamatta kumpaa lajia yksilö onkaan.
Varmat pikaisesti silmäillyt kohdat ovat takavalot ja ovenkahvat.
II:n takavalot ovat isot ja ylhäällä takapylväissä Volvo V70:n tyyliin. I:ssä takavalot ovat kooltaan ehkä 1/3 II:n valoista ja ne ovat reilusti alempana.
I:n ovenkahvat ovat sellaiset korinmyötäiset alumiinilerputtimet, joista ei ainakaan rukkaskädellä saa otetta. II:ssa ovenkahvat oikeat kahvat eli on hantaaki, johon käden voi työntää.
Tässä pari esimerkkiautoa, joista mainitut asiat näkyy mukavasti:
Discovery I:
www.nettiauto.com/1196916
Discovery II:
www.nettiauto.com/1067602
Sitten kysymyksiisi..
"-Tämä on pienemmällä moottorilla. Mitä eroa isompaan moottoriin?"
Nyt en ihan ymmärrä.. II:sen dieselkone on kokonaan uusi 2,5 litrainen 5-sylinterinen TD5, BMW:n moottori.
Disco I:ssä oli myöskin 2,5 litrainen moottori, mutta se on neljäsylinterinen ja vanhaa esikammiotyyppiä. I:ssä oli aiemmin pienempi tehoinen diesel eli ehkä muistelet sitä.
I:n ja II:n dieselmoottoreissa ei ole mitään yhteistä ja II:n kone on aivan toisella tasolla.
Jos sinulle yritetään kaupata "pienempi moottorista" ´99 Discoa, niin luultavasti tarjolla on Discovery I.
"-Mitä varusteita "pitää" olla näissä?"
Riippuu yksilöstä, mutta II:n varustelu on huomattavasti I:stä nykyaikaisempi eli II:sta löytyy jo vakiona ABS, luistonestot, HDC-alamäkihidastin, ilmastointi, se tehokkaampi nykyaikainen moottori ym. Kaikki sähköikkunat ym. ovat jo I:ssäkin.
"-Ongalmakohtia?"
Ei mitään suuria ongelmia, toki autotkin ovat vielä suht tuoreita.
"-Kulutus? Dieselvero?"
Maantiellä jotain 7-8 litraa satasella ja sekalaisessa kaupunkiajossa 10 tietämissä. Melko vähän, varsinkin kun vertaa entiseen autooni eli bensa V8 Discoon, joka vei kaupungissa 18-20 litraa ja maantiellä 12-14 litraa aivan siististi ajaenkin.
Dieselvero ei riipu auton merkistä ja mallista, vaan perustuu auton kokonaismassaan. Disco II:n omamassa on jotain 600 euroa vuodessa.
"-Mikä on "oikea" hinta tällaiselle vehkeelle?"
Niin, onko se sitten I vaiko II -mallinen?
II:sen hinta pyörii noilla tiedoilla jossakin 24-28 tietämillä. I-korisen hinta on kymppitonnin halvempi, mutta niin on autokin toisessa luokassa.
Jos kiinnostaa, niin minulla olisi tarjolla juuri tuollainen II-mallinen, siisti peli ja 127 tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla. Tiukkahinta olisi varmaankin 22 tonnia. [email protected]Eikös se TD5:nen ole Land Roverin oma moottori? Ehkä jotain pieniä osakohtia suunnittelussa, tai rahat suunnitteluun, otettu BMW:ltä, mutta ymmärtääkseni TD5 pitäisi todella olla Lantikan oma moottori. Voin toki olla väärässä, mutta itse olen näin ymmärtänyt että Lantikan oma moottori on tämä TD5:nen.
Mutta uudemmissa (olisiko vm. -01 tai -02 ylöspäin) TD4 tulee sellaisenaan bemarilta, ja sitä aiemmat oli Land Roverin oma TD4, joka oli käytössä myös henkilö-Rovereissa. - mussi
Roveristi kirjoitti:
Eikös se TD5:nen ole Land Roverin oma moottori? Ehkä jotain pieniä osakohtia suunnittelussa, tai rahat suunnitteluun, otettu BMW:ltä, mutta ymmärtääkseni TD5 pitäisi todella olla Lantikan oma moottori. Voin toki olla väärässä, mutta itse olen näin ymmärtänyt että Lantikan oma moottori on tämä TD5:nen.
Mutta uudemmissa (olisiko vm. -01 tai -02 ylöspäin) TD4 tulee sellaisenaan bemarilta, ja sitä aiemmat oli Land Roverin oma TD4, joka oli käytössä myös henkilö-Rovereissa.Minkälaiset on näiden discoveryjen maasto-ominaisuudet. Keskitasauspyörästön lukko ilmeisesti on, mutta onko taka-akselilla tasauspyöröstön lukkoa, minkälainen on maavara. Alustan korotuksen voi ilmeisesti tehdä, mutta entäs renkaiden suurennus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232