Miten kannustetaan ladun varrella muita hiihtäjiä muilla kielillä.
Allez-allez-allez-allez! Moin kai ranskaksi?, mutta miten englanniksi?
Hop-hop-hop-hop-hop-hop!
6
387
Vastaukset
- Harmaantuva
Minäkin olen hiihtänyt Finlandia-hiihdon (sen alkuperäisen, 75 km Hämeenlinnasta Lahteen) viidesti, vaikka sitä tuskin kukaan uskoisi! No, on siitä viime kerrasta jo kolmatta vuosikymmentä aikaakin...
Silloin joskus kolmikymppisenä olin jossakin 60 km:n tienoilla rankassa ylämäessä ohittamassa uupunutta viisikymppistä ranskalaista (kansallisuustunnus numerolapussa!). Minulta pääsi siinä vaiheessa pieni laulu: ”Allons, enfants de la Patrie, le jour de gloire est arrivé!”
Vaikka en ranskaa osaakaan, niin aika pahasti mies minua mulkaisi!- Harmaantuva
Aivan sama Finlandia-hiihto kuin se, josta jo kerroin:
Noin 10 km ennen maalia minut ohitti julkkismies. Hiihto oli kovin kepeän näköistä ja mies jutteli hyväntuulisena samaa tahtia hiihtelevän kanssakilpailijan kanssa. Itse olin jo aika pahasti piipussa.
Tuloslistalta huomasin ohittajan jättäneen minua viimeisellä kympillä kymmenisen minuuttia.
Kyseessä oli Erkki ”Evakkoreki” Liikanen – ei siis Suomen Pankkia isännöivä ent. eurokomissaari vaan hänen täyskaimansa.
- Forzan Palloseura
- entovanhaan
Se oli ennen meidän maassa. Sitten tulivat TV-lähetykset ja saksalaiset lehmänkelloineen huutamaan Hop! Hop! Hop! mitä alkuun ihmettelin. No kutsun nyt koiraanikin "hopi-hopi", eikä tse-tse, kuten lapsuudessa.
Hiihtääkö ne englantilaiset? Osaavatko edes :) - Hochdeutsche
Ja saksaksi: hoch, hoch, hoch....
Pieni väärinkuuleminen innosti suomalaiset sanomaan "hop hop hop" entisen "hyvä hyvä" asemesta. - Minäpähän
Eikös englanniksi kelpaa paremman puutteessa vaikka
”Go, go, go!” / ”Go for it!” tjsp.
Kiritys/kannustus sinänsä voisi olla englanniksi puolestani vaikkapa spurring, goading, prodding tai urging.
Joskus vuosien 1964-65 tienoilla suomalaisesta letkajenkasta yritettiin tehdä vientituotetta. ”At the Jenka Show” oli englanninkielinen soitannallislaulannallinen musiikkiesitys, jonka vokalistina toimi norjalainen Jan Rohde. Tuosta äänitteestä on mieleeni jäänyt kertosäe, jonka tahdissa tanssijaletka hyppiä rymisteli tasajalkaa niin että sai pelätä lattialankkujen puolesta: ”Everybody, GO, GO, GO!”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata431491Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981375Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3091329- 1091135
- 191091
- 681083
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171047- 711022
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f177902Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841