Eilen tuli televisioruudusta dokumentti, jonka vakavuustasolle vetää vertoja ainoastaan S24:n miehen logiikka -palsta. Dokkarin aiheena oli laiton Turskan pyynti.
Tätä kipeää ja vaiettua aihetta käsiteltiin siitä yleisesti tunnetusta näkökulmasta, jonka mukaan tunneälyn puute johtaa usein laittomaan Turskan pyyntiin. Täähän tunnetaan paremmin ns. porttiteoriana, jonka sivuvaikutuksena on häikäilemättömyys ja rikollisuuden yleinen lisääntyminen.
Mun ruumis vavahtelee vieläkin silkasta järkytyksestä, ku mä muistelen dokumentin kuvamateriaalia. Laittomat Turskaparat pienissä häkeissään. Mitä pahaa ne on ikinä tehnyt kenellekään? Miks jotkut tekee tämmöstä?
Onks teiän lähipiirissä henkilöitä, jotka on yhtäkkiä ryhtynyt Turskan pyytäjiks? Miten te autatte näit tyyppejä? Ostatteks te niille Reima Tutti -sadehaalarin, vai mitä?
Tunneälyn puute
34
1848
Vastaukset
- ei saata....
Mä oon horoskooppimerkiltä kalat :(
- Emmanuele
vielä huolestuttavampaa on noi turkiseläimet. Ja kaikki tehotuontanto kanat ja sonnit.
- tuotantoeläimillä
Suomalaisilla minkeillä on asiat paremmin kuin monilla ja vielä useemmilla Afrikan lapsilla
tuotantoeläimillä kirjoitti:
Suomalaisilla minkeillä on asiat paremmin kuin monilla ja vielä useemmilla Afrikan lapsilla
Eli pitäiskö sunkin mielestä minkkien bling bling -elintasoa jo pikkuhiljaa laskea?
- Emmanuele
Einsten1 kirjoitti:
Eli pitäiskö sunkin mielestä minkkien bling bling -elintasoa jo pikkuhiljaa laskea?
ihana :D hih
Emmanuele kirjoitti:
ihana :D hih
reagoi tähän spreijaamalla minkkii. Must se on aika radikaali lähestymistapa.
- pienistä porsaista..
Mä oon huolissani pienistä porsaista. ootteko nähny kuinka pienissä kopeissa niitä säilytetään? Vähänväliä kaduilla tulee vastaan ihmisiä, joilla on tää trendivillitys saanu vallan.
Porsaat puetaan luonnottomasti ihmisten vaatteisiin ja sitten niitä kuljetetaan ahdettuina varmaan johonkin 200 cm3-kokoisissa laatikoissa, joissa on pyörät.
Sit oon huomannu ku jotku ei päästä niitä luonnollisille tarpeilleen: Tajuuttekste ne kiedotaan muoviin, johon niiden täytyy p*skantaa?
Ja vielä, hei, niille syötetään ihan hirveen näköstä mössöä lasipurkeista, ettei vaan olis tota pikkuhäkeissä rääkättyä turskaa? jotenkin siit tulee vaan niin helvetin hyvä fiilis ku näkee et jengi lukee ihan ossissaan sun juttuja ja haluu sanoo sen viimesen sanan keskustelussa. Ketju vaan paisuu ja paisuu...
Mä vilpittömäati toivon et mahdollisimman moni teistäkin pääsis joskus kokee tän tunteen, sitä on jotenkin tosi vaikee kuvailla sanoilla. Vähä niin ku Kismet-patukka - niin hyvää ettei sanotuksi saa!- Tyttis79
tänä(KIN) vuonna naistennaura...eiku keskustelujenaloittamisen ennätyksen, niin sun pitää palkita meidät kanssakeskustelijat kans. Ilman meitä ei kato olis sitä mestariakaan.
Vietkö limusiiniajelulle meitä, vai saadaanko me täytekakkukahvit, pelkkä pullakin ehkä vielä varmaan menis?? Tyttis79 kirjoitti:
tänä(KIN) vuonna naistennaura...eiku keskustelujenaloittamisen ennätyksen, niin sun pitää palkita meidät kanssakeskustelijat kans. Ilman meitä ei kato olis sitä mestariakaan.
Vietkö limusiiniajelulle meitä, vai saadaanko me täytekakkukahvit, pelkkä pullakin ehkä vielä varmaan menis??ainakin Zamio sano mulle, et hyvältä näyttää. Täytyy kyl sanoo, et olisin mä pystynyt tähän myös ilman teitä. Et mist mä sit teitä palkitsisin?
- Tyttis79
Einsten1 kirjoitti:
ainakin Zamio sano mulle, et hyvältä näyttää. Täytyy kyl sanoo, et olisin mä pystynyt tähän myös ilman teitä. Et mist mä sit teitä palkitsisin?
vaan, ettei me mennä Einsten-boikottiin, ja päätetään olla vastaamatta sun viesteihin. Mut alkaa vaan jo miettiin skumppatarjoilukattausta :) Koskas se voittaja taas julistetaankaan...Soittaisinkohan mä Zamiolle ja kysyisin... ;)
Tyttis79 kirjoitti:
vaan, ettei me mennä Einsten-boikottiin, ja päätetään olla vastaamatta sun viesteihin. Mut alkaa vaan jo miettiin skumppatarjoilukattausta :) Koskas se voittaja taas julistetaankaan...Soittaisinkohan mä Zamiolle ja kysyisin... ;)
pysty menee Einsten-boikottiin. Moni on yrittänyt, mut mä olen sen verran Addicktoivaa juttuu et aina ne palaa.
Voittaja julistetaan vuoden vaihteessa. Ei kande soittaa Zamiolle, se sano et palstalaisista se juttelee ainoastaan mun kaa.- Tyttis79
Einsten1 kirjoitti:
pysty menee Einsten-boikottiin. Moni on yrittänyt, mut mä olen sen verran Addicktoivaa juttuu et aina ne palaa.
Voittaja julistetaan vuoden vaihteessa. Ei kande soittaa Zamiolle, se sano et palstalaisista se juttelee ainoastaan mun kaa."se sano et palstalaisista se juttelee ainoastaan mun kaa."... ;)
Tyttis79 kirjoitti:
"se sano et palstalaisista se juttelee ainoastaan mun kaa."... ;)
jos pystyt olee boikotissa loppuvuoden.
- Tyttis79
Einsten1 kirjoitti:
jos pystyt olee boikotissa loppuvuoden.
kattellaan nyt vielä sitä vetoa.
- Tyttis79
Mä oon varmaan liian urbaani siihen, että olisin törmänny tuttavapiirissäni kehenkään turskanpyytäjään. Metsästäjiä on ollu pari, mut en tiiä harjottaako nekään salakaatoa. Yksi oli tehny rosvopaistia mut laillisista aineksista, sitä ei varmaankaan lasketa.
Onkohan ne Euroshopperin tai Pirkan tuskat juuri noita jotain salametsästys eriä, joita sit joku virman edustaja on ottanu ku sai halvalla jostain merkitsemättömästä kontista?- Tyttis79
tuskat ja turskat sekaisin, kirjotusvirheen vuoksi.
Tyttis79 kirjoitti:
tuskat ja turskat sekaisin, kirjotusvirheen vuoksi.
tapahtu ilmiö nimeltä freudilainen-lipsahdus. Miten sä suhtaudut tähän?
- Tyttis79
Einsten1 kirjoitti:
tapahtu ilmiö nimeltä freudilainen-lipsahdus. Miten sä suhtaudut tähän?
et missä yhteydessä se lipsahdus tulikaan, venttas vähän:
"Onkohan ne Euroshopperin tai Pirkan tuskat juuri noita jotain salametsästys eriä"
Juu hei, oikees oot. Musta nuo Eurikset ja Pirkat on joskus vähä tuskaisenmakuisia elintarvikkeita. Tällä en tarkota nyt mitään halppismuijia ja -miehiä noilla yöllisillä perjantain ja lauantain Turskanpyyntireissuilla, vaan sitä aitoa tavaraa.
Ootko sä Turskanpyyntimiehiä, laillisen tai laittoman ;) ? - Bernsten.
Tyttis79 kirjoitti:
et missä yhteydessä se lipsahdus tulikaan, venttas vähän:
"Onkohan ne Euroshopperin tai Pirkan tuskat juuri noita jotain salametsästys eriä"
Juu hei, oikees oot. Musta nuo Eurikset ja Pirkat on joskus vähä tuskaisenmakuisia elintarvikkeita. Tällä en tarkota nyt mitään halppismuijia ja -miehiä noilla yöllisillä perjantain ja lauantain Turskanpyyntireissuilla, vaan sitä aitoa tavaraa.
Ootko sä Turskanpyyntimiehiä, laillisen tai laittoman ;) ?Noihin öisiin pyyntireissuhin voi suhtautua sillä lailla filosofisesti, että oli sitten lohta tai turskaa, niin sama kalan haju niistä jää loppupeleissä näppiin.
- Tyttis79
Bernsten. kirjoitti:
Noihin öisiin pyyntireissuhin voi suhtautua sillä lailla filosofisesti, että oli sitten lohta tai turskaa, niin sama kalan haju niistä jää loppupeleissä näppiin.
Ja naisille sit tietty juustonaksujen haju :) :D
- Queen-Of-Hearts
Turskan pyytäjät on musta hyvä asia.
Et ehkä tienny (siksi täytyy sua sivistää) että Ruotsissa kutsutaan turskaksi seksin ostajaa. Turskia sakotetaan ja on taidettu ensimmäiset oikeustuomiotkin antaa.
Hyvä turskanpyytäjät!!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torsk_(sexköpare)- suursmurffi
E vain testas tiesitkö sä
- Queen-Of-Hearts
suursmurffi kirjoitti:
E vain testas tiesitkö sä
Suuri E = Enigma² aina on "testailemassa" kun jäbällä on sivistyksessä aukko!
;) - suursmurffi
Queen-Of-Hearts kirjoitti:
;)kannata ottaa ihteensä vaikka ei tietäskään yhtä paljon kuin tesoman shellin tietäjä ja delfoin oraakkeli
Queen-Of-Hearts kirjoitti:
;)sait tehtyy ton pikkusen kakkosen tohon sun tekstiin?
- Queen-Of-Hearts
Einsten1 kirjoitti:
sait tehtyy ton pikkusen kakkosen tohon sun tekstiin?
varmaan soittaa Zamiolle ja kysyy siltä. Mä en ehdi selittää kun mun täytyy mennä parvekkeelle vilkuttelee kun mun alamaiset jo niin kovin hurraa mulle tuolla kadulla.
nyt mä meen pienille nokkaunille, et jaksaa sitten illalla. Mut kirjotelkaa vaan tänne, ei mua haittaa. Mä luen sit ne myöhemmin.
- mch
Einsten1 kirjoitti:
heräs just nokkaunilta. Onks kukaan muu hereillä?
Hei, mikä meidän välisistä skaboista on tällä hetkellä valid, kun ne puntit on tasan, mutta missä kisassa? Kuuma.
mch kirjoitti:
Hei, mikä meidän välisistä skaboista on tällä hetkellä valid, kun ne puntit on tasan, mutta missä kisassa? Kuuma.
Piikittelyskaba 1-1. Mut sit mä johdan tota yleistä palsta-skabaa aika ylivoimaisesti, tai ainakin Zamio näin sano mulle.
- mch
Einsten1 kirjoitti:
Piikittelyskaba 1-1. Mut sit mä johdan tota yleistä palsta-skabaa aika ylivoimaisesti, tai ainakin Zamio näin sano mulle.
alotus ois mun mielestä pitänyt hyväksyä. Mutta olen tyytynyt tähänkin vähään. Eli siltä osin 1-0 sulle. En nyt vielä ihan ylivoimaisuudesta puhuisi..Mun täytyy kehitellä jotain isoa. Piikittelyskabapuntit ok.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804