Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

GNT Finland

riistoyritys

Tampereella toimiva GNT Finland on yksi pahimpia vuokratyövoiman käyttäjiä. Yritys on käynyt läpi lähestulkoon kaikki Tampereella toimivat vuokrausfirmat mm. Varamiespalvelu, Adecco, FAST, Barona ja uusimpana taitaa olla Saimapeople niminen välitysfirma.

Yrityksen varastohenkilöstöstä yli 70% on vuokrafirmojen palveluksessa. Lähtö tuntipalkka on lähestulkoon aina minimi(eli harjoittelijan palkka LOL), kovilla neuvotteluilla voi saada parempaa liksaa, mutta se on harvinaista.

Vakinaistumisesta ei kannata unelmoida, koska se on erittäin vaikeaa. Vähintää vuosi pitää olla ja jos on hyvin nuollut työnjohtajien perseitä, niin vakipaikka voi aueta.

Irtisanominen on todella helppoa tälle firmalle, väärä sana johtajalle tai jos naama ei muuten mielytä, niin työntekijä pihalle ja uutta naiivia vuokratyöntekijää tilalle.

Itse työ on todella syvältä. Vuokratyöntekijöitä hankitaan siksi että ketään vakkaria ei kiinnosta tehdä sitä pakettien liukuhihna hommaa mitä sielä harrastetaan.

Jos halua tietää miltä tuntuu olla rikkaan kapitalistisen yrityksen poljettavana, GNT on oikea paikka sinulle.

66

33660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dedede

      Ihan samat fiilikset itsellänikin oli, kun tonne aina välillä joutui. Tuntui ihan uskomattomalta, että ne kehtaa maksaa yksinkertaisesta liukuhihnatyöstä harjoittelijapalkkaa vuoden ajan. Ne tehtävätkin, mitä vuokratyöntekijänä sai, oli sellaisia, että laski sekunteja seuraavaan taukoon. Taouillakaan en oikein viihtynyt, sillä ne tilat olivat niin kalseat ja ilmapiiri tulehtunut.

      Voisin luetella kymmeniä asioita, jotka ottivat mua tuolla päähän, vaikka olen GNT:llä töitä tehnyt vain noin 15 päivää yhteensä. Onneksi toinen yritys, jossa tein keikkaa vuokrafirman kautta, palkkasi mut, niin eipä tarvi enää sietää tuota p*skaa.

      • ollut GNT:n poljettavana

        Tein ahkerasti töitä, mutta se ei riittänyt. Pärstäkerroin ei ilmeisesti vaan ilmeisesti miellyttänyt.


      • Aloittaja

        Hienoa että sait kunnon ja mieluisan työpaikan. Ei se ole ihmisarvoista elämää hyppiä jonkun välitysfirman tahtiin, eikä etenkään sellaisessa asiakasyrityksessä kuin GNT.

        Itseäni vituttaa vieläkin suunnattomasti tämä yritys. GNT tekee joka vuosi ihan mielettömiä voittoja, näiden tulosten takana on harjoittelupalkalla uurastavat vuokratyölegioonat. Mitään tulevaisuuden toivoa ei näille työntekijöille anneta. Yrityksellä olisi todellakin varaa palkata vakituisia työntekijöita, mutta ahneudella ei ole rajaa. Vuokratyövoima ruletti takaa sen että voittoa tulee ja mitään vastuuta ei tarvitse ottaa työntekijöiden hyvinvoinnista. Vuokratyöläiset pysyvät nöyrinä lampaina, jos he eivät sitä ole niin aina löytyy uusia hyväuskoisia korvaamaan heidät.

        Epätasa-arvo toimii myös varaston sisällä. Varastossa on muutama vakituinen työntekijä. Heille maksetaan normaalin palkan lisäksi myös bonukset, jotka määräytyvät kuinka tehokkaasti ja virheettömästi työtä tehdään. Toisinsanoen heidän bonuksensa tulevat siitä kuinka hyvin vuokratyöntekijät hoitava duuninsa. Tämä seikka aiheuttaa tiettyä kuilua vakkareiden ja vuokratyöläisten välillä. Myös työnjohtajat saavat bonuksia siitä kuinka hyvin vuoro hoitaa hommansa. Kaikki virheet mitä tapahtuu on aina vuokratyöläisten syytä, tämä on aina syytä muistaa, jos on jonkun välitysfirman kautta töissä tässä yrityksessä.

        Toivottavasti joku varastoalan vuokralainen lukee tämän aiheen. Tietää ainakin sitten mitä odottaa, jos joutuu asiakasyritykseen nimeltään GNT Finland. Jotta en kuulostaisi aivan katkeralta tätä yritystä kohtaan :), niin täytyy sanoa että porukka pääsääntöisesti oli tosi mukavaa ja rentoa, johtuen pitkälti varmaan siitä että he olivat vähän niinkuin samassa veneessä kanssani. Itse yrityksen järjestelmä on vain ahne ja epäinhimillinen.


    • Uuden työpaikan vaihtaja(ehkä)

      Kiitos tiedosta.Huhut on siis totta GNT Finland yrityksestä suomessa.Onko GNT rikkonut esim.työlakia ja AY:n(tarkkailussa)?.

      • MANxxx

        Kiintoisaa että en ole yksin, nimim. saman kokenut.

        Mene vain GNT:lle töihin jos et muuta työtä saa mutta varaudu, että vuokratyöntekijänä sinua ei välttämättä kohdella kuin niitä muutamia vakituisia firman työntekijöitä, palkka on mitä on ja sitä et saa helpolla nousemaan. Lisäksi kannattaa olla varuillaan, koska vaikka sopimuksessa lukisi vaikkapa 6kk, saatat saada lähtöpassit jo muutamassa viikossa. Etkä saa tietää syytä. Naama ei varmaan miellyttänyt???


    • Googlea! ;)

      Laittakaa hakusanaks "GNT Finland" ja katsokaapa tämän viestiketjun sijoitusta! Erinomaista mainosta kyseiselle .. äh, miksi tuota nyt pitäisi kutsua.. Joka tapauksessa, ennen oli pölynimurikauppiaat organisaatioineen, nyt on vuokratyöfirmat ja heidän "imurikauppiaat"! :)

    • Katteus

      Eikä tämä ole ko. yrityksen käytäntö pelkästään varastossa. Myös myyntiin palkataan joka vuosi vakituisiin työsuhteisiin työntekijöitä, joilla on ekat neljä kuukautta (koeaika) todella paska "harjoittelupalkka". Yleensä juuri joulun aikaan palkataan, koska silloin tarvitaan lisää ihmisiä äkkiä. Ja monet tarttuvat tähän syöttiin, kun luvataan vakituista työtä ja kuut ja tähdetkin taivaalta koeajan jälkeen.

      Mutta kappas, kun on sesonki ohi, niin lennätkin koeajan viimeisinä päivinä pihalle. Saamatta jää bonukset, provisiot jne... Minulle kävi näin, enkä todellakaan ole ainoa. Tämä asia oli ainakin erään henkilöstövuokrausfirman tiedossa, kun kävin siellä työhaastattelussa toisaalle ja he olivat kuulemma tehneet jo päätöksen, etteivät enää välitä työvoimaa ko. yritykseen! (Haastattelija oikein kysyi, että "kävikö sinullekin niin, että sesongin jälkeen lensit ulos"...)

      • näköjään

        Olisi luullut että edes myyjillä olisi parempi asema yrityksessä, kun he sentäs ovat kokoajan yhteydessä asiakkaisiin. Kyllä tuo firma on jostain sieltä syvältä. Ainoa mittari sillle on raha, muut arvot ovat toissijaisia.
        Toivon että tämäkin yritys hukkuu joskus omaan ahneuteensa.


      • huono palkka

        Itse hain firmaan kerran taloushallintopuolelle. Tarjosivat ihan naurettavan pientä palkkaa, jopa alempaa kuin valtion hommista. Minulla kumminkin oli työkokemusta jo vuosia takana. Arvatenkaan en mennyt! Mutta enpä tiennyt, että siellä on työntekijän asema noin surkea ja varmaan ilmapiirikin. Haastettelussa vaikutti kovinkin kiinnostavalta, ainut mikä ei natsannut oli palkka. Onneks eivät tarjonnet sitä, mitä pyysin!!

        Ko. lafka peräti soitti noin 0,5-1 vuoden kuluttua minulle, että nyt tarjoaisivat pyytämääni palkkaa. Työn kuva oli vain vaativampi tällä kertaa. En hyväksynyt tarjousta edelleenkään, koska sen vaativuustason hommista olisi mielestäni kuulunut saada rutkasti enemmän.

        Ihmettelen vain, että milläköhän kuvittelevat saavansa kokeneita työntekijöitä, eivät ainakaan palkalla! Haastatelussakin sanoivat, että heillä on nuorta porukkaa töissä. Ja nyt ymmärrän syyn. Sääliksi vaan käy niitä nuoria, jotka ko. firmaan haksahtavat. Nuoret kun eivät useimmiten tiedä paremmasta ja omista oikeuksistaan muutenkaan. No onneksi työsopimus ei kuitenkaan ole mikään elinkautinen ja epämiellyttävästä työnantajasta pääsee aina eroon.


    • Ex-GNT-läinen

      On hienoa, että vihdoin näistä asioista puhutaan ääneen. GNT:n johto ei tosin paskaakaan välitä, mitä työntekijät heistä ajattelevat. Naureskelevat vain miten taitavasti he onnistuvat haalimaan töihin laumasieluisia nuoria, mieluiten sellaisia, jotka eivät ymmärrä AY-asioista mitään ja joita sitten voidaan kusettaa, riistää ja pelotella niinkuin lystää. Hajota ja hallitse-periaatteella luodaan jatkuvaa skismaa työntekijäiden välille, osa päätyy pikkurahan korotuksella paskantärkeiksi tiiminjohtajiksi ja ovat sitten taas ylimpiensä narutuksessa ylläpitämässä koko sairasta yrityskulttuuria. Harva voi GNT:llä hyvin , tai se joka voi, ei ole edes tajunnut, mikä on homman nimi. Onnea vaan hänelle, se on kai ainut konsti kestää moista nöyryytystä. Ai niin, ja otsikon lausahdus oli erään johdon henkilön suusta...lisää vastaavia on vuosien mittaan tullut kuultua enemmänkin!

      • onneton tunari

        alan olla onnellinen etten päässyt töihin kyseiseen firmaan. eivät edes ilmoittaneet luvattuna aikana pääsikö vai ei. inhottavaa kytätä puhelinta ja sähköpostia päivätolkulla. kokemukseni jo kertoo paljon yrityksen tavasta ja kiinnostuksesta hoitaa asioita.


      • Katteus

        Vaikka minua narutettiin vakituisella työsopparilla, tiesin kyllä missä mennään, sen verran työkokemusta mulla on kuitenkin. Samoihin aikoihin palkattiin pari tyyppiä suunnilleen suoraan koulusta. Kamalaa, että he näkevät ensimmäisenä tuollaisen työpaikan...

        Palkathan yrityksessä ei taivasta hivele tosiaankaan. Sääliksi käy niitä paskantärkeitä tiimivetäjiä, jotka saa jonkun hassun satasen enemmän vastuullisesta työstään kuin normi rivityöntekijä. Tosin on siellä niitäkin tiiminvetäjiä, joiden mielestä on kivempaa puhella työsuhdekännykkään ja lakkailla kynsiä työaikana... Kaverisuhteilla ja perseennuolennalla firmassa voi pysyä pidempään.

        Olen itse nykyään pelkästään onnellinen, että pääsin sieltä pois eikä tarvinnut itse irtisanoutua ja karenssia hankkia.


      • Ex myyntineuvottelija
        Katteus kirjoitti:

        Vaikka minua narutettiin vakituisella työsopparilla, tiesin kyllä missä mennään, sen verran työkokemusta mulla on kuitenkin. Samoihin aikoihin palkattiin pari tyyppiä suunnilleen suoraan koulusta. Kamalaa, että he näkevät ensimmäisenä tuollaisen työpaikan...

        Palkathan yrityksessä ei taivasta hivele tosiaankaan. Sääliksi käy niitä paskantärkeitä tiimivetäjiä, jotka saa jonkun hassun satasen enemmän vastuullisesta työstään kuin normi rivityöntekijä. Tosin on siellä niitäkin tiiminvetäjiä, joiden mielestä on kivempaa puhella työsuhdekännykkään ja lakkailla kynsiä työaikana... Kaverisuhteilla ja perseennuolennalla firmassa voi pysyä pidempään.

        Olen itse nykyään pelkästään onnellinen, että pääsin sieltä pois eikä tarvinnut itse irtisanoutua ja karenssia hankkia.

        Olin ko fimassa myyntineuvottelijana vuoden päivät..koeajan jälkeen työsuhde jatkui ja kaikki sujui hyvin. Tulin hyvin toimeen kaikkien kanssa ja työnikin mielestäni hoidin hyvin ja tunnollisesti. Ei kuitenkaan riittänyt vaan tekivät paskan tempun ja määräaikaisen vuoden työsopparin kunniaksi sain tietää puoli tuntia ennen tyovuoron päättymistä, että työsuhde ei jatku! Olin jo useasti aiemmin kysynyt asiallisesti, että jatkuuko työt vai ei jotta tiedän ruveta hakemaan muuta tilalle. Vastausta en saanut. Nykyisessä työssäni olen super onnellinen: hyvä palkka, hyvät työajat, OSAAVAT esimiehet (tiiminvetäjiä ei ole eikä tarvita sillä aikuiset hoitavat työnsä aikuisten lailla) ja työntekijöiden arvostus kohdallaan! Aamuisin on mukavaa mennä töihin, suosittelen paikanvaihtoa muillekin ko. "leikki-yrityksessä" toimiville!


      • GNT:lle menossa?
        Ex myyntineuvottelija kirjoitti:

        Olin ko fimassa myyntineuvottelijana vuoden päivät..koeajan jälkeen työsuhde jatkui ja kaikki sujui hyvin. Tulin hyvin toimeen kaikkien kanssa ja työnikin mielestäni hoidin hyvin ja tunnollisesti. Ei kuitenkaan riittänyt vaan tekivät paskan tempun ja määräaikaisen vuoden työsopparin kunniaksi sain tietää puoli tuntia ennen tyovuoron päättymistä, että työsuhde ei jatku! Olin jo useasti aiemmin kysynyt asiallisesti, että jatkuuko työt vai ei jotta tiedän ruveta hakemaan muuta tilalle. Vastausta en saanut. Nykyisessä työssäni olen super onnellinen: hyvä palkka, hyvät työajat, OSAAVAT esimiehet (tiiminvetäjiä ei ole eikä tarvita sillä aikuiset hoitavat työnsä aikuisten lailla) ja työntekijöiden arvostus kohdallaan! Aamuisin on mukavaa mennä töihin, suosittelen paikanvaihtoa muillekin ko. "leikki-yrityksessä" toimiville!

        Kiitoksia vain näistä aiemmista kommenteista. Itselleni avautui mahdollisuus "päästä" ko. firman palvelukseen, mutta tämän viestiketjun luettuani en ole asiasta enää olenkaan yhtä varma. Tämähän se on nykypäivän malli, että vuokramiehiä (ja naisia) juoksutetaan lyhyessä narussa niin kauan kun virtaa riittää ja sitten vaihdetaan seuraavaan. Jos tälläistä olisi edes ehdotettu parikymmentävuotta sitten niin pihalle olisi naurettu. Vakipaikka oli enemmän sääntö kuin poikkeus. ...jos tähän loppuun jonkun lohdutuksen sanan haluaa sanoa, niin muistakaa ihmiset tämä vanha sananlasku: "markalla saa markan tavaran". Eli jos teille maksetaan esim. puolet "normaalista" palkasta niin kyllä se puolikas työtehokin pitää riittää.


      • kysyä?
        GNT:lle menossa? kirjoitti:

        Kiitoksia vain näistä aiemmista kommenteista. Itselleni avautui mahdollisuus "päästä" ko. firman palvelukseen, mutta tämän viestiketjun luettuani en ole asiasta enää olenkaan yhtä varma. Tämähän se on nykypäivän malli, että vuokramiehiä (ja naisia) juoksutetaan lyhyessä narussa niin kauan kun virtaa riittää ja sitten vaihdetaan seuraavaan. Jos tälläistä olisi edes ehdotettu parikymmentävuotta sitten niin pihalle olisi naurettu. Vakipaikka oli enemmän sääntö kuin poikkeus. ...jos tähän loppuun jonkun lohdutuksen sanan haluaa sanoa, niin muistakaa ihmiset tämä vanha sananlasku: "markalla saa markan tavaran". Eli jos teille maksetaan esim. puolet "normaalista" palkasta niin kyllä se puolikas työtehokin pitää riittää.

        Oletko menossa sinne Baronan kautta? Heillä näyttää olevan haussa taas jotain 5-6 keräilijän paikkaa.GNT Finland?


      • hml2
        kysyä? kirjoitti:

        Oletko menossa sinne Baronan kautta? Heillä näyttää olevan haussa taas jotain 5-6 keräilijän paikkaa.GNT Finland?

        Itselleni tämä on myös nyt sitten ajankohtaista. Minkälainen paikka GNT Finland Tampere on, varastopuoli? Onko jotain taukotilaa, ruokalaa, minkälaiset tilat yleensä? Tpk katosta yms, ulkona?

        Ja tauot?

        Ulkoapäin näyttää aika yúmpinaiselta rakennukselta.


      • minullakin
        Ex myyntineuvottelija kirjoitti:

        Olin ko fimassa myyntineuvottelijana vuoden päivät..koeajan jälkeen työsuhde jatkui ja kaikki sujui hyvin. Tulin hyvin toimeen kaikkien kanssa ja työnikin mielestäni hoidin hyvin ja tunnollisesti. Ei kuitenkaan riittänyt vaan tekivät paskan tempun ja määräaikaisen vuoden työsopparin kunniaksi sain tietää puoli tuntia ennen tyovuoron päättymistä, että työsuhde ei jatku! Olin jo useasti aiemmin kysynyt asiallisesti, että jatkuuko työt vai ei jotta tiedän ruveta hakemaan muuta tilalle. Vastausta en saanut. Nykyisessä työssäni olen super onnellinen: hyvä palkka, hyvät työajat, OSAAVAT esimiehet (tiiminvetäjiä ei ole eikä tarvita sillä aikuiset hoitavat työnsä aikuisten lailla) ja työntekijöiden arvostus kohdallaan! Aamuisin on mukavaa mennä töihin, suosittelen paikanvaihtoa muillekin ko. "leikki-yrityksessä" toimiville!

        ...vaikka ehdin vain piipahtaa myynnin puolella.

        Hienoa, että olet saanut kunnollisen työn!

        Minua kiinnostaa silti, mitä GNT:llä siellä myynnin puolella tienaa?
        Ei, ei ole aikomustakaan hakeutua ko. firmaan, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.


    • prkjs

      Kiva tietää. Katotaan miten käy.

      • jeesboxjee

        Enpä usko että koskaan tähän firmaan tulen menemään, tuli vaan tätä keskustelua luettua niin kiinnostuin paljonko tuolla sitten palkkaus mahtaa olla?
        Varastomiehillä, myyntimiehillä jne..
        tuntipalkka -8e?


    • vierestä seurannut

      No mitä varten sitten vuokratyöläisiä on? Eikö heitä juuri tarvita kiireapulaisiksi? Onko tarkoitus että kaikki vuokratyöläiset saisivat heti vakipaikan, mikä idea?

      Varastotyö GNT:llä on pääasiassa hihnalla työskentelyä, koska siellä on pitkälti automatisoidut laitteet. Kun vielä keksivät keräilijärobotin hankkia niin ei tarvita tuota vuoratyövoimaakaan enää hihnan päähän. Työ on siistiä yksinkertaista työtä hihnan päässä seisomista, ei mitään raskasta varastoduunia, joten miksi siitä pitäisi maksaa 2500eur?

      GNT:n henkilöstöpolitiikka on "aina tulee uusia". He rekryävät suoraan koulun penkiltä juuri valmistuneita tai vielä opiskelijoita, kokemattomia ja vielä työelämän kiemuroista tietämättömiä ihmisiä. Kyllästyttyään epäreiluun palkkaukseen ja huomaavat tulleensa huijatuksi, he lähtevät ja taas rekrytään uusi hölmö tilalle.

      Johtoryhmä on siellä jo miljonäärejä, miksi heitä kiinnostaisi henkilöstöpolitiikka ja -hyvinvointi? Lausahdus joka on huhun mukaan kuultu itse konsernin johtajan suusta on että "meillä maksetaan lapsen työstä lapsen palkka". Että se siitä työntekijän arvostuksesta.

      • köyhät kyykkyyn

        Mitä palkkaa kakarat kuvittelevat oikeen saavansa simppelistä liukuhihnahommasta? Ainaskin pitäs se 2000e jäädä käteen? Hah.


      • sfdsfwe
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        Mitä palkkaa kakarat kuvittelevat oikeen saavansa simppelistä liukuhihnahommasta? Ainaskin pitäs se 2000e jäädä käteen? Hah.

        GNT:llä aloitustuntipalkka 7,7e. Koko varastorakennus taukotiloineen, on niin ankeat, että vituttaa suunnattomasti olla liukuhihnalla ja tauolla.

        Omistajat miljonäärejä, niin mikseivät panosta viihtyvyyteen varastolla, niin työntekijät hoitaisivat hommansa paremmin ja he voisivat olla miljardöörejä...

        Vastaavalla varastolla ollessani töissä, rakennus oli nykyaikaisempi, taukotilat todella viihtyisät ja työntekijöistä välitetään. Siellä ollessani ole n huomannut, että ihmiset tekevät työnsä huomattavasti sukkelammin ja tarkemmin.


      • gnt on orjuutta parhaimmillaan
        sfdsfwe kirjoitti:

        GNT:llä aloitustuntipalkka 7,7e. Koko varastorakennus taukotiloineen, on niin ankeat, että vituttaa suunnattomasti olla liukuhihnalla ja tauolla.

        Omistajat miljonäärejä, niin mikseivät panosta viihtyvyyteen varastolla, niin työntekijät hoitaisivat hommansa paremmin ja he voisivat olla miljardöörejä...

        Vastaavalla varastolla ollessani töissä, rakennus oli nykyaikaisempi, taukotilat todella viihtyisät ja työntekijöistä välitetään. Siellä ollessani ole n huomannut, että ihmiset tekevät työnsä huomattavasti sukkelammin ja tarkemmin.

        kaikki huhut pitävät paikkaansa ja enemmänkin huonoja puolia riittää. paska palkka, paska työpanos. tervemenoa!


      • Onneton ilman tätäkin
        gnt on orjuutta parhaimmillaan kirjoitti:

        kaikki huhut pitävät paikkaansa ja enemmänkin huonoja puolia riittää. paska palkka, paska työpanos. tervemenoa!

        Mienasin jättää osa-aikatyöni yli 10 tuntipalkalla houkuttelevan tarjouksen takia, mutta enpäs jätäkkään. Jos näin moni entinen työntekijä on katkera, en halua liittyä joukkoon. Kiitos teille, etten pilannut elämääni enempää...


    • <työläinen>

      niin tuttua tekstiä ihan joka alan isoista firmoista...
      nimim. nähnyt tekstiiliteollisuuden koukerot työntekijän näkövinkkelistä 10 vuotta ja nyt metalliteollisuudessa, joka isossa firmassa ihan sama juttu...

      (hakeutukaa alihankintafirmoihin töihin ja pieneen- ja keskisuureen teollisuuteen, on vähän eri meininki..vähemmän toistaiseks ahneutta, vakipaikat ja ihmisläheisempi tapa toimia)

    • Apuva!

      työnantaja? Olisin tosi kiitollinen päivitetyistä sisäpiirin mielipiteistä, sillä olen ajatellut hakea avointa paikkaa. Nyt pani miettimään. Jos työilmapiiri on tuota tasoa, vaikka varastossakin, se kertoo jotain "ylemmistäkin keroksista".

      Vai onko meininki jo muuttunut? Viimeisistä mielipiteistä tässä ketjussa on aikaa...

      Kiitos kommenteista jo etukäteen! Kyykytettäväksi en enää halua!

      • Tuunari

        = paljon enemmän hyväksikäytettäviä ihmisiä. Päättele tuosta.


    • Nejtack

      Jos talouspuolen assarin hommista maksetaan 1300 euroa, alkaa olla aika surkean firman maineessa.

      • Pekka-Setä

        GNT ei todellakaan ole paras mahdollinen työnantaja. Kaikki mitä työntekijöiden eriarvoisuudesta ja kyykyttämisestä on täällä sanottu, on totta. Palkatkin ovat TESin määräämään minimin mukaiset, eivät senttiäkään paremmat. Minun kokemukseni ovat siis varaston puolelta. Itse olen ollut firmassa vuokratyöläisenä jo pitkään, tosin puhelimen ääressä en ole joutunut päivystämään. Olen ensimmäisestä päivästä asti tehnyt täyttä työviikkoa.

        Minulle firman paska toimintamalli ei ole ollut mahdoton paikka, en mitään sen kummempaa töihin mennessäni edes odottanut. Kaiken aikaa linjanani on ollut, että kun minulle kerran maksetaan ehdoton minimi, minäkin teen vain sen ehdottoman minimin, mikä riittää. Enemmänkin irtoaisi, mutta turha haaveilla niin kauan kuin jatkuvasta iltavuorosta jää käteen 1350€.

        Suurin ongelma firmassa on ollut vakkareiden ja vuokralaisten välinen "vaatimuskuilu". Varastolla on enemmän kuin yksi tai kaksi vakkaria, jotka heittäytyvät täysiksi laiskureiksi aina, kun vuoroesimiehen silmä vähänkin välttää. Esimerkiksi viime kesänä vitutti rankasti, kun jouduin monesti tekemään omien hommieni lisäksi vielä erään vakkarinkin hommat, tämä kun vain selaili Facebookia työajalla. Jos väenvähennystarvetta tulee, ensimmäisinä lähtevät ilman muuta vuokratyöläiset, joista ei irtisanomiskustannuksia koidu. Vakkarit saavat siis rauhassa ottaa lunkisti, heidän täytyy jo tehdä jotain todella räikeää saadakseen potkut.

        En aio oma-aloitteisesti firmasta sanoutua irti niin kauan kuin työtilanne on se mikä on. Mutta heti, kun tarjoutuu tilaisuus päästä jonnekin, missä oma työteho vaikuttaa edes vähän myös palkkaan ja työntekijät ovat muutakin kuin "resursseja", niin näkemiin GNT.


      • Sisäpiiriläinen
        Pekka-Setä kirjoitti:

        GNT ei todellakaan ole paras mahdollinen työnantaja. Kaikki mitä työntekijöiden eriarvoisuudesta ja kyykyttämisestä on täällä sanottu, on totta. Palkatkin ovat TESin määräämään minimin mukaiset, eivät senttiäkään paremmat. Minun kokemukseni ovat siis varaston puolelta. Itse olen ollut firmassa vuokratyöläisenä jo pitkään, tosin puhelimen ääressä en ole joutunut päivystämään. Olen ensimmäisestä päivästä asti tehnyt täyttä työviikkoa.

        Minulle firman paska toimintamalli ei ole ollut mahdoton paikka, en mitään sen kummempaa töihin mennessäni edes odottanut. Kaiken aikaa linjanani on ollut, että kun minulle kerran maksetaan ehdoton minimi, minäkin teen vain sen ehdottoman minimin, mikä riittää. Enemmänkin irtoaisi, mutta turha haaveilla niin kauan kuin jatkuvasta iltavuorosta jää käteen 1350€.

        Suurin ongelma firmassa on ollut vakkareiden ja vuokralaisten välinen "vaatimuskuilu". Varastolla on enemmän kuin yksi tai kaksi vakkaria, jotka heittäytyvät täysiksi laiskureiksi aina, kun vuoroesimiehen silmä vähänkin välttää. Esimerkiksi viime kesänä vitutti rankasti, kun jouduin monesti tekemään omien hommieni lisäksi vielä erään vakkarinkin hommat, tämä kun vain selaili Facebookia työajalla. Jos väenvähennystarvetta tulee, ensimmäisinä lähtevät ilman muuta vuokratyöläiset, joista ei irtisanomiskustannuksia koidu. Vakkarit saavat siis rauhassa ottaa lunkisti, heidän täytyy jo tehdä jotain todella räikeää saadakseen potkut.

        En aio oma-aloitteisesti firmasta sanoutua irti niin kauan kuin työtilanne on se mikä on. Mutta heti, kun tarjoutuu tilaisuus päästä jonnekin, missä oma työteho vaikuttaa edes vähän myös palkkaan ja työntekijät ovat muutakin kuin "resursseja", niin näkemiin GNT.

        GNT Finland on omaksunut hyvin nykyajan mahdollisuudet työmarkkinoilla. Trendi sana "Keikkatyöntekijä"
        on kovassa huudossa firmassa. Barona välittää aina riittävän määrän uusia työntekijöitä, jopa muutaman päivän varoitus ajalla. Mikäli alkaa jonkun työasenne ottaa päähän, ei sitä katsella yhtään. Työntekijöiden hyvinvointi ei kiinnosta, kun uusia työntekijöitä on liuta varastossa. Kun olet vakituinen työntekijä firmassa, niin sinua kohdellaan hieman paremmin.

        Työt GNT:llä ovat kaikki varsin yksinkertaisia ja eikä niiden omaksumiseen mene pari päivää pidempää.
        Palkkaus on PAM:n tes mukaan minimi, joka taitaa olla tällä hetkellä 8,08 euroa tunti. Ensimmäinen vuosi mennään sillä. On mahdollista, että on käytössä muitakin TES:n mukaisia palkkoja. On katsottu halvin vaihtoehto, eikä työntekijät sitä tajua.

        Työilmapiiri: On itsestä kiinni miten viihtyy, kun uskaltaa puhua uusille ihmisille, niin ei ne päivät nyt niin pahoja ole. Riippuu miten sopii ROCK henkiseen ympäristöön, kaikki varastolla kun tuppaa olemaan hevareita yms. Jos et jaksa yhtään kuunnella hevimusiikkia, mieti tarkkaa hakemista!

        Varastolla on paljon työntekijöitä, jotka käyvät kerran pari viikossa tai ei sitäkään. Joten näet paljon seiniin katselijoita ja yksinäisiä tyyppejä. Tauot vietetään tauko kopissa hiljaa seinää katsoen tai katse tiukasti kännykässä. Tai ruokalassa, jossa on toimiston työntekijät ovat myös syömässä. Varsinkin vanhemmat toimiston työntekijät eivät pidä "ihmisinä" varastopuolen työntekijöitä.

        Vuorovastaavat ovat pääsääntöisesti aika asiallisia, eivätkä anna palautetta suoraan työntekijöille, jos tekee väärin asioita. Kun riittää ilmoitus Baronalle "tätä työntekijää ei sitten tarvitse enää lähettää tänne" Aamuvuoron vastaavasta liikkuu tiukan miehen maine, mutta liekö turhaa pelottelua se.

        Mikäli edellä mainitut asiat eivät sinua haittaa, hae Baronan kautta töihin GNT:lle.
        Ainakin opiskelijoille, jotka hakevat lisä-ansioita, työ sopii varsin hyvin. Vakituista työtä on
        hieman vaikeampi saada tällä hetkellä, mutta "hyville työntekijöille" riittää melko usein
        täydet viikkotunnit(37,5h). Ja mitään ylimääräistä palkan lisäksi on turha odottaa vuokratyöntekijät
        EIVÄT koskaan saa mitään GNT:ltä, lisäksi Barona ilmoittaa laittavansa joululahjat "hyväntekeväisyyteen".
        Melko läppä. Vakituiset työntekijät voivat joskus saada jotain.(ainakin GNT logolla varustetun
        T-Paidan) Melko läppä. Joka puetaan päälle, kun Sveitsin herrat tulee vierailulle..

        ****************************************************************************************************************************
        VAROITUS!

        TYÖ GNT FINLANDILLA NAKERTAA PIKKU HILJAA SISÄLTÄ JA VIE MOTIVAATION TYÖNTEOSTA.

        ****************************************************************************************************************************

        Tee itsellesi selväksi, että työ GNT:llä on vain välivaihe ennen parempaa tulevaisuutta.
        Jos jotain positiivista hakee, niin seuraavat työt tuntuvat paljon mielekkäämmiltä.


        http://www.gnt.fi/

        http://www.pam.fi/liity/
        Muista liittyä liittoon, niin epäselvyyksien ilmetessä sinua ei kuseta ainakaan niin tylysti.
        Liittomaksut vähennetään veroistasi, eli ei kustannuksia!

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        http://www.barona.fi/
        LOGISTIIKKA TAMPERE
        Yhteyspäällikkö, Jarno Dahl, p. 040 830 7622
        Henkilöstöneuvottelija, Tommi Salmberg, p. 040 830 5049


      • Edward Konna
        Sisäpiiriläinen kirjoitti:

        GNT Finland on omaksunut hyvin nykyajan mahdollisuudet työmarkkinoilla. Trendi sana "Keikkatyöntekijä"
        on kovassa huudossa firmassa. Barona välittää aina riittävän määrän uusia työntekijöitä, jopa muutaman päivän varoitus ajalla. Mikäli alkaa jonkun työasenne ottaa päähän, ei sitä katsella yhtään. Työntekijöiden hyvinvointi ei kiinnosta, kun uusia työntekijöitä on liuta varastossa. Kun olet vakituinen työntekijä firmassa, niin sinua kohdellaan hieman paremmin.

        Työt GNT:llä ovat kaikki varsin yksinkertaisia ja eikä niiden omaksumiseen mene pari päivää pidempää.
        Palkkaus on PAM:n tes mukaan minimi, joka taitaa olla tällä hetkellä 8,08 euroa tunti. Ensimmäinen vuosi mennään sillä. On mahdollista, että on käytössä muitakin TES:n mukaisia palkkoja. On katsottu halvin vaihtoehto, eikä työntekijät sitä tajua.

        Työilmapiiri: On itsestä kiinni miten viihtyy, kun uskaltaa puhua uusille ihmisille, niin ei ne päivät nyt niin pahoja ole. Riippuu miten sopii ROCK henkiseen ympäristöön, kaikki varastolla kun tuppaa olemaan hevareita yms. Jos et jaksa yhtään kuunnella hevimusiikkia, mieti tarkkaa hakemista!

        Varastolla on paljon työntekijöitä, jotka käyvät kerran pari viikossa tai ei sitäkään. Joten näet paljon seiniin katselijoita ja yksinäisiä tyyppejä. Tauot vietetään tauko kopissa hiljaa seinää katsoen tai katse tiukasti kännykässä. Tai ruokalassa, jossa on toimiston työntekijät ovat myös syömässä. Varsinkin vanhemmat toimiston työntekijät eivät pidä "ihmisinä" varastopuolen työntekijöitä.

        Vuorovastaavat ovat pääsääntöisesti aika asiallisia, eivätkä anna palautetta suoraan työntekijöille, jos tekee väärin asioita. Kun riittää ilmoitus Baronalle "tätä työntekijää ei sitten tarvitse enää lähettää tänne" Aamuvuoron vastaavasta liikkuu tiukan miehen maine, mutta liekö turhaa pelottelua se.

        Mikäli edellä mainitut asiat eivät sinua haittaa, hae Baronan kautta töihin GNT:lle.
        Ainakin opiskelijoille, jotka hakevat lisä-ansioita, työ sopii varsin hyvin. Vakituista työtä on
        hieman vaikeampi saada tällä hetkellä, mutta "hyville työntekijöille" riittää melko usein
        täydet viikkotunnit(37,5h). Ja mitään ylimääräistä palkan lisäksi on turha odottaa vuokratyöntekijät
        EIVÄT koskaan saa mitään GNT:ltä, lisäksi Barona ilmoittaa laittavansa joululahjat "hyväntekeväisyyteen".
        Melko läppä. Vakituiset työntekijät voivat joskus saada jotain.(ainakin GNT logolla varustetun
        T-Paidan) Melko läppä. Joka puetaan päälle, kun Sveitsin herrat tulee vierailulle..

        ****************************************************************************************************************************
        VAROITUS!

        TYÖ GNT FINLANDILLA NAKERTAA PIKKU HILJAA SISÄLTÄ JA VIE MOTIVAATION TYÖNTEOSTA.

        ****************************************************************************************************************************

        Tee itsellesi selväksi, että työ GNT:llä on vain välivaihe ennen parempaa tulevaisuutta.
        Jos jotain positiivista hakee, niin seuraavat työt tuntuvat paljon mielekkäämmiltä.


        http://www.gnt.fi/

        http://www.pam.fi/liity/
        Muista liittyä liittoon, niin epäselvyyksien ilmetessä sinua ei kuseta ainakaan niin tylysti.
        Liittomaksut vähennetään veroistasi, eli ei kustannuksia!

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        http://www.barona.fi/
        LOGISTIIKKA TAMPERE
        Yhteyspäällikkö, Jarno Dahl, p. 040 830 7622
        Henkilöstöneuvottelija, Tommi Salmberg, p. 040 830 5049

        "Lapsen työstä lapsen palkka" Ja kannattaa pitää mielessä että se työ sitten hoidetaanki kuten lapsi.


    • Keikka17

      outo työpaikka siitä, ettei varastolla ole paljon yhteistyötä. Uudet työntekijät otetaan vastaan huonosti, koska varasto täynnä "epäsosiaallisia" työntekijöistä. Tervehtiminen ei kuulu asiaan, kun kysyy apua..Neuvotaan mahdollisimman hätäisesti.

      Firma voisi miettiä pidemmän päälle ja lisätä yhteistoimintaa työpaikalla.. Varsinkin kun seuraava nousukausi tulee, niin ei ole hirveästi tulijoita töihin varastolle.

      "Keikkatyöntekijä on myös ihminen"

      • yksin pimeydestä

        Jokaista askeltasi katsotaan, jokaista hengenvetoasi tutkaillaan, jokaista minuuttiasi videoidaan..

        Välillä tuntuu oikeasti todelta kurjalta olla töissä GNT Finlandin varastolla.

        GNT Finlandin uusi slogan:
        "Vaatimukset maksimissa, palkanmaksu minimissä."


      • ratkaisija

      • duuuniiii

    • nollaapina

      onko kakka housussa? ahistaako? jättikö eukko ja duuni meni? mene sossuun ja jmuuta asuntolaan se on oikea paikka sinulle... köyhiä nollia suomi täys.

      • mukkelismokkelis

        Eipä uol gnt/alsolla kaikki kunnos oo mitä siel ite työskennelly "vakkari" vuokralaisena sekä keikkalaisena... t


    • Benizakura

      jos mielestäsi Also on paska duuni paikka, ette ole ikinä joutuneet työskentelemään Pursolla :D Itse olen nyt alsolla jo jonkin aikaa baronan kautta ollut ja oma mielipiteeni on että se on ihan jees paikka. mukavat työkaverit yms. tuntipalkkakin on ihan kohdillaan varastolla (9.74€/h) hyvillä ilta lisillä 3.15€/h Kohtelua saa sen mukaisesti kuinka on hommansa hoitanut. muutamia lökäpöksypellejä siellä on näkyny joiden naamasta näkee jo 100m päähän ettei työmotivaatioa ole tippaakaan, kuka sellaista jaksaa katsella? eikä mikään ihme jos ne laitetaan pihalle ja tilalle haetaan uusia, toivossa parempia vuokramiehiä. Kun tekee hommat hyvin ja tekee ne hyvällä asenteella niin varmasti pääsee pitkälle. Liian monet nuoret on just semmosta löysää paskaa jolla ei riitä panos työntekoon ja poraavat vaan että "voi vittuku mua vituttaa vittu" sit ne tulee nettiin uikuttaan kun sai kenkää.

      Mutta en sitä sano että Also maailman paras työpaikka olisikaan. mutta en sitä silti lähtisi haukkumaankaan.

      • pohjasakkaa

        "Riippuu miten sopii ROCK henkiseen ympäristöön, kaikki varastolla kun tuppaa olemaan hevareita yms."

        "muutamia lökäpöksypellejä siellä on näkyny joiden naamasta näkee jo 100m päähän ettei työmotivaatioa ole tippaakaan, kuka sellaista jaksaa katsella?"

        "Uudet työntekijät otetaan vastaan huonosti, koska varasto täynnä "epäsosiaallisia" työntekijöistä"

        "Varsinkin vanhemmat toimiston työntekijät eivät pidä "ihmisinä" varastopuolen työntekijöitä."

        tervetuloa ALSOlle uusi vuokratyöntekijä.


      • MrTT
        pohjasakkaa kirjoitti:

        "Riippuu miten sopii ROCK henkiseen ympäristöön, kaikki varastolla kun tuppaa olemaan hevareita yms."

        "muutamia lökäpöksypellejä siellä on näkyny joiden naamasta näkee jo 100m päähän ettei työmotivaatioa ole tippaakaan, kuka sellaista jaksaa katsella?"

        "Uudet työntekijät otetaan vastaan huonosti, koska varasto täynnä "epäsosiaallisia" työntekijöistä"

        "Varsinkin vanhemmat toimiston työntekijät eivät pidä "ihmisinä" varastopuolen työntekijöitä."

        tervetuloa ALSOlle uusi vuokratyöntekijä.

        http://www.largestcompanies.fi/default$/cc-FI/lang-FIN/lev2-TopList/lev2Desc-Pohjoismaiden_suurimmat_yritykset_liikevaihdon_mukaan%A0%28ilman_kansallisia_tyt%E4ryhti%F6it%E4%29/AdPageId-5184/list-2/lev3-OrgDetail/lev3Desc-GNT_Finland_Oy/ftgnr-128018/rec-83/


      • RouvaT
        MrTT kirjoitti:

        http://www.largestcompanies.fi/default$/cc-FI/lang-FIN/lev2-TopList/lev2Desc-Pohjoismaiden_suurimmat_yritykset_liikevaihdon_mukaan%A0%28ilman_kansallisia_tyt%E4ryhti%F6it%E4%29/AdPageId-5184/list-2/lev3-OrgDetail/lev3Desc-GNT_Finland_Oy/ftgnr-128018/rec-83/

        http://murobbs.plaza.fi/tietotekniikkauutisia-maailmalta/709553-mitas-ihmiset-mielta-also-n-toiminnasta.html

        Työntekijöitä lähtee koko ajan pois.. Kun tekijöistä ei oikeasti välitä, eivät hekään välitä muista.


      • TD
        RouvaT kirjoitti:

        http://murobbs.plaza.fi/tietotekniikkauutisia-maailmalta/709553-mitas-ihmiset-mielta-also-n-toiminnasta.html

        Työntekijöitä lähtee koko ajan pois.. Kun tekijöistä ei oikeasti välitä, eivät hekään välitä muista.

        Totta on että ALSO:lta lähtee koko ajan väkeä pois, mutta se ei tapahdu työmoraalista johtuvista syistä. Syynä on entinen omistajataho joka ostaa työntekijät pois firmasta ja maksaa heille palkat kotiin, kuihduttaen näin yrityksen liikevaihdon, sillä työntekijöiden mukana siirtyvät myös asiakkuudet. ALSO:n nykyinen johto ei näe tätä hyökkäystä. Se sinisilmäisesti uskoo saavansa uuden kilpailijan markkinoille. On myös mahdollista että nykyinen johto on hankkeessa mukana, koska johtoryhmän jäsenet ovat suoraan tai välillisesti aikaisemman omistajatahon kanssa kiinteässä tekemisessä.

        Niin tai näin, parin kuukauden päästä ollaan tilanteessa jossa ALSOn liikevaihto on alittanut Sveitsiläisen omistajakunnan kipukynnyksen ja yritys on ostettavissa edulliseen hintaan. Siinä vaiheessa sitä tavoittelevat varmasti muutkin kuin entinen omistajaryhmä.


      • P.Akkanen
        TD kirjoitti:

        Totta on että ALSO:lta lähtee koko ajan väkeä pois, mutta se ei tapahdu työmoraalista johtuvista syistä. Syynä on entinen omistajataho joka ostaa työntekijät pois firmasta ja maksaa heille palkat kotiin, kuihduttaen näin yrityksen liikevaihdon, sillä työntekijöiden mukana siirtyvät myös asiakkuudet. ALSO:n nykyinen johto ei näe tätä hyökkäystä. Se sinisilmäisesti uskoo saavansa uuden kilpailijan markkinoille. On myös mahdollista että nykyinen johto on hankkeessa mukana, koska johtoryhmän jäsenet ovat suoraan tai välillisesti aikaisemman omistajatahon kanssa kiinteässä tekemisessä.

        Niin tai näin, parin kuukauden päästä ollaan tilanteessa jossa ALSOn liikevaihto on alittanut Sveitsiläisen omistajakunnan kipukynnyksen ja yritys on ostettavissa edulliseen hintaan. Siinä vaiheessa sitä tavoittelevat varmasti muutkin kuin entinen omistajaryhmä.

        Eikös GNT:n edeltäjä (olkoon X) myyty aikoinaan CHS:lle ja parin vuoden päästä tuon X:n alunperin perustaneet kaverit ostivat firmansa takaisin pilkkahintaan CHS:ltä ja laittoivat nimeksi GNT? Ja miksi CHS meni niin huonoon tilaan?

        Kyllä tämä tosiaan haiskahtaa, että samaa lehmää aletaan lypsämään kolmatta kertaa.

        http://www.tietokone.fi/uutiset/2000/atk_tukkuri_gnt_n_toiminta_kaynnistynyt_rivakasti

        http://www.also.fi/fin/news_fin.html
        ja tuolta "Also Finland Oy:n kumppanitiedote" (29.11.2010)


      • Hirviiö
        P.Akkanen kirjoitti:

        Eikös GNT:n edeltäjä (olkoon X) myyty aikoinaan CHS:lle ja parin vuoden päästä tuon X:n alunperin perustaneet kaverit ostivat firmansa takaisin pilkkahintaan CHS:ltä ja laittoivat nimeksi GNT? Ja miksi CHS meni niin huonoon tilaan?

        Kyllä tämä tosiaan haiskahtaa, että samaa lehmää aletaan lypsämään kolmatta kertaa.

        http://www.tietokone.fi/uutiset/2000/atk_tukkuri_gnt_n_toiminta_kaynnistynyt_rivakasti

        http://www.also.fi/fin/news_fin.html
        ja tuolta "Also Finland Oy:n kumppanitiedote" (29.11.2010)

        Työpaikoilla toimivat samat roolimallit kuin parisuhteissa, ja läheinenkin työyhteisö voi vähitellen muuttua perhehelvetiksi samanlaisista syistä.

        Lähes joka työpaikalta löytyy tavisten ja hyvisten lisäksi yksi tai useampi hirviö: narsistinen, itsestään liikoja luuleva tai muita alistava tähti, prinssi/prinsessakompleksista kärsivä huippuosaaja, temperamenttinen räyhääjä tai johdon toimintaan katkeroitunut vahva hahmo.

        Henkilöstöjohtamiselle ja työnjohdolle tällaisten keskeisten mielipide- ja ilmapiirivaikuttajien huomiointi on erittäin hankalaa.

        Heidän osaamisensa ja energiansa pitäisi kanavoida jotenkin yrityksen hyödyksi, ja toisaalta taas minimoida heidän työyhteisölle aiheuttamansa jännitteet, ristiriidat ja työhyvinvointihaitat.
        Yritystietopalvelu

        Pahimmillaan ongelmayksilöön keskittyminen vie liikaa aikaa kaikelta muulta johtamiselta.

        – Ilmiö tuntuu yleistyneen työyhteisöissä. Aika usein esimiehet kyselevät ohjeita tämänkaltaisissa tilanteissa toimimiseen, kertoo kehittämiskonsultti Seppo Heino Relassi-yhtiöstä.

        Vielä jokunen vuosikymmen sitten hirviöalaisen sai firmassa helposti ruotuun – uhkaamalla potkuilla. Nyt asennevamma tai käytöshäiriö eivät riitä irtisanomisperusteiksi.

        – Yrityksillä on taipumus väistää ongelmaa sisäisillä siirroilla, työntämällä hankala ihminen aina toiselle osastolle. Tämä voi rapauttaa työyhteisön moraalia: yhdelle ihmiselle annetaan hiljainen lupa käyttäytyä loputtomiin huonosti, Heino sanoo.

        Joskus pitkitetty siirtoketju voi johtaa ojasta allikkoon: ei ole tavatonta, että hirviöalainen onnistuu vakuuttamaan yhtiön ylimmät kihot ja siirtyykin yllättäen seuraavassa tehtävässä muiden pomoksi.

        (http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/01/09/nain-parjaat-tyopaikan-hirvion-kanssa/2011168/139)


      • atk-kauppias
        P.Akkanen kirjoitti:

        Eikös GNT:n edeltäjä (olkoon X) myyty aikoinaan CHS:lle ja parin vuoden päästä tuon X:n alunperin perustaneet kaverit ostivat firmansa takaisin pilkkahintaan CHS:ltä ja laittoivat nimeksi GNT? Ja miksi CHS meni niin huonoon tilaan?

        Kyllä tämä tosiaan haiskahtaa, että samaa lehmää aletaan lypsämään kolmatta kertaa.

        http://www.tietokone.fi/uutiset/2000/atk_tukkuri_gnt_n_toiminta_kaynnistynyt_rivakasti

        http://www.also.fi/fin/news_fin.html
        ja tuolta "Also Finland Oy:n kumppanitiedote" (29.11.2010)

        Homma alkoi CHS Finlandina, joka osti Karma-nimisen tietokonetukkurin, joskus v. 97-98 tienoilla. Muutti nimensä GNT Finlandiksi 2000-luvun alussa ja Alsoksi, kun Also osti GNT:n


    • tietoa uudesta..
    • mmm444
    • VastauksienAntaja

      Varastotyöntekijä, 5 paikkaa, Barona, Tampere, Tampere
      http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7759938&index=63&anchor=7759938

      Barona hakee näköjään taas uusia työntekijöitä Also Finland varastolle?
      Entinen GNT Finland.


      Barona, varastotyö, vuokratyö, Tampere, Hatanpää, elektroniikka, minimipalkka

      • mcmakkeee

        Naurettavaa, tämä pyhä liitto Baronan ja Alson(GNT) on jatkunut näköjään ketjun avaamisestani lähtien. Kerran kun käyttää vuokratyöntekijöitä(orjia) niin miksi siitä luopua :D


    • noopi

      joo tää nykyinen also=gnt on ihan perseestä ja palvelu paskaa.
      en suosittele kelleekkään "asiakkaanakaan"

    • .as..s

      "Työkokemusta voi saada myös koulutuksesta ja samankaltaisesta työstä. Eli kyllä enemmänkin voi maksaa.. Baronalla on kyllä melko samanlainen linja kaikille työntekijöille, kuten olette varmasti huomanneet Finnarin tapauksessa."

      Olin 5 vko Baronan kautta yhessä mestassa duunissa. Koskaan en ole ollut kaupan alalla mutta mulle luettiin hyväksi koko työkokemus mitä itsellä on eli sain suoraan 5 vuoden kokemuksen mukaan palkkaa. Toiset maksaa ja toiset ei.

    • LOLOLololl

      LololOlOl

    • ripa35

      YT:t menossa, ei pääse enää edes vuokrahessut Alsolle.

    • Oman tien kulkija

      80henk pihalle. Taisi tehdä uusi tukkuri asiakkaisiin ja valmistajiin vaikutuksen, siellä on näköjään haku päällä.

    • Joku mättää?

      Alson toimitukset asiakkaille tökkii ihan huolella.

      Ennen kama tuli säntillisesti seuraavana päivänä tilauksesta. Nykyään on normaalia, että paketit seilaa 3-4 päivää, välillä kauemminkin.

      Ruotsista tulee kama esim. päivässä. Englannistakin.

      • atk-kauppia

        Ei ole ensimmäinen kerta kun homma menee pieleen (kauniisti sanottuna) ulkomaisen omistajan myötä (TechData jne.). Homma alkoi hienosti CHS:nä ja Karmana, mutta toiminnan paisuttua ja firman nimen muututtua GNT:ksi, toiminta alkoi muuttua tökerön ylimieliseksi ja suorastaan asiakasvihamieliseksi, viimeistään Alsona toimiessaan. Ja hintataso nousi selvästi. Vaihdettiin sitten tavarantoimittajaa eikä ole yhtään ikävä takaisin!

        Aivan samoin kävi TechDatalla ja Pohjanmaan Mikrolla eli Pomilla.


    • povipommi1

      lol

      • KilpailijaF9

        Onkohan nyt kilpailijan, eli näiden vanhojen omistajien tahot täällä mustamaalamassa?

        GNT Finland Oy:n omistajat ovat siis perustaneet uuden yrityksen samalle alalle. Also Finland Oy:n omistajana ei siis ole mitään tekemistä vanhojen kommentien kanssa.

        http://www.f9.fi/index.html


      • Koirat haukkuu...
        KilpailijaF9 kirjoitti:

        Onkohan nyt kilpailijan, eli näiden vanhojen omistajien tahot täällä mustamaalamassa?

        GNT Finland Oy:n omistajat ovat siis perustaneet uuden yrityksen samalle alalle. Also Finland Oy:n omistajana ei siis ole mitään tekemistä vanhojen kommentien kanssa.

        http://www.f9.fi/index.html

        F9:n omistajat ovat näitä entisiä GNT:n johtoryhmäläisiä, todellisia ihmisvihaajia ja alipalkkaajia. Älkää sotkeko Alsoa enää näihin tyranneihin.

        Kirjoittelevat keskustelupalstoille, kun ei mikään oikea media heistä kiinnostu.


    • YrityskaupatTulossa?

      Miksei Alsolla ole kamaa hyllyssä?

    • Anonyymi

      Olin vuonna 2004 Baronan kautta GNT:llä. Kaaduin jäisellä pihalla siinä talon portilla rikkoen ranteeni. Menin sisälle kertomaan asiasta, niin a) minulle suututtiin, koska olin tullut sisään laukun kanssa (ohjeen mukaan laukku piti jättää lokeroon) b) ketään ei kiinnostanut vointini tai se, että kulku pihaan oli vaarallisen liukas c) käskettiin vaan soittaa Baronalle. Minulle puhuttiin hyvin vittumaiseen, syyllistävään sävyyn.

      Lähdin pois, soitin Baronalle, he käskivät minun mennä omalle terkkarille. Menin, sain saikkua, ilmoitin tämän taas Baronalle. Saikun loputtua kyselin työvuoroja. Ilmeni, että työsuhteeni oli päätetty ekana saikkupäivänä, sitä ei vaan kukaan ollut minulle kertonut. Laillista? Tuskin.

      Ihan järkyttävä paikka, tässä ketjussa kerrotut asiat ovat 100% totta. Työtodistuksen sain muuten vasta vuosien päästä. Kysyessä sitä minusta ei ollut kunnon tietoja olemassa, joten minun piti itse kertoa koska olin ollut työsuhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe