oon yleensä kuullut sen sanottavan ihan plasebo. mutta ihan radiossa jotkut ovat lausuneet, että pleisbou. sitten aika luotettavalta lähteeltä kuulin, että se kaikkein oikein lausumistapa olisi plasibo. niin tietääkö joku, miten bändi ite lausuu oman nimensä eli mikä olis ihan oikein?
miten placebo lausutaan?
12
3353
Vastaukset
- se on
plasiibou. mä en itse ole ainakaan koskaan kuullut mitään muuta versiota
- on...
oikein. tietty suomalaisittain itse usein lausun ihan vaan plasebo.
- pissiXX-94
blääkebuu
- oikean musiikin ystävä
paska.
mokomaakin narinaa...
- ranskalaisittain
plaseiivouu
- tonivaan
Kaippa se sitten englanninkielisessä maassa lausuttaisiin tämän (http://dictionary.reference.com/browse/placebo) ohjeen mukaisesti. Suomessa kuitenkin varmaankin on ihan oikein sanoa plasepo ihan vaan rehellisesti.
- evelynnnnn
"ihan vaa rehellisesti."
:D saat mun kaiken myötätunnon! :)
- tietävä..
Pleisbuu
- JMS
Placebo eli lumelääke lausutaan Plasiibou, eli eiköhän tämä bändin nimikin lausuta samoin kuin lääketieteen termi. Tai who knows... Mut sen verran engelskaa lukeneena sanoisin, että noin lausutaan...
- prest
Placebo on alunperin latinaa ja siksi suomalaiset lausuvat sen oikein plasebo.
Mutta nuo "lännen sivistyskansat" pitävät joka asiassa oman päänsä. Esim. voitonjumala Nike lausuttiin kotipuolessaan Välimeren rannalla Niike, mutta kun siitä tuli kengän nimi niin amerikkalaiset väänsivät sen muotoon naik.- Korjaajaxxxx
Hmmm, edelliseen viestiin korjauksena: se lausutaan englantilaisittain "naiki", ei "naik"
- j_oku p_ssi
Läsipuu
Ei kestä kiittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä911919Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771753Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3051550Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1811441Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em881028- 51997
- 56977
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56958- 67944
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40931