oon yleensä kuullut sen sanottavan ihan plasebo. mutta ihan radiossa jotkut ovat lausuneet, että pleisbou. sitten aika luotettavalta lähteeltä kuulin, että se kaikkein oikein lausumistapa olisi plasibo. niin tietääkö joku, miten bändi ite lausuu oman nimensä eli mikä olis ihan oikein?
miten placebo lausutaan?
12
3312
Vastaukset
- se on
plasiibou. mä en itse ole ainakaan koskaan kuullut mitään muuta versiota
- on...
oikein. tietty suomalaisittain itse usein lausun ihan vaan plasebo.
- pissiXX-94
blääkebuu
- oikean musiikin ystävä
paska.
mokomaakin narinaa...
- ranskalaisittain
plaseiivouu
- tonivaan
Kaippa se sitten englanninkielisessä maassa lausuttaisiin tämän (http://dictionary.reference.com/browse/placebo) ohjeen mukaisesti. Suomessa kuitenkin varmaankin on ihan oikein sanoa plasepo ihan vaan rehellisesti.
- evelynnnnn
"ihan vaa rehellisesti."
:D saat mun kaiken myötätunnon! :)
- tietävä..
Pleisbuu
- JMS
Placebo eli lumelääke lausutaan Plasiibou, eli eiköhän tämä bändin nimikin lausuta samoin kuin lääketieteen termi. Tai who knows... Mut sen verran engelskaa lukeneena sanoisin, että noin lausutaan...
- prest
Placebo on alunperin latinaa ja siksi suomalaiset lausuvat sen oikein plasebo.
Mutta nuo "lännen sivistyskansat" pitävät joka asiassa oman päänsä. Esim. voitonjumala Nike lausuttiin kotipuolessaan Välimeren rannalla Niike, mutta kun siitä tuli kengän nimi niin amerikkalaiset väänsivät sen muotoon naik.- Korjaajaxxxx
Hmmm, edelliseen viestiin korjauksena: se lausutaan englantilaisittain "naiki", ei "naik"
- j_oku p_ssi
Läsipuu
Ei kestä kiittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395514
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253496Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142740- 472428
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631831Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491770- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201586- 281520
- 201516