Seurustelu kuvottaa

Noppa

Olen niitä paljon puhuttuja ikisinkkuja ja tulin tälle palstalle lukemaan teidän seurustelevien elämästä. Alunperin ajattelin, että minulla ei ole teille mitään annettavaa enkä kommentoi/aloita keskustelua laisinkaan, mutta aikani luettuani juttujanne, tulin siihen tulokseen, että minulla on kuin onkin sanottavaa. Teidän täytyy olla jotenkin täydellisen kykenemättömiä elämään yksin tai olemaan itsenäisiä. Suurin osa täällä valittaa suhteensa ja elämänsä kurjuutta, mutta silti ei tee asialle mitään. Vaikka suhde voi huonosti ja itsellä on paha olla, niin vuodesta toiseen sitä vain roikutaan toiseen takertuneena ja ei edes etsitä onnea. Joo onhan noita sinkuissakin marisijoita, mutta he sentään yrittävät tehdä asioilleen jotain esim. laajentavat ystäväpiiriään, harrastavat ja koittavat löytää onnensa kuka milläkin tavalla.
Kertokaahan seurustelijat mitä teille tapahtuu suhteessa. Miten teistä tulee niitä sohvaperunoita ukkoja ja nalkuttavia akkoja, rupsahtaneita ja elämäänsä leipiintyneitä, uskottomia ja valehtelijoita ja puolisoitanne vihaavia tylsimyksiä?
Minä kerron sitten vuorostani miten elämään pistetään vauhtia ja miten tullaan onnelliseksi...

160

12776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaude!

Melkonen LAHOPÄÄ oot.

• Noppa

Ainakin sanomasi köyhän sisällön perusteella, olet sairastunut juuri tuohon seurustelevan ihmisen tautiin nimeltä: tylsistyminen!

• Vaude!
        Noppa kirjoitti:

Ainakin sanomasi köyhän sisällön perusteella, olet sairastunut juuri tuohon seurustelevan ihmisen tautiin nimeltä: tylsistyminen!

Törppö mikä törppö.

M.O.T.

• kuka vaan

täällä haukkuu ihmisiä. Koulutus ei ainakaan näy tekstissä. Hah...

• 888

888

• saara

sullapa tosi paljon on keskusteluun annettavaa. Jatka samaan malliin. sunlaisias tarvitan aina

• 444
        saara kirjoitti:

sullapa tosi paljon on keskusteluun annettavaa. Jatka samaan malliin. sunlaisias tarvitan aina

444

• 555
        444 kirjoitti:

444

555

• 222
        555 kirjoitti:

555

222

• Banshee

Sinulta lienee jäänyt huomaamatta se seikka, että tältä palstalta juuri haetaan apua/vinkkejä/neuvoja parisuhteen ongelmissa; näin ollen kirjoitukset ovat pääsääntöisesti lohdutonta luettavaa. En suosittele kenenkään vetävän johtopäätöksiä parisuhteen/sinkkuelämän/perhearjen tilasta näin suppeasta ja yksipuolisesta otannasta.

Ja jos tarkkaan olet lukenut, olet nähnyt kirjoituksia myös onnellisista parisuhteista. Sitten kun olet kyllästynyt sinkkuelämääsi, niin me onnelliset kyllä annamme sinulle vinkkejä siitä miten yhteiselämään laitetaan vauhtia ja miten tullaan onnellisiksi kaksin...

• kork

Itse en ole koskaan ollut naisen saati tytön kanssa yhdessä missään mielessä, joten olen kyllä extremesinkku siinä mielessä ja voin siihen vielä sanoa, että olen maailman tylsistynein ihminen.

Pistä perhana paremmaksi!

• Aikuinen

kakaralta.

• Noppa

Todistitpa sinäkin todeksi sen mitä kirjoitin, senkin seurusteleva!

• Aikuinen
        Noppa kirjoitti:

kuvastavat varsin epäkypsää ja katkeroitunutta ihmistä.

Lähtikö kaveri nykiin?

• Bobit
        Noppa kirjoitti:

Kyllä sun valikoinnilla saat vahvistettua mielipidettäsi, jos pidät automaattisesti kaikkia kolmen sanan älyttömiä kirjoituksia "suhteellisten" kirjoituksina. Miks et vastannut esim. Bansheelle että "ilmiselvä seurusteleva". Kaikki kapeakatseiset, ainoat oikeamieliset, toimivat juuri sinun tavallasi. Poimitaan ainoastaan omaa mielipidettä tukevaa tietoa. Ainakin Lähi-Idästä löytyy jokunen kaltaisesi.

• Neiti nainen

jos hän ei ole kokenut vielä rakastumista eikä tiedä mitä on rakastaa toista.
      Painottaisin että onnellisuus ei koostu siitä seurusteleeko ´vai ei,vaan siitä millaista se elämä oikeasti on sisältöneen.
      Haluaisit kertoa kuinka eletään ja pistetään vauhtia elämään?et kumminkaan taida puhua kuin omasta puolestasi,sillä et voi tietää mistä jokainen meistä tulee onnelliseksi.
      minäpä puolestani kerron sinulle miksi seurustelen ja millainen olen,en nimittäin suinkaan rupsahtanut.
      1.rakastan poikaystävääni
      2.minulla on hyvä olla hänen kanssaan,jos haluan mennä omia menojani,menen.mutta minulla ei ole tarvetta eikä halua pettää.Olemme yhdessä koska haluamme toisiamme henkisesti ja fyysisesti.
      3.Seksi on ihanan avointa ja turvallista.Halutessa minkälaista vain.
      4.Elämäämme mahtuu huumoria,ja se kyllä piristää arjen keskellä.
      5.Yhdessä selviämme varmasti mistä vain,tukea saa aina jos haluaa.
      6.Olemme myöskin hyvät ystävät,yhdessä puuhastelemme kun siltä tuntuu.
      7.Jos rupeaa tympäsemään,ja emme rakasta toisiamme enää,voimme erota.Pettämiseen emme ryhdy.
      8.Pienet ongelmat,tai suuremmatkin vahvistavat kun niistä selvitään.Opin paljon asioita elämästä.

Niin,ja olen melko nuori nainen.Normaalipainoinen,ja kauniiksikin kehuttu.
      Pidän itsestäni huolta koska se tuntuu hyvälle.
      Mukavaa kevättä sinulle!
      ps.muista olla varuillasi ,ettet pääse rakastumaan.sinullehan voisi käydä jopa hyvin!

• Noppa

Mistä ihmeestä sait päähäsi, että en olisi kokenut rakkautta? Minähän puhuin seurustelusta. Tuohan se juuri on se ansa. Minä voin kyllä rakastaa ilman, että minun tarvitsee sitoa itseäni seurustelun kahleilla toiseen kiinni. En väittänyt missään vaiheessa, että ihmiset rupsahtavat/tylsistyvät rakastaessaan vaan seurustellessaan. Heistä tulee toisistaan riippuvaisia idiootteja, jotka eivät ymmärrä lähteä edes huonosta suhteesta. Täytyyhän sinunkin kaiken onnellisuutesi keskeltä nähdä se, että jotain täytyy olla päässä vialla, jos sietää uskottomuutta tms. kaltoin kohtelua. Kovin moni parisuhteessa elävä ei uskalla lähteä tutusta tilanteesta. Mietipäs sitä, että moni kuitenkin on nuorena, ennen vakiintumistaan, tehnyt rohkeitakin valintoja ja uskaltanut vaatia ansaitsemaansa kohtelua eli mitä tapahtuu seurustelun aikana, kun se uskalias omanarvontuntoinen nainen/mies muuttuu tahdottomaksi reppanaksi, joka vain roikkuu huonossa parisuhteessaan. Jos et usko minua niin luepa tätä palstaa niin huomaat itsekin, että se on totta.

• joopa

"Jos rupeaa tympäsemään,ja emme rakasta toisiamme enää,voimme erota.Pettämiseen emme ryhdy."

- et tiedä rakkaudesta mitään.

• hmh
        Noppa kirjoitti:

Mistä ihmeestä sait päähäsi, että en olisi kokenut rakkautta? Minähän puhuin seurustelusta. Tuohan se juuri on se ansa. Minä voin kyllä rakastaa ilman, että minun tarvitsee sitoa itseäni seurustelun kahleilla toiseen kiinni. En väittänyt missään vaiheessa, että ihmiset rupsahtavat/tylsistyvät rakastaessaan vaan seurustellessaan. Heistä tulee toisistaan riippuvaisia idiootteja, jotka eivät ymmärrä lähteä edes huonosta suhteesta. Täytyyhän sinunkin kaiken onnellisuutesi keskeltä nähdä se, että jotain täytyy olla päässä vialla, jos sietää uskottomuutta tms. kaltoin kohtelua. Kovin moni parisuhteessa elävä ei uskalla lähteä tutusta tilanteesta. Mietipäs sitä, että moni kuitenkin on nuorena, ennen vakiintumistaan, tehnyt rohkeitakin valintoja ja uskaltanut vaatia ansaitsemaansa kohtelua eli mitä tapahtuu seurustelun aikana, kun se uskalias omanarvontuntoinen nainen/mies muuttuu tahdottomaksi reppanaksi, joka vain roikkuu huonossa parisuhteessaan. Jos et usko minua niin luepa tätä palstaa niin huomaat itsekin, että se on totta.

Niin, kuten Banshee jo totesikin, nämähän ovat lähinnä niitä ongelmanpurku/valituspalstoja. Jos menee hyvin niin miksi valittaakaan täällä?

"Minä voin kyllä rakastaa ilman, että minun tarvitsee sitoa itseäni seurustelun kahleilla toiseen kiinni."

No kun pointti on siinä että yleensä sitä tahtoo olla sen kanssa jota rakastaa. Minä ainakin haluan, enkä koe sitä kahlitsevana. Haluan oppia tuntemaan rakkaani, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Haluan herätä rakkaani vierestä aamulla ja mennä nukkumaan rakkaani kainaloon illalla. Ja on meistä kahdesta kiinni tuleeko homma toimimaan pidemmän päälle vai joutuuko toinen tai molemmat näille palstoille valittamaan elämänsä ja parisuhteensa kurjuutta. Mutta sen verran kokeneita molemmat ovat että ei ole pelkoa siitä että jäisimme roikkumaan toisiimme jos homma ei pelaisikaan.

Tapoja rakastaa on yhtä monta kuin on niitäkin jotka rakastavat. Älä kuitenkaan yleistä että kaikki seurustelevat olisivat kurjissa suhteissa, eiköhän suurin osa meistä kuitenkin ole suhteessa omasta vapaasta tahdostaan. Enhän minäkään julista kaikille sinkkukavereilleni heidän elämänsä olevan onnetonta ja kurjaa kun heillä ei ole ketään jonka kanssa jakaa se.

• älä yleistä
        Noppa kirjoitti:

juu,totta on että täältä löytyy monta toistaankin surkeampaa tarinaa.Mutta yleensäkkin seurustellaan siksi että rakastetaan,ja jos rakastetaan niin tehdään töitä suhteen eteen vaikeassa paikassa.
        Pointtini oli kumminkin myös se että nyt sinä yleistit "seurustelu kuvottaa".miksi et sanonut että "huono parisuhde kuvottaa" jos tarkoitat sitä.Tai miksi et kysynyt syitä miksi ihmiset roikkuvat surkeassa suhteessa,tai puhunut vaikkapa itsensä arvostamisesta suhteesta tms?
        otsikkosi oli aivan metsästä,jos tarkoituksesi oli tuo mitä nyt esität.

• Utelias
        Noppa kirjoitti:

kertaa olet saanut kalossin kuvan perseellesi joltakin miespuoliselta?

• TosiNainen
        Noppa kirjoitti:

ole kokenut oikeaa rakkautta, ellet halua seurustella! Parisuhteen ja seurustelun ansa on tuo, ettei HALUTA sitoutua. Ilman sitoutumista parisuhteesta ei tule yhtikäs mitään.

Olen kiinnostunut myös erittäin paljon siitä, että sanot rakastavasi, mutta siitä huolimatta olet sinkku. Minun mielestäni sinkku tarkoittaa yksineläjää, jolla on mahdollisesti ystäviä, muttei rakkaussuhdetta ja jos joku muuta yrittää väittää, hänen täytyy olla väärässä sillä olen oikeassa tässä asiassa :).

• Mies järjen kera
        TosiNainen kirjoitti:

ole kokenut oikeaa rakkautta, ellet halua seurustella! Parisuhteen ja seurustelun ansa on tuo, ettei HALUTA sitoutua. Ilman sitoutumista parisuhteesta ei tule yhtikäs mitään.

Olen kiinnostunut myös erittäin paljon siitä, että sanot rakastavasi, mutta siitä huolimatta olet sinkku. Minun mielestäni sinkku tarkoittaa yksineläjää, jolla on mahdollisesti ystäviä, muttei rakkaussuhdetta ja jos joku muuta yrittää väittää, hänen täytyy olla väärässä sillä olen oikeassa tässä asiassa :).

Avaaja Noppa kertoo kyllä rakastaneensa, mutta kuvottuu seurustelusta.

Tämä on melko mahdoton yhtälö. Lähinnä tuohon Nopan lauseeseen voidaan sijoittaa sana "ihastuminen". Voidaan ihastua ilman seurustelua, sitten seuraa uusi ihastus jne.

Jos ymmärretään oikein sana "rakkaus", niin silloin puhutaan syvällisemmästä yhteydestä miehen ja naisen välillä ja se voi syntyä vain seurustelun ja sitoutumisen myötä.

Kaikki eivät ymmärrä, mitä tarkoittaa sana RAKKAUS.

• Ida
        Noppa kirjoitti:

rakkauttasi: JOs rakastaa haluaa seurustella. Seurustelusta alkaa toiseen sitoutuminen ja ellei näin tapahdu parisuhteesta ei tule mitään.

Määritelmäni sinkulle: Yksinelävä, jolla saattaa olla ystävyyssuhteita ,muttei RAKKAUSsuhteita.

• Essi

Luulen, että tällä palstalla vähän tuuletellaan, kun on paha olla, purnataan jostain yksittäisestä pikkuasiasta, rähjätään riidan jälkeen. Tämmöinen anonyymipalsta on hyvä stressipallo. Vaikea uskoa, että koko elämä olisi sellaista tuskaa, tai kyseessä on tosiaan saamaton masokisti.

• dooby

voisi olla suhteeseen kykenemätön.
      Miksikö? Sen takia, että yksin oleminen ja eläminen on todella helppoa.
      Ja usko vain, siitä on kokemusta.
      "Miten teistä tulee niitä sohvaperunoita ukkoja ja nalkuttavia akkoja, rupsahtaneita ja elämäänsä leipiintyneitä, uskottomia ja valehtelijoita ja puolisoitanne vihaavia tylsimyksiä?" Sellaisenako itsesi näet, jos seurustelet?
      Ja mikä estää seurustelevaa laajentamasta ystäväpiiriään, harrastamasta ja onneansa etsimästä...? Onhan jo löytänyt yhden onnen, sen jonka kanssa on ja elämänsä jakaa, lisää onnea voi etsiä yhdessä. Siinä sinulle pohtimista.
      Yksin oleminen ja itsenäisyys ei vaadi ihmiseltä yhtikäs mitään, mutta se, että kykenet olemaan onnellinen toisen ihmisen kanssa ja tekemään toisen ihmisen onnelliseksi rinnallasi, se vaatii paljon, ja siihen eivät "ikisinkut" "itsenäisyydessään" ole kykeneväisiä.
      "ikisinkkuuden" voi valita kuka hyvänsä, mutta kuka valitsee ikisinkun kumppanikseen...?

• ..myös

No, ymmärrät varmaan nyt miksi sinkkuilun hyviä puolia ei kannata täällä mainostaa ;)
      Ihmiset on onnellisia silloin kun ne saa lukea miten huonosti muilla menee, ja jos joku erehtyy mainostamaan miten upeeta on olla sinkku niin voi voi...

Parisuhteissa on puolensa mut niin on kyllä sinkkuilussakin. Minä ainakin nautin sinkkuudestani, kiva kun muutkin tekevät samoin!
      Hyvää kevään jatkoa!

• Noppa

Näköjään on niin, että parisuhteessa elävät haluavat nähdä oman olotilansa jotenkin ainoana autuaaksi tekevänä ja anna olla, jos joku sen uskaltaa kyseenalaistaa niin heti on ääliö ja kakara ja vaikka mikä. Kaipa se on joku coping-keino tai jopa defenssi, että pystyy elämään itsensä ja elämänsä kanssa.

Hyvää kevättä sulle myös, ja kokeilkoot sinkkuutta se ken uskaltaa!

• spamy
        Noppa kirjoitti:

Näköjään on niin, että parisuhteessa elävät haluavat nähdä oman olotilansa jotenkin ainoana autuaaksi tekevänä ja anna olla, jos joku sen uskaltaa kyseenalaistaa niin heti on ääliö ja kakara ja vaikka mikä. Kaipa se on joku coping-keino tai jopa defenssi, että pystyy elämään itsensä ja elämänsä kanssa.

Hyvää kevättä sulle myös, ja kokeilkoot sinkkuutta se ken uskaltaa!

Lauseesi sopii itseesi ja kaikkeen mitä olet täällä kirjoittanut hemmetin hyvin. Etpä tainnut itse huomatakaan?

• loo
        spamy kirjoitti:

Lauseesi sopii itseesi ja kaikkeen mitä olet täällä kirjoittanut hemmetin hyvin. Etpä tainnut itse huomatakaan?

Naureskelin tuossa just samaa!

• kuuleppa

Simon G.vetaisi just Boxer´n .Taitaa olla maailman paras laulu?

• Nea

...Jakaa ihmisiä tiukkoihin ryhmiin sen mukaan seurusteletvatko he vai eivät. Kuten olet ehkä huomannut(aloittaja), joillakuilla menee herne nenään siitä että uskallat kyseenalaistaa seurustelun autuuden. Sitten viestiketju jatkuu "sinkut haisee"-"seurustelevatpa"-linjalla. Olen itse ollut suurimman osan elämästäni yksin, ja osaan todella arvostaa sinkkuuden hyviä puolia. Ei siitä mitään varmuutta ole että koskaan tapaa ihmistä jonka kanssa todella haluaa sitoutua, enkä sen varaan laskenutkaan mitään. En koe muuttunneeni aivan eri henkilöksi tavattuani nykyisen mieheni: minulla oli ilman häntäkin elämässä paljon sisältöä jota en todellakaan heitä laidan yli. En ihannoi kumpaakaan vaihtoehtoa(sinkkuus/seurustelu), mutta vierastan yksisilmäistä asian käsittelyä. Paskoja suhteita on vamasti olemassa, ja ne onnelliset harvoin kirjoittelevat nettiin siitä että menee hyvin. (Tunnustan, olen yksi heistä.) Jatkakaa vain toistenne mätkimistä tällä hiekkalaatikolla jos siltä tuntuu, minulla ei ole tarjota noin absoluuttisia ja murskaavia totuuksia...

• Joo

Et ole tainnut vielä sitä oikeaa löytää. Tai sitten et kulta pieni ole kellekään muulle kelvannut. Valitettavaa se on, vaikkakin totta, että eihän me kaikki naimisiin asti päästä. Osa meistä jää vanhoiksipiioiksi ja osasta tulee takakammarinpoikia. Kateuttahan se tietty herättää kun kaverit seurustelee ja opettelee elämisen taitoja. Taitaa pistää sydämeen kun ei oo sitä omaa kultaa... No älähän lannistu. Kyllä sinäkin vielä ehdit. :o)

• Empijä

tolla naamalla?

• Mella

meillä sinkuilla onkin "rima" niin korkealla kumppanin suhteen, että sen takia ollaan yksin. Mulla on ainakin näin. Hyvää en ole löytänyt ja huono ei kelpaa.
        Jos kaikki toimisivat näin taitais seurustelu kärsiä aikamoisen inflaation.
        Ne valittajat taitavat suurimmaksi osaksi olla niitä jotka ovat huonoon tyytyneet kun eivät parempaa saa!!

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

meillä sinkuilla onkin "rima" niin korkealla kumppanin suhteen, että sen takia ollaan yksin. Mulla on ainakin näin. Hyvää en ole löytänyt ja huono ei kelpaa.
        Ne valittajat taitavat suurimmaksi osaksi olla niitä jotka ovat huonoon tyytyneet kun eivät parempaa saa!!

Voi suakin REPPANAA!

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

Voi suakin REPPANAA!

yks huonoon tyytynyt , oletan...

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

yks huonoon tyytynyt , oletan...

päinvastoin.

Ekonomi ja kansainvälisesti palkittu.

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

päinvastoin.

Et näköjään edes tiedä mikä on huonoon tyytymistä ihmissuhteessa! No, sen ymmärtää. Presidenttikin voi olla huono kumppani, ei sitä kenenkään ammatti kerro. Voi hyvät hyssykät !Eihän SE kerro IHMISESTÄ mitään.
        Jos olet pelkän ammatin ja palkintojen ( koira ?)nojalla valinnut kumppanin olet vuorenvarmasti valinnut väärin. Olin siis oikeassa.

• -pAge-
        Vaude! kirjoitti:

päinvastoin.

heh..hee... siis "kennelvalio"... siinähän sitä onkin, rakkauden pitimiksi... entä itse ihminen, ilman oppiarvoa ja titteliä... avaa nyt perhana jo silmäsi...

-maailmankeisarintytär-

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

Et näköjään edes tiedä mikä on huonoon tyytymistä ihmissuhteessa! No, sen ymmärtää. Presidenttikin voi olla huono kumppani, ei sitä kenenkään ammatti kerro. Voi hyvät hyssykät !Eihän SE kerro IHMISESTÄ mitään.
        Jos olet pelkän ammatin ja palkintojen ( koira ?)nojalla valinnut kumppanin olet vuorenvarmasti valinnut väärin. Olin siis oikeassa.

erittäin hyvin, kenet olen valinnut aviovaimokseni ja lasteni äidiksi.

En ole koiran kanssa naimisissa. Luulitko, että koirankin kanssa voi mennä naimisiin?
        En enää yhtään ihmettele, että olet sinkku!

• Vaude!
        -pAge- kirjoitti:

heh..hee... siis "kennelvalio"... siinähän sitä onkin, rakkauden pitimiksi... entä itse ihminen, ilman oppiarvoa ja titteliä... avaa nyt perhana jo silmäsi...

-maailmankeisarintytär-

on todellinen VALIOYKSILÖ ihmismaailmassa.

Paitsi upea nainen sisältä ja ulkoa, niin hän sai taannoin kansainvälisen tunnustuksen työansioistaan. Kyseisiä tunnustuksia tulee Suomeen kaksi/vuosi.

Olin todella ylpeä vaimostani, kun pääsin itsekin mukaan hienolle matkalle Eurooppaan "siipiveikkona", kun vaimoni sai siellä kyseisen suuryrityksen korkeimman tunnustuksen hyvin suoritetusta työstä.

Tunnustuksen saajia oli ympäri maailmaa yhteensä 60, joista naisia oli 5.

Minä saan kuorsata yöni TODELLA HIENON "kennelvalion" vieressä.

Hänestä löytyy sekä ihmisen sisäistä herkkyyttä että myöskin yritysmaailmassa tarvittavaa jämäkkyyttä.

PS. Kuljen aina silmät auki - yöt nukun silmät kiinni.

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

Paitsi upea nainen sisältä ja ulkoa, niin hän sai taannoin kansainvälisen tunnustuksen työansioistaan. Kyseisiä tunnustuksia tulee Suomeen kaksi/vuosi.

Olin todella ylpeä vaimostani, kun pääsin itsekin mukaan hienolle matkalle Eurooppaan "siipiveikkona", kun vaimoni sai siellä kyseisen suuryrityksen korkeimman tunnustuksen hyvin suoritetusta työstä.

Hänestä löytyy sekä ihmisen sisäistä herkkyyttä että myöskin yritysmaailmassa tarvittavaa jämäkkyyttä.

tällainen valioyksilö. Minä en tarvitse minuuttani pönkittämään ensimmäistäkään urosta, ammatillisella saralla. Minun ei tarvitse naida rahaa ja kunnioitusta, johon en itse olisi pystynyt. Minulla on päämääriä, joista monet olen saavuttanut. Jotakin on vielä saavuttamattakin. Mutta päämäärä EI OLE naimisiin, kun kaikki muutkin menee ! Siihen PITÄÄ olla muita syitä kuin toisen halu tai ammatti.

• pAge
        Vaude! kirjoitti:

Just!
        Kirjoittanut: Vaude!, 28.3.2003 klo 14.56

Melkonen LAHOPÄÄ oot.

... jos olet tuon edeltävän tekstin takana, niin kuin, nimimerkistä voisi päätellä. Ihmettelen todella suuresti. Mutta näinhän se on; "vastakohdat täydentävät toisiaan"

• Vaude!
        pAge kirjoitti:

Just!
        Kirjoittanut: Vaude!, 28.3.2003 klo 14.56

Melkonen LAHOPÄÄ oot.

... jos olet tuon edeltävän tekstin takana, niin kuin, nimimerkistä voisi päätellä. Ihmettelen todella suuresti. Mutta näinhän se on; "vastakohdat täydentävät toisiaan"

se minä olen.

Katsohan kun omaan hieman sellaisia etelä-amerikkalaisia geenejä - siis symbolisesti.
        Aikanaan kun siellä kävin - Brasiliassa ja Boliviassa - niin se sähäkkyys, jota siellä ihmiset edustivat, sopi minulle hyvin.

Sen sijaan sikäläinen mañana, mañana, mañana -tyyli ei sopinut minulle yhtään.

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

tällainen valioyksilö. Minä en tarvitse minuuttani pönkittämään ensimmäistäkään urosta, ammatillisella saralla. Minun ei tarvitse naida rahaa ja kunnioitusta, johon en itse olisi pystynyt. Minulla on päämääriä, joista monet olen saavuttanut. Jotakin on vielä saavuttamattakin. Mutta päämäärä EI OLE naimisiin, kun kaikki muutkin menee ! Siihen PITÄÄ olla muita syitä kuin toisen halu tai ammatti.

"Minun ei tarvitse naida rahaa ja kunnioitusta, johon en itse olisi pystynyt."

taaplaa tyylillään - kuten tavataan sanoa.

Minulle riittävät ne kolme akateemista loppututkintoa, jotka olen vuosien varrella itselleni opiskellut.

Molemmat olemme vaimoni kanssa työläiskodin kasvatteja. Eli kumpikaan ei nainut aikanaan rahaa. Lukiossa osuttiin samalle luokalle ja siitä sitten lähdimme opintolainan turvin pennittöminä raivaamaan omaa tietämme. Ei silloin ollut nykyisiä opintorahasysteemejä.

Yhteen meidät vei aikanaan rajaton RAKKAUS, jota on nyt kestänyt niin, että tämän vuoden elokuussa tulee "tahtomisesta" kuluneeksi 30 v.

• Huvittunut
        Mella kirjoitti:

hiljaiseksi?

• neiti nokkava
        Huvittunut kirjoitti:

hiljaiseksi?

olisin osannut paremmatkin valheet heittää ruutuun.Lukekaa sen ( Vauden) alkuperäinen viesti ja ajatelkaa kuinka AKATEEMINEN se on.Yksinkertainen sanoisin, eikä ollenkaan akateeminen. Tai sitten se on tuntemiini akateemisiin verrattuna todella tampio.

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

erittäin hyvin, kenet olen valinnut aviovaimokseni ja lasteni äidiksi.

En ole koiran kanssa naimisissa. Luulitko, että koirankin kanssa voi mennä naimisiin?
        En enää yhtään ihmettele, että olet sinkku!

tuskin sinulla on naisten suhteen valinnan varaa ollut. Sen enempää kuin akateemisia tutkintojakaan. Luulisi että joku niistä kolmesta olisi sen verran tietoa antanut,ettei tarvii täällä päteä.

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

tuskin sinulla on naisten suhteen valinnan varaa ollut. Sen enempää kuin akateemisia tutkintojakaan. Luulisi että joku niistä kolmesta olisi sen verran tietoa antanut,ettei tarvii täällä päteä.

Creo que tu sabes totalmente nada sobre la vida. Tu crees demasiado mucho sobre tu misma. Eres la señorita muy muy orgullosa y el hombre agradable no quiere estar contigo.

Este es la causa tu no tiene el esposo y tu tienes que hablar algo otro.
        La verdad es que nadie qiere tomarte a la casa.

Creo que tu puedes estar sola toda tu vida. No tampoco hijos porque tu eres no madre buena para los hijos. Tu piensas solamante tu misma y eso no es muy bueno para el esposo y no tampoco para hijos.

Yo he escrito solamente verdad en esta columna. Y yo soy el hombre unico que puede saber la verdad. O como?

La vida es muy hermosa si se puede tomar la vida correctamente. Tambien la falimia con el esposo/la esposa y con los niños es MUY HERMOSO!!

• Heh
        Mella kirjoitti:

ja itserakas tyttölapsi menee helposti rähmälleen kuralätäkköön.

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

Creo que tu sabes totalmente nada sobre la vida. Tu crees demasiado mucho sobre tu misma. Eres la señorita muy muy orgullosa y el hombre agradable no quiere estar contigo.

Este es la causa tu no tiene el esposo y tu tienes que hablar algo otro.
        La verdad es que nadie qiere tomarte a la casa.

Creo que tu puedes estar sola toda tu vida. No tampoco hijos porque tu eres no madre buena para los hijos. Tu piensas solamante tu misma y eso no es muy bueno para el esposo y no tampoco para hijos.

Yo he escrito solamente verdad en esta columna. Y yo soy el hombre unico que puede saber la verdad. O como?

La vida es muy hermosa si se puede tomar la vida correctamente. Tambien la falimia con el esposo/la esposa y con los niños es MUY HERMOSO!!

ihan yhtä suurella tehokkuudella toisten tekstiä vaikka pitemmältikin. Se olisi varmaan muutoin kivaa, mutta koska mielestäni suurempi idiootti on se joka alkaa idiootin kanssa kilpaan, en alennu tähän. Tiedätkö muuten mitä kirjoitit ?

• mä epsanjalainen
        Mella kirjoitti:

ihan yhtä suurella tehokkuudella toisten tekstiä vaikka pitemmältikin. Se olisi varmaan muutoin kivaa, mutta koska mielestäni suurempi idiootti on se joka alkaa idiootin kanssa kilpaan, en alennu tähän. Tiedätkö muuten mitä kirjoitit ?

muuten täält netitst. Espanjankieltä ja varmast kopioitu...

• Mella
        Heh kirjoitti:

ja itserakas tyttölapsi menee helposti rähmälleen kuralätäkköön.

ihmeessä ylös jos kellahdit rapakkoosi...

• että
        Mella kirjoitti:

noin itseään täynnä oleva kuraperse kuolee aikanaan vanhanapiikana.

Bingo!

• Mella
        että kirjoitti:

noin itseään täynnä oleva kuraperse kuolee aikanaan vanhanapiikana.

Bingo!

vieläkin ja kun kuolen olen varmasti elänyt täydemmän elämän kuin sinä !

BINGO !!

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

käännättää minun edellinen viestini jollakin kielitaitoisella henkilöllä.

Kerron viestissäni sinulle joitakin tärkeitä elämän totuuksia.

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

käännättää minun edellinen viestini jollakin kielitaitoisella henkilöllä.

Kerron viestissäni sinulle joitakin tärkeitä elämän totuuksia.

ja siksi kysyin,tiedätkö mitä olet kopioinut.Seuraavaan viestiini pistän www osoitteen josta voit tekstisi tarkistaa.

• typerys
        Mella kirjoitti:

BINGO !!

kirjoittaa noin, sillä kukaan meistä ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan.

Tämä kommenttisi vahvistaa sitä typerän ja itseään umpitäynnä olevan kanan mielikuvaa, jonka olet antanut jo aiemmissa kommenteissasi.

Bingo!

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

ja siksi kysyin,tiedätkö mitä olet kopioinut.Seuraavaan viestiini pistän www osoitteen josta voit tekstisi tarkistaa.

merkitys korostuu koko ajan.

Minä puhun viittä kieltä hyvin ja viittä muuta kieltä small talk -tasoisesti.

Se riittää minulle.

• Mella
        Vaude! kirjoitti:

merkitys korostuu koko ajan.

Minä puhun viittä kieltä hyvin ja viittä muuta kieltä small talk -tasoisesti.

Se riittää minulle.

kysymykseeni.Puhut ohi aiheen, arka vai?

• Vain typerys
        typerys kirjoitti:

kirjoittaa noin, sillä kukaan meistä ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan.

Tämä kommenttisi vahvistaa sitä typerän ja itseään umpitäynnä olevan kanan mielikuvaa, jonka olet antanut jo aiemmissa kommenteissasi.

Bingo!

ihmisestä, jota ei ole milloinkaan tavannut.Ja tämän perusteella toivon että huominen päiväsi olisi helvetti.

• Vaude!
        Mella kirjoitti:

kysymykseeni.Puhut ohi aiheen, arka vai?

kysyit?

• olitkin
        Vain typerys kirjoitti:

ihmisestä, jota ei ole milloinkaan tavannut.Ja tämän perusteella toivon että huominen päiväsi olisi helvetti.

IDIOOTTI.

Joudun valitettavasti tuottamaan sinulle pettymyksen. Minulla on TODELLA UPEA huominen päivä, sillä Pirun kätyreiden povauksilla EI OLE mitään tehoa minuun.

Voi olla, että isäntäsi nokkii sinua huomenna.

• Mella
        olitkin kirjoitti:

IDIOOTTI.

Joudun valitettavasti tuottamaan sinulle pettymyksen. Minulla on TODELLA UPEA huominen päivä, sillä Pirun kätyreiden povauksilla EI OLE mitään tehoa minuun.

Voi olla, että isäntäsi nokkii sinua huomenna.

haukkua tuntematonta ihmistä asiattomuuksilla. Taatusti tuollaisella ei ole asiat "yläkertaan" kunnossa. Eikä olla huomisessa vielä...

SAATTAA OLLA SINUNKIN LIHASSA MUUTAMA PIIKKI.

• Ummikko
        Mella kirjoitti:

"osaan espanjaa
        Kirjoittanut: Mella"

Eeeheheheheheheeeeeeeee.

Tää oli viikon paras vitsi!!

• pohjana
        Mella kirjoitti:

haukkua tuntematonta ihmistä asiattomuuksilla. Taatusti tuollaisella ei ole asiat "yläkertaan" kunnossa. Eikä olla huomisessa vielä...

"olen hengissä
        Kirjoittanut: Mella, 30.3.2003 klo 18.05

BINGO !!"

oli sinun oheinen käsittämättömän typerä kommenttisi.

Miten ihmeessä pystyt sanomaan - sinä "fiksu ja filmaattinen ihminen" - että sinä elät täydemmän elämän kuin joku toinen henkilö, josta et tiedä yhtään mitään.

Ei ole TODELLISTA TYPERYYTTÄ???!!!

• oma
        pohjana kirjoitti:

"olen hengissä
        Kirjoittanut: Mella, 30.3.2003 klo 18.05

BINGO !!"

oli sinun oheinen käsittämättömän typerä kommenttisi.

Miten ihmeessä pystyt sanomaan - sinä "fiksu ja filmaattinen ihminen" - että sinä elät täydemmän elämän kuin joku toinen henkilö, josta et tiedä yhtään mitään.

Ei ole TODELLISTA TYPERYYTTÄ???!!!

oli varmaan mielestäsi ok ?

• Korjaaja
        Ummikko kirjoitti:

"osaan espanjaa

Eeeheheheheheheeeeeeeee.

Mielestäni se oli kuukauden paras vitsi.

Eiköhän tämä omaan mahtavuuteensa pullistuva Mella osaa lähinnä keikistellä peilin edessä ja haaveilla, että "voi kun saisi tuosta läskiperseestä lähtemään edes 20 cm puoleltaan".

Espanjaa osaa sitten ihan toiset henkilöt.

• Korjaaja
        Ummikko kirjoitti:

"osaan espanjaa

Eeeheheheheheheeeeeeeee.

Eiköhän tämä omaan mahtavuuteensa pullistuva Mella osaa lähinnä keikistellä peilin edessä ja haaveilla, että "voi kun saisi tuosta läskiperseestä lähtemään edes 20 cm puoleltaan".

• Ja tää
        Korjaaja kirjoitti:

vitsi mielestäni. Aiheena on seurusteluun liittyvät jutut ja joku jaksaa nähdä vaivaa jonkun perseestä, tietämättä edes on sillä läskiperse!! Miten helvetissä tääkin liittyy seurusteluun. Onko jotain mielipiteen ilmaisuongelmia, lukihäiriöitä vai mikä mättää?

Varmaan sama tyyppi joka on kolme kertaa akateeminen espanjankielentaitoinen koiran MIES !!

• kuinkas
        Ja tää kirjoitti:

vitsi mielestäni. Aiheena on seurusteluun liittyvät jutut ja joku jaksaa nähdä vaivaa jonkun perseestä, tietämättä edes on sillä läskiperse!! Miten helvetissä tääkin liittyy seurusteluun. Onko jotain mielipiteen ilmaisuongelmia, lukihäiriöitä vai mikä mättää?

Varmaan sama tyyppi joka on kolme kertaa akateeminen espanjankielentaitoinen koiran MIES !!

se amispoika nyt noin alkoi hihojaan poltella.

Lähde lenkille, niin kaljamahasi pienenee.

• Insinööri
        Mella kirjoitti:

JOPA insinööri ymmärtää, että tällainen naurettava ja lapsellinen ego-pullistelu ei liity MITENKÄÄN käytävään keskusteluun. Järjestelmällisenä insinöörinä esitänkin, että perustaisitte oman foorumin, missä voitte rauhassa kinastella siitä, kuka osaa espanjaa ja kuka ei. Älkää kuitenkaan alimitoittako foorumianne, jotta egotkin sopivat sinne. Mitä kertoo ihmisestä, joka pullistelee ANONYYMINÄ NETISSÄ omalla koulutuksellaan ja saavutuksillaan? Joko uni, missä tämä kaikki on tapahtunut, on ollut erittäin todentuntuinen. Tai sitten elämään haetaan sisältöä kertomalla muille, kuinka hyvin mulla menee. Aivan sama kumpi vaihtoehto. Jotain pitäisi tehdä.

• usein
        Insinööri kirjoitti:

JOPA insinööri ymmärtää, että tällainen naurettava ja lapsellinen ego-pullistelu ei liity MITENKÄÄN käytävään keskusteluun. Järjestelmällisenä insinöörinä esitänkin, että perustaisitte oman foorumin, missä voitte rauhassa kinastella siitä, kuka osaa espanjaa ja kuka ei. Älkää kuitenkaan alimitoittako foorumianne, jotta egotkin sopivat sinne. Mitä kertoo ihmisestä, joka pullistelee ANONYYMINÄ NETISSÄ omalla koulutuksellaan ja saavutuksillaan? Joko uni, missä tämä kaikki on tapahtunut, on ollut erittäin todentuntuinen. Tai sitten elämään haetaan sisältöä kertomalla muille, kuinka hyvin mulla menee. Aivan sama kumpi vaihtoehto. Jotain pitäisi tehdä.

PASKAT housussa?

• sinuakin
        Insinööri kirjoitti:

vielä joskus onnistaa - tai sitten ei.

Insinööreistä on vaikea sanoa mitään varmaa.

• Tosi
        usein kirjoitti:

PASKAT housussa?

parisuhdekeskustelua.Voi perse...

• kun
        Tosi kirjoitti:

parisuhdekeskustelua.Voi perse...

se vaikutti HOMOLTA.

• jake
        kun kirjoitti:

se vaikutti HOMOLTA.

Teillä väärän määrän kromosomeja omaavilla täytyy olla pesä jossain lähellä kun teitä tuntuu kuoriutuvan koko ajan lisää jostain kolosta. Ymmärrän, että finnien kirvely on inhottavaa ja siitä aiheutuva teiniagre pitää purkaa jonnekin. Kohdista kiukku vaikka äitiin. Se voi puristaa finnejä ja ottaa vielä syliin.

• loo

Miten voikin olla olemassa noin täydellistä ymmärtämättömyyttä toisenlaista elämäntapaa ja -tilannetta kohtaan? Luetun ymmärtämisessäkin taitaa olla vikaa!!! Ihan totta, Noppa, suotta muutit mielipidettäsi sillä ei sinulla todellakaan tunnu olevan mitään annettavaa parisuhteessa eläville. Itseasiassa ei sinulla taida olla mitään annettavaa yhtään kenellekään kun et pysty katsomaan asioita kuin omalta, oikealta (!) kantiltasi.

• Noppa

Provo

• inka

Olet aivan oikeassa, tyytyminen johonkin toiseksi tai kolmanneksi parhaaseen vaihtoehtoon vaan sen takia että "pitää" seurustella on todella kamalaa ja valitettavan monet sitä harrastaa. Mulla on rima korkealla, onneksi. Paljon mieluummin sinkku kuin huonossa suhteessa mr. väärän kanssa!

• Mielipide

yltää kovin fiksuun kaveriin, jos Mella on livenä samaa tasoa kuin hänen kommenttinsa tässä ketjussa.

• mari
        Mielipide kirjoitti:

yltää kovin fiksuun kaveriin, jos Mella on livenä samaa tasoa kuin hänen kommenttinsa tässä ketjussa.

joka ei saa fiksua kaveria, vaude muut samalla linjalla. Ehkä muuten on parempi olla sanomatta mitään henkilökohtaista ihmisestä, jota ei ole koskaan tavannut, varsinkin, kun emme tod. tiedä paljonko tässä ketjussa on pelkkiä provoja ja feikkejä.
        Kommentit "kusipää, lahopää, idiootti, kuraperse, ym " ovat kaikkea muuta kuin asiallisia kommentteja. Ne voisi sitten ihan hyvin jättää kirjoittamatta, koska ne on kirjoitettu vain loukkaamaan viestin ja mielipiteen lähettäjää. Jos tämä vielä jatkuu teen ilmoituksen tästä.

• Diagnoosi
        mari kirjoitti:

joka ei saa fiksua kaveria, vaude muut samalla linjalla. Ehkä muuten on parempi olla sanomatta mitään henkilökohtaista ihmisestä, jota ei ole koskaan tavannut, varsinkin, kun emme tod. tiedä paljonko tässä ketjussa on pelkkiä provoja ja feikkejä.
        Kommentit "kusipää, lahopää, idiootti, kuraperse, ym " ovat kaikkea muuta kuin asiallisia kommentteja. Ne voisi sitten ihan hyvin jättää kirjoittamatta, koska ne on kirjoitettu vain loukkaamaan viestin ja mielipiteen lähettäjää. Jos tämä vielä jatkuu teen ilmoituksen tästä.

"Jos tämä vielä jatkuu teen ilmoituksen tästä."

paljon kusta päässä.

• +++

666

• Starship Trooper

Olen itse huomannut ihmisissä yleisesti sellaisen piirteen että monet elävät seurustelusuhteessa ilmeisesti jonkin "tottumisen" vuoksi. Olen aikoinaan viettänyt yhdenillan suhteita seurustelevien / kihloissa / naimisissa olevien naisten kanssa. Tiedusteltuani heiltä aamulla : "Miksi sä oikeastaan olet täällä kun sulla on toi sormus" ? Vastaus tuohon on lähes poikkeuksetta ollut : "Mä oon vaan tottunu siihen mieheen, meillä on sellainen 80% suhde".

Ihmiset ovat heikkoja, kukaan ei halua "kuolla yksin". On säälittävää kun 20-vuotias uskoo ettei hän enää "koskaan löydä ketään" jos nykyinen suhde menee poikki.

Luin noita vastauksia ja huomasin että moni oli joko käsittänyt kirjoituksesi väärin tai sitten suoritti ns. "couping defenssin". Veikkaan että useimmat kiukustuneena vastanneista ovat tyyppejä jotka elävät jonkun "13 tusinassa" tyypin kanssa maaten sohvalla katsomassa DVD leffoja ja syömässä pizzaa.

Useimmat tietävät itse onko heidän suhteensa hyvä vai ei, mutta ajatus onkin : "valitaan kahdesta pahasta vähemmän paha". Useimmille heikkopelleille mikä tahansa suhde on parempi kuin yksinolo. Mutta ei se mitään, minä ja sinä, voimme odottaa oikeaa rakkautta ihmiseltä joka jakaa samat keskeiset intohimot jotka meillä on. Antaa muiden maata sohvalla ja puhua monologejaan (jätkä puhuu lätkästä ja autoista ja muija IKEA:sta ja tuttaviensa suhteista).

Täytyy myös muistaa että moni heikkopelle on riippuvainen "pillusta" - kyllähän sen huomaa jo siitä kuinka moni on käynyt huorissa, riskeistä viisveisaten.

• HYVÄ

Asiaa puhut, paremmin en olisi tätä voinut kertoa. Kiitos sulle. Onneksi ihan kaikki ei kinaa espanjasta tai akateemisuudesta kun aihe on " parempi yksin kuin huonon kaverin seurassa". Aivan oikeassa olet näistä vastanneista. Tein saman diagnoosin. "Kahdesta pahasta vähemmän paha " ihan nappiin, mutta kyse olikin siitä, voiko sitten suu vaahdossa kitistä täällä, kun tieten on valinnut huonoista vaihtoehdoista. Miksi ei tähtäisi suoraan siihen mitä haluaa, eikä tyydy siihen mitä sattuu saamaan.
        Yksinäisyys teitaa pelottaa. Olen joskus kauan sitten lukenut ajatelman joka sopii tähän: " jos et kestä yksinäisyyttä, et kestä mitään".

Lisäksi pitää muistaa, että rakkauden KUULUU olla molemminpuolista, ei riitä että vain toinen rakastaa.

• Onnellisesti aviossa

jo kertoo, että avaajan henkinen tasapaino on vähän niin ja näin.

• Noppa
        Onnellisesti aviossa kirjoitti:

jo kertoo, että avaajan henkinen tasapaino on vähän niin ja näin.

Avausotsikon oli vain tarkoitus kiinnittää huomio ja kerätä lukijoita. Jollet ole sattunut huomaamaan niin usein otsikko on kärjistetty juuri lukijoiden mielenkiinnon herättämiseksi.

• El chico
        HYVÄ kirjoitti:

Asiaa puhut, paremmin en olisi tätä voinut kertoa. Kiitos sulle. Onneksi ihan kaikki ei kinaa espanjasta tai akateemisuudesta kun aihe on " parempi yksin kuin huonon kaverin seurassa". Aivan oikeassa olet näistä vastanneista. Tein saman diagnoosin. "Kahdesta pahasta vähemmän paha " ihan nappiin, mutta kyse olikin siitä, voiko sitten suu vaahdossa kitistä täällä, kun tieten on valinnut huonoista vaihtoehdoista. Miksi ei tähtäisi suoraan siihen mitä haluaa, eikä tyydy siihen mitä sattuu saamaan.
        Yksinäisyys teitaa pelottaa. Olen joskus kauan sitten lukenut ajatelman joka sopii tähän: " jos et kestä yksinäisyyttä, et kestä mitään".

Lisäksi pitää muistaa, että rakkauden KUULUU olla molemminpuolista, ei riitä että vain toinen rakastaa.

"Onneksi ihan kaikki ei kinaa espanjasta tai akateemisuudesta"

Espanjaa on tosi kiva osata. Maailmankieli.

:))

• ei vikaa
        Noppa kirjoitti:

Avausotsikon oli vain tarkoitus kiinnittää huomio ja kerätä lukijoita. Jollet ole sattunut huomaamaan niin usein otsikko on kärjistetty juuri lukijoiden mielenkiinnon herättämiseksi.

Kirjoituksessasi ei ollut mitään vikaa. Luuserit vaan ei pysty myöntämään siinä ollutta totuuden siementä. Täällä on sitten kiva vänkätä vahvempien mielipiteestä, solvaamalla heitä kaikilla mahdollisilla nimillä, akateemisuus ( jutun paras floppi)espanjankieli ja mitä irvokkaimmilla nimillä. Jotta saisivat asian alkuperäisen aiheen pois mielistä.

Miksi sitä pitää täällä lukea, jos ei kerran kestä totuutta itsestään ja suhteestaan ? Eri mieltä voi olla kun perustelee kantansa, mutta perustelut on olleet valitettavan usein "lahopää , reppana, kusipää, kuraperse "-linjaa. Tosi rakentavaa siis. KUKAAN seurusteleva ei ole myöntänyt tämän jutun mahd. paikkansapitävyyttä.

• Yxi monista
        ei vikaa kirjoitti:

Kirjoituksessasi ei ollut mitään vikaa. Luuserit vaan ei pysty myöntämään siinä ollutta totuuden siementä. Täällä on sitten kiva vänkätä vahvempien mielipiteestä, solvaamalla heitä kaikilla mahdollisilla nimillä, akateemisuus ( jutun paras floppi)espanjankieli ja mitä irvokkaimmilla nimillä. Jotta saisivat asian alkuperäisen aiheen pois mielistä.

Miksi sitä pitää täällä lukea, jos ei kerran kestä totuutta itsestään ja suhteestaan ? Eri mieltä voi olla kun perustelee kantansa, mutta perustelut on olleet valitettavan usein "lahopää , reppana, kusipää, kuraperse "-linjaa. Tosi rakentavaa siis. KUKAAN seurusteleva ei ole myöntänyt tämän jutun mahd. paikkansapitävyyttä.

"Minä kerron sitten vuorostani miten elämään pistetään vauhtia ja miten tullaan onnelliseksi..."

oli niin naurettava.

Tuossa vielä lopetus. Koko homma samaa tasoa, että siihen ei monikaan järkevä viitsi asiallisesti kommentoida.

Lopetus "elämän onnellisuuksineen" kertoo avaajan olevan aika onneton ihminen omassa elämässään. Tätä sisäistä pahaa oloa hän yrittää paikata kyseisellä avauksella todistaakseen itselleen, että "minulla menee oikein hyvin" ja saadakseen edes joitakin samansuuntaisia kommentteja tuekseen.

Näin se menee.

• Chico
        ei vikaa kirjoitti:

"( jutun paras floppi)espanjankieli"

es la lengua muy bonita. Eso es tambien muy facil para aprender, porque en la lengua no hay muchas dificultadas. Solamente los verbos son un poco dificiles.

Hay mucha gente en el mundo que habla español y por esta causa es muy muy cómodo para poder hablar español si se viaja por ejemplo a España o a Sur-America.

Español es todo otro que "floppi".

• minäkin osaan
        El chico kirjoitti:

"Onneksi ihan kaikki ei kinaa espanjasta tai akateemisuudesta"

Espanjaa on tosi kiva osata. Maailmankieli.

tietsikan hommiin kääntämään ensin suomeksi kirjoittamaani tekstiä ! Venäjä saksa ranska italia ym, ym.tässä kieliä joita osaan (ohjelma)!
        Mitentääkin nyt liittyy aiheeseen ?

• El chico
        minäkin osaan kirjoitti:

tietsikan hommiin kääntämään ensin suomeksi kirjoittamaani tekstiä ! Venäjä saksa ranska italia ym, ym.tässä kieliä joita osaan (ohjelma)!
        Mitentääkin nyt liittyy aiheeseen ?

yksi tapa.

Suosittelen kuitenkin sitä tapaa, jota itse olen käyttänyt eli opiskella espanjan kieli ( muita kieliä halunsa mukaan) omaan päähän.

Se on sitten paljon helpompaa esim. matkoilla jutella espanjaa puhuvien kanssa kuin tuota sinun käyttämääsi vaihtoehtoa soveltaen. Se olisi nimittäin aika hidasta, laitteet painavat matkoilla ja ulkomaalainen keskustelukumppani saattaisi hieman oudoksua ehdottamaasi tapaa.

• oikeaan osunut
        El chico kirjoitti:

yksi tapa.

Suosittelen kuitenkin sitä tapaa, jota itse olen käyttänyt eli opiskella espanjan kieli ( muita kieliä halunsa mukaan) omaan päähän.

Se on sitten paljon helpompaa esim. matkoilla jutella espanjaa puhuvien kanssa kuin tuota sinun käyttämääsi vaihtoehtoa soveltaen. Se olisi nimittäin aika hidasta, laitteet painavat matkoilla ja ulkomaalainen keskustelukumppani saattaisi hieman oudoksua ehdottamaasi tapaa.

et osaa espanjaa puhua enempää kuin pihakuusi. Väität puhuvasi sitä ja kuitenkin kirjoitat tänne tekstiä joka on kaikkea muuta kuin "puhe-espanjaa". Virheetöntä kirjakieltä.
        Kun et täällä pysty puheitasi todistamaan olisiko aika antaa olla ?

• El chico
        oikeaan osunut kirjoitti:

et osaa espanjaa puhua enempää kuin pihakuusi. Väität puhuvasi sitä ja kuitenkin kirjoitat tänne tekstiä joka on kaikkea muuta kuin "puhe-espanjaa". Virheetöntä kirjakieltä.
        Kun et täällä pysty puheitasi todistamaan olisiko aika antaa olla ?

on aika helppo kieli suomalaisille oppia. Paljon helpompi kuin esim. ranska.

Sinäkin saattaisit oppia alkeet - ehkä?

"Väität puhuvasi sitä ja kuitenkin kirjoitat tänne tekstiä joka on kaikkea muuta kuin "puhe-espanjaa". Virheetöntä kirjakieltä."

Täällä on HIEMAN vaikeata puhua.

Sori.

• MIES

Jep.

Sinulla ei todellakaan tunnu olevan kenellekään mitään annettavaa.Vaikka itsestäsi niin alkoikin
      tuntumaan(vaikka et edes tiedä mistä puhut).
      Taidat vain olla se kotona chattaileva petetty
      ja hyväksikäytetty murrosikäinen!

Suurin osa aikuisista ihmisistä on siltikin
      kykeneviä aktiiviseen ja hyvään suhteeseen!!!

`Kertokaahan seurustelijat mitä teille tapahtuu suhteessa. Miten teistä tulee niitä sohvaperunoita ukkoja ja nalkuttavia akkoja, rupsahtaneita ja elämäänsä leipiintyneitä, uskottomia ja valehtelijoita ja puolisoitanne vihaavia tylsimyksiä?
      Minä kerron sitten vuorostani miten elämään pistetään vauhtia ja miten tullaan onnelliseksi...`

Jep. oleskele vain turvallisesti yksinäsi!

`Teidän täytyy olla jotenkin täydellisen kykenemättömiä elämään yksin tai olemaan itsenäisiä`

Heheheee. näin puhuu Noppa jonka aktiviteetti
      riittä hädin tuskin itselleen, mutta hienoa että
      tajuat sen ja elät yksin.Lapsillasi ja puolisollasi olisi todella tylsää!!!!!

• Starship Trooper

"Suurin osa aikuisista ihmisistä on siltikin
        kykeneviä aktiiviseen ja hyvään suhteeseen!!!"

Kykeneviä kyllä, mutta missä ne kaikki hyvät suhteet ovat ? Kyllä minäkin kykenisin kiipeämään Matterhornille, mutten silti ole sitä tehnyt.

"Jep. oleskele vain turvallisesti yksinäsi!"

Huomaa ettet ole tajunnut ketjun avaajan pointtia. Kun suuttuu jonkun mielipiteestä, on 100% varmaa että mielipide on jotenkin kolahtanut omaan nilkkaan.

"Heheheee. näin puhuu Noppa jonka aktiviteetti
        tajuat sen ja elät yksin.Lapsillasi ja puolisollasi olisi todella tylsää!!!!! "

Toinen osoitus siitä että asia on osunut omaan nilkkaan on se, kun aletaan haukkua asian esittäjää henkilökohtaisesti.

• aikuinen45

Sinunkin puolisosi ja lapsesi voivat kokea elämänsä kanssasi tylsäksi.IHMINEN VOI OLLA YKSIN ONNELLINEN, KUN SE ON HÄNEN OMA
        VALINTANSA !

Muista, että voit puhua vain OMASTA puolestasi.

• JUST
        Starship Trooper kirjoitti:

Kykeneviä kyllä, mutta missä ne kaikki hyvät suhteet ovat ? Kyllä minäkin kykenisin kiipeämään Matterhornille, mutten silti ole sitä tehnyt.

Huomaa ettet ole tajunnut ketjun avaajan pointtia. Kun suuttuu jonkun mielipiteestä, on 100% varmaa että mielipide on jotenkin kolahtanut omaan nilkkaan.

Toinen osoitus siitä että asia on osunut omaan nilkkaan on se, kun aletaan haukkua asian esittäjää henkilökohtaisesti.

Ei mitään lisättävää.

• MIES
        aikuinen45 kirjoitti:

Sinunkin puolisosi ja lapsesi voivat kokea elämänsä kanssasi tylsäksi.IHMINEN VOI OLLA YKSIN ONNELLINEN, KUN SE ON HÄNEN OMA
        VALINTANSA !

Muista, että voit puhua vain OMASTA puolestasi.

JUSt. meni taas vähän väärille raitelle......

Sinunkin puolisosi ja lapsesi voivat kokea elämänsä kanssasi tylsäksi.IHMINEN VOI OLLA YKSIN ONNELLINEN, KUN SE ON HÄNEN OMA VALINTANSA ! `

Jep. Mutta tiedän että näin ei ole ja luotan
        siihen että he nauttivat elämästä yhtä paljon
        kuin minä ja elämästämme yhteis/yksityis
        ei puutu mitään ja siitähän me vastaamme
        ITSE ja itse tiedän olevani MIES ja pystyväni
        jakamaan elämäni muidenkin kuin itseni kanssa.

PS.olemme oikeasti ja aidosti onnellisia.....
        ja tämä on faktaa (vaikka vaikeahan sitä on uskoa)

Mies 32

• aikuinen 45
        MIES kirjoitti:

JUSt. meni taas vähän väärille raitelle......

Sinunkin puolisosi ja lapsesi voivat kokea elämänsä kanssasi tylsäksi.IHMINEN VOI OLLA YKSIN ONNELLINEN, KUN SE ON HÄNEN OMA VALINTANSA ! `

Jep. Mutta tiedän että näin ei ole ja luotan
        siihen että he nauttivat elämästä yhtä paljon
        kuin minä ja elämästämme yhteis/yksityis
        ei puutu mitään ja siitähän me vastaamme
        ITSE ja itse tiedän olevani MIES ja pystyväni
        jakamaan elämäni muidenkin kuin itseni kanssa.

PS.olemme oikeasti ja aidosti onnellisia.....
        ja tämä on faktaa (vaikka vaikeahan sitä on uskoa)

Mies 32

sitten ne yllätyserot ? Kun toinen jää haukkomaan henkeään kumppanin lähdettyä.Itsestään voi olla varma, jos haluaa ja uskaltaa, mutta toisen puolesta vannominen on tosi typerää.

Ja siihen faktaan...
        miksi sitten arvostelet täällä ihmisiä, jos oma mieli on rauhallinen ja onnellinen. Vai oletko sittenkin epävarma MIEHUUDESTASI, minä ainakin kävisin vessassa katsomassa, ettei tullut puhutuksi puppua...

• MIES
        aikuinen 45 kirjoitti:

sitten ne yllätyserot ? Kun toinen jää haukkomaan henkeään kumppanin lähdettyä.Itsestään voi olla varma, jos haluaa ja uskaltaa, mutta toisen puolesta vannominen on tosi typerää.

Ja siihen faktaan...
        miksi sitten arvostelet täällä ihmisiä, jos oma mieli on rauhallinen ja onnellinen. Vai oletko sittenkin epävarma MIEHUUDESTASI, minä ainakin kävisin vessassa katsomassa, ettei tullut puhutuksi puppua...

Niin...luotan perheeseeni ja olen edelleen varma
        kaikkien hyvinvoinnin puolesta.

Ehkä epävarmuus just aiheuttaa kaikenlaista......

Lue vielä se seurustelu kuv..... niin siellä
        sitä arvostellaan ja sen kirjoittaja en ole minä!

En voi muiden puolesta puhuakaan mutta tiedän
        että olemme aitoja ja rehellisiä!

Ps.MIEHET eivät puhu puppua. toivottavasti joskus
        koet sen ja uskot elämään!

• MIES
        aikuinen 45 kirjoitti:

Ja siihen faktaan...

• nainen
        MIES kirjoitti:

ajan tulee puppua...

• kirjoittaa
        aikuinen 45 kirjoitti:

Ja siihen faktaan...

todellinen TOOPE!

• MIES

Valopää...jokainen sen oman elämän rakentaa
        ja kiipeää vaikka perse edellä sinne Matterhornille jos siltä tuntuu. Kannattaisi ehkä
        muutta elämänasennetta jos kaikki tuntuu noin kaukaiselta ja mahdottomalta. Aloittaa sellaisesta
        mihin pystyy konkreettisesti ja tekee niitä asioita eikä näe niistä vaan unta!!!!!!

Parempaa loppuelämää sinulle.

• LOL

Kyllä se on mukava lukea näiden "ikisinkkujen" elämänohjeita. Joka käänteessä vannotaan että sinkkuna oleminen on täysin oma valinta, sinkkuna sitten vain laajennetaan ystäväpiiriä ja naureskellaan seurustelevien valituksille...ja oma elämä on niin ruusuista kun ei tarvitse elää "huonossa suhteessa". Toisaalta, pakkohan sitä ystäväpiiriä on laajentaa, kun nykyiset ystävät seurustelevat, perustavat perheitä tekevät kaikkea sellaista, mikä saa sinkun tuntemaan itsensä vaivautuneeksi, kun hänellä ei olekaan sitä omaa kumppania...vaikka sehän on tietysti ihan oma valinta ;)

Näiden sinkkujen vakiolausahdus on "mulla on rima niin korkealla, että mikä tahansa ei kelpaa"...no tosiasiassahan nämä "mellat" ovat niin omien tapojensa ja tottumuksiensa orjia, että semmoista kumppania ei maailmasta löydykään joka nurisematta noita oikkuja katselee. Sinkku vain kuvittelee, että hänessä ei ole mitään "vikaa" vaan kohdalle on tähän mennessä sattunut pelkästään luusereita, jotka ei todellakaan ymmärrä hyvän päälle...ja kompromissi on sana, joka ei tosisinkun sanavarastoon kuulu. Hmmm, ehkäpä sillä toisellakin osapuolella on sitten rima korkealla...ja tämä mella jäi sen riman alapuolelle :)

Toki maailmassa on paljon sellaisia suhteita, jotka ei toimi...mutta pitää muistaa, että jokaisessa suhteessa on jossain vaiheessa hetkiä, jolloin se onni ei todellakaan kukoista. Vastapainoksi on sitten paljon niitä antoisia ja onnellisiakin hetkiä. Sinkuille tiedoksi, että sitä kutsutaan myös elämäksi.

Ja koska tähän vastaa kuitenkin joku ikisinkku, joka väittää minun elävän katkerana onnettomassa suhteessa, niin kerrotaanpa faktat. Onnellista avioelämää on kestänyt jo liki 10 vuotta, minulla on kaikin puolin ihana vaimo ja kaksi hienoa lasta, molemmilla koulutuksen kautta työ jossa viihtyy ja muutenkin elämä hymyilee. Joten seurustelu ei todellakaan kuvota...

• Starship Trooper

Ensimmäinen kysymys on : Miksi hyökkäät kirjoittajaa vastaan jos sinulla menee hyvin ?

"Näiden sinkkujen vakiolausahdus on "mulla on rima niin korkealla, että mikä tahansa ei kelpaa"..."

Luulin että minulla ei olisi rima korkealla, mutta kaikki on suhteellista. Yhteensä n.sadasta naisesta joiden kanssa olen ollut tekemisissä (koulukaverit, heilat, yhden illan jutut...), yhdellä on ollut elämässään jokin todellinen intohimo. Loput eivät mieti muuta kuin lapsentekoa ja sisustusta. Odotan naiselta seuraavia asioita : a)hän on syvällinen, kysyy "isoja kysymyksiä" (onko Maan ulkopuolella elämää, onko olemassa kohtalo, millainen ihmiskunta on 100 vuoden kuluttua jne...) ja keskustelee niistä. b) omaa todellisia intohimoja (esim. arkeologia, astronomia, lentäminen jne.) c) on kosmopoliitti (valmis matkaamaan ja asumaan ulkomailla).
        Näiden ominaisuuksien löytäminen suomalaisesta naisesta on lähes mahdotonta. IKEAn kävijöitä, nurkkakuntalaisia juoruilijoita joiden intohimo on saada lapsi mahdollisimman nopeasti löytyy joka kulmalta.

"Toki maailmassa on paljon sellaisia suhteita, jotka ei toimi..."

Älä hitossa, v.1995 solmituista avioliitoista yli puolet on päättynyt ennen vuotta 2000.

"Vastapainoksi on sitten paljon niitä antoisia ja onnellisiakin hetkiä. Sinkuille tiedoksi, että sitä kutsutaan myös elämäksi."

Kuka tätä on kiistänyt ? Tottakai ihminen tarvitsee kontrastia, tarvitaan surua jotta voi olla iloa jne. mutta siitä tässä koko jutussa ei olekaan kysymys, vaan siitä miksi niin monet ihmiset tyytyvät rakentamaan elämänsä ensimmäisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa jonka kanssa päätyy sänkyyn. Olen seurannut mielenkiinnolla tuttavieni suhteita ja voin sanoa että yhdelläkään ei ole kumppania jonka kanssa he olisivat ystäviä jos olisivat samaa sukupuolta, koska heillä ei ole mitään yhteistä - hommat ovat olleet yhtä kompromissia alusta asti, vieläpä siten että mies joutuu luopumaan kaikesta ja muija saa tahtonsa läpi kaikessa.

Siinä onkin hyvä kriteeri tietää onko edes etäisesti oikean kumppanin kanssa ; kysyä itseltään ; jos hän olisi samaa sukupuolta kuin minä, olisimmeko ystäviä ? Jos vastaus on "EI", silloin syy yhdessäoloon on ????

• ikisinkku

lahopää idiootti läskiperse kuraperse reppana...
        kuullostaako tutulta?

• Ferninand Pippingsköld

oikein hyvä kirjoitus.

Onnittelut!

• Nainen

Ensimmäinen kysymys on : Miksi hyökkäät kirjoittajaa vastaan jos sinulla menee hyvin ?

"Näiden sinkkujen vakiolausahdus on "mulla on rima niin korkealla, että mikä tahansa ei kelpaa"..."

Luulin että minulla ei olisi rima korkealla, mutta kaikki on suhteellista. Yhteensä n.sadasta naisesta joiden kanssa olen ollut tekemisissä (koulukaverit, heilat, yhden illan jutut...), yhdellä on ollut elämässään jokin todellinen intohimo. Loput eivät mieti muuta kuin lapsentekoa ja sisustusta. Odotan naiselta seuraavia asioita : a)hän on syvällinen, kysyy "isoja kysymyksiä" (onko Maan ulkopuolella elämää, onko olemassa kohtalo, millainen ihmiskunta on 100 vuoden kuluttua jne...) ja keskustelee niistä. b) omaa todellisia intohimoja (esim. arkeologia, astronomia, lentäminen jne.) c) on kosmopoliitti (valmis matkaamaan ja asumaan ulkomailla).
        Näiden ominaisuuksien löytäminen suomalaisesta naisesta on lähes mahdotonta. IKEAn kävijöitä, nurkkakuntalaisia juoruilijoita joiden intohimo on saada lapsi mahdollisimman nopeasti löytyy joka kulmalta.

Älä hitossa, v.1995 solmituista avioliitoista yli puolet on päättynyt ennen vuotta 2000.

"Vastapainoksi on sitten paljon niitä antoisia ja onnellisiakin hetkiä. Sinkuille tiedoksi, että sitä kutsutaan myös elämäksi."

Kuka tätä on kiistänyt ? Tottakai ihminen tarvitsee kontrastia, tarvitaan surua jotta voi olla iloa jne. mutta siitä tässä koko jutussa ei olekaan kysymys, vaan siitä miksi niin monet ihmiset tyytyvät rakentamaan elämänsä ensimmäisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa jonka kanssa päätyy sänkyyn. Olen seurannut mielenkiinnolla tuttavieni suhteita ja voin sanoa että yhdelläkään ei ole kumppania jonka kanssa he olisivat ystäviä jos olisivat samaa sukupuolta, koska heillä ei ole mitään yhteistä - hommat ovat olleet yhtä kompromissia alusta asti, vieläpä siten että mies joutuu luopumaan kaikesta ja muija saa tahtonsa läpi kaikessa.

Siinä onkin hyvä kriteeri tietää onko edes etäisesti oikean kumppanin kanssa ; kysyä itseltään ; jos hän olisi samaa sukupuolta kuin minä, olisimmeko ystäviä ? Jos vastaus on "EI", silloin syy yhdessäoloon on ????

olisin eri mieltä siitä, että seurustelu aloitetaan ensimmäisen kanssa, joka saadaan sänkyyn. Pikemminkin, sen kanssa, joka ei pane hanttiin missään , vaan on tasan yhtä tyhmä ja tarkoitukseton. Miten näistä lähtökohdista voi ´syntyä jotain onnellista ja kaunista ?

• Starship Trooper
        Nainen kirjoitti:

olisin eri mieltä siitä, että seurustelu aloitetaan ensimmäisen kanssa, joka saadaan sänkyyn. Pikemminkin, sen kanssa, joka ei pane hanttiin missään , vaan on tasan yhtä tyhmä ja tarkoitukseton. Miten näistä lähtökohdista voi ´syntyä jotain onnellista ja kaunista ?

"olisin eri mieltä siitä, että seurustelu aloitetaan ensimmäisen kanssa, joka saadaan sänkyyn. Pikemminkin, sen kanssa, joka ei pane hanttiin missään , vaan on tasan yhtä tyhmä ja tarkoitukseton. Miten näistä lähtökohdista voi ´syntyä jotain onnellista ja kaunista ? "

No se "mennään naimisiin ekan kanssa jonka kanssa mennään sänkyyn" onkin sellainen kuvannollinen tapa ilmaista sitä, kun jotkut lyövät hynttyyt yhteen hatarin perustein.
        Olen kanssasi täysin samaa mieltä tuosta mitä sanoit.

• laura lee

Missä tällaiset kaltaisesi miehet sitten piileskelevät?
        Voisin jopa harkita luopumista sinkkuudestani, jos kaltaiseesi mieheen törmäisin. Ehkä mullakin on sitten rima korkealla, ei vaan kiinnosta miehet, joiden elämän sisältö muodostuu pelkästään jääkiekosta ja oluenjuonnista.
        Kiva tietää, et on olemassa muunkinlaisia miehiä ;)

• LOL

Hmm, en mielestäni hyökännyt kirjoittajaa vastaan, esitin vain oman näkemykseni asiasta.

Mutta kuten sinunkin esimerkkisi kertoo, kyse on vain ja ainoastaan valinnoista. Sinkkujakin on monenlaisia, kuten seurusteleviakin...ei siis pitäisi yleistää, kuten tämän ketjun aloittanut mielestäni tekee. Moni sinkku voi varmasti olla oikeasti tyytyväinen olotilaansa, mutta yhtä moni voi peitellä pettymyksensä (kun kumppania ei ole löytynyt) tuohon "rima korkealla" toteamukseen.

Nuo sinun odotuksesi naisen suhteen eivät ole ihan jokapäiväistä tavaraa ja varmasti on hankala löytää kumppania, joka vastaa kaikkia noita vaatimuksia. Tuossa on kuitenkin se hyvä pointti, että kun tietää mitä hakee, on jo hyvässä vauhdissa...Se on nimittäin taivaan tosi, että jos yhteisiä kiinnostuksen kohteita ei löydy, suhdetta on hankala pitää kunnossa vuosi toisensa jälkeen. Teeskennellä voi jokainen jonkin aikaa, mutta ei kuitenkaan loputtomiin. Olet täysin oikeassa myös tuon ystävyys-kriteerin kanssa...ja lapsen hankkiminen suhteen alkuvaiheessa on - hmmm - aika riskialtista touhua. Me puhuimme lasten hommaamisesta vasta useamman vuoden yhdessäolon jälkeen, eikä se päätös sotinut kummankaan mielipiteitä vastaan.

Se on kuitenkin todettava, että parisuhteessa joutuu väkisinkin tekemään kompromisseja. Varsinkin lasten myötä elämä muuttuu niin, että molempien vanhempien on tehtävä kompromisseja. Mutta kun jostain luopuu niin yleensä saa jotain uuttakin tilalle.

Hyvää kevättä kuitenkin sinulle!

• nainen aikuinen
        LOL kirjoitti:

Hmm, en mielestäni hyökännyt kirjoittajaa vastaan, esitin vain oman näkemykseni asiasta.

Mutta kuten sinunkin esimerkkisi kertoo, kyse on vain ja ainoastaan valinnoista. Sinkkujakin on monenlaisia, kuten seurusteleviakin...ei siis pitäisi yleistää, kuten tämän ketjun aloittanut mielestäni tekee. Moni sinkku voi varmasti olla oikeasti tyytyväinen olotilaansa, mutta yhtä moni voi peitellä pettymyksensä (kun kumppania ei ole löytynyt) tuohon "rima korkealla" toteamukseen.

Nuo sinun odotuksesi naisen suhteen eivät ole ihan jokapäiväistä tavaraa ja varmasti on hankala löytää kumppania, joka vastaa kaikkia noita vaatimuksia. Tuossa on kuitenkin se hyvä pointti, että kun tietää mitä hakee, on jo hyvässä vauhdissa...Se on nimittäin taivaan tosi, että jos yhteisiä kiinnostuksen kohteita ei löydy, suhdetta on hankala pitää kunnossa vuosi toisensa jälkeen. Teeskennellä voi jokainen jonkin aikaa, mutta ei kuitenkaan loputtomiin. Olet täysin oikeassa myös tuon ystävyys-kriteerin kanssa...ja lapsen hankkiminen suhteen alkuvaiheessa on - hmmm - aika riskialtista touhua. Me puhuimme lasten hommaamisesta vasta useamman vuoden yhdessäolon jälkeen, eikä se päätös sotinut kummankaan mielipiteitä vastaan.

Se on kuitenkin todettava, että parisuhteessa joutuu väkisinkin tekemään kompromisseja. Varsinkin lasten myötä elämä muuttuu niin, että molempien vanhempien on tehtävä kompromisseja. Mutta kun jostain luopuu niin yleensä saa jotain uuttakin tilalle.

Hyvää kevättä kuitenkin sinulle!

ei välttämättä saa mitään takaisin.Jos ajattelet mielessäsi avo-/avioliittoa voitko ajatuksiisi yhdistää vapauden? Minä en voi, minulle lasten hankkiminen ja puolison ottaminen on SITOUTUMISTA. Jos rakastaa vapautta, on todella hullua sitoutua. PERHE SITOO. Se on tosi.

• Starship Trooper
        laura lee kirjoitti:

Missä tällaiset kaltaisesi miehet sitten piileskelevät?
        Voisin jopa harkita luopumista sinkkuudestani, jos kaltaiseesi mieheen törmäisin. Ehkä mullakin on sitten rima korkealla, ei vaan kiinnosta miehet, joiden elämän sisältö muodostuu pelkästään jääkiekosta ja oluenjuonnista.
        Kiva tietää, et on olemassa muunkinlaisia miehiä ;)

"Missä tällaiset kaltaisesi miehet sitten piileskelevät?"

Hyvä kysymys. Henkilökohtaisesti piileskelen kesäaikaan paljon ulkomailla tai ollessani kotimaassa, piileskelen esim. grillauksen / viskin / syvällisten keskustelujen siivittämässä seurassa jossakin idyllisessä paikassa kaupungin ulkopuolella. Syksyisin, talvisin ja alkukeväästä vastaavassa paikassa, sillä lisäyksellä että mukana on tähtikartat ja kaukoputki kirkkaina, pimeinä öinä.
        Mutta lyhyesti; emme me oikeastaan piileksi missään, me emme vain etsi "seuraa" emmekä sen vuoksi hakeudu paikkoihin mistä sitä todennäköisimmin löytäisi.

"Voisin jopa harkita luopumista sinkkuudestani, jos kaltaiseesi mieheen törmäisin. Ehkä mullakin on sitten rima korkealla, ei vaan kiinnosta miehet, joiden elämän sisältö muodostuu pelkästään jääkiekosta ja oluenjuonnista."

Ymmärrän hyvin ettei "KOFF lippis" jätkät kiinnosta. Ihan yhtälailla kuin minulla miehenä on pulmana että avainintohimoni jakavat naiset ovat vähissä, tiedän että sinä naisena joudut vastaavan pulman eteen miesten kanssa. Olen käynyt armeijan ja täten tavannut karsimattoman poikkileikkauksen suomalaisista miehistä. Suurin osa oli (harmittaa todeta) tyyppejä joiden sanavarasto oli luokkaa : "pillu, muna, bisse, turbo, aluvanteet" sekä vahvistavana sanana "vittu". Ja tämä ei edes ole vitsi. Onneksi oli muutama sellainenkin kaveri jonka kanssa käytiin läpi monta mielenkiintoista keskustelua esim. historiasta, unelmista, maailmasta, toisista maailmoista jne. Mutta suhdeluku oli 5 / 100.

"Kiva tietää, et on olemassa muunkinlaisia miehiä ;)"

Kiva kuulla että on olemassa muunkinlaisia naisia ;)

• Vanessa

Hyvä kysymys. Henkilökohtaisesti piileskelen kesäaikaan paljon ulkomailla tai ollessani kotimaassa, piileskelen esim. grillauksen / viskin / syvällisten keskustelujen siivittämässä seurassa jossakin idyllisessä paikassa kaupungin ulkopuolella. Syksyisin, talvisin ja alkukeväästä vastaavassa paikassa, sillä lisäyksellä että mukana on tähtikartat ja kaukoputki kirkkaina, pimeinä öinä.
        Mutta lyhyesti; emme me oikeastaan piileksi missään, me emme vain etsi "seuraa" emmekä sen vuoksi hakeudu paikkoihin mistä sitä todennäköisimmin löytäisi.

"Voisin jopa harkita luopumista sinkkuudestani, jos kaltaiseesi mieheen törmäisin. Ehkä mullakin on sitten rima korkealla, ei vaan kiinnosta miehet, joiden elämän sisältö muodostuu pelkästään jääkiekosta ja oluenjuonnista."

Ymmärrän hyvin ettei "KOFF lippis" jätkät kiinnosta. Ihan yhtälailla kuin minulla miehenä on pulmana että avainintohimoni jakavat naiset ovat vähissä, tiedän että sinä naisena joudut vastaavan pulman eteen miesten kanssa. Olen käynyt armeijan ja täten tavannut karsimattoman poikkileikkauksen suomalaisista miehistä. Suurin osa oli (harmittaa todeta) tyyppejä joiden sanavarasto oli luokkaa : "pillu, muna, bisse, turbo, aluvanteet" sekä vahvistavana sanana "vittu". Ja tämä ei edes ole vitsi. Onneksi oli muutama sellainenkin kaveri jonka kanssa käytiin läpi monta mielenkiintoista keskustelua esim. historiasta, unelmista, maailmasta, toisista maailmoista jne. Mutta suhdeluku oli 5 / 100.

jotka käyttäytyvät kuvaamallasi tavalla, ovat isiä ennen kuin huomaavatkaan. Joku naaras tulee ja hommaa "pilleritempulla" itsensä raskaaksi ja ah, sitä onnea!!
        Olet piristävä poikkeus miehissä. En ole koskaan tavannut kaltaistasi livenä.Et varmasti menisikään edellä mainittuun halpaan. Mieskin saa ajatella aivoillaan, ei aina kyrvällään. Hyvä Starship !!

• laura lee

Kiitokset kommenteistasi. Nyt selvisi sitten sekin miksi viikonlopun baarireissu oli tulokseton ;)Kuvauksesi koff-lippis -miehistä oli hauska, näitä tyyppejä kyllä tuli vastaan, mutta ei taaskaan yhtään oikeaan keskusteluun pystyvää tyyppiä. Kyllä minäkin seuraan esim. formula ykköstä sen verran, että pystyn tarvittaessa keskustelemaan, mutta eipä sitä koko iltaa jaksa.
        No, enpä minäkään kovin aktiivisesti jaksa metsästää "sitä oikeaa", tällä hetkellä tärkeämpiä projekteja ovat opintojen loppuunsaaminen ja mielenkiintoisen työpaikan löytäminen, mielellään ulkomailta. Toisinaan ei kuitenkaan voi välttyä ajatukselta, että olisipa kiva lähteä sinne jonkun kanssa... No, aika näyttää ja edelleen olen sitä mieltä, että mieluummin sinkkuna kuin huonossa suhteessa tottumuksen vuoksi.

Hyvää kevättä!

• kertoo
        Vanessa kirjoitti:

jotka käyttäytyvät kuvaamallasi tavalla, ovat isiä ennen kuin huomaavatkaan. Joku naaras tulee ja hommaa "pilleritempulla" itsensä raskaaksi ja ah, sitä onnea!!
        Olet piristävä poikkeus miehissä. En ole koskaan tavannut kaltaistasi livenä.Et varmasti menisikään edellä mainittuun halpaan. Mieskin saa ajatella aivoillaan, ei aina kyrvällään. Hyvä Starship !!

sinusta paljon.

Oletko ns. poikatyttö-lesbo?

• Vanessa
        kertoo kirjoitti:

sinusta paljon.

Oletko ns. poikatyttö-lesbo?

käytä sitä kieltä jonnekin muuhun kuin tänne ?

• Starship Trooper
        laura lee kirjoitti:

Kiitokset kommenteistasi. Nyt selvisi sitten sekin miksi viikonlopun baarireissu oli tulokseton ;)Kuvauksesi koff-lippis -miehistä oli hauska, näitä tyyppejä kyllä tuli vastaan, mutta ei taaskaan yhtään oikeaan keskusteluun pystyvää tyyppiä. Kyllä minäkin seuraan esim. formula ykköstä sen verran, että pystyn tarvittaessa keskustelemaan, mutta eipä sitä koko iltaa jaksa.
        No, enpä minäkään kovin aktiivisesti jaksa metsästää "sitä oikeaa", tällä hetkellä tärkeämpiä projekteja ovat opintojen loppuunsaaminen ja mielenkiintoisen työpaikan löytäminen, mielellään ulkomailta. Toisinaan ei kuitenkaan voi välttyä ajatukselta, että olisipa kiva lähteä sinne jonkun kanssa... No, aika näyttää ja edelleen olen sitä mieltä, että mieluummin sinkkuna kuin huonossa suhteessa tottumuksen vuoksi.

Hyvää kevättä!

Hyvä Laura Lee ! Ulkomaille lähtö kuulostaa hienolta ajatukselta. Itselläni ko. toimenpide on lähellä ja odotan sitä innolla. Yllättävää on huomata kuinka moni yrittää tyrmätä ulkomaille menemisen "turhana" tai sanomalla "mitä vikaa on Suomessa" - tyrmääjät eivät ymmärrä sitä mikä on homman pointti ; ensimmäisenä Mt.Everestille kiivenneeltä sir Edmund Hillarylta kysyttiin suorituksen jälkeen "miksi teit sen" ja hän vastasi : "Siksi että vuori oli siinä".
        Mielestäni elämän tekee elämisen arvoiseksi se, että voimme toteuttaa unelmamme - mitä hyvänsä ne ovatkin - jos haluamme sitä tarpeeksi.

Olet oikeassa että ajatus siitä että lähtisi jonkun kanssa on ajoittain houkutteleva, koska "terra incognito" sisältää aina pienen pelkokertoimen. Jos tapaisin huomenna kaupan jonossa tai kahviossa naisen joka miellyttäisi minua naisena ja omaisi lisäksi samat avainintohimot kuin mitkä itselläni on, en näkisi mitään syytä miksen voisi "katsoa kortteja" siinä tilanteessa.

Hyvää kevättä sinullekin

• Jeeeee
        Vanessa kirjoitti:

käytä sitä kieltä jonnekin muuhun kuin tänne ?

Sinähän sen tiedät.

• Vanessa
        Jeeeee kirjoitti:

Sinähän sen tiedät.

juttu.

• otsikko
        Jeeeee kirjoitti:

Sinähän sen tiedät.

Jeeeee on selvästi alaikäinen kusipäinen nulikka, jolla ei otsa riitä aikuisten asioihin.

• Starship Trooper
        Vanessa kirjoitti:

"jotka käyttäytyvät kuvaamallasi tavalla, ovat isiä ennen kuin huomaavatkaan. Joku naaras tulee ja hommaa "pilleritempulla" itsensä raskaaksi ja ah, sitä onnea!!"

Nyt kun ikää on 27 ja tuttavapiirissä on "isiä", olen tyrmistynyt siitä kuinka moni on tullut isäksi "vahingossa" ja tiedän jopa 2 jätkää jotka ovat langenneet "pilleritemppuun". Ja joo, siitä se onni sitten alkaa :)

"Olet piristävä poikkeus miehissä. En ole koskaan tavannut kaltaistasi livenä.Et varmasti menisikään edellä mainittuun halpaan. Mieskin saa ajatella aivoillaan, ei aina kyrvällään. Hyvä Starship !!"

Kiitos ! Olen positiivisesti yllättynyt siitä että tältä keskustelupalstalta löytyi ainakin kaksi naista jotka ymmärtävät.
        Tavallaan harmittavan moni mies ei ajattele muulla kuin sillä jälkimmäiseksi mainitsemallasi. Uskon että oma erikoisuuteni on siinä, etten juurikaan koskaan unohda mitään tunteitani. Yhdenillan jutut joskus 18-22 vuotiaana lopahtivat kohdallani siihen, että minulla oli aamulla sanoinkuvaamattoman tyhjä olo vaikka illalla oltiin kuin kaksi luolaihmistä hurja meno päällä. Suurin kontrasti mitä maailmankaikkeudessa on, on luultavasti se, millainen tunne miehellä on 30 sekuntia ennen orgasmia vs. 30 sekuntia sen jälkeen. Tämän voi vahvistaa ainakin jokainen mies jonka kanssa olen heittänyt joskus "härskiä läppää". Siksi olenkin ihmeissäni siitä miten moni mies unohtaa sen jälkitunteen ja on valmis pelkän esitunteen perusteella uhraamaan vaikka terveytensä (huorat, AIDS, hepatiitti) jotta pääsisi nopeasti "tikkaamaan".

• Starship Trooper
        Vanessa kirjoitti:

"jotka käyttäytyvät kuvaamallasi tavalla, ovat isiä ennen kuin huomaavatkaan. Joku naaras tulee ja hommaa "pilleritempulla" itsensä raskaaksi ja ah, sitä onnea!!"

Nyt kun ikää on 27 ja tuttavapiirissä on "isiä", olen tyrmistynyt siitä kuinka moni on tullut isäksi "vahingossa" ja tiedän jopa 2 jätkää jotka ovat langenneet "pilleritemppuun". Ja joo, siitä se onni sitten alkaa :)

"Olet piristävä poikkeus miehissä. En ole koskaan tavannut kaltaistasi livenä.Et varmasti menisikään edellä mainittuun halpaan. Mieskin saa ajatella aivoillaan, ei aina kyrvällään. Hyvä Starship !!"

Kiitos ! Olen positiivisesti yllättynyt siitä että tältä keskustelupalstalta löytyi ainakin kaksi naista jotka ymmärtävät.
        Tavallaan harmittavan moni mies ei ajattele muulla kuin sillä jälkimmäiseksi mainitsemallasi. Uskon että oma erikoisuuteni on siinä, etten juurikaan koskaan unohda mitään tunteitani. Yhdenillan jutut joskus 18-22 vuotiaana lopahtivat kohdallani siihen, että minulla oli aamulla sanoinkuvaamattoman tyhjä olo vaikka illalla oltiin kuin kaksi luolaihmistä hurja meno päällä. Suurin kontrasti mitä maailmankaikkeudessa on, on luultavasti se, millainen tunne miehellä on 30 sekuntia ennen orgasmia vs. 30 sekuntia sen jälkeen. Tämän voi vahvistaa ainakin jokainen mies jonka kanssa olen heittänyt joskus "härskiä läppää". Siksi olenkin ihmeissäni siitä miten moni mies unohtaa sen jälkitunteen ja on valmis pelkän esitunteen perusteella uhraamaan vaikka terveytensä (huorat, AIDS, hepatiitti) jotta pääsisi nopeasti "tikkaamaan".

• Laura L

Hyvä Laura Lee ! Ulkomaille lähtö kuulostaa hienolta ajatukselta. Itselläni ko. toimenpide on lähellä ja odotan sitä innolla. Yllättävää on huomata kuinka moni yrittää tyrmätä ulkomaille menemisen "turhana" tai sanomalla "mitä vikaa on Suomessa" - tyrmääjät eivät ymmärrä sitä mikä on homman pointti ; ensimmäisenä Mt.Everestille kiivenneeltä sir Edmund Hillarylta kysyttiin suorituksen jälkeen "miksi teit sen" ja hän vastasi : "Siksi että vuori oli siinä".
        Mielestäni elämän tekee elämisen arvoiseksi se, että voimme toteuttaa unelmamme - mitä hyvänsä ne ovatkin - jos haluamme sitä tarpeeksi.

Olet oikeassa että ajatus siitä että lähtisi jonkun kanssa on ajoittain houkutteleva, koska "terra incognito" sisältää aina pienen pelkokertoimen. Jos tapaisin huomenna kaupan jonossa tai kahviossa naisen joka miellyttäisi minua naisena ja omaisi lisäksi samat avainintohimot kuin mitkä itselläni on, en näkisi mitään syytä miksen voisi "katsoa kortteja" siinä tilanteessa.

Hyvää kevättä sinullekin

...huomenna kannattaa siis hengata minkä kaupan jonos?

• Jeeeee
        otsikko kirjoitti:

Jeeeee on selvästi alaikäinen kusipäinen nulikka, jolla ei otsa riitä aikuisten asioihin.

Oletko HOMO vai TRANSVENTTIILI?

• Starship Trooper
        Laura L kirjoitti:

..jonkin pikkukaupan jonossa Kruunuhaassa. Tai kauniina Toukokuun päivänä vastaavassa paikassa Porvoossa.

Kyllä sä tunnistat mut jos me ollaan samassa kaupan jonossa - etenkin jos olen kaverin kanssa liikenteessä ja kuulet "olkapään yli" mistä me puhutaan.

• Starship Trooper
        Laura L kirjoitti:

..jonkin pikkukaupan jonossa Kruunuhaassa. Tai kauniina Toukokuun päivänä vastaavassa paikassa Porvoossa.

Kyllä sä tunnistat mut jos me ollaan samassa kaupan jonossa - etenkin jos olen kaverin kanssa liikenteessä ja kuulet "olkapään yli" mistä me puhutaan.

• l.l.

No, toi edellinen ei ollu mun kirjoittama, mut kiitos tiedosta ;)
        Vai että olkapään yli...no, arvaankin loput.Ja kyllä siitä kannattaakin kaverin kanssa keskustella, mulla kun on hyvä perse. ;)

• S.T
        l.l. kirjoitti:

No, toi edellinen ei ollu mun kirjoittama, mut kiitos tiedosta ;)
        Vai että olkapään yli...no, arvaankin loput.Ja kyllä siitä kannattaakin kaverin kanssa keskustella, mulla kun on hyvä perse. ;)

"No, toi edellinen ei ollu mun kirjoittama, mut kiitos tiedosta ;)
        Vai että olkapään yli...no, arvaankin loput.Ja kyllä siitä kannattaakin kaverin kanssa keskustella, mulla kun on hyvä perse. ;) "

No, "olkapään yli" on vain kuvannollinen sanonta joka tarkoittaa että kuulee sivusta kun jotkut juttelevat. Ei me sun takamuksestas keskusteltais. Itseasiassa jos kuulet jonkun keskustelevan selkäsi takana suureen ääneen : "Hei kato, tolla on hyvä perse", voit olla varma että se EI ole minä eikä yksikään ystävistäni. Tuollaisessa tapauksessa selkäsi takana on luultavasti "KOFF lippis" jätkät tai sitten kaksi homoa jotka eivät uskalla tulla kaapista ulos vaan yrittävät mainostaa ympäristölleen että tytöt kiinnostaa.

BTW. Olikohan toi l.l viestikään oikean Laura Lee:n kirjoittama ?

• laura lee
        S.T kirjoitti:

"No, toi edellinen ei ollu mun kirjoittama, mut kiitos tiedosta ;)
        Vai että olkapään yli...no, arvaankin loput.Ja kyllä siitä kannattaakin kaverin kanssa keskustella, mulla kun on hyvä perse. ;) "

No, "olkapään yli" on vain kuvannollinen sanonta joka tarkoittaa että kuulee sivusta kun jotkut juttelevat. Ei me sun takamuksestas keskusteltais. Itseasiassa jos kuulet jonkun keskustelevan selkäsi takana suureen ääneen : "Hei kato, tolla on hyvä perse", voit olla varma että se EI ole minä eikä yksikään ystävistäni. Tuollaisessa tapauksessa selkäsi takana on luultavasti "KOFF lippis" jätkät tai sitten kaksi homoa jotka eivät uskalla tulla kaapista ulos vaan yrittävät mainostaa ympäristölleen että tytöt kiinnostaa.

BTW. Olikohan toi l.l viestikään oikean Laura Lee:n kirjoittama ?

Oli se mun kirjoittama. Oikeasti.
        Ja se oli tarkoitettu ihan humoristiseksi kommentiksi. Kiitos taas vastauksestasi, jotain tommosta odotinkin sun kirjoittavan ;)

• akateeminen

mallissa on, jonka mukaan itsekin olen elänyt ?
      Olen nyt 45 v, nainen, työskentelen suuren organisaation yhtenä arvostettuna asiantuntijana.Olen ollut samassa työpaikassa jo 20 v.
      Minulla on 12 v. poika. Aviossa olen ollut 14v. Olen onnellinen, mutta sitä ennen olin onnellinen SINKKU. Opiskelin rauhassa, tein työtä, ostin asunnon ja menin niin kauan kuin se hyvältä tuntui. Sitten alkoi parin valinta, koska ikää oli jo kolmekymmentä osasin VALITA itselleni ihanan miehen. (tuskin olisi onnistunut 20v.)
      Kun muutimme mieheni kanssa yhteen, hänkin oli tavallani elänyt ja omisti myös asunnon,myimme vain kaksi yksiötä ja ostimme omakotitalon. Se oli alkujaan miltei velaton.
      Saimme lapsen, olemme hänestä ylpeitä. Enkä tätä onnea vaihtaisi enää sinkkuuteen,mutta aikanaan se oli ihanaa.
      Nykyään tuntuu, että kaikki haluu lapsen, iästä viis, eletään tuilla ja haistatellaan viisaammille.
      Tämäkin ketju sen todistaa.

• Jeah(m)

Varmasti tämän Nopan provosoiva avaus, jossa hän jo otsikollaan haluaa osoittaa tiettyä ikiomaa typeryyttään "Seurustelu kuvottaa".

Samoin lopetus, jossa samainen Noppa lupaa kertoa, miten "tullaan onnelliseksi".

Nämä tekijät sekä koko avauksen hyvin vähän asiallista pohdintaa sisältävä tyyli, ovat kirvoittaneet parisuhteessa eläviltä kipakoitakin kommentteja.

Jos tässä pyrkii leikkimään psykologia, niin syntyy mielikuva, että Noppa on itse kokenut pahan takaiskun jossain seurustelusuhteessaan ja nyt hän sitten pyrkii varsin voimakkaasti teilaamaan kaikki seurustelusuhteet - mm. "kuvottaa".

Olenko paljon väärässä?

• joko
        Jeah(m) kirjoitti:

Varmasti tämän Nopan provosoiva avaus, jossa hän jo otsikollaan haluaa osoittaa tiettyä ikiomaa typeryyttään "Seurustelu kuvottaa".

Samoin lopetus, jossa samainen Noppa lupaa kertoa, miten "tullaan onnelliseksi".

Nämä tekijät sekä koko avauksen hyvin vähän asiallista pohdintaa sisältävä tyyli, ovat kirvoittaneet parisuhteessa eläviltä kipakoitakin kommentteja.

Jos tässä pyrkii leikkimään psykologia, niin syntyy mielikuva, että Noppa on itse kokenut pahan takaiskun jossain seurustelusuhteessaan ja nyt hän sitten pyrkii varsin voimakkaasti teilaamaan kaikki seurustelusuhteet - mm. "kuvottaa".

Olenko paljon väärässä?

mitä ?

• Starship Trooper

Sinä olet saanut lapsesi yli 30-vuotiaana, niinkuin oma äitini sai minut ollessaan yli 30. Sitä ennen hän asui maailmalla 5 vuotta, teki tutkimusmatkaa jonka tekeminen ei olisi ollut perheelliselle mahdollista.
        Tuo ikä on juuri se, miksi uskon että puhut vilpittömästi totta elämästäsi. Molemmat ovat eläneet sen vaiheen joka pitää elää, oman seikkailunsa.
        Kun kuuntelen 20-vuotiasta joka selittää että "mä olen jo juoksuni juossu, nyt haluun lapsen, HETI", kuulen vain sanan "itsepetos".

Kaikelle on aikansa... ja voi olla että minunkin aikani perustaa perhe tulee vielä jonakin päivänä, muttei tänään eikä huomenna, ehkä 10 vuoden kuluttua...

"Nykyään tuntuu, että kaikki haluu lapsen, iästä viis, eletään tuilla ja haistatellaan viisaammille.
        Tämäkin ketju sen todistaa."

Olen samaa mieltä, kun kuljen kaupungilla ja kuulen mitä nuoret (16-22v) puhuvat, kuulen jatkuvasti sanonnan : "mulla on oikeus, mulla on oikeus", mutten koskaan sanontaa : "mulla on velvollisuus".

cheers :)

• Starship Trooper

Sinä olet saanut lapsesi yli 30-vuotiaana, niinkuin oma äitini sai minut ollessaan yli 30. Sitä ennen hän asui maailmalla 5 vuotta, teki tutkimusmatkaa jonka tekeminen ei olisi ollut perheelliselle mahdollista.
        Tuo ikä on juuri se, miksi uskon että puhut vilpittömästi totta elämästäsi. Molemmat ovat eläneet sen vaiheen joka pitää elää, oman seikkailunsa.
        Kun kuuntelen 20-vuotiasta joka selittää että "mä olen jo juoksuni juossu, nyt haluun lapsen, HETI", kuulen vain sanan "itsepetos".

Kaikelle on aikansa... ja voi olla että minunkin aikani perustaa perhe tulee vielä jonakin päivänä, muttei tänään eikä huomenna, ehkä 10 vuoden kuluttua...

"Nykyään tuntuu, että kaikki haluu lapsen, iästä viis, eletään tuilla ja haistatellaan viisaammille.
        Tämäkin ketju sen todistaa."

Olen samaa mieltä, kun kuljen kaupungilla ja kuulen mitä nuoret (16-22v) puhuvat, kuulen jatkuvasti sanonnan : "mulla on oikeus, mulla on oikeus", mutten koskaan sanontaa : "mulla on velvollisuus".

cheers :)

• Pii

Seurustelen, koska olen löytänyt ihmisen, jonka kanssa haluan jakaa elämäni. Hänellä on minulle paljon annettavaa niin henkisesti kuin fyysisestikin ja rakastamme toisiamme. Luuletko, että olisin onnellinen, jos olisin kieltäytynyt seurustelemasta hänen kanssaan?

Kauppaan kuuluu, että kotonani asuu mies, joka kuuntelee ja ymmärtää minua ja jolla on paljon sanottavaa, hän kannustaa minua harrastuksissani ja pyrkimyksissäni, haluaa matkustaa kanssani, jakaa kotityöt kanssani, maksaa puolet vuokrasta ja ruokakuluista, jakaa sängyn kanssani, häntä voin halata ja pussata ja helliä ja hän tekee saman minulle, voimme nauttia toistemme vartaloista ja ajatuksista... Mikä tässä on se miinuspuoli?

Toki riitelemme välillä, mutta riitelin myöskin perheeni kanssa silloin, kun asuin vielä kotona, se ei siis ole pelkästään parisuhteen piirre. Kaikista meistä ei varmastikaan tule pettäviä, valehtelevia inhotuksia parisuhteen myötä... Eikä parisuhde tee kaikkia onnelliseksi. Mutta eivät taida kaikki sinkutkaan olla onnellisia yksinoloonsa...

Ja kun koti on joskus tyhjä mieheni ollessa ulkona, voin minä aivan rauhassa kaivaa salakarkkipussin esiin ja ruveta pelaamaan tietokoneella. Eikä se välttämättä ole ollenkaan huono käänne. ;)

• rouva

näkyy, kuinka huonosti kasvatettua on nykynuorisomme, lukuunottamatta muutamaa ( ilmeisesti aikuisempaa ) kirjoittajaa. Älkääkä sanoko, ettei saa yleistää.Voi olla ettei koko nuoriso ole mätää, mutta täällä olevat ovat. Velvollisuutta ei tunneta oikeuksia on joka sormelle, tehdään alaikäisinä kakaroita ja elellään yhteiskunnan varoin. Onko siinä leuhkimista ? EI OLE!!!

• Tuumailija

Noppa, Mella, aikuinen 45.

Siinä pahimmat.

• UNOHTUI

ne kaikkein pahimmat : Vaude!, MIES ,El chico (omituinen espanjankirjoittaja, joka ei edes liipannut aihetta) sekä tuumailija.

• El chico
        UNOHTUI kirjoitti:

ne kaikkein pahimmat : Vaude!, MIES ,El chico (omituinen espanjankirjoittaja, joka ei edes liipannut aihetta) sekä tuumailija.

el mono o la puta?

Yo se que eres la persona muy muy tonta. Tu cabeza tiene nada razon. Yo puedo entender como dificil es la vida para ti porque no dinero, no razon, no amigos - solamente tu mismo torpe burro.

Quieres tomar un plátano?

• Mella
        El chico kirjoitti:

el mono o la puta?

Yo se que eres la persona muy muy tonta. Tu cabeza tiene nada razon. Yo puedo entender como dificil es la vida para ti porque no dinero, no razon, no amigos - solamente tu mismo torpe burro.

Quieres tomar un plátano?

espanjaa! Ite oot apina ja idiootti. päässät ei järjestä tietookaan. Ja voin tarjoo sulle sen banaanin...et silleen

• Tuumailija

Noppa, Mella, aikuinen 45.

Siinä pahimmat.

• mia

Niin, se onnen etsiminen onkin monimutkainen juttu ja siihen voi mennä koko loppuelämä. Seurustelun alussa jokainen lienee onnensa kukkuloilla, mutta sitten suhteeseen tulee arki, jota monien on vaikea kestää.

Mikäli ei ikuisesti halua elää yksin ja lentää kukasta kukkaan, tulisi varautua siihen, että suhde muuttuu ja elää vuosien saatossa.
      Ollaan onnellisia siitä mitä meillä on.

• ::::::

,,,,,,,,

• kanssasi

Sinkkuus kunniaan! (Itse seurustelen tällä hetkellä) Kyllä sitä tylsistyy ja koko ajan on huonolla tuulella jne. jne. Olen ajatellut että yksin on paras! En ole koskaan ollut niin onnellinen kuin sinkkuna!

• leena

Yleensä sinkut ovat paljon tyytyväisempiä.Monet ovat parisuhteessa tottumuksesta kun pelkäävät yksinäisyyttä.Jotkut eivät eroa kun omaisuus menee jakoon ja on pieniä lapsia.Se on käsitykseni kun olen kuunnellut ihmisiä.Itse olen sinkku.Miksi eroja tulee niin paljon ,jos se parisuhde on niin ihanaa?

• Sinkkua rikkaampi

Mikä ihme sinkkuja vaivaa, kun he niin innokkaasti ja pyytämättä puolustelevat "valitsemaansa" elämäntapaa toisille ihmisille? Hyvässä ja toimivassa parisuhteessa elävän ei tarvitse juoksennella ympäri trendikahviloita vakuuttelemassa oman elämänsä auvoisuutta. Ei sitä tarvitse taivastella edes netin keskustelupalstoilla. Lieneeköhän sinkuilla ja muilla kelpaamattomilla vain tarve todistaa itselleen, että ovat omasta halustaan yksin?

Minä voisin ruveta yksinäiseksi koska tahansa; minun tarvitsisi vain luopua kaikesta tärkeästä elämässäni: vaimostani ja lapsistani. Vaikutelmaa energisestä ja ihanasta sinkkuelämästäni voisin korostaa ostamalla lasten ruuasta säästyneillä rahoilla itselleni liian pieniä T-paitoja H&M:ltä. Se se vasta olisi hienoa!

Itsensä kanssa voi elää kuka vaan, mutta toinen ihminen ei huoli vierelleen mitä tahansa. Sinkku on ihminen, jolta puuttuu elämästään se kaikkein kallein asia. Ja sitä ei Strindbergin kahvilasta kahdella eurolla saa.

• eeeeeeeeeeeeei

mmmmmmmmmmmmmmm

• Sinkkua rikkaampi

Mikä ihme sinkkuja vaivaa, kun he niin innokkaasti ja pyytämättä puolustelevat "valitsemaansa" elämäntapaa toisille ihmisille? Hyvässä ja toimivassa parisuhteessa elävän ei tarvitse juoksennella ympäri trendikahviloita vakuuttelemassa oman elämänsä auvoisuutta. Ei sitä tarvitse taivastella edes netin keskustelupalstoilla. Lieneeköhän sinkuilla ja muilla kelpaamattomilla vain tarve todistaa itselleen, että ovat omasta halustaan yksin?

Minä voisin ruveta yksinäiseksi koska tahansa; minun tarvitsisi vain luopua kaikesta tärkeästä elämässäni: vaimostani ja lapsistani. Vaikutelmaa energisestä ja ihanasta sinkkuelämästäni voisin korostaa ostamalla lasten ruuasta säästyneillä rahoilla itselleni liian pieniä T-paitoja H&M:ltä. Se se vasta olisi hienoa!

Itsensä kanssa voi elää kuka vaan, mutta toinen ihminen ei huoli vierelleen mitä tahansa. Sinkku on ihminen, jolta puuttuu elämästään se kaikkein kallein asia. Ja sitä ei Strindbergin kahvilasta kahdella eurolla saa.

• Liika viisas

on sitä, että halutaan oikein palstan kautta pyrkiä vahvistamaan omaa tunnetta, että minä olen kuitenkin hyvä ihminen, vaikka en ole kenellekään pysyvästi kelvannut.

Tämä toimenpide näille sinkkuuden ylistäjille sallittakoon.
        Melko säälittävä oli tämäkin avaus.

• Liika viisas

on sitä, että halutaan oikein palstan kautta pyrkiä vahvistamaan omaa tunnetta, että minä olen kuitenkin hyvä ihminen, vaikka en ole kenellekään pysyvästi kelvannut.

Tämä toimenpide näille sinkkuuden ylistäjille sallittakoon.
        Melko säälittävä oli tämäkin avaus.

• Starship Trooper

...ranskaa kun vieläkin on äijiä jotka eivät näy käsittävän mistä tässä on kyse. Hommassa on kyse siitä että on parempi olla yksin kuin epäyhteensopivassa seurassa.
        Minä olen aina ollut sitä mieltä että rakkaussuhde - jossa kaksi ihmistä ovat rakastajien lisäksi ystäviä - on sellainen asia joka on olemassa ihmisen onneksi.

Ymmärsin ketjun avauksen kritiikiksi niitä kohtaan jotka seurustelevat vain siksi että "on pakko olla joku". Ja näitä tapapariskuntia on helvetin paljon.

"Itsensä kanssa voi elää kuka vaan, mutta toinen ihminen ei huoli vierelleen mitä tahansa"

Tämä väittämäsi on täysin paikkansapitämätön. En tunne itseni lisäksi kuin 2 jätkää ja yhden naisen jotka osaisivat elää yksin, joiden kärsivällisyys riittäisi elää ilman vastakkaisen sukupuolen edustajan läsnäoloa niin kauan kuin kestää löytää omien unelmien nainen/mies.
        Kun keskivertotyypillä menee poikki, ollaan heti baarissa etsimässä uutta - ja niinkuin tiedämme : "haste makes waste"...

Minulla on kännykässä neljän naisen numerot joiden kanssa olen joskus "pitänyt hauskaa". He yrittivät aloitella suhdetta kanssani, mutta valitettavasti tunne ei ollut molemminpuolinen. Jos nyt haluaisin perheen ja koko sen "unelman" mikä liittyy siihen, minulla olisi tyttöystävä viikon kuluttua, lapsi 9½ kuukauden kuluttua sekä uusi farmariauto, asuntolaina ja koira kuukauden kuluessa. Koko tuo suuri "unelma" olisi hoidettavissa kolmella puhelinsoitolla, asuntoesittelyssä käymisellä ja pankkivisiitillä.
        Todellinen haaste on ainoastaan löytää se "soulmate", jonka ominaisuudet kuvasin jo eräässä aikaisemmassa viestissäni.

PS. On turha esittää mitään sankaria tai marttyyriä jos on hoitanut itselleen poika/tyttöystävän ja lapsen, sitä tekevät apinat ja jäniksetkin.

• Onnellisesti aviossa

...ranskaa kun vieläkin on äijiä jotka eivät näy käsittävän mistä tässä on kyse. Hommassa on kyse siitä että on parempi olla yksin kuin epäyhteensopivassa seurassa.
        Minä olen aina ollut sitä mieltä että rakkaussuhde - jossa kaksi ihmistä ovat rakastajien lisäksi ystäviä - on sellainen asia joka on olemassa ihmisen onneksi.

Ymmärsin ketjun avauksen kritiikiksi niitä kohtaan jotka seurustelevat vain siksi että "on pakko olla joku". Ja näitä tapapariskuntia on helvetin paljon.

"Itsensä kanssa voi elää kuka vaan, mutta toinen ihminen ei huoli vierelleen mitä tahansa"

Tämä väittämäsi on täysin paikkansapitämätön. En tunne itseni lisäksi kuin 2 jätkää ja yhden naisen jotka osaisivat elää yksin, joiden kärsivällisyys riittäisi elää ilman vastakkaisen sukupuolen edustajan läsnäoloa niin kauan kuin kestää löytää omien unelmien nainen/mies.
        Kun keskivertotyypillä menee poikki, ollaan heti baarissa etsimässä uutta - ja niinkuin tiedämme : "haste makes waste"...

Minulla on kännykässä neljän naisen numerot joiden kanssa olen joskus "pitänyt hauskaa". He yrittivät aloitella suhdetta kanssani, mutta valitettavasti tunne ei ollut molemminpuolinen. Jos nyt haluaisin perheen ja koko sen "unelman" mikä liittyy siihen, minulla olisi tyttöystävä viikon kuluttua, lapsi 9½ kuukauden kuluttua sekä uusi farmariauto, asuntolaina ja koira kuukauden kuluessa. Koko tuo suuri "unelma" olisi hoidettavissa kolmella puhelinsoitolla, asuntoesittelyssä käymisellä ja pankkivisiitillä.
        Todellinen haaste on ainoastaan löytää se "soulmate", jonka ominaisuudet kuvasin jo eräässä aikaisemmassa viestissäni.

PS. On turha esittää mitään sankaria tai marttyyriä jos on hoitanut itselleen poika/tyttöystävän ja lapsen, sitä tekevät apinat ja jäniksetkin.

kommentti.

Itseään ylentävä, muita alentava.

• Milla

tämä teksti. Paremmin en taida sanoa sitä. Kaveri tietää mitä puhuu. Onneksi meitä on muitakin, jotka YMMÄRTÄVÄT hyvän päälle. Hyvä Starship Trooper !!
        Ei tod. ole mikään saavutus saada lapsi ja asuntolaina.
        Olen vaan ihmetellyt sitä, miksi nämä varatut aina vaahtoavat, että sinkkuus on pakko( kun ei ole kellekään kelvannut). Siksikö, että heillä on se avo-tai avioliitto ollut pakko, ja he tuntevat elämänsä mälsäksi. Totta on, että huonoksi elämänsä tunteva pyrkii parantamaan sitä alentamalla muita. Täällä se sitten käy näpsästi.

• wellin

Niin.
      Meille kuuluu suhteessa kiitos vain ihan hyvää.
      Ei ole valittamisen aihetta.
      SEN SIJAAN kun olin sinkku niin tapailin kaikenlaisia ihme naisia, joista osa vain käytti minua hyväkseen ja osa oli muuten epätasapainoisia.

En puhu muiden puolesta, mutta itse elän avoliitossa JUURI tasantarkkaan siitä syystä, että rakastan avovaimoani. Sinkkuelämä on todella karseeta, eikä sovi mulle ainakaan yhtään.

Toivottavasti et "vauhdilla" tarkoita juuri sitä, että tarvitsee lähteä pomppimaan savuisiin baareihin ja tapaamaan kännissä heiluvia epämielyttäviä ihmisiä, ja sen jälkeen harrastaa seksiä yhden tai kahden yön verran ja vaihtaa ihmistä.

Niin ja en pidä avoani enkä itseäni leipiintyneenä, rupsahtaneena tai sohvaperunana! Ollaan molemmat viriilejä parikymppisiä, jotka toistensa lisäksi nauttii mm. siitä, miten hauskaa on baareissa ja menomestoissa nähdä kaikenmaailman sinkkuperseilyä sekä kännissä että selvinpäin. Pelkkiä toilailuja ilman mitään syvempää sisältöä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe