Oliiviöljy

Greb

Osa päivän energiastahan tulisi ottaa myös rasvoista, ajattelinkin alkaa oliiviöljyä käyttämään lisukkeena ja mietin tuossa että mikähän olisi sopiva päiväannos, onko käyttökokemuksia? Tuleehan sitä rasvaa tietysti muualtakin..

Ravintoarvoja pähkäileville hyvä linkkivinkki: http://www.fineli.fi/

5

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitruunaveden kanssa

on hyvä yhdistelmä päivittäin

• MattiTolonen

Pää kiinni, lääkäri Antti Heikkilä

• 1ltr/kk

jos urheilet paljon.
      maantiepyöräilujät juo 4dl ennen pitkää lenkkiä

• IsoHaukka

Itse syön seuraavia ölytuotteita:
      - Neitsyt(extra virgin)oliiviöljy (Kylmäpuristettu) -omega-9 rasvahappoja, jotka eivät sotke omega3/6 -suhdetta. Ruokasalaatin joukkoon.
      - Kalaöljyä (2 tl-mitallista eli 10 ml) Vitamar Omega-3 ADE vahva nestemäinen sitruunanmakuinen kalaöljy (EPA 1300 mg ja DHA 1000 mg) Aamulla suoraan mitasta.
      - Vehnänalkioöljy (Kylmäpuristettu) (1 tl-mitallinen eli 5 ml) Aamupuuron joukossa tai illalla sellaisenaan.
      - Soijalesitiinirae 100% - valkaisematon (Valioravinto tai Reformi) (2-3 tl mitallista) sellaisenaan ja vettä tai mehua päälle kyytipojaksi.

Rypsiöljyä en nykyään enää ota, se kun sotkee tuota omega-3/6 suhdetta turhaan ja oliviiöljy taas ei ja on todistetavasti varsinaista terveysainetta.

Oliiviölyä käytän siis salaatin joukossa vaikka seuraavalla tapaa ja määrää vaihdellen:

TONNIKALA/BROILERISALAATIN OHJE:

- Tonnikalan paloja vedessä 2prk / broilerin fileepaloja 400g
      - Keitettyä kananmunaa 2-3kpl
      - Keitettyjä makaroneja (tummia/täysjyvä) 2-3dl
      - Kerä-, jäävuori- tai lehtisalaattia runsaasti
      - Tomaattia 2-3kpl
      - Kurkkua n. 1/2-1/3 kurkusta
      - Eriväristä paprikaa n. 1/2 paprikasta
      - Keskikokoinen sipuli silputtuna
      - 2-3 rkl kylmäpuristettua neitsyt-oliiviöljyä
      - Vajaa rkl balsamico-viinietikkaa haluttaessa

Mahdollisesti lisäksi vielä vihreitä papuja ja herneitä.

Erinomainen ruokasalaatti joka sisältää paljon ravinto- ja suoja-aineita muttei lihota.

• MarjikselleBanaania

2 purkkia tonnaria sisältää jo niin paljon raskasmetalleja ja alumiinia, että se syö noiden kaikkien öljyjen hyödyt heittämällä. 😂

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1740
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1414
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      80
      1397
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109