Murheita ducatosta

Pahoin pettynyt

Minulla on matkakopin alustana fiat ducato ja ihmettelen sen huoltohintoja, autollani on ajettu 70.000km ja takuuajan jälkeen en ole kertaakaan selvinnyt huolloista alle 1000 euron, viimeinen lasku oli 1700e !! Voiko auto olla näin kallis pidettävä? Siihen on laitettu uudet vetonivelet, pyörän laakerit, iskareiden yläpään laakerit ja paljon pientä sälää. Kyllä se taitaa olla niin että halvalla ei hyvää saa, uskon sen nyt. Olen mennyt halvan houkutuksen vipuun mutta toista kertaa en mene.

15

8592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hacienda

Niinhän se on että Delta-auto,joka Fiatit ja muutamat muut merkit huoltaa,on ehkä kallein huoltaja joka tästä maasta löytyy!EU-säädökset sallivat kuitenkin esim.takuu huollot tehtäväksi myös muualla kuin Delta-autossa.Itse lopetin sen firman käytön kun vastaavan huollon sain muualta 75 €:lla ,210€ asemesta!

• mutta vaihdoin

Mersuun kun Fiatti oli verstalla vähän väliin.

• Minulla oli Mersu
        mutta vaihdoin kirjoitti:

Meillä oli mersu 316 alustainen aikaisemmin. Ajoimme 81 tkm jona aikana oli korjauksessa 4 kertaa.
        Nykyisin on Fiat alustainen ajettu 92 tkm ei kertaakaan korjauksessa. huolloissa ollut 4 kertaa. Kallein huolto 120 euroa. En ole käyttänyt Delttaa.
        Fiat on mielestäni toiminut hienosti ja huomattavasti parempi ajaa kuin MB. Huojunta on poissa ja selvästi hiljaisempi sisällä kuin MB.

• Nimetön
        mutta vaihdoin kirjoitti:

Lieneekö hyvä tuuri, VW:n alustalla ollut matkailuauto jo 4 vuotta - eikä ole korjaamolla ollut ns. vikojen takia. Öljytkin voi itse vaihtaa eikä ole muille tarvinnut maksaa.

• Hankkia

Kallis pitää..

• Pahoin pettynyt

Minulla on kädessäni ne kuuluisat iskarin yläpään laakerit, yhtä ruostemöykkyä molemmat! Miten helvetissä joku autonvalmistaja voi suunnitella näin huonosti nämä suojaukset??? Laakeri itsessään on surkean pieni, selvästikin alimitoitettu. Ainakin tässä kohtaa fiat on mennyt matalimmasta kohtaa....

• Tapauskohtaista.

Minulla on kolmas Duckato peräkkäin. Ensimmäisellä oli ajettu 170 tkm kun ostin. 30 tkm tuli lisää, normaaleja kulumisesta johtuvia korjauksia, kuten jarrupalat ja rummut.

Uusi 2002, ajoin 50 tkm, ei korjauksia omaan piikkiin ja takuuseenkin oven lukko ja vetoakselin stefa.

Vaihto uuteen 2005, nyt ajettu 31 tkm, takuukorjaukset molemmat akut uusiksi (ei Fiatin ongelma, vaan akkujen) ja vetoakselin stefa.

Katsotaan, milloin vaihdan uuteen. Ei tule korjauskuluja, kun ei pästä "märkänemään" käteen.

Näyttää siltä, että vuoden päästä saisin samanlaisen kymppitonnin välillä, eli kolme vuotta ja kymppitonni. Jos pitäisin yhdeksän vuotta, väliraha olisi varmaankin kolmekymppiä ja korjauskulut päälle. Köyhän ei kannata pitää vanhaa!

• Hanna-Maria

Miten usein Ducato käy huolto-ohjeen mukaisesti pajalla? Tiedän vain oman asuntoautoni huoltovälin, joka on 22500 km (TDI:n öljynvaihtoväli).

• sinulla?

Minun mielestäni takuun voimassaolon vuoksi huoltoväli on 20 000 km tai yksi vuosi. Ei kannata viedä Deltalle huoltoon, vaan johonkin edullisempaan valtuutettuun huoltokorjaamoon. Leimat saa muuten melko edullisesti, kun ottaa huomioon huollon laadun; "tarkasta, tarkasta, katso, tarkista, voitele. Ei niistä millään kannata satasta enemmän maksaa/kerta.

Sitten jos x-korjaamolla huomataan, että on jotain, joka täytyy korjata, niin sitten takuukorjaukseen Deltalle.

• sepä se

Tästä uusimmasta mallista en tiedä. Muuten nämä 2000-luvun autot on huollettava 20000km: tai vuoden välein (kumpi ensin täyttyy. Lisäksi öljyn- ja öljysuodattimen vaihto 10000 km:n välihuollossa.

• Hanna-Maria
        sinulla? kirjoitti:

Minun mielestäni takuun voimassaolon vuoksi huoltoväli on 20 000 km tai yksi vuosi. Ei kannata viedä Deltalle huoltoon, vaan johonkin edullisempaan valtuutettuun huoltokorjaamoon. Leimat saa muuten melko edullisesti, kun ottaa huomioon huollon laadun; "tarkasta, tarkasta, katso, tarkista, voitele. Ei niistä millään kannata satasta enemmän maksaa/kerta.

Sitten jos x-korjaamolla huomataan, että on jotain, joka täytyy korjata, niin sitten takuukorjaukseen Deltalle.

Kiitokset vaan vastauksista. Muistin kyllä oikein omat kilometrit mutta merkki ei ollutkaan Ducato. Huoltokirjan mukaan tarkastushuolto 45 tkm ja öljynvaihto 22,5 tkm tai vuoden välein. Isompi huolto on sitten 135tkm välein, jolloin vaihdetaan jo hammashihnaa. Vaikka ei minulla ajoa kovin paljoa kerry suvena, joten kerran vuodessa pitää liukasteet vaihtaa kumminkin.

• Eipäs ole
        sepä se kirjoitti:

Tästä uusimmasta mallista en tiedä. Muuten nämä 2000-luvun autot on huollettava 20000km: tai vuoden välein (kumpi ensin täyttyy. Lisäksi öljyn- ja öljysuodattimen vaihto 10000 km:n välihuollossa.

Mikäs ihmeen välihuolto sinulla on ?
        2005 Ducaton huoltoväli on 20000 km. Toki voit vaihtaa öljyt 10000 km välein, mutta se ei kuulu ohjelmaan.

• Nampa
        sepä se kirjoitti:

Oulussa delta-autossa huollon hinta liki 500 €,sisältää öljyn suodattimet ns jotakin tarkistuksia.Vikoja löytyi ja niiden kunnostamiseen uppoaisi noin 1000 € heidän mielestä.Itse ostin öljyt ja suodattimet,tuttu kaveri teki hommat.Kustannukset alle 100 €,eikä vikoja löytynyt......

• lukemassa

linkissä olevia kirjoituksia. Mahotonta "ryöstämistä".
        Mutta kuten aiemmin kirjoitin, jos ajovalolampun vaihto kestää niin kauan, että siitä pitää veloittaa 25 €, niin kaikki näyttää olevan mahdollista.

Teki minunkin mieleni kysyä, että missä on se asentaja, jolla menee puolituntia lampunvaihdossa. Täytyy olla melkosen venkula veitikka!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe