Avaimet jääny sisään!

Miten auki?

Tilanne olis se että jääny avaimet sisään ja pitäs auto saada auki, mielellään ilman mitään maksuja lukkosepille sun muita.

Jostain kuullu joskus että onnistuis muovikiilan tai kiilamaisen puupalikan avulla? Ilemisesti "kammetaan" ovi hieman raolleen sen avulla... Osaisko joku selittää miten tuo toimii käytännössä vai toimiiko lainkaan?

Sitten jossain oli juttua että voi työntää "metallikoukun" ikkunan alatiivisteen välistä... Mites tuo toimii?

Joku selittäny myös teelusikalla avaamisesta, onko kukaan kuullut moisesta?

Sitten tietysti muita konsteja jos jollain olis tiedossa niin olisi mukava kuulla...

Kiitos ja mukavaa keväänjatkoa kaikille!

14

4549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilaiselta

Mikä on auton merkki, helpottaa neuvojen antamista paljon?

• kyseessä...

Kyseessä on ties miten vanha talbotti, jota olen tässä laitellut kuntoon kun on ollut aikaa... Muiden avainten kokeilut olen suorittanu, ei toiminu silleen. Kiirettä ei juurikaan ole koska auto ei ole käyttöautona joten mahdollisuus kokeilla ties mitä! Ei kuitenkaan viitsis ihan mitä sattuu mennä säätämään, sen vuoksi täällä vähän tiedustelenkin...

• joopajoo2121

kaverilleni kerran kävi samalla tavalla hän otti puhelimen käteen ja soitti läheiselle romuttamolle ja kysyi paljonko maksaa lasi se oli jotain 10e no se varasi sen lasin ja pisti entisen palasiksi. EN NYT SITTE SANO ETTÄ TÄMÄ ON PARAS KEINO ja muistakaa että kyseessä oli vähän vanhempi auto joita romuttamot on pullollaan

• vanhaan

jouduin useinkin aukomaan ovia ilman avaimia. Jäykkään rautalankaan tehdään koukku tai lenkki päähän. Työnnetään lanka karmin ja oven tiivisteen välistä sisään. Viedään käyristetty pää nupin sisään ja vetästään äkisti. Pitäs muutaman yrittämisen jälkeen aueta. Kokeile erilaisia lankoja.

• uuden

...lasin laittaminenkaan oe teeseitse miehelle mikään maailman helpoin homma...ja kustannukset ei varmasti jää tuohon 10 egeen.......

• gokule

ikkuna mäsäksi

• RTT

paalaus nauha on kanssa hyvä. taitat sen kaksin
      kerroin. tiukasti. lykkäät sen tiivisteen välistä
      lähelle lukitusnuppia. sitten työnnät toista
      nauhaa sisäänpäin, taitoskohtaan tulee lenkki.
      sen sitten ujutat nupin ympärille ja kiristät
      löysät pois. sitten vaan nostat. asiaa helpotta
      kun vähän kampeat karmia ulospäin. .niin ja sen
      nauhan pätkän saat vaikka kaupan roskiksesta.

• Ei ymmärrä!

Siis hä? Eihän se lukitusnuppi siellä yksinään oo, silleen et ois samanmuotonen sieltä alapäästä kun yläpäästäkin. Tai on mutta se jatkuu oven sisällä eikö jatkukin lukkoon asti? Miten sitä vois muka tarttua sieltä alhaalta jos ei ole mistä tarttua. NAPPULA JATKUU! Ainaki mun mielestä?

• RTT
        Ei ymmärrä! kirjoitti:

Siis hä? Eihän se lukitusnuppi siellä yksinään oo, silleen et ois samanmuotonen sieltä alapäästä kun yläpäästäkin. Tai on mutta se jatkuu oven sisällä eikö jatkukin lukkoon asti? Miten sitä vois muka tarttua sieltä alhaalta jos ei ole mistä tarttua. NAPPULA JATKUU! Ainaki mun mielestä?

tiedä minkälainen on talbotin nuppi. itse nuppi
        menee vaan verhoilun läpi, mistä se jatkuu rautankona
        lukolle. tarkoitus on saada se nauha tai rautalanka
        niin lähellä oviverhoilua kun mahdollista. siis
        nupin näkyvän osan alareunaan muuten
        lipsuu vaan ote.

• tältä osin
        RTT kirjoitti:

tiedä minkälainen on talbotin nuppi. itse nuppi
        menee vaan verhoilun läpi, mistä se jatkuu rautankona
        lukolle. tarkoitus on saada se nauha tai rautalanka
        niin lähellä oviverhoilua kun mahdollista. siis
        nupin näkyvän osan alareunaan muuten
        lipsuu vaan ote.

Joo ymmärsin, oli vaan sellanen käsitys että nuppi jatkuu lukolle asti samanlaisena... Eli mitään alareunaa ei ole. Mutta kokeillaan tota, kiitti vinkistä!

• opin läksyni

ja hain vara-avaimen. muutama tunti siinä meni, mutta så what. nyt vara-avain aina mukana.

• siidi

Minulla olleesta talbotista sai ovet auki minkä tahansa peugeotin avaimilla. Käyttihän Talbot samoja osia pököttien kanssa.

• JoukoÅ

mistä voitte tietää että kirjoittaja olisi vaikka autovaras ja haluaa vinkkejä kuinka avata auton ovet.. hyvä nyt meni jokisen papalla paskat housuun

• karhukoplaaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe