Korvaako vakuutus/kasko jos auton startti on rikki ja se pitää hinata korjaamolle ? Ainakin muinoin muistelisin, että pihasta hinuuseen suhtauduttiin nihkeästi (pitääkö siis työntää kadunvarteen ennen hinausauton kutsumista) ? =)
Auton hinaus pihasta
12
17684
Vastaukset
- ....
Samahan se on mihin se auto on hajonnut, startin rikkoutuessa on hyvinkin todennäköistä, että auto on juurikin pihassa.
Toisaalta, nyt kun on kohtuu lämpöset ilmat ja auto lähtee varmuudella käyntiin, niin minä ainakin työntäisin sen käyntiin ja ajaisin korjaamolle. Kovalla pakkasella tuota ei välttämättä kannata tehdä, koska jos auto ei lähde käyntiin ja bensaa valuu katalysaattoriin, se siellä syttyessään rikkoo sen, siis katalysaattorin.- ainakaan
Ei korvaa ainakaan minun kasko. Nimenomaan se ei korvaa hinausta, jos auto on särkynyt omaan pihaan. Eli ratkaisuna on siirtää (työntää) auto eri osoitteeseen, kuin mitä kotiosoite on, tai pyytää hinausauton kuljettajaa merkitsemään osoitteeksi jonkun muun lähellä olevan osoitteen.
- ...
ainakaan kirjoitti:
Ei korvaa ainakaan minun kasko. Nimenomaan se ei korvaa hinausta, jos auto on särkynyt omaan pihaan. Eli ratkaisuna on siirtää (työntää) auto eri osoitteeseen, kuin mitä kotiosoite on, tai pyytää hinausauton kuljettajaa merkitsemään osoitteeksi jonkun muun lähellä olevan osoitteen.
Isäukolla vakuutus Pohjolassa, virtalukko hajosi, auto omasta pihasta korjaamolle kaskon piikkiin, autossa täyskasko.
Itsellä vakuutus Tapiolassa, Sitikka laskin LHM:t alleen, kun yksi letku katkesi. Hinausautolla omasta pihasta kaverin tallille. Autossa oli osakasko, ja Tapiola maksoi.
Muuta en tiedä, en ole niitä sopimuksia lukenut. - voi tietysti...
ainakaan kirjoitti:
ryöstää jonkun mummon eläkerahat ja maksaa hinauksen sillä. Nyt on myös vielä hyvä tilaisuus tehdä keikka jonkun kesämökille. Saa rauhassa hommailla. Jos alkoholia tai aseita löytyy, niin äkkiäkös on hinausrahat kasassa. Alaikäiset myös maksavat, kun diilaa niille parit pullot Alkosta. Onhan niitä tosiaan monta muutakin keinoa.
- if.fi
Ifissä aikanaan oli ainakin lähtökohtana, että kaskon autopalveluvakuutus korvaa hinauksen vain matkan keskeytyessä. Vakuutusyhtiön mukaan matka ei ollut alkanut, jos auto ei lähde kotipihasta käyntiin.
Asia on eri, jos startti hajoaa hotellin tai kyläpaikan pihalle. Silloinhan olet matkalla. - taida korvata
Kymmenkunta vuotta sitten hajosi kotipihaan, eli sähköinen bensapumppu simahti. Täyskasko Pohjolassa. Ei korvannut, ei vaikka kuinka selitti, että töistä olin matkalla ostoksille, kävin vain vaimon hakemassa kotoa. Jotain muistelen, että ehtoja muutettiin tässä joku aika sitten. Toisaalta on järkevääkin. Jokainenhan mielellään hinauttaisi talven autotallissa seisseen autonsa keväällä korjaamolle.
- RTT
hinurikuskin kanssa sopimus, että auto on hinattu jostain
muualta. vaikka 10km kauempaa, varmasti suostuu ja
kumpikin hyötyy. - Hah
Kävi juuri tuolleen tänä aamuna. Starttimoottori pyörii tyhjää, eli startti pyörii, mutta ei pyöritä moottoria.
Olen miettinyt koko päivän uskaltaisiko autoa yrittää lykätä. Vaimo ei oikein uskaltaisi lähteä hinaamaan tai ohjamaan vedettävää autoa kaupungin halki. Auto on ollut aina tosi hyvä käynnistymään.
Tuon olenkin kuullut jo aiemmin, ettei vakuutus korvaa, jos hinataan kotipihasta. Vaikuttaako se muuten bonuksiin, jos auton hinauttaa korjaamolle, siis jos lykkäisi sen tuonne kadun varteen ja soittaisi sitten hinausauton paikalle?- bonuksiin
mutta jokin omavastuu ehkä maksettavaksi. itse kyllä lykkäisin käyntiin. bendix siellä on jumissa jos ei lyö päälle, mutta pyörii. ei ole kyllä vaikea korjattava itsekkään. koititko lisävirralla, yleensä auttaa.
- Eteläsumenhinauspalvelu
Monet vakuutus yhtiöt ovat evänneet korvauksia kotipihasta hinattuna. Matkan tulisi olla keskeytynyt. Se onko päästy kuinka pitkälle kotipihasta ei ole merkitystä. Mikäli on esim kaupanpihalle levinnyt uskoisin yhtiön korvaavan hinauksen.
- Anonyymi
Nykyisin kaikki vakuutusyhtiöt korvaa hinauksen myös kotipihasta.
- Anonyymi
Lähitapiolan ehdoissa asia on muotoiltu niin, että sen ei olettaisi korvaavan pihasta hinausta, tyyliin "matka katsotaan alkavaksi kun on lähdetty liikkeelle". Soitin ja kysyin ja aspa kertoi, että korvataan, mikäli vain akussa on virtaa ja auto on säännöllisessä käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822